Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 23:20
Onderwerp: voor de kleintjes
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | En wij maar ons best doen om uit te leggen waarom die andere mensen verzuipen! Tis zo erg dat Zinga der zelfs van gaat stotteren Btw; Grace bedankt voor de link waar we wél wat mee kunnen...zal uk vast gebruik van gaan maken |
Laat dat nou maar aan de experts over ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 23:18
Onderwerp: Zinterklaas
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dan had ik helemaal meelij gehad met degene die mij getrokken heeft! Aan de andere kant, ben iig wel een open boek |
Dan zal ik wel een gesloten boek zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 13:55
Onderwerp: weinig lol
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Trust me...vergeleken daarbij is CM een picknick |
Toch wel met kinderen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 13:47
Onderwerp: Hoe Bevrijdingsbediening mensen tot demonische gebondenheid
|
|
|
MAR907 schreef: | Was dat ook niet de taal van "lucifer" in het paradijs: gij zult vrij zijn en geenzins sterfen???
Wanneer iemand de Geest van God kent, dan weet deze ook wat de geest van God niet is.....
De teksten die jij noemt gaat over heel wat anders.
Johannes herkende "als een duif" als een teken, waardoor hij wist, dat de Here Jezus de beloofde messias is. God had dat tegen hem gezegd dat hij Hem zou herkennen aan een teken (symbool). De bijbel staat vol met symbolen die iets zeggen.... |
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 24 november 2010, 13:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 november 2010, 00:52
|
|
|
MAR907 schreef: | Joh 1:32 En Johannes getuigde, zeggende: Ik heb den Geest zien nederdalen uit den hemel, gelijk een duif, en bleef op Hem. Tja ga ik naar de site en wat zie ik??? Een roofvogel.
De geest van die symbool zegt alles.... Anita haar stukken zitten dicht bij de waarheid. |
Waarschijnlijk is de uitleg die de stichting "geboren om vrij te zijn" toch anders dan jij hier wilt neerzetten. Ik vind het zelfs een vorm van laster en kwaadsprekerij......
Deuternomium 32:11 Zoals een arend over zijn jongen waakt en voortdurend erboven blijft zweven, zijn vleugels uitspreidt en zijn jongen daarop draagt.
Jesaja 40:31 maar wie hoopt op de HEER krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 november 2010, 14:27
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi Lieve Anita!
Ik herken dingen.
Toen ik alleen de titel las, herkende ik al dingen die gebeurd zijn uit mijn eigen leven.
Bijvoorbeeld dat ik last had van extreme angst. die angst had niets met demonen te maken, doch met triggers die mij herbelevingen gaven van dingen uit de kindertijd. Dat werd dan door 'pastorale medewerkers' toegeschreven aan demonen.... Dusz gigne zij met handenoplegging demonen uitdrijven. En ik had het gevoel opdat moment en ook later, dat er juist demonen werden ingebracht...Wat heb je er mee gedaan?? Als je het idee had dat er juist demonen ingebracht werden dan zou je nu dus demonisch belast zijn .... ??
Voorlopig laat ik mijn reactie even hierbij. Later ga ik er eventueel verder op in.
Ik zal eerst de rest van het stuk wat je hebt geplaatst verder lezen!
BEDANKT!!!!! |
Ik doe de cursus "geboren om vrij te zijn" via Wilkin van der Kamp, en ik heb gemerkt dat het niet (eens zozeer) gaat om demonen. Het gaat er voornamelijk om dat je vrijkomt van die banden die je tegenhouden om je volledig in te zetten voor Jezus Christus. Banden kun je vergelijken met deuren, ingangen waardoor satan, en zijn helpers, invloed kunnen uitoefenen op je denken en doen. Dit kan echt van alles zijn, kijk maar eens op de site. http://www.bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=107
Afgelopen zaterdag hadden we een trainingsdag, met 4 blokken bijbelstudie en 4 blokken praktijk. Praktijk; bidden en lofprijzing (zang); bidden en zegenen; bidden en banden verbreken; bidden en genezen. Heerlijk hoe mensen (230 cursisten en 10 cursusleiders) samen God groot mogen maken, vol eerbied en ontzag voor en naar Hem kunnen uitspreken, Heer U bent goed !!!
