ChristianMatch

Forum

Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 18:58
BerichtOnderwerp: De waarde van de mens

ZWAAN995 schreef:
De waarde van de mens

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Waarde-mens.pdf

Woont er in de mens ‘niets goeds’?

<><

Zwaan

Je bedoelt Marc Verhoeven? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 11:00
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis

Genesis 37

Verbazingwekkend (en naïf) dat Jozef, terwijl zijn broers al een hekel aan hem hebben, ook nog eens zijn dromen aan hen verteld. Hij lijkt een tamelijk verwend jongetje te zijn.

Nu ik het weer doorlees vraag ik mij af waarom God deze dromen aan Jozef geeft? Jozef kan er op dit moment helemaal niets mee. Pas achteraf, na een lange lijdensweg kan iedereen de link met de dromen begrijpen. Dan is pas te zien dat God alles ten goede heeft gebruikt om Jozef op de plek te krijgen die Hij voor hem in gedachten had.
Ik vind het trouwens een wonderlijke oplossing. Een heel volk in leven houden tijdens een hongersnood (die God ook ging toelaten kennelijk) door iemand tegen zijn zin te laten emigreren en onderkoning te laten worden van een ander volk. Een tamelijk ingenieus plan. De oplossingen en antwoorden die God bedenkt op moeilijkheden zijn vaak heel anders dan wat wij zouden bedenken.

Onze voorkeur gaat toch vaak uit naar iets minder gecompliceerde oplossingen die ook graag wat minder tijd in beslag nemen. Maar dit verhaal is denk ik wel belangrijk om ons eraan te herinneren dat God alle dingen bestuurt, ook al lijkt het helemaal niet zo te zijn. En dat de antwoorden / oplossingen op onze vragen soms veelomvattender en complexer zijn dan wij kunnen bevatten. En ook veel mooier! Kwestie van vertrouwen.....

In vers 35 lees ik dat Jacob dus nog veel meer dochters had dan alleen Dina. Tenzij hier zijn schoondochters mee worden bedoeld. Ik ga er maar vanuit dat de onderwaardering van de vrouw in het OT vooral cultureel bepaald was en niet specifiek door God ingesteld. (Als je eerst verkracht moet worden voordat je naam in de geschiedschrijving wordt genoemd... Zieke smiley )
In het NT worden vrouwen gelukkkig wel met naam en toenaam genoemd.
Emancipatie begint dus in de bijbel Engeltje smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 26 september 2012, 11:11
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 10:43
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=_rR_Rdb1CTE&feature=youtu.be

Knipoog smiley (for the insider)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 september 2012, 10:18
BerichtOnderwerp: 10 geboden

JOL252 schreef:
Gaaf dat je er bent! Welkom!

De tip van Josina is een hele goeie. Je kan er je vragen kwijt en je gedachten delen en toetsen. En verder is het ook gezellig want ook tijd voor gezelligheid en persoonlijk contact staat hoog in het vaandel door de "pasta, pizza en patat". Knipoog smiley

Waddun combi! Zieke smiley

Pasta, Pizza en Panna cotta, of Polenta. Desnoods Tiramisu! Maar patat??? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 23:30
BerichtOnderwerp: 80% kerkgangers draagt masker

PIETER619 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=MrIKFLJP8Jc

Zoals het in de allereerste gemeente er om toe ging willen wij niet meer.
Zolang men niet kan zien dat er iets mis is bijvoorbeeld kanker, borderline, moeilijk huwelijk, gepest worden op school, en wat al niet meer, hoeft niemand dat te weten.

De allereerste gemeente deelde men alles met elkaar , niet alleen geld en goed maar ook behoorde vooral lief en leed daarbij.

Wat mij zelf aangaat doe ik daar vrolijk aan mee, men vraagt mij wel hoe is het nu met je, waarop ik wel eerlijk zeg, best maar kon beter, maar ik wijd niet uit hoe ik dat dan bedoel.

Omdat we meer op ons zelf zijn hebben we de ander niet zo nodig, denken we, echter als men niet met elkaar omgaat kan er ook geen vertrouwensband groeien, dus kan er niet gedeeld worden. sosm kan een luisterend oor al genoeg zijn, maar we zijn bang dat dan alles op straat komt, dus binnenvetterij.

Delen is goud goed en met behulp van de Heilige Geest is er weer veel mogelijk, maar dan moeten we Hem wel volledige heerschappij geven over ons leven.

