ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?

GERRIT084 schreef:
Jullie hebben nou toch je zin Smiley die vol vragen zit een groot Duitsland, okee het heet nog europa, en we hebbe de eu nog, maar nog effe en we betale met marken.

Toen Duisenberg de gulden aan de mark koppelde en de economieen meer en meer samensmolten, was dat al zo. Met de Euro al helemaal. Wat mij betreft is daar niks mis mee. Economisch zijn we al lang een Bundesland.

Thomas, heeft dit ook nooit aan zijn grootvader verteld.

Heb jij zijn fiets nog gezien, Pieter?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 oktober 2011, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:44
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

Beppe vertelde mij het verhaal dat toen ik in de kerk werd binnengedragen nogal veel eeh lawaai voortbracht. Dat duurde tot de dominee me doopte en met water besprenkelde waarop ik vertederende babygeluidjes maakte. De kerkgangers moesten er in ieder geval mild om glimlachen. Dominee moet nog gegrapt hebben dat het toch wel een verandering bracht als je gedoopt werd. 't Verbond met Abraham zijn vrind, bevestigt hij van kind tot kind was nog maar koud voorbij of Beppe oordeelde toch dat ik de kerk maar uit moest. Waarop dominee over me zei : Hij lijkt op zijn vader want hij laat nu al flink van zich horen. De kerkgangers konden het wel waarderen, mijn vader lachte ietwat verlegen mee.

Thomas, toen al een grote mond.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 oktober 2011, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:18
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

CHATULIEM619 schreef:
Voor doop geldt maar één eis: Ken je Jezus als Heer en Heiland?

Dit gaat wat ver. Toen ik gedoopt werd, zal ik een paar weken geweest zijn. Mooi feest voor de familie, Beppe helemaal vertederd en zo. Ik kende als babysmurf waarschijnlijk als grootste verlangen de melk van mijn moeder. Mijn ouders hebben zich echter wel aan de doopbelofte gehouden. Ik kan het me niet herinneren maar ik ben er zeker van dat ik niet aan jouw eis voldeed.

Thomas, ben ik nu niet gedoopt?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 28 oktober 2011, 18:32
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 17:03
BerichtOnderwerp: De niet uitgekomen voorspelling van Harold Camping

Harold Camping is ingestort en zal geen voorspellingen meer doen. Voorlopig. Walgelijke aandachtstrekker, bah.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 12:59
BerichtOnderwerp: Het weer

ERIKA129 schreef:

Volgens voorspellingen krijgen we een zeer heftige winter Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt vast net zo heftig als de zomer was Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Ach, de voorspelling is er op gebaseerd dat door de te verwachten luchtdrukverdeling er wel eens meer polaire dus koude lucht naar ons toe zou stromen. Het is maar zeer de vraag of dat gebeurt. Kijk maar eens naar de voorspellingen vijf dagen vooruit, daar klopt vaak al weinig van. Als de weerinstituten bij langetermijnvoorspellingen dezelfde modellen gebruiken, komen ze ook wel ongeveer tot dezelfde conclusies. Het weer voorspellen in onze regio is een hachelijke zaak, al kan het waar zijn. Rustig afwachten lijkt me inderdaad het beste.

Thomas, met het weer is het eerst zien en dan geloven.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 22:29
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=KRyZ09ZxVPg&feature=related

en wat romantischer:

http://www.youtube.com/watch?v=jPdu5TkzD1g&feature=related

En even het filmpje aanzetten op:

http://www.free-scores.com/download-sheet-music.php?pdf=21976

Is iets meer ingetogen, vind het persoonlijk de mooiste.

Voor de liefhebbers, je vindt het mooi of niet hè.

Thomas, houdt hier wel van.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 oktober 2011, 22:58
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 19:11
BerichtOnderwerp: Donor week

GERRIT084 schreef:
Infeiten heeft Chatuliem helemaal geen ongelijk, mede dankzij het nazi regiem, en daarvoor hoeven wij echt niet dankbaar te zijn, en J.Mengele is de wetenschap heel wat teweten gekomen.

