Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:43
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | Oke, vooruit nog een keer dan. Nederland - (S)pain |
haha... heb wel alles gekeken hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:32
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Laten we eens bij het begin beginnen....
Mijn antwoord hierop: bij ons zou je niet aan het avondmaal kunnen. Je kunt dit lezen als een veroordeling of als een constatering.
Verder wijs ik erop, dat als er binnen een heteroseksuele relatie al moeite bestaat over seksualiteit voor het huwelijk, dan bestaat dat zeker voor een homoseksuele relatie.....Temeer een reden om het avondmaal te weigeren. |
Oke, ff een toevoeging van mijn kant... (voor alle duidelijkheid)
Nergens heb ik aangegeven dat je als (christen)homo maar lukraak mag leven. Dat geldt net zo goed voor homo's als hetero's ! Dus als iemand (zie enkele eerdere reacties op dit topic) het heeft over prostitutie vind ik dit uit zijn verband gerukte informatie, waarover God heel duidelijk is. Overspel/ prostitutie is niet in Gods wil. (Denk dat iedere christen het daar over eens is).
Ik heb het in mijn bijdragen ook al niet over homo's die alleen op lust (seks) uit zijn ! In mijn bijdragen heb ik het (met name) over christen homo's die serieus met God en het geloof bezig zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind huwelijk en seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. En dat willen we als gemeente ook uitdragen. Het schijnt tegenwoordig modern te zijn alles maar te accepteren. Daarmee verliest de kerk haar identiteit en haar geloofwaardigheid. Wat heeft de kerk dan nog te bieden als we geen vergeving meer mogen prediken? Een sociaal humanisme? Veel kerken hebben deze boodschap los gelaten, en zijn bezig God los te laten.... |
Chatuliem, ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Ik weet waar jij het over hebt... maar dat gaat mijns inziens over mensen die soms zover gaan dat ze niet meer geloven in een persoonlijke God. Mensen die de bijbel niet meer serieus nemen en de dingen vanuit hun menszijn interpreteren... dan hangt God er maar een beetje bij (om het ff oneerbiedig te zeggen).
Maar dat is een heel ander beeld bij wat ik hier zie. Hier zie ik mensen die heel serieus bezig zijn met God en Zijn Woord... Mensen die juist de bijbel heel serieus nemen en een hartsrelatie hebben met God (/Jezus). Daarom kun je nog wel van mening verschillen... En wat ik al zei... ieders situatie is weer anders... daar kun je als mens niet zomaar over oordelen... en dat merk ik hier wel... dat wijzen met dat vingertje... Gods geboden zijn er om serieus genomen te worden... maar in het verlengde daarvan... God heeft ons de geboden gegeven om goed met Hem en onze naaste om te gaan.
En het ging hier over homo's die blijkbaar andere regels krijgen dan hetero's.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:37
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | schreef: En ik vind het zaken die je echt helemaal niets aangaan! En dat meen ik nu even.... Kijk waar mensen in geloven of het oprecht uit hun hart komt.... En ik vind het huwelijk net zo goed heilig, kan je ook vinden zonder je sexuele leven te bespreken! Waar gaat dit over! |
CARIN303 schreef: | Willemijn, helemaal mee eens!!En dat geldt voor alle mensen! Toppertje!! |
idd. ben het daar ook mee eens. Ik wil er graag nog iets aan toevoegen... ieder persoonlijke situatie is weer anders... je kunt mensen nooit met elkaar vergelijken. Je weet niet wat er gebeurd is en ook niet waarom... en ik denk niet dat het de bedoeling is dat je je hele priveleven op tafel gaat gooien bij de kerk.
Ergens heb ik toch weer het idee dat er ergens een schuldige aangewezen moet worden... waarom is dat ? Mensen gaan nu juist naar het avondmaal omdat ze Jezus herdenken... !
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 12 juli 2010, 20:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:09
Onderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik herinner me dat Carin en Martha vrijdag beide iets zeiden over het midden van Nederland, en dat dat in Amersfoort was. Dus ik ga voor terrasje in (of directe omgeving van) Amersfoort.
