Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:18
Onderwerp: De Muziek,bepaald het geloof niet,maar het Hart.
|
|
|
JILL658 schreef: | Als het maar ter ere is van Hem en dat het vanuit je hart komt. Ik heb zelf veel moeite met hardrock en metalrock ook al is het zeggen ze christelijk. Shaloom Jill |
I want the People to know That He saved my soul, But I still like to listen to the radio, They say Rock 'n Roll is wrong , They'll give me one more chance. I feel so good I want to get up & dance. I know what's right , I know what's wrong, I don't confuse it. All I'm really trying to say Is , Why should the devil have all the good music?
I've been filled, I feel okay , Jesus is the rock and He rolled my blues away.
They say to cut my hair, they're driving me insane. I grew it out long to make room for my brain. But sometimes people don't understand, What's a good boy doining in a Rock n' Roll band . There's nothing wrong with playing the blues licks, If you've got a reason , I want to hear it. why should the Devil Have all the Good Music?
I've been filled, I feel okay , Jesus is the rock and He rolled my blues away.
I ain't knockin' the hyms,just give me a song that has a beat, I ain't knockin' the hyms,just give me a song that moves my feet, I don't like any of them funeral marches, I ain't dead yet.
All I wanna , I wanna, I wanna say, Why should the devil have all the good Music?
Jesus told the truth and Jesus showed the way, there's one more thing I'd like to say. They Nailed Him to the cross, they laid Him in the ground, should of known you can't keep Jesus Christ down. I feel good everyday,I don't want to lose it. Al I wanna, I wanna, one more time now, Why should the devil have all the Good music?
I've been filled, I feel okay , Jesus is the rock , He rolled my blues, He will roll your blues, He will roll your blues away.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:13
Onderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
|
|
|
Een verhitte discussie, is niet verkeerd, mensen hebben verschillende opvattingen, staan ook als christen anders in hun schoenen dan anderen. Is dat verkeerd? nee ik denk het niet, de een leeft nu eenmaal anders dan de andere christen. En natuurlijk mag je je mening geven, over iets wat een andere christen doet, waarvan jij denkt dat het niet goed is. andersom zul je ook open moeten staan voor de redenen die een ander opgeeft waarom hij/zij die dingen we doet.
Deze communicatie vorm met je onderling altijd betrachten....niets mis mee, om eens een andere mening te horen, misschien leer je er wel iets van.
Ik denk ook anders over dingen als 10geboden/wet/zondagsrust dan anderen hier op t forum, al leuke discussies over geweest. Vind ik niet erg, voel me gesteund door enkelen en sommigen discussiëren er flink tegen aan. Erger wordt t als ze dingen in de mond nemen als godslastering, duvel in christenjas, farizeeër etc
We zijn allemaal broers en zussen van onze Hemelse Vader.
Leer van mekaar, luister, verdiep. God houd van jullie allemaal heel veel.
En ik heb ook mijn bedenkingen over yoga hoor, de oorsprong is niet goed. De dingen die vaak hier in Nederland gedaan worden zijn meer in wat lichamelijke ontspanning te benoemen. Maakt dat dan vrij om te doen?? Ik denk dat bewust met je lichaam bezig zijn niet verkeerd is. Pas als de diepere dingen van hindoeïsme om de hoek komen kijken, je opeens heel duidelijk ziet dat yoga werkelijk daar de oorsprong heeft.
De ene christen kan denk ik wel heel bewust, de ontspanning kant van yoga doen, terwijl de andere er iets heel fouts in ziet. Ik denk dat yoga fout wordt, zodra het mediteren op zoek gaat naar het innerlijke mens zijn. Wij horen op God gericht te zijn. Ja ik denk dat in veel dingen van het leven een gevaar schuilt, een ieder moet zich dagelijks bedenken, dat wat hij/zij doet in overeenstemming blijft en is met wat God van ons verlangt. Steeds meer op Jezus gaan lijken. Hoe...verdiep je in God's woord, leer daar van, naaste liefde, de ander boven jezelf te stellen, God boven alles. Zodra je alleen met je innerlijk bezig bent, ben je niet met die dingen bezig. Zolang je lekker aan ontspanning doet...valt t denk ik allemaal wel mee. De een kan dit, de ander niet. Niet alle wijn is t bloed van Jezus, niet alle brood is Zijn lichaam. Pas als je er woorden bijvoegd, maken deze dingen liturgie en zijn ze Godsdienst. Denk dat t met yoga ook wel beetje zo is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:46
Onderwerp: wat heb je een ander te bieden?
