Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 13:06
Onderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Bidden is zeer zeker goed! Maar niks voor je medememns geven??? Er staat hebt uw naasten lief he dat betekent ook een geldelijke gave geven naar gelang je kan |
En als je, jezelf niets geeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 10:41
Onderwerp: Zingen in de kerk.
|
|
|
MARIAN519 schreef: | [/b]En ga jij nooit meer een nieuw jasje aantrekken? Je loopt toch ook niet in kleding-mode- die ze 2000 jaar geleden droegen?
Dat heet dan..met de tijd meegaan.. |
De nachtwacht, die ziet er toch ook nog steeds het zelfde uit, en niet elke vernieuwing is per defenitie een verbetering. Neem alleen het wilhelmus maar, dat is ook onze nationale spraak verwarring. De een zingt van ditse bloed, een ander weer van Duitse bloed. En wat mijn kleding betreft, dat is ook al jaren, op zondag, standaart het zelfde. En je ziet het ook in de heden daagse muziekcultuur, de woorden zitten in het zelfde jasje. Alleen de noten veranderen, maar of het mooier is, dat betwijfel ik. Maar goed smaken verschillen, en ik vind het niet mooi, nieuwe vertalingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 10:01
|
|
|
MARIO216 schreef: | En dan ook nog de gezangen en de nieuwe berijming. |
Vindt je die nieuwe berijming echt mooi? Ik dus niet, vroeger moesten wij op school, iedere maandag een versje leren. Ik kende ze allemaal, tegenwoordig als ik naar mijn eigen gemeente ga is er niet een het zelfde meer. Zelfs in de meeste gevallen, is ook de melodie aangepast. Dus als men zingt, moet het altijd uit het boekje. Dus eigenlijk vind ik het achteruitgang, je schildert de nachtwacht toch ook niet over in een nieuw jasje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 november 2011, 09:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zullen we dit topic schoonhouden, bij voorbaat dank. |
In dit geval ben ik het met je eens, het gaat nergens meer over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 21:48
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wil iedereen ogenblikkelijk ophouden met knuffelen???
Gebruik dan maar liever... lieve woorden....
oeps...zou het helpen... |
Dat knuffelen is echt wonderbaarlijk geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 12:50
Onderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Goed zo Zeeland
Ik ben blij dat ik het vertikt heb die enquete in te vullen ook al kwamen ze er regelmatig om zeuren....... Conclusie;een objectief resultaat is uit dat onderzoek niet te halen. |
En daarbij gelaten, er is nog steeds een tekort
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 22:11
|
|
|
EDDY899 schreef: | Lekker interessant allemaal dat geknuffel,... niets beters te doen?? Het lijkt hier wel een kleuterklas,ik was hier niet vaak op het forum maar dit nodigt uit om hier helemaal niet meer te komen. Sorry hoor. |
Ach dur is gelukkig nix verplicht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 20:45
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heb je enig idee waarom ze boos...ZOUDEN...zijn dan?? |
Omdat ik.. kijk wel linker uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 19:46
|
|
|
[quote=ERIKA129]Wie ikke, mopper nooit ik ben er uitgemopperd geweest
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 24 november 2011, 19:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 18:33
|
|
|
Ik knuffel iedereen die niet boos op me is volgens mij blijft het rustig met knuffelen, kweet ut zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 10:27
Onderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind, als men zo nodig wilt evangeliseren, doe dit dan met een duidelijke vertaling. Toen ik ca 17 jaar oud was heb ik een bijbel gekocht die heette bijbel voor jongeren. Alles was heel duidelijk in het gewone nederlands geschreven.
Als we nu al beginnen met de bijbel in straattaal,straks moet ook de predikant/voorganger in straattaal gaan preken, en wordt er in de kerk de psalmen en gezangen, en allerlei andere liederen in raptaal gezongen.
