Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 16:13
Onderwerp: WK-gekte
|
|
|
CARIN303 schreef: | maak je ook even reclame voor de "Hup Holland Hup "speentjes die nog met grote getale in de winkels liggen? Wil ze graag voor zondag kwijt !! Anette...iets voor jou? ( eh....de baby dan hè!! ) |
nee, die krijgt natuurlijk een mooie zwart/rood/gele speen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 14:17
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
RENSKE067 schreef: | maar ik heb gisteren echt wel stukken van de wedstrijd gemist (oa het eerste doelpunt) |
Stond jij ook net ff in de keuken?
Twee wedstrijden geleden stond Pieter even in de keuken, en ja hoor, doelpunt. De volgende wedstrijd zit de buurman hier, Pieter haalt iets te drinken in de keuken en jahoor: doelpunt. Dus ik vertel de buurman: das nu de 2e keer, vorige wedstrijd ook al.
Gisteren kwamen de buren hier de wedstrijd kijken, pieter pakt iets te drinken en hoppa:doelpunt! Buurman lachen, dat was nou vorige keer ook al. En of dat nog niet genoeg was...waar denk je dat hij stond bij het 3e doelpunt van nederland?
T is dat ik niet bijgelovig ben.....anders zou ik de volgende wedstrijd heel vaak vragen of hij even wat drinken voor me kan pakken. Tenzij het echt nederland-duitsland word natuurlijk, dan maar uitdrogingsverschijnselen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 11:18
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | wie zegt dat ik het over prostitutie heb ? |
Hij niet...lees maar na, er werd je een vraag gesteld, namelijk: begrijp je dan ook dat een een vrouw die geen geschikte partner vind zich overgeeft aan allerlei one-nightstands om maar aan bevrediging te komen........want dat is namelijk precies hetzelfde!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:39
Onderwerp: Bescherming gevraagd
|
|
|
CARIN303 schreef: | Beste CM-ers,
Zoals jullie misschien weten is het forum voor iedereen toegankelijk, lid of geen lid. Alles wat je hier neerzet is te lezen voor wie dat maar wil. Ben je geen lid dan kun je uiteraard niet reageren maar verder kun je alle topics lezen en zelfs een verkort profiel bekijken èn de foto bekijken van degene die een reactie plaatst.
Zelf ben ik voor een gesloten forum en als dit niet mogelijk is iig een aantal topics gesloten. Ik weet van een aantal mensen die niet meer recht uit het hart reageren op het forum om bovenstaande reden. Mijn voorstel is dan ook om dit kenbaar te maken bij de webmaster van Christian Match dat wij dit graag veranderd willen zien.
Vind jij dit ook? Graag hieronder reageren ook als je het er niet mee eens bent. |
Helemaal mee eens Carin.
En je kan wel zorgen dat je foto niet voor niet leden zichbaar is.Bij instellingen op je account, waar je ook je wachtwoord enzo kan veranderen, kan je aanvinken dat je niet wil dat je foto daarvoor gebruikt word. Dan komt je foto niet meer voorbij op de homepage voor je inlogt en ook op het forum is je foto niet te zien als je niet ingelogt het forum leest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 15:12
Onderwerp: Ik ga op reis naar....
|
|
|
MIEK114 schreef: | De 14e vertrek ik naar een ingerichte bungalowtent in echternach luxemburg. Camping mooi gebied (zeggen ze ik mag het ontdekken nog) oud stadje binnen loopbereik dus ook markt en terrasjes Sterker nog...ik kan gerust een terrasje pikken en toeristen bewonderen terwijl de kids zich vermaken in het zwembad op de camping, ze weten me makkelijk te vinden, ik ben in de buurt op 500 meter afstand. Ik ga alleen met de kids zoals ik al jaren doe. Vidn het heerlijk onafhankelijk te zijn van anderen, vind het ook leuk min of meer bekenden tegen te komen, maar dan voor even, niet de hele vakantie. Dit keer neem ik de hondjes mee, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Na 10 dagen aanvaardt ik de terugtocht ... ik hoop dat het zo'n vakantie wordt dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb om terug te gaan. Dat zou fanatstisch zijn! 14-24 juli....zijn er mensen in de buurt die periode? Fijne vakantie allemaal!! |
Dat is inderdaad mooie omgeving, mn ouders gaan er al jaren heen en die krijg je ook niet meer weg, maar dan aan de duitse kant van de grens(anders spreken ze frans ) Zelf zijn we in maart nog een dagje in echternach geweest toen we een weekendje aan de moezel zaten.
