Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 13:31
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | t was gezellig, en we hopen dus 31 juli weer te gaan; wie gaat er mee? graag even reageren op dit berichtje en je eigen naam invullen.....
voorlopig hopen mee te gaan; johanneke 817 32 jaar, met kinderen hannah810 37 jaar met kinderen marieke897 39 jaar met kids peacedove820 met kinderen (onder voorbehoud ) susannah475 |
Leuk hoor dat jullie al weer een nieuwe datum hebben geprikt... snel haha... ik vond 't heel gezellig dus ja, ik ga ook weer mee !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 00:48
Onderwerp: onze Heer regeert
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Gister zat ik wat te zappen en hoorde een stukje over een bomaanslag in Pakistan. Ff later hoorde ik dat er bij de aardbeving in Haitie wel 300.000 mensen waren omgekomen. Toen weer verder zappend....over de 1000en aidsdoden in afrika...... en wij de wereld maken ons dan alleen nog druk om het voetbal.....
Maar wie heeft nu het laatste woord?? God toch ?? |
Gelukkig wel... en dat is zeker in goede handen... !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 00:21
Onderwerp: Ons doel in ons leven
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Vanmorgen tijdens de dienst, werd het gedeelte van 2 Kor 3, vanaf vers 6 ook niet behandeld. Maar ik zat het thuis nog eens na te lezen toen ik dit stukje schreef. Maar ik heb het er toch bijgezet. Vaak blijft men zo hangen in het uitdragen van je geloof door te zeggen wat allemaal niet hoort. Te zeggen dit hoort niet, dat mag niet etc. Daarin is echter maar een stukje van God te zien, de oordelende kant van God. En niet de genadevolle, vergevende Christus aan het kruis. Pas als wij dat aannemen en met die Geest in ons leven handelen, zullen wij een levende brief van God kunnen zijn.
De Bijbel leert ons wel degelijk heel belangrijke dingen, en zonder ons daarin te verdiepen, zullen we heel veel dingen van God niet leren. Natuurlijk spreekt God op zovele wijzen tot ons, maar de Bijbel is en blijft het enige stuk waaraan wij alle andere dingen die wij horen zullen moeten beoordelen. |
Ons doel in het leven ja, een onderwerp dat steeds weer terugkomt, soms bij mij op een pijnlijke manier... Ik hoor zo vaak dat ik er alleen ben voor God, maar is dat ook zo ? Ik mis daar dan de relatie, waarvan ik geloof dat God die met ieder mens verlangt... en in die relatie kent juist God mij waarde toe... ik geloof dan ook dat het niet alleen om God draait, maar dat ik in Zijn plan ook als mens mijn plek mag hebben, daarin belangrijk ben voor Hem...
Die relatie met God is een hartsrelatie... you get it or you don't... eentje waarvan ik denk dat als je de liefde van God eenmaal hebt geproefd en je beseft dat God van jou houdt, je daar alleen maar dankbaar voor bent... en van God terug mag houden... dat is volgens mij het doel van mijn (en jouw) leven... Daarin kom je als mens pas echt tot je recht, ook in de omgang met elkaar... al vind ik dat laatste nog niet altijd zo gemakkelijk... niet iedereen kan zich inleven in een ander... en merk toch vaak dat de eenheid in het geloof soms ver te zoeken is... dat vind ik jammer... het geloof is zo simpel eigenlijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 23:47
Onderwerp: onze Heer regeert
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | zoveel leven in een wereld vol met dood een kind sterft bij haar moeder op schoot
een bom scheurt families uit mekaar iemand denkt voor de hemel ben ik klaar
onze Heer regeert verheven is de zoon onze Heer regeert eeuwig op de troon
de aarde buigt onder de druk van haar bestaan 300.000 nooit meer onder t puin vandaan
duizenden sterven door liefde en de daad zodra door hiv t laatste stukje leven 'uit' gaat
onze Heer regeert verheven is de zoon onze Heer regeert eeuwig op de troon
een half volgroeide baby, nooit meer verwacht koelbloedig, als ongewenst om t leven gebracht velen vinden dit een menselijk recht als een baby oneerlijk om t leven vecht
onze Heer regeert verheven is de zoon onze Heer regeert eeuwig op de troon |
Ik moest gelijk aan de tekst in Rom. denken: Rom. 8:22 Want wij weten, dat tot nu toe de ganse schepping in al haar delen zucht en in barensnood is. Gelukkig heeft de ellende in deze wereld niet het laatste woord, maar er is hoop... desalniettemin kan het verdriet en de pijn zo groot zijn in deze wereld... Mooi gedicht Jonathan... iets om over na te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 23:38
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Ik ben net weer thuis, we hebben in Ede een enkel drupje gehad, echt niet de moeite waard en eigenlijk al verdampt voor je het in de gaten had. Behalve Brazeevel die heeft dank zij mijn zoon last gehad van een zeeeeeer plaatselijke bijna letterlijke ijskoude regenbui (die uit een nog niet eens helemaal ontdooiede colafles kwam).
