ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 13:42
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

ERIKA129 schreef:
naaaaaaaaaaaaa
denk je nu aan jezelf Clown smiley
of aan Tink de lama en wat met die smurf dan Smiley die vol vragen zit

EEN SMURF IS GEEN DIER!!!!

Thomas, maar lief zijn vandaag mag wel natuurlijk.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 20:48
BerichtOnderwerp: slavernij

De laatste tijd is het een trend onder de loverboys om júist niet meer met dure dingen te komen als kado. Want aandacht en liefde (vals natuurlijk) alleen zijn al genoeg om zo'n meisje in te palmen.

Het verhaal met de cadeautjes en de mooie auto is te bekend en te herkenbaar dus dat ze het nu zo doen is niet meer dan een verandering van tactiek.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 20:11

JOSINA022 schreef:
Dit is nu net de reden waarom het voor mijn zus gevaarlijk is bij het helpen van het bestrijden van deze handel.

Ik geloof je maar daarvoor hoef je nog niet naar Bosnië. In Nederland is het voor maatschappelijk werkers en leerkrachten in het voortgezet speciaal onderwijs met veel kwetsbare meisjes ook al geen feest als je een zwerm Marokkaanse of Antilliaanse loverboys in de straat hebt staan. Niettemin mijn bewondering voor je zus want de moraal van de pooiers in voormalig Joegoslavië is weinig genuanceerd.

Thomas, de praktijk is niet met een politiek correct standpunt te verdoezelen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 oktober 2011, 20:12
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:51

GERRIT084 schreef:
Het lijkt net of je ons geslacht iets verwijt Smiley die vol vragen zit Waarom laten vrouwen zich nog steeds verleiden met, mooie beloftes dure kleding en sieraden Coole smiley met zonnebril Er wordt al meer dan 20 jaar gewaarschuwd voor loverboys en nog steeds trappen vrouwen er in. Oorzaak graaicultuur, zo veel mogelijk hebben, op een heel makkelijke manier. Natuurlijk worden er naar hier gehaald onder valse voorwensellen, maar wordt er ook niet te makkelijk over gedacht?

Gerrit,

Heb je wel enig idee hoe vrouwenhandel werkt? Het is georganiseerde internationale misdaad en de vrouwen worden gewoon verhandeld als vee en achter de ramen gezet en gehouden met de meest wrede chantage die je kunt bedenken. Uit het feit dat het werkt, kun je al afleiden hoe geraffineerd het moet zijn. In Leeuwarden is ooit een keer een pooier/loverboy gepakt en die heeft vier jaar gekregen. Hetgeen zich met de meisjes heeft afgespeeld is nauwelijks te beschrijven. Oorzaak graaicultuur bij de meisjes voor dure kleding en sieraden? Hoe durf je dat te stellen, Gerrit. Meer dan negentig procent doet het tegen de eigen wil en onder bedreiging van een pooier die er met het merendeel van het geld vandoor gaat. Want ja hij heeft haar gekocht en dat geld moet er wel weer uitkomen. Het mag gebruik zijn in sommige kringen maar het probleem ligt niet bij de vrouwen maar bij de hoerenlopers, want die houden het in stand. En dan zijn doorgaans toch echt mannen. Niettemin ligt de maffia ten grondslag aan deze moderne slavenhandel.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 oktober 2011, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 14:09

GERRIT084 schreef:
Als die uitspraak van God is?! Tja dan zou ik me er maar bij neerleggen.
Je kan het misschien zien als oorlogsbuit.

Je mag het als de uitspraak van God zien maar een vrouw van haar vrijheid beroven, kaalscheren en verkrachten - want vrijwillig zal het niet zijn- is een zwaar vergrijp hoor. Een langdurige vrijheidsstraf is op zijn plaats. Juist als volgelingen van Christus moeten we dit soort opvattingen bestrijden en het laat zien dat het verlangen naar theocratie een vorm van vroom lijkende wreedheid is. Een soort Bijbelse variant van de Sharia in Nederland moeten we niet willen, nooit van zijn leven. Dat laat deze tekst wel zien.

