Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:46
Onderwerp: Té tolerant?
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik vind persoonlijk een vraagstuk als euthanasie erg moeilijk, Ik weet dat je niet mag doden... Maar pff Toen ik nog in de Z-verpleging werkte hadden we een jongetje wat zeer zeer ernstig ziek was, bijna maandelijks had hij wel een ernstige longontsteking... Het enige pleziertje wat het ventje had was eens per dag even op zijn buik liggen. Door die longontstekingen werd dit helaas steeds minder en zou het uiteindelijk niet meer mogen... Op een gegeven moment... kreeg hij weer longontsteking en het was bekend dat hij daarna nooit meer op zijn buik zou mogen liggen... En was zijn leven doordat hij elke keer meer en meer verzwakte weinig meer... Toen hebben zijn ouders in overleg met de verpleging besloten om pasive euthanasie toe te passen... Medicatie werd stop gezet, er werd enkel nog vocht gegeven geen zuurstof niets meer... Hij is een uur na die beslissing overleden toen zijn ouders even de kamer uit waren, Ze waren om en om 24 uur per dag bij hem... Hoewel ik het er heel moeilijk mee had op dat moment...Stond en sta ik er wel achter... Het ventje is vredig ingeslapen, wat had zijn leventje nog waard geweest als we hier niet voor hadden gekozen? Ik vind het erg moeilijk want idd gij zult niet doden, maar hoe lang moet je een leven rekken?? |
Dit is heel iets anders. Wanneer een mens van nature zou sterven, is in mijn ogen geen euthanasie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:31
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Weet je dat ZEKER????? Ik niet.......voor mij slaat dat op een ander doodslaan........
Ik vind het moeilijk en niet zo makkelijk te beantwoorden..... |
Inderdaad is het moeilijk, ondanks dat ik mijn vrouw verloren heb, doordat ze zichzelf van het leven beroofd heeft, geloof ik toch dat dit tegen Gods wil is.
God is een schepper en geen vernietiger.
Als wij naar "naar gods beeld zijn geschapen?" dan zijn wij scheppers.
omdat we dat allemaal zijn geweest
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 3 maart 2010, 20:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:22
|
|
|
God is wonderbaar!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 3 maart 2010, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 maart 2010, 20:17
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dank voor je stukje en je oprechtheid....maar euthanasie is weer een heel ander onderwerp m.i..
Ook Jezus heeft een vroegtijdige dood ondergaan en dat wist Hij ook. Hij wist, dat er voor |Hem maar 1 weg was, die voor God de Vader als welgevallig voor Hem was uitgestippeld en waar Hij niet aan kon ontkomen.......
Ik lees eigenlijk in de bijbel nergens, dat zoiets als euthanasie voor God als zonde wordt gezien, maar daarover zou ik dan erg goede bijbelstudie moeten doen. Maar zo op het eerste gezicht weet ik geen passage in de bijbel, waarin ik kan lezen, dat euthanasie zonde is. Wel moord......maar dat is weer iets anders, dan maak je een eind aan een leven van een ander, zonder dat diegene dat wil.
Best wel moeilijk overigens. Ik kan er op dit ogenblik nog niet zoveel zinnigs over zeggen. |
Ik weet het niet, ik denk zelf: dat "gij zult niet doodslaan" ook met jezelf te maken heeft. Ook jezelf doodslaan hoort daarbij.
Shalom.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 3 maart 2010, 20:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 20:33
Onderwerp: stelling
|
|
|
MARY052 schreef: | Geloof is gebaseerd op een relatie met GOD en nooit op een prestatie voor GOD.
Ervaren jullie dit ook zo?