Maar jullie hebben een fantastische middag gemist |
hihi, ja die was wel erg plaatselijk... Ik vond het weer erg gezellig zo met z'n allen... heb er erg van genoten... dus C.M.-ers... hierbij bedankt ! Met name Hannah (en anderen) voor het organiseren van dit uitje... ! En het weer was weer prachtig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 23:25
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
hihi... barst de oranje gekte nu pas echt los... ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 20:32
Onderwerp: waar kijk jij naar uit?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik dacht voor die tijd ook altijd heel relaxt over onweer, was er absoluut niet bang voor. 'k Heb ook altijd gedacht dat de kans bijna nihil was, maar het gebeurde wel in mijn omgeving. Je hoort vaker dat, als je een keer iets naars meemaakt, het lastig is er overheen te komen. Het is dus ontstaan na een hele negatieve ervaring. Ik kan dus ook echt niet uitzien (integendeel) naar een onweersbui, zoals sommigen hier wel. Daar reageerde ik dus even op, is ook zeker niet bedoeld om mensen angst aan te praten. Wees er maar blij mee, als je er geen last van hebt. Sinds die tijd ben ik me er bewuster van, dat de krachten van de natuur (van God) hevig kunnen zijn. Ik zal er niet meer van kunnen genieten, vind het ook niet prettig als ik alleen ben (vooral 's nachts) als het onweert. Maar 't is niet zo extreem, dat ik gillend door het huis ren ofzo. 't Is meer een gevoel van onveiligheid en toch ook wel van angst. Ik ben altijd weer opgelucht als een onweersbui voorbij is. Zo hoop ik ook nooit mee te maken, dat er ingebroken wordt in mijn huis. Ook daar kunnen mensen jaren last van hebben. Maar daar ga ik nu niet van wakker liggen. Gelukkig kan ik dingen over het algemeen wel relativeren en laat ik mijn leven niet door angst beheersen. Dan krijg je 'de mens lijdt het meest aan het lijden dat hij vreest', wat wel een heel verkrampt leven is. |
het is vast heel vervelend als je het meemaakt in je directe omgeving... Vind het wel jammer voor je dat je er niet meer van kan genieten... maar goed dat je het niet je leven laat beheersen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 20:07
Onderwerp: ik droomde eens
|
|
|
SUSANNE655 schreef: | hoi susannah nee denk niet dat het een rare gedachte is hoor. staat wel in de bijbel dat God je op zijn vleugels draagt en dat je eronder mag schuilen. ik zou trouwens niet weten wie het geschreven heeft. maar vind het gewoon zo een mooie tekst. het geeft zoveel houvast. en idd soms merk je het niet op het moment zelf maar achteraf heb je dat wel dat je ineens zoiets heb maar toen was God juist heel dichtbij. dat is mijn ervaring tenminste. ik wens je een hele fijne week toe. liefs van mij |
Oke... Dank je voor je reactie Susanne (en ik wens jou ook een fijne week toe, misschien kan ik beter zeggen 'weekend' nu... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 19:57
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat is helaas niet mijn ervaring. 'k Heb een keer van heel dichtbij meegemaakt dat de bliksem in een huis sloeg, dat huis - met een rieten kap - brandde tot de grond toe af. Sinds die tijd kan ik echt niet meer genieten van een onweersbui, al weet ik dat er meestal niks gebeurt. |
Er is idd. een kans dat dat gebeurt, maar hoe groot is die kans ? Volgens mij is de kans dat er wat gebeurt erg klein... in het leven ervaar je het wel vaker dat er kansen zijn dat er wat gebeurt... als je van huis weg gaat heb je kans dat er bijv. ingebroken wordt... maar het gevaar van die kleine kansen is denk ik dat het je leven gaat overheersen en je afhankelijk wordt van die dingen.