Dat is neonazipropaganda. Het was een matige wetenschapper. Kun jij aantonen wat er aan kennis uit is voortgekomen die op een andere wijze niet gevonden had kunnen worden? Heel wat? Graag helder en concreet.

En profiteren heel wat wetenschappen, van de ellende van anderen, die het wel met hun dood hebben moeten bekopen.

De Joodse tweelingen in Auschwitz hebben het met hun wrede dood moeten bekopen omdat er geen rechtstaat was die hen beschermde.
Er zullen ongetwijfeld wetenschappers bestaan die profiteren van ellende van anderen. Maar wetenschap deugt, waar je hopelijk zelf ook van profiteert als je zelf eens ziek mocht worden. Of dank zij die vervloekte wetenschap een nieuwe goed werkende niet mag krijgen. Dan mopper je niet. Dan mag je God dankbaar zijn maar ook de donor die, in tegenstelling tot jou, zijn of haar nier aan je schonk.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 oktober 2011, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 18:57

CHATULIEM619 schreef:
Een argument nog niet behandeld is, is het wantrouwen naar de wetenschap toe. Wat doen ze eigenlijk met je lichaam en is daar echte goede controle over. Dat is voor mij het belangrijkste argument om niet mee te doen aan donorschap.
In het verleden is het vaker gebeurd, dat men kan doorschieten met de medische proeven. Helaas moet ik denken aan onze lieve Josef, die met tweelingen experimenteerde. Als er geen enkele controle uitgeoefend wordt, ben ik zeer huiverig.

Kritisch denken en methodische twijfel is altijd goed. Alles wat bij Eurotransplant is aangesloten volgt dezelfde en zorgvuldige procedure. De landen die zijn aangesloten zijn alle democratische rechtstaten en niet te vergelijken met nazi-Duitsland, omdat ik aanneem dat je Jozef Mengele bedoelt. In 1936 werd in dit land in de Neurenberger wetten bepaald dat Joden geen mensen waren. Dat gaf hem in zekere zin een - onterechte - vrijbrief zijn experimenten uit te voeren.

Een groter probleem is de maffia, die kan bestaan omdat er te weinig mensen zijn die bijvoorbeeld nieren geven. Als er genoeg donoren zouden zijn dan was geen orgaanhandel lonend. De praktijken zijn vrij gruwelijk, mensen in een zwakke positie, zoals kinderen of meisjes die in een afhankelijke positie in de prostitutie zitten worden na hun werkbare periode vak gedwongen een nier af te staan. Dit zijn wel hele kwalijke praktijken die bestaan omdat mensen die het kunnen betalen er veel geld voor over hebben een nier te kopen op deze wijze. Nogmaals, bij voldoende donoren kunnen deze praktijken niet bestaan en donor zijn levert dus ook nog een bijdrage in de bestrijding van wel zeer gruwelijke misdadigers, die wel een nier leveren maar niet altijd een passende, en die dus vaak niet bruikbaar is.

Eurotransplant is een goede en zorgvuldige organisatie. Alle legale transplantaties worden zeer correct en gecontroleerd uitgevoerd. Bij de maffia is dat niet het geval.

Iedere verbinding tussen Eurotransplant en Jozef Mengele is misplaatst en maakt de discussie onzuiver. Ik respecteer het als mensen niet willen doneren maar niet op grond van een verbinding met de nazitijd in het algemeen en de praktijken van Mengele in Auschwitz in het bijzonder.

Thomas, die vindt dat ieder gezond mens donor zou moeten zijn.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 oktober 2011, 19:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 17:38

GERRIT084 schreef:
Alleen de naam al. Euro transplant, hoe betrouwbaar moeten wij dat zien Smiley die vol vragen zit

Ik heb ooit in mijn studententijd een baantje gehad als taxichauffeur en heb toen twee nieren van Groningen naar Trier in Duitsland gebracht. Die gaven een nieuw leven aan twee mensen die in Duitsland woonden. Om nu bij dit onderwerp euroscepsis in te zetten vind ik echt beneden de maat en ook geen humor. Nederlanders worden ook vanuit het buitenland geholpen en dat is maar goed ook.