Groet Mary |
Geloof is gebasserd om weer een mens te worden naar Gods beeld. Dat is wat de mensheid vanaf de zondeval verloren heeft. De Here Jezus zorgt er weer voor om dat te herstellen. Dat vind je terug in openbaringen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 01:29
Onderwerp: 10 geboden,wet van mozes
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | rechtvaardiging door de 10geboden is er niet, geen mens is in staat deze te houden. Het enige wat je zult ervaren als je dit gaat proberen is constant maar zien dat je t niet kan. Leven naar deze wil van God lukt dus niet. |
rechtvaardiging door de 10geboden is er niet, geen mens is in staat deze te houden.
Vraagje: Hoe werd de Here Jezus dan gerechtvaardigd door God? Hij was mens en heeft geen gebod van Zijn Vader overtreden.
Het enige wat je zult ervaren als je dit gaat proberen is constant maar zien dat je t niet kan. Leven naar deze wil van God lukt dus niet.
Is niet mijn ervaring, ik heb ervoor gekozen om gehoorzaam te willen zijn nadat ik wedergeboren ben. Het is niet moeilijk maar geeft wel een strijd tussen geest en vlees, zoals Paulus het bij zichzelf ervaarde, "ik elllendig mens, wil het goede doen maar doe het verkeerde". Daarom heb ik de genade nodig van God (de Here Jezus) en betekend Hij mij erg veel. Hij wordt voor mij steeds groter hierdoor.
Leven naar deze wil van God lukt dus niet.
Jammer, dan heeft men het eigenlijks al verloren. Streven naar de wil van God maakt sterk, krachtig en geeft rust. Daarmee kan je bergen verzetten.
shalom.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 28 februari 2010, 01:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 00:36
Onderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Waar ligt dat joh Groningen ? Da's toch buitenland ofzo ? |
Nee op mars
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 28 februari 2010, 00:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 00:23
|
|
|
WILMA729 schreef: | Oke, daar ben ik het mee eens, maar daarmee zijn de 10 geboden toch niet overbodig voor ons allemaal? |
Absoluut niet. Het gehaagd de Here Jezus juist dat we naar de geboden wandelen en niet weg redeneren. Het versterkt juist de relatie met onze Hemelse Vader door Zijn Zoon.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 28 februari 2010, 00:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:38
|
|
|
WILMA729 schreef: | Volgende vraag: Zondebesef zorgt voor schaamte, je verstopen voor God, een diep besef van mislukking... Gaf God de 10 G dus uit liefde?
|
Ik weet wel dat als God de 10 geboden niet gegeven had, dat er geen rechtvaarding mogelijk was voor geen enkele mens. De Zoon van God is juist gerechtvaardigd door God omdat Hij geen enkele gebod overtreden had. Doordat Hij gerechtvaardigd is zijn wij, wanneer we wedergeboren zijn (zonde besef) gerechtvaardsogd door Hem. Dat is de genade welke God de mens wil bieden. Dat is het enigste wat wij mensen in ons leven hebben en meer niet. Zonder de genade heb je niks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 00:19
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik krijg de indruk dat we 'het glas is halfvol versus het glas is halfleeg'-discussie aan het voeren zijn...
Als ik het goed begrijp is hier niemand die zegt dat de tien geboden zoals beschreven in Exodus 20 niet meer zouden gelden. Ik noem dit even het lege glas.
Daarnaast is het mijns inziens ook bijbels om te geloven dat de Geest de (de betekenis van) de wet in je hart zal schrijven. Zie de al aangehaalde Romeinenbrief. Het volle glas.
Het één kan niet zonder het ander! God wil niet dat we leven naar de wet, omdat het een plicht zou zijn. God wil ons hart en dan wordt het leven naar de wet een liefdedienst! Vandaar ook de samenvatting van de wet die Jezus ons heeft gegeven... |
SUSSANNE schreef: | Pffff ... wat een discussie hee ... enne Wilma ... ben het met jou eens dat de 10 geboden geschreven en gegeven zijn uit liefde ... God redde eerst zijn volk van de slavernij uit Egypte en gaf het daarna de 10 geboden (leefregels) uit liefde.