Zo heb ik zelf bijv. nog last van dwanggedachten (moeite om gelijk m'n huis uit te gaan, omdat ik bang ben dat ik iets aan heb laten staan en daardoor m'n huis in brand vliegt...) maar hoe groot is die kans ? die kans is erg klein... daarom train ik mezelf er niet herhaaldelijk naar te luisteren... ik heb op een gegeven moment wel besloten dat ik het mijn leven niet meer laat bepalen... ik ben de baas... (uhum, helaas lukt dat me nog niet helemaal, maar ben op de goede weg)... (Tot zover ff persoonlijk... )
Soms moet je misschien ook maar gewoon het risico nemen... natuurlijk, het kan een keer mis gaan... ook als het onweert, het kan een keer jouw huis treffen... maar dan denk ik... hoe groot (hoe reeel ?) is die kans... ? maar ik weiger om dat m'n leven te laten bepalen... en dat is soms best een hele stap... maar ik weet ook dat je daardoor juist relaxter in het leven kan staan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 19:01
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | nee hoor....die bui trekt voor de kust langs.......misschien ergens vannacht een schampschot.
heerlijk is dat onweer....vind het zo ontzettend gaaf fenomeen.
ik had een vriendin die het vreselijk vond, die snapte mij niet/nooit. maar t gaf haar wel stuk rust dat ik er van genoot. Ze voelde zich toch stukkie veiliger, dat ik het gewoon mooi vond. je moet maar zo denken...net als de regen waarbij t meeste naast je valt, gaat ook ieder onweersbuitje gewoon voorbij zonder gevolgen |
Goede tip... ! Ik kan er echt uren naar kijken naar dat onweer... maar eerlijk gezegd doe ik 't liever binnen voor de ramen dan daarachter buiten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 18:02
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik kan het niet meer aanzien |
nu wel weer ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 14:27
|
|
|
GRACE585 schreef: | ik kijk er ook naar uit dat mijn tuin klaar is. (en ik weet wel wat t worden moet) |
Ik kijk er naar uit dat mijn was eindelijk eens weggewerkt is... pfff wat een klus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 22:47
Onderwerp: welke namen geef jij je kind?
|
|
|
PIETER649 schreef: | schei es uit... betekenis van namen... onzin. of geloof je ook in horoscopen? |
Waarom is het onzin ? je mag een naam toch wel mooi vinden ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:48
Onderwerp: De gouden tip.....
