ChristianMatch

Forum

Berichten van ANNETTE792
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE792
Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:40
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

ANITA324 schreef:
Ik vind het gewoon diep, diep, diep, en diep triest en verder wil ik geen woord aan geven. Huilende smiley, smiley in tranen

Wat vind jij precies triest? Het feit dat dat niet een hele picknick aan jouw wensen aangepast word?

Jij bent echt vrij om te organiseren wat je wil hier, maar geef een ander die vrijheid dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:32
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

Even vraagje van een niet-picknicker, maar dit is me al vaker opgevallen als er iets georganiseerd word.

Als Hannah een picknick organiseerd lijkt het me ook dat je de organisatie bij Hannah laat en niet zelf in gaat vullen wat er gedaan moet worden. Als je een leuk idee hebt voor zo'n dag geeft dat dan gewoon aan haar door maar ga er niet je eigen feestje van maken.

Niet overal hoeft toch een diepzinnige christelijke ondertoon te hebben?
Dit werd georganiseerd als een picknick voor alleenstaande ouders waar ook mensen zonder kinderen van harte welkom zijn, maar ik weet uit ervaring dat zeker alleenstaande ouders wel eens heel veel behoefte hebben aan een ontspannen, luchtig samenzijn met anderen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 12:24
BerichtOnderwerp: dit vind ik niet leuk meer deel 2

We hebben 2 weken geleden een grondstuk gekocht waar we een nieuw huis op gaan bouwen. Na een maand of 5 geregel is alles eindelijk rond en ook de tekeningen van het huis waren helemaal klaar.

Komt gisteren de landmeter langs om de exacte grensafscheidingen vast te leggen en vast te stellen waar het huis precies moet komen te staan.
En wat blijk, foutje in het kadaster, die hadden voor het gemak de breedte afgerond op 18 meter terwijl het maar 17, 20 meter is.
Met als gevolg dat het huis een meter te breed is nu Gefrustreerde smiley

Dus maar weer terug naar de tekentafel, grrrrrrrrr.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 12:19
BerichtOnderwerp: dankbaar!

S Morgens wakker worden en meteen het getrappel van het nieuwe leventje in je buik voelen, dank heb je echt iets om dankbaar voor te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 12:13
BerichtOnderwerp: Kinderdoop

SUSANNAH475 schreef:
Nou Chat, zoals je misschien weet ik ben zoekende en daarom had ik een voorganger uitgenodigd van de Baptistengemeente.
Het gesprek was mooi, maar vind het dan jammer dat mijn belijdenis niet serieus wordt genomen.

Ik sta niet zozeer achter een kerk (op zich), ik ben namelijk op zoek naar een kerk die het woord van God serieus neemt en geen eigen kerkregels gaat verzinnen, waardoor je dit soort dingen krijgt.
Ik vind het echt jammer dat er kerken zijn die of mijn belijdenis niet serieus nemen of vinden dat ik pas aan het avondmaal mag als ik lid ben van zo'n kerk, dan denk ik... waar gaat het nou om ? gaat het om al die regels ? of gaat het erom dat je een kind van God bent en Hem (en je naasten) wilt ontmoeten ?

Ik vergelijk het altijd een beetje met lid worden van een andere vereniging sus, sportvereniging , muziekvereniging. Ook die hebben allemaal een regelement, dat is ook nodig om orde te houden.

Als ik daar lid van wil worden zal ik het vast niet met alle regeltjes maar dien ik me daar wel aan te houden. Zint dat me niet is het voor mij een teken dat het niet de juiste vereniging voor mij is.

