ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 ... 110 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juli 2011, 17:00
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

Overspel plegen is in feite elkaar niet trouw zijn.
Op het moment dat je je partner niet het respect geeft waar hij of zij recht op heeft, verzaak je al aan die plicht.

Hiermee wil ik niet als waarheid verkondigen dat respectloos bejegenen gelijk staat aan overspel, maar het is zonder meer een forse tekortkoming in je huwelijkse plicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juli 2011, 18:17
BerichtOnderwerp: Ramp

GEHOLI202 schreef:
Pieter, dit is vast een juiste conclusie volgens economische wetten ........maar we hebben het hier over mensen; schepsels die op Gods aarde leven, Gods kinderen!!
Wie ontzegt hen al die voorrechten die wij hier in het rijke westen al tientallen jaren gebruiken en meestal misbruiken?
Overgewicht is volksziekte nr 1 aan het worden. Eerst in de VS en nu ook in Europa.
Dus moeten we proberen hen te helpen hun land zo goed mogelijk in te richten zodat ze hun bevolking te eten kunnen geven in plaats van hen geboortebeperking op te leggen!

Ik stel inderdaad iets vast aan de hand van economische wetten.
dat klinkt inderdaad wat hard en kil, maar het is wel realiteit.
Dat er in het westen overgewicht is, is ook niet goed, ik ondervind het aan den lijve... Verlegen lachende smiley , maar hieruit blijkt dat ieder gebied haar eigen problemen heeft die ze zelf mogen oplossen.

En sorry, ik geloof niet dat giro 555 het antwoord is voor afrika.
zeker niet voor hulp die het probleem vergroot.
Het systeem van microfinanciering daarentegen heeft meer zin.
Wat ik zou aanbevelen is een premie op sterilisatie, maar dan ben ik vast geen goed christen?!

Trouwens, hier in het westen zijn we er ook nog niet hoor.
nederland bijvoorbeeld heeft 2x zoveel inwoners als goed voor het land is.

Maar de natuur regelt het zelf wel, dat gebeurt in afrika regelmatig en ook het westen krijgt nog wel n keer een spaanse griep of de pest om het bevolkingsniveau naar een gezond peil te krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 21:49
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ERIKA129 schreef:
Ja gezien die mooie kast van een huis die jullie hebben gebouwd Clown smiley
is alles groter ja.
Maar je weet he wie het breed heeft laat het breed hangen Knipoog smiley

ik heb lang genoeg in de ellende en armoe gezeten
en wat daar staat heb ik hard genoeg voor gewerkt en dan heb ik het niet over 40 uur per week, 25 vacantiedagen per jaar en 8% vacantiegeld.

zie dit als een voorbeeld dat het mogelijk is om van de bijstand naar welvaart te kunnen komen...

en ja, breed ben ik inderdaad Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:27

ERIKA129 schreef:
Duitsland zeker Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar het begint eindelijk te zakken dus blijff wel hier wonen Knipoog smiley

ik ken dr ook nix an doen Erica, aber bei uns ist ALLES großer und beßer Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:25
BerichtOnderwerp: Het weer

VISSER278 schreef:
Het weer in Zeeland:

Al heel de dag droog( tenminste hier, weet niet hoe het bij mevr. Zeeland is).
Wel veel wind, het zonnetje doet zelfs zijn best om door te komen.

Wat ze voor morgen , vrijdag enz. afgeven , daar zullen we het nog maar niet over hebben.
Eén ding weet ik wel........ vakantiegangers die naar Zeeland hopen te komen kunnen hun badkleding wel thuis laten. Coole smiley met zonnebril

ff offtopic vraagje tuusendoor, mag dat?
smaken die witte tompoucen met rooie bolletjes nou lekker?? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:23

ERIKA129 schreef:
Nee helaas Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

verhuis dan naar een plaats waar ze wel alle elementaire voorzieningen hebben. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:22

PIMPERNEL883 schreef:
hey pieter
pas maar maar op wat je zegt over konijntjes, daar is iemand voor gebanned die je ook kent, dus pas maar op , straks ga jij ook.
groet pimp.

Ik denk dat de strekking van mijn verhaal iets anders is, mn waarde pimp

quote=PIETER649]Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....

80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard.
de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan.

het probleem is niet de co2 uitstoot die de regeringen als smoes gebruiken om extra belasting te heffen, het probleem is dat er veel te veel mensen geboren worden en daarbij ook nog es steeds ouder worden.

In die ontwikkelingslanden is best veel gebeurd de laatste jaren, schoner drinkwater, betere gezondheid door bijvoorbeeld inentingen etc.
Het effect hiervan was en is een stormachtige groei van de bevolking en een economie die dat helemaal niet aan kan.

Stop maar 2 konijnen in een hok van 2 vierkante meter, schattig hoor die jonge konijntjes... maar nu over een jaar nog es kijken hoe leefbaar dat hok is...