Helaas moet God zich aanpassen aan ons (eigen leven en kerk), misschien is dat de reden waarom in sommige kerken geen groei is, natuurlijk werkt Hij wel, maar Zijn volle glorie en heerlijkheid laten we buiten de deur staan helaas ook nog zonder het te beseffen.

Hopelijk gaan we gelijk de clip onze maskers afdoen en eerlijk weer met elkaar om gehoorzaam aan het Grote Gebod

We?! Daar hoor ik niet bij hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 23:26
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

Huifkar Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 23:25
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

MARIO216 schreef:
Om 06.00 uur gaat mijn vliegtuig. Hopelijk waait ie de goeie richting op.

Goed blazen Mario! Clown smiley

c u l8er
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 september 2012, 10:11
BerichtOnderwerp: Een broodje veulen uit Benin

ZWAAN995 schreef:
Kranten artikel in wat er in deze tijd gebeurt de feiten onder ogen zien.
Het leven gaat niet alleen over roos en geur en maneschijn.

Ik vind het zelf ook ernstig alleen ik kijk er wel nuchter tegen aan.

<><

Zwaan

Zwaan je weet niet eens of dit krantenartikel op waarheid berust. Het is volslagen onverifieerbaar. En te smerig voor woorden, wel of niet waar.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 21:09
BerichtOnderwerp: Het weer

ANNA415 schreef:
Kachel maar aansteken en zelf een warme trui en sokken aandoen, denk ik dan maar Boze smiley

Ik heb deze week geen verwarming. En morgen de hele dag geen water...

k Dacht dat de overlast vd renovatie in februari was, maar tis kennelijk tot en met februari Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 19:50
BerichtOnderwerp: PC-problemen

Kunnen we niet weer gewoon terug naar hiërogliefen?

Of bij een gezellig kampvuurtje rooksignalen opzenden? Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 19:44
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?

WILLEMIJN232 schreef:
......en ik vind dat juist mooi, zo kom je steeds tot andere inzichten, net als dat je de Bijbel leest.....

Als je die andere inzichten dan ook maar toetst aan de bijbel hé; dan is daar niets mis mee. Het wordt wat lastiger als je 'andere inzichten' haaks staan op de rest van de bijbel.

Jezus zegt niet dat degene die Hem liefheeft zijn woord interpreteert, maar dat deze zijn woorden zal bewaren. (Joh 14)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:23
BerichtOnderwerp: PC-problemen

THOMAS968 schreef:
CARMEN073 schreef:
Pleaaaase...

Voor alle duidelijkheid: ik kan geen dubbele tekens maken; geen klinkers met daarboven trema's geen accent graves of minder grave....

En ik gebruik Word op een Imac

Ga op je iMac in Word naar Invoegen --> Symbool --> Symboolbrowser en klik op het gewenste symbool. Het verschijnt op de plaats waar je cursor staat.

Thomas

Helaas bleek die optie überhaupt niet te werken. Inmiddels is het probleem opgelost, maar desalniettemin tegenstaande wel bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:20
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

INGE721 schreef:
KOFFIE

Kwam vanmorgen tot de ontdekking dat ik geen koffie meer had Woedende smiley Woedende smiley

Oelewapper!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 18:19
BerichtOnderwerp: Het weer

JANS221 schreef:
Als het nu toch herfst is, wil ik er wel storm en regen bij!

Nou binnen 24 uur gebed verhoord... Twijfelende smiley

We weten het nu; voor snelle antwoorden van 'boven' voortaan Jans inschakelen!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 11:49

CHATULIEM619 schreef:
Met de laatste bijdragen lijkt het alsof de bijbel vaag is. Zo vaag, dat je er eigenlijk niet vanuit kunt gaan, dat wat je leest echt wel zo bedoeld is. Daar ben ik het dus niet mee eens. Hoewel er verschillende vertalingen zijn of verschillende interpretaties, is de Bijbel heel duidelijk op centrale onderwerpen in de Bijbel. Zoals de kruisiging en de opstanding, de verlossing. Gods plan met de mens, hoe we als christen zouden moeten leven. De vraag is of je die eenvoud nog bezit om de bijbel op zijn waarde te schatten..

Zoiets?

