Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 08:52
Onderwerp: Voorbeboedsmiddelen
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | het is wel waar wat pieter zegt. ik heb 9 zussen en een paar daarvan hadden wat mij betreft nooit moeder moeten worden omdat die te verstandelijk bepertkt/autistisch zijn in een te erge vorm en de nadere zus niet omdat ze alleen maar kritiek geeft bijna en heel weinig liefde,veel werken etc. in dat perspectief begrijp ik pieter volkomen. degene die wel een goeie moeder zijn hoeven zich nergens zorgen om te maken. het verbaaste me dat er moeders zijn die verdrietig worden van zon opmerking van pieter. |
Ik denk dat "wij moeders" meer verdrietig worden van een Chatuliem... Overigens, het is sowieso geen gegeven om maar te gaan bepalen of een ander wel of niet een goede moeder (ouder) is...tenzij je het van heel dichtbij meemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 21:09
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Staar je niet blind op de hoogte van de berg, maar kijk naar God, Hij die bergen kan verzetten... |
Eén in dezelfde strekking:
De berg waartegen je opziet, is een stuk minder hoog als je er samen met God naar kijkt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 17:45
Onderwerp: vragen aan God
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | He Tessy,
Het antwoord is ja Ik weet zeker dat Hij dat vindt |
Dat weet ik stiekum ook wel hoor, maar zou het zo graag van Hem zelf even horen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 17:43
Onderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Ik zou tegen je willen zeggen bid er voor God kent je hart verlangens en weet als geen ander wat jij nodig hebt alles op Zijn tijd meis komt goed Peacedove |
Oh, maar dat is een ding dat zeker is hoor meid, en dat God daarin aan het werk is merk ik maar al te goed! En verder wacht ik gewoon (soms niet zo) geduldig op Zijn tijd, en weet dat het zelfs met een Basketcase als ik wel goed komt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 17:40
Onderwerp: de niet perfecte man/vrouw
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | vanzelf langskomen ? Nou ik denk wel dat je uit je (luie) bank moet komen, als je binnen blijft, zullen ze jou nooit leren kennen (tenzij je vaak op C.M. zit ) Maar 't blijft moeilijk wanneer het nou 'jouw' tijd is vind ik, en toch denk ik dat je daar een aktieve rol in moet blijven spelen... dus mensen ontmoeten, al was het alleen maar voor vriendschap... |
Dat is ook zeker zo, Sus...je zal er zelf wat voor moeten doen...al is het alleen maar ervoor kiezen ook met deze persoon "in zee" te gaan, want zelfs daar hebben we vrije keus in...maar toch zal de ideale match pas aan het licht komen wanneer we daar aan toe zijn! En ik zeg "aan het licht" omdat het best eens heel goed zo kan zijn dat je die persoon al kent op de een of andere manier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 14:34
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | genieten van de rust die je nu hebt . dat miste je voor heen bang om je vrijheid te verliezen ? (in een relatie) elkaar vrij laten is wel een must ja maar dat is normaal dat je pas gaat voor een deal als je zeker weet dat het goed zit toch leren van fouten nou ja fouten ik vind het nogsteeds jammer dat alles zo gelopen is
leuk dat je een positieve reaktie gaf |
Dat is absoluut een feit! Ik ben echt een typisch gevalletje van bindingsangst en dat durf ik zeker toe te geven... groot verschil is wel dat ik een hoop geleerd, waaronder me wél hechten aan iemand. maar dat doe ik niet zomaar, en daarom ben ik gewoon een beetje...eh...kieskeurig ...en zoals gezegd...ga k alleen nog maar voor the real deal en dat zal sowieso zijn tijd nodig hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 14:29
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Minpunten??
ik smoorverliefd......hm..soms weet ik ook niet wat ik daar mee aan moet, dan vind je iemand leuk en is er geen ruimte, dan vind ander jou weer heel leuk en heb jij t niet. Wanneer komt de juiste combi eens van de grond?? |
Jonathan, ik begrijp dat het als een grapje bedoeld is...maar ik ga er toch even serieus op in
Wanneer komt de juiste combi eens van de grond??
>>> Wanneer de tijd daar is!
Dit vergeten we namelijk nog wel eens, maar is natuurlijk een enorm belangrijk gegeven... Soms zijn we daar namelijk gewoon nog niet klaar voor, en zou die perfecte combi zomaar gedoemd zijn te mislukken!
Deze wetenschap is voor mij een houvast, iets waar ik op vertrouw... wanneer ik er aan toe ben...zal die persoon vanzelf langskomen en dat geld voor ons allemaal.
Eén ding is zeker...zodra het je gebeurt ben jij de eerste die het weet!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 27 juni 2010, 14:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 14:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | soms loop je met je lichte bril in een stikdonkere nacht, zodat je niet kunt zien wat je al zolang verwacht... t enige lichtpunt is een almachtige God die de leiding heeft over je levenslot
fijne zondag hannah |
Do I hear..Aaaaameenn!!?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:40
Onderwerp: vragen aan God
|
|
|
Heer, vind U dat ik het een beetje goed doe?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 09:39
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Zondagochtend...net wakker...kind is bij papa...zometeen naar de kerk... en tis hier heeeeeerlijk...stil!
Even genieten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 10:51
|
|
|
Hier binnen nu al 25,5 graden
Ik denk dat ik zo maar ff vlucht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 09:49
Onderwerp: Naar de hemel?
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Veel mensen geloven, dat als ze dood gaan, dat ze dan naar de hemel gaan...
Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie het volgende vers verklaren:
Joh 3,13 En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen.
Graag jullie reactie. |
Context in deze is inderdaad enorm belangrijk, en ik ben het met Marianne eens dat Jezus op dat moment inderdaad de enige zou gaan zijn die van de hemel kwam, en er ook weer naar terug ging. Jezus geeft hier volgens mij ook heel duidelijk aan dat niemand wedergeboren is tenzij gedoopt, en dat die doop, de wedergeboorte, essentieel zijn om behouden te zijn, en dus in de hemel terecht te komen. Die uitstorting van de heilige geest kon pas plaats gaan hebben na de dood van Jezus. Persoonlijk haal ik er uit dat pas toen Jezus voor ons aan het kruis gestorven was en de dood overwonnen had, een ieder die zich had laten dopen door Jezus als wel Johannes en stierf, in de hemel terecht kwam. Voor die tijd zou dit dus niet het geval geweest moeten zijn.
15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. Jezus is dus de enige weg naar God, en naar mijn interpretatie dus ook de enige weg naar de hemel...
Ik vond dit stukje nog:
Er zijn meerdere bijbelteksten die in deze richting wijzen. Bijvoorbeeld de geschiedenis van de rijke man en de arme Lazarus: ‘De bedelaar stierf en werd door de engelen gedragen in de schoot van Abraham' (Luk. 16:22). Ook wat Jezus aan het kruis tegen de moordenaar zegt, ligt in deze lijn: ‘Heden zult gij met Mij in het paradijs zijn' (Luk. 23:43). Tegelijkertijd geloven we dat we pas na de wederkomst van Christus een verheerlijkt lichaam zullen ontvangen (1 Kor. 15:22-23). Kortom, na je sterven kom je direct in de hemel, maar nog niet met een verheerlijkt lichaam.
www.hgjb.nl
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 26 juni 2010, 09:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:27
|
|
|
What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us!
When the eyes say one thing and the tongue another, a practiced man relies on the language of the first!
-Ralph Waldo Emerson-
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 25 juni 2010, 21:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:25
Onderwerp: Bloot
|
|
|
MARY052 schreef: | Ja lief he Renske??? |
U is zeer welkom hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 15:48
Onderwerp: Een klein wondertje...
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Een van mijn zoontjes was zijn winterjas op school kwijt geraakt. Helemaal weg. Ik zat destijds in de bijstand en was wanhopig het was nog hartje winter dus hij moest een nieuwe jas maar ik had geen rooie cent Wist niet wat te doen samen met het kind gebeden voor een nieuwe jas. Hij had een heel lijstje hoe de jas er uit moest zien. De volgende morgen kwam ik uit mn werk en er ligt een tas met kleding in de schuur met daarin precies zo'n jas als hij had gevraagd Deze zoon is nu 15 en heeft o.a. hier door een rotsvast vertrouwen in God God is goed |
Wow! geweldig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 13:04
Onderwerp: Een klein wondertje...
|
|
|
We maken het, denk ik, allemaal wel eens mee... Iets ogenschijnlijk kleins, dat enorme gevolgen heeft. En als we er dan achteraf op terug kijken zien we dat dit "kleins" eigenlijk gewoon niets minder was dan het ultieme bewijs dat God ons gaf van Zijn oneindige liefde...een klein wondertje!
Kennen jullie ze ook?
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 25 juni 2010, 13:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 13:01
Onderwerp: Bloot
|
|
|
Voor Mary en Renske en alle anderen die wel een bosje kunnen gebruiken om de dag op te fleuren!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 25 juni 2010, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 12:35
Onderwerp: Dopen?
|
|
|
Thanks!
Ik kijk er ook echt naar uit...
God is goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 08:09
|
|
|
het voelt eigenlijk heel dubbel! Aan de ene kant geniet ik van de rust die ik nu heb, en de kans om gewoon es even lekker met mezelf bezig te zijn....genoeg punten waar ik aan wil werken. Ik zou nu, op dit moment dus ook geen relatie willen... maar dat betekent niet dat de behoefte er niet is, want die is er wel degelijk. Samen is toch leuker dan alleen, toch? Ik denk wel dat ik heel erg kieskeurig geworden ben, begin niet zomaar meer ergens aan. Wil dan toch eerst de tijd nemen om iemand echt een beetje leren kennen. Ik ga namelijk pas weer ergens voor wanneer ik zeker weet dat het de real-deal is! (voor zover je dat kunt weten, maar ik denk eigenlijk van wel)... en daar verandert die enorme behoefte niets aan... Tenslotte is het een combi van gevoel én verstand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:24
Onderwerp: Dopen?
|
|
|
[quote=MARIANNE866]
Wat ontzettend mooi, Marianne...dank je wel! Ik ben blij te mogen zeggen dat ik inmiddels definitief besloten heb om mij inderdaad te laten dopen... Heb ook al contact opgenomen met de kerk en 31 Oktober is de grote dag Ik ga dit lied zeker onthouden, heel waardevol!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 18:19
Onderwerp: perfecte man
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Volgens mij was het niet bedoeld als een vloek, maar gebruiken ze in het westen gewoon wat hardere taal... dat is wat ik ervan begrepen heb... (en ook ik kon het niet laten om dit nog ff toe te voegen... ) |
Neemt niet weg dat meerderen aangegeven hebben het taalgebruik te grof te vinden, en daar mag m.i. best rekening mee gehouden worden. Niet iedereen op CM is westerling, en zo "laid back" qua taalgebruik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 18:16
Onderwerp: Vaderdag
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Vaderdag was voor mij ook geen vaderdag. t was mijn weekend niet.
Gelukkig kon ik wel genieten van mijn Vader in de hemel. Gelukkig kan ik nog steeds mijn eigen vader bezoeken. Gelukkig mag ik wel weten dat ik vader van 2 lieve kids ben. |
Ditzelfde gold voor mijn ex...dus hebben ze vaderdag het weekend ervoor al gevierd... Daar staat tegenover dat uk's verjaardag voor mij vreemd zal worden omdat hij op de dag zelf bij zen papa is... hoewel ik op zich niet zo heel veel problemen heb met "gespleten huishoudens" vind ik dit altijd echt rotsituatie's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 18:13
|
|
|
PIETER649 schreef: | en jij bepaald wat normaal is?
|
Wél wanneer het gaat om wat hij zelf aantrekkelijk vind of niet, lijkt me...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 16:39
Onderwerp: waar kijk jij naar uit?
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Hoe ging het met dinsdag avond met de huiskring? |
Dat was heel gezellig, lekker relaxed! Maar wel heul laat thuis...
Thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 16:36
Onderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | ook geen blouses ? |
Nope! Sowieso draag ik weinig blouses, maar dan nog...alleen als een kledingstuk echt echt echt heeeeeeeeel erg gekreukeld is en ik het aan moet...nou ja, vooruit dan maar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:14
|
|
|
Ik wens u één goedenacht...I'm off to...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:09
Onderwerp: perfecte man
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | kan iemand mij helpen wat hier staat...... ik heb geen leesbril...en kan t niet lezen.....
Hellup...ben niet perfect meer |
Niet méér???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:08
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wij geven spekjes aan kinderen bij de toonbank .
Ik gaf er 1 aan een klein jochie waarop zijn moeder tegen hem zei;
En wat zeg je dan?
Waarop hij antwoordde; Mag ik er nog 1 |
Haha! Ge-wel-dig!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 juni 2010, 00:06
Onderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | up.....hahaha sommigen vonden dit zo'n leuk topic..... t was bijna van de 1e pagina af......dus UP .... |
En toch strijk k nog steeds niet!
|
|
Naar boven |
|
|