ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:50
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

STEENTJE178 schreef:
Sjonge, 5 dagen geleden stond ik zelf bij de enige, echte Klaagmuur...... En dan dit te lezen... Heftig!

Israël.... Beloofd Land..... vol verdeeldheid...
Verlosser, kom toch gauw terug!!

moet bijzonder zijn, om daar te staan, leuk Steentje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 mei 2013, 08:47
BerichtOnderwerp: kreet van de week

SHANITA130 schreef:
Sommige mensen hebben veel zekerheid nodig om zich goed te kunnen voelen en voor anderen is een minimale zekerheid voldoende.

1. Er zijn mensen die geen minuut alleen kunnen zijn, 2. en er zijn solisten die er van genieten om op zichzelf aangewezen te zijn.

(Ik ben de 2de, en ja, als je een vriend(in) hebt die de 1se is...moet je je grenzen stellen...)

zekerheid, niets zo relaxed in het leven als je niet vasthoud aan de zekerheden in het leven, want die zijn allemaal betrekkelijk
Kan me herinneren, ik het heel moeilijk had rond me scheiding om me zekerheden los te laten, ineens was er geen zekerheid meer, woning, inkomen, gezondheid alles was onzeker.
Wat een rust toen ik accepteerde, oke zekerheden zijn betrekkelijk, alles is onzeker en me richtte op de zekerheid van god, enigste wat in mijn ogen niet wegvalt.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 22:16

PETRA373 schreef:
toch verliezen,
de grootste helden, waren mensen die leerden van hun verslagen dingen, overeind krabbelden en toen werden ze sterker daardoor weer.
Waarom? Ze hadden geleerd van hun fouten.

ik bedoel het ook zo, dat mensen leerden van verslagen dingen, bv mensen die leerden als ze bv door een moeilijke periode door het leven gaan, dat ze niet de fout maakte om te blijven hangen etc., ze krabbelden overeind.
Gaven niet toe aan de fout of hoe je het moet verwoorden om de moed optegeven.
en inderdaad, het woord fout, betrekkelijk....
en mensen leerden van hun verliezen etc. je kan het op vele manieren bekijken mijn woorden, en heb het zo goed mogelijk proberen te verwoorden

en ja een held ben je ergens als je die kunst bezit, waar jij over schrijft Willenmijn.

Laatst aangepast door
PETRA373
op woensdag 15 mei 2013, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 mei 2013, 17:45

ROELANDE345 schreef:
Ja en de kunst is om meer te kijken naar die je gewonnen hebt en minder naar wat je heb verloren. Das soms een hele klus

toch verliezen,
de grootste helden, waren mensen die leerden van hun verslagen dingen, overeind krabbelden en toen werden ze sterker daardoor weer.
Waarom? Ze hadden geleerd van hun fouten.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 21:13
BerichtOnderwerp: Mijn vakantie verhaal........

moet me denken aan het verhaal van een joodse syagnoge in duitsland, verbrand door duitsers, joden e ruit weggejaagd, later toen sommigge steden plat werden gebombardeerd konden de inwoners daar geen schuilplek vinden
schuilkelders te heet en stortten in, huizen werden gebombardeerd, maar die syagnoge bleef staan en daar vonden tig duitsers een schuilplaats, vonden sommiggen god ook daar. En god nam die duitsers aan, ondanks hun eerdere daden.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 17:27

.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 14 mei 2013, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 13:46

.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 14 mei 2013, 22:17
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 13:26

PIETER619 schreef:
Zijn we er voor elkaar of tegen elkaar. het zou goed zijn dat we eerst eens nadachten om iets neer te zetten. Natuurlijk kan een reactie verkeerd vallen door wat voor omstandigheden dan ook, maar zou het niet beter zijn dat iemand dan persoonlijk door en mailtje er op word gewezen en men bij inzicht, het kan veranderen.

Meningen mogen verschillen, niet mis mee, maar het doet mij pijn om soms te zien hoe men elkaar op zeer negatieve wijze gaat behandelen.

Wat zou het mooi zijn als w eelkaa rgingen bouwen, steunen en bemoedigen. Bid voor elkaar, het is zo'n machtig wapen in onze strijd hier op aarde. God belooft de bidders verhoring en houd zich er aan, daar ben ik van overtuigd. Helaas is het soms zo moeilijk om hem te begrijpen. Hopelijk blijven we wel bouwen op Zijn zekerheden.

