Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 22:27
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Sorry Frank, maar er is meer voor nodig om iemand schat te noemen. 'k Ben niet zo gul met deze benaming, kinderen hebben sowieso een streepje voor.
Maar je bent best aardig hoor, Frank. |
echt waar schatje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 22:25
Onderwerp: Zinterklaas
|
|
|
ik doe ook mee (als het mag natuurlijk)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 23:34
Onderwerp: HOEVEEL
|
|
|
HENDRIKA148 schreef: | Hoeveel pijn kan een hart verdragen... Hoeveel ellende kan je doorstaan... Hoeveel rampen,tegenslagen... Hoeveel zware klappen kan je aan...
Hoeveel leed kan je alleen verdragen... Hoe dapper moet je kunnen zijn... Om geen mens te laten merken... Dat je hart breekt van de pijn...
Hoeveel dromen moet je laten varen... Hoe sterk moet je op je benen staan... Om je zelfvertrouwen te bewaren... En je niet totaal te laten gaan...
Hoeveel tranen moet je laten vloeien... Voor de aller diepste wond heelt... En de liefde nog een keer kan bloeien... In een hart dat veel geleden heeft! |
Wat een heftig gedicht Hendrika, sterkte en Gods zegen.
Opwekking 629 -- Als er vergeving is (zal er genezing zijn)
http://www.youtube.com/watch?v=h1lodG1meqg&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 november 2010, 22:39
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
GRACE585 schreef: | Tess en Gauke allebei van Harte gefeliciteerd
|
van mij ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 21:49
|
|
|
VISSER278 schreef: | Waarom nou weer die R....... Geloof je nou nog steeds dat de R het grootste is? |
Yep, en zeker als het de hoofdletter R is .....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 12 november 2010, 21:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 18:52
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
JASMYN704 schreef: Ik zal er om denken...... Echt niet!!!
FRANKT627 schreef: | ...je zal vlug merken dat ik de enigste serieuze ben... wat de andere ook mogen beweren... |
Kom op Frank, sinds wanneer is een gedachte werkelijkheid ??
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 12 november 2010, 18:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 18:49
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Dat ik vandaag een gezonde kleindochter mocht krijgen .... en de spanning van de laatste weken voorbij is ... alles is goed met moeder en kind ( tja en ook met de vader ) en meer wenste ik niet .... Heb alweer reden te over om God dankbaar te zijn .... |
Gefeliciteerd Sofie
Zal vast een druk kind worden, gezien de storm .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 18:42
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Identiteitscrisis; welke chocoladeletter moet ik nu kiezen?
De Z van Zing of gewoon ..... |
Probeer eens een R, weer wat anders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:52
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | toch netjes: 9 dagen
|
De Tomtom kan het dus wel ..... (kwestie van goed luisteren)
Welkom terug Griffin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:49
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Bedoel je nu een echte of een virtuele Jij bent gul, Angelique!
Hmm......er gaat ook eigenlijk niks boven een échte knuffel. |
Ja ja, krijg je niet genoeg dan ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:47
|
|
|
HENDUK927 schreef: | ja hoor kom um maar halen |
Jij had toch je buik vol van vrouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:45
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Zouden ze in 3 weken tijd niet doorhebben hoen onschuldig bloedje ik ben? |
Anders loop je wel de foto tentoonstelling mis .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:11
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
GRACE585 schreef: | Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 20:36 GOED LEZEN !!!!
hallo lieve mede cm-ers
bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010 (het is een feestje zonder kinderen !) dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen
we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds
samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)
waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.
om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!
de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn) er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50
alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door! wees er snel bij want vol is vol
voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden
wij rekenen op veel gezellige mensen
dus mensen geef je op want vol is vol!
1. Grace585 (organisatrice) 2. wadriaan370 (organisatrice) 3. imke917 4. gilles669 5. angelique327 6. marianne129 ? (onder voorbehoud) 7. chatuliem619 8.rose524 9. crossroad317 (onder voorbehoud) 10. herman 11.mary656 ? 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.
sorry er hadden zich meer mensen opgegeven via de chat maar puppie heeft me lijstje gevreten dus vul je naam maar weer ff in op de lijst.a.u.b. we kijken naar jullie uit |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 14:29
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
wat hebben die plaatjes met vergeven te maken ??
als je bewust iemand of meerdere mensen kwetst, en in sommige van je postings doe je dat m.i., moet je je nu niet gaan verschuilen achter je liefde voor de medemens, want daarmee raak/kwets je nog veel meer mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 13:00
Onderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
|
|
|
He Chatuliem, begin jij nou ook al met die lange lappen tekst .....