"De liefdesgeschiedenis van God met Israël bestaat ten diepste daarin dat Hij het de Thora geeft, dat wil zeggen, het de ogen opent voor het ware wezen van de mens en het de weg wijst van het juiste menszijn; deze geschiedenis bestaat erin dat de mens zo, door in trouw jegens de ene God te leven, zichzelf ervaart als de geliefde van God, en vreugde beleeft aan de waarheid, aan de gerechtigheid - vreugde aan God, wat zijn eigenlijke geluk wordt: “Wie anders dan U heb ik in de hemel, niets wil ik op aarde dan U ...Mij is het genoeg bij de Heer te vertoeven” (Ps.73 (72), 25.28)."
Ik geloof dat Jezus de 10 geboden samengevat heeft, namelijk dat we God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf ... |
Amen.
In het Nieuwe Testament leest men bij herhaling dat het bewijs van de navolging van Christus bestaat in de naleving van de Tien Geboden. „Indien gij Mij liefhebt," zegt Jezus, „zo bewaart Mijn geboden" (Joh. 14 : 15).
Er zijn christenen van mening dat de voorschriften der Tien Geboden door Christus zijn samengevat in de twee geboden : „Gij zult liefhebben de Here uw God met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand," en „Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf." Christus heeft echter deze twee geboden niet in de plaats gesteld van de Tien Geboden, maar heeft slechts getoond, dat de tien ethische normen van de 10 geboden kunnen worden gegroepeerd onder twee delen : God lief te hebben boven alles, dat is de praktijk van de eerste vier geboden, terwijl de laatste zes handelen over de liefde tot onze naasten.
Christus heeft aan het kruis alle joodse ceremoniële wetten vervuld en ontbonden. Wij, Christenen, leven niet meer onder de wetten die een voorafschaduwing waren van Golgotha; wij staan in het licht van het volbrachte werk van Christus, wij leven alleen nog onder de koninklijke wet - de wet der vrijheid. Maar is het ons bekend welke wet hiermede bedoeld wordt? De apostel Jacobus bezigt deze twee benamingen : „koninklijke wet" en „wet der vrijheid" met betrekking tot de Tien Geboden. Leest maar eens aandachtig Jac. 2 : 8-12. Christus heeft door Zijn komst naar deze wereld juist bewezen dat de eisen van de wet der Tien Geboden wel degelijk bindend waren en bindend bleven. Wie denkt hierbij niet aan de uitdrukkelijke verklaring in de Bergrede, waar Jezus getuigde, dat eerder hemel en aarde zullen voorbijgaan dan één jota of één tittel van de wet. En hoevele malen lezen we niet in het Nieuwe Testament dat de onderhouding der geboden het bewijs is van het discipelschap van Christus. Jezus roept Zijn navolgers toe : „Indien gij Mij liefhebt, zo bewaart Mijn geboden." Dit nadrukkelijk verzoek van Jezus kan moeilijk worden misverstaan, -deze eis is overduidelijk. Allen die Jezus willen navolgen, moeten Hem aanvaarden als hun persoonlijke Verlosser en Zaligmaker en in Gods kracht hun leven inrichten naar de voorschriften van Gods geboden. Deze navolging van Gods geboden is niet de voorwaarde, maar het noodzakelijke gevolg of de toets van het discipelschap van Christus.
Wat is er verkeerd met de Tien Geboden? En mijn antwoord luidt: Er is niets verkeerd mee - maar de houding van vele Christenen ten opzichte van de tien Goddelijke eisen is verkeerd. Mensen, het is niet geoorloofd om aan die tien Goddelijke voorschriften iets af of toe te doen.
