Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:14
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Het is hier benauwd buiten en af en toe een zonnestraaltje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:13
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Volgens mij ben je in de war met de lampen van ..., hè Visser |
Zouden ze al......
durf het haast niet mer te zeggen. de donkere dagen komen er aan. of zou hij uit besparing kaarsen aansteken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:49
Onderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Niemand heeft me nog kunnen overtuigen dat Agape liefde hetzelfde is als de liefde van God.
Als je iemand onvoorwaardelijk liefhebt, wil dat niet zeggen, dat je geen ruzie met hem/haar kunt hebben. Het gaat er dan juist om, dat je de persoon blijft liefhebben ondanks de negatieve eigenschappen. Liefde ontkent die eigenschappen niet, ze bedekt ze met trouw en toewijding. Maar het werkt eigenlijk alleen maar als er van beide kanten die liefde is. En ik denk dat wij mensen daar absoluut toe in staat zijn. Waarom denk je dat er nog steeds mensen zijn, die hun leven lang bij elkaar blijven? En wat denk je van die mensen die idd voor hun gehandicapte partner blijven zorgen? En wat denk je van die mensen die de ander kunnen vergeven, ook al heeft de ander de meest verschrikkelijke dingen gedaan? Liefhebben is een opdracht, een haalbare opdracht, een noodzakelijke opdracht. En om dan te zeggen, dat God alleen maar lief kan hebben, is tekort doen aan deze opdracht. 1 Kor 13 geeft ons die opdracht en die geldt voor ons allemaal. |
Dat mensen bij elkaar blijven ondanks alles, heeft dat niet met het feit te maken dat echtscheiding een schande is? Of ze blijven bij elkaar van wege de kinderen?
De liefde die God aan ons geeft, zo kunnen wij een ander niet liefhebben. Zijn wij in staat om onze eigen kinderen te offeren?
Ik ontvang Goddelijke liefde. Kan ik diezelfde liefde geven aan mijn medemens? Ik zou dan gelijk zijn aan God. Een onvolmaakt iemand kan nooit iets volmaakts doen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 24 augustus 2011, 11:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:05
|
|
|
Kan je ipv de liefde ook neer zetten de liefde van God? Dan lijkt het mij duidelijker.
Voor een mens is het gewoon onmogelijk om die liefde die wij van God ontvangen, om die ook te geven aan onze medemens.
Hoe vaak verliezen ouders wel niet hun geduld bij het opvoeden van hun kind? En toch blijven de ouders voor het kind zorgen. Omdat zij de verantwoordelijkheid dragen voor het welzijn van het kind.
Ook bij het zoeken naar een partner stel je bepaalde voorwaarden. Bewust en onbewust.
Waarom gaan mensen scheiden als 1 van beiden een alcoholist is? Waarom gaan mensen scheiden als 1 van de partners geweldadig is?
Hoe vaak zeggen ze wel niet: ik blijf bij je als je niet meer drinkt? Hoe vaak zeggen ze wel niet : ik blijf bij je als je niet meer slaat?
In het zoeken naar een andere partner neem je bewust deze dingen mee.
Waarom gaat men geen relatie aan met iemand die een bepaalde handicap heeft?