(gelukkig staat er in deze lap tekst wel iets inhoudelijks....)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 12:57
|
|
|
[quote=HENK710]Is dat werkelijk wat er staat? Of gaat dat specifiek over de openbaring die op dat moment plaatsvindt?
Taalkundig gaat het over de openbaring die op dat moment plaatsvindt.
(Maar ook hier geldt, tis moeilijk om de bijbel op de "juiste" manier uit te leggen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 12:54
|
|
|
RUTH485 schreef: | De wapenrusting in efeziers 6 is niet om te vechten gegeven , maar om STAND te houden .
De Waarheid wordt geopenbaard !!
Het is de LIEFDE die overwint .
Ruth. |
Gelukkig wel .....
(zo zie je maar hoe moeilijk het is om de bijbel (goed) te interpreteren)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 00:08
|
|
|
CARIN303 schreef: | Lieve CM vrienden,
Ik ga jullie ook verlaten! Ben - af en aan- toch een jaar of 4 lid geweest waarvan het laatste jaar actief op het forum. Maar ja......nu heb ik het druk met een man ( jaja,de ideale man, hij is van mij ) en schiet het forummen er steeds meer bij in. Nog 2 dagen en mijn naam wordt grijs op de site en daarom wil ik jullie allemaal bedanken voor een hele fijne tijd. Ik heb veel gelachen met jullie, gediscussieerd, gebeden,meegeleefd en nog zoveel meer ( zucht, lijkt wel op een relatie). Bedankt allemaal voor de leuke tijd!
|
Doeg doeg Carin, laat je Jonathan nu niet alle sigaren alleen roken .... of krijgt hij dan een (zware) pijp te roken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 00:06
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Beste mensen,
Na ruim een jaartje lid te zijn geweest, hou ik het hier over een paar dagen voor gezien. Ik heb met plezier deelgenomen aan het forum, maar de laatste maanden kwam ik niet verder dan het forum volgen via de zijlijn. De tijd ontbrak me om actief mee te blijven schrijven. Bovendien heb ik sinds een aantal maanden een hele lieve en leuke vriend - nee, niet via CM - met wie ik graag wil bouwen aan een verdere toekomst. Kortom, de tijd van gaan is voorlopig voor mij gekomen. Ik wil iedereen bedanken voor de leuke contacten, gezellige gesprekken en leerzame discussies en bijdragen op het forum. Ik wens jullie allemaal het allerbeste toe en heeeel veel geluk en zegen!
Liesbeth |
Probeer eens een duo-waterski
Succes Liesbeth, wens je een gezegende toekomst met je vriend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 23:51
Onderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?
|
|
|
DAVID923 schreef: | ja ken de boeken crossroad, staan sommige parels in, maar ze komen al snel op de weg van het claimen, claim dit claim dat, we hebben ''recht'' op zus enzo....
laten we eerst even zelf in de spiegel kijken, zonde uit ons leven, navolging....
zeg niet dat we het zelf kunnen, maar wel dat sommige christenen te makkelijk cliamen waar ze zelf ook hun verantwoordlijkheid moeten nemen. |
Claimen of proclameren ?? Ja helemaal mee eens, zelf verantwoordelijkheid nemen, maar dan wel m.i. om met je zonden (belijden van) naar Jezus Christus te gaan.
Als we zeggen "Jezus is Heer" dan zullen we ook de consequenties daarvan moeten aanvaarden, en niet denken het zal allemaal wel goed zijn .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 23:38
Onderwerp: Cranio sacraal therapie
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er was ooit in mijn begindagen bij cm een feestje bij een cm-er in Gelderland. Ik had mij opgegeven en een wat oudere dame die hier kort aan de grens woont ook. In mijn kinderlijke onschuld en vanuit domme sociale motieven nodigde ik de dame in kwestie uit met mij mee te rijden en zodoende wat kosten te besparen. Pieter Goedbloed hoefde zelfs geen tegemoetkoming in de dieselkosten!