Het enige dat voor dat gebied echt werkt, is een zeer ingrijpende geboortebeperking.
[/quote]

Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 20:17
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

THIRZA120 schreef:
dank je...

Ik was alleen al wel een paar keer tante, maar daar blijf ik van genieten! Knipoog smiley

geen idee hoe dat voelt, ik zal het nooit worden Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 17:10
BerichtOnderwerp: Het Uiterlijk

TINK100 schreef:
Wijf
Engels wife, Duits Weib, in de betekenis van echtgenote. Het oorspronkelijk Germaanse woord wiba betekende eigenlijk de gesluierde. Het woord is verwant aan woorden die omwinden of omhullen betekenen. Van oorsprong werd hier een gehuwde vrouw met aangeduid. Het haar van de bruid werd omhuld met een ...
Gevonden op http://www.nissaba.nl/godinnen/lexiconp.shtml

wijf is dus helemaal geen scheldwoord!!!
integendeel.....

bedankt voor je toelichting Tink, je bent n tof wijf!! Kussende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:53

YELNIN491 schreef:
een vrouw een WIJF noemen vind je normaal of niet
vrouwonvriendelijk Smiley die vol vragen zit sorry hoor, maar dat vind ik geen
taalgebruik, maar het zegt genoeg over degene die de term gebruikt.

Ik gebruikte de term WIJF omdat dat ook zo in het spreekwoord zat waar ik op reageerde.
Toen ik vroeger op de lagere school zat, leerden we reeds Begrijpend Lezen.
Daar leerden we dat je een zin ook in de context moet zien om het geheel te kunnen begrijpen.

sorry hoor, maar jij spijbelde zeker vaak tijdens die lessen?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:41

Het probleem is in feite dat er daar wel enige vooruitgang in de beschaving is....

80 jaar geleden leefden er circa 2 miljard mensen op deze planeet, inmiddels zijn dat er 7 miljard.
de aarde is veel te vol en kan dit niet meer aan.

het probleem is niet de co2 uitstoot die de regeringen als smoes gebruiken om extra belasting te heffen, het probleem is dat er veel te veel mensen geboren worden en daarbij ook nog es steeds ouder worden.

In die ontwikkelingslanden is best veel gebeurd de laatste jaren, schoner drinkwater, betere gezondheid door bijvoorbeeld inentingen etc.
Het effect hiervan was en is een stormachtige groei van de bevolking en een economie die dat helemaal niet aan kan.

Stop maar 2 konijnen in een hok van 2 vierkante meter, schattig hoor die jonge konijntjes... maar nu over een jaar nog es kijken hoe leefbaar dat hok is...

Het enige dat voor dat gebied echt werkt, is een zeer ingrijpende geboortebeperking.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:11

YELNIN491 schreef:
wat weer vrouwonvriendelijke opmerkingen Geschokte, onthutste smiley

das niet onvriendelijk joh!! Lachende smiley
het is toch ook niet onvriendelijk om een kip te verwijten dattie kakelt??
dat zit nou eenmaal in de natuur van dat beessie..

dit noem je: feiten benoemen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:05
BerichtOnderwerp: BBQ in belgie

HANNAH810 schreef:
ha miss X; leuk idee!
ik ga zeker even kijken of ik kan komen;
(is het met of zonder kinderen?)

das inderdaad belangrijke info om te weten...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:04
BerichtOnderwerp: Zeilen 6 augustus Loosdrechtse plassen

CHATULIEM619 schreef:
Zelfs dat vind ik nog geen reden om reclame te maken voor de concurrent. Los dat dan maar op een andere manier op. Vreemd trouwens, dat je dat samen doet, is dat eigen initiatief ofzo, of is het een activiteit die door de concurrent georganiseerd wordt?

Het kort vermelden dat je je via een andere website ook voor dit uitje kunt opgeven, vind ik niet direct een uiting van reclame.
Te meer omdat er een afkorting word gebruikt waar je zelfs op google niets mee kunt.
Het ware anders als de link: www.eenveelbeteredatingsitedanchristianmatch.nl was gebruikt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 12:59
BerichtOnderwerp: Wat is nou eigenlijk een datingsuitje?

BEUN656 schreef:
Ik had eens met een dame een date die het over een sollicitatiegesprek had. LOL! Nou, ik kan je zeggen dat het dan een pijnbank word hoor...

geen heel erg rare vergelijking... bij beide gelegenheden komt altijd je CV ter sprake en als je daar pijnlijke zaken in verzwijgt, kan dat later tot grote problemen leiden...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 12:54

SOFIE807 schreef:
Is dit dan typisch Nederlands ? hier zegt men het omgekeerd ...
Wie een vrouw trouwt om het lijf , verliest het lijf maar behoudt het wijf ... omdat schoonheid zooo vergankelijk is . Geschokte, onthutste smiley

mijn ervaring is dat of het wijf nou blijft ja of nee, de bodem van je portemoneetje vlot in zicht komt... en blijft Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 20:40
BerichtOnderwerp: Ik ga op rei.s (2)

dit jaar ff niet... volgend jaar maar weer es naar de caraibische overkant voor een echte vacantie op een bountystrand met n pina colada in mn hand.
das pas genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 20:38
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ERIKA129 schreef:
Wat is dat dan een jeukenraam Geschokte, onthutste smiley

jeukenraam is helemaal geen net woord en het verbaast mij dat dit zonder ban op cm terecht kan komen.
het is bargoens voor een raam waarachter iemand zit alwaar een man zijn jeuk kwijt kan raken tegen betaling van een gepaste vergoeding. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 20:36

Die cluppies worden bestuurd door duurbetaalde managers Chat.
Die jongens en meisjes hebben geleerd dat ze regelmatig in de aandacht moeten blijven.
Ook hebben ze leren rekenen en begrijpen dus goed dat er cashflow moet zijn om te garanderen dat hun eigen salarissen betaald kunnen blijven.

Pieter, gooi je geld maar in de sloot, dan zie je nog kringetjes en bubbeltjes
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:19
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn gemeente

CHATULIEM619 schreef:
Nu ga je tever volgens mij Pieter. Het kan soms een poos duren voordat een profetie vervuld kan worden. Denk eens aan Abram of Noach. De laatste moest 125 jaar wachten...

Ja, die heeft keurig 125 jaar gewacht...
Als je Henkwal zn openingspost GOED gelezen had, was het oplettend lezertje niet ontgaan dat het oprichtingsechtpaar, jeweetwel, die met de visie, er allang de brui aan hebben gegeven.
Oftewel, de profetieen KUNNEN niet meer uitkomen.

Pieter, kortetermijnvisie is ook visie
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:55
BerichtOnderwerp: wat vind je van Nudisme ?

SAVANTI576 schreef:
wat vind je van Nudisme ?

t lijkt me koud in de winter Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:52

HENKWAL969 schreef:
Deze opmerking begrijp ik niet helemaal.
Ik heb alleen de informatie neergezet in mijn verzoek, die bij mij bekend is. De profetieen heb ik niet zelf gehoord of gegeven. Dat stamt zelfs van voor mijn tijd in deze gemeente.
Mogelijk dat deze in het verleden verkeerd geinterpreteerd zijn. Allehoewel ik geloof dat degenen die ze uitgesproken hebben te goeder trouw zijn en niet zomaar iets zeggen. (Het waren predikanten uit diverse regios in Nederland)

... mogelijk verkeerd geinterpreteerd???
klinklare nonsens, zo wijst de tijd uit!!
en of die profetieen nu uitgesproken zijn door predikanten, jomanda of voor mijn part de dikke vrouw met baard op de kermis, het is blasfemisme ( Godlastering) om alles maar als profetie te presenteren of om als zodanig op te vatten.

hoog tijd dat men het onderscheid eens gaat leren tussen een profetie en iemand iets goeds voor de toekomst TOEWENSEN.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 11:22

HENKWAL969 schreef:
Ik weet niet of het toepasselijk is om dit verzoek hier te plaatsen. Ik neem echter te vrijheid om het wel te doen.

De gemeente waar ik kom, is ongeveer 5 jaar geleden gesticht door een echtpaar, die hier een visie voor had.
Ook zijn er meerdere profetieen over uitgesproken, dat deze gemeente zou groeien.
De groei bleef echter uit en dit echtpaar is er mee gestopt. Dit is versnelt gegaan door de vervelende reactie van sommige mensen op het voornemen van hun om de taken neer te leggen.

.

ik vind het wel opmerkelijk dat je dit zo neer zet.
wel jammer dat je bij het andere topic, EEN WOORD VOOR JOU, hier niet over gesproken hebt.
want hieruit blijkt dat de hoogdravende termen "een visie ergens voor hebben" en zeker de zogenaamde "profetieen" vaak niets meer waard zijn dan het papier waarop ze worden geschreven.

buiten deze kritische kanttekening wens ik jouw gemeente veel sucses verder.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 09:51
BerichtOnderwerp: contact

Er zat hier 4 jaar geleden een vrouw van 80, Elsje was haar naam.
Omdat ik regelmatig contact met haar had via privechat en mail, weet ik dat zij hier op cm contact kreeg met een man van die leeftijd waar zij tot haar overlijden een fijne relatie mee heeft gehad!! Lachende smiley

Het is dus mogelijk!!
De vraag is uiteraard wel wat jij zelf aan actie onderneemt..... Twijfelende smiley

Verder verklaar ik mijzelf wel schuldig aan jouw bewering over mannen en jaaaaaaaaaaaren jongere vrouwen met blond haar.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 11:55
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

FRANKT627 schreef:
Enne, wat heb jij onlangs gekregen Smiley met dichtgeplakte mond ?

een nieuw (BM)-W-tje.... Verlegen lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 11:54
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ANNETTE792 schreef:
Met een gasfornuis hield ik onder het koken regelmatig per ongeluk mn pannelap in de vlam.
Nu heb ik zo'n hopeloos ouderwetse electrisch kookplaat, dus de pannelappen erin houden gebeurt niet meer, maar hierbij vergeet ik regelmatig een pit uit te zetten als ik klaar met koken ben.