Wij gaan over 4 weken een week naar Oostenrijk, weekje uitrusten in Tirol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:07
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
CARIN303 schreef: | Pffff....wie zit er nou OP de kast?? |
Laat ik dat in mn huidige toestand nou maar ff niet doen...arme kast.
@Crossroad: Dit onderwerp zullen de aanhangers van de volwassendoop en de kinderdoop het nu eenmaal nooit eens worden. Geeft niet, maar dan kan je er nog wel respectvol over praten, en de ander maar meteen aanhanger van heidens gebruik noemen is verre van respectvol.
Wat ik schreef over die leeftijd: er staat in de bijbel geen leeftijd aangeduid. Als jij feiten wilt horen: volwassen ben je op je 18de, de een zal eerder geestelijk volwassenheid bereiken dan de ander, maar 14jaar is een kind. Op die leeftijd geloof je in wat je geleerd is, en daaruit maak je je keuzes, dat is iets anders als uit overtuiging, ook al kiezen ze nu zelf voor dopen.
Ik ben ook gelovig opgevoed, als ik binnen jou kerk opgegroeid was was er zelsf grote kans geweest dat ik op die leeftijd diezelfde keuze had gemaakt als jou dochter. Deze beslissing en of dit nu wel of niet volwassendoop mag heten doet niks af aan hoe jou dochter nu in het leven staan. Als ze er nog steeds achter staat, en voor zo ver ik de verhalen over je dochter ken is dat zeker zo: helemaal geweldig! Dat jij dat als een onnadenkende aanval wilt zien omdat ik het niet met je eens bent, ook prima.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 21:19
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik vind de reactie van Anette erg mooi, helder en duidelijk .
Zelf ben ik" geboren "in de gereformeerde' kerk, dus opgegroeid met de kinderdoop. Altijd voor vanzelfsprekend aangenomen tot een vriendin van mij het gesprek opende over volwassen doop. Een aantal jaren hebben wij het hier uitvoerig over gehad, wat zegt de bijbel, wat zegt God hierover? Wij kwamen niet op 1 lijn te zitten , zij heeft zich laten overdopen ( jaja mensen, zo blijf ik dat noemen ) maar ik moet je bekennen dat ik zeer geraakt en ontroerd hierdoor was. Een zeer bewuste keuze van haar en gezegend door God. Kijk ik nu anders tegen de kinderdoop aan? Nee, blijf er voorstander van maar respecteer een ander ook hierin. |
Ik ben zelf ook opgegroeid met de kinderdoop. Net voor mijn 1e huwelijk stond ik op het punt belijdenis te doen. Mijn toenmalige vriend, waar ik uiteindelijk mee getrouwd ben, ging naar een evangeliegemeente. Door de druk die daar op me gelegt werd heb ik toch voor de volwassendoop gekozen, iets wat me nooit echt lekker heeft gezeten. Na een paar jaar huwelijk ging mn ex niet meer naar de kerk en ben ik terug naar de hervormde kerk gegaan, daar voel ik me nu eenmaal beter thuis als in de pinkster/evangeliekring. Ik heb na mn scheiding lange tijd geworsteld met die volwassendoop. Moest ik nu alsnog belijdenis gaan doen of niet. Ik heb uiteindelijk besloten het niet te doen, met als reden: ook al klopt het gebruik erbij in mijn beleving niet, God weet wat ik met het overdopen bedoelde. Als ik nu belijdenis ga doen maakt ik dezelfde fout als ik op mijn 19e gemaakt hebt: kiezen voor een bepaald ritueel wat bij een bepaalde richting hoort, een keuze die je maakt om bij een bepaalde club te horen. En die fout ga ik niet nog een keer maken.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 5 juli 2010, 21:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 20:55
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Mijn dochter heeft zich laten dopen toen ze (ruim) 14 jaar was. Het was haar eigen wens om zich, vanuit bijbels inzicht, te laten dopen.
) |
En dat noem je de volwassendoop? Iemand van 14 is ook een kind, waarvoor je als ouders nog verantwoordelijk bent omdat ze zelf nog niet in staat zijn om levenslange gevolgen van keuzes te overzien.
Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut niet mn bedoeling om als een olifant door een porseleinkast te stampen zoals jij in je voorlaatste bijdrage wel deed. Ik vind het fijn voor je dat jou dochter die keuze, die jij vast heel belangrijk zal vinden gemaakt heeft, en ik hoop dat zich altijd zal blijven herinneren waarom ze die keuze toen maakte. Maar dit kan ik toch echt niet zien als een volwassendoop, denk dat we dan het moeten gaan hebben over babydoop en dopen van kinderen op oudere leeftijd.
