Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:51
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
CARIN303 schreef: | Je kent me toch, Tess, altijd in voor iets leuks.....snap het dan toch! |
Ja, dat snap ik wel...maar snapt de rest van CM het ook?
Tenslotte, rockmuziek...das duivels toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:49
|
|
|
CARIN303 schreef: | Nee joh....avondje dansen op goede muziek natuurlijk |
Haha, dat klinkt veeeeeeeeeeel leuker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:45
Onderwerp: Je gaat naar de hemel... en dan?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | nou die hoop ik hier op aarde toch ook nog eens te ontmoeten in een heel lieve partner. En verder heb ik een onvoorwaardelijke liefde voor mijn kinderen.
Waarom denk je die hier op aarde niet te kunnen vinden? Met God erbij in een relatie kan je volgens mij met een partner die liefde ook ontmoeten, ervaren en ondergaan. |
Ik denk dat onvoorwaardelijke liefde wel bestaat...(voor onze kids bv)...maar ik denk dat het toch anders is dan de onvoorwaardelijke liefde van God omdat onze "menselijkheid" toch een grote rol speelt...vraag me niet de vinger er precies op te leggen, maar als ik zie hoe onvoorwaardelijk die liefde God's is dan denk ik toch dat wij die als mensen uiteindelijk niet op kunnen brengen. Wat niet betekent dat we als mens niet in staat zijn "onvoorwaardelijk" lief te hebben, maar dan wel op een menselijke manier... Ik hoop dat, mocht het zover komen...ik die in een nieuwe relatie in ieder geval wel zal ervaren. Maar zonder nou meteen heel zielig te gaan zitten doen, want dat ben ik zeker niet...heb het nog nooit meegemaakt en kan me er niet zo veel bij voorstellen... Maar gewoon ooit eens op een plek te zijn waar iedereen van elkaar houd, en niet de een boven de ander stelt...waar we gewoon "zijn" ...en in liefde samen leven, onvoorwaardelijk...Ja, dat lijkt me fantastisch!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:34
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik voel een nieuw topic aankomen...... |
Oeii...de gevaren van rockmuziek voor een christen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:21
|
|
|
Ik heb er nog es over nagedacht...(Ja, ook dat kan ik...)...en ik hoop in de hemel eindelijk eens die onvoorwaardelijke liefde te ervaren die we als mens hier op aarde niet kennen! Dat zou me zo geweldig lijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:19
Onderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | wokken wordt dus ergens in oktober ?
sorry Annette... |
Effe nieuw topicje misschien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:18
Onderwerp: airsupport
|
|
|
Ga voor je bidden, David...sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:17
Onderwerp: Een nieuw huisje
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Hoi Tess,
Je kunt overwegen de ombudsman in te schakelen; ik weet niet of de woningstichting (nog) onder overheid valt?
GrZing! |
Hmm...geen idee, ga k es uitzoeken...
Thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 18:45
Onderwerp: Geloven we nog in God, of heb je je eigen geloof ?
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Tsja... dan niet zo verwonderlijk als iedereen z'n eigen geloof heeft, als men zulke geschriften leest, die nooit zijn toegevoegd aan de bijbel...
Als deze geschriften echt betrouwbaar waren, hadden ze zeker wel tot de bijbel behoord... God doet Zijn werk niet half |
Ben k helemaal met je eens!
Maar toch zie je het soort verhalen als hierboven vaak terug komen..ik denk nu aan de boeken van Neal Donald Walsh, die zijn "gesprekken met God" gepubliceerd heeft...ook daarin stelt God volgens hem dat het koninkrijk van God, en de hemel e.d. in onszelf zijn. Meer een staat van bewustzijn dan een daadwerkelijke plek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 18:35
Onderwerp: Geloven we nog in God, of heb je je eigen geloof ?
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Evangelie van Thomas? Welke bijbel lees je eigenlijk? |
Staat inderdaad niet in onze bijbel, maar "bestaat" wel...
http://www.thomasevangelie.nl/
Ik geloof zeker dat ik God binnenin mijzelf kan vinden, en dat mijn direkte lijntje met Hem meer zegt dat de kerk of zelfs de bijbel...Ja, dat durf ik te zeggen, ik heb het al meerdere malen ervaren... Maar ik geloof dat we steun behoeven van anderen! Ik denk wel dat we als mensen individualistischer geworden zijn. Vroeger fungeerde de pastoor of dominee als leidsman, iemand tegen wie we opzagen...tegenwoordig zien we hen meer als gelijke, een vriend. Misschien dat we daardoor nog sneller geneigd zijn te zeggen dat ons geloof een persoonlijke zaak is, waar een ander niets mee te maken heeft? Maar er is maar één echte God, das een ding waar k heel zeker van ben!
Ben overigens wel benieuwd geworden naar dat Thomas evangelie, ga het es ff bestuderen...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 22 juli 2010, 18:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:57
Onderwerp: Spaigelploatje
|
|
|
MARGREET933 schreef: | Oke, Carin=C.D wat leuk zeg. komt misschien, niet gezien door de drukte van gisteren was mijn VERJAARDAG en de Hitte. weer een jaartje ouder geworden op 21 Juli=gisteren geweest. Hieper-de-pieper-de piep hoera, in de GLORIA... Fijne dag. Margaretha.E. |
Oke Carin, het antwoord is CD, wat leuk zeg! Ik heb het misschien niet gezien omdat ik het gisteren zo druk had i.v.m. met mijn verjaardag, en het was ook zo warm Ben weer een jaartje ouder geworden op 21 Juli, gisteren dus Hieperdepiep Hoera, in de Gloria!
Fijne dag, Margaretha E.
Zo duidelijker Crossie? Kom op mensen, ik weet dat Margreet er een andere manier van typen op nahoud dan de meesten van ons, maar als je even je best doet om wat verder te kijken dan je neus lang is valt er best wat van te breien hoor! Verduidelijking vragen is één ding, maar je kunt het ook overdrijven...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 22 juli 2010, 16:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:52
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Ok, je gelooft dat je bij je sterven, naar de hemel gaat.
Je gaat naar de hemel... en dan?
Wat stel je je in 'hemels naam' voor wat je daar gaat doen?
Ik ben benieuwd hoe en wat mensen hier er over denken...
Krijg je een harp in de handen gedrukt om alsmaar muziek te maken oid? |
Daar kan ik kort maar krachtig over zijn...Geen idee! Maar de bijbel belooft me dat het er werkelijk prachtig zal zijn en daar vertrouw ik op met heel mijn hart...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:50
|
|
|
PAULUS505 schreef: | wat vervelend, voor jouw Tessy. Ik hoop dat de woningbouw huurders vereniging er echt iets aan gaat doen. Ik ken een Rk gebruik wat zeer goed werkt. Ik ken vele mensen die Jozef (de man Maria) om voorspraak vragen en er wordt een prachtig huis(je) voor hen gevonden. Ik weet dat dit een Rk gebruik is. Ik deel wat er spontaan in mijn hart opkomt. Veroordeel mij a.u.b. als ik aanbeveel om op voorspraak van jozef te bidden.
Groeten van paulus |
Hoi Paulus, Jouw gebruik is jouw gebruik (of beter gezegd een rk gebruik) en je zult ongetwijfeld je redenen hebben dit te doen maar ik kan me er niet in vinden. De Here is hier altijd heel duidelijk over geweest, Eer geen andere goden dan de Heer uw God. Jozef was in het hele verhaal niets meer dan een mens die een wonderlijke taak kreeg van Zijn Heer...maar hij is en blijft niets anders dan dat en is zeker niet God's waardig! Bidden tot God dienen we enkel te doen uit Jezus' naam want alleen door Hem kunnen we bij de Vader komen. Ik hou deze wet graag in ere, want bidden tot Jozef, of zelfs Maria of wie dan ook maar vind ik erg in de buurt komen van afgoderij, sorry!
