Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 18:47
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet voor mij bedoeld??? Nou ja, het is in ieder geval duidelijk..... |
Pfffffff je kunt ook alles negatief opvatten willemijn!Zelfs als ik zeg dat het niet persoonlijk is vat je het nog zo op. Laat maar.........
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op maandag 13 december 2010, 18:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 18:33
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik merk steeds vaker dat mij een imago word aangemeten hier op cm waar ik mij niet in herken en waar ik niet blij mee ben. men hoeft mij echt niet op te hemelen maar ik lees hier op forum termen als afzeiken, asociaal, egoistisch. de tijd van christmas carol komt weer naderbij maar ik vereenzelvig mezelf niet met dhr Scrooge en vind het spijtig dat ik voor sommigen wel dat imago heb. |
Als mensen zo kortzichtig zijn dat ze niet door die ballon heenprikken zijn ze dan je tijd en gedachten waard? Houd de eer aan jezelf........
ps.ik heb het stukje van willemijn expres weggehaald,is niet voor haar bedoeld
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op maandag 13 december 2010, 18:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:04
Onderwerp: Christelijke feestdagen vieren?
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:02
Onderwerp: we lopen tegen het einde....
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | December is een maand van afsluiting en evaluatie. Laten we eens een begin hiermee maken. Wat heeft CM voor je betekend dit jaar? Wat is je meegevallen, wat is je tegen gevallen.... |
2010 was een goed cm-jaar(was mijn eerste jaar hier)......ik heb erg fijne mensen leren kennen en om de mensen draait het tenslotte.Teveel om allemaal op te noemen maar een paar wil ik er wel even vermelden
Renske natuurlijk,het toppertje,samen met haar Bull......ik mocht getuigen op hun trouwerij,dat was mijn CM hoogtepunt! Hans(oud-lid),zulke mooie gesprekken met deze rechtlijnige man gehad,diepgelovig en oprecht,hij gaat trouwen met zijn cm-maatje Frank(oud-lid),de filosofische tuinman,dat was een typische cm-vriendschap,we waren het overal over eens maar toch ruzieden we altijd En nog zovelen die me meer geraakt hebben dan ze zullen beseffen.......
Tegenvaller?Dat ik hier mijn droomman niet gevonden heb(uiteindelijk vond ik hem op een commerciele site )
Het overlijden van Arjan vind ik het dieptepunt van het cm-jaar.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 13:28
Onderwerp: Halloween
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De combinatie die er gelegd wordt, met allerheiligen/allerzielen vind ik echt stuitend... |
En Sintmaarten is echt een totaal andere "feest" dan Halloween,jammer dat het hier in het topic voor komt. Met Sintmaarten gaat het om vrijgevigheid,barmhartigheid etc.,die boodschap krijgen de kinderen nog steeds mee(dus begin ook niet over geschooi,kan ik zo boos om worden )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:48
Onderwerp: Verwerken van het verleden
|
|
|
ZINGA672 schreef: | In theorie kan dus iemand van 80 jaar oud, geen noemenswaardige levenservaring bezitten omdat hij of zij er niet van heeft geleerd.
GrZ! |
Yep,maar niet iedere ervaring hoeft wijsheid op te leveren,dus ik zie levenservaring puur als ervaring,wat je er mee doet geeft je wijsheid......of niet.....
