Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 16:45
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Omdat de site niet werkt heeft iemand me geholpen via de privé chat. De vragen werden gemaild en mijn antwoorden dan ingegeven bij de test. Waarvoor mijn dank.
Ik heb 64 % en de uitleg is:
je hebt calvinistische trekken; je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart/wit op te stellen. matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan
Frank |
Bij mij is hij ook niet vindbaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 16:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Thomas, houdt van lekker eten en drinken, dus kan beter katholiek worden volgens de test. |
...en je zal vooral een veel beter mens van worden...euh, heb ik horen zeggen... [/quote]
Heb de test nog steeds niet gedaan maar wil wel reageren. Mijn moeder had nadat mijn vader was overleden ook nog haar beide zonen moeten begraven. Bij haar kwam dus heel erg het gevoel dat de zonden van haar voorvaderen op haar verhaald werden. Mijn schoonfamilie is Rooms Katholiek en die hebben een veel blijer geloof. Immers je gaat te biecht, en dit bedoel ik niet lichtzinnig, maar je gaat daarna wel weer heerlijk verder in de zekerheid dat je zonden je vergeven zijn.
Dini die nu toch de test maar eens moet gaan doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:57
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je moet hem ook niet zo heeeel serieus nemen Crossroad.......... |
Ik heb de test nog niet gedaan maar ik kom uit een calvinistisch nest. Mijn ouders hadden een blij geloof tot mijn vader overleden was toen ging mijn moeder heel erg twijfelen aan haar behoudenis. Door het lezen van het boek Knielen op een bed violen van Jan Siebelink ben ik mijn zeeuwse moeder beter gaan begrijpen in haar angsten. Gelukkig heeft ze later vrede in haar hart gekregen en ze is gestorven toen het lied daar ruist langs de wolken een lieflijke naam gezongen werd. Maar de beklemming van het calvinisme heeft denk ik vele mensen grote angsten gegeven. Nu de test nog doen, ik ben benieuwd..... En Gooise vrouwen is echt hilarisch..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 13:18
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Beoordeel je succes naar hetgeen je moest op geven om het te bereiken..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 15:23
Onderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ga niet mee, er is dus nog een plaats beschikbaar. |
Onder voorbehoud van het regelen van vervoer wil ik me graag opgeven. Misschien kan iemand me van en naar het station brengen????? Moet nog wel even kijken hoe laat de laatste trein gaat...................En hoe laat beginnen we?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 10:09
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | Hannah enigszins kennende, is ze mans (m/v) genoeg om d'r eigen boontjes te doppen en tenten op te zetten.
en afhankelijk van de hoeveelheid kruit die je verschoten hebt, hou je (weinig) personeel over. overigens: personeel moet betaald worden |
Dan ben je bij deze ingehuurd als vrijwilliger.............. Zolang die tenten er maar komen staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:32
Onderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
|
|
|
Wat hier gesteld wordt over de onvruchtbaarheid van Sara en Elisabeth heeft misschien een totaal andere oorzaak. In de joodse wet staat dat een man pas gemeenschap met zijn vrouw mag hebben na haar reinigingsbad, de mikwa, en dat kon de vrouw pas nemen nadat ze 10 dagen geen bloed meer had gevloeid. Dit werd gecontroleerd met een witte doek. De meeste vrouwen kunnen dan op dag 14, de meest vruchtbare dag in de cyclus, weer gemeenschap hebben.Meestal had de man na 14 dagen ook geen bezwaar.............. Had je echter de pech om een lange menstruatie te hebben dan kon dat dus zomaar betekenen dat de vruchtbare periode voorbij was. Er zijn nu orthodoxe vrouwen aan het proberen om hier verandering in te brengen maar de rabbijnen werken nog niet erg hard mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:22
Onderwerp: Drachten
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:
De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...
Zondag 10 april 2011
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)
Als je mee wilt, vul de lijst dan aan... |
Vervoer lijkt mij toch geregeld?????????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:31
|
|
|
[quote=FRANKT627]Veronderstel nu dat iemand onvruchtbaar is door de schuld van de andere. Door bijvoorbeeld stampen te hebben gekregen. Zou dat de bedoeling van God zijn geweest?
Zou een ziekte die tot onvruchtbaarheid leidt ook een bedoeling zijn van God?
Op de duur zou men nooit meer naar een dokter gaan om kanker te of tumoren te bestrijden omdat men het kan zien als een toedoen van God en het dan maar op zijn beloop laten.
Ik vind het ook niet verantwoord hoor wat die 63 jarige vrouw en haar dokters hebben bewerkstelligd .
