Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 20:52
Onderwerp: Yoga Relaxatie of Occult?
|
|
|
NAOMI695 schreef: | Alles maar dan ook alles wat niet van God komt, is tegen God. Zo ook yoga. Bovendien kopieert satan alles wat God doet. En ja, het werkt. Maar tegen welke prijs? |
Soms lijkt een kopie te veel op het origineel. Het is dan ook belangrijk om te weten wat waar vandaan komt. In de bijbel wordt hierover gesproken in 1 Kor. 12:10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil. (NBV)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:05
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
EVA685 schreef: | hahaha Cross, we maken er van waarom heb je gelachen vandaag?? |
Lijkt me een strak plan Eva
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:03
Onderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
|
|
|
BILLY701 schreef: | Bert komt' uut de mond'n"Erika"!!! |
Vergeefse moeite Billy, dat kun je nooit aan een Veense uitleggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 14:01
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
EVA685 schreef: | Sterkte Grace |
Als iemand sterkte wensen, je slechtste moment van de dag is, dan begrijp ik het niet meer Eva
Mijn slechtste moment van de dag ligt al een paar uur achter me, de invoering van de nieuwe chatroom vertier ende jolijt, wat een ramp zeg........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:57
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Het ging toch over het mooiste moment vandaag??
Mooiste moment nu al deze reacties lezen [/quote]
Wel alles lezen Eva, ik schreef dat ik Off-topic ging. Maar ben toch blij dat het je opviel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:53
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
VISSER278 schreef: | En gisteren schreef je dat je mooiste moment van de dag was , om een Rooms Katholieke dienst te volgen voor de buis. Dit kan ik dan even niet vatten. Er is nl. toch wel een heel verschil tussen een dienst van de GKV en de RK lijkt mij. |
Die was misschien nog beter ..... (Tijd voor de volgdende switch/overstap)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 13:48
Onderwerp: WAARSCHUWING AAN IEDEREEN
|
|
|
SHANITA130 schreef: | insinuatie 1) Aantijging 2) Bedekte aantijging 3) Bedekte toespeling 4) Beledigende toespeling 5) Beschuldiging 6) Hatelijke opmerking 7) Toespeling 8) Verdachtmaking 9) Zijdelingse toespeling 10) Zijdelingse verdachtmaking 11) Zijdelingverdachtmaking 12) Zinspeling '
Ja, da's waar ik insinueer. Ik kan het ook hélemaal bij het verkeerde eind hebben.in dat geval mijn oprechte vraag voor vergeving! Ik vind derhalve deze zaken die hier in dit topic worden besproken en de waarschuwingen erg belangrijk. Zó belangrijk, dat mensen worden gewaarschuwd, dat ik dan maar het risico op de koop toe neem, dat ik iemand vals beschuldig.
Snappie?
Fijne Maandag! |
Een paar weken geleden ook al eens gezegd Shanita, denk eerst eens na voor je iets schrijft. Zo blijf je sorry zeggen en om vergeving vragen, tis maar de vraag of de mensen je op deze manier nog wel serieus nemen.
Maar goed, sommige mensen daarentegen bieden nooit hun excuses aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 02:38
Onderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
|
|
|
MARCOWAAL200 schreef: | Hoi het schijnt dat mijn auto vol zit ik neem katja mee en waarschijnlijk ook nog 2 andere.
de parkeer gelegenheid is dat betaald parkeren of gratis ik heb daar niets over kunnen vinden. Dit is misschien ook wel handig om te weten. Sommige plaatsen moet je parkeren met parkeer kaart (abonnement ) achter je ruit of via mobiel bellen naar nummer. Rotterdam ook met abo achter je ruit |
Voor zover ik heb kunnen opmaken, is het sector 4, het oranje gebied voor bezoekers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 22:39
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?
Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.
Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....
Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??
Opgegeven tot nu toe; Erika129 Angelique327 Yes356 Crossroad317 Anoniempje (onder voorbehoud) Henk546 Bert168 (onder voorbehoud) Henduk927 Marcowaal200 Chatuliem619 Hannah810 met dochter (onder voorbehoud) Billy701 Alous961 Imke917 Marijan072 Katja065 (met enkele singles (onder voorbehoud)) 2de Anoniempje (ook onder voorbehoud) Iesje369 Annette965 Wim727 (onder voorbehoud) Miekjes285(onder voorbehoud) liggies023 met zoon Nel833 wil graag mee-eten Jolanda841 Mario216
We hebben al een mooie lijst met deelnemers, maar er kunnen er nog meer bij.....
Voor de mensen die van ver moeten komen, vraag eens of er mogelijkheden zijn om samen te rijden.
