Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:43
Onderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
|
|
|
PIETER649 schreef: | niets menselijks is hem vreemd... en tja, het vlees is zwak |
vlees moet je aan 2 kanten laten inschroeien en dan een paar uurtjes laten sudderen en ja dan valt het uitelkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:42
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
PIETER649 schreef: | dus tot die tijd dan maar ongehuwd hokken he |
wie de schoen past..
de appel valt...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 3 augustus 2011, 22:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:41
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Vakantie komt eerst. |
ziekte wet is eigenlijk toch ook vakantie?
een beetje positief kijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:39
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Dat schrijf ik niet, het ging hier over roken en hoe daar mee om te gaan... |
Het topic gaat over of de bijbel duidelijk is of niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:28
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Beide belijdend lid van dezelfde kerk? Het is zo in de vrijgemaakt gereformeerde kerk maar het lijkt me niet dat dit in alle protestantse kerken zo is. Katholieke kerken kennen geen belijdenis. Daar is een huwelijk met een protestant ongeoorloofd maar de bisschop verleent altijd dispensatie.
Thomas, wel belijdend lid. |
Ik weet niet hoe het verder zit in andere kerken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:13
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Kijk eens aan wat tafel en bed bewerkstelligt, helemaal niets, alleen belijdenis van schuld aan God en elkaar,en De Liefde, dat houdt een huwelijk gaande, maar ongeloof en ego/isme vernietigt een relatie...en dan heeft men allerlei verzachtende woorden tegenwoordig...euthanasie actieve, of te wel moderne zelfmoord en geen doding, dat is veel te zwak... en lat/relatie, waarbij de lat verkeerd gelegd wordt en veelal breekt... |
In corinthe schrijft paulus er zelf over.
Dat als je even niet met zijn 2en door de deur kan, dat je uitelkaar mag, om later weer bij elkaar terug te komen.
Scheiding van tafel en bed houd verder is, dat je "ex-partner" en je zelf niet kunnen hertrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:05
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Van mij mag het gaan regenen... Is stoepje weer schoon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:03
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Door de komst van ene persoon spreekt hij bij bijna alle topics Bijbels, vermaningen en aanstoots.
Met de rug tegen de muur staan word ik echt moe van. |
niet meer reageren lijkt mij het beste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:39
|
|
|
Volgens de ned. wet mag men pas trouwen als men de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt.
Ook dit getal woord door vele kerken erkend. De kerkelijke inzegeningen kan vaak alleen maar plaats vinden als beiden belijdend lid zijn van die kerk.
Ik zie een sacrament als iets waaruit je behoud blijkt.
Zo kan een huwelijk dus nooit een sacrament zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:15
|
|
|
Ben ik hier op een datingsite of zit ik hier in een kerk?
Het forum is er voor om te discussieren over onderwerpen , en niet om mensen te bekeren.
Mensen bekeren en vertellen van Jezus kan je doen op de markt of elders op straat.
We zitten hier met allemaal verschillende geloofsopvattingen. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Maar leg anderen niet je mening op. Dan onstaat er wrijving. En dat is geloof ik niet helemaal de bedoeling.
Een christen verteld anderen met respect en nederigheid over geloofszaken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 15:00
Onderwerp: Incidenteel en eenmalig!
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Dat je in het oude testament blijft steken, want daar was de Geest nog niet uitgestort, maar incidenteel werkzaam en dan was dat gebed toen op zijn plaats, maar wij(de christen) hebben de Geest ontvangen in alle wijsheid en voorzichtigheid ons onderwijzende, doordat Hij uit Christus neemt en Hem ons toe-eigent en dat is de rijkdom van Zijn kinderen, die Hij niet als wezen laat ronddolen in deze wereld, maar vervult en leidt door Zijn Geest in hen![u] |
Het is gewoon een mooie psalm.
En ik hou er niet van als mensen bepaalde beweringen doen. Als je denkt bij mij een dienst te kunnen bewijzen, met zulke uitspraken, ben je bij mij op het verkeerde adres.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:45
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | God roept al 2000 jaar en langer, maar de mens houdt zich als doof. maar toch zijn er die Zijn stem horen en opstaan uit de dood van hun zondig bestaan en Hem loven en prijzen en daar mag ik er één van zijn...
Johannes 5: 25 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: De ure komt, en is nu, wanneer de doden zullen horen de stem des Zoons Gods, en die ze gehoord hebben, zullen leven. |
Ben je bezig om ons te bekeren?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 3 augustus 2011, 11:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:34
Onderwerp: Echte liefde
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is dat jammer dat je niet weet dat je door God aanvaard bent. |
Helaas , die mensen zul je altijd houden, die twijfelen of de genade van Christus ook voor hun geld.
Maar laten we ieder maar in hun waarde.
We kunnen die mensen hooguit zeggen dat voor iedereen die schuldbelijdenis doet voor God, de genade er is. En het is aan de mensen zelf wat ze er mee doen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 3 augustus 2011, 11:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tjonge met al die ouderwetse citaten wordt het hier zo'n beetje onleesbaar, wat ben ik blij met de NBV, dan begrijp ik tenminste wat ik lees. Door deze citaten heb ik geen zin meer me te verdiepen in de materie, ik krijg er letterlijk hoofdpijn van. We leven in de 21e eeuw, laten we aub de taal van de 17e eeuw achter ons laten. Het is de bedoeling dat we begrijpen wat er staat en dit gaat zelfs boven mijn pet...goedemorgen allemaal. |
Ik vermoed de staten vertaling wat abacadabra voor mij is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:23
Onderwerp: wat is jou favoriete liefdes liedje ?