Thomas, die kennelijk geen gevoel voor humor heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 16:53

GERRIT084 schreef:
Heel veel Christenen gaan er van uit (ik ook) we zijn door God compleet gegeven. Mogen wij wel incompleet weder keren. En daarbij gelaten, is genezen niet iets waar voor je ook bidden kan? Geneest ook God niet? Wijden wij niet alle genezingen aan Hem toe? In het verleden (40 jaar) was mijn moeder ook opgegeven door de wetenschap. En er werd mijn vader gevraagd of het niet wijzer was alle apratuur af te sluiten. Mijn moeder was clinies dood, de wetenschap had haar al afgeschreven. En door die zelfde medici werd later verklaard, dit moet een wonder zijn, dit had menselijk gezien niet mogelijk geweest. Ze kwam terug uit een heel diep dal van vreselijke pijnen, zonder operaties, en leeft nog steeds. Ook die weet niet wat zij doet, wel of geen donor. Wij hebben hier geen eeuwige stee, eens gaan wij allemaal, de een jong de ander oud, dat is niet aan ons. De een heeft een makkelijk leven en de ander niet. De een is rijk, de ander niet, en geeft die rijke aan die arme, nee ook niet.

Jij bent meer berustend naar onnodig lijden toe dan ik. En hoe compleet denk je dat je bent na drie jaar begraven te zijn? Wonderen gebeuren en als dat zo is, is het mooi. Maar moet je om die reden iemand aan de dialyse laten liggen als je dat had kunnen voorkomen? Denk je nu werkelijk dat God na je dood zal zeggen dat Hij je compleet gegeven heeft en dat het niet goed was een ander mens een leefbaar bestaan te gunnen? Ik kan me niet voorstellen dat je in een God gelooft die dat doet. Je hoeft er echt niet bang voor te zijn. Je ziel gaat naar God, van je lichaam blijft weinig over en dient in de grond als voedsel voor reducenten. Vind je dat beter dan iemand een leefbaar bestaan te gunnen?

Thomas, die wel pleit voor het donorschap.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 oktober 2011, 17:03
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 23:54

Iedereen die ooit met dialyse te maken heeft, weet waarom je donor moet zijn. Het is je omschot wat gebruikt wordt voor het geluk van een ander, we zijn het na onze dood niet zelf meer. Het kost je echt niets en het is voor veel mensen een enorm geschenk dat een veel normaler leven mogelijk maakt. Vijf jaar dialyseren is al heel lang. Als alle Christenen donor worden, zijn de wachtlijsten weg. Feitelijk lijden de dialysepatiënten in de meeste gevallen onnodig.

Thomas, je geeft leven na je dood.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 oktober 2011, 00:03
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 23:04
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=3AVQ9zd8cE4&feature=related

Even Bach voor de nacht.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 oktober 2011, 23:22
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 20:33
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

JACO624 schreef:
het kan eenvoudiger ook

men neme een fles zonnebloem olie die men verhit tot 180 graden
men neme een gezouten slibje en bakt deze goudbruin/krokant in een paar minuten
men wake ervoor dat men zijn vingers niet op eet Knipoog smiley

Er is een verschil tussen gewoon erg lekker en culinair, Jaco! Engeltje smiley
En een beetje kok houdt er toch rekening mee dat hij eeeeh moet voorproeven? Het lostrekken van het velletje kan mislukken tenslotte en als echte man laat je dat uiteraard geheel per ongeluk wel eens mislukken, zo slecht zijn we wel.

Thomas, neem in jouw geval vier delen zout en één deel viskruiden, beetje peper en iets bieslook, niet te veel en alles even goed door elkaar roeren. Eeeh, geen bloem?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 oktober 2011, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:44

Het is wel echt Fries dat er gesproken wordt en het Fries wijkt nogal sterk af van het Nederlands als het gaat om de wijze van uitdrukken. Denk nieit meteen dat je het begrijpt, Friezen hebben de rare gewoonte met dezelfde woorden andere dingen te zeggen. Vader Boomsma is een genuanceerde Friese predikant en voelt zich duidelijk tekort gedaan. Je kunt een gesprek aangaan en dan besluiten het niet met elkaar eens te zijn. Dat had ik correcter gevonden, zeker ook als het om iemand van het niveau van Knevel gaat. Botweg weigeren en je dan verschuilen achter een besluit van de EO vind ik persoonlijk wat zwak. Wel bot, en ik word niet blij van deze oplossing van Bot en blij.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 19:25
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

VISSER278 schreef:

Visser, die gisteren voor een rotprikkie een paar kilo slip[size=24]tongetjes op de kop heeft weten te tikken. Interesse?[/size]

Dan mogen ze alle appeltaart van me opeten, Visser! Ik maak gelijk Smulsmurf van mijn plaatje.

Recept Tong op klassiek Franse wijze

Wat mij betreft de lekkerste manier om tong klaar te maken. Simpel, puur en subtiel. Heerlijk om op zaterdag vij Visser te halen en ‘s avonds met vrienden te eten. Een goed fles droge verdicchio of pinot grigio dr bij en zie daar: … Geluk!

Hoewel de vis op Franse wijze bereid is heb ik wel het gevoel dat die Fransen het eigenlijk van ons geleerd hebben. Zij doen het alleen met geklaarde boter. Dat is Frans. Die tong komt gewoon uit de Noord-Zee. Of van de Albert Cuijp. En als ik hem maak, maak ik hem echt wel lekkerder dan die Fransen. Tong op Amsterdamse wijze zou het dus eigenlijk moeten zijn. Maar dat krijg ik er bij Johannes van Dam weer niet door denk ik. Jacque Brel past er overigens goed bij. Maar dan wel met “Port d’ Amsterdam”.

Hoe dan ook … een recept waar ik gelukkig van word.

Personen: 4
Tijd: 15 min

Tong sole

Ingrediënten:

4 x tong (ander platvis kan eventueel ook) waarvan je de ingewanden hebt laten verwijderen door de visboer
100 gram geklaarde boter
100 gram bloem gemengd met zout en peper
100 gram ongezouten boter
1 el citroensap
1 citroen
2 tl fijngehakte peterselie ter garnering

Bereiding:

Geklaarde boter maak je door de boter heel au bain marie te smelten zonder te roeren tot het vet zich van het melkwit scheidt. Schep het melkwit er voorzichtig van af tot je een gele olieachtige vloeistof overhoud. Door het melkwit uit de boter te halen kan de boter heter worden dan normaal. Het gedraagt zich feitelijk als olie. Gebruik ongeveer 180 gram boter voor 100 gram geklaarde boter.

Vervolgens maak de tong even pan klaar. Spoel de filets af en dep ze droog met een keukendoek. De bovenkant van de vis (de bruine kant zoals op de foto) moet ontvelt worden. Dat doe je door bij de staart een kleine snee te maken en daar het vel los te trekken. Dit is even gepruts. Als je een stukje los hebt pak je een theedoek. Je pakt met je ene hand de staart van het beestje en met de andere pak je het vel vast tussen de theedoek. Nu trek je voorzichtig (maar met met kracht!) het vel richting de kop. Als het goed is ontvel je hem in een keer. Mocht het niet helemaal lukken; geen zorgen, je hebt nog drie vissen om mee te oefenen. Knipoog smiley De visman kan het eventueel ook voor je doen maar ik vind het zelf altijd zo leuk. Het voelt lekker authentiek en zo. En mijn gasten denken meteen dat ik verstand van koken heb. lol.

Verhit de geklaarde boter in een koekenpan en wentel de visjes door de bloem met zout en peper en schud de overtollige bloem af. Leg de tong met het vel omlaag in de pan en bak ze twee minuten. Draai ze om en bak de andere kant ook twee minuten. Leg ze – op de vel kant – op voorverwarmde borden. Gooi de geklaarde boter weg, maak de pan schoon en doe de koude! normale boter in de pan. Wacht tot deze bruin kleurt en schuimig is. Haal de pan van het vuur en voeg meteen het citroensap toe. Schep dit al borrelend en wel over de vissen. Garneer met de peterselie en schijfjes citroen.

Tong, er is niets lekkerders!

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 oktober 2011, 19:28
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 17:38
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ANNETTE792 schreef:
Weet je wat er pas erg is, jezelf betrappen op racistisch schelden in andere taal, en dan beseffen dat je officieel gewoon ook een hollander bent Verlegen lachende smiley
Tsja, jullie staan hier nu eenmaal bekend vanwege het Nur Links rijden he, staat zelfs op je kentekenplaat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Als je in Duitsland meer dan tien keer zakt voor je rijexamen, krijg je een geel kenteken...

Thomas, dan viel Niente Lire in Italië nog mee indertijd.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:22

In de Bijbel staat dat alleen God weet wanneer het einde zal zijn. Dus niet deze mafkees en dus ook niet God en Orlando Bottenbley samen. Het is angst aanpraten en dat blijkt helaas nog steeds effectief. Iedereen die zegt dat de tekenen er zijn moet zich eens achter de oren krabben en de geschiedenis goed bestuderen. De wereld heeft er wel eens slechter voorgestaan met veel meer tekenen. Mensen moeten op het punt van het einde der tijden niet in Gods bevoegdheid treden.

Thomas, die verder wel respect voor Bottenbley heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 13:14
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

Het lijkt me voor veel mensen goed het oud-testamentische godsbeeld aan te vullen met de verandering die Christus heeft aangebracht. Christus moest zijn hele leven opereren met strikvragen van de Joodse farizeeers die Hem er vooral op wilde betrappen dat Hij zich niet aan de wet hield. Dan kon je iemand veroordelen. Van dat godsbeeld en die oud-testamentische benadering zijn we toch bevrijd? Ik gooi niet graag met bijbelteksten maar de verzen die Cross gaf, spreken toch een duidelijke taal? Onze benadering moet niet Joods-wettisch zijn maar naar het voorbeeld van Christus die zag dat het letterlijk toepassen van oude wetten onrecht met zich meebracht.

Thomas, eet vandaag varkensvlees en scheidt zuivel en vlees niet.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 oktober 2011, 20:46
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 10:16
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

Als Josina invult 'hangt' er vanaf dan zegt ze eigenlijk dat het wel zou kunnen maar dat het van dingen afhangt die nu niet te overzien zijn. Verder ben ik het wel met je argumentatie eens. Er moeten meer opties bij de antwoorden komen, veel mensen kunnen er sowieso niet meer mee uit de voeten. Kom op CM, verbeter eens - of is deze site alleen maar een geldmachine?

En Leanne, hoewel ik het niet met je oneens ben, loop je soms wel tegen een harde werkelijkheid aan als je als man binnenkomt in een gezin met pubers. Niet alles is met goede wil en inlevingsvermogen op te lossen. En nu kan ik nog goed met pubers omgaan.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 oktober 2011, 10:44
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 23:48

Feitelijk klopt dus de vraagstelling met de geboden alternatieven niet.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 22:19

GERRIT084 schreef:
Is er dan een middenweg tussen goed en fout, en goedfout, heel goed bestaat niet, dus dan is fout de middenweg. Dan hou ik me wel vast aan het goede, zondaren zijn wij ten allen tijden. En zijn afhankelijk van de genade van Jezus Christus. En spijt van zonde mag je best hebben, en angstig mag je ook wel zijn. Dat weerhoud je weer, om ze niet meer te begaan. Dus goede angst, is zo slecht nog niet.

Feitelijk zeg je het is wel goed als mensen bang zijn, want dat voorkomt zondigen. De angst voor de hel zal er heus wel toe bijdragen dat mensen minder foute dingen doen. Maar meen je nu echt dat het goed is dat mensen hun hele leven bang zijn verloren te gaan of op zijn minst er erg onzeker over zijn dat ze behouden zullen worden? Is het goed dat mensen overal bang voor gemaakt worden, voor seks, voor internet, voor televisie, voor geboortebeperking en wat al niet meer? Sommigen durven na jaren nog niet voluit te vrijen, vaak niet eens warm te zoenen. Realiseer je je wel wat het met mensen doet als ze continu in angst verkeren? Is dat de christelijke boodschap en is dat hoe Christus ons vraagt te leven? Christus heeft ons verlost van de angst voor de verdoemenis maar kennelijk zijn mensen zelfs nog bang om dat te geloven.