Leuk om nog te vermelden, de cursus wordt bezocht door mensen van allerlei denominaties, van RK tot Refo, van Pinkster tot Baptist, van Vergadering van gelovigen tot Sabbatisten (ondanks dat het zaterdag was....)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 november 2010, 00:33
Onderwerp: Pinkstergemeente
|
|
|
ANITA324 schreef: | Van oorsprong uit huis ben ik ermee opgegroeit met de Vrije Evangelische Gemeente wat vroeger de tak was van de Hervormd kerk. Bijbel getrouw en zo zuiver en dicht mogelijk naar Gods Woord leven. Alleen 8 jaar geleden kreeg de kerkeraad een moderne visie waarop water bij de wijn werd gedaan en mijn vader die in de raad zat had de Bijbel als handleiding weergeven alleen men luistert er toen al niet naar. Je hebt dan met onwijze mannen te maken en leven vanuit de wereld waarop mannon de oorzaak is. Die V.E.G gebouw bestaat ook niet meer is vorig jaar verkocht. Zo slecht liep het af waarop nog een klein groepje mensen overbleef.
19 jaar was ik dat ik erbij weg ging opzoek naar diverse gemeente`s die nog trouw is aan Gods Woord alles nog zuiver wil weerleggen zoals het er staat. Alleen je proeft en ziet en toets alles en dan verneem je ook wel waar je dan ook kwam dat er teveel op het gevoel het geloof is. Men heeft niet genoeg aan des HEERE Woord zoals het staat geschreven. Waar de mens op de troon komt te zitten dan is dat al gauw mis en waarop kerkscheuringen komen en gaan. Mensenlijke wetjes en regeltjes die erbij worden gemaakt is taboe. Houd gij alleen aan de Antwoorden van de Bijbel Gods !
Waar ik naar toe ga is niet belangrijk het gaat erom dat HEERE Centraal staat. Dat de Zuiverheid van Gods Woord Recht Gesneden dient te worden.
Shalom, |
Dus de gemeente waar je nu naar toegaat, is jouw inziens "volmaakt schriftuurlijk" te noemen. Doen dus geen water bij de wijn ... ??Gefeliciteerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 november 2010, 00:20
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Maakt Verkade ook eerlijke chocola? 'k Heb net een stuk op. |
Wat, nu al, en je zou de reep laten liggen .....
(o ja, je zei niet hoe lang je de reep laten liggen)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 19 november 2010, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 23:55
|
|
|
[quote=ANITA324]Hoe Bevrijdingsbedieningen mensen tot demonische gebondenheid leiden
Wat bedoel je hier mee Anita, dat alle mensen die daaraan hebben deelgenomen nu demonisch gebonden zijn ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 23:32
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
ZINGA672 schreef: | "Rubriek: Ongeregeld personenvervoer per taxi"Ongeregeld?
k Zal jou zaterdag effies een stukkie ontregelen!
En die kikkerprins zet ik weer uit in de sloot! |
ja, van zooitje ongeregeld ....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 18 november 2010, 23:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 23:29
|
|
|
ANITA324 schreef: | Ik kan er niet anders van maken dat dit water bij de wijn doen is. Je ergens naar streven en naar jagen wat inwezen opgehouden is. Pinkster gemeentes zijn zowieso occult beladen er zullen een enkel oprechte christenen rond lopen en puur en zuiver naar HEERE Woord naleven en de dingen toetsen zoals het staat geschreven. Blijf het Woord Zuiver Recht Snijden.