Thomas, de rechtsstaat is een zegen voor ons allemaal en zeker voor de vrouw.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 oktober 2011, 15:05
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:42
BerichtOnderwerp: App CM voor iPhone

CROSSROAD317 schreef:
Het nadeel van een mobieltje is ... het gemis van het toetsenbord zoals je laptop dat wel heeft ... Voor snel even een bericht plaatsen op het forum ... pfff, lastig als je ff niet de stylus pen bij de hand hebt en je met je vingers moet typen op het touch-screen toetsenbord ... Gelukkig is het swypen wel weer handig ...

Wel een mooi toestel he die S GT I9001 van Galaxy ... Knipoog smiley En het scheelt nogal in prijs met de SII ...

..

Ok Cross, het is een investering van 6,25 en je hebt een speciaal pennetje waarmee je ondanks grote vingers toch kunt typen. Een echte computer of een iPad is een stuk makkelijker, dat is zo maar je mobieltje kan altijd mee.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 00:14

Nogal wat prostituees die vanuit het buitenland komen, leven feitelijk als slavinnen en worden door met name Marokkanen en pooiers uit de voormalige oostbloklanden uitgebuit. Het o zo tolerante Nederland sluit de ogen en er zijn nogal wat medechristenen die hun oordeel alleen maar over de meisjes uitspreken. Slavernij anno 2011, in alle hoerenbuurten van Nederland.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 oktober 2011, 00:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:19
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

DIANANT614 schreef:
Uiteraard zal je er niet uitzien als een smurf of een ander als een kat.
Dat zal een ieder begrijpen.
De vraagsteller bedoelt natuurlijk het algehele plaatje en niet alleen het plaatje zelf. Dat maakt opzich wel wat uit, maar is niet alleszeggend. Zo kan
ik mooie foto's schieten van de bloemen in tuin, maar dat maakt mij nog geen roos.
Als het toch niet uitmaakt wat voor teksten je in het profiel zet, dan kan je toch beter niets invullen? Enne.... een foto is per definitie een moment opname

Knipoog smiley

Een foto laat de uitstraling niet altijd zien. En voor mij maakt het alles uit wat mensen in hun profiel zetten. Dat zegt wel degelijk iets, al zijn de mensen die zich wat moeilijker uitdrukken op dat punt dan in het nadeel. Maar de vormen van kennismaken en een eerste indruk geen zijn velerlei hè. Chatten is toch een gesprek en de manier waarop dat gaat, vind ik vaak wel veelzeggend. Elkaar mailen vind ik minder, het is een soort dubbele monoloog waarop je veel te lang op de ander moet wachten.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 3 oktober 2011, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 19:40
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

DIANANT614 schreef:
Hallo allen,

Ik ben kersvers op deze site en heb nog geen foto van mijnzelf geplaatst, en mijn profiel is zeker nog niet af.
Omdat ik nog actief bezig ben met het registreren van, vond ik het nodig hierop te reageren.

Als iemand iemand dingen in zijn profiel plaatst die niet met de realiteit in lijn staan, dat is heel eerlijk onder ons gezegd niet helemaal fair tegenover de andere leden die dit lezen.

Of mis ik nu iets Smiley die vol vragen zit

Groeten Dinant.

De discussie was of een foto van een ander bij je profiel geplaatst kan worden met de suggestie dat jij dat bent en het antwoord is natuurlijk nee. Verder zie ik er niet uit als een Smurf en Erika niet als een poes maar je moet ook wel heel erg dom zijn als je dat echt denkt. Dat is dus geen misleiding. Overigens heb ik het nog niet meegemaakt dat hier mensen stonden met een foto van een ander.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 1 oktober 2011, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 11:44
BerichtOnderwerp: Euthanasie

COOTJE711 schreef:
Hoe zie je dit dan? een hoek met mensen die zelfmoord gedaan hebben, een hoek met mensen die euthanasie toegepast hebben en een hoek die... Smiley die vol vragen zit