Gouda is voor mij 170 km, en Amersfoort maar 120 km .... |
Als ik tussen Amersfoort en Gouda moet kiezen heeft Amersfoort mijn voorkeur; als ik met iemand mee kan rijden maakt het mij niet uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:59
|
|
|
CARIN303 schreef: | Is mij nog nooit gevraagd en heb dat ook weleens gecheckt bij andere hetero`s , ook niet dus.......tenzij je zwanger wordt natuurlijk, open deur |
idd. Carin, ik vind het eerlijk gezegd ook absurd om dat soort informatie te vragen om te checken of je wel aan het avondmaal kan... bij hetero's wordt dat gesnapt, bij homo's blijkbaar niet.
Ik vind dat als je naar het avondmaal gaat (maar goed da's weer een ander topic) voor jezelf na moet gaan hoe jou relatie naar God toe is... dat je daarin eerlijk bent en het bij God kunt brengen. Waarom moet dat gecheckt worden in een kerk ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een hetero die een seksuele relatie heeft en niet getrouwd is, komt ook niet aan het avondmaal. |
Als het bekend is ja...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:44
|
|
|
Wat ik me nog steeds afvraag is wie God (of moet ik zeggen Paulus ?) nu eigenlijk bedoelt in de romeinen brief. Waren dit mannen en vrouwen die voorheen wel op het andere geslacht vielen (dat God hun daarna heeft overgegeven aan 'schandelijke lusten') of waren dat (zoals de meeste mensen gelijk denken en niet onderzoeken) homo's ? Mij is dat nog steeds niet duidelijk.
Ofwel... wie worden er bedoeld met 'hen' in Rom. 1:24 "Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt".
Dat er homo's zijn is volgens mij ook nog niet zo heel lang bekend. Niet dat het er niet was, maar volgens mij is het nog niet erg lang geleden sinds mensen er voor uit durven te komen, of heb ik dat mis ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 12 juli 2010, 19:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 17:37
Onderwerp: Geld
|
|
|
BLOEMPJUH877 schreef: | Er wordt vaak gezegd: Geld maakt niet gelukkig, Zelf maak ik daar van Te veel geld maakt niet gelukkig. Net zoals ik denk dat Te weinig geld ook niet gelukkig maakt.
En hiermee bedoel ik niet dat geld je gelukkig kan maken. Maar ik denk dat wanneer je een goed leven kan leiden, goed kan eten, een dak boven je hoofd, met het gezin op vakantie, of af en toe wat leuks doen, en dit alles zonder op elke cent te hoeven letten, dat wel erg kan meespelen in het gelukkig zijn. Helaas leven we in een wereld waarin vrijwel alles geld kost, en waarbij er ook verwachtingen zijn vanuit de maatschappij. (zo zijn er voorbeelden waarin kinderen worden gepest omdat ze tweedehands kleding aan hebben)
Zelf vind ik het lastig. Naar mijn idee ben ik veel te materialistisch, en is er van alles wat ik nog zou willen, maar ik hoef niet te klagen. Heb een Wajong uitkering, en kan er in principe goed mee rond komen, maar merk het wel als ik in een maand wat meer uitspattingen heb gemaakt.
Zolang je niet wordt als Dagobert Duck, is het hebben van geld niet perse een slecht iets |
Geld kan handig zijn als middel... ik denk niet dat ik gelukkig kan worden van geld, wel kan geluk meespelen in die zin, dat ik mensen die bijv. uit de buurt wonen vaker zou kunnen opzoeken en dat kan je wel weer 'gelukkig maken'. (Tegelijkertijd denk ik dat geluk bij jezelf begint).
Ik zie geld als een middel... spullen vond ik vroeger leuk en belangrijk... maar daar denk ik de laatste jaren heel anders over... ik ben in gaan zien hoe belangrijk contacten voor mij zijn... dat maakt me een rijker mens dan al die spullen bij elkaar.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 12 juli 2010, 17:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 16:12
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | en weeeer doet mn pv chat het niet.... |
ow jammer, 1 troost Marieke, ik was het maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:53
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Sorry Marieke, blijkbaar is er iets aan de hand en weet ik niet wat... ik haal mijn reaktie wel weg, haal je mijnes dan ook weg ? |
Op het terrein van de Zwarte Cross in Lichtenvoorde zijn door het noodweer enkele tenten ingestort. Daarbij zijn vier mensen gewond geraakt. In elk geval drie mensen zijn naar het ziekenhuis gebracht, waarschijnlijk met botbreuken.
De politie noemt het een ravage op het terrein. Hulpdiensten uit de regio zijn aanwezig, zoals ambulancediensten en een traumahelikopter uit Nijmegen.
