ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 ... 110 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 20:35
BerichtOnderwerp: 23 september

Vandaag is het 23 september...
Nog 3 maanden en het is weer kerst zo ongeveer...

Wat ga jij doen om te zorgen dat je deze kerst niet (weer) zonder lover zit??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 18:20
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld

bron? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 22:06
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld

HERMAN388 schreef:
Tjonge jonge Woedende smiley

Dagelijks lezen we in de kranten, zien we op de tv en horen we bij mondjespraat over de crisis.
Troonrede is weer achter de rug en nu debatten in de 2e kamer.
Wanneer komt er einde aan van dat gezeur over bezuinigingen?

Waar maak jij je druk om??
Je komt net van een mooie vacantie!
Zolang je nog geld hebt voor dat soort luxe hoef je niet te klagen.

Je blijft uit vrije wil wonen in een land waar de ene regering na de andere niets anders doet dan het volk euh...in de maling nemen

( het liefst had ik hier een werkwoord dat o.a. met textiel aan elkaar maken gebruikt, maar ik beheers me)

Pieter, besloot te emigreren nadat de uitslag van het referendum over de europese grondwet door de plee werd gespoeld.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 09:51
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb je wel vaker verteld dat een vrouw zonder hoofddeksel gezien werd als een vrouw van lichte zeden. Ik vertaal de tekst dus zo, dat vrouwen zich zo moeten kleden dat ze geen aanstoot voor mannen vormen. Als een vrouw met diepe colleté in de dienst komt, zal ze daar op gewezen worden.

dan ga ik jou voor de zoveelste keer vragen waarom het 1 wel op de letter exact genomen moet worden, en het andere niet.
ik zie daar toch een zekere willekeur in.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:10

CROSSROAD317 schreef:
Ik geef aan wat de kerken doen ... Uitgaande van de Heidelberger Catechismus

De Heidelberger Catechismus zegt:

Vr.92. Hoe luidt de wet des Heeren?
Daarna krijg je een opsomming van de 10 geboden. Ik neem dus aan dat ze daarmee de 10 geboden zien als de wet ...

gaat het er om wat de kerken als wet zien, of gaat het erom wat Paulus bedoelde met de wetten???

@ antwoord op Pieter649
Het is je goed recht om de knop "deze reactie is niet okee" te gebruiken.
Maar om een vraag als "Godslastering te bestempelen" vind ik te ver gaan, mede omdat je niet met een bijbelse weerlegging komt.
De vraag was dan ook "geef je satan daarmee niet een werktuig in handen ... " Zoals jij het stelt zeg ik dat het omonstotelijk vaststaat dat de kerk "satan een werktuig in handen geeft ..." Een niet onbelangrijk verschil in lezen en lezen ...

..

Tja, zo kun je alles recht praten wat krom is Gefrustreerde smiley

ik weet niet of je ooit wel eens van suggestief taalgebruik gehoord hebt, je weet op zeker wel hoe je het moet gebruiken....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 21:23

CHATULIEM619 schreef:
Vertalingen of visies doen er eigenlijk niet zoveel toe vind ik. Ik vind het gewoon slordig als je zo met de voorschriften van God omgaat. Als je er zo op voorstaat de bijbel letterlijk te nemen, blijkt gewoon dat het met deze rituelen niet zo serieus omgesprongen wordt.
Wat betekent bijbelvastheid als je niet zo bijbelvast bent als je doet geloven?En dan heb ik het nog niet eens over het gemak waarop alles wat met de Heilige Geest te maken heeft maar wordt weggemoffeld....

