Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 22:29
Onderwerp: kerst en nieuwjaarswensen
|
|
|
Ik wens iedereen het zelfde als ze mij toewensen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:44
Onderwerp: vreemdgaan
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Als mannen wel vreemd gaan en vrouwen niet, met wie gaan die mannen dan vreemd?. En een zoon heeft evenveel genen van zijn moeder als van zijn vader gekregen. Karaktereigenschappen kunnen wel erfelijk zijn maar of vreemdgaan een gevolg van een erfelijke eigenschap is, lijkt me onwaarschijnlijk. In de gedragswetenschappen is er altijd een discussie over erfelijkheid of omgeving, maar ik zou bij vreemdgaan toch naar het laatste kijken.
Thomas, mijn grootvader heette ook Thomas, maar dat is echt niet erfelijk. |
Ik vrees met grote vrezen, ik heet Gerrit, me opa ook, en die zijn opa ook en gelukkig sterft die rite nu ook uit
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 21 december 2011, 13:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 13:39
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...en, hoe is het afgelopen want ik denk dat je niet volledig bent geweest met je relaas. |
Ik wel, sliep even later gewoon weer verder hij niet, zun klus kwam niet af
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 december 2011, 11:06
|
|
|
De winterschilder is bezig met ons flat gebouw, smerige koud weer, ik lag vanmorgen lekker uit teslapen Tot er hard op mijn raam werd gebonst ik uit bed, schoof het gordijn iets opzij staat die schilder te bulderen dat het raam open moest Zeg ik tegen hem, dat kan je wel vergeten, zeg tie, het mot toch, ik zeg tegen hem a) je valt niet in mijn leeftijdskeuze. b) tis me veel te koud. c) en je bent totaal de verkeerde doelgroep waar ik mijn slaapkamer raam voor open zet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 20:32
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind de antwoorden hier te gemakkelijk. Allemaal in de vorm van: je bent stom als je eraan begint. En natuurlijk heeft iedereen gelijk, de praktijk is echter anders. Vaak zie je dat het niet aan de intelligentie ligt van de persoon, maar veel meer aan andere dingen. Iedereen heeft hier wel een crisis meegemaakt. Als je dan getroost wordt door een vreemde, kan dat heel gemakkelijk overgaan in verliefdheid. Een hele poos geleden was er in een kerk een vrouw, die wegging bij haar man met zes kinderen. Hij was de voorganger(X) van deze kerk. Toen de leiding van de kerk haar opriep voor een gesprek zei ze: "Ik weet dat ik mijn man, mijn kinderen, mijn roeping en God verlaat. Maar ik doe het toch." Het was duidelijk dat ze besefte wat ze deed. Ze kwam niet over als stom, meer verblind.
Ik denk dat vreemdgaan ingewikkelder is, dan dat men hier zegt. Het is niet goed, het geeft schade, en toch zie je dat het voorkomt in alle lagen van de bevolking en ook bij mensen die in de maatschappij juist bekend staan om hun status en intelligentie. Het is toch te gek voor woorden, dat een Berlusconi er een hobby van gemaakt had...je kunt over hem vinden wat je wil, maar intelligent is hij wel. Zelfs de leider van het IMF leek te vallen voor een kamermeisje, op één of andere manier keken we er helemaal niet van op.
Vreemdgaan heeft nl. iets belonends voor zowel de man als de vrouw. Vrouwen zijn nu eenmaal gevoelig voor mannen in een belangrijke positie. En deze man veroveren kan voor hen het hoogste doel zijn. Wel eens afgevraagd waarom de onwijs vette directeur toch de aantrekkelijke secretaresse kon krijgen. Je hebt ook vrouwen die altijd door een man begeerd willen worden. Ze flirt zoveel mogelijk, omdat dat flirten haar bevestigt in haar schoonheid. Voor mannen is het een bevestiging van zijn manlijkheid. Dat hij nog steeds vrouwen kan veroveren, de jacht en de trofee zijn belangrijk. Zodra hij de trofee veroverd heeft valt de interesse en gaat hij weer op zoek naar een nieuwe prooi. Vreemdgaan is een relatie zonder verantwoordelijkheid. Je hebt geen gezamenlijke zorg over de kinderen, de rekeningen het huis..het kan een verademing zijn met iemand seks te hebben zonder meteen verantwoordelijk te zijn. Ik probeer slechts uit te leggen, maar dat wil natuurlijk niet betekenen dat ik het goedkeur. Tenslotte nog even dit. In Hollywood wordt al sinds jaren de overspelige relatie verheerlijkt. In veel films lijkt deze relatie de volmaakte relatie vol liefde en passie. Misschien is dat idee langzamerhand in onze cultuur doorgedrongen...
