ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 13:37
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

HERMAN388 schreef:
Na lang zoeken heb ik eindelijk de preek gevonden

http://kerkdienstgemist.nl/assets/683369-Opname-09-10-2011-10-00

Het duurt wel 2 uur, 1 minuut en 54 seconden Knipoog smiley

Dank je Herman Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 13:03
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

MOMO697 schreef:
Ik denk, ik zet ff wat info over het onderwerp ertussen. Zodat we weer ontopic gaan maar t helpt ook geen ene malle moer.

Word gewoon genegeerd, niet ik maar mijn schrijfsel, en gaat verder met de discussie over seksuele geaardheid Gefrustreerde smiley

Dat gebeurt vaker Momo ... Twijfelende smiley

Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 12:03

De kinderdoop is een gebruik dat vanaf ca. de 12e eeuw na Christus door de kerk werd voorgeschreven als de methode van dopen. Zij beroept zich hierbij op diverse delen uit onder meer de Handelingen der Apostelen waaruit afgeleid wordt dat hele gezinnen, inclusief onmondigen, gedoopt zouden zijn.

Vanuit de Evangeliën is er geen indicatie voor het dopen van kinderen. Het is door Jezus niet ingesteld en ook door zijn discipelen niet gepraktizeerd.

Justianus de Martelaar zette omstreekts 140 n.Chr. aan de Romeinse keizer Antonius Pius in zijn verdediging-geschrift tot in details uiteen wat de geloofspraktijk van Christenen was. De kinderdoop was hiervan geen onderdeel. Justianus gaf in dit verslag -waarvan de echtheid door niemand wordt bestreden- een heel nauwkeurige beschrijving, hoe de gelovigen zich in de doop aan God en Zijn dienst wijdden, en dat de dopelingen van de waarheid van de nieuw-testamentische leer overtuigd moesten zijn (wat een kinderdoop uitsluit) alvorens gedoopt te worden.

In de Didache, een vroegchristelijk geschrift van omstreeks 120 n. Chr., lezen we in hoofdstuk VII het volgende met betrekking tot de doop: "U moet als volgt dopen: nadat u al het bovenstaande hebt gezegd, doop in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest met stromend water. Indien u geen stromend water hebt, doop dan met ander water. Indien het niet mogelijk is met koud water, dan met warm. Indien u geen van beide ter beschikking hebt, giet dan water over het hoofd in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest. Degeen die de doop verricht moet voor de doop vasten. De dopeling, en zo mogelijk enige anderen, moet ook vasten. Wat de dopeling betreft, u moet hem opdragen dit een of twee dagen te doen." Hier wordt weliswaar voor het eerst melding gemaakt van een begieten in plaats van onderdompelen, maar ook hier is de dopeling geen baby, maar een volwassen persoon. Een zuigeling immers kun je moeilijk opdragen om een of twee dagen te vasten.

Verder is er in de vroegchristelijke literatuur geen vermelding van een andere wijze van dopen dan de onderdompeling, tot aan de bekende kerkvader en schrijver Tertullianus (155-220 n.Chr.) omstreeks het jaar 200 n.Chr. Hij tekende ernstige bezwaren aan tegen een vorm van kinderdoop, die hier en daar scheen plaats te vinden. Voortkomend uit de wereld der heidense mysteriën werd de kinderdoop zo langzaam ingevoerd binnen de Christelijke gemeenten, net als andere heidense gewoonten, en werkten veelvuldig en vroegtijdig op de leer en het geloofsleven van de vroege kerk in, nadat zij zich van haar (oorspronkelijk Joodse) identiteit had losgemaakt. En zo is het daarom niet verwonderlijk, dat ook de kinderdoop haar oorsprong vindt in een heidense reinigingsritus, die onmiddellijk na de geboorte als initiatie tot het leven plaatsvond. Door de kerk is dit religieuze oersymbool overgenomen als werkzaam teken van de wedergeboorte uit het oude bestaan.

In zijn geschrift "De Baptismo" (Over de Doop) somde Tertullianus reeds alle latere bezwaren tegen de kinderdoop, aan de hand van bijbelse gegevens, op. Desondanks werd de kinderdoop in de synode van Carthago (251 n.Chr.) als regel vastgelegd.