Ach chat, dat gebeurt toch overal? dat slordig met voorschriften omgaan? hoeveel vrouwen dragen in jouw gemeente een hoofdbedekking tijdens de dienst?

en nogmaals, ik denk dat cross de link met de farizeeers over het hoofd heeft gezien
en ik blijf het een schandaal vinden dat hij het voorlezen van de 10 geboden een werk van satan noemt.
ik heb de redactie dan ook met de dit-is-niet-okee knop van mijn mening op de hoogte gesteld.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 20:54
BerichtOnderwerp: Het weer

MARIO216 schreef:
Gefrustreerde smiley Als je het had gelezen heb ik het al. Of type ik in het Duits Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

denk jij nou echt dat ik alle 3200 bijdrages van jou lees EN onthoud???? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 20:02
BerichtOnderwerp: Het weer

MARIO216 schreef:
We schijnen een heel mooi najaar te krijgen.

Gauw je abo verlengen dan, krijg je n mooooooi boek om in het zonnetje te lezen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 20:00

CROSSROAD317 schreef:
In een ander topic citeerde ik uit 2 Korintiers 3

12 Dit is onze hoop, en daarom handelen we in alle openheid 13 en zijn we niet als Mozes, die zijn gezicht met een sluier bedekte, zodat de Israëlieten niet konden zien dat de glans verdween. 14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen. 16 Maar telkens als iemand zich tot de Heer wendt, wordt de sluier weggenomen. 17 Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. 18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.

Daar staat geschreven over de sluier (bedekking) die over hun hart ligt, telkens weer word die sluier (bedekking) gelegd als de wet wordt voorgelezen ...

In veel kerken lezen ze de wet voor, elke zondag opnieuw ... met welk nut/doel .. ??
Als er heel duidelijk staat geschreven dat dat een sluier (bedekking) op het hart legt waarom dan toch elke week opnieuw de wet voorlezen ...

Ik denk dat satan hier een hand in heeft. Wat is er nou beter voor hem dan mensen te bedekken met een sluier, zodat de glans van Christus wordt weggenomen. Geef je hier satan niet een vrije hand om met een vals en leugenachtig evangelie te komen?? Een evangelie die gericht is op eigen werken, nooit goed genoeg zijn voor God, zonder de Volheid van Gods Genade ... ???

..

Wat een hypocriet verhaal Cross.
Ik weet dat het in bepaalde groeperingen not done is om de wet te
lezen.

Want we leven niet meer onder de wet, we leven onder de genade Lachende smiley

Sorry, maar dezelfden die dat iedere keer, tot vervelens toe, roepen, gillen ook het hardst als er een keer SEX VOOR HET HUWELIJK is...
Want we leven dan weliswaar niet meer onder de wet, maar dat ene artikel nr. 7 heeft toch een warm plekje in het hart van de genaderoepers.
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

De 10 geboden zoals in de kerken wekelijks word voorgelezen heeft geen sluier en de bewering dat Satan achter het lezen daarvan zit, is in mijn ogen een godslastering van je, Cross!! Geschokte, onthutste smiley

Een kleine 2000 jaar geleden was de praktijk in de synagoges dat de wet inderdaad werd voorgelezen, maar dat waren niet zozeer de 10 geboden.
Dat waren alle overige wetjes en artikeltjes waarvan er vele door de farizeeers waren bedacht, zoals bijv. de maximale afstand die op de sabbath gelopen mocht worden.
Wetjes dus van het kaliber waardoor Jezus opmerkingen kreeg doordat enkele discipelen wat graan plukten en aten op een sabbathsdag.
Dit soort wetten, waaronder ook de stringente voedingsregels, kunnen inderdaad een sluier leggen...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 19:39
BerichtOnderwerp: Moeten we bang zijn voor boze geesten?

MARISKA601 schreef:
Dat is wel een traditie die van de Rooms-Katholieke kerk afkomstig is.

Ik geloof wel dat de mens bezeten kan raken van boze geesten.
Maar dat er boze geesten in een huis wonen... nee...

Er is tijdens de reformatie erg resoluut gebroken met de RK kerk.
Dat is wel jammer want er zijn diverse gebruiken waar niets mis mee is.

Daarnaast denk ik dat je meer moet kijken naar wat ons verbind dan naar wat ons afstoot.

Die spoken, om het denigrerend op 1 hoop te gooien, daar geloof ik niet zo in.
Geesten van dode mensen zijn het niet want die zitten in de hemel of in de hel.
En ja, duivels kunnen ook dingen doen, maar tis wel lekker dat je weet waar je mee te maken hebt....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam

ROADY641 schreef:
Nou, vooruit, ook mijn laatste reactie hier.
Want je zegt het goed Shanita: je kunt best aan de gang blijven :)

Over de healing rooms.
Ik ben daar zelf ook een bepaalde periode geweest.
Ik heb daar veel mogen opruimen, veel geleerd, en met verbazing soms hoe God woorden van wijsheid gaf.

Niets dan lof voor die mensen die daar klaar staan om met je te bidden.

En anderen die het bespottelijk maken, beetje jammer als je er zelf nooit geweest bent. Misschien beter om dan maar niets te zeggen.

maar toch kom je er nu niet meer, begrijp ik uit jouw woorden?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 21:36
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

CHATULIEM619 schreef:
Omdat de charismatische kringen hier onderwijs in gaven. Bovendien is er nog steeds geen onderwijs in de traditionele kerk, dat wil niet zeggen, dat daar geen mensen zitten....

ho ff chat... het is toch een gave volgens jou ?? en geen goocheltruuk of handigheidje dat je aan kan leren???
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:58
BerichtOnderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?

HANNAH810 schreef:
mag ik u voor de vraag onder punt A herinneren aan de voogaande reactie? overigens zit er wellicht minder verschil tussen heide en hof dan je verwachten zou..... Engeltje smiley
en voor de misvatting onder punt B wil ik u wijzen op het feit dat iemand hulp bieden iets anders is dan voor iemand werken op contract.
helpen kan op basis van gelijkwaardigheid...........voor het geval dat dat aan uwes aandacht ontsnapt mocht zijn............ Engeltje smiley

ten eerste hoop ik in het belang van de argeloze voorbijgangers dat er wel degelijk een verschil zal zijn tussen de heide en de hof.
Ook in het kader van de goede zeden lijkt het mij niet wijs een stuk of 30 cm-ers in dr adam, dan wel evakostuum voorbij te zien huppelen.. Geschokte, onthutste smiley

graag zou ik onder uwe aandacht willen brengen dat degene die helpt, nog steeds degene die het hogere doel nastreeft helpt.
ofwel de hulp is meewerkend aan het doel van een ander.

daarbij bied de gemiddelde vrouw in eerste instantie inderdaad slechts haar hulp aan, om dit naderhand via een geleidelijke coup om te draaien tot zij de baas kan spelen, de tang!!
daarmee gaat ze haar bijbelse opdracht tot hulpe zijn, voorbij en is ze dus onbijbels bezig.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:11
BerichtOnderwerp: flirtcursus

hoe kun je nou van de gemiddelde cm-er verwachten dat ze een reportage uit Assen, das in Drenthe (!!) uit het Dagblad van het noorden, serieus nemen??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:09

CHATULIEM619 schreef:
Ze moeten hun plaats weten.....voor het aanrecht, achter de strijkplank.

jij bent verstandig man!!
hoe gaat het met daten trouwens?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:07

WILLEMIJN232 schreef:
nee, ik doe aan yoga.... Knipoog smiley

rechtsdraaiend of linksdraaiend? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:03

JOLAN931 schreef:
Dus als ik het goed begrijp is dit bericht plaatsen een impuls, en tegelijkertijd een heilig moment, wat je op een ander tijdstip weer aanpast??

Ik probeer het topic te volgen maar ik snap er helemaal niets meer van en het komt heel zweverig en irreëel op mij over.
waar gaat het eigenlijk nog over?

t gaat nergens over, het was slechts een heilige impuls.. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:02

HANNAH810 schreef:
een hulp "tegenover hem" om hem van wat tegengas te voorzien...... Clown smiley

hulpe tegenover hem...
iemand wiens taak is te helpen, is je knecht, dus niet gelijk aan de baas.
ik snap dus ook niet :

a. wat dit met de picknik te maken heeft, en
b. waarom dat personeel zo brutaal is tegen de baas
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:57

Ik heb na ampel beraad besloten hier een verklaring af te leggen...

In het verleden zat ik ooit ook bij een gemeente waar tongentaal gebruikt werd, dus ik heb ervaring als toehoorder hetgeen niet iedereen kan zeggen.

Ten eerste is mijn mening dat het spreken in andere tongen niets meer of minder was dan het vermogen dat de Heilige Geest gaf aan degenen die er tijdens de uitstorting bij waren om in andere, BESTAANDE, talen het evangelie te kunnen verkondigen.
Je kunt dan denken aan bijv. egyptisch, grieks, romeins of een ander arabisch dialect.
Dat blijkt ook uit datzelfde bijbelgedeelte waar gesproken word over vreemdelingen die opeens hun eigen landstaal hoorden.
Deze gave diende dus voor de verspreiding van het evangelie een PRACTISCH nut; de evangelisten kregen de mogelijkheid zich verstaanbaar te maken.

Ten tweede wil ik opmerken dat voor zover ik tongentaal heb mogen aanhoren, dat GEEN practisch nut had.
In die gemeente waren op dat moment geen mensen uit andere landen aanwezig die geen nederlands verstonden en dus op tongentaal aangewezen waren.
Opvallend vond ik wel dat degene die in tongen sprak daar zelf buitengewoon tevreden over was.

Ook opvallend vind ik dat deze gave exclusief in charismatische gemeenten voorkomt, zijn dit dan de enige ware gemeenten of speelt er nog meer?

Iedereen moet zelf maar weten wat ze er mee doen, ik ga het niet afdoen als onbijbels omdat ik er zelf niet aan meedoe.
Mocht jij er baat bij hebben, ga gerust je gang, ik vrees gewoon dat ik er een beetje te nuchter voor ben.

Per slot van rekening gaf Jezus zelf, toen hem gevraagd werd hoe te bidden, ons het OnzeVader...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: Op televisie

ERIKA129 schreef:
Alweer Harry snotter??
Gisteravond ook al Kotsende smiley

ja und?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:30

wees blij dat ik het nog niet over monumentenzorg heb... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 21:18

Als ik nou straks een topic over het opknappen van roze cadillacs op forum ga openen, gaan jullie dan met zn allen weer zeuren over yoga??

Laat W-tje en Mieke lekker dr bejaardengymnastiek doen en ga verder met je leven.

Pieter die nu met weemoed terugdenkt aan de tijd dat we t hier op forum voornamelijk over SEX VOOR T HUWELIJK hadden...

(in tegenstelling tot yoga is sex wel tastbaar... Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:16

CHATULIEM619 schreef:
Goed, komt er nog iets leuks op de tv?

hier in huis straks een dvd van harry potter Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 19:14
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

ROADY641 schreef:
Misschien herken je het niet Erika.
Ikzelf heb ervaren dat "angst" zo natuurlijk aan kan voelen, dat ik het niet herken als zodanig. Pas als God me ervan bewust maakt, kan ik het onder ogen zien en herkennen...
Dat gaat wel stapje voor stapje, laagje voor laagje. God weet wat wij aankunnen. Naarmate een mens groeit in Gods liefde, wordt hij sterker. En zodoende kan God hem (of haar) steeds dieper "genezen" van de angst (die in elk mens aanwezig is)

Jij vertelde laatst heel eerlijk over het "instorten" van jouw leven.
Je gaat me toch niet vertellen dat je daar totaal geen angst bij ervoer?
Andersom: is het niet juist de onderliggende angst, die wij wegstoppen, waardoor wij ons leven niet correct en stabiel kunnen opbouwen?

Roady... je boodschap dringt niet echt door...

Dat is heel simpel te verklaren, angst is niet universeel voor iedereen gelijk.
Voorbeeld: als jij bang bent voor spinnen, hoeft Erika dat nog niet te zijn.
Dus als jij geen slaap kon vatten door angst, hoeft een ander niet net zoveel last van zn geweten te hebben..
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 16:21

LOVEJEZUS310 schreef:
Dames, volgens mij raken we uit koers hier

Al die leugens ken ik wel zo'n beetje, teveel om even op te noemen

Ga weer terug naar het begin van deze topic

Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan anno 2011.

Wat vraagd God nu aan ons om te gaan doen in deze eindtijd

Hoe echt jij KAN zijn in JEZUS aanwezigheid, is afhankelijk van jouw geloof, maar vooral van GODs genade....
Goede werken moeten hun oorsprong vinden in jouw relatie met GOD.
Goede werken die jij doet vanuit een andere invalshoek dan GODs liefde, is geen waarlijk goed werk.
GOD vraagt van ons te bidden en te werken, dus zolang jij voldoet aan deze opdracht, kun jij in ZIJN aanwezigheid zijn.

Deze eindtijd, is jouw persoonlijke eindtijd, net als voor ieder nu levend mens.
De eindtijd begint bij je conceptie en eindigd bij je dood.
Ieders eindtijd is anders, de opdracht in je eindtijd is voor iedereen gelijk: BEKEERT U
Om te spreken over DE eindtijd als een periode in de wereldgeschiedenis, is dus onzin, het gaat in essentie om je persoonlijke eindtijd.
Mocht dit samenvallen met het einde der wereld, ben je gewoon de laatste generatie op deez aard, verder niets om je nu al druk over te maken.
De uitkomst blijft gewoon dat jij ofwel bekeerd en door JEZUS bent geheiligd, ofwel onbekeerd bent....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 21:36

COOTJE711 schreef:
Niet te hard rijden hè? anders waait ze weg.... Lachende smiley

zo hard waait het never nooit niet in duitsland Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 20:34

JOSINA022 schreef:
Ok, als volgt...Pieter bezorgt de post met de taxi, terwijl Frank, liggend op de achterbank, de post op volgorde legt in de hoop dat het lichtje nog een keer gaat branden.

Zoiets? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En die uitzending wordt herhaald Smiley die vol vragen zit Ben heel benieuwd Smiley met dichtgeplakte mond

solly... dr is er maar 1 die op de achterbank van mn cabrio mag genieten van de hoeveelheid beenruimte... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:29
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ERIKA129 schreef:
Wat zijn die belg en die zeeuw toch lieflijk voor elkander Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Maar 22 uur slapen mmmm niet slecht Clown smiley

lees 3 uur achtereen forum van CM en je valt gegarandeerd in slaap voor 22,5 uur
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:26
BerichtOnderwerp: Wat zegt de bijbel over alcohol?

FRANKT627 schreef:
Cootje, heb je dat gezien van die tampons? Hoe bedenken ze het? Gefrustreerde smiley

Wat gaan ze nog verzinnen Smiley die vol vragen zit

De mensch heeft een zieke geest... Verraste, verbaasde smiley

Hoe ziek moet je geest niet zijn om te googlen op zoiets ??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zelf googelde ik ooit op " jong strak vrouwelijk huwbaar vruchtbaar " en zo kwam ik op cm terecht alwaar ik mn vrouw tegenkwam... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:17
BerichtOnderwerp: Wat zegt de bijbel over alcohol?

Comadrinken is een gevolg van de invoering van de euro.

Voor invoering van de euro kon ik met 50 a 60 gulden op zak een avondje lekker doorzakken, flink aangeschoten raken dus, de nodige rondjes geven, en na afloop ff broodje shoarma eten.

Van de huidige tegenwaarde, 20 a 25 euro word zelfs een erkend geheelonthouder nog niet aangeschoten en dan is het te hopen dattie vegetarier is want een broodje shoarma zit er echt niet meer in.

Jongeren gingen dus thuis alvast wat voordrinken vanwege de hoge kosten in de horeca, comazuipen is dus het resultaat van de euro...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 ... 110 Volgende
Pagina 49 van 110