Paulus zegt echter in Rom. 3 : 31 : „Stellen wij dan door het geloof de wet buiten werking? Volstrekt niet; veeleer bevestigen wij de wet." Dit is het juist wat ik met deze verhandeling wil zeggen. Ons geloof in Christus moet blijken uit een vernieuwde levenswandel overeenkomstig Gods geboden. Moge God ons allen moed, kracht en geloof schenken om als trouwe navolgers van Christus in ware geloofsgehoorzaamheid de Tien Geboden als richtsnoer voor ons leven te erkennen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 27 februari 2010, 00:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:54
Onderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
|
|
|
HENK710 schreef: | Geweldige reactie, Grace! Praten over scheiden mag, maar dan wel in vol respect en in de wetenschap dat we allen mensen zijn die God nodig hebben! |
Ik zou liever het woordje "respect" om willen zetten in "eerbied". Respect komt bij mij dwangmatig over. Net zoals de "wet" opdringen bij een ander. Respect is iets wat iemand afdwingt, eerbied komt vanuit een liefdevol hart en is onbaatzuchtig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 11:26
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | niet goed Mar ? |
Het is goed Susannah, ik ben er mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:32
|
|
|
GRACE585 schreef: | susanna ze bedoelen ook niet een vervanger voor hun biologische papa maar een vaderfiguur die er wel voor hen is en voor hen in liefde wil zorgen. |
Onlangs heb ik het boekje "De vaderhart van God" gelezen. Als er iemand is met een "vaderhart" dan is dat wel onze schepper.
Zelfs ik leer daar nog van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 februari 2010, 23:19
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik zeg alleen dat ik je respecteer als naaste, dat zegt niks over jouw omgang met mensen |
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 24 februari 2010, 23:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 21:32
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | http://player.omroep.nl/?aflID=10659298
Ik zag een onderwerp op de website OuderAlleen, over schuldgevoelens na een relatie, daarop ontstond op het forum een levendige discussie over waarom schuldgevoelens, vergeving lekker makkelijk, waarom eigenlijk schuldgevoelens, hoe dan verder.
Hoe gaan hier mensen om met schuldgevoelens na een relatie? Voel jij je schuldig naar god, naar kinderen, naar je ex partner? Hoe ga je weer verder? Zijn er dingen die je anders zou doen? Wat heb je er van geleerd? |
Het beste is om naar God toe te gaan zodat Zijn Geest je kan laten zien wat de karakter van God daarin is. Zonder schuldgevoel bij de mens, zou Zijn Zoon geen waarde hebben gehad voor ons. Ik zou eerder de vraag stellen: is mijn schuldgevoel rechtvaardig voor God?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 22 februari 2010, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 februari 2010, 20:29
Onderwerp: Mama, `k wil een man hé!
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 23 februari 2010, 14:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 21:00
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik lees t anders mar; het eerste en het tweede gebod zijn gelijkwaardig |
Hoe kan God dan verwachten dat Hij boven alles gesteld wil worden als er iats anders gelijkwaardig aan is?
Daarmee bedoel ik, ook God liefhebben boven de naaste (je vrouw en kinderen enz). Als Adam dat ook had gedaan, waren we nu niet in de zondeval terecht gekomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 21:04
|
|
|
SAMENZIJN153 schreef: | De eerste en het tweede gebod zijn gelijk... |
Volgens mij is de eerste gebod tussen mens en God, de tweede gebod tussen mens en mens. Of lees ik dat vekeerd?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 19 februari 2010, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:43
Onderwerp: Aardbeving
|
|
|
Zolang het ons niet treft is er genade van God, zoals Noach genade vond in Gods ogen, toen God de mens vervloekt had.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 16 februari 2010, 00:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:35
Onderwerp: Lees eens wat.
|
|
|
Tja ik zit mij af te vragen of het uber haubt om de "Heilige Geest" gaat. Een geest kan niet "heilig" zijn als er niet meerdere "geesten"zijn.
Wat staat er werkelijk beschreven?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 16 februari 2010, 00:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 februari 2010, 20:14
Onderwerp: zondag
|
|
|
De Here Jezus is heer over de sabbath en niet de zondag.