In het begin van de 4e eeuw geraakte de kinderdoop in brede kring in discrediet, maar tegen het einde van de 4e eeuw werd deze crisis bezworen en sinds die tijd motiveert de kerk de kinderdoop als wegneming of "afwassing" van de erfzonde (Augustinus in "Pelagius").

Tot aan de 12e eeuw werd door heel Europa heen echter nog volwassen gedoopt. Een bekend voorbeeld hiervan was de Friese Koning Radbout: hij liet zich na zijn bekering onderdompelen. In de navolgende periode werden echter, in de periode 1200-1515, in opdracht van de kerk alleen nog kinderen gedoopt. Vanaf 1515 ontstond er weer discussie over de doop, met de komst van John Smith, Dirk Philips, Menno Siemons en vele anderen die hun leven riskeerden door de 'volwassendoop' weer te praktizeren.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 12:05
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARTIN695 schreef:
Vandaag de halve wereld afgereden om sheqals te vinden maar na 4 uur rondrijden er toch aangekomen want ik ga volgende week weer naar Israèl want het blijft verslavent werken .
Sjalom.
Martin

De halve wereld ?? wat voor snelle bolide heb je dan ... Smiley die vol vragen zit

Zeker een aston Martin DB 9 ... Knipoog smiley

http://www.astonmartin.com/cars/db9-coupe
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 11:57
BerichtOnderwerp: Off topic gaan.

ANNETTE050 schreef:
Míjn vorige huisarts is nog nooit on-topic geweest......

Hij is geen lid van CM bedoel je ... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 11:56
BerichtOnderwerp: Off topic gaan.

ANNETTE050 schreef:
Ligt eraan wat je zegt natuurlijk.....
'als ik híer drukt doet het dáár zeer .... Clown smiley ...lol

Dus als ik hier druk doet het daar bij jou pijn ... au ... heb je al een blauwe plek ... Verraste, verbaasde smiley

ships nu heb ik zelf een blauwe plek ... dat werkt dus ook niet ... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 19:01
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

HERMAN388 schreef:
Ik heb de was buiten opgehangen, de zon en de wind doen hun werk voor de was. Lachende smiley

En hebben de zon en de wind je was ook schoon gekregen Twijfelende smiley
maakt wasmachine overbodig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Winterbanden gehaald, daarna ff bakkie gedaan bij een goede vriend ... Lachende smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 27 oktober 2011, 19:02
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:46
BerichtOnderwerp: wie gaat naar het speeddate in amersfoort 19 november 2011

YELNIN491 schreef:
nou eigenlijk heb ik daar geen last van, gesprek loopt meestal wel Lachende smiley , maar als ik na vijf minuten stilval is er toch wel iets aan de hand denk ik Knipoog smiley

reden 1) tot over je oren verliefd en valt stil omdat zijn lippen zo zacht zijn Clown smiley
reden 2) wat een saaie piet (zal aan de naam liggen) en verzint een reden om zo snel mogelijk weg te kunnen ... Twijfelende smiley
reden 3) de film vraag alle aandacht en je vergeet je date ... Coole smiley met zonnebril (3d bril)
reden 4) jij valt stil omdat hij zoveel te vertellen heeft ... Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 20:16
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

..

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 26 oktober 2011, 20:25
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 14:25
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.

MOMO697 schreef:
Nou ken ik deze mensen persoonlijk en ook weet ik van de genezingen die daar plaatsvinden; genezingen van pdd nos, authisme, eczeem, reuma, kanker, depressie enzovoort.
En ik merk vooral bij de tegenstanders dat er gewoon geen kennis is en geen geloof. Het is toch vreemd dat als er geloof voor genezing is, er ook genezing plaatsvind.
Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben.
Maar of er geloof bestaat voor genezing. Jezus zegt dit ook tegen zijn discipelen. Zij kunnen op een gegeven ogenblik de mensen niet genezen, ook al deden ze het wel in Zijn naam. Jezus zegt hun dat hun ongeloof er de oorzaak van is.

Maar goed, even goede vrienden hoor. Vrijheid is belangrijk, ook in geloof.

COOTJE711 schreef:
Dus als ik het goed begrijp van jou:
Als iemand niet genezen wordt terwijl hij bij een gebedsgenezer geweest is, dan had diegene onvoldoende geloof.....
Verraste, verbaasde smiley

Volgens mij zegt Momo dat niet "Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben."