[/quote
Wat zijn stampen????????????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 17:14
|
|
|
Thomas, een ouder heeft geen recht op een kind, een kind heeft recht op een ouder.[/quote
In deze uitspraak kan ik me helemaal vinden. Het krijgen van kinderen is in wezen altijd een egoistisch verlangen en er zijn heel wat jonge ouders die maar wat makkelijk hun kind naar de creche of opa en oma brengen. Dat hoeft niet per definitie slecht te zijn, begrijp me goed. Ik heb zelf oude ouders gehad en heb om die reden ervoor gekozen om jong aan kids te beginnen voor zover je als christen kunt kiezen. Je ontneemt een kind niet al op jonge leeftijd de ouders, broers en zussen maar ook nog eens grootouders....................En het kind heeft er recht op om een ouder te hebben die nog het vuur uit zijn sloffen voor hem loopt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:55
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag was dat het onkruid mij smeekte om nog een tijdje te mogen blijven staan en ik dus ben gaan zitten borduren in de tuin. Toch vandaag iets in de tuin gedaan Kortom het leven was goed vandaag in de noord hollandse polder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 16:57
Onderwerp: vergeven
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk wel dat je de ander 'los kan laten'zodat je verder met je leven kan........maar dat is misschien wel wat jij breken noemt? |
Ik denk dat dat inderdaad is wat ik bedoel te zeggen. Wat ikzelf een beetje mis in dit forum is de manier waarop je in je gezin al kunt leren omgaan met vergeving. Wees zelf ook oprecht naar je kinderen toe als je onterecht boos bent geweest of een te zware straf hebt gegeven. Ik denk dat als je als gezin al omgaat met elkaar om fouten te onderkennen en toe te geven en weer verder te kunnen na een fikse ruzie dat vergeving in je aard gaat zitten en dat dan zelfs het onderwerp van chantage ondervangen wordt. Durf je als ouder ook open op te stellen en niet als de grote volmaakte kneiterharde rots waar een kind zich tegen te pletter loopt maar als een rots waarin hij kan schuilen. Jong geleerd is oud gedaan..............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 12:22
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Even voor de duidelijkheid, ik heb wel een auto tot mijn beschikking maar heb er een vreselijke hekel aan om ergens naar toe te rijden waar ik de weg niet ken...............daar ga ik met mijn zelfstandigheid en grote mond................ Dus als iemand mij ergens op een handige plek p kan pikken, heel graag. |
Weer daar de weg ook niet hoor ... maar de tomtom weet wel raad hoop ik ....avond daarvoor zit ik in Hasselt vlakbij Zwolle ...dus mocht het een probleem zijn, moeten we even naar een oplossing zoeken.[/quote]
Het zou heerlijk zijn om mee te kunnen rijden omdat ik anders in de auto van mijn vriendin moet rijden en ik geen tomtom heb. Dus wat mij betreft graag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 12:18
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
INEZ910 schreef: | De Daisy sisters van Henning Mankell, over drie generaties vrouwen, mooi!! |
Momenteel zit ik Vera van Jan Siebelink te lezen. Prachtig hoe hij de beklemming beschrijft van een kind dat opgroeit bij ouders die totaal liefdeloos en respectloos met elkaar omgaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 12:14
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
IRENE200 schreef: | Ik denk als je die vraag vanuit het profiel bedoeld,het gaat om samen kinderen nog te willen.En niet bedoeld is om kinderen van je toekomstige partner te accepteren,uit een ander huwelijk.Er zitten hier ook veel jongere he |
Ik heb nee ingevuld en eerlijk gezegd vallen voor mij alle mannen af die ik weet niet hebben staan of nog erger ja als ze al de 50 gepasseerd hebben...............Wel heb ik bij wat wil je hier nog verder kwijt geschreven dat ik zelf geen kinderen meer kan en wil krijgen maar dat zijn kinderen van harte welkom zijn in mijn leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 12:09
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mijn mooiste moment was gisteravond toen ik na een zwaar gesprek met mijn middelste zoon van hem te horen kreeg dat hij zich geen betere moeder had kunnen wensen dan mij. Ik heb van blijdschap een heerlijk potje zitten janken...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 maart 2011, 12:04
Onderwerp: vergeven
|
|
|
Mooi gedicht Leonard. Vergeving blijft moeilijk denk ik. Het is moeilijk om oprecht vergeving te vragen want we falen liever niet............en het is soms vrijwel ondoenlijk om sommige mensen die je zo diep gekwetst hebben te vergeven en het dan ook nog eens te vergeten.......... Er zijn gewoon mensen die heel makkelijk sorry roepen en er niets van menen maar waarom blijf je dan met ze omgaan om iedere keer weer dezelfde pijn te voelen? Misschien is er soms niets anders mogelijk dan radicaal te breken net als Paulus en Barnabas. En zijn daarom Paulus zijn woorden minder geloofwaardig? Is zijn inzet voor de gemeente minderwaardig geworden daardoor? Volgens mij niet. Maar met sommige mensen kun je voor je eigen gemoedsrust beter niet omgaan is mijn ervaring. Laf misschien? Ik noem het liever zelfbescherming.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 13:20
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ALOUS961 schreef: | zit gewoon in een enorme dip.........balen....... voor ik een jongetje wordt gaat het wel over, :) |
word maar geen jongetje meer................ maar wel sterkte met je dip. kijk naar de zon, dan vallen de schaduwen achter je...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 10:52
Onderwerp: chantage???