(X) voorganger is geen juiste beschrijving van zijn functie, maar een juiste beschrijving zou meteen het kerkgenootschap beschrijven. |
Wat vind ik dit nu jammer, ik was het bijna helemaal met je eens, tot de derde zin van onderen. Zou het niet zo zijn dat, Hollywood juist al die onzedelijke praktijken op het witte doek, van ons kleine landje hebben overgenomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:41
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Is het niet ronduit onbeschoft om op een date niet te vertellen dat je thuis al een ega hebt zitten? |
Precies, maar ik bekijk het meer als je er tegen aan zou lopen, tegen zo,n figuur. Ik ben zelf nooit getrouwd geweest, en bekijk het alleen van de andere kant. Als je dus tegen zo iemand aan zou lopen, is gelukkig ook nooit gebeurd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:35
Onderwerp: DE RODE BALK
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik denk dat server van CM niet alles meer aan kan. |
Zeker te weten met al die vout sgreivende frouwe
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 20 december 2011, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 13:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vraag ik dat ook niet. Ik heb dit topic ook niet geopend, we kunnen dingen gewoon lekker algemeen houden toch? Wat ik me afvraag, is dat iemand een relatie aangaat met een getrouwd persoon. Waarom zou je dat doen? Heel vaak weet je het in het begin niet, maar op een gegeven moment kom je daar toch achter, en waarom zou je er dan nog mee doorgaan? Waarom gaat men überhaupt aan een relatie beginnen die geen hoop biedt? Is dat omdat men toch hoopt dat het goed zal gaan? Eigenlijk doen de mensen zichzelf tekort in mijn ogen. |
Ten dele ben ik het met je eens, een relatie aan gaan met iemand die getrouwd is, keur ik ook af. Maar veronderstel dat je er niet van af weet, en het is al wat langer aan de gang, ik geloof toch niet dat je er dan in ene een punt achter kunt zetten. Zeker als iemand al verliefd zou zijn, het is nu eenmaal geen knopjes omzetten gebeuren. Pas als je het weet, en er dan aan begint, dan ben je verkeerd bezig, maar hoeveel gehuwden blijven dan nog bij elkaar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:29
Onderwerp: DE RODE BALK
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Had er nooit last van tot gisteravond gelukkig maar 1 keer maar was er 1 te veel |
Ik krijg alleen maar rode balkjes als ik fout spel, dan corrigeer ik, en opgelost
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 20 december 2011, 09:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:25
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Deze topic ging inderdaad over vreemdgaan en niet over seks als dusdanig. Dus wie of wat de offtopic-route bepaalde is niet belangrijk. Tevens werd er niet in detail besproken hoe er gesekst moet worden of wat dan ook. Dus, van gore praat was hier geen sprake. Er werd ook aan niemand gevraagd hoe zij het doen. Trouwens, de meeste hier zijn niet getrouwd. Sommige hebben misschien wel een relatie maar als rechtgeaarde christenen wordt er niet aan seks gedaan voor het huwelijk. Dat kan ik toch opmaken uit vorige topics waar het wel over seks en aanverwanten ging. Diegene die wel getrouwd zijn gaan hun bedgeheimen niet vertellen, laat staan hier neerschrijven. En groot gelijk hebben ze. Dat is voor niets nodig.