Shalom,
Anita |
Naar welke kerk of gemeente ga jezelf Anita, ben heel benieuwd ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 18:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sinds wanneer is dat een sneer, het is een uitnodiging, je kunt ook alles er maar in lezen wat je wilt.... |
Zo las ik het ook niet hoor Chat, meer als een uitnodiging om het stuk eens goed door te lezen
En verder, het zijn richtlijnen die ze geven, maar ik denk dat de persoonlijke invulling daarvan per gemeente weer anders zal zijn. Ook de invulling die de gemeente leden ervaren zullen per persoon anders beleefd worden, en in sommige gevallen zul je dus zien dat deze mensen de pinkster / evangelie gemeente weer verlaten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 november 2010, 00:17
Onderwerp: Hebben wij vandaag bijkomende openbaring nodig:
|
|
|
Ik kan me indenken Anita dat als je een stuk als dit plaatst, je er ook achter staat. Zou je kunnen uitleggen waarom je er achter staat, wat is je persoonlijke motivatie in deze ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 20:59
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
PIETER649 schreef: | als het maar in hele noten is |
Volgend mij beperkt jouw muzikaal talent zich alleen maar tot het zingen in de douche ..... Vraag me trouwens af wat hele noten zijn. (walnoten en hazelnoten zeker) Kan me indenken dat die zwaar op de maag, in het gehoor liggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 14:39
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
FRANKT627 schreef: | |
Kop op Frank, lees eens in de bijbel wat God zegt, hoe Hij over jou denkt.
Je bent zijn kind..... Je bent uniek...... Een koningskind...... Je bent (geschapen naar) zijn evenbeeld...... Kind van de Allerhoogste..... Een prachtig kunstwerk..... Mijn geliefd kind..... enz. enz. (mooi he)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 01:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | En dat, mn waarde Cross, is nou exact waarom ik me vasthou aan de statenvertaling. Ik heb het n beetje gehad met andere vertalingen. Daarnaast blijf ik erbij dat als je de andere verzen er achteraan had gezet dat het algemene beeld heel anders zal zijn als in het door jou gequote gedeelte.
Maar joh, als jij het wil uitleggen als zelfbevrediging... ga gerust je gang |
Ik zou trouwens niet weten waarom ik niet mijn gang zou mogen gaan, om hier een redelijk algemene stellingname te plaatsen
Nee Pieter, de statenvertaling met kanttekeningen daar hou jij je blijkbaar aan vast. Ik heb geen probleem met de statenvertaling, wel met het feit dat jij zegt dat ik de statenvertaling met kanttekeningen er naast moet leggen. Want juist die kanttekeningen zijn door mensen geschreven, oftewel gedachtes/interpretaties van en door mensen....... Magl ik jou dan aanraden "Het Boek" en dan de versie "Het Leven, praktische lessen uit Het Boek" er naast te leggen..... ook daarin staan zgn "kanttekeningen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 november 2010, 01:30
Onderwerp: De 3 Noordelijke provincie`s activiteiten
|
|
|
TEUNTJE250 schreef: | afgelopen zaterdag naar concert van trinity geweest in tweede exloermond. was helemaal toppie |
Ik had wel 2 kaarten maar ben niet geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 14:23
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Nou...k zou maar beginnen met dweilen anders heb je straks nog natte sokken ook |
Ik zou eerst de (hoofd)kraan dichtdraaien, anders blijf je dweilen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 14:16
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
[quote=FRANKT627] wat een vraag! Neen, wij zijn gewoon anders en beter...
Ef 4:20 Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen.
De Belgen mogen beter zijn, in jouw ogen dan, maar het voorrecht om anders te zijn, tja dat is niet alleen aan de Belgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 14:00
Onderwerp: kanker
|
|
|
PIEKIE042 schreef: | luitjes....
al jullie reacties doen mij heel goed... ben daar blij mee. dank jullie..
Mijn vertrouwen heb ik op mijn Heer en God, de Vader van liefde en gena en goed. Hij is het die mijn leven in handen heeft. en ... ik heb geen moment geleefd met: waarom, of waarom ik... enne sja...waarom ik niet!! waarom een ander.. waarom de 1 wel geneest en de ander niet, wil ik me ook niet mee bezig houden. Daar ik daar toch niet uitkom. Het kan mij door dat denken van God af houden of dat ik bezig raak op een ander spoor.. Ik wil in afhankelijkheid van onze God leven. God enkel goed en in Hem geen spoor van duisternis. ik geloof niet dat God ziekte geeft, om de ander sterk te maken. dan is er een ander aan bod, en dat is satan, de verdelger van de wereld. God heeft Zijn Zoon gegeven, om de bovennatuurlijke geestelijke wereld van God zichtbaar te maken door Jezus heen, en dan staat er volgens mij nergens dat Jezus ziekte aan het verspreiden is geweest. En ook al staan er zoveel dingen in het oude testament.. Jezus is afspiegeling van Zijn Wezen, van God Zich zelf. Wat mooi, schitterend.. Hem alle lof en eer toe..