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:21
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Neen Herman, ik WAS een kind des toorns, maar nu ontfermd door Jezus Christus, ben ik een kind van God
Efeze 2: 1 En u(mij) heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij(ik) dood waart(was) door de misdaden en de zonden; 2 In welke gij(ik) eertijds gewandeld hebt, naar de eeuw dezer wereld, naar den overste van de macht der lucht, van den geest, die nu werkt in de kinderen der ongehoorzaamheid; 3 Onder dewelke ook wij allen eertijds verkeerd hebben in de begeerlijkheden onzes vleses, doende den wil des vleses en der gedachten; en wij waren van nature kinderen des toorns, gelijk ook de anderen; 4 Maar God, Die rijk is in barmhartigheid door Zijn grote liefde, waarmede Hij ons liefgehad heeft, 5 Ook toen wij dood waren door de misdaden, heeft ons levend gemaakt met Christus; (uit genade zijt gij zalig geworden),[i] |
Ik zal ook graag iets willen lezen met je eigen woorden. Bijbelteksten plaatsen kan iedereen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 11:15
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Die Mij, Jezus liefheeft, zal door Zijn Vader geliefd worden en de Vader, De Zoon en de Geest zullen woning bij hem of haar maken..... Johannes 14: 21 Die Mijn geboden heeft, en dezelve bewaart, die is het, die Mij liefheeft; en die Mij liefheeft, zal van Mijn Vader geliefd worden; en Ik zal hem liefhebben, en Ik zal Mijzelven aan hem openbaren 23 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zo iemand Mij liefheeft, die zal Mijn woord bewaren; en Mijn Vader zal hem liefhebben, en Wij zullen tot hem komen, en zullen woning bij hem maken. 24 Die Mij niet liefheeft, die bewaart Mijn woorden niet; en het woord dat gijlieden hoort, is het Mijne niet, maar des Vaders, Die Mij gezonden heeft. |
Wat wil je hier mee zeggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 08:52
|
|
|
PSALM 116
1 God heb ik lief, want die getrouwe HEER' Hoort mijne stem, mijn smekingen, mijn klagen. Hij neigt Zijn oor, 'k roep tot Hem, al mijn dagen; Hij schenkt mij hulp, Hij redt mij keer op keer.
3 "Och HEER', och wierd mijn ziel door U gered!" Toen hoorde God; Hij is mijn liefde waardig. De HEER' is groot, genadig en rechtvaardig, En onze God ontfermt zich op 't gebed.
10 Ik zal Uw Naam met dankerkentenis, Verheffen, U al mijn geloften brengen; 'k Zal liefd' en lof voor U ten offer mengen, In 't heiligdom, waar 't volk vergaderd is.
11 Ik zal met vreugd in 't huis des HEEREN gaan, Om daar met lof Uw groten Naam te danken. Jeruzalem, gij hoort die blijde klanken. Elk heff' met mij den lof des HEEREN aan!
Berijming van 1773
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 08:29
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat ik vandaag voor 100 % uit de ziektewet ben geschopt. |
en toen.... bijstand? volledig weer aan het werk ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:56
Onderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Ik heb het 5 jaar uitgehouden met een autistische echtgenote, maar zonder behandeling en diagnostiek(vrijwillig) kom je geen stap verder en nu ben ik gescheiden... |
Volgens mij is er een heel verschil, in omgang met een kind met autisme is of een partner hebben met autisme.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:39
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ja precies wat je stelt, chatuliem; als God zegt; gij zult, of gij zult niet.......
verder ervaart de ene mens iets als zonde, en de ander ervaart het niet als zonde.
iets hoeft nog niet zondig te zijn, om het als zondig te ervaren, toch? |
Je hebt zondig gedrag en zondig uiterlijke vertoning.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:41
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als ik betrap wordt op stelen dan is dat een zonde maar toch ook een objectiviteit (een waarneembaar) feit.
Indien ik er van overtuigd ben dat stelen geen zonde is en het ook zo ga verkondigen spreken we over subjectiviteit toch. |
Niemand mag toch stelen? Of zijn er uitzonderingen?
Als dansen voor mij in een discotheek een zonde is... voor wie is het dan geen zonde?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 20:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:14
Onderwerp: wat is jou favoriete liefdes liedje ?
|
|
|
MARIO216 schreef: | CM, kun je dit topic niet sluiten er is al een topic hierover bij Van alles wat.
Dé DJ van CM |
Dit gaat over liefdesliedjes....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 16:26
|
|
|
PIETER649 schreef: | weet ik niet... maar t smaakt wel lekker |
Niet het bier?
o nee essie mag nog geen bierr hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 15:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | Fijn hoor, dat het bij jullie ook mooi weer is...
Maar uiteraard ist bei uns in Deutschland alles besser... auch das Wetter |
Het water is zeker natter?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|