Gr.Leanne(heeft vooral veel eigenwijsheid )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 17:50
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb een nog beter idee. Als alle CM-mannen - vanuit alle provincies - hun mobiele nummer beschikbaar stellen, dan kunnen we jullie gewoon bellen als we pech onderweg hebben. Nog beter! |
Zo hee,die mannen zijn veeeeeeeeel te goed voor ons! 'S winters bij pech helpen en zomers grasmaaien en zo???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 17:39
|
|
|
HENK710 schreef: | Grappig dat in dit topic het woordje levenservaring toch steeds weer om de hoek komt kijken... Maar wat is nu eigenlijk levenservaring? Is dat nu de hoeveelheid aanjaren die je hebt geleefd, als in... Ik ben ouder dus ik heb meer levenservaring. Of zijn het de dingen die je hebt mee gemaakt in de jaren die je leeft, Zo kan een jong iemand dus meer levenservaring hebben dan een ouder iemand. Zelf denk ik (Does) dat het gaat om de dingen die je hebt mee gemaakt, Iemand van ik roep maar wat 60 kan in die zin dus minder levenservaring hebben dan iemand van zeg eens wat 25. Daardoor denk ik dat je heel erg moet oppassen om te zeggen IK heb meer levenservaring dat jou. Want dit is een forum, je weet van een ander niet wat ze wel of niet hebben mee gemaakt. Mensen laten hier maar kleine stukjes van zichzelf zien, Niet alles dus je weet maar een klein stukje van die levenservaring, niet het hele verhaal. Ben heel benieuwd hoe jullie daar over denken. groetjes Does |
Het is ook maar net wat je met die ervaringen doet en in hoeverre die je (hard)raken en je leven beinvloeden.Levenservaring is niet hetzelfde als wijsheid en tact ......ik wou dat ik daar wat meer van had Ik vertik het om mijn verleden teveel invloed te laten hebben(voor zover ik daar invloed op heb),ik ben een jonge hond die van het leven wil genieten,maar zelfs sterke bomen kunnen omgezaagd worden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 12:34
|
|
|
HENDUK927 schreef: | aangeboden.. cursses lekke autobanden verwisselen..
om al die lieve vrouwen weer onderweg te helpen
hoofdprijs..flesje wijn naar eigen keuse |
Kun je dan gelijk even winterbanden wisselen,uitlijnen en balanceren? Hoeft niet meteen hoor maar het gaat weer sneeuwen dus morgen is snel genoeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 11:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dan is het aan de ene kant bemoedigend te lezen dat er ook gescheiden moeders zijn waar het wel goed gaat, maar aan de andere kant vernederend te moeten lezen dat ze niet moeten zeuren en "gewoon" moeten vergeven. |
Dat hoef je ook niet te accepteren,andermans situatie moet gerespecteerd worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 10:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zoals mijn mening een mening is en de manier is waarop ik er mee omga..... |
Jouw mening en levenservaring zijn heel waardevol omdat ze laten zien hoe sterk je er uit kunt komen(en een beetje tegengas is ook wel eens lekker ) maar soms zijn mensen nog niet zo ver dat ze het accepteren.Ik denk dat veel mensen hier (h)erkenning zoeken maar wel degelijk bezig zijn met "genezing".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 17:45
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zo, dan heb jij nog even werk! red je dat in 1 dag? |
Heb jij de jouwe al van Roland gehad dan?Ik niet..........ieder krijgt wat ie verdiend he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 17:43
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
BENNYYYYYYYYYYYY!!!!!!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hopelijk heb je een leuke dag gehad met H en M en nog meer van zulke aardige mensen
links rechts en euh.....weer links
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zaterdag 11 december 2010, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 17:36
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Maar je kunt nog steeds geen band verwisselen zeker ..... (pff vrouwen) |
Ik niet hoor.....ik geloof dat het iets met een krik is en bouten en zo.......ieder zn vak he
met een lieve glimlach kom je ook een heel eind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 17:33
|
|
|
HANNAH810 schreef: | marieke897 vroeg me dit gedicht te plaatsen;
2 onschuldige toppertjes slapen nu nog zacht...
hoelang nog tot ze het gaan beseffen en voelen dat alles nog erger gaat worden dan al is geweest?
als een bloedband weinig waarde heeft en de liefde wordt overheerst door zelfmedelijden? als een slachtofferrol je beter past dan een ouder zijn? en je alles wilt weggooien uit wraak? als "er niet meer zijn" als de beste uitweg voelt in de grote knoop die je leven heet?
mijn 2 onschuldige toppertjes slapen nu nog zacht.... |
Ik heb gepiekerd over dit gedicht maar ik weet niet hoe ik het moet zien.....nog erger?er niet meer zijn?wie???? Er klinkt zoveel pijn in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 12:00
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en als moeder kun je geen vader zijn; hooguit een goede moeder, die hen steunt als ze het moeilijk hebben; hen warmte en geborgenheid bied.
en, leanne; je kunt wel alleen moederen, maar niet vader-moederen....... het beeld dat een kind van een man vormt, kan niet door vrouwen worden gevormt, wel door andere mannen, zoals annet aangeeft. en dus is het denk ik van belang, om zorgvuldig te kijken welke man(nen) het beeld vormen dat je kind(eren) levenslang meedragen. |
Je doet het met wat je hebt,meer is er niet he.Het beeld dat kinderen hebben hoeft niet altijd volgens het rollenpatroon te zijn,het kan ook bepaald zijn door andere dingen(ivm privacy wil ik hier niet teveel over kwijt ),het beeld dat mijn kinderen hebben van een vader is allang gevormd.........maar hierin had hun vader geen keus.