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Jonathan, wat een mooi stuk, heb je dit zelf gedicht? Zo niet dan zegt het veel dat je het hier hebt geschreven. Ik schep er moed uit en ik vind het ontroerend dat je je als man zo gevoelig wilt laten zien. Dat is heel sterk en maakt je een waardevolle vriend. Jouw vrienden zullen zich aan je kunnen warmen, ook omdat je je kwetsbaarheid en minder leuke kanten onder ogen durft komen. Dat geeft je waardigheid en dwingt respect af en alle mensen die God op je pad brengt kunnen daarvan leren en zich in je herkennen, dat geeft saamhorigheid en je erkend voelen. |
Hoi Miek, Dank je wel ja dat heb ik zelf geschreven. Anders zet ik t erbij hoor dat t van een ander komt. Ik weet wel dat als je je open en gevoelig opstelt dat vaak door anderen als kwetsbaar wordt gezien, zeker voor een man. Maar.....hahha ben ik niet hoor.......gewoon lef hebben en weten waar je voor staat, wie je bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 maart 2010, 16:51
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
JILL658 schreef: | Deze kwam ik al tegen:
Vrouw rijd tegen stilstaande boom
Jill |
heb je ooit iemand tegen een ...bewegende/rijdende boom aan zien rijden dan????
Zelfs een man krijgt dat niet voor mekaar, omdat t gewoon niet kan hè??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 22:13
Onderwerp: Rijkdom
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 20:56
Onderwerp: Deo Volente = leven of niet leven???
|
|
|
JILL658 schreef: | God wil er voor ons zijn en niet wij voor God.................
Jezus en God de Vader dienen ons, wij kunnen niks verdienen........ |
huh...... ... wat bedoel je hiermee te zeggen ???
kan je ff niet volgen hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 20:53
Onderwerp: Waar Alfaromeo niet van houd.
|
|
|
HENK710 schreef: | Gelukkig voelt het hart van Alfa nog lekker warm. Mogelijk wordt dat nog wat duidelijker met het nog te verwachten topic Probeer verder eens wat meer tussen de regels en woorden door te lezen...dan kan er een wereld voor je opengaan |
idd.....tussen de regels door staat genoeg.... ik moest er flink om glimlachen
'k zit op t puntje van mijn stoel te wachten...... laat me niet zo in spanning zitten kom op met t volgende topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 20:07
Onderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
|
|
|
JILL658 schreef: | Even heerlijk de wind door je haren te voelen, aan het strand je voetstappen diep in het zand zetten ....................... |
doe ik vaak hoor.....heerlijk stuk lopen, of frustratie ff wegfietsen, even naar de rivier bootjes kijken.... of lekker langs de waterkant vissen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 19:15
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Mooi stuk studie Jonathan! Dank je wel. Je citeert een prachtig lied, God wijst mij een weg. Maar ik mis geloof ik net de link met Deo Volente...
Deo Volente: zo de Heere wil en wij leven. Concreet betekent dat voor mij om te leven in afhankelijkheid van de Heere. Het gaat er niet om hoe vaak je deze term opschrijft of uitspreekt... het is een levenshouding. Een besef van betrekkelijkheid van de dingen, zonder dat dit ten koste hoeft te gaan van het voluit in het leven staan en daarvan genieten!
Het lied zingt voor mij meer van vertrouwen. 'Ik snap de weg niet die U met me gaat, maar ik kan niet anders dan geloven dat U weet wat U doet'.
|
voor mij is dat lied idd....vertrouwen, mijn leven in God's hand leggen, met Hem de weg gaan. Leven ...wetende dat God meegaat. Zoals God wil dat ik leef, dat wil ik ontdekken en doen.