Ik ben toch zo blij dat God kijkt naar de oprechtheid van hart, en niet naar de regeltjes die wij mensen erbij maken. Zou het nou uitmaken of je met een oprecht hart je kind laat dopen, later belijdenis doet of dat je je kind opdraagt en later zelf voor de volwassendoop kiest? Sorry, dat wil er bij mij niet in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:56
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wanneer sta jij eens in de keuken?? Als de koelkast geopend wordt zeker |
Weet jij dat mijn man juist heel erg lekker kan koken Hij krijgt daar enkel de kans niet zo vaak voor aangezien mijn enige recht het aanrecht schijnt te zijn.....dus eis ik daar wel het alleenrecht op! Maar zo af en toe mag tie ook wel een keertje mijn domein betreden.Maken alle mannen trouwens zo' n bende van je keuken als ze koken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 09:42
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Oeps....
helemaal vergeten vooraf te melden dat er weer gebakken werd
mare... we hebben een inhaalslag gemaakt hoor, dubbel gebakken, dus Pieter.... kom er maar een halen
wil je met of zonder chocolaatjes? |
T is dat we niet in de buurt zijn vandaag Dus we zullen het moeten doen met de restjes van de erdbeerkuchen en apfelkuchen van gisteren, ook geen straf hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 20:54
Onderwerp: bidden verboden ???
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor mij is het verhaal wel duidelijk, ze zijn bang dat de jongeren de evangelische kant opgaan. En dat is voor hen nog erger dan heiden worden. Biddende jongeren beginnen nl vragen te stellen over God en geloof..... |
Dit noem ik geen mening maar een veroordeling, je kent een half verhaal, want meer staat er nu eenmaal niet, en maakt er meteen van dat ze bang zijn dat de jeugd de evangelische kant op gaat. Waar staat dat, wie heeft dat gezegt? Niemand, dat maak jij er zelf van. Als er nu had gestaan: ik vermoed dat....komt dat al heel anders over dan wat je nu neerschreef.
Ik denk dat jij en ik deels dezelfde mening hebben hoor, ik heb persoonlijk ook niet veel op met de gang van zaken op reformatorische scholen, maar dat geeft ons niet het recht om er zo over te praten. En zeker van een voorganger (dat is geen veroordeling maar dat ben je nu eenmaal en dat brengt een bepaalde voorbeeldfunctie met zich mee) verwacht ik toch een iets neutrale opstelling tegen anders-gelovigen. je hoeft het niet met ze eens te zijn, je hoeft niet met ze mee te praten, je mag vinden dat ze hier niet goed handelen, maar de manier waarop je dat uit heb ik moeite mee. Dat geld overigens net zo goed voor een reformatorische dominee die op zo'n manier over evangelische zaken zou praten hoor (en ja, die zijn er ook genoeg), je kan het ook op een respectvolle manier met elkaar oneens zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 10:10
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Is Parijs noch ver...of nog ver? In geval van het eerste zou het namelijk wel eens dichterbij kunnen zijn dan jij denkt! |
Als je in rotterdam begint is Parijs niet zo ver toch? Enkel hebben die gasten blijkbaar hun tomtom niet goed ingesteld en maken een heeeeeeele grote omweg
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op zaterdag 3 juli 2010, 10:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:50
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | En Pieter, heb je de oranje-spullen in de kast gedaan en inmiddels verwisseld voor rode/gele/zwarte-spullen?
Veel kijkplezier vanmiddag, ik zal al aan je/jullie denken. Voor jullie buurt hoop ik dat Duitsland wint, voor mezelf ben ik daar nog niet helemaal uit. |
Zoonlief loopt al in het tenue van die Manschaft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 juli 2010, 09:32
|
|
|
Het enige wat er van de school zelf staat is dit: De school heeft besloten dat kringgebed altijd onder leiding moet staan van een docent en het gebed altijd moet worden voorafgegaan door Bijbelstudie. De schoolleiding zegt op zichzelf blij te zijn met de bidders, maar vindt dat degelijke initiatieven wel moeten passen binnen de uitgangspunten van de school. Ook vindt de leiding het van belang dat iedereen zich er bij thuis moet kunnen voelen.
De rest van het artikel zijn de meningen van anderen over dat besluit. Er staat duidelijk dat de school op zich BLIJ is met het initiatief, maar wel onder begeleiding.