"Te dien tijde hief Jezus aan en zeide: Ik dank U, Vader, Heer des hemels en der aarde, dat Gij deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt, doch aan kinderkens geopenbaard." (Matt.11)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 11:44

WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe komt het dan dat er zoveel verschillende meningen over de Bijbel zijn? Als de stem van de Heilige Geest je ingeeft wat juist is?

Daarover is ook al in de bijbel geschreven: het is lang geleden al voorspeld dat dit zou gebeuren.

"Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen, maar leraren om zich heen verzamelen die aan hun verlangens tegemoet komen en hun naar de mond praten. Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels." (2 Tim.4)

Petra legt dit mooi uit in 1 van haar posts. Als je je eigen ideeën, verlangens en gedachten belangrijker vind dan die van God, dan wordt het lastig om de stem van de Heilige Geest te verstaan. Heeft alles te maken met het je onderwerpen aan de autoriteit van God zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 11:36

Genesis 35

God zegt Jacob op te breken en naar Betel te gaan. Wat mij verbaast is dat men kennelijk onderweg toch weer allerlei afgoden en afgodische attributen had verzameld. En dat Jacob daar dus vanaf wist. Hij stond het kennelijk oogluikend toe totdat er een duidelijke aanleiding was om in te grijpen. Hij begreep toch wel dat God minder blij was met al die 'concurrentie'.

Mooi hoe God Jacob en zijn hele huis weer beschermd tegen de wraak van omliggende volken ivm de affaire Sichem. Mss ook wel uit noodzaak; God had Jacob een belofte gedaan en die kan Hij natuurlijk niet meer gestand doen op het moment dat de hele familie uitgeroeid wordt.

In vers 8 wordt zonder enige inleiding of toelichting verteld over de dood en begrafenis van Debora, de voedster van Rebecca. Wonderlijk. Rebecca is kennelijk ook al gestorven, maar die komt in het hele verhaal niet meer voor.

Jammer dat er niets geschreven is over het weerzien tussen Jacob en zijn vader Isaak.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 24 september 2012, 11:37
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 24 september 2012, 11:27

ANNA415 schreef:
Waarom zou een engel perse sterker moeten zijn dan een mens?

Sjee, hebbik nog nooit over nagedacht. Leek me logisch eigenlijk. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 23:39
BerichtOnderwerp: Freedom

ROLF230 schreef:
Carmen schreef:

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Hmmmm...dacht dat jij als kunstenares wat associatiever kon denken.

Laat ik eens wat anders proberen dan bij de woorden freedom en free.

http://www.youtube.com/watch?v=i6zGEBhJMHA

Ook niet?

.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 23 september 2012, 23:50
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 21:27

ROLF230 schreef:
Galaten 5:1 (SV):

Staat dan in de vrijheid, met welke ons Christus vrijgemaakt heeft, en wordt niet wederom met het juk der dienstbaarheid bevangen.

Galaten 5:13-15(SV):

Want gij zijt tot vrijheid geroepen, broeders, alleenlijk gebruikt de vrijheid niet tot een oorzaak voor het vlees; maar dient elkander door de liefde. Want de gehele wet wordt in één woord vervuld, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben, gelijk uzelven.

Amen.

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 20:50

.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 23 september 2012, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 13:38

WILLEMIJN232 schreef:
Klopt Carmen, en uiteraard hoe we dat verschillend interpreteren? Ik zal het eens goed doorlezen......
Wat ik me wel afvraag is hoe jij nu weet dat wat je leest door de Geest van God is ingegeven of door jezelf?

Uiteraard toets ik alle nieuwe inzichten e.d. aan de bijbel zelf. De Heilige Geest zal nooit iets beweren dat tegen de bijbel indruist.

Daarnaast verhoogt de Heilige Geest de persoon Jezus. Mijn fantasie is daartoe iets minder geneigd...

Tenslotte leer je in de loop van de tijd steeds makkelijker het onderscheid te maken tussen de stem van de Heilige Geest en die van jezelf of je eigen fantasie. (Is ook weer een mooie bijbeltekst over: door het gebruik je zinnen oefenen om te kunnen onderscheiden... Hebr. 5)

Je schrijft door de Bijbel te lezen leer je Gods woord kennen....

Nee. Detail, maar niet onbelangrijk. Door het lezen van de bijbel leer ik God beter kennen. Wie Hij is, hoe Hij denkt, wat Hij van ons wil etc.