Ons leven en doen is geen kwestie van zelfbeschikking, maar is afhankelijk van wat God wil: Deo Volente
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 19:08
|
|
|
JILL658 schreef: | Niet alleen mannen hebben deze eigenschap ook vrouwen, hoor.
Maar gewoon een luisterend oor en een arm om iemand heen is meer waard dan vele woorden............
Jill |
Soms zitten emoties zo verweven met je leven, in je gedachten, dat er verdriet voelt, pijn die niet gelijk te verwoorden is.
Als dat verdriet dan komt door verlies, gemis, boosheid, teleurstelling, kortom een mengelmoes van vanalles door mekaar. Dan is t zo moeilijk, ik zit in die gevallen soms niet te wachten op een goed bedoelde 't komt wel goed, begrijp t' Als je je eigen emoties niet eens direct kan verwerken...hoe kan een ander ze ten volle begrijpen. Er gewoon zijn..... t vertrouwen voelen... van hieruit komen vanzelf de flarden, de verhalen, de pijn, etc naar boven.
Soms heb je gewoon de zin niet om over die dingen te praten...ze spoken al genoeg door je hoofd. Afleiding door iets leuks, iets anders te beleven in je hoofd is dan lekkerder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 18:32
Onderwerp: Waar Alfaromeo niet van houd.
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Op een andere site,was ik Ome Rein.
Gewoon mijn naam werd afgekort,van Rinus naar Rein.
Ome klinkt ook gezeligger vind ik. Maar terzake.
Ik hou niet van wandelen. Ik hou niet van sporten. Ik hou niet van langzaam autobestuurders,M/V. Ik hou niet van Snobs. Ik hou niet van verre Vacanties. Ik hou niet van Caravans. Ik hou niet van Stokvis. Ik hou niet van verbale intimidatie. Ik hou niet van Indoctrunatie. Ik hou niet van Absrtacte kunst. Ik hou niet van profileren. Ik hou niet van van de Boekenweek. Ik hou niet van Soaps.
Enzovoort.
Bij de Volgende Toppic,laat ik horen,waar mijn Hart,wel warm voor is. Liefs. |
hahahahha moet nu wel ff om je lachen....... ff geen mopperkont
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:42
Onderwerp: Je gaat ineens dood.
|
|
|
MAR907 schreef: | erover praten is makkelijk, maar om het bewust mee te maken is niet te beschrijven.
Nou, nu dan even een persoonlijke ervaring van mijn gelovige vrouw welke op was en bewust koos om naar het eeuwige te gaan.
My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weaknes. 2 Cor 12:9
Ik mis je lieve vrouw!!
Je ging van huis, en zei het ga je goed. Een paar dagen lang duurde het, voordat je gevonden was. Maar het werd allemaal nog veel erger, je werd dood gevonden. Ik weet het nog als de dag van gisteren, toen ik hoorde dat je zelfmoord had gepleegd. M'n leven stortte in, waarom,waarom was wat ik toen dacht. Jij was altijd vrolijk, met die verhalen over vroeger. Dat kan niet waar zijn, dat ben jij niet. Tot een paar dagen later, toen ik je in die kist zag liggen. Toen drong het tot me door, dat je ons echt had verlaten. Maar nooit,nooit zal ik je vergeten, je hebt altijd een plekje in m'n hart.
afscheid nemen is en blijft pijnlijk |
ik moest ff een traantje weg vegen hoor....