CHATULIEM619 schreef: | Laten we eerst een stellen dat dit toch een uiterst vreemd verhaal is van deze school. Ieder ander zou blij zijn als jongeren het verlangen hebben met elkaar te bidden. In plaats van te kiezen voor drugs, in café's rondhangen tot 6 uur 's nachts en alle andere dingen die tegenwoordig door de wereld gewoon geworden zijn, kiezen ze voor het leven van onderling gebed, en toewijding aan de Heer. Gelukkig kunnen ze dat nog steeds, zelfs onder schooltijd, maar wel met begeleiding
Zoals in zoveel andere situaties vinden ze vooral veel onbegrip bij medechristenen, die zich er geen raad mee weten en alles onder controle willen houden. Dat mondt uiteindelijk uit in een verbod op spontane bijeenkomsten, waarbij de Heer aanbeden wordt.
Dat evangelische karakter is iets wat hen tegen de borst stuit. Net als het Reformatorische karakter van de school jou hier duidelijk tegen de borst stuit. Zoals je dit schrijft is het een gevalletje van die splinter en die balk.
Ik begrijp eerlijk je gezegd ook niet de kritiek die je op mijn bijdrage hebt. Er wordt in het artikel gesuggereerd dat de gebeden niet goed zijn, omdat er alleen maar op één manier gebeden mag worden. Je geeft terecht aan dat gebed uit meer onderdelen kan bestaan dan alleen een dankgebed. De angst dat het Woord van God niet meer centraal staat, en dat het meer om emotie gaat dan om het geloof, is volledig ongegrond en staat een levende relatie met God in de weg. Mogen we dan niet hier een duidelijk standpunt tegen innemen en de jongelui steunen in hun verlangen om God aan te roepen en elkaar geestelijk te steunen? Op een reformatorische school mag die school dus duidelijk dat standpunt innemen, en dat doen ze hier ook, wat jij wilt is evangelische regels toepassen op een reformatorische school
En wat betreft veroordelen, ik steun ieder christen die op zijn weg God van harte wil dienen en ik veroordeel iedereen die dat verlangen in de weg staat. En dat laatste schaam ik me absoluut voor. Mijn gebed voor mezelf is: laat ik een wegwijzer zijn, zodat anderen tot een dieper geloof komen en mijn grootste valkuil is, dat ikzelf die ontwikkeling in de weg kan staan. |
Net als jij hou ik niet van het Reformatorische karakter van deze school. Om die reden zou ik mijn eigen kinderen nooit naar een Reformatorische school willen doen. Er zijn ook mensen die dat wel graag doen, en die mensen mogen dan ook van de bewuste school verlangen dat ze zich aan het Reformatorische karakter houden. En juist gezien het reformatorische karakter van deze school vind ik het mooi dat het onder begeleiding van een docent gewoon mag!
Laatst was er een topic over afschaffing van onderwijsvrijheid. Dan roept iedereen heel hard: dat moet niet, want dan hebben wij geen christelijke scholen meer. Maar een school zoals deze wil men dan toch eigenlijk maar wel weer weg hebben, of zich aan laten passen aan andere geloofsrichtingen. Beetje krom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 13:54
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Haha, daar heb jij gelijk in. Stel.....er komt een finale tussen Duitsland en Nederland, kijken jullie dan ook met z'n allen? Of doet Pieter dan net of hij voor de Duitsers is |
Die doet niet eens niet als of joh Ik verwacht mn buurman (duitser) vanmiddag overigens wel braaf met oranje opblaaskroon op hoor, zo stond hij bij de vorige wedstrijd ook voor de deur.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op vrijdag 2 juli 2010, 13:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 13:47
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het was binnen 27 graden Annet, buiten dus nog veeeeeel warmer Nu is het inmiddels al 29 graden binnen, buiten was het net rond de 34 graden |
Ik durf niet meer op de thermometer te kijken Tess.....mn lichaam geeft het zelf al aan: veel te warm!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 13:44
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Natuurlijk doet hij dat!!!, al zal hij dat ons waarschijnlijk niet vertellen. |
Euh...hij zit dan tussen 15 duitsers.....is juichen dan veilig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 11:05
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat is nog verder het binnenland in hè. En dat met een dikke buik. Is het een beetje vol te houden met die warmte? Duurt het nog lang, voordat jullie de kleine verwachten? |
Zo ver in het binnenland dat het alweer buitenland is Ik ben 25 oktober uitgerekend, dus dat is nog ruim 16 weken. Deze hitte is echt een ramp, ik koel regelmatig ff af in het zwembad van de kinderen, daar knap je gelukkig nog een beetje van op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 10:30
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Op dit moment is het hier binnen al 27 graden De zon staat al vol op het balkon Er is géén bewolking Zelfs de musjes vinden het te warm om herrie te maken Ik vermoed dat ze graag op Antarctica hadden gewoond nu Eindje verderop is de buurvrouw de planten alvast aan het verzuipen Poes Désy ligt voor pampus op de vloer Daarnet is ze heel even buiten wezen kijken maar was blijkbaar te warm Alles zit nu dus al potdicht want het is binnen zelfs nu beter dan buiten. Koffie doen we niet aan met deze hitte, wel ijs- en ijskoud water en een lekkere boterham! |
Heb jij ff mazzel, hier buiten is het nu al 31 graden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 10:25
|
|
|
Wij hebben hier vandaag een feestje in de straat, en vanmiddag word er begonnen met gezamelijk voetbal kijken in de tot feestzaal verbouwde koeienstal van de buurman, op groot scherm natuurlijk. Best grappig aangezien we de enige nederlanders hier in de straat zijn.