Het is in sommige dorpen nog lang gebruik geweest, als kind maakte ik het nog mee, dat mensen die zelfmoord hadden gepleegd, in een bepaald hoekje werden begraven, waar voorheen de afwatering van de kerk uitkwam. Men had toen weinig oog voor de psychische gesteldheid en een zelfmoordenaar was 'verloren'. Men ging er dus kennelijk vanuit dat deze mensen dat allemaal met het volle verstand deden. Het begraven op een apart plekje kwam dus minder dan vijftig jaar geleden nog voor.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 30 september 2011, 12:05
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 22:21
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

NATHANYA830 schreef:
Nu volgde ik dit topic al een paar dagen, ook omdat ikzelf helemaal niet perfect ben Engeltje smiley

Toen ik net dit topic halverwege opende, moest ik mezelf even op het hoofd krabben, ik had mijn in mijn hoofd geformuleerde reactie toch nog niet echt gepost? Was ik dan echt een stukje tijd kwijt? En waarom reageerde iedereen zo boos op mijn 'afkeer' van spelfouten?

Toch maar even teruggezocht, nee, ik was het echt niet, het was iemand anders... Ben ik toch blij dat ik het niet neer heb gezet, zouden ze ook nog boos worden op mij...

Afkeer is een groot woord misschien. Maar als je iemands profiel leest, en zinnen tweemaal, driemaal moet lezen omdat je zonder interpunctie niet snapt wat er bedoeld wordt, of er staan zoveel spelfouten in dat ik me afvraag of we al die avonden die we tot ons negentigste nog samen op de bank gaan hebben wel een diepzinnig gesprek kunnen voeren, hoe oneerlijk is het dan dat ik nog even verder kijk?

Het gaat er toch om dat we deze site (ook) mogen gebruiken om te kijken of de Heer voor ons hier onze wederhelft heeft 'verstopt'?

Wat een ander ook vindt, iedereen hanteert, al dan niet stiekem, eigen criteria of voorkeuren. Toch zal de partner niet in alles aan die voorkeuren voldoen maar is aantrekkelijk genoeg om de eisen die je vooraf stelde op te geven.

Thomas, heeft wel wat met taal en schreef ook een profiel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 28 september 2011, 22:43
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:47
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

Ik denk dat we een beetje uit moeten kijken met de term onbijbels. De Dordtse leerregels moet je ook zien als een document van die tijd, anti-remonstrants en anti-katholiek en dat in een oorlogssituatie. Bovendien was het Protestantisme nog jong en daardoor mogelijk wat feller.
Mensen die een interpretatie hebben van: de Bijbel is letterlijk zo ik het lees, zullen een opvatting die rekening houdt met de cultuur, de tijd en de kennis van die tijd als onbijbels beschouwen. Mensen die wel rekening houden met die context zullen het letterlijk lezen door de ogen van mensen van nu weer mogelijk als niet bijbels beschouwen. Ik vind het niet zo verstandig een term als onbijbels te gebruiken want het houdt een veroordeling in. Het verschillend verstaan van de Bijbel is een gegeven van alle tijden.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 27 september 2011, 18:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 17:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=bYJMtn6IJeE&feature=related

Bekend lied, mooie interpretatie van the Seekers.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 13:53
BerichtOnderwerp: Kerkgeschiedenis

In 1660 was de opstand die we de tachtigjarige oorlog noemen, al 12 jaar afgelopen. Een eeuw eerder lijkt me meer correct en er speelden naast religieuze zaken ook dingen een rol zoals een te hoge belasting en bestuursrecht. Het was echt niet alleen een kwestie van protestanten die door katholieken werden vervolgd. Het protestantisme sloeg maar matig aan, de meeste Nederlanders bleven katholiek maar ze moesten beide niet zoveel van het wrede bewind van de zetbazen van Philips II hebben. De rol van de belastingen die Philips wilde innen, was groter dan je mogelijk op de basisschool is bijgebracht. De wrede katholieken tegenover de zo principiële protestanten is erg eenzijdig als beeld. De Geuzen waren wrede rovers en moordenaars, al speelden ze een belangrijke rol.