en dat plekje in je hart is voor haar.....altijd !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:29
|
|
|
HENK710 schreef: | Dit is volgens mij precies Deo Volente Leven in afhankelijkheid van Hem, het oog op Hem gericht in alles wat we doen. (wat we ook bidden in de bede "Uw wil geschiede") Weinig zwartgalligs, lijkt me
En in dat samengaan mag je zeker wel plannen maken... Natuurlijk weet je wel dat het elk moment afgelopen kan zijn, maar je moet daar niet direct naar gaan leven, want dan verlies je in mijn ogen het contact met het hier en nu, terwijl God ons juist ook daar wel een opdracht meegegeven heeft. |
DENNISS669 schreef: | Een mooie uitwerking Jonathan, die ik in conclusie met je deel! Deo Volente schrijft Jakobus aan diegenen die in het hier en nu van de wereld dreigen te verdwalen, en als oproep de vergankelijkheid van alle dingen in het oog te houden. Dat er velen ook voor hun tijd sterven, en dat dat helemaal niet Deo Volente is blijkt wel uit het feit dat Jezus en zijn discipelen mensen uit de dood weer opwekten. Een Deo Volente argument wat je te weinig hoort naar mijn mening... In hoogmoed plannen smeden, het leven voor vanzelfsprekend achten, daar spreekt Jakobus op aan, in vrijheid genieten van elke dag, zonder bij elk geluid te schrikken omdat er misschien een vrachtwagen je huis binnen rijdt omdat dat Deo Volente is.. tja, dan heb je niks begrepen van de vrijheid, redding en zegen die Jezus voor ons heeft gekocht met zijn bloed, toch? |
inderdaad, Deo Volente is je leven aan God geven !! Van Hem verwachten, vertrouwen omdat Hij alles al volbracht heeft en als we ons leven aan Hem geven, we mogen weten dat het geborgen is.
En dat is niet, met alles maar omdat je angst hebt het 'deo volente' woord eraan hangen.
Zelfs onze haren zijn geteld, God houdt van ons, heeft Liefde met ons voor. En natuurlijk zullen wij ook tegenslagen ervaren in ons leven, maar daarin moeten we laten zien dat we ook hierin vertrouwen hebben in God. En dan weet ik dat als dood en pijn om de hoek komen kijken, de aanval op dat vertrouwen heeel groot is. Maar weet dat God die dingen niet gewild heeft. Dat Hij een nieuwe wereld zal geven, zonder die dingen, waar we elkaar weer zullen ontmoeten. Deo Volente....God wijs mij de weg, als ik zelf geen uitkomst zie. En leven in dankbaarheid en blijdschap.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 21:11
|
|
|
In een onderwerp van AlfaRomeo waar hij het volgende schreef:
ALFAROMEO918 schreef: | God kijk niet op leeftijd. Bij volle gezondheid,treed ineens de dood in,geen ziekte,en ondanks gezond leven,de film is over. Gewoon je sterft,zonder auto ongeluk,of geweervuur. Het gezond Hart stopt gewoon,want voor God is ouderdom,onbekend. De mens plan alles.de vacantie bijvoorbeeld,een jaar te voren,maar nooit Deo Volente,Zo de Heere het beschikt. Een echte Bidder ben ik niet,voor Gods Troon. Wel Deo Volente,in Kort gebed. En wees mij Genadig. Want ooit zal ik ook geen topic meer openen,op deze site. |
Had ik het volgende gereageerd:
JONATHAN890 schreef: | moet je voor alle dingen in je leven ....een Deo Volente in gedachten houden?
Natuurlijk maken we de hele dag door plannen...... maar ik leef niet met een "Deo Volente'' houding. Natuurlijk weet ik dat t leven iets raars is, t kan zo anders zijn dan dat ik verwacht of hoop. Maar ik weet dat er een einde aan komt, vraag God ook niet dat zo lang mogelijk uit te stellen, dus vraag t ook niet bij ieder ding dat ik plan, hoop, verwacht.
Als er bijvoorbeeld iets is wat in mijn leven komt, dan bid ik God om wijsheid, genezing, invulling, antwoord.... of wat dan ook, maar dat sluit ik ook niet af met een Deo Volente. Zo God t wil...... God wil de dood helemaal niet, Hij wil t leven, wat moet ik dan met Deo Volente.....?? |
Daarop hadden een aantal gereageerd over leven wat wel of niet rekening houden met dood moest zijn.
Ik heb t stukje van Jacobus eens nagelezen. Mensen halen dat vaak aan : '' het voorbehoud van Jacobus'' of DeoVolente.