Wat ik wel zeggen, Leanne, is dat sommige mensen weer heel het zaakje hebben opgeblazen. Is dat valse of oprechte preutsheid? Ik weet het niet maar ik heb je bijdragen ook gelezen en ik zou echt niet weten waarover ze gestruikeld zijn. Of ze wel een oprechte reden hadden om je te voorzien van bepaalde commentaren betwijfel ik ook. Goed, het is niet anders. |
Precies, ik heb ze niet allemaal gelezen, maar ik geloof ook niet dat zij zich leent voor zulke misdragingen. Soms is het vaak de bubbele gedachte die dan speelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 december 2011, 09:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Bij vreemdgaan gaat het om twee personen. Waarom gaat iemand een relatie aan met een getrouwd persoon, dan moet er toch ook iets aan de hand zijn? |
Denk je nu werkelijk dat een getrouwd persoon zich bloot geeft, aan een ander om te kunnen scoren. Natuurlijk gebeurd dat ook wel, maar in de regel worden de regels en banden wat losser geschroefd om iets te kunnen bereiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 20:47
|
|
|
MOMO697 schreef: | Wie heeft het hier over standjes? Ik reageerde op het topic en de reakties die daarop volgden ... |
Standjes ik heb vroeger ook veel standjes gehad maar nu niet meer, en dat vind ik helemaal niet erg
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 19 december 2011, 20:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 19:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kwam anders weer heel netjes te staan meneer enne nog nooit een schrammetje gehad met gladheid kunnen er velen niet nazeggen |
Geen schrammetje gehad dat zei ik toch beter kunnen lopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 11:41
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ging vanmorgen met de auto weg niet in de gaten dat het glad was maar het ging goed kwam weer netjes recht te staan |
Blijkt wel weer vrouwe kunne beter lope dan gaat het goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 december 2011, 11:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Op Youtube zal je ze echt niet vinden denk ja Maarre wat moet JZ met een man?? |
Tja, dat moet je waarschijnlijk aan hemmes vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 13:20
Onderwerp: Kerst
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik meer moeite met de Kerstster. Die zal dus nooit in mijn huis terecht komen. Het verwijst naar het verhaal van de 'wijzen". In de werkelijkheid waren het astrologen. Ook hier heeft de kerk weer een mooie draai aan het verhaal gegeven.
Waarom denk ik dat ze astrologen waren? 1. Het Griekse woord, is magioi, het NL woord Magiers. 2. Het onderzoek naar de hemel was niet vrijblijvend, ze speurden de sterren af om daar antwoorden te vinden voor hun leven... 3. Ze zochten een wereldse koning, en kwamen bij Herodus terecht. Uiteindelijk heeft dit de babymoord in Bethlehem teweeg gebracht. Als je dus denkt, dat ze door God gezonden zijn, zou je automatisch moeten concluderen, dat God die baby's dood wilde. 4. Geestelijk gezien is het ook logisch. Denk je dat de duivel stilzat toen Jezus geboren werd? Natuurlijk kwam er een aanval vanuit de boze om dit kind te vernietigen. 5. Door vele waarzeggers wordt dit verhaal aangegrepen om te zeggen dat astrologie goed is. |
Dat de duivel niet stil zit is een feit, zelfs op cm en waarom moet jij altijd de kerk in een verkeerd daglicht stellen, en eerlijk gezegd vraag ik mij dan af welke kerk? En volgens mijn korte begrip, zegt een kerk ook weinig, en als je dan over belevingen gaat hebben, aan elke beleving schort wel wat. Als we het belangrijkste maar niet vergeten. Eigenlijk zouden we met de Kerstdagen helemaal geen extra buitensporige dingen in huis moeten halen Eigenlijk zou je alleen blij in je hart moeten zijn, dus ook niet uitstralen, er is n.m altijd wel iemand die zijn eigen ergens aan stoort.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 12:46
Onderwerp: Sucsesverhalen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als iedereen een ban moest krijgen omdat ze in zonde hebben geleefd (terwijl ze een Bijbelse levenshouding prediken) dan zou het ledenbestand zeker gehalveerd zijn.