Thomas, protestant.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 27 september 2011, 14:51
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 september 2011, 13:36
BerichtOnderwerp: Crisis in Nederland en in de wereld

CHATULIEM619 schreef:
De kans is veel groter dat we een munt krijgen die in Dld ook gebruikt wordt.

De euro waarschijnlijk. Overigens lijkt mij de kans klein dat Duitsland en Nederland de Euro vaarwel zeggen. De nieuwe munt zou een waarde krijgen die door speculatie al snel 40 procent of meer duurder wordt. Dat de Nederlandse gulden dan weer aan de mark gekoppeld wordt, zoals Duisenberg ooit deed, is voor de hand liggend maar nogmaals dat is niet een erg waarschijnlijke scenario. Een Euro zonder Duitsland heeft geen zin. Onze export en de export van Duitsland stort dan in. Er is geen begaanbare weg terug. Het is krankzinnig dat we wel dezelfde munt hebben in Europa maar een groot verschil in monetair beleid.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 27 september 2011, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 22:34

http://www.youtube.com/watch?v=dGnkqkDwlEw&feature=related

Judith was de zangeres van the Seekers, zeer populair in de jaren 60. Mooie stem en de tekst van het Onze Vader kennen we meestal wel.

Wat een stem hè.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: einde lidmaatschap

Maria,

Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt.
Ook jammer voor het forum!

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 26 september 2011, 22:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 21:20

Harry Muskee is overleden. Hij was Cuby van Cuby and the Blizzards.

Klein eerbetoon dan maar:

http://www.youtube.com/watch?v=BHuY8-GBzCg

Thomas, uit het land van turf, jenever en achterdocht....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 26 september 2011, 21:22
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 20:30

Vertrouw op God, maar zet je fiets op slot.

Thomas, Godsvertrouwen en nuchterheid kan best samengaan.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 19:05

CHATULIEM619 schreef:
Wat een ongelukkig gekozen woorden, Wmijn. Het is haast vloeken. Het woord pijlers wordt gebruikt in de islam. En dan heeft het een hele andere betekenis.
Het Onze Vader is niet een pijler van ons christelijk geloof. Het is ook geen verplicht ritueel gebed. Het geeft aan hoe we het beste kunnen bidden.....

De Islam spreekt van vijf zuilen. Niet van pijlers. De associatie van jou met de Islam in relatie met wat Willemijn zegt, vind ik wat erg vergezocht en lijkt door de woorden die je gebruikt, ongelukkig gekozen en haast vloeken, ook wat suggestief. Een merkwaardige associatie. De Islam heeft wel veel van het Jodendom overgenomen maar is toch echt een ander geloof met een hele andere invulling van het begrip zuil als Willemijn geeft. Volgens de Islam moet je aan de vijf zuilen een voorgeschreven invulling geven. Islam is en betekent feitelijk overgave en gehoorzaamheid. Wat ik in het verhaal van Willemijn lees, is dat er wordt gesproken over wat de basis van ons geloof is. Het Christendom kent een vrije mens die kiest en ook wordt gekozen. De Tien geboden en het Onze Vader kun je echt tot de zaken regelen die ons geloof dragen. Het denken van Willemijn staat, als ik haar bijdragen lees, in haast alles haaks op de Islam.

Thomas, soms basaal.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 26 september 2011, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 17:03
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

PIETER649 schreef:
sorry... esther649 word non Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zonde.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 21:03

De Dordtse leerregels hebben geen gezag, zoals de Bijbel dat heeft. Het is niet meer dan een interpretatie en grijpt terug op de theologische kennis van de 17e eeuw. Met een verwijzing naar Arminius en wat we nu de tachtigjarige oorlog noemen, dan wel de opstand der Nederlanden. Buiten de reformatorische kerken is de invloed ervan ook gering en er binnen die kerken is er ook discussie over. Voor mij betekent dit geschrift helemaal niets. Het is tijdgebonden en men verweert zich tegen Remonstranten en de toenmalige (politieke tak van de) katholieke kerk.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 23 september 2011, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 13:56

GERRIT084 schreef:
Hoezo soms, bij ons in Katwijk gebeurd dat nog steeds. Het zijn geen uniformen, maar aan de hand van de kleding, kan je nog steeds de beleving aflezen.