Jacob 4 Vs. 13. Welaan nu, gij, die daar zegt: Wij zullen heden of morgen naar zulk een stad reizen, en aldaar een jaar doorbrengen, en koopmanschap bedrijven en winst doen.
"Uit het leven gegrepen". "Gij die daar zegt..." Jakobus wil zeggen: wat verbeeldt u zich wel. U hebt helemaal niets te zeggen.
Vs. 14. Gij, die niet weet, wat morgen geschieden zal, want hoedanig is uw leven?
Op vele plaatsen in de Schrift wordt ons de kortstondigheid van het leven voor ogen gehouden. B.v. Jes. 40:6; Ps. 103:15; 1 Cor. 7:31; 1 Petr. 1:24 e.a.
Een mens kan veel weten. We kunnen een bloeiend bedrijf hebben. We kunnen precies uitstippelen wat het beleid voor de toekomst zal zijn. Maar we weten niet wat morgen geschieden zal. Want hoedanig is uw leven? Maar er is slechts één hartenklop tussen ons en de dood. En waar zullen we dan de eeuwigheid doorbrengen? Wil Jakobus ons hier angst aanjagen? Moeten we dan alleen maar stil staan bij het mogelijk einde? Verslapt dat onze ijver niet?
Een mens moet leven.
Maar de vraag is: hoe? Leven we in afilankelijkheid? Weten we onszelf met alles wat we hebben betrekkelijk? Is God om Christus wil onze Vader geworden in wiens grote plan ook ons beroep, ons werk, ons leven is opgenomen? Mijn tijden zijn in Gods hand (Ps. 31:16). Al wat ik mag doen, laat God mij doen. Alles wat ik wil doen is gebonden aan wat God wil dat ik doen zal.
Vs. 15. In plaats dat gij zoudt zeggen: Indien de Heere wil en wij leven zo zullen wij dit of dat doen.
We mogen ook vertalen: Indien de Heere wil zullen we zowel leven als ook dit of dat doen.
Ons leven en doen is geen kwestie van zelfbeschikking, maar is afhankelijk van wat God wil: Deo Volente We zullen bij alles wat we doen of dénken te gaan doen, met het voorbehoud van: indien de Heere wil...
Het gevaar bestaat echter, dat we de Naam des Heeren in dit geval ijdel gaan gebruiken.
Overal het stempel "D.V." opplakken is nog geen garantie, dat we werkelijk in afhankelijkheid van de Heere God leven!
Het komt niet op onze woorden aan, maar op de beleving. Wanneer we deze afhankelijkheid niet kennen en doorleven geldt wat Jakobus zegt:
Vs. 16. Maar nu roemt gij in uw hoogmoed; alle zodanige roem is boos. Hoogmoed komt uit in de grootspraak: wij zullen dit of dat doen... (zie ook Spr. 27:1). De apostel zet de pochers op hun plaats: alle roem van de mens is boos. Eigen roem rekent niet met God; wekt de toorn van God op.
Vs. 17. Wel, 'wie dan weet goed te doen en niet doet, dien is het zonde'.
Wie weet wat God wil (een afhankelijk leven naar Zijn Woord) en toch leeft alsof er geen God bestaat -ook al staat op papier Deo Volente- , voor hem of haar is het zonde. De dienstknecht welke geweten heeft de wil zijns heeren en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden (Luk. 12:47).
Ik vind leven in afhankelijkheid van God heel belangrijk, zoek die weg te gaan in mijn leven.
God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie. Langs wegen die geen mens bedenkt, maakt Hij mij zijn wil bekend. Hij geeft elke dag nieuwe liefde, nieuwe kracht. Als ik mijn hand in Zijn hand leg wijst Hij mij de weg, wijst Hij mij de weg.
Al moet ik door de wildernis / Hij leidt mij. Hij toont mij een rivier in de woestijn. Alles zal ooit vergaan / maar zijn liefde blijft bestaan en Hij maakt iets heel nieuws vandaag.