Waar ligt de grens? |
Ja, maar je hebt ze allang in country stijl, mag dat dan wel? Psalmen en gezangen zijn standaard, hoewel met al die nieuwe vertalingen je ook door de bomen het bos niet meer ziet. En ik vind al die nieuwe vertalingen ook geen vooruitgang, neem maar Psalm 42, de oude versie het hijgend hert, en de nieuwe versie de moede hinde. Als je een kind vraagt wat een hert is weet die het, maar een hinde?! En dan een ander feit, hoeveel kinderen die op straat leven lezen nog boeken. Ik zie ze toch echt geen Bijbel in welke vorm dan ook, op straat met zich mee zeulen. Met vereenvoudigde uitgaves van de Bijbel zet je ze al gauw op een dwaalspoor. Kijk alleen maar op cm, hoeveel dwalingen er al zijn, ten opzichte van 50 jaar geleden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 23:32
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Nam je gisteren nu geen afscheid of ben ik gek? Ik kan het hier op CM soms niet meer volgen...... Oeps....off topic.... [/quote
Oh dus toch ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 22:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind die psalmen niet om te zingen. Het is niet een loftrompet op datgene wat er in de traditionele kerk gebeurt. Heb er niks mee en zal er ook niks mee hebben. Maar ik denk dat binnen de evangelische beweging dezelfde kant opgaan. In een iets moderner jasje, maar over 50 jaar zullen ze net zo zijn als de traditionele kerken. En dan is de cirkel weer rond zeggen we dan. |
Precies, goed voorbeeld, doet goed volgen, zal maar zeggen.
p.s, vind ik psalmen en gezangen, en sommige opwekking wel mooi, het is maar net, wie het zingen, en hoe het gezongen wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 20:43
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wat is er mis met de strakheid in de traditionele kerken? Jij zegt je mist de kracht van God's geest in de liederen. Dan durf ik daarop te zeggen dat juist in de traditionele kerken die geest nog duidelijk aanwezig is en er uit volle borst de mooie traditionele psalmen gezongen worden. Ik zit in een traditionele kerk maar bij ons worden er ook liederen uit op toonhoogte gezongen en vind dat ook mooi. Waar het erin zit is volgens mij in zing je met hart en ziel? og zing je omdat het erbij hoort! |
Het is ook eigenlijk goed bedoeld van hem denk ik Erika, hij heeft het over vroeger, toen zongen zij daar uit volle borst mee, met een organist die enkel akkoorden kon spelen. In de traditionele kerken (de onze, waar zij ook welkom zijn) spelen de organisten het volledige psalmen en gezangen boek, plus liedboek en in sommige kerken ook opwekkingsliederen uit hun hoofd en van de noten volledig. Zijn klacht was, of is dan ook dat veelal bandjes de overhand hebben, en ook graag zich zelf horen. Ik denk dat het meer een compliment van hem is, richting de traditionele kerken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 11:42
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vind je dan dat zijn bijdrage in dit land dermate zinvol is, dat wij hem dat Nederlanderschap moeten verlenen? Een hoogleraar uit Amerika kan bv. wel het Nederlanderschap verkrijgen als hij een wezenlijke bijdrage aan onze samenleving kan geven. Bij Mauro loop je zelfs de kans dat hij in de bijstand terecht komt als hij zijn MBO niet afmaakt. En zitten we daar dan op te wachten met ons allen? |