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Je kan ze natuurlijk ook vragen olé olé olé te gaan zingen. Dan is je probleem toch ook opgelost ??? |
nee joh, dan komen ze juist binnen, die willen natuurlijk meekijken met jouw TV...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:46
Onderwerp: De gouden tip.....
|
|
|
PIETER649 schreef: | t zijn ook schepsels van Onze-Lieve-Heer hoor, waarom doden???? vang ze gewoon en zet ze paar kilometer van je huis af, ergens langs een weg ofzo |
ze kan ze ook 1 voor 1 buiten zetten, alleen ben ik bang dat Carin daar de tijd niet voor heeft... Ik heb wel een tip hoor (uit boekje, geen idee of het gaat helpen)... dat is (wat minder tijdrovend... hi)...Leg koperen munten op je aanrecht of terras (of waar je ze wilt tegengaan)... succes ! (Ik zou toch eerder zo'n spuitbus kopen, maar ja... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:18
Onderwerp: Zou je nog kinderen willen?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | CM heeft een meerkeuzevraag: Kinderwens? Ik heb daar 'Nee' ingevuld, wat wel verklaarbaar is. Er is ook een keuzemogelijkheid met: Hangt er vanaf. Dat is wat vaag. Ik merk dat vrouwen het 'Nee' interpreteren als dat iemand niet een vrouw met kinderen wil, wat niet bedoeld wordt. Het staat er wel niet maar veel vrouwen lezen het zo, klaarblijkelijk.
Voor de volledigheid zou het goed zijn een optie toe te voegen in de trant van:
Nee, maar ik sta open voor jouw kinderen of:
Nee, maar als je zelf kinderen hebt, is dat geen bezwaar.
Nee, maar jouw kinderen zijn welkom (staat zo op CP)
mvrgr,
Thomas, die bij deze vraag geen rekening houdt met een eventuele invloed op linc-scores. |
Ja hoor, graag, mits het van een ander is ... haha...
Tja, allereerst beslis je zoiets nog altijd met z'n 2 ! En hoe graag ik ze ook gewild had... ik ben 44 jaar, niet echt een leeftijd om kinderen te krijgen... zou het dolgraag willen hoor... maar in hoeverre is dat haalbaar ?
't gaat me allereerst om de man... als ik 't daar al erg leuk mee kan hebben, zie ik het dan wel weer... En ik besef ook dat de kans groot is dat ik of van mezelf geen kinderen (meer) kan krijgen, of dat de kans op een gezond kind steeds minder wordt... Daar heb ik het wel eens moeilijk mee gehad, maar ook daarin probeer ik het positieve eruit te halen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:59
Onderwerp: Naar de hemel?
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Zij het wat later geworden dan zondag...
Voor hoe ik het zelf geloof, of eerder van overtuigdt ben, is dat inderdaad nog niemand, dan behalve Jezus Christus, nu in de hemel is. Ieder mens, die doodgaat is ook echt dood. Er zijn een aantal aspecten, die belangrijk zijn om nader te belichten, bij het plaatje, zoals ik het nu ken.
Zoals ik geloof dat de 'hel' niets meer is als een graf cq. gat in de grond en de 'ziel' niet onsterfelijk is, zo geloof ik ook dat niemand ooit is wedergeboren, dan alleen Jezus Christus.
Gods plan met de mensheid is dat ze van een vleselijk leven, op een gegeven moment 'wedergeboren' zullen worden in een geestelijk leven.
Jezus is als mens geboren, in een vleselijk lichaam; Bij Zijn opstanding uit de dood is Jezus wedergeboren, in een geestelijk lichaam. Dat verklaart ook, dat Jezus zomaar door een deur kon lopen, terwijl de deur nog dicht zat.
Jezus zal terug komen naar de aarde, om Gods koninkrijk op aarde te vestigen. Dan zullen de 144.000 verzegelden opstaan (in een geestelijk lichaam, dus worden wedergeboren) om samen met Jezus de aarde te regeren. Een groot deel van de mensen die in het nieuwe millennium doodgaan, zullen dan ook worden wedergeboren in een geestelijk lichaam.
Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven. Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben. |
Kun je met een geestelijk lichaam een visje eten... ? dat is namelijk wat Jezus deed, om zijn discipelen aan te tonen dat Hij geen geest was... ! (Lucas 24: 39-43)
(Sorry Jonathan, had jouw stukje nog niet geheel gelezen, maar goed, dit is wat ik er gelijk bij dacht )
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 30 juni 2010, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:41
Onderwerp: bidden verboden ???
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Driestar College doet kringgebed in de ban "Een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders"
Kringgebed is niet langer toegestaan op het Driestar College in Gouda. "Vanwege de diversiteit aan opvattingen hierover" heeft de school besloten regels te stellen voor gebedsgroepjes in de school, laat het Nederlands Dagblad weten. Er ontstonden de laatste tijd spontane initiatieven van groepjes leerlingen die met elkaar in gebed gingen. "Deze mensen hebben bemoediging nodig en geen verbod," is de reactie van Hans Keijzer, voormalig directeur van de Evangelische Zendingsalliantie (EZA).
De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat degelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.
Controlfreaks "Ik vind het een treurig achterhoede-gevecht van kerkelijke leiders," vertelt Keijzer. "Er is niets gevaarlijks aan kringgebed en heb geen begrip voor de controlfreaks op de school. Ik ben het volslagen met hen oneens. Laat ze zich samen uiten voor het aangezicht van de Heer en laat het werk aan de Heilige Geest over. Natuurlijk maken deze jonge mensen fouten, maar ze hebben bemoediging nodig in plaats van een verbod. Ik zou het heerlijk gevonden hebben wanneer dit vroeger in mijn lyceum zou hebben plaatsgevonden."
Heilige intentie Ds. W. Visscher, predikant van de gereformeerde gemeente te Amersfoort, kan het besluit van de Driestar begrijpen. "Bidden is je nood bekendmaken aan God. Dat is iets heel persoonlijks en heeft een heilige intentie. Wanneer je zomaar in scholen bij elkaar gaat zitten kun je daar vragen bij hebben. Bidden is naderen tot de heilige God. Ik wil jongelui adviseren de Bijbel te lezen en te overdenken wat gebed inhoudt. Bidden is niet het met elkaar bevorderen van een goed gevoel, want ik heb de indruk dat dat erachter zit," aldus Visscher. |
Jammer dat het spontane niet meer kan dan... ! Ik ben het met Jonathan eens dat het hier volgens mij niet gaat om een goed gevoel... ik krijg de indruk dat er serieus met het gebed wordt om gegaan... waarom gelijk zo negatief over "jongelui' en dat kringgebed ? Ik snap dat het gebed niet verboden is, maar wel het bidden zonder toezicht..... Toezicht is mooi, maar als er een spontane gebedskring ontstaat vind ik het toch raar om zoiets te gaan verbieden.
Volgens mij heeft die Visscher er niet veel vertrouwen in... en dat vind ik eigenlijk het kwalijkst aan dit stukje... gaat het hier wel om wel of geen toezicht... ? ...gaat het hier in wezen niet eigenlijk om de interpretatie van iemand zoals die dominee... ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:13
Onderwerp: ik droomde eens
|
|
|
SUSANNE655 schreef: | ik droomde eens en zie ik liep aan het strand bij lage tij. ik was daar niet alleen,want ook de heer liep aan mijn zij! we liepen samen het leven door en liepen in het zand,een spoor van stappen, twee aan twee de heer liep aan mijn hand. ik stopte en keek achter mij en zag mijn levensloop,in tijden van geluk en vreugd,van diepe smart en hoop. maar als ik goed het spoor bekeek,zag ik langs heel de baan,daar waar het juist het moeilijkst was,maar 1 paar stappen staan. ik zei toen:heer'waarom dan toch? juist toen ik u nodig had. juist toen ik zelf geen uitkomst zag. op 't zwaarste deel van het pad.... de heer keek mij toen vol liefde aan en antwoorde op mijn vragen. mijn lieve kind,toen 't moeilijk toen heb ik jou gedragen |
mooie tekst, al kende ik die al... is ook te beluisteren als lied via youtube... Ik denk ook wel eens... jammer dat je 't soms pas achteraf ziet... juist op het moment heb je het soms zo nodig dat God je draagt, niet dat Hij dat niet doet, maar je ervaring kan daarin zo anders zijn... Wie heeft dit lied eigenlijk geschreven ? ik vraag me ook wel eens af wat ervan in de bijbel staat... vinden jullie dat een rare gedachte ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:08
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Nu bakkie 3. |
hmmm... jullie zouden gek worden denk ik als ik ga schrijven hoeveel bakkies ik per dag drink... saai forum wordt dat... !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 00:10
Onderwerp: Voorbeboedsmiddelen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | A;s man heb je gemakkelijk praten, vind ik. Jij laat dan zeker lekker de zorg van de kinderen aan de vrouw over. |
Chat, je hoeft het ergens niet mee eens te zijn, maar waarom verwoord je het nou op zo'n manier ? Getuigd mijns inziens niet echt van goede omgang met elkaar...