Ik denk dan je leert de geschiedenis en de invloed van God kennen want de Bijbel is door mensen geschreven, verschillende mensen van verschillende pluimages en verschillende niveau's......pure belangstelling hoor.....

De bijbel omvat idd ook een mooi stuk geschiedenis wat op zichzelf genomen ook al heel leerzaam is. Het bijzondere van de bijbel vind ik echter dat veel geschiedenis 'vooruit' geschreven is! Lachende smiley

Ik denk dat je de Bijbel ook naar onze tijd moet vertalen en dus ook de teksten in die tijd moet plaatsen en zien....dus kan je het dan wel letterlijk nemen?

Dat vind ik met sommige dingen wel eens lastig; wat lees je in de cultuur van die tijd en wat niet. Maar dit betreft volgens mij altijd zaken die zich in de marge afspelen. Op hoofdlijnen vind ik de bijbel heel consequent. God verandert immers niet.

De bijbel heeft verschillende 'lagen'. Hij verveelt nooit; ik vind er altijd weer nieuwe geestelijke waarheden in. En hoewel de bijbel een geestelijk boek is, is het ook een uitermate praktisch boek vind ik.

Het lastige is ook heb ik gemerkt dat je de grondteksten ook heel verschillend kan interpreteren......dus wat is nu eigenlijk de Bijbel letterlijk lezen?

Die ervaring heb ik niet; mij is altijd geleerd dat het bestuderen van de grondteksten juist voor veel verheldering en extra diepte zorgde.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 23 september 2012, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 13:17

WILLEMIJN232 schreef:
Dit vind ik nou heel jammer, en bevestigd bij mij alleen maar het beeld dat 50-plussers geen idee hebben wat er zich werkelijk afspeelt in de wereld.

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Het bevestigd meer mijn beeld dat sommige mensen denken dat 50 plussers achter de geraniums zitten......

Als dat in je 2e huisje in Frankrijk is, is er nix mis mee toch? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 13:07
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Silence is louder than thunder
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:36

Het op 1 na mooiste slaaplied...

http://www.youtube.com/watch?v=ez-Kefu4vvU
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 19:34
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Mijn slechtste moment vandaag was een uurtje Artis....

Dieren in gevangenschap zijn vreselijk! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 19:33
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

LEANNE226 schreef:
We zijn het er toch wel over eens dat de leukste,liefste,knapste,aardigste,charmantste,kortom......de BETERSTE vrouwen in Friesland wonen? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Krek net Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:37

Voor degenen die het nog niet is opgevallen....

het is WEEKEND!! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?v=HpIhfMUqQII
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 20:07

Misschien is het ook interessant om eens te kijken of de bijbel er zelf ook iets over zegt? Ik heb alvast 2 teksten gevonden die er wel enigszins op slaan, maar er zijn er vast meer.

Volgens Jacobus 1 doet de bijbel dienst als spiegel:
Want wie hoorder is van het woord en niet dader, die gelijkt op een man, die het gelaat, waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten, hoe hij er uitzag.

En nog 1: Jesaja 55:8 (1 van mijn favo's)
Hierin kun je lezen dat God zijn Woord met een speciale bedoeling zendt; om iets te volbrengen. En het geeft aan dat Gods gedachten en wegen niet dezelfde zijn als die van ons. Als we zijn gedachten willen leren kennen dan moeten we denk ik de bijbel lezen.

"Want mijn gedachten zijn niet uw gedachten en uw wegen zijn niet mijn wegen, luidt het woord des HEREN. Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan uw wegen en mijn gedachten dan uw gedachten. Want zoals de regen en de sneeuw van de hemel neerdaalt en daarheen niet weerkeert, maar doorvochtigt eerst de aarde en maakt haar vruchtbaar en doet haar uitspruiten en geeft zaad aan de zaaier en brood aan de eter, alzo zal mijn woord, dat uit mijn mond uitgaat, ook zijn; het zal niet ledig tot Mij wederkeren, maar het zal doen wat Mij behaagt en dat volbrengen, waartoe Ik het zend."

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 21 september 2012, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 19:14
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Een bosje zonnebloemen uit eigen tuin! Lachende smiley

En das heel bijzonder als je geen tuin hebt hoor!!

Balkon volgestord met vele liters aarde... hoe lang houdt ie ut nog? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 27 Volgende
Pagina 6 van 27