Maar het is wel een feit dat Jezus tegen zijn leerlingen zegt dat ze te weinig geloof hebben ...
Matteüs 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.

Persoonlijk denk ik "als we geloven in datgene waar we voor bidden, in volledig vertrouwen, dan zal het ook zo gebeuren. Maar ik denk wel dat het altijd moet zijn om Gods naam groot te maken, dat het tot eer van God is ..."
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:26

YELNIN491 schreef:
nou kan je meedelen dat ze die niet bij zich hadden, maar gelukkig zijn ze bijna, bijna klaar.
zijn de boel druk weer aan het aansluiten.
ruikt alleen een beetje of je vergast wordt Gefrustreerde smiley

Maar we kunnen bellen voordat de boel "boem" zegt!!
geruststellend idee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zeker weten ..... Gefrustreerde smiley

Op het moment dat jij, in huis, gaat bellen, omdat het zo naar gas ruikt ... BOEM ... slecht idee Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:11
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MAJARO438 schreef:
Wakker worden met het besef dat ik vandaag even helemaal niks "moet". Niet meer studeren, niet werken vandaag, geen gejakker gewoon even helemaal niks.
Tsssss, wat kan een mens te vreden zijn met niks Clown smiley

Gr Majaro

Heb je examen gedaan ?? geslaagd ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:02
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

SHANITA130 schreef:
één vandaag, uitleg van een psychiater hoe het kan dat mensen met een lichamelijke ziekte, veroorzaakt door iets psychisch, kunnen genezen. In en buiten een genezingsdienst.

Ik vond het zelf erg interessant: ik heb jaren last gehad van een slikstoornis, iets lichamelijks. Veroorzaakt door een psychisch trauma.

Nadat ik, na jaren weer een hele veilige en overzichtelijke situatie had, door meerdere oorzaken, verdween de slikstoornis.

Bij mij kwam die slikstoornis, van het ene op het andere moment, doordat ik me iets realiseede, wat zóveel stress veroorzaakte.
Vergelijkbaar met je eigen verslikken als je iets ergs hoort.
Dan werken die spieren even niet meer hoe ze moeten werken.
Alleen bij mij was het langdurig.

Het kan ook zijn, dat als er voor iemand gebeden wordt, dat daar een rustgevende werking van kán uitgaan, zodat de persoon tijdelijk geen pijn voelt, en het derhalve lijkt alsof die genezen is.
Dan is de oorzaak, dat ie even geen pijn voelt, psychisch.
Waarom de Almacht van God in twijfel trekken?? Twijfelende smiley

Ik wil dat wel opzoeken, maar ja, ik heb daar voorlopig helemaal geen tijd voor.

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op dinsdag 25 oktober 2011, 12:04
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:54
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.

SHANITA130 schreef:
Hai,

Ik zal deze link wel even zetten onder 'gebedsgenezing'.

Waanzin vind ik het niet.

Ik geloof niet wat ik op die film zie.

Door ervaringen. toen ik pas gelovig was, en ik erachter kwam, ben ik alles erover gaan lezen. Onder andere, 'Sekten: Bedreiging of bevrijding? Novapress Laren'.
Dat boek is alleen nog tweede hands verkrijgbaar.

Ik wil best wel geloven dat er nu en dan weleens iemand geneest, dat gebeurd trouwens ook in de 'wereld'.
Maar, dat je daar gewoon naar toe kan gaan, en dat iedereen die iets heeft, wordt genezen daar, nee, dat geloof ik niet.

Normaal, in de wereld, en niet op een forum, zal ik dat niet zo zeggen. Kans dat ik iemand beledig.
Toen ik pas gelovig was, geloofde ik het wel, en toen zal ik ook heftig reageren als iemand er 'kritiek' op had.

Mijn ex, met wie ik nog steeds goed bevriend ben en ik, gingen daar vaak heen, naar diensten met die genezingsdiensten erin. We hebben wat voor ons laten bidden, en dan voor paniek en depressie. Mijn ex had ook het nodige in zijn jeugd meegemaakt.
Als we daar weg gingen nadat voor ons gebeden was, werd paniek en depressie alleen nog groter.
Spreuken 3:5 Vertrouw op de HEER met heel je hart,
steun niet op eigen inzicht.
6 Denk aan hem bij alles wat je doet,
dan baant hij voor jou de weg.
7 Wees niet eigenzinnig,
maar heb ontzag voor de HEER en ga het kwaad uit de weg.
8 Het zal je sterken als een medicijn,
het verkwikt je lichaam.