Wel dank ik je dat met me mee wilde denken, en bedoel dit dan ook niet als een persoonlijke veroordeling...ik kan me er gewoon niet in vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 13:52
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | hmm...misschien toch wel een gevalletje 'huurcommissie' misschien? (www.huurcommissie.nl). ze kunnen wel een uitspraak doen in geval van (o.a.): ernstige onderhoudsgebreken. een haperende lift lijkt me een ernstig onderhoudsgebrek.
de bewoners/huurderscommissie in jouw complex is ook geen knip voor de neus waard. ze hebben er tenslotte zelf baat bij dat de tent goed loopt, he. (want: minder klachten)
wat eventueel ook nog zou kunnen: het complex staat op de nominatie om gesloopt te worden, tussen nu en 10 jaar. in elk geval is het (wat dit betreft) een flut-corporatie. |
Die site heb ik een poosje geleden al bezocht en daar bleek dus dat ze niet veel voor me kunnen doen behalve vaststellen dat de woningstichting verantwoordelijk is voor de onderhoud van de liften, dat wisten we al... Eventueel zou ik dus stappen kunnen ondernemen en een huursverlaging eisen, maar veel liever zou ik een andere woning hebben...huursverlaging lost mijn probleem namelijk niet op. Voor zover ik weet is er ook niet het plan om te gaan slopen, ze zijn al een paar jaar bezig met "plannen" voor groot onderhoud maar er komt maar weinig van!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 22 juli 2010, 14:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 13:33
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | elke zichzelf respecterende woningcorporatie zorgt ervoor dat zijn/haar spullen in orde zijn. elke zichzelf respecterende 'liftenboer' zorgt ervoor dat zijn spullen in orde zijn en dat het zo storingsvrij mogelijk werkt. enig idee hoe lang het complex er staat? zelf heb ik bij een woningcorporatie in Hilversum gewerkt en we hadden 3 liften die (met de originele schakelkast uit 1977) tot aan 2002 heeft gedraaid, met dank aan de kundigheid (en kunst- en vliegwerk) van de monteur. de monteur presteerde het namelijk om de liften draaiende te houden tot 5 jaar na productiestop (en dus ook leverinsstop) van de onderdelen. toen was de boel echt 'op' en werd het allemaal vervangen.
als het goed is heeft de woningcorp. een onderhoudscontract met de liftenboer (er zal waarschijnlijk wel een stickertje in/bij de lift geplakt zijn, wie je moet bellen in geval van nood). bovendien worden alle liften om de 1,5 jaar gekeurd door het Liftinstituut. van de keuringsdatum wordt een stickertje (zilverkleurig) geplakt in de liftkooi (dat bakkie waar je in staat als je naar boven/beneden gaat (als-ie werkt)) met de einddatum van de geldigheidsduur.
is er in het complex een huismeester of bewoners/huurderscommissie? misschien dat die eens een dikke klacht neer kunnen leggen bij de woningcorp. ik weet niet of je servicekosten betaalt, maar je zou eens kunnen kijken of daar een bedrag in zit voor 'onderhoud lift'. zo ja, dan zou je eens kunnen uitrekenen wat jullie met z'n allen aan lift-onderhoud betalen... heeft de woningcorp. geen wijkopzichter danwel woning-inspecteur die je (rechtstreeks) kan bellen?