Volgende week komt mn nieuwe keuken, met keramische kookplaat die zichzelf uitschakeld als er geen pan op staat. Benieuwd wat ik daar weer verkeerd bij ga doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik ook...
te meer omdat er nu echt geen budget meer is voor pizza en dergelijk junkfood Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 11:51
BerichtOnderwerp: kreet van de week

WILLEMIJN232 schreef:
Inderdaad Frank! Je weet dat ik een hekel heb aan die verbastering van de Nederlandse taal in het Engels........ Boze smiley

volgens mij is er hier sprake van italiaans dat vertaald werd in t engels?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 11:46
BerichtOnderwerp: Sauna!

CHATULIEM619 schreef:
Sorry, insinueer je nu dat ik naar de hoeren ga??? Je vindt me wel wanhopig in elk geval...vreemd hoor. Dus, als ik een uitgesproken mening heb, ben ik meteen gefrustreerd? Ik vind dat man en vrouw een bepaalde intimiteit hebben, die niet voor anderen bestemd is. Je mag me dan gek vinden of preuts, maar ik vind dat dit alleen bestemd is voor elkaar, niet voor een vreemde.
.

Lezen chatje.... LEZEN

Ik beweer van niemand op deze site dattie "naar de hoeren" gaat, hoewel ik er van overtuigd ben dat er zat zijn die het wel doen.
Ik denk wel, en dat is iets heel anders, dat er voor degenen die echt op sex uit zijn, er zowel binnen als buiten cm, mogelijkheden zat zijn.
Deze mensen zijn dus niet afhankelijk van een al dan niet georganiseerd cm-uitje naar de sauna.
Met de opmerking dat ik aannam dat jij niet uit een ei kwam, bedoelde ik dan ook niets meer of minder dan dat jij ook weet wat er in dees wereld te koop is.
Of te huur, das toepasselijker in dit onderwerp Clown smiley

Maar genoeg off-topic... wie gaat er naar de SAUNA ?? Verliefde smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:57
BerichtOnderwerp: Sauna!

CHATULIEM619 schreef:
O, nee? Net zo goed als het niet gepast is om een uitnodiging voor een sauna neer te zetten hier op de site, is het ook niet gepast om mensen uit te nodigen om mee te gaan naar Harry Potter.

Ten eerste vind ik dat er principiële bezwaren zijn. Na de zondeval kwam de schaamte en God bevestigde dat door het maken van kleding. Ik geloof dat we in een schepping leven, waarbij het normaal is kleren te dragen. Zie het als een teken van onze zonde, of lees er verder niks in..

Ten tweede nodig je iemand uit voor de sauna die je vertrouwt, en er zijn een heleboel mensen niet te vertrouwen hier. We hebben te maken met alleenstaande volwassenen, die verlangen ( en soms zelfs wanhopig) naar lichamelijke liefde. Je loopt de kans dat juist die mensen zich het eerste aanmelden...

En die wanhopigen hebben maar 1 mogelijkheid om in de sauna te komen chat??
Als er via cm geen saunabezoek georganiseerd word, kunnen ze daar niet binnenkomen??
En chat, jij komt toch niet uit een ei of zo? Er zijn meer mogelijkheden om aan je trekken te komen, als wanhopige zijnde.

Ik wou dat ik een tientje kreeg voor iedere keer dat een cm-lid een euh prostitu-dinges heeft bezocht Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 22:13
BerichtOnderwerp: ga je mee op 2 juli? picknick op de hei in ede; evt met bbq

ANNETTE792 schreef:
Volgens mij ben je vergeten dat dit personeelslid momenteel nog moederschaps verlof heeft en helemaal niet op de zaak aanwezig hoort te zijn. Ik heb die 400 rubbertjes vanmorgen dus in mn eigen tijd geplakt.........wanneer worden die overuren eigenlijk uitbetaald Clown smiley

mag het in natura?? Knipoog smiley

dit is een GRAPJE !!!!
je hebt nog zat verzuimde uren in te halen Twijfelende smiley

en nu weer ontopic Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 52 53 54 55 56 57 58 ... 110 Volgende
Pagina 55 van 110