De viering van de sabbat is een teken dat God speciaal aan Israël heeft gegeven (Exodus 31:13,17). Het sabbatsgebod in “de tien woorden”, geldt voor het volk van God. Ook het geestelijk Israel dus, na geslacht van Abraham.
de Keizerlijk Rome (Constantijn) en Geestelijk Rome (Paus), afgeschaft in 321 na Chr. en de dag van zonaanbidding, de zondag, werd door hen ingesteld.
Het zondagsgebod zoals dit al sinds de dagen van keizer Constantijn in de christenheid wordt onderwezen, vloeit voort uit een hopeloze verwarring van verschillende zaken. In plaats van te onderscheiden waarop het aankomt, mixt men sabbat en zondag, Israël en de Gemeente, oude en nieuwe verbond en wet en genade.
Marcus 2:27 En Hij zeide tot hen: De sabbat is gemaakt om de mens, en niet de mens om de sabbat.
Lucas 6:5 En Hij zeide tot hen: De Zoon des mensen is heer over de sabbat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 februari 2010, 22:28
|
|
|
Volgens mij gaat het om God lief hebben boven alles en je naaste als jezelf, hieraan hangt de ganse wet en de profeten (het oude testament).
De polis is: God leifhebben boven alles en je naaste als jezelf. De aanhangsel: de wet en de profeten. Hier wordt beschreven wat het inhoud hoe iemand God lief heeft boven alles (de eerste vier geboden) en hoe iemand zijn medemens lief kan hebben (de laaste 6 geboden). Simpeler kan het niet. By de way, inclusief sabbath.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 9 februari 2010, 01:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 februari 2010, 21:37
|
|
|
HANNAH810 schreef: | jij ook, sola; laten we inderdaad beiden de Heere God boven aan ons prioriteitenlijstje zetten, en Zijn liefdevolle voorbeeld volgen; dan komt Zijn Zegen en de vervulling van Zijn vrede en blijdschap vanzelf!
jij ook een "warme" dag toegewenst....
|
Dames er is èèn ding wat de Messias ons wil leren, dat is er genade is waar Hij zijn leven voor gegeven heeft. Hij is de genade waar het eeuwig leven op bestaat. Als een "christen" de Heer wil volgen is de genade welke Hij aan ons laat zien, een voorbeeld. Daardoor vervalt de "wettisme".
Een kind van de Heer heeft dezelfde karrakter daarin, want het is èèn en dezefde met Hem.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 3 februari 2010, 21:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 19:38
Onderwerp: vergeven
|
|
|
MARISKA601 schreef: | nu het volgende:
ik opende het topic over iemand kunnen vergeven, maar nu is het andersom. je hebt om vergeving gevraagd en je krijgt er geen antwoord op. je excusses zijn oprecht. hoe gaan jullie er mee om? |
Lucas 15:11-24
De liefhebbende vader. Die vader stelt jouw God en mijn God voor. Die zoon stelt u en jou voor. Je hebt de hoofdzaak verkwanseld door nutteloos leven. je hebt de naam van je Vader onteerd. Je hebt een honger naar de Woorden van leven ondergaan, en het schaamtegevoel van te zijn zonder Zijn mantel van rechtvaardigheid. je hebt de geduchte demoon die schuld heet, ervaren die aan je geweten knaagde en jou vertrouwen vernietigde. De enige manier om hieruit te komen is je te gedragen zoals de zoon uit het verhaal. Te komen precies zoals je bent, zonder verdiensten of waarden, en beslag leggen op de goedheid en genade van een liefhebbende vader.
Dit is de enige keer in de hele bijbel dat God de Vader in haast wordt afgebeeld. In vers 20 staat: "En toen hij nog veraf was, zag zijn vader hem en werd met ontferming bewogen. En hij liep hem tegemoet." Telkens wanneer God een zondaar thuis ziet komen, rent Hij hem tegemoet om hem te begroeten en hem te brengen in de warmte en veiligheid van Gods familie.
