Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:46
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
MARYAN401 schreef: | En toch zijn er soms dagen, hoe graag ik mijn werk meestal ook doe, dat ik graag vakkenvuller - met minder vakantie - of iets dergelijks zou willen zijn.
Maar oké, 'k geef het toe....ik mag niet klagen! |
En ook nog de woensdag vrij, toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:44
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Dinsdag 25 oktober, Psalm 119: 105-112; Een eeuwig baken.
De dagen worden korter. Steeds vroeger wordt het donker. We kunnen slimme dingen verzinnen om het licht een beetje op onze hand te krijgen en afspreken massaal de wijzers van de klok een uurtje te verzetten, toch valt er niet aan te ontkomen: langzaam maar zeker hebben we steeds minder licht. Een ramp? Niet echt: we ontsteken onze lampen. En zo zoeken we een weg door het donker: fietsers in de straten, auto’s op de wegen, we zijn allen als schepen op de zeeën – we koersen verlangend aan op het wekende havenlicht. Zo, zegt de psalm, is het woord van onze God. Het is als een licht in een donkere wordende wereld. Niet dat je het constant met een stralende krans omgeeft. Je moet niet denken dat je dankzij dat goddelijk licht nu nooit meer eens zou struikelen zult. Was het maar waar! De psalm spreekt over voortdurend gevaar, over valkuilen en valstrikken. ‘Zondaars hebben voor mij een net gespannen.’ Nee, het eeuwige baken voor Gods woord is nog niet de stralende zon van de grote zomer die komen zal. Maar toch, je hebt licht genoeg om het gevaar te zien aankomen. Je hebt licht genoeg om het gevaar te zien aankomen. Je hebt licht genoeg om de losliggende tegels te zien, de lijntjes die men over de weg gespannen heeft om jou eens flink op je gezicht te laten vallen. Dankzij dat licht van Gods liefde word je kritisch ten aanzien van wat zich aandient in de wereld van alledag. ‘Moet kunnen’, is al gauw de boodschap. ‘Volmaakt onschuldig’, staat er allicht op het etiket. Maar in het licht van de aloude woorden weet jij wel beter. Oude trucs in moderne verpakking: oppassen is de boodschap. God dank: je hebt een licht, een lamp. En een veilig haven voor ogen.
Uw woord is een lamp, een helder licht, een schijnsel op mijn pad, een eeuwig baken dat in de duisternis mijn schreden richt. Ik zwoer en ik begeer het waar te maken, dat ik zal wandlen voor uw aangezicht, dat ik uw recht zal roepen van de daken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 21:34
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
JOLAN931 schreef: | de operatie is goed verlopen
ze heeft nog wel pijn en moet minimaal 6 uur stil blijven liggen op haar rug.
heb jolan net ff aan de telefoon gehad
gr wilco |
Wens ze van mij ook sterkte en beterschap toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 20:47
Onderwerp: Donor week
|
|
|
Ik ben bloeddonor en 2.5 jaar plasmadonor geweest. Vond het allemaal lang duren dat plasma, en de bloedbank vond het ontzettend jammer dat daarmee stopte. Voel me altijd heel goed als ik bloedgeef vooral de dag erna. Het lichaam wend er aan dat je bloed "verliest." Geeft mij een goed gevoel. Mijn bloed mogen ze ook voor wetenschappelijk onderzoek gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 16:38
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Deze kan er ook nog wel bij.... z.v.w.e.v.p.
zonder vaste woon en verblijf plaats |
Moest even lezen wat je schreef, Stond deze er ok al bij, Huur-of koop huis, helemaal afbetaald of net eentje gekocht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 08:54
|
|
|
Maandag 24 oktober, Psalm 119: 97-24; Mijn ziel en zaligheid.
De wereld mijden. Is dat wat het evangelie ons vraagt? Radio en televisie de deur uit? Kranten ongelezen naar het oud papier? Op zondag hooguit naar de kerk? Exclusieve vriendschappen: alleen met medechristenen? Geen sprake van! Het gaat in dit deel van de langste psalm inderdaad over mijding. Maar het gaat niet over wereldmijding. Het gaat over wereldwijding! De dichter zoekt goede, begaanbare wegen. En die zoekt hij niet alleen voor zichzelf, die zoekt hij evengoed voor alle mensen. Die ‘ik’ uit de psalm is geen enkeling. Die ‘ik’ is Israël, het volk van de Eeuwige. Maar ook dat volk wil een wegwijzer zijn, een gids voor alle volken. Het gaat in deze psalm om een woord voor de hele wereld. En dat woord voor de hele wereld roept ons toe: blijf met je vingers van het kwaad, zet je voeten niet op slechte wegen! Daar is niemand mee gediend. Jij zelf niet, maar ook de mensen om je heen niet. Daar gaat alleen de wereld maar ten onder. Laten we met z’n allen het goede doen, wandelen op betrouwbare wegen, op de paden van het recht. De psalmberijmer wordt er lyrisch van. ‘Gij zijn mijn ziel, mijn zaligheid, mijn zegen.’ En zo is het maar net. Er ligt zoveel heil in de Thora, er zit zo’n ongelooflijk grote schat verborgen in de wijsheid van Gods woorden… Ontdek het maar! Breng je leven op orde, laat je niet langer in met wat leeg is, loos, godloos. Richt je op wat waarde heeft, op wat kosjer is, zuiver, eerlijk. Vraag je bij alles af: kan ik hier de Eeuwige mee onder ogen komen? Wie op die vraag steeds ja kan zeggen, leeft in vrede. Die zingt elke morgen: Gij zijt mijn ziel, mijn zaligheid, mijn zegen.
Ik heb mijn voet van ’t kwade pad geweerd opdat ik gaan zou in uw goede wegen. Ik wijk niet af van wat uw woord mij leert, want zó alleen kom ik uw aanschijn tegen, Gij hebt U in trouw tot mij gekeerd. Gij zijt mijn ziel, mijn zaligheid, mijn zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 08:53
Onderwerp: Donor week
|
|
|
Heb zelf al meer dan 75 keer bloed gegeven, (inc. plasma) moet nog eens goed nadenken over orgaandonorschap.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:13
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Mario.... wel een beetje voor je moedertje zorgen he |
Dat noemen ze weg naar volwassenheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 21:14
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Natuurlijk, heel CM mag meerijden. En helemaal eens met Willemijn, als we bij Mario zijn hebben we wel zin in koffie. |
Er zit aan de rand van het dorp, langs de provinacial weg een heel leuk restaurantje. Krijg ik misschien wel korting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 21:02
|
|
|
MOMO697 schreef: | oh? ist niet de bedoeling dat we reageren? |
Mag, hoeft niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 20:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Even off topic Mario, doe je geen dagelijkse nummers meer????? Ik mis ze al een poosje..... |
Dat klopt, dan heb je al heet wat vervelende momenten gehad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 20:45
|
|
|
Ik heb me tijdens een lange autorit goed kunnen vermaken met Ajax-Feyenoord, jammer dat het een gelijk spel werd. (Jammer hé Chat) En op de terugweg heb ik die lange werktrein uit Oostenrijk gezien die langs de A12 stond!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 20:40
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Emmanuel Werheimer: “De eerste roem is misschien nog bedwelmender dan de eerste liefde.”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 20:40
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Ikke buschauffeur , ach ik ben van alle markten thuis. Dus een bus besturen moet ik ook best kunnen. Weet alleen niet of mensen in durven te stappen. Het lijkt me alleen praktischer - i.v.m. de route - als een Noorderling de bus bestuurt, als er tenminste ook Noorderlingen mogen komen Ik denk dan aan Leanne, Thomas, Chatuliem, Bert, Crossroad en eh........misschien zijn er nog meer te bedenken? |
Dan zo langs Mario effe een klein uitstapje naar Hannah en dan op richting Zeeland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 00:02
|
|
|
Zondag 23 oktober, Psalm 119: 89-96; Aan alles komt een eind.
Rozen verwelken, schepen vergaan. Het houdt een keer op. Alles houdt een keer op. Het mag nog zo mooi zijn, hoe volmaakt ook, er komt op een dag een eind aan. Alleen de liefde, zo weet het bekende rijmpje, de liefde blijft eeuwig bestaan. Maar wat is dat eigenlijk: liefde? Dat kan onmogelijk dat vlindergevoel zijn, dat je had toen je jong was en helemaal hoteldebotel werd, alleen al bij het zien van die ene. Liefde is: trouw zijn, het goede zoeken voor degene die je bemint, nog altijd een warm gevoel krijgen als de naam van die ander klinkt. En laat dat nu zijn waar de Thora voor ogen staat! De wet van de Eeuwige, dat aloude woord dat ooit aan Israël zo helder gegeven is, beoogt niets anders dan de liefde. Dat woord van de Eeuwige wil voor die liefde een begaanbaarbare weg wijze, een pad in door de woestijn. De Thora van Israël is een handboek voor liefhebbers, een gids voor minnaars. Het staat vol verhalen – over mensen die de liefde kwijtraken en toch weer vonden. Het staat vol verhalen – over mensen die de liefde kwijtraakten en toch weer vonden. Het staat vol wegwijzers: wat te doen wanneer je de weg van Gods liefde uit het oog verliest, hoe te handelen in het geval je wordt verleid tot praktijken die het daglicht niet kunnen zien. Heel die Thora is één goede gids naar het land dat Liefde heet. En die gids, die temidden van alles wat opkomt, blinkt en weer verzinkt, een blijvertje! Aan alles komt een eind, maar het Woord van de Allerhoogste houdt stand, van geslacht op geslacht, ja tot in eeuwen der eeuwen. Alles wat menselijk is, loopt langzaam maar zeker in de fuik van de vergankelijkheid, maar dat eeuwig blijvende woord van de Levende wordt alleen maar groter, sterker en ruimer – totdat het eenmaal de hele kosmos doordringen zal.
Ik ben de uwe, Heer, uw bondgenoot, verlos mij toch, ik leef naar uw beslioten. De goddelozen haken naar mijn dood, maar uw verbondstrouw zal hun opzet sluiten. Aan alles komt een eind, hoe schoon, hoe groot, maar, Heer, uw wet gaat elke grens te buiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 00:01
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Heb ik wat gemist? van wie is het adres? |
Van Jolan als ik het goed heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 12:24
|
|
|
Zaterdag 22 oktober, Psalm 119: 81-88; Bijna tot niets.
Daar heb je weer dat oerbijbelse woordje ‘toch’! Tóch heb ik uw regels niet laten verlaten. Is dit de toon van gepaste of ongepaste trots? Het is in elk geval de blijmoedige toon van de mens die zich erover verheugt de beste keus te hebben gedaan. Groot was de verleiding mee te huilen met de wolven in het bos, groot was ook de kans te bezwijken voor de aanhoudende pressie van gewelddadige opposanten, maar hoe riskant de situatie af en toe ook was – ze hadden bij wijze van spreken zijn graf al gedolven – toch mocht hij trouw blijven aan de zaak van zijn God. En dat stemt de dichter nu tot buitengewone grote vreugde! Toch. Ondanks alles. En dat ‘alles’ is niet niks. Ze hadden hem bijna klein. Er was weinig van hem overgebleven. Zo gaat dat, in het leven. Nog altijd. Mensen kunnen je maken of breken. En het zal je maar gebeuren dat je gebroken wordt… Door laffe kritiek. Door onverdiende verwijten. Door getreiter en terreur. Je voelt je zo klein, bijna letterlijk en lijfelijk de grond ingeboord. Weggeschoffeld. ‘Bijna was ik van de aarde verdwenen.’ Maar – dan is daar dat triomfantelijke ‘toch’! Toch heb ik uw regels niet verlaten. In een wereld vol verleiding, vol onrecht en geweld, is er een volk, een volkje, een heel klein, miserabel klein volkje, een kerkje van niks, dat de lofzang blijft zingen, trouw aan Gods goede geboden en rijke beloften. Gezegend ben je, als je bij dat volkje – soms tot bijna niets teruggebracht – behoren mag!
Bijna tot niets ben ik teruggebracht, toch heb ik uw bevelen niet vergeten. Richt mij weer op en geef mij nieuwe kracht, Uw goedheid, Heer, is immers ongemeten, Opdat ik uw geboden trouw betracht, aan allen uw getuigenis doe weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:14
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
"Alleen het huwelijk kan de man van de kwaal, vrijgezel te zijn, genezen, maar het is in een paardemiddel." René Filloux
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 12:46
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
[quote=ERIKA129](qoute Cootje) Okee werk tegenwoordig een beetje voor CM dus vul maar alvast in:
1. gescheiden 2. gescheiden maar het voelt niet zo 3. ongehuwd allrisk 4. gehuwd maar voelt het niet zo 5. alleenstaand 6. alleenstaand maar 1-10 jaar samen gewoond 7. gescheiden (schuldloos) 8. ongehuwd maar wel kinderen 9. ongehuwd zonder problemen, ex-en, alimentaties etc etc 10. alleenstaand met kinderen
effe aanvullen dus. 11. Gehuwd en goed naar mn zin 12. Gehuwd maar sta open voor meerdere vrienden 13. Ongehuwd maar wel relaties gehad 14. samengewoond zonder kinderen 15. samengewoond met kinderen 16. ongehuwd (niet allrisk)
Nog een aanvulling: 17. heb je huisdieren 18. Ben je allergisch a) voor dieren b) voor mensen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 08:42
|
|
|
Vrijdag 21 oktober, Psalm 119: 73-80; Ondeelbaar.
Wij hebben iets tegen Farizeeërs. Farizeeërs zijn huichelaars. Ze houden het volk de wet voor maar leven er zelf nauwelijks naar. Hypocrieten, dat zijn het! Vuile huichelaars! In de Bijbel kom je hen tegen, maar ook nu nog in de kerk, in het dorp, in de politiek, overal wemelt het van de Farizeeërs! Wie zo redeneert is aardig op weg zelf ook zo’n Farizeeër te worden, als hij het al niet is. Wie zo redeneert heeft bovendien weinig kennis van zaken. Want het mag dan zo zijn dat menig Farizeeër er het in het evangelie niet best van afkomt, in werkelijkheid was echt niet elke Farizeeër zo’n vrome huichelaar. Velen van hen waren oprecht vervuld van het verlangen onberispelijk te zijn echt niet zelf aangepraat. Dat verlangen was hun aangereikt door de Schrift. Neem nu alleen al de psalmregel van vandaag. ‘Laat mij volmaakt naar uw wetten leven.’ Kom daar nog maar eens om, in deze tijd. ‘Geen mens is volmaakt’, zeggen we – en vervolgens doen we met een gerust hart zo’n beetje alles wat in de Bijbel verboden is. Wij hebben zelfs niet meer naar volmaaktheid. Misschien omdat wij dan direct aan heilige boontjes denken – en die boontjes lusten wij nu eenmaal niet. Maar ‘volmaakt’ betekent in de Bijbel nooit en nergens ‘zonder enige zonde’. ‘Volmaakt’ betekent veeleer ‘ondeelbaar’, ‘oprecht’. Een volmaakt mens is een eenvoudig mens, zonder dubbelhartigheid. En het zou ons, christenen anno nu, sieren als wij eens wat meer verlangen doet dan zoveel mogelijk wetten overtreden, zou de kerk een licht op een berg kunnen zijn, wanneer wij kerkmensen, naar de volmaaktheid zouden streven waar psalm 119 zo vol van is.
Ik overpeins de diepten van uw wet, laat hen tot mij zich wenden die U vrezen! In alles wat uw geest heeft ingezet moge mijn hart één en ondeelbaar wezen! Dan zal ik onbesmeurd en onbesmet uw naam in heel mijn leven laten lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 21:10
|
|
|
Donderdag 20 oktober, Psalm 119: 65-72; Niet tevergeefs.
In het dal begint de weg naar boven. Is dat een open deur? Of een wijsheid die ons vertroosten kan? Ik houd het op dat laatste. De diepte ingaan vindt niemand leuk. Wie vertoeft er nu graag in een dal? Het is er drukkend heet of veel donkerder dan elders omdat de zon er nauwelijks komen kan. Wij willen altijd het liefst naar boven, de berg op, waar de luchten licht en zuiver zijn. Toch kan het geen kwaad eens een tijdje in het dal te vertoeven. Soms heb je geen keus. Soms moet je wel, of je het leuk vind of niet. Soms word je neergesabeld, uitgejouwd, weggepromoveerd. Er zijn van die tijden in je leven die niet de leukste, maar wel de leerzaamste zijn. Opeens besef je dat je niet automatisch en per definitie bij iedereen hoog aangeschreven staat. In je hoogmoedswaan kun je wel denken dat je de eerste en de beste bent, maar een mens kan zich vergissen. Bovendien, je kunt fouten maken, grote fouten, je kunt een misstap begaan. En gelukkig leven we in een wereld waarin niet alles wordt getolereerd. Dan zul je moeten bukken en buigen. Misschien word je berispt, ontslagen, vernederd. Misschien ga je de weg die het volk Israël ging na een lange periode van ongehoorzaamheid: de weg van de ballingschap, de weg door het dal. Lijdt de dichter eronder? Ja. Maar er is een lichtpunt. In het dal begint de weg naar boven. In de leerschool van de vernedering heeft hij kennisgemaakt met Gods goede wetten. En nu zou hij die voor geen goud meer wil missen. Het was een zware, nare tocht, de weg door het dal van de vernedering, maar het was niets tevergeefs. Integendeel: op de berg van Gods verbond dankt Hij de hemel voor wat hij in het dal moest meemaken. Niet langer behoort hij tot de hoogmoedigen.
Koud is het hart, halsstarrig hun gemoed, maar ik vind in uw wet mijn zielsverrukken. Beter versta ik: wat Gij doet is goed, Niet tevergeefs liet Gij mij, Heer, verdrukken. Mij is uw wet volmaakster overvloed Dan duizend goud- en duizend zilverstukken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 21:15
|
|
|
Woensdag 19 oktober, Psalm 119: 57-64; Ik ben een vriend.
En de buren die nergens aan doen en in God noch gebod geloven? Moeten die dan buiten de boot vallen? ‘Ik ben een vriend van allen die u vrezen.’ Ja, alles goed en wel, maar je hebt toch ook een opdracht voor de wereld om je heen, de roeping iets van Gods vriendschap te laten zien aan iedereen? Moet je dan mensen die zich niet aan Gods regels houden links laten liggen? Het antwoord op die vraag is: ja. Schrik niet, laat het me uitleggen. Wie worden hier bedoeld met die mensen die God vrezen en zich aan zijn regels houden? Daar worden zij mee bedoeld die anders zijn dan de zondaars die ‘hun strikken spannen.’ En dat zijn echt geen goedoppassende, keurig levende ‘buitenkerkelijken’, maar schavuiten, zeg maar gerust: schoften. Dat zijn leugenaars en lasteraars, dat zijn – in termen van deze tijd – criminelen. Zorg ervoor dat jee van zulke mensen geen vrienden wordt! Blijf uit hun buurt, laat je niet met zulke mensen in. Voor je het weet hebben ze jou in hun strikken gevangen, met mooie beloften, leuke premies en veel zwijggeld. Mijd de criminele circuits. Dat is wat de psalm wil zeggen. Niets minder. Maar ook niets meer. Het gaat hier niet per se over mensen die om de een of andere reden niet langer naar de tempel of de synagoge gaan. Het gaat niet om kinderen die door bepaalde omstandigheden voor korte of lange tijd de weg naar de kerk niet meer kunnen vinden. Daar zou veel over te zeggen zijn, maar psalm zwijgt erover. Je hebt je handen vol aan het vermaan dat hier luid en duidelijk klinkt: wees een vriend van mensen die zich houden aan de regels van de Eeuwige. Ook buiten de kerk leven – de hemel zij dank! – heel wat mensen die zich veel aan die regels gelegen laten liggen. En wij, wij moeten hun vrienden zijn.
Aan wie U dient heb ik mijn hart verpand, Ik ben een vriend van allen die U vrezen. Uw goedertierenheid vervult het land, Ja, heel de aarde zal getuige wezen van de gedachte daden van uw hand. Laat mij uw trouw in alle dingen lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 21:12
Onderwerp: Ga je mee uiteten op 12 November???
|
|
|
Hallo Cm'ers !!!!!!
Wij hadden weer eens zin om uit eten te gaan en willen dit doen in een heel speciaal restaurant. Waar je heel bijzondere dingen kunt eten/drinken. Heb je weleens gehoord van een banenbiertje. Dat kun je daat krijgen. We willen dit doen op zaterdag 12 November a.s. en om een uur of 18.30 verzamelen.
Het adres:
Afrikaans Restaurant Safari Fluitersstraat 80 3901 DL Veenendaal Tel. 0318-555927
Meer informatie: http://www.afrika-restaurant.nl/
De volgende personen gaan alvast mee:
Erika129 Marianne338 Herman040 Mario216 Josina022 (o.v.)
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 22 oktober 2011, 23:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 oktober 2011, 20:54
Onderwerp: Ga je mee uiteten op 12 November???
|
|
|
Hallo Cm'ers !!!!!!
Wij hadden weer eens zin om uit eten te gaan en willen dit doen in een heel speciaal restaurant. Waar je heel bijzondere dingen kunt eten/drinken. Heb je weleens gehoord van een banenbiertje. Dat kun je daat krijgen. We willen dit doen op zaterdag 12 November a.s. en om een uur of 18.30 uur verzamelen.
Het adres:
Afrikaans Restaurant Safari Fluitersstraat 80 3901 DL Veenendaal Tel. 0318-555927
Meer informatie: http://www.afrika-restaurant.nl/
De volgende personen gaan alvast mee:
Erika129 Marianne338 Herman040 Mario216
Misschien een leuk om het boven je profiel te zitten door op het pribord te plaatsen.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 20 oktober 2011, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 oktober 2011, 21:33
|
|
|
Dinsdag 18 oktober, Psalm 119: 49-56; Een spel van snaren.
Dan moet je toch wel heel ver van huis zijn, als je wetten als liederen beschouwt! Vraag het de eerste de beste student in de rechten en je zult te horen krijgen dat het een taaie studie is: al die wetten! Je moet toch wel een enorme droogstoppel zijn om daar een liedje van te maken, laat staan een lofzang.
De dichter van psalm 119 is inderdaad ver van huis. Hij is in ballingschap, ver van Jeruzalem, ver van moederstad en vaderhuis. Wat heb je dan nog? Je herinneringen: weet je nog van toen…? Meer heb je niet. Je moet leven te midden van mensen die andere meningen hebben, andere manieren van goden die naar jouw diepste overtuiging geen enkel bestaansrecht hebben. Wat moet je dan? Dan kun je kiezen: wegkwijnen of opfleuren. Weggekwijnd ben je zo – dat gaat snel, zodra je de moed opgeeft en het moede hoofd toch laat hangen. Opfleuren is moeilijker. Daar heb je liederen voor nodig. Maar wat kun je nog bezingen? De meningen en de manieren van de Eeuwige! Wetten, zeggen we dan. Maar dat is het goede woord niet. Woorden – dat zou een betere uitdrukking zijn. Gidsen, richtlijnen, onderwijzingen. Die laten zich bezingen! Stel je voor: er is een weg om te gaan, een regel om je aan te houden, een woord dat waait als de wind. Er is een Stem die een Stem die sterkt en steunt, ook in den vreemde. Als dat geen reden tot zingen is… Span de snaren, blaas de bazuin, druk de toetsen van piano en orgel maar in, pak je stemvork, sla de maat – er is een God die met je gaat.
De wet, o Heer, die Gij aan mijn beveelt, is als een lied mij, als een spel van snaren, dat in den vreemde troostend mij omspeelt. Ik loof uw naam in nacht en in gevaren. Uw trouw hebt Gij, O Heer, mijn toebedeeld, omdat ik uw geboden blijf bewaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:59
Onderwerp: Het weer
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Zet jij de douche even neer herman ? Als je er geen last van wilt hebben in deze periode dan moet je in hartje Rotterdam gaan wonen.... Maar dan glij je weer over andere dingen uit.... levensgevaarlijk.... |
Trambanen bij voorbeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|