Als mensen echt onvoorwaardelijke liefde kunnen geven, dan kunnen ze deze dingen aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 00:45
|
|
|
MARIA576 schreef: | Nu ga ik toch (even?) proberen op te schrijven zoals ik het beleef en geloof! Ik zie nu twee verschillende dingen door elkaar heen lopen op het forum. Als eerste de mening dat wij als mensen zondaars zijn en niet tot een Goddelijke liefde in staat zijn vanwege onze menselijke beperkingen en ik begrijp die gedachte! Daarvan uitgaand zou je dus moeten zeggen: we zijn onvolmaakt en niet in staat zó lief te hebben als God. Anderzijds hoor, lees ik -en ik hoor ook tot die 'groep' die dat gelooft- dat onvoorwaardelijke liefde, zoals God die bedoeld heeft, wel degelijk mogelijk is. Dan vraag ik jullie, die zeggen dat onvoorwaardelijke liefde niet kan, het volgende: Als God zegt DÉ LIEFDE ZÉLF te zijn en daarmee óns hart vult, hoe kúnnen wij dan blijven volhouden dat het niet kan? Liegt God dan? Is wat HIJ uitstort in ons hart dan gebakken lucht? Dus wij blijven kleine, zondige mensen en veranderen NIET door zijn Heilige Geest? We geloven wél, maar alles blijft bij het oude, bij onze óúde mens? Kijk...DAT geloof ik nu weer niet! Ik ervaar het zo: Als mens ben ik zondig, schuldig en té klein denkend om zelfs maar te dénken aan onvoorwaardelijke liefde. Maar....! En nu komt het: Als God mijn bron is en Hij mij vult met Zijn liefde? Dan wordt mijn hart ánders. Mijn oude hart, wat leefde op herinneringen van pijn, onrecht en moeite en wat soms om vergelding schrééuwde, is veranderd. De pijn en het verdriet en de angst zijn vervangen door Zijn Liefde en dát, alleen DAT maakt als het ware dat ik écht lief kan hebben. Ik bedoel te zeggen dat aardse zaken als beperking door angst en verdriet NIET meer de graadmeter van mijn denken of mijn hart zijn! DAAROM kan ik liefhebben...want het doet er niet meer toe, het is NIET MEER de bron van mijn bestaan, dat is HIJ! Het maakt me als het ware onaantastbaar. Zeg ik nu dat ik geen verdriet meer ken of geen boosheid? Oh, echt wel! (vraag maar aan mijn kinderen...die genieten altijd als ik boos ben...vooral als het op een ander is...) Maar..? Ik keer élke keer weer terug naar dat hart dat God me geschonken heeft. De liefde is er nog steeds, en ik kom er weer in terug. Soms kan ik mezelf wel om m'n oren slaan en ben ik boos op mezelf maar dat praat ik dan uit met God. En verder lerend...ga ik de volgende dag weer verder...in Liefde. |
Als wij mensen die liefde konden geven zoals God die aan ons geeft, dan zijn wij in feite gelijk aan God. Door Gods liefde naar ons toe kunnen wij dit en dat... Zijn liefde kunnen we nooit doorgeven naar anderen toe.
Abraham moest tonen wie hij het meeste liefhad: God of izaak.. God beproefde hem door Izaak te offeren.
God liet het niet zover gebeuren. God offerde wel zijn Zoon, uit liefde voor ons.
Zulke offers kunnen we niet brengen.
Waarom streven naar iets wat wij niet kunnen? Is dat niet jezelf frustraties aanpraten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als God er dan zo over dacht, zou de Bijbel dat dan niet aangeven? Het lijkt me toch wel een belangrijk aspect.... |
Ik geloof er ook niet in chat. Anders stond het wel in de bijbel.
Kan zijn dat mensen Gods liefde naar ons toe het zo genoemd hebben. Maar daar kan geen mens aan tippen.
Ik denk dat Paulus met liefde bedoeld : Gods liefde naar hem toe. Gods almacht. Want zonder God kan een mens niks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 23:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is dus niet wat de Bijbel zegt. Mensen zeggen dat Agape ongrijpbare en volmaakte liefde is. In de Bijbel lees ik dat niet terug... |
Ik heb het ook nooit in de Bijbel gelezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:45
|
|
|
Hoe kan een onvolmaakt iemand volmaakte liefde bieden? Ik zie agape als volmaakte liefde.
Ik geloof dat het streven er naar een mens moe kan maken. Mensen in depressies kan brengen.
Een mens kan nooit gelijk zijn aan God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:24
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Die 40 minuten afwezigheid zijn te wijten aan het feit dat ik even naar de winkel moest. Mijn huisgenoot die naar de naam Floshke luistert (als hij zin heeft) had geen eten meer. Ik heb dan ook maar wat kaas, spinazie en koekje voor bij de thee meegebracht. Tien minuten later en zo'n 8 euro lichter stond ik alweer buiten. |
kaas spinazie en koekie bij de thee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 11:01
Onderwerp: Loterij
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een heel vreemde associatie. Wat denken ze dan van Handelingen, waar een apostel aangewezen werd door een lot? |
Ik vind dat 2 hele verschillende zaken.
het ene gaat over hebben van de mantel,(hebzucht?) en het andere gaat over de plaats innemen van judas.(apostel zijn)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Welja, dat kan ik nog aanvaarden. Ze kunnen er alleen maar van leren... |
Ik geloof dat we er niks van kunnen leren...
maar we dwalen af...
het spetterd hier...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het een nogal gewaagde stelling, ervan uit te gaan, dat mensen die aan de loterij meedoen meteen geldzuchtig zijn. Sommigen vinden het spelletje gewoon leuk, verder niet. |
Of men raakt er aan verslaafd... En de gevolgen daarvan zijn niet te overzien..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:08
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | mij vervelen??? Ik krijg de kans niet om me te vervelen Je plaagt me constant. En ik, arme drommel, moet alles maar slikken en in het verweer duiken...