Ik denk dan ook dat je een kerk zonder richtlijnen nergens gaat vinden.
Ik heb een poosje heel veel verschillende kerken bezocht, gewoon om te kijken wat me trok en wat me niet trok.
En eigenlijk hadden ze allemaal dingen waar ik me in kon vinden, maar ook allemaal wel iets waar ik me minder in kon vinden. Ik denk dat het dan zoeken is naar een gemeente die dingen heeft die je wat minder vind, maar waar je je bij neer kan leggen. De perfecte gemeente bestaat nu eenmaal niet.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 19:17

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dit een flauwe opmerking. Omdat het bij elke kerk zo werkt. Of je nu belijdenis moet doen of dat je je laat dopen. Het stellen van criteria is helemaal niet vreemd....

Mag je iemand dan buitensluiten omdat hij niet helemaal meeloopt in het gewenste partoon? Nee!

Ik heb zelf een nare ervaring gehad in een evangeliegemeente hiermee, maar gelukkig weet ik dat er zat gemeentes zijn waar het er gelukkig niet zo aan toe gaat. natuurlijk zal er wel over gesproken worden, als dat niet zou gebeuren was het niet goed, maar uiteindelijk is he je eigen keuze, dat zeg je zelf ook in een later bericht in dit topic.

Wat wel zo is dat er criteria worden gesteld, en dat is prima.
In mij geval houd dat dus in dat ik niet in de hervormde kerk aan het aan het avondmaal kan. Maar ik kies ervoor om lid te zijn van de hervormde kerk en ik kies er ook zelf voor om geen belijdenis te doen, dan moet je dus ook niet zeuren dat dit niet kan, zo zijn de regels en als je daar niet tegen kan moet je geen lid worden.

Ik heb het idee dat jij dit allemaal een beetje ziet als een aanval op evangeliegemeenten, maar dat is niet terecht.
Ja, er werd gewezen op iets dat in een evangeliegemeente mis ging, maar dat wil niet zeggen dat dat in alle evangeliegemeentes zo gaat, gelukkig niet!
En in andere geloofsrichtingen gaan er net zo goed dingen goed mis op zn tijd. Het blijft mensenwerk en de perfecte gemeente bestaat enkel straks in de hemel. Laat iedereen vooral naar een gemeente gaan waar ze zich op zijn plaats voelen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 17:21

ARJAN007 schreef:
Veel van die gemeentes groeien doordat mensen uit andere kerken overgaan tot de evangelische gemeenten. Eerst zou dat effect er even statistisch uitgefilterd moeten worden en dan moeten we kijken of er sprake is van autonome groei. (nl. dat mensen die hun hele leven ongelovig geweest zijn ineens tot geloof komen) Er zijn gemeentes die autonome groei kennen, maar vele anderen groeien dankzij de mensen die ooit in een andere kerk hebben gezeten......

.....en hoeveel van die mensen zitten er over 5 jaar nog, en hoeveel ervan verdwijnen door de achterdeur naar de volgende gemeente?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 15:22

Zou het nou echt allemaal draaien om HOE je tegen God zegt dat je je verdere leven Zijn weg wil volgen of om DAT je zegt dat je Zijn weg wil volgen?

Ik ben als kind gedoopt en daar ben ik mijn ouders dankbaar voor, zeker omdat het in onze gezinssituatie niet vanzelfsprekend was.
Mijn moeder is gelovig en mijn vader niet.

Toen ik 19 was ik van plan belijdenis te gaan doen. In die tijd leerde ik mijn ex man kennen die naar een pinkstergemeente ging.
Toen we wilden gaan trouwen kregen we de voorgangers op bezoek en werd er duidelijk gemaakt dat er wel van me verwacht werd dat ik me dan gelijk met mn ex liet dopen. Ik heb toen ook gezegt dat ik dat niet van plan was en bezig was met de voorbereiding op het belijdenis doen in mijn eigen kerk.
Het gevolg was dat we 3 avonden 2 voorgangers op bezoek kregen die samen met mijn ex op me ingingen praten dat ik me moest laten dopen, ik zou tenslotte na ons huwelijk bij hen naar de kerk gaan, en ik moest mn man volgen en nog meer van dat soort uitspraken, die me uiteindelijk deden zwichten, eigenlijk om van het gezeur af te zijn.
Mijn volwassendoop is dus eigenlijk geen keuze geweest maar is opgedrongen. Maar voor mezelf beloofde ik op dat moment wel wat ik eigenlijk met mijn belijdenis had willen beloven.

Nog voor ik ging scheiden ben ik terug naar mijn eigen kerk gegaan, mn ex deed toen nergens meer aan. Na mijn scheiding is het belijdenis doen nog wel eens ter sprake gekomen en heb ik er ook serieus over nagedacht.
Maar voor mijn gevoel maak ik dan weer dezelfde fout als 11 jaar geleden: belijdenis doen bij het clubje te horen, want de belofte op zich heb ik al afgelegd. En dat is dus ook de reden dat ik het niet doe.

Als ik dingen over kon doen werd het belijdenis doen ipv volwassendoop, maar dingen zijn gegaan zoals ze gegaan zijn.
Ik geloof dat God kijkt naar de oprechtheid van je hart, en dat het ritueel hoe je duidelijk maakt voor Hem te kiezen dan toch minder belangrijk is.

Wat me altijd verbaast is dat er zo afgegeven word op bv de katholieke kerk en rituelen, terwijl elke gemeente ook zijn eigen rituelen op na houd.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:54
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

NISHA834 schreef:
...Zegt iemand met een heel kort lontje...

...een kort lontje heeft Daniel misschien wel....
maar zeer zeker is het iemand die zich houd aan zijn principes, en dat kan niet van iedereen gezegd worden hier... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

gezegd door Pieter649 die dankbaar gebruik maakt van het abo van zn wettige echtgenote en van meerdere cm-ers ook het verhaal achter het profiel en chat/forumbijdrages kent Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 19:42
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?

CROSSROAD317 schreef:
Ik ken iemand met een boekje, daar stonden geloof ik 998 dates in, met nr. 999 is tie getrouwd (en nog steeds gelukkig). Dus dan valt het met 23 dates nog wel mee toch ?? Clown smiley

Als je mn echtgenoot bedoelt: ik was zijn 29ste gewoon-kopje-koffie-date geloof ik en na mij zijn er nog een stuk of 30 van dat zelfde soort koffiedates geweest voor we er achter kwamen dat we misschien toch wel eens bij elkaar konden passen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Er waren zelfs 2 van die koffiedates getuige op ons huwelijk, 2 hele goede vriendinnen van ons beiden die we nog steeds heel vaak zien.

T is dus maar net wat je onder een date verstaat he, een afspraak om te kijken of er een relatie kan komen of gewoon gezellig mensen leren kennen zonder verdere bedoelingen, en ja, dat laatste kan dus echt.

@ chat: Toen die relatie er kwam is hij natuurlijk gestopt met daten hoor, en hij is nu braaf shoarma voor zn zwangere vrouwtje aan het halen dus zit wel goed hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 14:56

Ik denk niet dat dat met naief te maken heeft, iedereen heeft nu eenmaal een andere beleving bij het woordje daten.

De een chat ook het liefst heel lang voor er een date komt, vaak om de persoon beter te leren kennen, terwijl een ander er juist voor kiest elkaar heel snel te ontmoeten om niet te sterk een beeld van iemand te maken gebaseerd op een chatgesprek, mensen blijken in het echt toch vaak anders te zijn.
Dat maakt het beeld van date nummer 23 te zijn ook weer verschillend, is het de 23ste relatiekandidaat of gewoon nummer 23 waar een keer een kop koffie mee gedronken word?
Iedereen denkt daar anders over, ik denk ook niet dat er 1 juiste manier van daten is, die zal voor iedereen anders zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 18:26
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Vandaag vieren we Maibaumfest in Duitsland dus na het zetten van de boom gezellig een bbq met heel de straat Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 16:25

SUSANNAH475 schreef:
Nu heb ik erge twijfels of ik ooit nog wel ga "daten" ... zit veel meer te denken gewoon leuke mensen te ontmoeten (zowel man en vrouw) en mocht er dan wat komen mooi meegenomen....

Dat is nou precies wat ik bedoel Sus, dat "daten" wat jij bedoelt heb ik dus bewust nooit aan willen beginnen.
Ik heb nooit willen daten, met Pieter heb ik een paar weken heel veel gemaild en heel veel gechat en de enige reden dat we een keer afgesproken hebben was dat hij een schattig pupje kocht en ik dol op honden ben....en hij moest net ff bij me in de buurt zijn Knipoog smiley.
Maar buiten die ontmoeting om heb ik nooit met iemand af willen spreken, vooral omdat ik bij de meeste heren merkte dat er ondanks de zin: gewoon als vrienden aanvoelde dat ze eigenlijk op zoek naar meer waren. Wel ging ik naar uitjes met meerdere cm leden.

Maar echt op een site gaan zoeken naar een relatie, nee, daar geloof ik niet in. Ik zie een site als deze meer als mooie manier vele mensen te leren kennen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 09:58

Ik ben juist getrouwd die ik zelf nooit uitgezocht zou hebben als ik op het profiel lezen hier was afgegaan. Een gewone vriendschap prima maar niet iemand waar ik toen een relatie mee aangegaan zou zijn. Iemand met een heel ander leven als ik, andere bezigheden, andere problemen (en vooral te oud Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ).

Maar als je in die vriendschap elkaar beter leert kennen (en dus zonder de druk van: zou hier een relatie uit kunnen komen?) kan iemand die je nooit uit zou zoeken opeens veel beter bij je te kunnen passen dan dat je gedacht had.
Natuurlijk moet het ergens wel klikken om een vriendschap op te bouwen, als je echt niets met elkaar hebt houd het nu eenmaal op.
Maar zoveel mensen zoeken naar "de klik"of "de ware", en dat moet dan eigenlijk ook na 1 date al zo blijken te zijn. Volgens mij werkt het zo niet.

Pas een beetje op met zoeken, leer mensen kennen, sluit vriendschappen en wie weet wat er uit voortkomt! En komt er verder niets uit dan heb je er in ieder geval een vriend(in) aan over gehouden!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

HENK710 schreef:
Hoezo? Heb je thuis ook het servies afgebroken? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

neehoor, vorig jaar een heel mooi nieuw servies gekregen waar ik graag nog een poosje van wil genieten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

en nu uit je hoofd Rel Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:20
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

GRACE585 schreef:
heb borden kappot laten vallen Huilende smiley, smiley in tranen

dus maar een heel nieuw servies gekocht Knipoog smiley Lachende smiley

Goeie smoes...die moet ik onthouden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

HERMIENA254 schreef:
Wie van de CM leden kent dit lied uit zijn of haar hoofd?
Weinigen denk ik.

ik heb couplet 1 en 6 op school nog uit mn hoofd moeten leren hoor
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 20:07
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...

SUSANNAH475 schreef:
Hee Jill, wel opletten he, het stappen in Arnhem is op vrijdag toch, en niet op zaterdag ...
Ik heb i.e.g. vrijdag 19 maart staan Engeltje smiley

Dan heb jij het juist genoteerd sus, wij gaan inderdaad op vrijdag, nie op zaterdag.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?

ANNETTE792 schreef:
Zei ik dat??

ja Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(een schizofreen is nooit alleen... een getrouwd mensch ook niet )
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 21:50

ANNETTE792 schreef:
Mijn man, Pieter649 dus, vind dat een waarzegger die de lottogetallen van aanstaande zaterdag niet kent, een oplichter is.
En aangezien nog nooit iemand de lottogetallen goed voorspeld heeft, is er ook geen 1 echt goede waarzegger.