Bleef er bijna een feit liggen die jij benoemt de Amerikaanse hoogleraar. Wie zijn eigenlijk de huidige Amerikanen, juist de Europeanen de oorspronkelijke Amerikanen zijn de Indianen. Stel, en dat is op dit moment nog niet te verwezenlijken, dat de indianen nu het zelfde gaan doen, en het land weer her veroveren. En alle niet van oorsprong zijnde Amerikanen terug sturen. Dan pas kan je ongerust worden voor onze arbeidsplaatsen, en woning markten. Dan heb je nog Canada en Australie volgens mij zitten er wereld wijd meer dan genoeg landgenoten, op continenten die daar van oorsprong niet horen. Stel dat wij die allemaal terug krijgen, dan is ons land pas echt te klein. Waar blijft ons moraal dan staan in verhouding tot Mauro? En eigenlijk geld dat voor alle allochtonen, die hier verblijven, omdat in het verleden door onze regeringen te makkelijk met onze vrije ruimtes en normen en waarden is omgesprongen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 10:53
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb geen volgelingen, en is dat nu de aanleiding tot schelden op elkaars kerk? |
Verkeerde begrepen denk ik, of gezet, volgelingen van beleving dan, en moi scheld niet op een kerk, en ook niet op een beleving. Maar wel op opruiende boodschappen, zonder wederzijds respect, en dan kan ook ik mijn innerlijke ik, wel eens overslaan. Heb ik wel eens vaker gezet (gezegd) ik shop nog wel eens bij andere, kerken en belevingen, binnen het Christelijke geloof. En ook wel eens gesprekken gevoerd, maar nooit op zo,n laatdunkende manier, als hier, er is dan wel wederzijds respect, en wij/zij verlaten dan de zaal/kerk met een gemoedelijke knik.
En wij/zij hebben het dan nooit over rituelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 10:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is een non-argument Gerrit wat je hier stelt. We hebben het over een theologisch meningsverschil, we zijn niet bezig met kerken met elkaar te vergelijken. Er is niemand die van je vraagt om bij zijn kerk te komen, en er is niemand die zegt dat zijn kerk beter is dan die van jou. Wat we wel zeggen, is dat de bijbelse doop, de doop van onderdompeling is, op grond van je geloof en je getuigenis. En bij welke kerk je hoort heeft daar in de kern van de zaak niks mee te maken. Mijn familie komt uit het Leger des Heils. Daar kennen ze geen doop, maar ze hebben zich wel laten dopen. Niet omdat ik er om zat te zeuren, maar omdat ze zelf door de Heer overtuigd zijn om dat te doen. De keuze tot doop heeft niks te maken met bij welke kerk je hoort. |
Het is een non-argument om te stellen dat het alleen bedoeld zou zijn om het theologische meningsverschil, te vergelijken. Als het dat zo zou zijn, dan heeft u al ettelijke malen hier op antwoord gekregen, alleen is het wederzijdse respect inmiddels al ver te zoeken. Wellicht misschien niet in uw geval, maar wel bij volgelingen van uw beleving.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 09:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat is grof en beledigend. Dus omdat wij voorstander zijn van een doop zoals de bijbel deze voorschrijft zijn wij valse profeten en dwaalleraren. Je kunt het vervelend vinden Gerrit wat we schrijven, maar ga niet schelden en je verlagen tot dit niveau. Dat doet jezelf niet goed en daarmee beschadig je een ander... |
Het is eigenlijk heel simpel, er is al genoeg uitgelegd, en gezegd, het is mooi dat jullie dopen zoals het beschreven staat, letterlijk. Maar er zijn ook genoeg dingen binnen jullie beleving waar ik mijn vraagtekens bij zet. Die ik (wij) wel onderhouden, maar om daar nu inhoudelijk op in te gaan! Ben bang dat wij dan in lengte van jaren aan een discussie zitten die nooit ophoud. Leg jullie er maar gewoon bij neer, dat wij vasthouden aan onze beleving. Iemand heeft ooit gezet, kijk niet naar wat ons scheid, maar wat ons bind, op zich een prachtige uitspraak, en daar laat ik het bij.