Trouwens wel mooi, dat liedje van Keith Green.

Geloof is een kwestie van Vertrouwen ... niet in de spreker of in jezelf maar in de Almacht van God de Vader ...

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie Hem liefheeft.’
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:25
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

MARYAN401 schreef:
Met die datum gaat het vast goedkomen! W-tje, we horen het nog hè.

Maar....vind jij 1 week herfstvakantie op 18 weken werken veel Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Jaja juf ... en hoeveel weken vakantie gaan er aan die 18 weken vooraf of volgen er ....

6 weken zomervakantie -- 1 week herfstvakantie -- 2 weken kerstvakantie ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hoe was het ook al weer Smiley die vol vragen zit niet klagen maar ... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:19
BerichtOnderwerp: Het weer

VISSER278 schreef:
Omdat het bij jullie heel de dag zonnig geweest is en hier maar een uur of 10. Dat scheelt 14 uur.

Yelnin zal wel 24 uur per dag het zonnetje in huis zijn .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:15

YELNIN491 schreef:
Ja dagje uit had gekund, maar je moet verplicht thuisblijven van die lui.
Maar elektrisch kacheltje, subliem idee Lachende smiley met blinkend witte tanden
Thnxxx!!!! Knipoog smiley

Het zou me niets verbazen als "die lui" dat kacheltje al bij zich zouden hebben ... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:29
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

CLAUWTJE606 schreef:
Ik gebruikte dat voorbeeld omdat iemand een paar pagina's terug dat gebruikte als voorbeeld.
Heb het zelf ervaren dus er is inderdaad een oorzaak en gevolg!

Dat weet ik ... ik weet bij wie de opmerking vandaan kwam ...

Ik vind zo'n opmerking maken tegen "je vrouw" gewoon dusdanig grof dat ik me afvraag (als man zijnde) waarom je zo'n opmerking zou maken.
Persoonlijk denk ik dan ook dat er veel meer aan de hand is, en dat oorzaak en gevolg hier vaak hand in hand gaan. Er kunnen tientallen redenen aan ten grondslag liggen, maar is dat een reden waarom een man zijn vrouw "ijskonijn" mag noemen ... NEE !!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:16
BerichtOnderwerp: Herfstwandeling

MOMO697 schreef:
@ Marry
hoezo ben ik volgens jou een anders denkende Smiley die vol vragen zit

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de zaterdag trouwens.
Onze diensten zijn nogal intensief en ik kan nog weinig drukte aan.
Is vandaag wel weer gebleken.
Dus de zondag gaat voor mij niet lukken.
Toch maar terug naar de zaterdag Chat?

Ik had Chat gevraagd of het verplaatst kon worden naar de zondag ... Nu hoef ik niet perse mee ... dus als de zaterdag voor een aantal mensen beter uitkomt ... een grote groep bij elkaar is meestal leuker dan een klein groepje ...
Chat, ik denk dat je de wandeling beter terug kunt zetten naar de zaterdag ... Er komen nog genoeg wandelingen waar ik wel bij kan zijn ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 19:14

WILLEMIJN232 schreef:
het leven valt niet mee Chatuliem.... Engeltje smiley Wie heeft nu gewonnen? Dat vermeldt je er nu net niet bij...... Knipoog smiley

NOS teletekst pagina 818 Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 19:09

CLAUWTJE606 schreef:
Dames, wel beetje liever tegen elkaar he!!
Maar kben het wel beetje met Jolan eens.....vreemd gaan is vreemd gaan!
Of het eenmalig is, al drie jaar, omdat je vrouw een ijskonijn is, omdat het niet meer gezellig is........je doet je partner er ontiegelijk veel pijn mee!
Ik vind persoonlijk dat, als het niet meer gaat, of je wordt verliefd op een ander dat je eerst naar jezelf kijkt en er over praat met je partner. Je praat met elkaar, lukt dat niet ga je in relatietherapie. Maar dan heb je er wel voor gevochten. Als je het idee hebt dat het allemaal niet gaat werken en je wilt gaan voor je nieuwe vlam dan ga je eerst weg en dan pas begin je aan je nieuwe vlam!