Ik vind die 'sucses'verhalen niet. Ik weet dat ik ze ooit eens ergens zag maar ze zijn weg. |
Gehalveerd denk gerust groot Dan was er geen cm geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 10:37
|
|
|
MOMO697 schreef: | Hallo Gerrit
De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toe-eigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is en gruwel voor de Here, uw God. En gij zult geen gruwel in uw huis brengen, zodat gijzelf evenzo onder de ban zoudt komen; gij zult het ten sterkste verfoeien en verafschuwen, want het ligt onder de ban. (Deut.7:25-26)
De herkomst van de kerstboom ligt in het vereren van bomen, afgoden. En dat is een gruwel in Gods ogen. Onze gezellige boom heeft zn oorsprong in afgodenverering. |
Momo, je moet geen verhaal uit zijn verband rukken, om je gelijk te krijgen. Er wordt hier gesproken over een soort van oorlog situatie de spullen van een ander volk die zulke dingen aanbaden. Die mocht je niet in huis nemen, die moesten verbrand en vernietigd worden. Namen zij die dingen wel dan kon je in aanmerking komen voor een ban, eigenlijk het zelfde als cm. Dingen schrijven die eigenlijk niet mogen, maar das weer wat anders. Maar om nu kerstbomen, te vergelijken met afgoden, dat is weer heel wat anders, dat heet appelen met peren vergelijken. Ten eerste leven wij niet in oorlog met een kerstbomen verkoper (kweker) brengen wij hem niet om, en kopen een kerstboom (ik niet) om een bepaalde sfeer te creeren , En zo lang je die prikkellende eenheid niet aanbid, en er geen rituelen aankoppelt is er niets aan de hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 23:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ach het hamstertje wordt er wel knapper op |
Nou, volgens mij komt tie net uit de vriezer en loopt hij de barsten van de kou en dan red je het niet hoor, met alleen een, Muts
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 17 december 2011, 23:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 21:19
|
|
|
MARISKA601 schreef: | een rat is een doortrapt persoon, een leugenaar... |
En een zwarte muis, met een heeeeeeeeel lange staart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 11:26
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Weer geen weer, weer niet, weer water, weer wind, weer voorspellingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 22:07
|
|
|
MOMO697 schreef: | eh k had wat gezegd in het topic "Ik ben hetero" en dat was het volgende:
Oh ja, on topic blijven he Ik ben ook hetero voor zover ik weet heb nooit iets anders geprobeerd ben dat ook niet van plan blijf gewoon hetero maar ik hou van homo aangezien mijn bro homo is en ik hou van mijn bro en voor iedereen die nu weer begint over dat het een gruwel is in Gods ogen ... dat is een kerstboom ook !!!!!!!!!! lees het topic over kerst er maar es op na
verwarring nu opgelost? |
Dat je van je broer houd, dat is mooi, maar of die kerstboom een gruwel is, daar heb ik wel mijn vraagtekens bij. Die andere gruwel staat wel beschreven, en daar kunnen wij mensen niets aan afdoen, of bijvoegen. En ook niet over oordelen, dus ook niet ophemelen,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 21:47
Onderwerp: Ik ben Hetero.
|
|
|
MOMO697 schreef: | van jezelf houden ... da's voor sommigen nog knap lastig |
Inderdaad, daar hebben een hoop mensen last van, ook daar is hulp voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 19:21
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Waar reageer je met deze reaktie nu op dan, of is het nog te vroeg in de morgen dat ik het niet snap en begrijp |
Ik dus ook niet meer, was bij mij denk te vroeg in de morgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:44
|
|
|
MOMO697 schreef: | gek he? niemand die hier op ingaat maar over homo's? |
Wat was je onderwerp dan? Waarom leg je nu zelf weer de nadruk op homo,s? Hebben die dan apart iets speciaals met kerst?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 13:27
|
|
|
MOMO697 schreef: | nou nou, ik vind dat nogal een vergelijking ... homo's, dieren en natuur op 1 lijn heb liever mensen, dieren en natuur |
Je hebt helemaal gelijk, je hebt mensen die houden van ,mensen natuur en dieren. En sommigen ook van Homo,s En sommigen houden nergens van, als alleen van zich zelf. Zo goed dan?
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 16 december 2011, 13:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |