ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 110 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:38
BerichtOnderwerp: Het weer

HERMAN388 schreef:
Steengoeie reclame
Misschien voor de Hoeksche Waarders Knipoog smiley

Tuurlijk Herman, je weet, mn hele schoonfamilie woont er, ik wil dat ook graag zo houden, de afstand is perfect Lachende smiley

Maar hoeksewaarders zijn over t algemeen al zo sneu dat ik extra korting geef!!!
Die verreken ik met de tol van de kiltunnel, dus de prijs blijft gelijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:34
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

CROSSROAD317 schreef:
Zie het eens anders ... Ik lees de Bijbel en kom tot een andere conclusie.

De wet legt een sluier over het hart van de Joden, telkens als ze de wet voorlezen.
De kerk leest de wet ook elke week voor, en verbind daar conclussies aan.
De Joden konden door de bedekking die Mozes moest dragen, niet de volheid van God zien. (dit vergelijk geeft Paulus)

Waarom is het dan Godslastering als ik me afvraag, wat het voorlezen van de wet in de kerk, voor gevolgen heeft op de aanwezige christenen in de kerk ...
Ik wil graag dat elke christen, de Volheid van de Genade van God mag ervaren/beleven. En door uitspraken als "als ik de wet niet houd, ga ik naar de hel" geef je niet aan, dat je als christen, leeft uit de Volheid van Genade van God ...

@ Pieter -- "ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven".
Als iemand naar voren loopt om "ff zijn hart aan Jezus te geven" is dat genoeg voor Jezus Christus.
Nergens in de Bijbel staat dat je wettisch moet leven om wederomgeboren te worden ... en dan kom je weer uit bij Romeinen hoofdstuk 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.

Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. --

Met dat "ff naar voren lopen" bedoel ik dat daar ook een vervolg op moet zijn.
Onder de wet, boven de wet, verlost van de wet, allemaal prima, maar buiten de wet????
Tis cm hier, dus ik kan je niet openlijk uitnodigen om ff de bank te overvallen, daarna de buit te verbrasen in een bordeel terwijl we dan mooi ff kunnen roddelen over euh... een tijdelijk exlid hier. Clown smiley

Hoe je het ook wend of keert Cross, de keuze voor Jezus, of het nu op RK, refo of evo manier is, heeft consequencies voor je verdere leven want het kan niet bij het oude blijven.
En dat heeft niets met wettisch leven te maken.
De wet is slechts een middel, geen doel!

En die excuses zijn aanvaard Crossy Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:05

ERIKA129 schreef:
Tja we hebben het niet voor het zeggen maar zo mooi als afgelopen keer de winter was van mij mag tie Lachende smiley Ben gek op sneeuw om dan lekker het bos in te gaan en te genieten van de stilte en de mooie witte bomen Lachende smiley

De kerst mag van mij ook wit worden...
Volgende week ga ik weer sneeuwschuivers produceren.

Dusse: wie de leegverkochte schapppen voor wil zijn, bestelle alvast zijn/haar sneeuwschuiver rechtstreeks bij de fabrikant!

onder het motto:

Sneeuwschuiver bestelle?
Pieter649 belle!!

( voor goede doelenbraderieen hanteer ik speciale prijzen Coole smiley met zonnebril )

( sorry redactie, maar mn gezin moet ook eten en de bank wil zn hypotheek etc ) Verlegen lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:59
BerichtOnderwerp: bijbelstudie als wapen

Zelden was de tegenstelling refo - evo zo duidelijk op forum merkbaar als de laatste tijd, das jammer...

Er worden topics geopend, links en rechts, met als enige doel de geloofsrichting van anderen als duivels of in ieder geval onbijbels te noemen.

Kijk liever naar wat ons bind, en minder naar wat ons scheid.
En vecht je prive vetes tegen mede-leden lekker via de mail uit!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:54

CROSSROAD317 schreef:
Hoe denk je dan over uitspraken zoals die hier op het forum zijn gedaan "als ik de 10 geboden niet houd dan ga ik naar de hel"??
Spreekt er dan vanuit de 10 geboden Genade of veroordeling ... Daarom vergelijk ik het voorlezen van de wet, zoals de Joden dat deden, de Joden waar Paulus tegen spreekt, met het voorlezen van de wet, zoals men dat in de kerk gewoon is te doen ...

Wet of Jezus Christus, Veroordeling of Genade ... ???

Degene die die uitspraak gedaan heeft, zal zelfkennis hebben.
Iemand die de 10 geboden niet houd, beland inderdaad in de hel.

Echter, er is verlossing bij Jezus!!
Ik vrees echter dat dat niet aan iedereen op cm gegeven is cross...
Want die verlossing is geen automatisme, ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven.
Uiteindelijk komt het aan op onze persoonlijke relatie met Jezus.

En alleen daarom al mn waarde Cross, gaat de vergelijking die jij trekt volkomen mank.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 20:36

MARIAN519 schreef:
Ja, zo'n conclusie zou godslasterlijk zijn, daar God zelf de wet gegeven heeft.

Het gaat erom waarop/op wie zet je je vertrouwen ?
OP de/een wet?
Of op God?

Geloof je dat je behouden bent door het volgen van een wet?
Of door het geloof in God?

Deze gedachtengang vind ik vreemd.
Juist door het bekend zijn met de 10 geboden WEET je dat je deze nooit kunt houden, dus is het een aansporing om je vertrouwen op GOD te stellen.
Als kind heb ik de 10 geboden uit mn hoofd moeten leren, ook moesten we iedere maandag een psalmvers uit ons hoofd kennen, is dat ook occult ofzo tegenwoordig?
Er word hier net gedaan of de hele kerkdienst draait om het voorlezen van de 10 geboden, wat een onzin, ( ik denk trouwens dat meerderen hier oordelen over iets wat gebeurd waar ze bijna nooit bij zijn.)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 17:14

Maar wiens wet is het nou eigenlijk???
Mozes zn wet
Of toch God zn wet?

Hoe kan het bestaan dat het voorlezen van een wet die GOD zelf heeft gegeven, zelfs persoonlijk op stenen tafelen heeft gegraveerd, zonde is???

Dit vind ik een essentieel verschil met die overige ceremoniele wetten!

Dat je het niet nodig vind om ze iedere zondag van de kansel te laten voorlezen, daar kan ik begrip voor hebben.
Maar de conclusie dat het zonde Geschokte, onthutste smiley zou zijn om deze 10 geboden voor te lezen is godslasterlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 10:51
BerichtOnderwerp: 23 september

JOSINA022 schreef:
Wat hebben jullie dan? Smiley die vol vragen zit

we hebben elkaar Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 10:36
BerichtOnderwerp: 23 september

SANDRA206 schreef:
...aaach ik ben altijd welkom bij mijn vrienden Kussende smiley

das t nadeel voor ons duitsers... wij hebben geen vrienden Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 23:36
BerichtOnderwerp: Euthanasie

GERRIT084 schreef:
Vroeger hete zoiets, ontkenningsfase, en tegenwoordig moet iedereen uit de kast komen, of zoiets. Het is net als, hokke, vroeger een schande, tegenwoordig, doodnormaal. (ook verkeerde woordkeuze)

de tijden veranderen gerrit.. als ik op mn 20e bij mn ouders de vrouw had voorgesteld waar ik op mn 32 mee trouwde, was ik onder huisarrest geplaatst...
Als ik 6 jaar later had aangekondigd dat we gingen scheiden, was ik onterft geworden...
En bij mn 2e huwelijk met ditmaal een gescheiden vrouw zelfs, was de term dubbele hoererij vast wel voorbij gekomen.

Maar ach, ik was al ondertussen geeneens de eerste in de familie die dat uithaalde dus er werd heeeeeeeel anders op gereageerd.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 22:53
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
En je handen zweten er niet in

Veel producten die we maken worden afgebraamd in een trommelvibrator.
Das een ronde machine met slijpsteentjes en water met ontvetter.
Vandaar dat ze (mn personeelsleden)deze handschoenen dragen met latex, A om de handjes droog te houden en B om onze hun vingertjes te beschermen tegen de vlijmscherpe bramen.
Zelf heb ik ze nooit gedragen want binnen 3 weken is je huid zo gewend aan scherpe braampjes dat ze er niet meer van opengaan.
Eelt heet dat.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:49

ERIKA129 schreef:
Leanne toch foei Boze smiley Schaam je je hoort eerst na die man te vragen he Knipoog smiley

@ Leanne: het waren groene latex gedoopte handschoenen met open ruggetje.

@ Erika: niet schelden op Leanne... uit het verhaal viel op te maken dattie het overleefd heeft, anders kon ik m nu toch niet ontslaan he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 19:13

HERMAN388 schreef:
eerste operatie 1992
1993
2001
2006
2011 2keer

Duim schoot uit de kom door draaiende boormachine en telkens weer uit de kom door slijtage.
De chirurg kan niet beloven dat nooit meer uit de kom schiet, heel moeilijk en ik zit ruim 2 jaar in de WAO Boze smiley

ik heb in mn fabriek ook wat kolomboormachienes en kort geleden was onze Borat ( zo noemen we hem omdattie uit Kazachstan komt) lief en vlijtig aan het boren... MET HANDSCHOENEN AAN!!!! Geschokte, onthutste smiley Woedende smiley
Niemand had er op gelet eigenlijk omdat we er van uit gaan dat ieder weldenkend mens NOOIT zoiets stoms zou doen... Gefrustreerde smiley
Totdat we opeens een brul hoorden: STROM WEG, STROM WEG!!!
Lag Borat in een innige omhelzing met de draaiende boorkop....

Ik heb inmiddels na meerdere incidenten besloten de man ( 53 kampt met naweeen van een beroerte) toch maar te ontslaan.
Binnen mijn fabriek is zijn veiligheid, EN die van zijn collega´s niet meer te garanderen.
De subsidie betaal ik dan maar terug... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:06
BerichtOnderwerp: kreet van de week

CROSSROAD317 schreef:
Met dat buikje van jou rol je zeker gemakkelijker Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

oeps cross... gaan we nu uiterlijke kenmerken gebruiken?? Verraste, verbaasde smiley das gevaarlijk hoor, ik kan ook wel wat euh... dingetjes opnoemen..
zullen we deze discussie meteen maar beeindigen voordattie binnen 3 postings gierend uit de klauwen loopt... Kussende smiley

Pieter, als hetero soms toch net een valse nicht Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:55
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Bethel Drachten Bijbelstudie Openbaring deel 8

VISSER278 schreef:
En toch geloof ik dat we er steeds meer mee te maken krijgen. Bij ons op het werk lopen er behoorlijk wat Polen rond. Velen, ik durf gerust te zeggen de meesten, zitten helemaal onder de tatoeages. Bij de één een nog mooiere dan bij de ander.
Heb er ook gezien waar je totaal geen wijs uit kan worden. Chinese tekens en zulk soort dingen.
Maar deze week was er weer een nieuwe Poolse , en jawel , ook tatoo's .
Op haar armen niks anders dan vierkantjes en sterretjes . Als afsluiter een hele rij streepjes , model net zoals een barcode zeg maar .
Mét 3 cijfertjes : 666.

de gaafste tatoo vind ik nog steeds die afbeelding van een geldgleuf met daarboven: insert coin

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:53

CROSSROAD317 schreef:
Dus Bijbelstudie uit het boek Openbaring is speculatie .. Twijfelende smiley
Bij mijn weten heeft de spreker, bij geen enkele studie ik van hem heb gehoord, een datum genoemd.

)

Nein, dat heb ik niet gezegd.

Ten eerste ken ik de spreker niet, noch heb ik ooit een zijner lezingen aangehoord.
Wat ik aan wilde geven, en dat weet jij ook donders goed, is dat er mensen zijn die welhaast zo eindtijdverslaafd zijn dat ze vergeten dat ze een vooral in hun persoonlijke eindtijd leven.

Mij persoonlijk zijn al die tekenen niet interessant, mij gaat het om mijn persoonlijke eindtijd, die is veel reeeler dan een mogelijk op handen zijnde aarde-eindtijd.
Laten we wel weeze... al 2000 jaar zijn er mensen die serieus tekenen menen te herkennen waaruit blijkt dat "de" eindtijd aanstaande is.
Er is niets nieuws onder de zon.

Wat wel blijft is de aankondiging dat Hij wederkomt als "een dief in de nacht" volkomen onverwachts dus...

Dus tja, dan blijf ik bij mijn stelling dat je persoonlijke eindtijd iets meer in de realiteit is.
Maar daarom mag je nog wel een bijbelstudie volgen, dat op zich wens ik niet beweerd te hebben Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:56

ERIKA129 schreef:
Teken van het beest?
Kan je dat even uitleggen want die snap ik niet en nooit van gehoord.

geen stress... het gaat niet over dat krokodilletje op je lacoste t-shirt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:55

CHATULIEM619 schreef:
aparte plaats op het kerkhof...

chat... je klinkt opeens erg katholiek Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ERIKA129 schreef:
slechtste moment heb nu al 10 muggen doodgemept en nog zie ik er een aantal voorbij komen Gefrustreerde smiley

zijn muggen ook geen schepsels van Onze-Lieve-Heer?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:52

ERIKA129 schreef:
Ehhhhhhh alle muggen dood??
mijn schilderijen kunnen niet tegen die klamme buitenlucht!
Nog meer oplossingen???

verhuizen naar Deutschland, hier geen mugguh Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:51
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Als dom zijn pijn zou doen, lagen dr veul mensen te rollen van de pijn op de vloer..
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:49

ERIKA129 schreef:
een ijsje is idd erg lekker met dit weer Lachende smiley
Wat echter het nadeel is ik wordt hier gek van de muggen Boze smiley
Hoorde dat ze door de natte zomer een warm plekje binnen gaan zoeken met name achter schilderijen Gefrustreerde smiley

zet je schilderijen buiten dan, of wil je n nog simpeler oplossing? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:47

CHATULIEM619 schreef:
Je hebt gelijk Erika, het is beslist niet hetzelfde. Zelfmoord is niet strafbaar, euthanasie mag alleen maar via strikte regels. Beide zijn in mijn ogen niet goed. Ik denk ook dat het een gepaste begrafenis zal worden. Ik vind dat je je ogen niet mag sluiten voor datgene wat gedaan is, ik hoop van ganser harte er nooit mee te maken te krijgen. Maar een dienst, waarbij je doet alsof er niks aan de hand is, vind ik ook niet kunnen.

Laten we de boel nog es wat scherper stellen... Lachende smiley
Nou ben jij voorganger, W-tje is ouderlinge en zo zitten hier op cm wel meer oudsten en kerkeraadsleden.
Ik ben dus nieuwsgierig naar jullie reactie op het volgende:

Vaak is een begrafenisdienst een lofzang op de overledene, ow wat een liefhebbende vader/moeder echtgenoot/vrouw opa/oma Verliefde smiley
En uiteraard is zijn ziel regelrecht opgestegen naar de hemel en met een milde glimlach word er vanaf zn wolk op ons, achterblijvenden, neergekeken.
De overledene word vanaf de kansel nog even veteld dat hij/zij nu eindelijk mag rusten en dat het lijden voorbij is...
Er valt dus geen onvertogen woord over de overledene, de familie en vrienden zouden de voorganger/dominee/pastoor acuut stenigen zo die het lef zou hebben ook maar 1 kritische noot te uiten.

Ik denk weleens: wat een huichelarij en dat nog onder de paraplu van de gemeente ook!!
Hoe kun je daar als kerkeraad/voorganger/oudste achter staan???
Dat dit een standaard procedure is, dat "ophemelen"??
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:49

HERMAN388 schreef:
Hoeksche Waard is perfecte eiland Knipoog smiley

Ja vast!!
Het is zo perfect dat de inwoners graag de tol voor de kiltunnel betalen om even van het eiland af te mogen zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:47

HERMAN388 schreef:
Dat is waar, ik heb daar rondje gereden en naar Lindos geweest (witte stad) met een haven, waar apostel Paulus kwam tijdens zendingsreis

en hoe zat het toen met die barretjes? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:43

CHATULIEM619 schreef:
Hoe kom je aan die info Leo?

vast ook via Xandernieuws.nl Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 21:59
BerichtOnderwerp: Kerkgeschiedenis

HERMAN388 schreef:
Je hebt gelijk dat de Duitsers lui zijn Knipoog smiley

nope... ze werken minder dagen, maar ik ben blij met mn duitsertjes in de fabriek, gelukkig geen holanders met dr zeikmentaliteit!
gewoon hard werken und sonst gar nichts Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: Kerkgeschiedenis

MARIO216 schreef:
Dis jij hebt gekozen voor das Bundesland met de meeste vrije dagen Clown smiley

nooit bij stil gestaan van te voren... tis hier echt achterlijk met al die vrije dagen Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 20:07

COOTJE711 schreef:
zoek het 'lichtje' dan ook op!

niet alle licht is goed hee!! Verraste, verbaasde smiley
dr is ook zoiets als lichte zeden Knipoog smiley

( tja, tis hier WEL het offtopic topic )
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 september 2011, 20:04

ERIKA129 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

joh laat gaan... hij komt uit de hoekse waard, je weet wel, waar die reserve zeeuwen wonen... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 110 Volgende
Pagina 47 van 110