Wat het onderwerp aangaat, ik wil er nog dit over kwijt... kinderen zijn een zegen vind ik, maar ik vind ook dat je als je kinderen krijgt er goed voor moet kunnen zorgen... je kan wel zeggen ik doe niet aan voorbehoedsmiddelen en ik laat 10 kids komen als het zo gebeurt... maar ik vind ook dat je als ouder de verantwoordelijkheid hebt voor een goede opvoeding... en wat ook mee kan spelen is dat het krijgen van een kind ook geld kost, als je geen budget hebt om bijv. 10 kinderen op te voeden, denk ik... je hebt ook een stel hersens gekregen om die goed te gebruiken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 00:01
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Yes...............777 berichten |
ben ik nou gek... ? ik zie niet 777 staan maar 785... ow w8... hij is inmiddels al 8 berichten verder zeker... ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 30 juni 2010, 00:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:24
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
Vanmorgen draaide ik proef op de peuterspeelzaal. Na het spelen zaten we met z'n allen in de kring... liedjes tijd... We zongen "Jezus houdt van alle kleine kinderen, 1 kleine, 2 kleine, 3 kleine kinderen" en terwijl 1 van de leidsters ieder kind tijdens het tellen aanraakte, zei 1 van de kinderen... "maar ik ben geen klein kind, ik ben al groot..." ...waarop we het lied nog een keer zongen maar dit keer op de volgende manier ... "Jezus houdt van alle grote kinderen, 1 grote, 2 grote, 3 grote kinderen... Jezus houdt van alle grote kinderen, alle grote kinderen mogen komen"...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:13
Onderwerp: Als er nu eens geen hel was....
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | dat is ook precies wat ik bedoel te zeggen. Ik kan God niet bewijzen, kan Hem niet aantonen, alleen kan ik getuigen wat ik van Hem ervaar in mijn leven, wat Hij voor mij betekent, welke zin Hij mijn leven geeft. |
Ik snapte je wel hoor en wat je voor de stel dattes schreef vond ik erg positief... nu ik mijn reactie weer lees denk ik misschien had ik wat positiever kunnen reageren... wilde er alleen maar mee zeggen dat ik liever de dingen bekijk zoals ze zijn, hoop dat jullie (Jonathan en Hannah) dat ook snappen... maar ik snapte wat Jonathan ermee wilde zeggen hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 18:32
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ga in elk geval wel; wie wil kan mee, wie liever niet gaat, gaat de volgende ronde gewoon weer mee! ik neem wel een paar liter extra vocht mee, en dan redden we t best met een vleugje wind, en de schaduw van de bomen......
wie durft er nog meer tóch te gaan??