Thomas, angst verwoest, liefde geneest.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 oktober 2011, 22:59
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 21:23
BerichtOnderwerp: Herfstwandeling

MARRY942 schreef:
Sorry, maar waar leit dat erregus? Ver van me bed?

Trek een lijn van Gouda naar Woerden en trek die lijn op de kaart door tot een beetje oostelijk in Drenthe en je bent er ongeveer. Van Gouda naar Drenthe is echt niet verder dan van Drenthe naar Gouda. Het is voor jou even wennen want er zijn meer schapen dan Marokkanen in Drenthe Knipoog smiley

Thomas, niet altijd mak.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 oktober 2011, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:56

Christus was inderdaad radicaal en zeker in liefde en vergeving. Daaraan toetste Hij de Joodse leefregels. Er is natuurlijk sprake van een soort innerlijk conflict als je dan toch in angst leeft en hoort dat dit onnodig is. Maar een ieder die Hem aanneemt....... Het is niet nodig als Christen in angst te leven dat je waarschijnlijk wel verdoemd zult zijn. Dat is een calvinistisch dogma en helemaal niet Bijbels. En de link met dat als je de keuze gemaakt hebt voor Christus maar niet in angst leeft, wel zult vervallen tot allerlei slecht gedrag, lijkt me niet logisch. Je moet je niet aan Gods regels houden omdat je bang bent voor de hel maar omdat Christus je daarvoor de weg heeft gewezen. Uit liefde voor Christus en de naaste. Dat is radicaler dan je denkt en er is niks lauw of koud aan.

Thomas, het geloof is bij bevindelijken die zich aan de eigen gewoontes houden niet superieur aan dat van andere Christenen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 oktober 2011, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 17:26

PIETER649 schreef:
God heeft de wereld lief.
Zo ver was ik ook al dat ik die tekst ken..
Goed dat je deze tekst kent... nou nog es verder lezen in de bijbel, misschien kom je dan ook teksten tegen over bijv. behouden worden, of verdoemd zijn... en over DIE voorwaarden.

Zo happy als jij het stelt, maakt het offer van Jezus wel wat onnodig he!

Misschien was dat offer wel om van die angst, hel en verdoemenis af te komen. God is dezelfde maar door dat offer zijn we wel in een andere verhouding met God komen te staan.

Thomas, wel happy met de Verlossing.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 23:15
BerichtOnderwerp: Kerstmuziek

Een ding weten we zeker: Kerst zal nooit worden afgeschaft want de commercie houdt het wel in stand. Aan de andere kant is het wel een raar christelijk feest natuurlijk. Het Germaanse lichtfeest als de dagen weer gaan lengen, werd omgebouwd tot het feest van Christus' geboorte. Wat niet wegneemt dat het goed is om dat te vieren.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 20 oktober 2011, 23:18
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 21:21

JOSINA022 schreef:
Maar nu ff een andere vraag waar ik erg veel moeite mee had om in te vullen: de kinderwens...
ik heb nee ingevuld omdat er geen kinderen meer kunnen komen, maar de wens is er wel.
Moet ik dan toch "ja" invullen en dan later uitleggen?

Je hebt terecht nee ingevuld want de vraag geeft feitelijk aan of er nog kinderen kunnen komen voor en met de potentiele partner. In jouw geval komen die nagenoeg zeker niet, dus als je ja aangeeft zeg je feitelijk dat je dat nog wel wilt met de goede partner. Als die nog kinderen wil, verwar je hem dus. Jouw nee is het enige juiste antwoord op deze vraag, ook al zou je ze wel wensen. Ik denk dat je die vraag ook moet beantwoorden vanuit het perspectief van degene die het leest.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 20 oktober 2011, 22:31
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:54