Nog een aanvulling:je hoeft je niet schuldig te voelen als je leven niet volgens het plaatje verloopt,het enige dat je kunt is je best doen
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zaterdag 11 december 2010, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 11:39
|
|
|
HENK710 schreef: | In sommige reacties proef ik dat ik daarom een "slecht"christen zou zijn, Dat is mijn inziens de mening van mensen. Ik geloof dat Jezus er gelukkig anders overdenkt. |
Wij(ik ook)kunnen heel mooi zeggen hoe het in een perfecte wereld zou moeten maar ik voel jouw angst niet,hoef gelukkig niet in jouw schoenen te staan.Je hoeft je helemaal niets aan te trekken van een ander want jij(jullie,annet ook)hebt ondanks alles weer zoveel opgebouwd!Petje af
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:43
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
GRACE585 schreef: | een mooi begin van de dag een wekdienst telefoontje door een lieve vriend |
Dat klinkt gooooooooooooooed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:32
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Daar wil ik toch nog wel enige nuance in aanbrengen. Kinderen hebben behalve liefde ook goede voorbeelden nodig. Goede voorbeelden van rolpatronen zeg maar. Soms scheelt het best als er iemand (uit bijv. familiekring) tijdelijk die vader- of moederrol waarneemt en tijd en aandacht voor het kind vrijmaakt.
GrZ! |
Ja dat is zo Zinga,maar soms loopt het leven anders en kun je dat simpelweg niet geven.........neemt niet weg dat je er je best voor moet doen er iets van te laten zien aan je kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 01:28
|
|
|
AREND003 schreef: | Ook even mijn reactie. Ik denk dat er, wanneer er twee mensen uit elkaar gaan het absoluut aan beiden ligt! Je kunt dan nog discussiëren over een 20/80% of een 40/60% maar allebei hebben ze hun fouten! Ik denk dat als je echt realistisch uit elkaar gaat, je echt vooruit moet kijken en niet moet blijven hangen in het verleden! Met terugdenken, en verwijten los je totaal niks op! En iedereen moet verder, dus laat het verleden rusten en ga verder met je toekomst, die je wel wat leuks kan brengen! Veel mensen, dat is mijn ervaring, proberen een probleem op te lossen door een nieuw probleem te creëren! En ja....dat werkt niet hè? |
Ik ben het in grote lijnen met je eens........blijf niet langer slachtoffer maar probeer je eigenwaarde weer op te bouwen.Kijk naar het goede om je heen,laat de kinderen dat zien.Kinderen zijn heel flexibel maar als je ze in een slachtofferrol duwt zullen ze zichzelf ook zo zien! Ik baal altijd van de zin;kinderen kunnen niet zonder vader/moeder.....en;ik kan ze als moeder/vader alleen niet alles geven dat ze nodig hebben......sorry,volkomen bull,lekker makkelijke smoes weer..........tuurlijk kunnen mensen alleen dat,je liefde voor de kinderen en de wil om te leven geven je die kracht.Je hebt maar 2 keuzes.........ja of ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 16:51
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Dan wens ik je een hele fijne avond Crossy! (enneh...Pimpy krijgt die digi vanavond in het echt!) Ton woont helaas te ver weg....komt volgende week zaterdag! |
Je bent er maar d(r)uk mee Angel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:38
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
Er is nog volop dameskleding t/m mt 48! Ik heb ook nog veel gedragen kinderkleding maar dat moet nog gesorteerd worden,als je interesse hebt mail me dan even,achter de schermen gaat het nl. erg hard met die kleding
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:18
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Jawel...antwoord:Geen idee, Ik verander gewoon |
Pffffff,wat een machteloosheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:11
|
|
|
JOLAN931 schreef: | zodat ik kon begrijpen waarom....
|
Heb je hem dat nooit kunnen vragen of kan hij je dat niet duidelijk maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 09:04
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | ...maar zal ik zeker niet meer uit de weg gaan! |
Wow,mooi! God maakt zeker dingen duidelijk!