het niet-functioneren van een lift is een beperking van je woongenot, vooral in jouw situatie. (en begin nou niet te mieren dat je niet lastig wil zijn! dit hoort gewoon bij je woongenot.) een lift moet het gewoon doen! punt uit! |
Ik hou helemaal niet van mieren
Het complex is van ergens in de jaren '60 en zo lang zitten die liften er ook al in. Mind you, iedere keer dat de lift kapot gaat word er naar gekeken en zo nodig gerepareerd...het is zelfs zo dat ze eind vorig jaar overgestapt zijn naar een andere lift "maatschappij"...(die doen er gelukkig "maar" drie dagen over om uberhaupt eens te komen kijken)... Zij hebben in December "groot onderhoud" gepleegd, wat inhoud dat ze de liftkooi aan de binnenkant voorzien hebben van nieuwe wandplaten, plafond e.d.... maar ook toen al was duidelijk dat het probleem technisch was dus uiteraard schee de lift er net na nieuwjaar alweer mee uit. Toen is ie drie weken uit de roulatie geweest omdat ze op onderdelen moesten wachten om het te maken. Daarna, eerlijk is eerlijk...heeft de lift twee maanden lang "fatsoenlijk" gewerkt. Tot een paar weken geleden...een week lang uit de roulatie...twee weken geleden weer, en ook nu doet hij niets meer! Ik denk dat we dus wel kunnen stellen dat de gehele lift gewoon aan vervanging toe is, maar dit weigert men want dat kost geld! Heb al meerdere keren brieven gestuurd, maar meer dan een excuus voor het ongemak en 10 euro onkostenvergoeding voor het noodgedwongen overblijven van uk kan er niet af... De huurcommissie zegt er alleen te zijn voor geschillen in de huurkosten en verder niets...ofwel: ze konden me niet helpen! Wat overblijft zijn gerechtelijke stappen, maar als ik heel eerlijk ben wil ik dit graag voorkomen...en het op een humane manier oplossen. Als dat kan tenminste...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 22 juli 2010, 13:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 12:40
|
|
|
Al een hele poos lig ik in conclaaf met de woningstichting... Drie jaar geleden ben ik hier naar toe verhuisd i.v.m. de scheiding. Heb de woning enkel geaccepteerd omdat er een lift in het complex zit, waardoor het voor mij geen probleem zou moeten zijn om drie hoog te wonen. Maar niets is minder waar! Al vanaf het moment dat ik hier woon is de lift om de haverklap kapot waardoor ik zes trappen op moet klimmen. Mijn lijf trekt dit niet! Daarbij komt, dat als de lift het dan wel doet, deze (en de trappenhuizen waar ik doorheen moet) meestal vol met rook hangen wat mijn longen weer niet kunnen handelen. Mijn zoon buiten laten spelen kan dus ook niet, want het vereist dat ik met hem meega naar buiten en ook dat trekt mijn lijf niet... Sinds vorig jaar sta ik dus ingeschreven voor een andere woning, maar het duurt hier min. 3 jaar voor je daarvoor in aanmerking komt. Medische urgentie aanvragen heeft geen nut aangezien het probleem zich buiten de woning voordoet en dan krijg je geen urgentie. Al meerdere malen heb ik geprobeerd met de woningstichting in gesprek te gaan, aangezien hun verantwoordelijk zijn voor een groot deel van het probleem; de lift! Maar ik kom nooit verder dan de receptioniste... Inmiddels heeft een zorgcoach al pogingen ondernomen, en is nu zelfs mijn klantmanager van de Soos zich ermee gaan bemoeien... De lift is nu weer kapot...en de laatste keer (twee weken terug) heeft het een week geduurd voor deze weer gemaakt was... Ik heb net weer 6 trappen opgeklommen en ben aan het einde van mijn latijn...ik zie het niet meer! Zou zo graag een leuke benedenwoning met een klein tuintje willen hebben, zodat ik mezelf kan redden zonder iedere keer tegen allerlei belemmeringen aan te lopen. Maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar kan gaan krijgen...ik kan het niet! Maar ik heb wel een hemelse Vader, en bij Hem zijn alle dingen mogelijk...dus het enige dat ik nog kan doen is bidden, bidden om een oplossing... Willen jullie met me meebidden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 12:25
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARIN303 schreef: | Vanochtend om 11.20 uur is Mara overleden. Het is beter zo voor haar, er was eventueel nog een pijnbestrijdingstraject te gaan maar volgens de dierenarts zou dat een lijdensweg voor Mara betekenen. Ik heb haar 15 jaar gehad , het is een goede beslissing maar ben er wel verdrietig onder. Bedankt voor jullie steun! |