Sorry Marieke, ik had er geen idee van dat het weer daar zo heftig heeft toegeslagen... mijn excuses ! (was niet mijn bedoeling)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:40
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | sorrie suus, maar heb je even gekeken op internet voordat je deze reaktie plaatste? Misschien is een minder lollige reactie dan meer op zn plaats? |
Sorry Marieke, blijkbaar is er iets aan de hand en weet ik niet wat... ik haal mijn reaktie wel weg, haal je mijnes dan ook weg ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:05
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik ben vandaag echt niet vooruit te branden |
Ook al geen zin in het huishouden ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:04
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Nee suus, ik was er niet, maar het is overal op het nieuws... |
geen idee wat op het nieuws is...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 12 juli 2010, 15:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:03
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | het zal daar wel storm (...) lopen, denk ik |
Ligt eraan waar denk ik... ik heb zelf via internet de voetbalwedstrijd gekeken... ging goed hoor... alleen de eindstand niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:00
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Wat heerlijk Le, zo kan het ook geweldig zijn dit weer toch?
Het is wel heel erg geweest in de achterhoek...wat verschrikkelijk! Drama's bij het terrein van de zwarte cross
ik ben blij dat de zon hier weer schijnt! |
Ben je daar geweest Marieke ? haha... 't voordeel van de regen is wel dat de temperatuur nu wat aangenamer is dan de hitte... vind het niet erg als het zo warm is, maar s'nachts mag het van mij wel afkoelen...
mijn excuses dat ik het niet besefte, heb blijkbaar ergens overheen gelezen
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 12 juli 2010, 15:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:39
Onderwerp: Kerkverlating door geloofstwijfel en/of ongeloof
|
|
|
DAVID923 schreef: | nergens zeg ik dat iemand die een kerk verlaat per defenitie een naam-christen is.
een naam christen is iemand die zegt christen te zijn, maar niet wedergeboren is. |
Als je niet wedergeboren bent hoe kan je dan uberhaupt een "christen" heten... (ook al heet dat dan blijkbaar een 'naam christen') ?
Maar goed, dit topic ging over kerkverlating... en dan blijkbaar -gezien de titel van dit topic- over kerkverlating door geloofstwijfel en/of ongeloof. Dat lijkt me niet echt een goed teken en aan de ene kant ook wel weer logisch... in de kerk kom je mijns inziens in de 1e plaats voor God. Maar de kerk is meer... je komt er ook om je geloof te delen... en de liefde te ervaren zowel van God als de mensen. Het lijkt me knap lastig wanneer je dat niet zo ervaart, sterker nog als gemeenteleden zich niet meer bekommeren om elkaar. Juist in de kerk kan ik me voorstellen dat je een bepaalde verwachting hebt en hoe hard kan het dan zijn als de werkelijkheid zo anders blijkt.
Het wezenlijke van het christelijke geloof is immers: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf... als dat laatste ontbreekt, of mensen vergeten even dat ze zelf de genade net zo hard nodig hebben en zoeken naar de bekende splinter terwijl ze hun eigen balk niet zien, dan kan dat hard aankomen. Vaak hoor je toch dat dat een reden is dat mensen zich niet meer thuisvoelen in een gemeente. Teleurstelling in mensen kan dus een reden zijn.
Teleurstelling in God misschien ook... mensen krijgen soms heel wat te verduren... dan wordt er getrokken aan de 'almacht' van God. Ik geloof zelf dat God almachtig is; maar mensen hebben ook de vrije keus om goed of niet goed te handelen... en dan is daar nog de satan die rondzwerft als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden. (1 Petr. 5:8) Geloofsvertrouwen is iets bijzonders, iets niet te verklaren... ik zelf ben er niet bang voor voor de satan... God zal voor mij zorgen zoals Hij een grens legde bij de satan die Job wilde aantasten.
Er zijn mensen die die combinatie niet meer kunnen maken... God is almachtig dus... willen het zelf verklaren... maar niet alle vragen krijgen een antwoord. Ik geloof in Gods goedheid en genade... Als je naar deze wereld kijkt zie je dat contrast ook... je kunt kijken naar de schepping, de hemel, de natuur, de dieren... maar je kunt ook kijken naar al het leed in deze wereld... dat laatste is ook vaak een reden om af te haken...