groetjes Wytske |
Amen!! Wat een vast vertrouwen straal je uit Wytske, 'k mag je Gods zegen en kracht toebidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 13:53
Onderwerp: voor elke dag bemoediging: lied, gedicht of bijbelvers
|
|
|
ANITA324 schreef: | Maandag 15 - 11 - 2010
Ik hef mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal. 2 Mijn hulp is van den HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft. 3 Hij zal uw voet niet laten wankelen; uw Bewaarder zal niet sluimeren. 4 Ziet, de Bewaarder Israels zal niet sluimeren, noch slapen. 5 De HEERE is uw Bewaarder, de HEERE is uw Schaduw, aan uw rechterhand. 6 De zon zal u des daags niet steken, noch de maan des nachts. 7 De HEERE zal u bewaren van alle kwaad; uw ziel zal Hij bewaren. 8 De HEERE zal uw uitgang en uw ingang bewaren, van nu aan tot in der eeuwigheid.
Shalom, |
http://www.youtube.com/watch?v=beFeeEtvBOo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 november 2010, 00:00
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja crossie... jij haalt er zelfbevrediging uit, iemand die het tweede vers vet drukt, zoals jij vers 4 en 5 vet drukt, haalt er incest / inteelt uit....
tis maar net wat je er uit wilt halen he... Dat is dus precies wat jij ook doet .....
Het lijkt me wijzer voor je om de statenvertaling met kanttekeningen er eens op na te lezen en dan gewoon vers 6 en 7 er ook bij te zetten. Waar jij hier zelfbevrediging vandaan haalt, is mij compleet een raadsel. | En waarom zou ik de statenvertaling met kanttekeningen erbij moeten halen, hier staan alleen gedachtes/interpretaties bij van mensen. Over dit hoofdstuk zijn veel verschillende gedachtes/verklaringen geschreven. Dat jij de kanttekeningen hier neerzet is prima, maar ik heb een andere uitleg gelezen die voor mij zeker zo aannemelijk is......
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 16 november 2010, 00:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 19:01
|
|
|
Dat sex iets is tussen 2 mensen, man en vrouw, is helemaal niet waar. Het samen één worden dat is door God gegeven aan de man en vrouw.
Over zelfbevrediging staat iets heel leuks in Hooglied 5.
Hier lees je over het meisje dat verlangt naar haar vriend, dit terwijl ze in slaap is en de kamerdeur op de grendel (afgesloten) is......
Zij 2 Ik sliep, maar mijn hart was wakker. Hoor! Mijn lief klopt aan! ‘Doe open, zusje, mijn vriendin, mijn duif, mijn allermooiste. Mijn hoofd is nat van de dauw, mijn lokken vochtig van de nacht.’ 3 ‘Maar ik heb mijn kleed al uitgedaan, moet ik het weer aandoen? En ik heb mijn voeten al gewassen, moet ik ze weer vuil maken?’ 4 Mijn lief stak zijn hand naar binnen, een siddering trok door mij heen – om hem! 5 Toen sprong ik op, ik ging hem opendoen. Mijn handen dropen van mirre, mirre vloeide van mijn vingers op de grendel van de deur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:51
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee, wat hebben ze wel in Drenthe. Ik nie weet nie. Oh ja, hunebedden, maar ja daar is ook geen markt voor ( lijkt mij). En verder? Uhm.....uhm.......uhm..... uhm...... o ja... bruine bonen denk ik , van Bartje. tja....... díe wilde er al niet voor bidden ......