Zei ik dat??
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 21:06

Mijn man, Pieter649 dus, vind dat een waarzegger die de lottogetallen van aanstaande zaterdag niet kent, een oplichter is.
En aangezien nog nooit iemand de lottogetallen goed voorspeld heeft, is er ook geen 1 echt goede waarzegger.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 16:24

VINCENT394 schreef:
Kan iemand mij uitleggen wat yoga te maken heeft met occultisme? Het is toch gewoon een soort van ochtendgymnastiek?

Wat betreft waarzeggers en ouja-borden kan ik meegaan in alle kritiek, maar we moeten ook uitkijken om alles wat anders is dan onze westerse cultuur meteen te bestempelen als occult.

Vincent
-die compleet clueless is wat betreft yoga.

Hangt het er niet gewoon vanaf hoe je het woord yoga zelf invult?
Voor de een is zijn het ontspanningsoefeningen zonder verder zweverig gedoe, en voor de ander is het aanbidden van iets blijkbaar. Als je op internet kijkt zie je ook tig vormen van yoga bestaan.

Zo'n zelfde soort discussie was er onlangs in de chatroom ook
over Reiki, omdat het woord reiki viel in een gesprek over innerlijke kracht , wat heel anders bedoelt werd dan het beoefenen van Reiki, vliegen de beschuldigingen van satansaanbidding opeens door chatroom.
T is net wat voor naam je het beestje geeft, volgens mij weet iedereen echt wel hoe ver je gaan kan met zoiets en past iedere christen die aan yoga doet echt wel op dat je geen afgoden aanbid.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 16:10
BerichtOnderwerp: Donderdag 11 maart/Dagelijkse bemoediging

EVA685 schreef:
Heb ik 1 week uitgeprobeert Annette Knipoog smiley toen kreeg ik te horen dat men teveel naar beneden moest scrollen Twijfelende smiley Wat nu??

Dat mag jij weten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 15:49
BerichtOnderwerp: Donderdag 11 maart/Dagelijkse bemoediging

Misschien een goed idee om 1 topic Dagelijks bemoediging te openen en daar iedere dag in te plaatsen, net als Solafide dat vroeger met Manna vandaag deed? Het word een beetje rommelig zo en andere topics zakken zo hard naar beneden nu.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op donderdag 11 maart 2010, 15:50
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 14:34
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

JILL658 schreef:
Jammer dat jullie weggaan Annet en Pieter.
Zoals Carien al zei wie houd ons op de hoogte van de zwangerschap?????????

Ik wens jullie een gezegende tijd toe en dat alles goed mag gaan met de baby,

Veel zegen Jill

We hebben hier veel mensen die we ook op andere manieren dan via cm spreken, dus die gaan jullie vast wel op de hoogte houden hoor!
En voordat ons kleintje geboren word zijn we vast wel weer een keertje lid geweest Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:38
BerichtOnderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart

JILL658 schreef:
Met iemand mee rijden? Ik dacht dat Cross je mee nam?

Jill

Die is al overboekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 11:22
BerichtOnderwerp: De twaalf artikelen

WILMA729 schreef:
Ik ben benieuwd wat romeo hier nou zelf van vindt.
Wel grappig hoe anderen voor hem reageren, zijn gedachtengang omschrijven.
Het komt bij mij over alsof Romeo een klein kind is die daar zelf niet toe in staat is.

Tsja Wilma, dat is cm he, stikt hier van de gratis psychologen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 15:59
BerichtOnderwerp: rells hoekie

CARIEN982 schreef:
Zal niet mee vallen Liesbeth,
met neuzen uitdelen heb ik achteraan gestaan. Gefrustreerde smiley
Dus ben bang dat mn neusje te klein is voor een wasknijper. Huilende smiley, smiley in tranen

Mn dochter heeft barbiewasknijpers......eentje lenen?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:07
BerichtOnderwerp: rells hoekie

CARIEN982 schreef:
FF een vraagje:

Hoe krijg ik dieselolie uit mn haren?
Heb het al een paar keer gewassen ,en ik ruik het nogUitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vlammetje erbij houden? Duiveltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE792
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 56 Volgende
Pagina 52 van 56