|
|
|
Nu weer even terug naar de chantage. Ik geloof zelf dat God mijn Vader is en voor mij zorgt op een heel persoonlijke manier. Dat wil dus niet zeggen dat ik dat altijd plezierig vind of gevonden heb maar ik moest opgevoed worden! Ook betekend het niet dat ik het altijd eens ben met Gods besluiten of niet vaak denk, een beetje minder mag ook wel. Maar het mooie van onvoorwaardelijke liefde is juist dat er gevochten en gestreden kan en mag worden. God ziet mijn onvolkomenheden wel en toch houdt Hij van me! Onze Rooms Katholieke broeders en zusters kunnen ons nog veel leren over de vergeving. Ga te biecht bij God en ontvang de absolutie. Waarom zou je dan nog bang zijn? Als de gemeente vergeleken wordt met een huisgezin zijn daar ook vele ruzietjes en botsingen maar als een ander er aan komt sluit je het front en sta je voor je broer of zus ook al zie je duidelijk zijn of haar onvolkomenheden. En maakt ons dat nu juist niet veelkleurig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:56
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...weet al iemand welk weer het zal zijn...
Frank (een uitgeweken Belg) |
leuk dat je er weer bent al ben je dan een uitgeweken Belg, dat nemen we maar op de koop toe. En natuurlijk is het prachtig lenteweer op de 1ste picknick van dit jaar...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:04
Onderwerp: strandwandeling voorjaar 2011
|
|
|
VISSER278 schreef: | Katwijk, richting het zuiden tot aan Vlissingen , dan de A 58 volgen tot aan de Vlaketunnel en dan bel je maar even . Pik ik jullie wel even op bij de carpoolplaats. En als er nog liefhebbers zijn voor wat anders dan koffie, thee of rosé , laat het maar weten. bolusje erbij? |
En Visser brengt ons na de rose en bolus weer terug in Katwijk????????????Dan ga ik wel mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 16:04
Onderwerp: strandwandeling voorjaar 2011
|
|
|
VISSER278 schreef: | Katwijk, richting het zuiden tot aan Vlissingen , dan de A 58 volgen tot aan de Vlaketunnel en dan bel je maar even . Pik ik jullie wel even op bij de carpoolplaats. En als er nog liefhebbers zijn voor wat anders dan koffie, thee of rosé , laat het maar weten. bolusje erbij? |
En Visser brengt ons na de rose en bolus weer terug in Katwijk????????????Dan ga ik wel mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 maart 2011, 17:51
|
|
|
LISA610 schreef: | Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:
De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...
Zondag 10 april 2011
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968 (o.v. afhankelijk van vervoer vanaf Wolvega)
Als je mee wilt, vul de lijst dan aan... | [/quote]
Even voor de duidelijkheid, ik heb wel een auto tot mijn beschikking maar heb er een vreselijke hekel aan om ergens naar toe te rijden waar ik de weg niet ken...............daar ga ik met mijn zelfstandigheid en grote mond................ Dus als iemand mij ergens op een handige plek p kan pikken, heel graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 17:01
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
LISA610 schreef: | Weet je waar ik me een beetje over verbaas. Dat uit de Bijbel niet blijkt wat de rol was van de ex-partner ten opzicht van de kinderen na een scheiding. In het OT konden mannen hun vrouw wegsturen als ze haar een scheidbrief mee gaven. Of de vrouwen dan in alle gevallen de kinderen meenam wordt niet duidelijk. Hagar nam Ismaël wel mee en na die tijd had Abraham volgens mij geen rol meer in het leven van Ismaël. Abraham had haar alleen een zak met water en een brood meegegeven, in de wetenschap dat God zelf voor Hagar en Ismaël zou zorgen.
En ja, ik weet ook dat Jezus zich heeft uitgesproken tegen de scheidingsbrief die in het OT was ingesteld en ook tegen de echtscheiding. Ik wil deze discussie nu echter even niet leiden in de richting van echtscheiding. Als iemand in discussie wil over de echtscheiding op zich, is het denk ik beter om een nieuw topic te openen. Ik probeer deze discussie juist on topic te houden en de vraag was welke rol de vader na de scheiding in het leven van de kinderen kon (blijven) vervullen.