Verzamelen tussen 13.00 en 13.30 uur op parkeerplaats "palace plein". Zie ook de link hieronder. Vanaf hier overleggen we wat we gaan doen. http://www.noordwijk.nl/Docs/folder-fullcolor-parkeerservice-noordwijk-aprl2010.pdf Voor degene die de link niet kunnen openen, parkeerplaats palace plein, hoek koningin Wilhelmina boulevard en de Grent 2202ER (t.o. Intertoys)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 21:29
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Erika, hierbij bedank ik je voor je gastvrijheid ! en natuurlijk ook voor de koffie... en Cross bedankt voor het ophalen... |
Bedank Imke dan ook ff voor het thuisbrengen ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 20:01
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Doet me denken aan een liedje van de zondagschool...
Jezus liefde is zo wonderbaar zo groot je kunt er niet overheen zo wijd je kunt er niet omheen Zo wonderbaar grooooooooooooooooooooooot!
Nou ja, iets in die trant dan tis alweer ff gelee |
Die kon ik niet vinden op you-tube, dus dan maar de engelse versie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 19:51
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Uitnodigen is niet hetzelfde als Welkom heten, toch?
GrZing! |
Hm, uitnodigen is niet hetzelfde als welkom heten, klopt. Welkom heten heeft wel iets te maken met ontvangst, iemand die binnenkomt ontvang je, dan is het een tussenwerpsel. Als bijvoeglijk naamwoord; wie of wat je graag ziet verschijnen of gebeuren.
Maar misschien maak ik het allemaal wel veel te moeilijk. Tis wel een leuke melodie .....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 22 augustus 2010, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 19:39
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Nou kan ik het topic 'pc-problemen' toch nergens meer vinden
Anywees: het lukt mij niet meer om met mijn Youtube-downloader muziek van internet te plukken. Ik krijg telkens de melding: "unable download remote file, try again!"
Nou slaat try again volgens mij nergens op want ik krijg deze melding nu al dagenlang standaard bij iedere song.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen
GrZing! |
Daar ga ik hier geen antwoord op geven, die vraag plaats je maar waar die hoort .....
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1143
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 19:35
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | mijn mooiste moment komt zo meteen.....heerlijk naar de kerk toe. god ontmoeten.
Ik hoop dat we de dienst met het volgende nummer beginnen !!
opwekking 573 -Heer U bent welkom http://www.youtube.com/watch?v=fb7EsENkOwM&feature=related
En ik hoop dat er veel tijd voor God is, verootmoediging, leermomenten, genade en lofprijs.
Een mooier iets kan je toch niet willen ?? |
OK, ik ga off-topic, weet het. Maar volgens mij is het nog altijd God die ons welkom heet, als Hij daar al niet aanwezig is, wil ik daar helemaal niet zijn.....
Een veel gebruikte uitspraak hier is, want waar 2 of 3 vergaderd zijn, daar ben ik in het midden. Er staat niet daar kom Ik, nee Hij is er al, waarom dan uitnodigen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 19:18
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | mee eens, geen speld tussen te krijgen. maar voor sommigen (niet noodzakelijk hier op CM!) is dat te makkelijk geredeneerd. |
En dan heb je dus weer een reden om een nw richting, kerk of gemeente te stichten, met een eigen identiteit.
De verbindende factor is toch Jezus Christus ?? Daar kun je niet omheen ....
http://www.youtube.com/watch?v=Ip1cKcpZAIg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 18:59
Onderwerp: Vertier ende jolijt in de chatbox
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | We hebben een nieuwe room in de chatbox geopend: Vertier ende jolijt. In de lobby lopen regelmatig serieuze gesprekken en grapjes door elkaar heen, wat niet altijd leuk is. Ook is het 's avonds vaak erg druk in de lobby, zodat de gesprekken niet meer te volgen zijn. Daarom is voor mensen die gewoon willen keten en lol willen trappen Vertier ende jolijt geopend. |
Voor mij hoeft het niet, mensen komen binnen, gaan ff in de nw room kijken, en komen terug. Even later, gaan weer ff kijken in de nw room, en komen weer terug............ pfffff, erg lastig als je net in een serieus gesprek bent Dat serieus en grapjes doorelkaar lopen hou je toch, dat gebeurt in elke room denk ik. Het is de kunst om alleen daar op te antwoorden waar je mee bezig bent, en je niet laat afleiden door iets anders....... maar ja ik ben dan ook een "ervaringsdeskundige"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:28
Onderwerp: Beantwoorden van mailtjes
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nee? , maar ja, wat is eigenlijk een speciale bedoeling? |
Ok dames, een speciale bedoeling is op een dating site, dat je iets afspreekt en het geen daten noemt. Ik hou van wandelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:21
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Waarschijnlijk is hij nu druk aan 't mailen, met of zonder bedoeling. |
Nee, ik ben prive iemand aan het uitleggen waar dit allemaal niet over gaat
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 21 augustus 2010, 23:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 22:37
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zijn er dan mensen op CM, die met een speciale bedoeling mailen Nooit iets van gemerkt. |
Wat merk jij nou wel op ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 20:06
|
|
|
CROSSROAD317 schreef:
Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?
Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.
Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....
Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??
Opgegeven tot nu toe; Erika129 Angelique327 Yes356 Crossroad317 Anoniempje (onder voorbehoud) Henk546 Bert168 (onder voorbehoud) Henduk927 Marcowaal200 Chatuliem619 Hannah810 met dochter (onder voorbehoud) Billy701 Alous961 Imke917 Marijan072 (onder voorbehoud) Katja065 (met enkele singles (onder voorbehoud)) 2de Anoniempje (ook onder voorbehoud) Iesje369 Annette965 Wim727 (onder voorbehoud) Miekjes285(onder voorbehoud) liggies023 met zoon Nel833 wil graag mee-eten
We hebben al een mooie lijst met deelnemers, maar er kunnen er nog meer bij.....
Voor de mensen die van ver moeten komen, vraag eens of er mogelijkheden zijn om samen te rijden.
Verzamelen tussen 13.00 en 13.30 uur op parkeerplaats "palace plein". Zie ook de link hieronder. Vanaf hier overleggen we wat we gaan doen. http://www.noordwijk.nl/Docs/folder-fullcolor-parkeerservice-noordwijk-aprl2010.pdf Voor degene die de link niet kunnen openen, parkeerplaats palace plein, hoek koningin Wilhelmina boulevard en de Grent 2202ER (t.o. Intertoys)[/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 19:59
|
|
|
[quote=ANNETTE050] wat bedoel je met religieuze indoctrinatie? Fijn dat je dochter naar zulke geweldige kampen gaat, staan erg goed bekend
Dat als er tijdens die kampen een "radicale bijbelse boodschap" wordt gepredikt dit gezien word als religieuze indoctrinatie. Het is niet meer van deze tijd om Waarheden als waarheid te verkondigen. Voor veel mensen, en ook christenen (helaas) gaat die boodschap te ver, Gods Waarheid is niet meer van nu, en als je de jeugd daarmee confronteerd, dan ben je bezig met het hersenspoelen van die arme kindertjes........ Tuurlijk is het waar dat je niet alles letterlijk over kunt nemen, en zeker de straffen niet zoals die vermeld staan in het OT, maar is daarom de zonde minder geworden. Zonde hoor ik nu heel veel mensen denken, wat is dat, God is toch een God van Liefde ?? JA, GOD IS EEN GOD VAN LIEFDE, MAAR OOK RECHTVAARDIG !! Het is "not done" om de zonde te benoemen, het is "done" om God alleen neer te zetten als een Liefdevolle God, zondebesef is niet meer nodig. Als je dus aan kinderen verteld over Gods Liefde en over de zonde, en dat ook nog in 1 zin, tja dan indoctrineer (hersenspoel) je de kids.
Ik hoop dat het nog te begrijpen is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 19:16
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja cross oogies open houden he het is hier apparte grond joh dan kom je ze echt tegen |
een vliegende eend en een engel, oh ja en iemand "uut de mond'n" met een veense
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 19:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je kan toch ook gewoon met iemand mailen zonder dat daar een bedoeling bij zit???? Mensen, wat een zinnig onderwerp........ |
Hmm, ik zal jouw mail nog eens beantwoorden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:19
|
|
|
DANIEL777 schreef: | kijk das nou het mooie van jou en mijn mening. Als iemand niet meer reageert zou hij of zij dan misschien niet een keus voor iemand gemaakt kunnen hebben en dan geen zin in de eindeloze en oeverloze mails maar liever pv iets bespreken. en dan heeft de het ach het zal wel geen enkele doeltreffing meer |
Dat zou kunnen, maar daar gaat mijn percentage beantwoorde mail niet door omlaag. Het ging mij om mijn percentage Daan ..... wel goed blijven lezen hoor, En stel dat ik een hele leuke vrouw ontmoet, dan kan ik toch wel mijn andere mail beantwoorden, dat vind ik netjes tegenover die ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 16:13
|
|
|
[quote=ANNETTE050] wat me telkens weer zo enorm boeit...bij een jongerenbeweging "Soul Survivor" wordt erg radicaal gepreekt, ook over het onderwerp waar dit topic over gaat, degenen die in de leiding van deze internationale bediening plaatshebben, zijn een voorbeeld voor vele jongeren v.w.b. hun levensstijl en toewijding, de bijbel is het enige fundament... En ze kunnen de stromen jongeren bijna niet aan, overal in elk land komen nieuwe initiatieven van jongeren...ze geven vakanties op om mensen in nood te kunnen helpen...enz. enz. hoe kan het dan toch dat de PKN kerken blijkbaar grote moeite hebben om deze jongeren vast te houden.....