Ik heb zelf niet zo heel veel met voetbal, ik kijk er zelden naar, enkel ek en wk vind ik wel leuk om te kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 17:42
Onderwerp: waar kijk jij naar uit?
|
|
|
ANITA324 schreef: | Het zijn Hunnebedden geen graf lieve meid. Dat was helemaal in joh nog voor jij er was. Je moet alleen denkbeeldig een deur zien en aantal ramen hier en daar heb je een hele mooie woning. |
Een hunnebed is een pre-historisch graf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 16:07
Onderwerp: welke namen geef jij je kind?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit is een uiterst gemene opmerking Renske. Ik ben vast niet de enige die zich hieraan stoort en ik durf er tenminste voor uit te komen. |
Om met je eigen woorden te spreken: je kan hier ook niets meer zeggen zonder dat er iemand op zn teentjes getrapt is
Zullen we nu weer terug naar het topic gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 22:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Voor mij is het verhaal wel duidelijk, ze zijn bang dat de jongeren de evangelische kant opgaan. En dat is voor hen nog erger dan heiden worden. |
Das jou invulling chat, ik ben meer nieuwsgierig naar het verhaal van de school, wat is de achterliggende reden, want die staat niet in dit stukje. En als je je kind naar een bepaalde school stuurt met bepaalde doelstelling mag je verwachten dat de school zich daar aan houd. Dus zelfs al zou dat de reden zijn..moet ik ze gelijk geven. Mijn kinderen zitten op een katholieke school, ik moet nu toch ook niet gaan klagen dat de juf een kruisje slaat na het bidden? Regels zijn regels, bij kinderen kiezen de ouders ervoor welke schoolregels ze hun kinderen gaan opleggen door de keuze voor een school.
En het gaat hier over onder schooltijd, buiten schooltijd kunnen die kinderen rustig hun gang gaan lijkt me.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:55
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ideaal die ruilhandel via cm he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 19:45
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
namens mn kinderen een knuffel voor Mariska, ze waren erg blij met hun nieuwe speeltjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 11:22
Onderwerp: Voorbeboedsmiddelen
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik denk dat er een wezenlijk verschil is...een voorbehoedsmiddel is, zoals het woord al zegt, bedoeld om een evt. zwangerschap te voorkomen...anders is het een eh...nabehoedsmiddel |
Dat klopt toch niet helemaal hoor Tess, maar dan moet je het misschien gaan hebben over wanneer een nieuw leven exact ontstaat. Je heb voorbehoedsmiddelen die bevruchting voorkomen, en je het er ook die na bevruchting innesteling voorkomen. Voot mij onstaat nieuw leven na een bevruchting, na de bevruchting innesteling tegen gaan valt voor mij onder een aborterende werking zoals Jolan schreef. En een spiraaltje die dat dus voorkomt heet toch echt voorbehoedsmiddel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 11:05
|
|
|
JOLAN931 schreef: | en is dat nu zo erg dat ze kringbebeden tegengaan? Ik denk ook dat het vaak meer om de kunst van het bidden gaat, Die en die kan zo goed bidden.... maar draait het dan nog om Gods eer? in de 'binnenkamer'met de deur gesloten....daar komen de eerlijkste gebeden vermoed ik |
Er staat niet eens dat groepsgebed niet meer mag, enkel dat ze er een leraar bij willen hebben. Een school heeft wel de verantwoording naar de ouders toe over wat er gebeurd onder schooltijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:59
Onderwerp: Voorbeboedsmiddelen
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dus voorbehoedsmiddelen binnen het huwelijk.... En als de vrouw dan toch zwanger raakt is het een ongelukje en geen zegen? |
Denk dat alleen de vrouw in kwestie dat zou kunnen beoordelen?
|
|
Naar boven |
|
|