Omdat je vrouw een ijskonijn is ... de man die zoiets zegt, zou zich eens moeten afvragen "wat is de reden dat mijn vrouw een ijskonijn is geworden?" ... Oorzaak en gevolg ... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:53
BerichtOnderwerp: De niet uitgekomen voorspelling van Harold Camping

SHANITA130 schreef:
on-topic:eindtijd

gelukkig binnenkort deel negen uit de serie "Openbaring" Lachende smiley

13 november 2011

Tijd: 19:30 uur

Openbaring deel 9
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 18:09
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail

GERRIT084 schreef:
Wel nee Lachende smiley soms een tikkeltje licht aangebrand Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

Nee Gerrit ... geflambeerd ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 17:44

ERIKA129 schreef:
Juist!!!!!!!!!!!!

Dan is het rijtje dus nog niet af ...

Gehuwd ... b.b.h.z. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:43
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail

GERRIT084 schreef:
En vrouwe van de zon Woedende smiley

ANNETTE050 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Ja, Amazones ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 21:48
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

THOMAS968 schreef:
Misschien was dat offer wel om van die angst, hel en verdoemenis af te komen. God is dezelfde maar door dat offer zijn we wel in een andere verhouding met God komen te staan.

Chatuliem619 schreef:
Dan heeft een aantal christenen het toch niet goed begrepen. Die zitten nog steeds vast in die angst...

GERRIT084 schreef:
Dus met andere woorden, leef maar raak, we komen er toch wel? Vinden jullie dat zelf dan ook niet een beetje vaag? Dan zijn jullie het ook wel eens dat iemand die een brood mee neemt bij de bakker (steelt oude vertaling niet voor mij) niet gestraft hoeft te worden als hij tegen de bakker zegt, het spijt mij. Moet die bakker wel net zo gelovig zijn, anders werkt het niet. En zo kan je uren door gaan.

Dus met andere woorden, leef maar raak, we komen er toch wel? Vinden jullie dat zelf dan ook niet een beetje vaag?
Ik begrijp je reactie op Chatuliem niet goed .. Moet je als christen dan vast blijven zitten in angst of ga je leven vanuit de zekerheid die Genade heet ...

Dan zijn jullie het ook wel eens dat iemand die een brood mee neemt bij de bakker (steelt oude vertaling niet voor mij) niet gestraft hoeft te worden als hij tegen de bakker zegt, het spijt mij.
Als je oprecht spijt hebt en dat zegt tegen de bakker, wil dat nog niet zeggen dat je geen straf verdient. De Nederlandse wetgeving bepaalt dat je niet mag stelen, dus je valt ook onder die wetgeving ...
Moet die bakker wel net zo gelovig zijn, anders werkt het niet. En zo kan je uren door gaan.
Waarom zou die bakker gelovig moeten zijn, als hij aangifte heeft gedaan dan komt de politie, die maakt verbaal op en die ziet er op toe dat de dief zijn straf krijgt. Als de dief dan naderhand zegt dat het hem oprecht spijt is dat mooi voor de bakker maar daar krijgt hij zijn geld niet mee ...

Maar als geloof (door of uit) angst is, dan vraag ik me af waar de Genade is ...
Elke wederomgeboren christen, staat in het boek des Levens ... En het mooie is, dat Jezus Christus zijn voorspraak is bij God de Vader ... Jouw zonden zijn betaald op het kruis van Golgotha door het Volmaakte Offer van Jezus Christus en ook de zonden die je nog maakt zijn betaald ... En dat is Genade ...
Mag je er dan maar op los leven, NEE, daar is de Bijbel heel duidelijk in ...
Romeinen 6:1 Betekent dit nu dat we moeten blijven zondigen om de genade te laten toenemen? 2 Dat in geen geval.
Romeinen 6:23 Het loon van de zonde is de dood, maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer.
Romeinen 6:7 Wie gestorven is, is rechtens vrij van de zonde. 8 Wanneer wij met Christus zijn gestorven, geloven we dat we ook met hem zullen leven, 9 omdat we weten dat hij, die uit de dood is opgewekt, niet meer sterft. De dood heeft geen macht meer over hem. 10 Hij is gestorven om een einde te maken aan de zonde, voor eens en altijd; en nu hij leeft, leeft hij voor God. 11 Zo moet u ook uzelf zien: dood voor de zonde, maar in Christus Jezus levend voor God. 12 Laat de zonde dus niet heersen over uw sterfelijke bestaan, geef niet toe aan uw begeerten. 13 Stel uzelf niet langer in dienst van de zonde als een werktuig voor het onrecht, maar stel uzelf in dienst van God. Denk aan uzelf als levenden die uit de dood zijn opgewekt en stel uzelf in dienst van God als een werktuig voor de gerechtigheid. 14 De zonde mag niet langer over u heersen, want u staat niet onder de wet, maar leeft onder de genade.