Op de bewuste dag haalde ik haar volgens afspraak keurig op... Eenmaal in de auto begon ze te ratelen..... Aangekomen op t feestadres ratelde ze vrolijk verder. Dusdanig dat ook de niet-rokers buiten gingen staan.. Daarna moest ze ook nog naar huis terug.... Inmiddels had ik n slim plan bedacht!! Op de terugweg deed ik de autoradio die op de heenweg beleefdheidshalve nog uit stond, gewoon aan. Dat hinderde haar niet... ze ratelde onbekommerd verder. Iedere keer dat ik in het geniept middels de stuurbediening het radiovolume iets opvoerde, zat zij intern ook aan een knoppie geloof ik Bij haar adres aangekomen zijnde, wilde ze zelfs nog ff gezellig in de auto n beetje na-ratelen Ik heb op dat moment het verschijnsel "dumpen na een date" direct laten verschijnselen
Maar al met al was ik er nie vrolijk van nie
Snappie ut nou al n bietje Willemijn???????? |
Heb je van haar bijzonder "typ-gave" nog niet eens verteld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 23:35
Onderwerp: begravenis
|
|
|
Sterkte voor jou en je verdere familie David
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 23:40
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dank je wel, Imke! Niet verwacht, toch gekregen. Ik kan het zelf amper nog geloven! |
Gefeliciteerd Josina
Maar euh niet verwacht toch gekregen..... waar was je vertrouwen .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 23:36
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | zo dan...vandaag de laatste dag hier. en aangezien ik vanavond late dienst heb, zal dit wel zo ongeveer het laatste bericht zijn dat ik hier spui.
wat zal het hier stil worden, zeg: geen 'gezeik' meer over Saabs en dergelijke. na 536 berichten en 2418 bezoekers is het voor mij hier 'einde verhaal'. niet altijd even vrolijk, maar hé: dat zijn jullie toch ook niet altijd?
zal ik gemist worden? ik heb er zo mijn eigen idee over. ik heb altijd 'vanaf de zijlijn' meegekeken/meegelezen, en mijn bijdragen waren marginaal.
ik zal met een (1) enkeling zo af en toe kontakt (proberen te) blijven houden, daar ben ik geen uitblinker in, weet ik van mezelf.
het ga u allen goed, en hou mekaar een beetje heel (lees: heb een beetje respect voor andermans (m/v) mening en opvattingen over bepaalde dingen, en brand mekaar niet tot onder de voetzolen af). |
Jammer Griffin, als afscheidskado maar een tomtom ?? (kun je altijd de weg terugvinden naar cm)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 november 2010, 23:25
|
|
|
DAVID923 schreef: | ik zie geen 1 Bijbel tekst... onderbouw het eens, wat bedoel je precies met die macht?
tuurlijk, hij liegt en bedriegt, en verleidt. als een brullende leeuw wacht hij op zijn prooi, maar Wij hebben een sterke Herder broer.....Hij wil ons schudden als een tarwezeef, maar heeft Gods toestemming nodig.
We moeten satan niet onderschatenn, zeker niet,a sl we volharden in zonden of de herder verlaten, tja dan geven we satan ruimte, zeker niet onderschatten! maar:
Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.
*
we moeten ons zelf ook niet overschatten, toen ik nog naar een afrikaanse pinkster kerk ging, bespotte ze satan, en zongen ze satan kom onder mijn schoenen. dan schiet je door naar de andere kant:
Jusas:
9 Zelfs de aartsengel Michaël waagde het niet de duivel te beschuldigen en te veroordelen toen hij met hem twistte over het lichaam van Mozes. Hij zei alleen: ‘Moge de Heer u straffen.’ 10 Maar deze mensen lasteren alles waarvan ze geen weet hebben; en wat ze, net als redeloze dieren, instinctmatig wél begrijpen wordt hun ondergang *
BOEKENTIP: oorlog tegen de Heiligen.
echt een geestelijke eyeopener... |
Ik ken het boek, staan zeker veel mooie dingen in.
Ik ben niet bang voor de macht van satan David, want ik weet dat ik in Jezus Christus de satan terecht mag wijzen.
Zie hiervoor boeken als "Overwinning over de duisternis, en de Bevrijder" van Neil T. Anderson. Of het boekje van Wilkin van der Kamp, "zeven stappen op weg naar vrijheid". Goede boeken met duidelijke uitleg over de macht en kracht van satan, maar ook hoe wij sterker zijn dan satan als wij staan (proclameren in de naam van) in Jezus Christus.
Denk dat veel christenen de macht/kracht en listen van satan zwaar onderschatten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 23:53
|
|
|
[quote=FRANKT627] Jullie praten zoveel over satan. Geef me nu eens een definitie van satan, aub.
Nee, ik denk dat je dit in de bijbel zelf wel kunt nazoeken .....
|
|
Naar boven |
|
|