Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:14
Onderwerp: Avondmaal
|
|
|
HENK710 schreef: | Zoals in een eerdere reactie al aangegeven: deze houding heeft niets met naast je neerleggen van Gods genadeaanbod te maken, maar met een heel sterk besef van tekortkoming, waar iemand dan eerst mee wil klaarkomen...samen met God. Want deze mensen kennen wel degelijk een leven samen met God! |
Als je in zo'n gemeente zit, krijg je het gevoel dat er maar een paar goed genoeg (of zondig genoeg?) zijn om aan het Avondmaal te gaan. Ik heb er wel moeite mee en denk dat iemand, die nooit aan het Avondmaal gaat, zich wel af moet vragen of het goed is. Zij missen zoveel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik hoef geen oordeel te vellen (gelukkig) over die grenzen. Wat ik wel weet dat er onder avondmaalgangers ongetwijfeld ook mensen zijn die zich beter voordoen dan ze zijn....het gaat erom wat je niet weet van mensen....Dat weet God alleen... Ik ga voor mijzelf aan het avondmaal en iedereen bepaalt zelf maar zijn grens......dat is niet aan mij.... |
Bedankt voor je antwoord, Willemijn! Ik begrijp je beter nu. 'k Ben het met je eens dat er vast en zeker avondmaalgangers zijn, die zich beter voordoen. En ik ben me er van bewust dat het moeilijk is, om een grens te stellen. Maar ik zou er moeite mee hebben om aan het Avondmaal te zitten met iemand van wie ik weet dat hij/zij bijv. vreemd gaat of zijn/haar kinderen mishandelt. Als dat bekend is, mag je naar mijn mening - als kerk - wel een grens stellen. Maar dat is wel heel moeilijk, dat geef ik gelijk toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Denk ik ook Henk. maar ik ben me er ook van bewust dat mensen onnodig bang gemaakt zijn voor het avondmaal en dat is ook niet goed. |
'k Heb als kind in een gemeente gezeten, waar bijna niemand aan het Avondmaal ging. Dat vormt je wel, maar gelukkig heb ik geleerd er anders tegenaan te kijken. Nu denk dat ik deze mensen God wel heel erg tekort hebben gedaan, Hij biedt Zijn genade aan. Hij gaf Zijn eigen Zoon, om te sterven voor onze zonden. Dat kun je toch niet naast je neerleggen?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 29 maart 2010, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:50
|
|
|
MAR907 schreef: | Is het dan aan jou of mij gegeven om over een ander te oordelen tijdens het avondmaal? Ieder beproeve zichzelf staat er in mijn bijbel en verderop in het gedeelte staat de Heer daarover oordeeld. |
Ik stelde alleen maar een vraag, jouw antwoord is duidelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:34
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik denk dat een inbreker die van tevoren aangeeft dat hij/zij gaat inbreken een ander probleem heeft.
Het komt bij mij over zoals, appels met peren vergelijken. |
Dat zijn jouw woorden. Als iemand beweert dat iedereen welkom is aan het Avondmaal, dan vraag ik me af of er ook een grens is.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 29 maart 2010, 21:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:28
Onderwerp: Ik geloof niet.
|
|
|
HENK710 schreef: | En juist daarom is het in mijn ogen niet nodig om er een aparte rubriek voor aan te maken. Zeker niet als je ook nog bedenkt dat hij er altijd maar tijdelijk is... |
'k Heb ook nooit gedacht dat die er zou komen, het idee vond ik wel grappig. Als hij het bij een eigen topic had gehouden, was de kans groter geweest dat had mogen blijven. Maar ik had gedacht, dat hij voorlopig nog wel zou blijven. Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat hij zelf weg is gegaan.
Het roept in ieder geval gespreksstof op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:23
|
|
|
HENK710 schreef: | Misschien moeten anderen niet teveel op zijn eieren gaan lopen |
Inderdaad! Ik heb totaal geen moeite met deze man hoor. Je moet soms wel even tussen de regels doorlezen , maar hij zegt soms ook hele rake dingen. En ik heb er bewondering voor, dat hij zich zo kwetsbaar durft op te stellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:20
Onderwerp: kan alfaromeo niet een heel apart onderwerp gedeelte krijgen
|
|
|
HENK710 schreef: | Dit was te voorzien... Over een tijdje zien we hem wel weer even terug Met Alfaromeo (ofwel Shalom ofwel Oparinus ofwel Omerein) is dit al heel lang de ervaring... Gewoon heerlijk laten schuiven die man... ...en als je merkt dat het aantal topics toe gaat nemen, dan kun je eigenlijk al wel rekenen op een vertrek binnen enige tijd |
Ook ik ken hem op een andere site als Omerein, daar hield hij het iets langer uit. Maar hij was gisteren denk ik iets te enthousiast aan het schrijven, waardoor hij nu weer weg is. Jammer voor hem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:03
|
|
|
HENK710 schreef: | Rinus plaatst veelal gewoon wat er in zijn gedachten opkomt, niet direct om over te discussiëren, maar gewoon om zijn ei even kwijt te zijn. En na het leggen van een ei is het goed rusten |
Hopelijk kan hij zijn ei nu op een andere manier kwijt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik begin nu in ieder geval te begrijpen waarom veel mensen bang of angst hebben om naar het avondmaal te gaan......... Daarom is het ook gelukkig dat er veel kerken zijn waar iedereen welkom is.....met al zijn/haar zonden......
Willemijn |
'k Heb een vraag aan je. Stel je voor dat iemand een inbreker is. Ik ga er vanuit dat we het er allemaal over eens zijn, dat God dit niet goedkeurt. Hij/zij is van plan om 's avonds weer in te gaan breken. Is hij/zij op die dag dan welkom aan het Avondmaal?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Bij mij stelt dat ook heel wat voor en daarom vind ik het ook zo erg wat je schrijft. En ik vind absoluut niet dat je bijbelse principes hanteert....... Als je bijbelse principes zou hanteren zou iedereen welkom zijn op het avondmaal en zich zelf voor God moeten verantwoorden........ En niet eerst aan jou verantwoording afleggen.....Zo speel je voor God.... |
Heel eerlijk gezegd vind ik het erg wat jij schrijft. De vraag is wie hier bijbelse principes hanteert. Ik heb daar wel mijn gedachten over. Wat heeft het Avondmaal nog voor betekenis, als iedereen welkom is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:23
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik heb ook getwijfeld over België... |
België Volgens mij zijn er leukere alternatieven in eigen land te bedenken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:06
|
|
|
IMRE695 schreef: | Bij mij ook niet. Al dat onkruid tussen de tegels. Doet me telkens denken aan de zondeval... En verder de grondsoort die we hier hebben: plakklei. Je moet er eerst een kiepauto tuinturf doorheen mengen voordat het bewerkbaar is.
Imre, die blij is dat hij tegenwoordig een balkon heeft. |
Ik heb geen last van plakklei hoor! Dan woon je vast in het verkeerde deel van het land.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 20:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | partij voor de planten zal blij zijn met deze stukjes, wat de tuin voor ond betekend en waarom |
Aha, zit dat zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 19:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de voortuinen hier bij mij word vaak gebruikt als parkeerplek voor auto's.
maar om tuinieren nu als iets ontstressend te ervaren, gaat bij mij niet op. |
Tuinieren vind ik meestal wel een ontspannende bezigheid, maar grasmaaien totaal niet. Lekker, dat de avonden ook wat langer zijn nu.
Met een boek in het zonnetje in de tuin zitten, is iets wat ik nog liever doe. Dat is pas echt genieten.
Oei, wat heeft dit trouwens met politieke discussies te maken? Weer on-topic nu.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 29 maart 2010, 19:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 18:37
Onderwerp: kan alfaromeo niet een heel apart onderwerp gedeelte krijgen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens mij heeft hij onze instemming niet nodig. Als hij al zijn bijdragen onder een kopje doet, scheelt dat een hoop. Hij zou dan echter wel terug moeten komen, want volgens mij is hij van de site af. |
Tjonge, je hebt nog gelijk ook! Zitten wij ons hier druk te maken. Hij had van mij niet weg gehoeven, maar misschien was z'n proefabonnement afgelopen. Dat kan natuurlijk ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 18:34
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik heb wel een ideetje - - - - - - - koop een kookboek!!!! |
Die is vast te vinden bij bol.com! Help Inka even uit de brand en geef 'm een link, Cross.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 22:47
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | dan staat er een hele grote wasmand met wasgoed.. maandag.. wasdag... |
Ach, dan laat je 'm toch staan tot dinsdag.
Bij mij is het trouwens op zaterdag wasdag en ook boodschappendag en sopdag en........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 22:07
Onderwerp: Preken
|
|
|
Ik las ergens als de preek u soms teleurstelt, vergeet dan niet dat u in elk geval de zegen meekrijgt. Dus het bezoeken van een eredienst is nooit voor niks, ook al heb je wel eens het gevoel dat je weinig mee krijgt.
Ik kan me verder ook helemaal vinden in wat Liesbeth schrijft over een 'goede' dienst. Ik merk dat het ook vaak aan mezelf ligt, hoe ik op een preek reageer. De ene keer sta ik er meer open voor, dan een andere keer.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 28 maart 2010, 22:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 21:47
Onderwerp: Boekentip....
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ben een hoop vergeten, dus..... |
'k Heb niet zo'n grote groep, dus schuif morgen gerust aan. Je moet wel op tijd komen, anders krijg je gelijk straf.
Nu weer bij de spreekwoordelijke les blijven, want we gaan off-topic. Dat kan niet hè.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 28 maart 2010, 21:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 21:29
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik wil best les geven... Komt tie...
Jongens, meisjes, allemaal weer bij de les... het ging hier over boekentips... |
Ja juf!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 21:20
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dan geef jij les zeker?? |
Of het een aanrader is om les van mij te krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|