God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie. Langs wegen die geen mens bedenkt, maakt Hij mij zijn wil bekend. Hij geeft elke dag nieuwe liefde, nieuwe kracht. Als ik mijn hand in zijn hand leg, wijst Hij mij de weg, wijst Hij mij de weg.
Voor mij is het gebruik van Deo Volente iets zwartgalligs. Had met mijn moeder vaak discussies hierover. Dan was het van : Dat kan je niet zomaar doen zonder DV er achter te zetten.
Ik breng de dingen die ik in mijn leven graag zou willen doen, in gebed bij God. Mijn moeder zei dan vaak, straks beschikt God over je leven en heb jij niets meer te plannen.
Ik geloof daar niet in, God is Liefde, God is schepper van het leven, God heeft de dood NOOIT gewild. God wil toewijding, in verwachting van Hem leven, overgave, jouw hand in Zijn hand en samen door het leven gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 20:57
|
|
|
HENK710 schreef: | In ons bidden gebruiken we wel vaak een "Uw wil geschiede", wat hetzelfde betekent! Ook is er wel een tekst van Paulus (meen ik) waarin hij wel iets aangeeft over onze manier van omgaan met plannen, waarbij hij ook het Deo Volente betrekt. |
Betekent dit ''Uw wil geschiedde'' niet dat we ons leven in afhankelijkheid van God willen stellen?
Ik neem ook aan dat AlfaRomeo dit bedoelt,
Mijn reactie is niet dat ik het niet doe, maar meer onder een houding van overgave aan God, leven vanuit de verwachting dat God ons leven lijdt en het goede met ons voorheeft.
Verder reageer ik even niet in DIT gedeelte, zal er een ander onderwerp voor starten. Dit onderwerp loopt nu lekker, om er een andere wending aan te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 maart 2010, 21:09
|
|
|
HDBAS635 schreef: | tja,niks meer aan toe te voegen |
Ik wel....
moet je voor alle dingen in je leven ....een Deo Volente in gedachten houden?
Natuurlijk maken we de hele dag door plannen...... maar ik leef niet met een "Deo Volente'' houding. Natuurlijk weet ik dat t leven iets raars is, t kan zo anders zijn dan dat ik verwacht of hoop. Maar ik weet dat er een einde aan komt, vraag God ook niet dat zo lang mogelijk uit te stellen, dus vraag t ook niet bij ieder ding dat ik plan, hoop, verwacht.
Als er bijvoorbeeld iets is wat in mijn leven komt, dan bid ik God om wijsheid, genezing, invulling, antwoord.... of wat dan ook, maar dat sluit ik ook niet af met een Deo Volente. Zo God t wil...... God wil de dood helemaal niet, Hij wil t leven, wat moet ik dan met Deo Volente.....??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 maart 2010, 19:57
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 maart 2010, 19:44
Onderwerp: Het gaat minder.
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 22:15
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hahaha .... volgens mij denkt iedereen nu dat Pieter van C.M. af is Die reaktie van jou Annette is veelzeggend ... |
t blijft spoken dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 21:51
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Mijn man, Pieter649 dus, vind dat een waarzegger die de lottogetallen van aanstaande zaterdag niet kent, een oplichter is. En aangezien nog nooit iemand de lottogetallen goed voorspeld heeft, is er ook geen 1 echt goede waarzegger. |
de duvel wil de lotto ook niet winnen....hij wil je hart en ziel hebben
ik denk dat als je je open stelt voor dingen als een zieners/mediums en dergelijke, er wel degelijk dingen gebeuren, die '''''''''goed'''''''''''''gegokt zijn door die figuur Vergis je niet in dergelijke machten, als jij je deur maar op een kier zet, zullen die machten steeds een stuk innemen.