En verder............. ??????????? |
Schoonebeek --> aardolie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:47
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik vond het niet hetzelfde, allereerst vond ik dat je het in jouw stukje omdraaide (eerst de liefde van God en dan de mensen die Hem op straat zetten i.p.v. andersom en voor mij is dat een enorm verschil) en ten tweede: ik had het over mensen die God niet nodig (denken te) hebben, Hem op straat zetten, (als Jezus aanklopt kun je er ook voor kiezen om open te doen...!) |
Ik snap je opmerking niet Sus, God heeft de mens zo Lief gehad dat Hij Jezus naar deze aarde stuurde om een weg tot redding te creëren. Zijn Liefde werd echter beloond door ongeloof, mensen hebben Hem niet Lief maar gooien zijn Liefde liever op straat dan het aan te nemen. En dat je er voor kunt kiezen om de deur open te doen, is toch echt Liefde van Hem, Hij geeft je de vrije keuze voor wat je ermee doet.
Joh 3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. (dat is toch de vrije wil van de mens??) (NBV)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 18:23
Onderwerp: Zinterklaas
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik sta allang in zn grote boek Zinga
(tip voor sint:goud doet het altijd goed!!! ) |
zeker maatje xxs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 november 2010, 00:24
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LOES550 schreef: | en een nieuwe liefde bloeit op........ |
Ik mag Frank wel .... Toffe peer, heb ik gemerkt tijdens de picknick.
maar verder zal het niet komen
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 15 november 2010, 00:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 november 2010, 23:25
Onderwerp: Humanisme
|
|
|
EUH, tis een lange lap tekst, met heel veel bijbelteksten......
Als iemand, vanuit welke grond dan ook, Gods bestaan ontkent, dan kun je dat volgens mij maar op één manier weerleggen. Leg de bijbel er tegenover, teksten waaruit blijkt dat God wel bestaat.
Zo staat er bijv. 77 keer (in 76 verzen) in de bijbel, "Ik ben de Heer" (NBV) Of wat te denken van "Ik ben God" of "jullie God..... De bijbel is er heel duidelijk over, Mat 10:33 Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel.
1. Gen 15,7 Ook zei de HEER tegen hem: ‘Ik ben de HEER, die jou heeft weggeleid uit Ur, uit het land van de Chaldeeën, om je dit land in bezit te geven.’ 2. Gen 28,13 Ook zag hij de HEER bij zich staan, die zei: ‘Ik ben de HEER, de God van je voorvader Abraham en de God van Isaak. Het land waarop je nu ligt te slapen zal ik aan jou en je nakomelingen geven. 3. Ex 6,2 God zei tegen Mozes: ‘Ik ben de HEER. 4. Ex 6,6 Daarom moet je dit tegen hen zeggen: “Ik ben de HEER. Ik zal de last die de Egyptenaren jullie opleggen van je afnemen, ik zal jullie uit je slavenbestaan bevrijden. Met opgeheven arm zal ik jullie verlossen en de Egyptenaren zwaar straffen. 5. Ex 6,8 Ik zal jullie naar het land brengen dat ik onder ede aan Abraham, Isaak en Jakob beloofd heb; dat land zal ik jullie in bezit geven. Ik ben de HEER.”’ 6. Ex 6,29 zei hij: ‘Ik ben de HEER. Alles wat ik tegen je zeg, moet je overbrengen aan de farao, de koning van Egypte.’ 