In het verleden is eens door iemand gezegd, of gezet, dat hij geen reactie meer zou geven, als er niet op taal fouten werd gelet. Maar ik krijg toch sterk de indruk, dat het meer was omdat die op dat moment geen antwoord wist te vinden. Als iemand al tegen mij zou willen spreken, moet je toch minimaal de naam goed kunnen spellen. Zo moeilijk is die niet . Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 23:35
|
|
|
BERT168 schreef: | das wel heeel interessant gerrit,volgens mij is de leer die steeds als argument gebruikt wordt door de voorstanders van de kinderdoop,een leer van de kerk die door mensen is aangepast naar eigen goeddunken.
daar komt bij dat je in een vorige reactie hebt toegeven dat de kerk zijn eigen doopmethode mag bedenken. wie wil jij dan dwaal leraren noemen?
in een latere reactie heb ik laten zien wat de bijbel zegt over een afwijkend evangelie.(gal. 1)
je zegt ook niet precies wat je bedoelt en wat er dan precies niet klopt,want dan zouden we je het vast kunnen aantonen dat het geen valse leer is. vertel maar dan wat er niet klopt,dan zoeken we het even op. je roept maar wat,maar je kunt niks aantonen.
maar wel graag on topic blijven,dus over de doop waar het in dit topic om draait. |
Ik heb er weinig trek meer in om me er verder over uit te weiden knul. Er is in het verleden al genoeg over gezegd, en dan worden het nu herhalingen. En dat laatdunkende toontje sla je maar aan bij je vriendjes. Neem de antwoorden die eerder zijn geplaatst maar voor lief, en let een beetje op je schrijven, je chef leest mee, anders krijg je daar weer een topic over. Je kan nu eenmaal jou beleving niet, bij een ander door de strot duwen, en zo jaag je ze eerder weg, dan dat je iemand kan verwelkomen in je clubje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 23:19
Onderwerp: mop
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zo zijn mensen nu eenmaal. En mannen kijken anders aan tegen bepaalde moppen dan vrouwen.
En ik vind dat als we met zijn allen zeggen dat we naar Gods wil willen leven, en we ons kuis dienen te gedragen en te kleden, dan mogen onze woorden ook wel gekuisd zijn vind ik. |
Dat ben ik helemaal met je eens, en ook ik moet er maar weer eens op letten. Met wat ik ergens plaatst, al is het maar een geintje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 22:40
|
|
|
BERT168 schreef: | nee nog niet,ik heb het maar even aangepast,iemand mag em alvast even opzoeken,dan ligt ie alvast klaar... |
Weet je hoe ze jou en consorten noemen in de Bijbel? dwaal leraren, en valse profeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 22:32
Onderwerp: mop
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De redactie vragen of ze alles willen verwijderen kan ook. |
Dan vond ik de mijne netter, en die hebben ze ook verwijderd vanmiddag. Daar stond dus echt geen onvertogen woord in. Kan ik het helpen dat mensen dubbel denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 19:25
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nou nee, ze was wel aardig, maar ik had geen zin om nr. 6 te zijn. |
Ik wil niet drammen maar misschien ben je dat al wel voor haar, het is maar net wat zij onder een relatie verstaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 19:23
Onderwerp: Storingen
|
|
|
en rood
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 19:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Schijn bedriegt hoor, hij is al acht jaar oud en ik schat de dagwaarde op ongeveer 2000 euro. |
Chat, stop maar met schatte, sms je kenteken naar 3040 en je weet wat je auto kost, en nog heel veel meer. Heb ik met de mijne ook gedaan, ik kocht hem voor 850€ en de dag waarde is 1500€ nou nog effe wachten tot er een muurtje komt van links, das snel verdienen. Je kan mazzel hebben, maar kia doet niet zo,n hoop op de markt, je kan hem beter houden, voor dat geld heb jee een mooie ruime gezinswagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 19:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zal ik je het bankrekeningnr. geven van onze gemeente? |
Aan je auto te zien, hebben jullie genoeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 19:06
Onderwerp: Storingen
|
|
|
MARISKA601 schreef: | waar geen haar zit zitten geen hersens vertelde mijn vader altijd. |
Das nog altijd, heel veel beter als blond
|
|
Naar boven |
|
|