Jeutje meis, wat naar
Heel veel sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:39
|
|
|
Ik ga maar es op bezoek bij tante bedje laken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:24
Onderwerp: onze menselijke relaties en tijd/ruimte/plaats
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben ik met je eens, maar de vragen werden herhaald, dus ik dacht dat ik dan maar op het forum moest beantwoorden. |
Ja, en die vragen waren n.a.v. je eerdere reactie...die m.i. al beter buiten het forum om had kunnen gaan aangezien het weinig met het topic te maken had...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:15
Onderwerp: Alleen voor vrouwen
|
|
|
CARIN303 schreef: | Erg leuk dat je meegaat Willy, de datum hebben we vastgesteld op zaterdag 17 februari 2011. Meer informatie krijg je via dit topic! |
19 Februari, Carin...de 19e
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 21 juli 2010, 22:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:13
Onderwerp: onze menselijke relaties en tijd/ruimte/plaats
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd was het niet mijn bedoeling je zo van slag te brengen. Wat betreft je vragen: er is niks mis aan anderen naar de zin te maken, zolang het niet ten koste gaat van jezelf. Het kan juist heel positief werken, maar zolang je wel je zelf kunt blijven. Je kunt jezelf verliezen in een poging iedereen het naar de zin te maken. Daarom was mijn vraag wie ben jezelf en ben je niet bang dat dit een valkuil voor je is> Dit was meer een vraag dan een veroordeling. Sorry als je er een veroordeling in ziet. |
Volgens mij had Jonathan al aangegeven dat je hem dus niet van zen stuk gebracht hebt! Ik ken Jonathan niet zo heel goed, maar denk dat je toch echt volledig de plank mis slaat met je woorden, Chat...Volgens mij is de balans best goed bij hem. Ik vraag me eigenlijk ook af wat dit te maken heeft met het topic en waarom je zoiets op een forum zet?! Kun je deze dingen niet beter via een mail bespreken? Dan zou het namelijk best eens heel goed zo kunnen zijn dat je daar zelf ook achter komt....
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 21 juli 2010, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:52
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het word kouder. moet ik blij zijn of niet? |
Kijk es goed naar binnen, Mars...wat is het eerste gevoel dat overheerst? En...hoe voel je je daarbij?
Soms nog best handig zo'n therapieverleden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:50
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | dat deed ik ook met een heel speciale reden..... |
Ehhh...je vond een boerrrrrr iets te asociaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:49
Onderwerp: kids en dating site
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Aangezien het een nieuw gebruik is geworden om bij de activiteiten de kinderen te betrekken, heb ik een vraag: Wat vinden de kinderen ervan? Weten ze dat je op CM zit en hoe reageren ze daar op? |
Denk dat mijn kid nog een beetje te klein is om dat te begrijpen... Maar hou er zeker wel rekening mee, sla hem niet continu met nieuwe "vrienden" om de oren hoor! Hij is wat dat betreft best flexibel, zo lang er maar terug gekletst word tegen em vind hij het wel best
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:44
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARIO216 schreef: | Liefde is een luxe die je je pas kunt veroorloven als al je vijanden zijn uitgeschakeld. Tot die tijd is iedereen van wie je houdt een gijzelaar die je moed ondermijnt en je beoordelingsvermogen aantast. -Orson Scott Card- |
Goed gepikt Mario
Maar blijf em een beetje raar vinden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:41
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | moet ook erg mijn best doen om jou voor te blijven...... heb er alleen te weinig tijd voor.....kan alleen s avonds maar....
maar dat ik boeh zei had een reden hoor.....whahaha |
Oh...ik dacht dat je het dit keer gewoon es kort en krachtig wilde houden
|
|
Naar boven |
|
|