Romeinen 5:8 Maar God bewees ons zijn liefde doordat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren. 9 Des te zekerder is het dus dat wij, nu we door zijn dood zijn vrijgesproken, dankzij hem zullen worden gered en niet veroordeeld.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 21:51
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

LEANNE226 schreef:
Weten jullie wel dat het donorweek is?
Een goed moment om er bij stil te staan........

Site voor de cijfertjes:
http://www.eurotransplant.org/cms/index.php?page=pat_netherlands

En voor wie wil weten wat er in de mensen achter de cijfertjes omgaat:
http://www.longtransplantatie.nl/
http://orgaantransplantatie.startpagina.nl/

Voor wie van dichtbij een donatie van een geliefd overleden medemens heeft meegemaakt
http://www.donormonument.nl/

Leanne,een gelukkiger mens dankzij de ultieme giften die mijn lieveling ooit deed Lachende smiley

Gewoon invullen dus ... Lachende smiley met blinkend witte tanden

https://www.jaofnee.nl/leg-je-keuze-vast/stap1?&ecmp=adwords_donorcodicil_e_8703498876
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:56
BerichtOnderwerp: kreet van de week

ERIKA129 schreef:
Gaan we hiermee weer naar topic angst Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Ik ben "bang" van niet ... blijft gewoon kreet van de week

De ideale echtgenoot is hij die begrijpt wat zijn vrouw niet zegt.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:47
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ZEELAND736 schreef:
New Balance MW888BR...heb je dat niet gelezen????
Alleen de letters en de cijfers zeggen toch al genoeg...

Die geven aan dat het een herenschoen is .... Knipoog smiley

MW = Men Walking
WW = Woman Walking

BR = Brown

De New Balance MW of WW888BR is de officiele schoen van Nijmeegse wandelvierdaagse ...

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 20 oktober 2011, 18:50
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:32
BerichtOnderwerp: kreet van de week

LEONARD480 schreef:
Zie de link in dit verband niet direct. Wat heeft het pensioenfondsen daarmee te maken? De besmetting van de Zuid-Europese landen kunnen heel snel overslaan naar andere gebieden/landen binnen de EU. Je moet feitelijk kiezen tussen welke van de twee rampscenario’s het minst dramatische is.
Let wel het is op dit moment heel slecht in de Eurozone en zelfs China wil hieraan zijn steentje bijdragen.
Het vertrouwen in het financiële stelsel is volledig weg en zelfs banken onder lenen vrijwel niets meer aan elkaar, maar storten hele flinke sommen geld op de Centrale Bank van Europa. Dit laatste geeft zeer te denken.

De link in dit verband is de media ... ik reageerde op de uitspraak van Beun "Das indoctrine van de media! Bangmakerij!"

Niet alles wat de media schrijft is "bangmakerij" ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:57
BerichtOnderwerp: Trouwen

LEONARD480 schreef:
Wat mij nogal verbaasd op deze topic is de zinspeling van gevoelens en het ontbreken van de basis van een goede relatie .......ik krijg meer en meer het gevoel van, dat de klik als het ware het doorslaggevende element is in die relatie.

Het is een unicum om te stellen dat een week of een maand genoeg is voor die keuze. Wat ik feitelijk betoog is wel, dat je met een relatie eerst een fundament legt voor je verdere leven met elkaar.

Laatst hoorde ik ook de andere zijde ...het kan ook te lang duren in een relatie, voordat het tot een huwelijk kan leiden. Geleerden zijn het erover eens dat het kennismaken met elkaar niet langer moet duren dan 3 jaar, maar ook korter dan één jaar verhoogt de kans op het mislukken van een relatie.

Al met al zijn het statistieken die nooit in de regel voor iedereen van toepassing is natuurlijk, maar het kan wel de basis zijn om hier zorgvuldig mee om te gaan.

Dan ga ik maar voor het unicum ... Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 83 Volgende
Pagina 6 van 83