Mensen die de kerk verlaten door ongeloof, daar vraag ik mij toch af hoe ze in die kerk zaten voor dat ongeloof...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 14:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af wat voor invloed dit alles heeft op het denken over God. Hoe kun je een God van liefde zien als je ervan uitgaat dat Hij alles bepaalt over recht en onrecht op deze wereld? Eerlijk gezegd denk ik anders over God. God is niet zo willekeurig als je doet vermoeden. God heeft er geen plezier in mensen verdriet te doen. God straft niet zomaar, als Hij dat zou doen, zouden we geen van alle stand kunnen houden. Mijn God is een God van liefde. Mijn God is een God van genade, zelfs voor de grootste zondaars. Mijn God is te verbidden, houdt rekening met mij. Mijn God verhoort gebeden. Ik hoop dat de jouwe dat ook is. Want zoals jij God beschrijft is Hij onverbiddelijk, willekeurig en wreed. En daar kan ik me totaal niet in vinden. |
Ben ik het toch een keer met je eens Chat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 23:47
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Yep, Renske, balbezit zegt niet alles he, ze hadden meer vooruit moeten spelen..... (maar ja ik ben geen kenner he) |
Jammer hoor, maar NL is wel een goeie 2e... ! Ook jammer voor van Bronckhorst... het was zijn laatste wedstrijd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:55
Onderwerp: WK-gekte
|
|
|
CARIN303 schreef: | De zomer is van ons dan toch zeker de eerste 4 jaar? Of snap ik er nu helemaal niets meer van? er is toch maar eens in de 4 jaar een WK? |
hahaha die Carin...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:53
Onderwerp: WK-gekte
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben klaar voor de finale morgen!
Heb net mijn teennagels oranje gelakt...... |
oranje jurkje vind ik wel voldoende... oh ja, heb ook nog oranje oorbellen... ergens... Go Holland !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:50
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
GEHOLI202 schreef: | Is die hei wel groot genoeg??? Of moeten we uitwijken naar het Museumplein. |
Er is ook een museumplein in Ede hoor... haha... hei is groter !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 16:16
Onderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | opvolger???? eh..... ik ben al geweest en jij ook een deel...dus nu is de rest |
hihi... kom je nu van je bewering (forumstukje) terug ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:40
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wat lief Suus, maar het is hier ook behoorlijk tekeer gegaan. En net weer,gelukkig maar kort, nu regent het,scheelt mij weer bloemetjes water geven !
Mario...bedankt hè!!Blazen kun je |
hi, maar wij zaten eerst in het Kronenburgerpark (Nijmegen) en later op een terrasje... volgens mij kun je dan maar beter binnen zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:32
Onderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | we moeten leren om ons door Hem te laten lijden en dat is vaak een andere weg dan wij zelf zouden kiezen maar overal heeft Hij een bedoeling mee |
eh, lijden of leiden ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:31
Onderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede
|
|
|
CARIN303 schreef: | Bij dit topic moet ik vaak denken aan dat grote kleed dat geborduurd is.
Kijk je naar de onderkant ( ons aardse leven ) zie je allemaal losse draadjes door elkaar en knopen, maar kijk je aan de bovenkant ( vanaf Gods troon ) zie je een perfect geborduurd kleed ( leven naar Zijn wil en plan met jouw leven ). |
Ik heb hetzelfde wel eens gehoord met een kijkdoos... wij mensen die er van de voorkant inkijken... maar God die het gehele overzicht erover heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:29
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | jah, dat is een idee, maar dan moet ik wel even kijken of dat digitenne-geval op mijn radio aangesloten kan worden (KPN enigszins kennende zal dat wel weer niet kunnen). maar goed, ik heb nog even de tijd voordat ze achter de bal gaan rennen, geloof ik... |
internet een idee ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:28
|
|
|
CARIN303 schreef: | Mario, HARDER blazen, hier begint het te onweren stuur maar naar Zinga toe, die vind het leuk en ik niet,grrrr |
Ik heb nog aan je gedacht Carin... ik zat gister nog tot heel laat buiten op een terrasje in Nijmegen... en onweren.. pfff... ik dacht aan Carin... t'is maar goed dat ze hier niet is ff later begon het te regenen... wij naar binnen... pfff... wat een knallen... bliksem en donder op gelijke tijd... Maar ik vond het niet erg hoor...
|
|
Naar boven |
|
|