7. Ex 12,12 Ik zal die nacht rondgaan door Egypte, en ik zal daar alle eerstgeborenen doden, zowel van de mensen als van het vee, en ik zal alle Egyptische goden van hun voetstuk stoten, want ik ben de HEER. 8. Ex 20,2 ‘Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd. 9. Ex 29,46 En zij zullen inzien dat ik, de HEER, hun God ben, die hen uit Egypte bevrijd heeft om in hun midden te wonen. Ik ben de HEER, hun God. 10. Lev 11,44 Ik ben de HEER, jullie God. Jullie moeten heilig zijn. Wees heilig, want ik ben heilig. Verontreinig je keel niet met dieren die op de grond rondkruipen. 11. Lev 11,45 Ik ben de HEER, die jullie uit Egypte heeft geleid om jullie God te zijn. Wees heilig, want ik ben heilig.”’ 12. Lev 18,2 ‘Zeg tegen de Israëlieten: “Ik ben de HEER, jullie God. 13. Lev 18,4 maar volgens mijn regels, houd je aan mijn bepalingen en leef ze na. Ik ben de HEER, jullie God. 14. Lev 18,5 Mijn bepalingen en regels schenken leven aan wie ze volgt, houd ze dus in ere. Ik ben de HEER. 15. Lev 18,6 Niemand van jullie mag de eer van een bloedverwant aantasten. Ik ben de HEER. 16. Lev 18,21 Ontwijd de naam van je God niet door een van je kinderen aan Moloch te offeren. Ik ben de HEER. 17. Lev 18,30 Houd je aan je verplichtingen tegenover mij en volg geen van de gruwelijke gewoonten na die voor jullie tijd in zwang waren, opdat je er niet door verontreinigd wordt. Ik ben de HEER, jullie God.”’ 18. Lev 19,3 Toon ontzag voor je moeder en je vader, en neem steeds mijn sabbat in acht. Ik ben de HEER, jullie God. 19. Lev 19,4 Laat je niet in met afgoden en maak geen godenbeelden. Ik ben de HEER, jullie God. 20. Lev 19,10 En wanneer je bij de wijnoogst druiven plukt, loop dan niet alles nog eens na en raap niet bijeen wat op de grond is gevallen, maar laat het liggen voor de armen en de vreemdelingen. Ik ben de HEER, jullie God. 21. Lev 19,12 Leg geen valse eed af als je bij mijn naam zweert, want daarmee ontwijd je de naam van je God. Ik ben de HEER. 22. Lev 19,14 Spreek geen vloek uit over een dove en plaats geen obstakel voor de voeten van een blinde. Toon ontzag voor je God. Ik ben de HEER. 23. Lev 19,16 Breng het leven van een ander niet in gevaar door lasterpraat over hem rond te strooien. Ik ben de HEER. 24. Lev 19,18 door je te wreken of wrok te blijven koesteren. Heb je naaste lief als jezelf. Ik ben de HEER. 25. Lev 19,25 In het vijfde jaar mag je de vruchten eten. De opbrengst zal des te groter zijn. Ik ben de HEER, jullie God. 26. Lev 19,27 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER. 27. Lev 19,30 Neem steeds mijn sabbat in acht en heb eerbied voor mijn heiligdom. Ik ben de HEER. 28. Lev 19,31 Raadpleeg geen geesten en schimmen van doden. Wie zich tot hen wendt, verontreinigt zichzelf. Ik ben de HEER, jullie God. 29. Lev 19,32 Sta op voor oude mensen en betoon hun respect. Toon ontzag voor je God. Ik ben de HEER. 30. Lev 19,34 Behandel vreemdelingen die bij jullie wonen als geboren Israëlieten. Heb hen lief als jezelf, want jullie zijn zelf vreemdelingen geweest in Egypte. Ik ben de HEER, jullie God. 31. Lev 19,36 Gebruik een zuivere weegschaal met zuivere gewichten, een zuivere efa en een zuivere hin. Ik ben de HEER, jullie God, die jullie uit Egypte heeft geleid. 32. Lev 19,37 Houd je aan al mijn bepalingen en regels en leef ze na. Ik ben de HEER.”’ 33. Lev 20,7 Zorg ervoor dat jullie heilig zijn, en blijf heilig, want ik ben de HEER, jullie God. 34. Lev 20,8 Houd je aan mijn bepalingen en leef ze na; ik ben de HEER, ik heilig jullie. 35. Lev 20,24 Toen heb ik jullie gezegd: ‘Jullie zullen hun land in bezit krijgen. Ik zal jullie het land dat overvloeit van melk en honing in bezit geven.’ Ik ben de HEER, jullie God, die jullie van alle andere volken heeft onderscheiden. 36. Lev 21,12 Hij mag het heiligdom niet verlaten, anders zou hij het heiligdom van zijn God ontwijden, hij is immers met de zalfolie van zijn God gewijd. Ik ben de HEER. 37. Lev 21,15 anders zou hij zijn nageslacht ontwijden. Ik ben de HEER, ik heilig hem.”’ 38. Lev 21,23 Maar omdat hij een gebrek heeft, mag hij de ruimte waar het voorhangsel hangt niet betreden en niet bij het altaar dienstdoen, anders zou hij mijn heilige plaatsen ontwijden; ik ben de HEER, ik heilig ze.”’ 39. Lev 22,2 ‘Zeg tegen Aäron en zijn zonen dat zij op gepaste wijze moeten omgaan met de heilige gaven die de Israëlieten aan mij afstaan, opdat ze mijn heilige naam niet ontwijden. Ik ben de HEER. 40. Lev 22,3 Zeg tegen hen: “Wanneer een van jullie nakomelingen in onreine toestand in de nabijheid komt van de heilige gaven die de Israëlieten aan de HEER hebben afgestaan, zal hij van omgang met mij worden uitgesloten. Dit geldt voor alle komende generaties. Ik ben de HEER. 41. Lev 22,8 De nakomelingen van Aäron mogen zich niet verontreinigen door dieren te eten die een natuurlijke dood gestorven zijn of zijn doodgebeten. Ik ben de HEER. 42. Lev 22,9 Ze moeten zich houden aan hun verplichtingen tegenover mij en mogen op dit punt niet zondigen, want als ze wat heilig is ontwijden, zullen ze sterven. Ik ben de HEER, ik heilig hen. 43. Lev 22,30 het vlees op diezelfde dag eten, het mag niet tot de volgende dag bewaard worden. Ik ben de HEER. 44. Lev 22,31 Houd je aan mijn voorschriften en leef ze na. Ik ben de HEER. 45. Lev 22,32 Doen jullie dat niet, dan ontwijden jullie mijn heilige naam en moet ik mijn heiligheid tegenover jullie bewijzen. Ik ben de HEER, ik heilig jullie. 46. Lev 22,33 Ik ben het die jullie uit Egypte heeft weggeleid om jullie God te zijn. Ik ben de HEER.’ 47. Lev 23,22 Ga bij het binnenhalen van de oogst niet tot aan de rand van de akker en raap wat blijft liggen niet bijeen, maar laat het liggen voor de armen en de vreemdelingen. Ik ben de HEER, jullie God.”’ 48. Lev 23,43 om jullie kinderen eraan te herinneren dat ik de Israëlieten in hutten liet wonen toen ik hen uit Egypte wegleidde. Ik ben de HEER, jullie God.”’ 49. Lev 24,22 Vreemdelingen en geboren Israëlieten moeten volgens dezelfde norm worden berecht. Ik ben de HEER, jullie God.”’ 50. Lev 25,17 Benadeel je volksgenoten niet. Toon ontzag voor je God; ik ben de HEER, jullie God. 51. Lev 25,38 Ik ben de HEER, jullie God, die jullie uit Egypte heeft geleid om jullie Kanaän in bezit te geven en jullie God te zijn. 52. Lev 25,55 Want de Israëlieten behoren mij toe; ik heb hen uit Egypte weggeleid. Ik ben de HEER, jullie God. 53. Lev 26,2 Neem steeds mijn sabbat in acht en heb eerbied voor mijn heiligdom. Ik ben de HEER. 54. Lev 26,13 Ik ben de HEER, jullie God, die jullie uit Egypte heeft geleid om je uit de slavernij te bevrijden. Ik heb het juk gebroken waaronder je gebukt ging, zodat je weer met opgeheven hoofd kunt rondlopen. 