Zo, dit heb ik weer goed gezegd en dan ga ik nu mijn voorstel aan judith voorleggen... |
Je zou vissertje kunnen helpen met de lampen... Vind ik een veel beter voorstel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 10:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Of door al die plagerijen van vrouwen zeker... Ik ga Judith voorstellen om alleen nog mannen op het forum toe te laten. De kwaliteit zal er alleen maar op verbeteren... |
het zou verboden moeten zijn voor belgen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:57
|
|
|
FRANKT627 schreef: | En dan nu weer naar het mooiste moment. Ik heb nog geen mooi moment beleeft vandaag... |
Niet zeuren.. dag is net begonnen...
Ook van zeuren tegen vrouwen kan men hoofdpijn krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hier is de regen over en het gerommel verstomt. Dus is het waarschijnlijk jullie kant uitgedreven. Eigenlijk is het best wel gezellig. Het moet ook niet te lang duren.
PS.: ik heb hoofdpijn. |
Hoofdpijn bij mannen word veroorzaakt door dat zij vrouwen plagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:05
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat leuk dat ik hier uitleg over krijg...nooit geweten... Zo zie je maar...Zo werd Willen wijs!!!!( Ineke in dit geval) |
Ik heb het ook maar van internet geplukt... Alleen dat van die ijsklontjes bedacht ik zelf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:55
|
|
|
aanvulling:
Men kan met weer beter het gekookte voedsel heel snel laten afkoelen door de pan zonder deksel in zeer koud water zetten. Doe desnoods ijsklontjes in het water.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:52
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik dacht dat het mooi weer zou worden, maar nee....HET PLENST! |
Hier schijnt de zon... Maar ik vrees.....
niet voor lang...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:45
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kamperen , bedoel je? Leuk idee mariska. Eens over na gaan denken hoeveel tenten er bij visser kunnen staan. Stuk of 4 achter het huis, 20 náást het huis op het openbaar groen. LEEEEUUUUUKK. |
ja, goed idee.. kamperen en een kampvuur... want zeg eens eerlijk.. wat is kamperen zonder kampvuur?
aangezien het weer slecht word vandaag zou je iets met lampen kunnen doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:41
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nee joh, hij mist ons |
ow is dat het.. ik dacht dat hij hekel aans ons geplaag had..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:37
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het regent, bliksemt en dondert hier. Waardoor het internet weer eens af en toe wegvalt. |
Arme jij.. Ben je soms verslaafd aan inet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:36
|
|
|
De hondsdagen komen er weer aan. Deze vallen ruwweg in de periode van 20 juli tot 20 augustus. De hondsdagen duiden de warmste periode van de zomer aan. Daardoor zijn er meer bacteriën aanwezig en moet je ervoor oppassen dat je voedsel niet bederft.
Ook als het in deze periode niet zo erg warm is bederft het voedsel sneller. Even vijf minuten te lang etenswaren buiten de koelkast laten staan, kan dan betekenen dat je het een halve dag later weg kunt gooien omdat het voedsel bedorven is.
Het is dan ook noodzakelijk om hier met boodschappen doen rekening mee te houden. Gebruik koeltassen om gekoelde etenswaren te vervoeren en berg de spullen direct op in de koelkast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 22:25
|
|
|
1Timotheus 6:
7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 21:50
Onderwerp: Shoah
|
|
|
op you tube kan je de filmjes zien.. in totaal 59 stuks.. weet niet in welke taal ze zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 14:55
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik denk dat ik nog maar een of andere klus ga aanpakken zodat ik niet naar buiten hoef.
Het is heerlijk weer in Zeeland |
lampen ophangen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 11:55
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ga knijnen voeren joh |
tis bijna lunchtijd voor dit knijn... zal ik een visje op brood doen...
tis wel een groot visje...
bijna 2 meter lang en bijna 100 kg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 augustus 2011, 11:24
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin