Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 22:03
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Ik had niets gezien zat in de kerk. En daar ook hoop gekregen Sjalom. Martin |
In de kerk kan je hoop een hoop dingen zien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:36
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Lees ik net op internet bij het regionieuws in Zeeland van wéér een moordpartij. Nu in Breskens. Een week of 4 geleden in Nieuwdorp. Hoelang is het geleden dat een echtpaar in Middelburg is vermoord. Oorzaak bij alle moorden lag in de relationele sfeer. Kindertjes moeten ondergebracht worden in een pleeghuis omdat mama dood is en papa zit in de bak. Hebben sommige mensen dan écht geen geweten ? Is het dat de pers er teveel aandacht aan besteed waardoor anderen zoiets gaan bedenken? Wat me ook opvalt bij deze moorden: In alle gevallen was het bij de politie bekend dat er zich problemen voor deden. Waarom grijpt men dan niet eerder in? |
De politie doet vrijwel weinig met dreigementen. Pas als er echt gevaar is, mogen ze ingrijpen. Meestal is het te laat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:59
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
Stel dat alle kerken die houding hebben, van we begraven niet want deze heeft niet de natuurlijke dood gestorven.
Dat zal me een toestand worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:32
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Kan je zulke opmerkingen niet beter mailen? Vind ik wel gepast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:28
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
Hier het verhaal:
In Liempde (Noord-Brabant) is ophef ontstaan na de weigering van pastoor Norbert van der Sluis om de uitvaart te verzorgen van een man die had gekozen voor euthanasie. De pastoor vertelde dinsdag dat hij ook niet wilde dat een collega de plechtigheid in zijn kerk zou overnemen. De familie van de overledene moest uitwijken naar een kerk in Sint-Oedenrode. Het kerkbestuur is zo verontwaardigd over de starheid van de pastoor dat een actie voor behoud van het orgel voorlopig is stopgezet.
'Kon niet anders'
'Ik heb gehandeld naar eer en geweten', zegt Pastoor Van der Sluis tegen DePers.nl. 'In 2005 is door de bischoppen in Nederland een document op te stellen over hoe je moet handelen in geval van euthansie en conform dat artikel heb ik gehandeld. Hoe dat document heet? Dat weet ik niet.'
Sommige leden van het kerkbestuur vinden dat de pastoor zijn volgelingen in de kou laat staan op het moment dat ze hem het hardst nodig hebben. 'Een pastoor wordt inderdaad geacht om mensen te helpen', zegt Van der Sluis. 'Maar niet ten koste van alles. Ik kan deze uitvaart niet verzorgen omdat ik dan last van mijn geweten krijg.'
Wat zou God vinden van zijn handelen? Van der Sluis: 'Ooit zullen we het weten...
Bestuur eist excuses
Pastoor Norbert van der Sluis moet zijn excuses aanbieden en zijn beleid wijzigen. Doet hij dat niet, kan er beter een andere pastoor komen. Dat heeft het bestuur aan de pastoor laten weten.
,,We hebben het er heel moeilijk mee", aldus de vicevoorzitter Van den Berg. ,,De familie had geen slachtoffer mogen worden van de tweeslachtigheid over de regelgeving. Als bestuur willen we dat de kerk openstaat voor alle mensen."
Van den Berg heeft ,,veel, heel veel'' telefoontjes gehad van parochianen die meeleven met de familie. Hij schat dat 40 tot 45 vrijwilligers zo verontwaardigd zijn dat ze voorlopig niet meer willen meedoen aan een eerder opgezette actie voor behoud van het orgel.
Bisdom Den Bosch
Een pastoor die een uitvaart van een parochiaan die euthanasie heeft laten plegen, weigert, handelt volgens de regels van de Rooms-Katholieke Kerk. Die wijst actieve euthanasie af. Maar een pastoor die de uitvaart vervolgens overneemt, handelt niet per se tegen het kerkelijk recht. Dat heeft het bisdom Den Bosch dinsdag gezegd. Een pastoor in Liempde (Noord-Brabant) weigerde vorige week een man te begraven, omdat hij euthanasie had gepleegd. Pastoor Vincent Blom in Sint-Oedenrode deed het vervolgens wel. ,,Er kunnen altijd verzachtende omstandigheden zijn waardoor een pastoor zonder gewetensbezwaren een uitvaart kan begeleiden'', aldus de woordvoerder van het bisdom Den Bosch. ,,De eindverantwoordelijkheid ligt bij de pastoor, niet bij de kerk.''
Blom besloot in tegenstelling tot de pastoor in Liempde wel voor te gaan in de uitvaartdienst. De kinderen van de man die euthanasie pleegde, wonen in Sint-Oedenrode, waar Blom pastoor is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:16
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Een belgische frank....hoeveel is die eigenlijk waard.... |
Op dit moment niks....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 20:16
|
|
|
[quote=VISSER278]
Ik leg niemand censuur op....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 19:57
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vergeet het maar. 'k zou nog liever prikkie een knuf geven dan jou. Jij mij dreigen met vertrek morgen , en dan nog bedelen om een knuf |
het is en blijft een belg die frank...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 16:33
Onderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wat heb ik toch misdaan??? Is dat nu mijn verdienste??? Ik kan toch ook eens een fout maken maar dat wil toch niet zeggen dat ik zo gestraft moet worden... |
Ben je niet blij met deze verering? Word je op een voetstuk gezet en is het nog niet goed...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 28 augustus 2011, 09:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 16:31
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Alles gebeurt in stilte... |
vertel frank.. je maakt dit knijn wel erg nieuwsgierig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 16:30
|
|
|
[quote=FRANKT627]
word het dan niet es tijd dat je je gaat evrouwciperen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 16:22
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
vind ik ook... moeten ze maar wat nuttigs gaan doen... een zonnebank zoeken of lampen ophangen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 16:18
|
|
|
... het quoten hier niet meer werkt....
grmbl..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 15:57
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik had bijna een middagdutje gedaan. |
kan je alsnog doen.. is het rustig op het forum...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 15:55
Onderwerp: operatie
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jaaaa, en dat was niet onze bedoeling hoor... |
je zal zeker ipv ons mijn bedoelen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 15:48
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Tja, in dit geval moet ik maar 's nederig zijn Dank jullie wel dat jullie mij geholpen hebben om weer uit dat dalletje van vanochtend te komen! |
Met al die flauwe opmerkingen over en weer kan je vaak iemand uit een dipje halen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 15:41
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Tot mijn grote verbazing is het hier nog tseeds droog met af en toe zon.
Waar blijft het noodweer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 10:21
|
|
|
Ik wens iedereen heel veel sterkte met zijn/haar gezondheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 10:19
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | En gaat dat maken van die lijst ook weken duren? |
Word vast een 56 jarig plan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 10:11
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wat doe jij nog hier? Moet jij niet op zoek naar een zonnebank? |
Hij kan beter voor mij de boodschappen doen... doet ie zeker wat nuttigs....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 10:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | volgens mij heb je weer ergens voedzame klaver gegeten want je bent weer erg gevat todaag... |
Ik eet dagelijks heel gezond.. Heb gisteavond nog spinazie gegeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 10:06
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Welke humor??? Je plaaghormonen zeker...en dan zijn die arme Visser en ik weer de dinges... |
Jij en vissertje hebben last van die hormonen...
Josina bezit ze niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 10:00
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dank je wel Mario...je bent niet alleen de CM-dj maar ook de boekhouder
Waar is die zonnebank ergens te vinden? Ik was me net al aan het afvragen wat ik vandaag weeral ga doen... |
Je kan op zoek gaan naar een zonnebank...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 09:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | '...en ze bezatten alles gemeenschappelijk...' Handelingen 4:32...
Het regent nog steeds niet hier. Laat de regen maar boven de rivieren blijven... |
Boven Hoeven lijkt bij een beter idee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 09:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hier niet knijn. De zon is er maar het is nog fris. Hier en daar een mooie witte wolk... |
Wel ja en die zon zeker bij je houden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 09:29
|