het weerbericht op nu.nl; Dag zaterdag 3 juli Weer Zonkans 50 Neerslagkans 30 Neerslag 2 Minimumtemperatuur 17 Maximumtemperatuur 28 Wind NW 3 |
Ik durf wel hoor, alleen kom ik waarschijnlijk wel met een rode neus (niet vanwege de 'tomaten' of het verbranden, maar vanwege het snuiten... )
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 28 juni 2010, 18:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 18:26
|
|
|
CARIN303 schreef: | Dank je Mariska, Ik mag ook aan het werk in de winkel mèt een voetbalwedstrijd die om 16.00 uur begint . Stomme Fifa,grrrr
Maar weet je hoe ontzettend heerlijk het is als je buiten loopt en de warmte omhelst je als een deken? Ik hou zo ontzettend veel van de zon en warmte, tuurlijk schieten de temperaturen wel eens door ( net als wij ) maar ik hoef geen honderden euro`s te betalen voor dezelfde warmte maar dan in een ander land
En wat ik nog veel frustrerender vindt is dat als het straks 5 minuten gaat regenen ( kijk de klok er maar op na) de eerste persoon al weer gaat klagen dat dit weer echt zomer in Nederland is, daar wordt ik nou zeer broeierig van
Dus mensen, geniet van dit heerlijke en vooral stralende weer en pas je werktempo aan. Een hele fijne dag gewenst! |
Mij hoor je niet klagen over het warme weer, vind het alleen maar lekker... Alleen jammer dat ik nu verkouden ben... daardoor kan ik er niet echt van genieten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 00:40
Onderwerp: Naar de hemel?
|
|
|
HARALD285 schreef: | Aangaande de vraag van de TS met deze tekst gaan we dan wel op de jongste dag naar de Hemel of blijven we op (een nieuwe) aarde. Waarom zou God dan anders een nieuwe aarde gaan maken als er geen mens op komt te wonen? God komt volgens deze tekst juist bij ons wonen, en niet wij bij Hem. |
Ik geloof dat God een nieuwe hemel en een nieuwe aarde gaat maken, maar ik vermoed dat dat pas is als Jezus wederkomt... Lijkt me echt geweldig als God bij ons komt wonen, "Zie de tent van God is bij de mensen en Hij zal bij hen wonen" (Openb. 21:3)
Tot die wederkomst is de (oude) hemel de plaats waar de mens zal zijn als hij sterft... (dat denk ik) Ik geloof dat God je komt halen zodra je sterft... je lichaam zal later opgewekt worden. (Filip. 3:21 die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt, naar de kracht, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen).
Voor mij is het wel belangrijk dat ik na dit leven (dus vanaf het moment dat ik zal sterven) God bij mij is... ik geloof ook dat dit gebeurt. Als christen mag je doorgaan tot het eeuwige leven. Dat eeuwige leven begint hier al, op aarde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 00:13
Onderwerp: Als er nu eens geen hel was....
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | de hel moet niet de boodschap van het geloof in God zijn.
Moet je met je kinderen ook niet doen, dreigen met straf, om je zin te krijgen, of bijvoorbeeld ze straffen om maar even later weer te laten zien dat je als ouder ook heel lief kan zijn.
De hel is niet de reden van ons geloof. Die moeten we zoeken in de liefde van God. In de kracht die Hij voor je leven van nu kan geven. Je mag leven in Zijn koninkrijk !!! En natuurlijk zal je dan zien dat je dat niet kan omdat je zoveel dingen fout hebt gedaan in je leven. Maar Goddank...Hij is genadig en reikt alsnog Zijn hand.
Maar ja....stel dat er geen hel was..... stel dat er ook helemaal geen God was..... dannog vind ik het leven, wat ik dan ervaar met die 'niet bestaande' God geweldig.
Vraag me alleen maar af waar het gevoel wat ik erbij heb vandaan komt ?? |
Ik houd niet zo van die stel dattes... En bovendien... als er geen God was, was ik er ook niet, want Hij heeft mij geschapen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 00:09
|
|