Sommige mensen, ook christenen willen dat nog wel eens "religieuze indoctrinatie" noemen. Ik ben blij dat mijn dochter naar de sportkampen van Athletes in Action, en afgelopen jaar ook naar Square is geweest. Ik hoor haar niet miepen over extreem bijbelgebruik, maar wel hoe het is om met zoveel mensen stil te staan bij de bijbel. En ja ook hele radicale (bijbelse)standpunten ......
korte impressie van square en AIA vind je hieronder. http://www.bethel.nl/square/algemeen/ http://www.athletesinaction.nl/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 15:53
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hallo Allemaal,
Ik heb genoten gisteravond, het was echt supergezellig. Iedereen praatte met iedereen. Er is lekker gegeten en enkelen aangeschoten oei was nog halve fles rose over hoor. En dan die love birds he Mensen allemaal bedankt voor jullie gezelligheid. Ik zou zeggen het is voor herhaling vatbaar.
Erika. |
heb wel houtduiven gezien, een enkele postduif, een musje, maar love-birds Vraag me dan echt af "wat heb jij meer gezien dan ik heb gezien"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 15:44
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Waarom zou dat iets over de persoon in kwestie wat zeggen als iemand met een mailrespons van minder dan 50 procent zit. Dat is weer zo'n lekkere interpretatie terwijl er daar vaak geen bal van klopt. Maar ja das natuurlijk weer mijn mening. |
Ja, dat is jouw mening......
Mijn mening is, dat als mijn mailrespons erg laag is, dat ik meer tijd moet vrijmaken om te antwoorden, en niet denken van ach "het zal wel" .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 03:11
|
|
|
Mooiste moment van vandaag, hmm
Dat ik net thuis ben gekomen, en kan terugzien op een hele fijne avond met een aantal leuke CM'ers Annette (+) Pieter Sandra Brazz Duck Sus Bert Maris Imke Sweet Angel Zivaatje Grace Trijnie Billy Marianne Johan en natuurlijk gastvrouw Erika Allemaal hartelijk dank voor jullie aanwezigheid en gezelligheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 12:48
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Als we nou gewoon eens allemaal de mening van Chat negeren en ons niet zo op laten jutten, maar ons richten op dat wat van belang is: Het uitje waar wij wél aan deel willen nemen op onze éigen manier...
Dan hoeft dat gekibbel ook niet! |
Net alsof dat zo'n positieve opmerking is
Op de één of andere manier snap ik niet waar het over gaat.
Actie < -- > Reactie
Opmerking < -- > gevoel
Ik voel me aangevallen, hij of zij zegt iets wat bij mij "verkeerd" binnenkomt, dus ik ga afweren en ga in de tegenaanval. Daardoor wordt het persoonlijk. Het hele gebeuren is dan niet meer gebaseerd op de eerste uitspraak, maar gaat verder op persoonlijk gevoel. Het onderwerp gaat zodoende op in negatief gevoel met alle daarbij komende irritaties en opmerkingen .....
Actie < -- > Reactie
Opmerking < -- > gevoel
Opmerking = Gevoel < -- > Gevoel = Negatief
Negatief Gevoel < -- > Negatief Gevoel
Negatief Gevoel < -- > Negatief Gevoel
Negatieve spiraal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:48
Onderwerp: Je gaat naar de hemel... en dan?
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | De slang en het lam zullen naast elkaar zijn en elkaar...
niet bijten? geen angst aanjagen? in vrede?
ja. mijn Bijbelvastheid houdt ergens op...
in ieder geval, is het eind goed, al goed. Logisch, ééns is alles uitgekristalliseerd:
een schitterend vooruitzicht! |
Welke van de 2 verzen vind je het meest toepasselijk ...... (zoeken mbv de pc/internet is wel heel makkelijk)
Jes 11,6 Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam, een panter vlijt zich bij een bokje neer; kalf en leeuw zullen samen weiden en een kleine jongen zal ze hoeden. Jes 65,25 Wolf en lam zullen samen weiden, een leeuw en een rund eten beide stro en een slang zal zich voeden met stof. Niemand doet kwaad, niemand sticht onheil op heel mijn heilige berg – zegt de HEER.
|
|
Naar boven |
|
|