Het is een kwestie van gewoonte en kerkelijke cultuur. In de meeste evangelische kerken die ik ken is de kleding casual en er is er verder een grote variatie. Toen mijn tante overleed, die van uit de Christelijk gereformeerde kerk werd begraven, deed ik mijn pak aan. Wat ik in mijn eigen kerk soms ook maar meestal niet doe. Het is niet zozeer respect voor God, die ziet het hart aan, maar een zeker respect voor de gewoonten in een geloofsgemeenschap. Al is het respect er niet altijd van de andere kant, dat weten we helaas allemaal. En ik vind dat verhaal van lustopwekkende kleding wat vergezocht hoor. Ik zie dat in de praktijk nooit. En misleiding door Satan? Als ik wordt afgeleid omdat de preek mij verveelt,is dat geen misleiding door Satan: dan boeit het me niet of de dominee preekt slecht, dat kan ook.

Thomas, vandaag ook in pak.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 23 september 2011, 14:36
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 22:58
BerichtOnderwerp: Angst

Angst

Let us forget about today, until tomorrow....

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 september 2011, 21:06

MARIAN519 schreef:
afgelopen zondag was het vredes-zondag...
we zongen in canon..

http://youtu.be/nl3zDbMnz7E

God..geef ons vrede..

Knap lastig om te zingen, al hou ik er zeer van. Ik zat in een andere kerk maar was het dit niet?

http://www.youtube.com/watch?v=tbAGcsDLEAQ&feature=related

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 21 september 2011, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 22:01

http://www.youtube.com/watch?v=t4R-EdjhX-Y&feature=related

De stem met de eerste vier regels moet je maar even doorheen, daarna prachtig gezongen en de tekst wordt afgebeeld. Een van mijn favoriete teksten en liederen. Groter dan ons hart.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 21:19
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

JOLAN931 schreef:
Eigenlijk zijn de reacties die anderen hier geven ook de mijne.

Ik heb er ernstig mijn twijfels bij, vooral ook om wat Pieter aanhaald dat het spreken in tongen niets anders betekend als het praten in een bestaande buitenlandse taal waardoor oa de apostelen het evangelie verstaanbaar konden maken voor de toenmalige heidenen, door in hun eigen taal het evangelie te verkondigen. Ik kan in de bijbel ook geen voorbeeld vinden dat er iets anders wordt bedoeld met het spreken in tongen.

Daarom zie ik er in deze tegenwoordige tijd absoluut het nut niet meer van in, aangezien iedereen een woordje engels geacht wordt te spreken.
Ik ontken niet dat het daarom tegenwoordig niet meer gebeurt, maar dan wel door de Helige Geest gegeven en in een voertaal van een bepaald persoon tegen wie je spreekt.

Het lijkt me nutteloos om dit in gebed tegen God te doen, aangezien je zelf blijkbaar niet eens weet waarom je bid, en God slim genoeg is om je eigen woorden te begrijpen.

Daarbij heb ook ik als punt dat het opvallend is dat het alleen voorkomt in bepaalde kringen. Mijn idee is, als tongentaal werkelijk is zoals hier in dit topic wordt beweerd( door bijv, chatuliem), dat God dat vast wel belangrijk genoeg moet vinden om dit in alle christelijke kringen voor te laten komen.
Het onderwijs zou daarbij totaal overbodig zijn, aangezien de Helige Geest Zelf het spreken in tongen aan sommigen gaf in de tijd van de bijbel.

Persoonlijk vind ik Willemijns hollandse nuchterheid zo gek nog niet.
Met beide benen op de grond, en niet 'gekker 'willen doen als dat vroeger voorkwam( hierbij oordeel ik niet dat tongentaal gek is( ff goed lezen Knipoog smiley ))

Gij, die de stomgeslagen mond verstaat
van alle stervelingen die we zijn. (Oosterhuis)

God hoort ook het woordeloze bidden.