Door alles wat er hier gebeurd is kreeg ik ook een stempel,een totaal andere,die van halve heilige,ik werd altijd lief,aardig en flink gevonden maar bovenal zielig......pfffff en ik ben ook maar een mens hoor,ik ben echt niet altijd lief( )helaas drukken mensen graag stempeltjes he......alhoewel die van mij nog niet zo slecht is Kon ik je er maar een stukje van geven,zou je goed doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:50
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Peace,van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van met je jongens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 08:27
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Nooit
Ik ken ook mensen die teveel gebukt gaan onder schuld, terwijl ik heel goed kan begrijpen dat het moeilijk/zwaar is om met zo'n partner (nu ex) samen te leven.
Natuurlijk heeft een ieder zijn/haar aandeel er in, dat zal ik niet ontkennen. Sowieso heeft iedereen ooit een keus gemaakt voor deze partner. Mensen kunnen ook veranderen in hun huwelijk. |
Lijkt me vreselijk met zo'n opgelegd "stempel" te moeten leven Natuurlijk veranderen mensen en dan wil het wel eens fout gaan maar gelukkig heb je altijd weer nieuwe kansen,"schuldig" of niet. Waar ik benieuwd naar ben is of de mensen hier weer het gevoel hebben voor 100% een nieuwe relatie aan te kunnen,van zichzelf weer mogen genieten(moeilijk te omschrijven,het jezelf "gunnen"?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 20:05
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Naar aanleiding van het gesloten topic exen zou ik wel door willen gaan op het verwerken van het verleden. In dat topic kwamen verschillende reacties naar boven wat betreft exen, zowel positieve als negatieve. Nu is het niet mijn bedoeling om weer een topic te openen om lekker op je ex af te geven, maar waar ik benieuwd naar ben... hoe ga je er mee om, hoe verwerk je je verleden, en hoe laat je het los?
Waarom heeft de een meer last van het feit een ex te hebben dan de ander. We weten allemaal dat CM stikt van de beschadigde mensen in dat opzicht, dus een beetje tact in je reactie zou welkom zijn |
Ik reageer wel eens ontactisch denk ik,vooral door onwetendheid en een stukje onbegrip dus ik ga dit topic volgen(van een afstandje) Misschien is het handig om hier wat richtlijnen bij rouwverwerking te vermelden?(rouwen heb je in verschillende vormen,laten we die vormen alsjeblieft niet vergelijken en het hier dan over rouwen na scheiden hebben)
(van een site geplukt) Rouwverwerking is een moeilijk proces, wat veel invloed heeft op je lichamelijke en geestelijke gezondheid. Je kunt bij rouwverwerking te maken krijgen met de volgende emoties: Verdriet Boosheid Ontkenning Opstandigheid Wanhoop Radeloosheid
Wat is er nodig om het proces van rouwverwerking te doorlopen: Aanvaarding van het verlies Verwerken van de pijn Je leven aanpassen aan de nieuwe situatie Het verlies een plaats geven zodat je de draad weer kunt oppakken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 19:31
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Le; die nieuwe kinderkleding zou ik mss wel 1 of zelfs 2 bestemmingen voor weten. Maar dat moet ik eerst overleggen. Mag ik een optie nemen op alle nieuwe kinderkleding?
GrZing! |
Tuurlijk mag dat! Ik heb de lijstjes aangepast,wat er nu nog op staat aan nieuwe kleding houd ik voor je vast tot ik van je hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 17:17
Onderwerp: Exen
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik ben er ook bang voor. Als er zoveel positieve dingen waren was ik nooit gescheiden. En ik denk dat dat voor velen geld. |
Yep,en de rest houdt zich wijselijk stil
En ach,buiten dooit het al
|
|
Naar boven |
|
|