Heel simpel Gerrit. De kerken die een gescheiden man of vrouw negeren of uitstoten, domweg omdat men het menseljk arsenaal kennelijk niet heeft om hier goed mee om te gaan, moeten een antwoord vinden op het feit dat in deze tijd ook gescheiden mensen in deze behoudende kerken leven en dat daar een volwaardige plaats voor moet zijn. Je hoeft op CM niet zo hard te zoeken als je mensen en met name vrouwen wilt vinden, die door hun kerk tijdens en na hun scheiding slecht behandeld zijn. En ik vind nadrukkelijk dat dat in deze gemeenschappen moet veranderen. Vlak op dit punt sommige evangelische gemeenten ook niet uit. De meer gematigde evangelische groepen doen het op dit punt beter, is mijn indruk. Maar we leven in een samenleving met veel echtscheidingen en dan kan de opvang niet bestaan uit een aantal naar mijn mening misplaatste bijbelteksten, die vooral een veroordeling inhouden.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 20 oktober 2011, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:15

LEANNE226 schreef:
Die optie heeft CM niet,je bent of "vrijgezel,nooit getrouwd geweest" óf "gescheiden".........

Leanne,die het allemaal worst zal zijn,een relatie laat je niet afhangen van 1 optie op een ontmoetingssite(dat laat ik over aan de kortzichtigen Engeltje smiley )

Dat is het punt ook en CM heeft hier kennelijk voor gekozen. Ik vind dat alleenstaand ook een optie zou moeten zijn. Het kindertal kun je dan gewoon net als nu invullen. Ik vind overigens ook dat men in die kringen waar men kennelijk geen gescheiden partner wil, ook zou moeten beseffen dat we in een andere tijd leven. Ik respecteer het standpunt maar denk er duidelijk anders over. Wat een onnodige druk legt een dergelijke geloofsgemeenschap op de eigen kerkleden. |En wat een leed en schuldgevoel wordt er mee veroorzaakt. Het geeft een verdriet dat nergens voor nodig is. Geloofsgemeenschappen die gescheiden mensen negeren of een trap nageven, verdienen de naam christelijke kerk niet en zijn kille wetstempels zonder begrip voor de broeder of zuster die het met de scheiding toch al moeilijk heeft. Ze kunnen van Christus nog wel wat leren, denk ik wel eens. Die trapte niet na.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 20 oktober 2011, 20:25
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:41

Heel veel mensen die gescheiden zijn, noemen zich alleenstaand. En dat is niet gelogen want dat ben je ook. Het is een kwestie van gevoelswaarde: als je zegt gescheiden te zijn, laat je de typering van je burgerlijke staat nog steeds afhangen van degene van wie je nou juist gescheiden bent en bepaalt die dus nog steeds dingen in je leven. Sommige mensen willen dat niet. Ook dat is te respecteren en de grote datingsites doen dat ook.

Op CM heb je een kleine groep die eigenlijk geen gescheiden partner wil. Als je dan zegt dat je alleenstaand met kinderen bent, is het wel helder dat je gehuwd of samenwonend bent geweest en dus gescheiden. Liegen is bewust de zaken verdraaien. Daar hoeft met de term alleenstaand dus geen sprake van te zijn. Maar of dat nou gebeurt vanwege de groep die geen gescheiden partner wenst, vraag ik me af. Het is toch niet te verbloemen?

Thomas, gescheiden.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 00:33
BerichtOnderwerp: opbouwen van een relatie

CHATULIEM619 schreef:
Als je niet zonder elkaar kan, kan je ook niet met elkaar, is een wijsheid die mij verteld is. En daar zit in mijn ogen veel waarheid in. Je geliefde moet een aanvulling op je leven zijn, niet een invulling. Je moet jezelf niet verliezen in een relatie...Allemaal gemeenplaatsen, maar ze zijn wel waar.

Te vaak bij elkaar zijn kan averechts werken. Want het kost echt tijd aan de ander te wennen. Sommige mensen zijn al na een paar weken 24/7 bij elkaar, maar dat kan tot grote frictie leiden.

Als je liefde een aanvulling is en geen invulling, zul je elkaar te weinig naderen, omdat je de laatste stap niet echt durft te zetten. Het is niet erg jezelf eens te verliezen in elkaar.

Thomas
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 91 Volgende
Pagina 46 van 91