Een van de meest foutieve opvattingen over het Christelijke leven is dat je moet veranderen om geaccepteerd te worden door God. Niets kan verder van de waarheid zijn. Er is geen enkele manier waarop jezelf waardig kunt maken om door God ontvangen te worden. je kunt niets toe doen aan onze redding. Als je wacht totdat je goed genoeg bent, zul je nooit tot God komen, omdat er geen enkele manier is waarop jezelf goed genoeg kunt maken. Er is niets wat je kunt doen om je redding te verdienen.
Johannes 1:9.
Zegt: "(Indien) wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, om ons de zonden te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid."
God, door de Heilige Geest, geeft besef van schuld. Wanneer je hierop reageerd door je zonden te bekennen, is er geen twijfel dat God je zal vergeven en reinigen.
Johannes 1:12.
Wanneer je God in je leven toelaat doet Hij meer dan vergeven en reinigen, Hij belooft om je te helpen zodat je niet steeds opnieuw dezelfde fouten maakt.
Johannes 1:12 "Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in Zijn naam geloven." De bronnen van de gehele hemel zijn van jou wanneer je jezelf overgeeft aan Jezus Christus de Heer. Kracht om verleidingen te weerstaan. Kracht om welke taak dan ook die God je geeft, te doen. Kracht om elke dag te leven volgens Zijn wil voor ons.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 28 januari 2010, 19:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 januari 2010, 18:06
|
|
|
HANNAH810 schreef: | al die paarden gaan dood joh...., heb je ook niks an......? |
Waar niet, of zijn er ook paarden met een eeuwig leven
De paarden die dachten dat ze engelen waren
Op een keer ging de Besjt op reis. Hij spande zijn paarden in en reed weg. Onderweg gaf hij de paarden geen voer. Toen dachten die: "Misschien zijn we mensen geworden, want mensen eten niet op straat, maar in herbergen." Maar ze reden de herbergen voorbij, zonder dat de Besjt stilhield.
Toen dachten de paarden: "Misschien zijn we engelen geworden, want die hebben geen eten en drinken nodig." Toen het avond werd en de Besjt doorreed zonder bij een herberg te stoppen, waren de paarden ervan overtuigd dat ze serafim waren, nog een rang hoger dan gewone engelen.
Om middernacht stopte de besjt eindelijk bij een herberg. De paarden werden in de stal gevoederd en stortten zich uitgehongerd op hun voer. Dezelfde paarden die een paar minuten daarvoor nog hadden gedacht dat ze mensen, engelen of zelfs serafim waren, bewezen dat een paard een paard blijft.
Toen de Besjt dit zag, wendde hij zich tot de omstanders en zei: "Kijk, ook wij mensen lijken op onze paarden. Op Jom Kippoer, de grote vastendag, trekken we witte kleren aan en nemen vierentwintig uur geen voedsel of drank tot ons. We denken dat we engelen zijn, witte engelen zonder aardse behoeften. Maar als we 's avonds aan het eind van de vastendag thuiskomen, storten we ons op de gedekte tafel en bewijzen dat een mens een mens blijft."
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 28 januari 2010, 18:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 21:09
|
|
|
ANITA324 schreef: |
Kostbare knuffels zijn zeldzame Wees daar zuinig op
|
Yes,
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 26 januari 2010, 21:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 januari 2010, 20:03
|
|
|
SARIJS794 schreef: | Ha Inez, de korte versie dus. Wou een plaatje toevoegen van ons zeer beroemd cultuur-historisch erfgoed, wie weet zou het stappers trekken, maar helaas kan dat niet. Gelukkig is daar Mar z'n initiatief om ons over dit peerd te tillen of heb ik dat niet helemaal goed begrepen Mar? |
Dat heb je goed gezien Sarijs.
Nou dan een foto van`t peerd.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 26 januari 2010, 20:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 januari 2010, 21:38
|
|
|
Stad Groningen is een stad zonder kapsones. In een straatje kwamen we een kapsalon tegen 'Kapsoones'. De humor van Groningers is apart.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 25 januari 2010, 21:46
|
|
Naar boven |
|
|
|
|