En iedere gewonnen ruimte is minder plek voor God's Geest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 21:42
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik wil na het lezen van de reakties die hierna kwamen toch nog ff reageren. Ik weet uit eigen ervaring (ook al is niet te vergelijken met een scheiding waarin kinderen zijn betrokken) dat als jij littekens hebt overgehouden aan een gebeurtenis dat mensen geneigd zijn om je op te beuren, maar ik hoop dat mensen hoe goed ze het ook bedoelen niet onderschatten wat het met een mens doet. Ik ben van mening dat elke persoon en elke situatie uniek is, dus anderen kunnen zich wel inleven, maar wat het met jou doet kunnen ze niet voelen. Ik hoop dat ik mensen hiermee aan het nadenken zet, en dat mensen met een (geestelijk) litteken steun gaan ondervinden van de mensen om hen heen. Sterkte Jonathan !! |
dank je wel suus.....lief van je
ik heb in de jaren zo vaak opmerkingen gehad van....t gaat wel over....t komt wel weer goed met je gevoel, pijn gaat wel weg etc etc
zijn niet de dingen geweest waar ik op zat te wachten ook niet op mensen die gaan zitten mee-dippen
soms gewoon ff niets...gewoon er zijn, dat zijn de dingen die bij mij t meest hielpen/helpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 20:18
|
|
|
JONATHAN890 schreef: weet je wat t lekkerste is van appeltaarten bakken????? ... van t deeg snoepen , stiekem een stukje pakken....
dus half gaar is heeeeeel lekker en voordat t half gaar is ....is t nog veel lekkerder, weet je niet wat je mist.
Dus kom maar op met je half gare taart en t deeg er vooraf....mmmm
SUSANNAH475 schreef: | Kun je niet beter een nieuw topic openen ? bijv. de kookkunsten van Hannah en Jonathan ? Volgens mij ging het hier over wat anders ... |
Nee joh...... Hannah en ik wisselen gewoon wat recepten en smaken uit.... is goed voor mijn gevoel..... Soms waren er tijden dat ik helemaal niets tegen een vrouw meer wilde zeggen. t komt nu gewoon langzaam weer helemaal los, dat ik weer aan een vrouw durf te denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 18:52
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 22:50
|
|
|
JILL658 schreef: | Je kunt je ogen voor deze dingen sluiten Chat, maar deze mensen komen je kerk zometeen binnen. Dan moet je wel onderscheid van geesten hebben. En weten waar je over praat. |
Gelukkig is dat voor sommigen een gave van de Geest.
Andere hebben weer veel leukere gaven, zoals geweldig muziek kunnen maken en God daarin groot maken. Anderen weer gave om te dienen, of te profeteren, of .......... etc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 20:54
Onderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Vraag: Vaak hoor ik mensen zeggen "koning Jezus" maar klopt dat wel, is Jezus al koning?? Hij is de Koning van mijn hart, maar geld ook dat Hij nu al regeert als Koning op aarde, of is de aarde nog van satan, en hebben wij alleen de Heilige Geest als Trooster, tot Jezus terugkomt op de wolken??
Matt.4:8 De duivel nam hem opnieuw mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht 9 en zei: ‘Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.’ 10 Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’ 11 Daarna liet de duivel hem met rust, en meteen kwamen er engelen om voor hem te zorgen. (NBV) |
en wat vind je nu zelf??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 20:53
Onderwerp: Voor jou!
|
|
|
MAR907 schreef: | |
Had ik net ff nodig
thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 20:52
|
|
|
JILL658 schreef: | Ook littekens vervagen na verloop van tijd En komt er een huidje tevoorschijn, als of er niets is gepasseerd Papa heelt en onder Zijn Vleugels vinden wij bescherming en in Zijn Tent mogen wij wonen.
Jill |
dat kan ik nou wel van wonden zeggen, dat ze genezen. Littekens blijven, denk ik. Bracht vanavond mijn kids bij hun moeder. heb nog ff bakkie koffie gedronken en toen naar huis...... t blijft een rot gevoel. 3jr later nog steeds.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 20:49
Onderwerp: In gedachte
|
|
|
JILL658 schreef: | Thanks Jonathan, het rolde zomaar uit mijn pen
Jill |
dat zijn meestal de mooiste gedichten.. mmm...zie zo de zee, t strand oplichten heerlijk de wind in mijn rug Verlang weer naar de zomer terug
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|