Thomas, soms kan een mens het niet verwoorden - maar God snapt het toch.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 19 september 2011, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 20:43
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

MARISKA601 schreef:
Het blijft voor mij allemaal een ver van mijn bed show.
Als ik zo op internet lees de ervaringen die men heeft
met tongentaal, is het beter dat ik mij er niet mee bezighoud.

En waarom komt het spreken in tongen meer voor in de
charismatische kerken, dan bijvoorbeeld in de rk-kerk, of de refo kerken?

Zo werkt het altijd, Mariska. Vallen in de geest zie je veel in charismatische kerken, tongentaal in diverse evangelische gemeenten, een bevinding heeft men vaker in bevindelijke kerken zoals de gereformeerde gemeenten en Maria verschijnt vooral aan katholieken.

Het behoort bij de opvattingen in een groep of kerk en dan gebeurt het ook. Een bevinding, of zoals men het noemt een slag van God krijgen, geeft ook status in een kerk als de Gergem en dan heb je kans een bekeerde te worden, wat een uitzondering is en heel veel status geeft. Dit soort mensen zijn bijna onaantastbaar in deze kringen. En als je valt in de geest dan is dat ook een positieve indicatie in de charismatische gemeenten. Ik ken mensen uit de cgk die charismatisch werden en daar wel vielen in de geest maar in de cgk nooit. In het boek Knielen op een bed violen wordt goed beschreven hoe met een bevinding wordt omgegaan in dit soort kringen.

Het type kerk of gemeente maakt kennelijk uit voor dit soort ervaringen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het niet echt kan zijn. Ik kan alleen niet zo goed omgaan met dingen die ik als wat zweverig beschouw.
Ik heb echter ook oog voor het feit dat status en aanzien in elke organisatie een rol speelt en een streven kan zijn - en ook vaak is.

Thomas, twijfelt soms.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 19 september 2011, 22:43
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 14:04
BerichtOnderwerp: einde lidmaatschap

TRIJNIE671 schreef:
Hallo lieve mensen , mij laatste dag vandaag , snik snik ,heb hier 2 fijne jaren gehad , veel lieve vrienden aan over gehouden , heb met veel plezier op cm gezeten , altijd dikkelol gehad , en zal veel personen ook wel missen Huilende smiley, smiley in tranen maar ga nu mijn energie effe in andere dingen steken , wat voor mij heel waardevol is , het ga jullie allemaal goed , en misschien tot chats , wens jullie allemaal veel plezier hier en vooral geen ruzie maken he Knipoog smiley zal jullie wel missen Huilende smiley, smiley in tranen

liefs uut grunn

Trientsje!

It allerbêste, famke. Hwa wit sjuch ik dy noch op it Lauwerseach.

Groetnis,

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:39
BerichtOnderwerp: Is de duivel echt?

ANNETTE050 schreef:
Ja,mooie waarheid, Thomas.
Waarom geen topic over
"Is God echt machtiger dan de duivel'
óf
'Is de duivel echt overwonnen door Jezus'dood aan het kruis'.

Het is twee keer ja. Ik zie het kwade dus echt wel maar ben overtuigd van het ja op deze antwoorden. Er is dus niet continu een god van het kwaad, die je achtervolgt en waarvoor je op de hoede moet zijn en je slechte dingen influistert of zo. We hebben niet een god van het goede en een god van het kwade. Er is maar één God en die wil ook geen andere goden voor zijn aangezicht. Ik vraag me af als mensen zo bang zijn voor de duivel of ze het verlossende werk van Christus en de bevrijding daardoor wel voldoende zien. Door Christus' dood zijn we in een andere verhouding met God komen te staan.

Thomas, als de angst voor de duivel ons meer beheerst dan de overwinning van Christus daarop, zijn we niet goed bezig.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 17 september 2011, 11:58
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 ... 91 Volgende
Pagina 48 van 91