55. Lev 26,44 Maar zelfs terwijl ze in het land van hun vijanden verblijven, zal ik hen niet verwerpen en hen niet uit afkeer aan de vernietiging prijsgeven. Ik zal mijn verbond met hen niet verbreken, want ik ben de HEER, hun God. 56. Lev 26,45 Ik zal denken aan het verbond dat ik sloot met hun voorouders, die ik voor de ogen van alle volken uit Egypte heb weggeleid om hun God te zijn. Ik ben de HEER.”’ 57. Num 3,13 Elke eerstgeborene komt mij immers toe: op de dag dat ik de eerstgeborenen in Egypte doodde, heb ik alle eerstgeborenen van Israël, zowel van de mensen als van de dieren, voor mijzelf bestemd. Mij behoren ze toe. Ik ben de HEER.’ 58. Num 3,41 In de plaats van de eerstgeboren Israëlieten moet je de Levieten voor mij afzonderen, en in de plaats van het eerstgeboren vee van de Israëlieten moet je het vee van de Levieten afzonderen. Ik ben de HEER.’ 59. Num 3,45 ‘Zonder de Levieten voor mij af in de plaats van de eerstgeboren Israëlieten, en het vee van de Levieten in de plaats van het vee van de Israëlieten. De Levieten behoren mij toe. Ik ben de HEER. 60. Num 10,10 Ook als jullie feestvieren, op de vaste feesten en bij nieuwemaan, en brandoffers en vredeoffers brengen, moet er op de trompetten geblazen worden om jullie in herinnering te brengen bij jullie God. Ik ben de HEER, jullie God.’ 61. Num 15,41 Ik ben de HEER, jullie God, die je uit Egypte heeft weggeleid om jullie God te zijn. Ik ben de HEER, jullie God.’ 62. Deut 5,6 ‘Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd. 64. Ps 81,11 ik ben de HEER, je God, die je wegleidde uit Egypte – open wijd je mond, ik zal hem vullen.” 65. Jes 41,13 Want ik ben de HEER, je God, ik neem je bij je rechterhand en zeg je: Wees niet bang, ik zal je helpen. 66. Jes 42,8 Ik ben de HEER, dat is mijn naam. Ik deel mijn majesteit niet met een ander, noch de lof die mij toekomt met een beeld. 67. Jes 43,11 Ik, ík ben de HEER! Buiten mij is er niemand die redt. 68. Jes 43,15 Ik ben de HEER, jullie Heilige, de schepper van Israël, jullie koning. 69. Jes 45,5 Ik ben de HEER, er is geen ander, buiten mij is er geen god. Ik heb je omgord met wapens, ofschoon je me niet kende. 70. Jes 45,6 Zo zal iedereen, van oost tot west, weten dat er niets is buiten mij. Ik ben de HEER, er is geen ander 71. Jes 45,18 Dit zegt de HEER, die de hemel geschapen heeft – hij is God! –, die de aarde gemaakt en gevormd heeft en die haar heeft gegrondvest – niet als chaos schiep hij de aarde, maar om te bewonen heeft hij haar gevormd: Ik ben de HEER, er is geen ander. 72. Jes 45,19 Ik heb niet in het verborgene gesproken, ergens in een duister oord, ik heb Jakobs nageslacht niet gevraagd: ‘Zoek mij in de chaos.’ Nee, ik ben de HEER, al wat ik zeg is rechtvaardig, wat ik aankondig is waarachtig. 73. Jes 48,17 Dit zegt de HEER, je bevrijder, de Heilige van Israël: Ik ben de HEER, jullie God, die jullie onderricht in je eigen belang, die jullie leidt op de weg die je gaat. 74. Jer 32,27 ‘Ik ben de HEER, de God van al wat leeft. Is er ook maar iets dat voor mij onmogelijk is? 75. Ez 20,5 Zeg tegen de oudsten: “Dit zegt God, de HEER: Op de dag dat ik Israël uitkoos, heb ik de nakomelingen van Jakob een plechtige eed gezworen en maakte ik mij in Egypte aan hen bekend met deze woorden: ‘Ik ben de HEER, jullie God.’ 76. Zach 10,6 Ik zal het volk van Juda onoverwinnelijk maken en de nakomelingen van Jozef laten zegevieren. Ik ben vol zorg voor hen en zal hen veilig thuisbrengen. Dan zal het weer zijn als voorheen, alsof ik hen nooit verstoten had, want ik ben de HEER, hun God, en ik zal hun gebeden verhoren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|