Ik concludeer dat het lastig is om aan de Bijbel te toetsen welke rol een ex-partner in het leven van de kinderen zou moeten hebben na een scheiding. Maar misschien moeten we juist daarom wel gewoon terug grijpen op de Bijbelteksten die gaan over de rol van vaders en moeders in het leven van hun kinderen, want ook na de scheiding blijven zij vader en moeder van de kinderen. In mijn optiek hebben de kinderen niet voor niets een vader en een moede. Juist daarom is het volgens mij goed als beiden een rol in het leven van het kind blijven vervullen, tenzij dit tot gevaar voor het kind leidt. |
Het is op zich een leuk onderwerp Lisa, maar in de tijd van Abraham hadden de vrouwen hun eigen tent..........dus niet continu een vent over de vloer..............ook de kinderen werden meer gescheiden van de vaders opgevoed. Pa kwam bij het ouder worden van de zonen meer in beeld. Als je alleen al bedenkt hoe lang Samuel borstvoeding kreeg voordat hij rijp genoeg was om naar de tempel gebracht te worden. Dini die blij is met de uitvinding van de fles.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 maart 2011, 16:52
Onderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Werk aan de winkel dus |
Dan lijkt het me nu tijd worden voor een echte afspraak. Dini die het ook allemaal niet zo goed meer weet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 maart 2011, 20:47
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Duidelijke afspraken tussen de twee ex-partners is van essentieel belang voor de opvoeding van kinderen. Kinderen kunnen er misbruik van maken als ze in de gaten hebben dat er naast de scheiding ook problemen zijn in de communicatie. |
Dat is een ideale situatie die helaas niet op elk gescheiden ouderpaar van toepassing is omdat er soms domweg geen afspraken te maken zijn met de andere ouder. Het enige wat je dan volgens mij kunt doen is in ieder geval aan je kids duidelijk maken dat ze gewenst zijn en in liefde verwekt en ontvangen zijn. Als de ergste pijn gezakt is zoeken ze vaak uit zichzelf wel weer contact met de andere ouder. Ik heb veel bewondering voor stellen die een goede relatie na de scheiding kunnen hebben maar ga niet te kort door de bocht bij mensen bij wie dat niet is gelukt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 21:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laat ik dan eens advocaat van de duivel spelen. Het is gemakkelijk gezegd, dat een man maar mee moet betalen aan de alimentatie van zn kinderen. Maar stel je eens voor, je hebt een baan, je gaat scheiden. Opeens word je geconfronteerd met een verdubbeling van je lasten: Je moet naast de huur/hypotheek en andere vaste lasten die gewoon doorgaan, opeens honderden euro's extra gaan betalen aan alimentatie. Voeg daar dan bij, dat de ruzie met je ex gewoon doorgaat, en zij gewoon lekker thuis kan zitten en genieten van de bijstand. De sociale dienst betaalt dit niet volledig, ze kloppen bij jou aan om de alimentatie te kunnen vangen. Dus...zij heeft de uitkering, en zij heeft het huis en zij heeft ook nog de kinderen. Ik kan me goed voorstellen dat de man in dit voorbeeld er behoorlijk bekaaid van afkomt. Vaak staat iedereen ook nog voor haar klaar en krijg jij de schuld van de echtscheiding, dus je staat er werkelijk alleen voor. Dit is zomaar een voorbeeld, en ik ken een aantal mannen die idd door dit proces heen hebben moeten gaan. Dan vormt de alimentatie daar misschien maar een klein onderdeel daarvan, het probleem is echter veel groter dan dit alleen. Vooral omdat ons mannen hier op het forum ook nog verweten wordt dat we autisten zijn... |
Alimentatie is aftrekbaar bij de belastingdienst dus zoveel betaald de man ook weer niet. Bovendien word door de rechter altijd gekeken naar het inkomen en de vaste lasten van de man. Als je getrouwd was gebleven had je toch ook voor de studies van je kids betaald? En geloof mij van een uitkering leven, daar word je niet rijk van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 21:23
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Imke, we vallen in een gat , gelukkig hebben we dit topic nog |
Ze willen nu dat ook homo boeren gaan reageren Boerin zoekt boerin of boer zoekt boer............... Hebben we niks geen herkenbare luduvedutjes meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:44
|
|
|
LISA610 schreef: | Maak desnoods even een apart topic over de Alphacursus mensen. Dit topic is bedoeld om je op te geven voor de themadienst in de Bethel op 10 april 2011. So back on topic. |
Ik sta nu 2 maal op de lijst 1 als gewoon dini968 en 1 als met vervoer zoekend..................Helaas ik ben maar 1 persoon dus met 1 plekkie ben ik al blij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 12:39
|
|
|
MARY052 schreef: | Dat kan een moeder ook wel Drempel, maar de vader dient ook zijn verantwoordelijkheid te nemen! |
Ik denk dat dit een cruciale zin is. Het kost moeite om je verantwoordelijkheid op je te nemen......
|
|
Naar boven |
|
|