Een ieder Gods nabijheid toe gewenst, bij sommigen ook zijn sterkende helende, genezende hand. Velen zijn beschadigd, zowel fysiek als op geestelijk niveau. Vanmorgen een pracht getuigenis van iemand die zwaar depressief was en na dik jaar toch genezen werd God, puur op herhalend gebed.

klopt. petra die es weer pas gaat schrijven op het forum als deze dingen overheersen, elkaar opbouwen, steunen en bemoedigen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 11:31
BerichtOnderwerp: Forum

HET FORUM IS
WAT WIJ SAMEN ER VAN MAKEN
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 09:49

HEIDE936 schreef:
Ja uren ja Lachende smiley ..
Onbegrijpelijk,als je als mens dagen moet klimmen om omhoog te komen..

En,dat God misschien zo'n berg in een dagje neerzet?....

ja, god die effe zo,n berg neerzet.......
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 09:48

ROELANDE345 schreef:
Low budget top korte vakantie
Vorig jaar maart was het , ik zou met mn vriend naar ameland. Maar de relatie ging zo slecht dat ik alleen besloot te gaan. Had de hotelkamer 4 nachten heel goedkoop via vakantieveilingen. Eerst met de trein naar leeuwarden, lekker koffie mee en een (paar) boeken. Op station Leeuwarden op zoek naar de bus naar Holwerd. Daar stonden al flink wat mensen met koffers die naar Ameland of schiermonnikoog wilden. Dat gaf meteen zo'n schoolreisje stemming. De bus reed door mooie plekjes in Friesland die ik echt nog nooit had gezien. Dan lekker op de boot ik voel me dan altijd echt helemaal weg met zo'n bootreis. Op Ameland was de eerstste aankoop een zonnebril, natuurlijk nadat ik mn fiets had opgehaald die ik gehuurd had. Want het was prachtig weer en dat bleef het. Het hotel was oke. Lekker 4 dagen lang het eiland verkend. Op terrasjes gezeten pannenkoeken gegeten ergens en nergens nergens heb ik het gevoel gehad van oh wat zielig ik zit hier alleen. Het was gewoon precies wat ik nodig had zo'n eilandtripje in mn eentje

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 23:13

SHANITA130 schreef:
Wandelen in Zwisterland.

Elke dag een gebied uitzoeken en dan uren lopen.

Deze foto is in de herfst genomen dan is het er ook erg mooi, herfstkleuren op de normaal groene bergen en niet zo heet. En geeft een idee van wat ik bedoel.

Deze geeft een idee van uitzicht in de zomer.

Ja, dat deed ik met iemand die ik nog kon van mijn werk, het was zijn hobby, lopen en ja, ik vond het ook wel leuk :)

De natuur is daar zo overweldigend mooi....

inderdaad prachtig, als ik die foto,s zie denk ik, daar wil ik ook wel effe lopen, of uren lopen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 18:56
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ik had twee keer per dag vaatwasser en dan nog wat afwas voor pannen, dus denk dat het bij mij wel een besparing is met de hand afwassen, nu zijn de afwassen ook niet zo groot meer....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 14:37

SHANITA130 schreef:
Nou dat was weer een gedoel ketting van me fiets, ik rennen met die fiets naar de fietsenmaker bij het station, was anders bijna te laat. En ja, heel aardig, die medewerker zat te lunchen en deed toch me ketting er ff goed omheen dat vond ik dan weer zo aardig Kussende smiley

beetje olie tussen d oen, wil wel es helpen dat hij dan minder er af gaat.
praat me niet van kettingen die er af gaan en afwasmachines , die wil ik ook eentje. relaxed. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 13:46

ROELANDE345 schreef:
zo na eerst ff lekker uitslapen en een hele poos niksen, nu toch maar aan de slag.
Jongste zoon had gister een heerlijk etentje gemaakt voor moederdag. Maar nu ziet mn keuken eruit of er een bom ontploft is. Opruimen zat niet in het moederdag pakket

ha ha, ik zit hier ook met reuze afwas, was te gezellig dus zei, laat die afwas staan, doe ik morgen wel.
tja, en toen ging de wekker, kids weer na school na vakantie, poetsen kerk en tja reuze afwas......
ik had gemopperd dat de kinderen steeds de handoek bij de wc op de grond gooien om hun voeten op te zetten in de nacht, dus kreeg leuke wc mat, en toen zei een andere , oh moet me cadootje effe omruilen heb ook wc mat...
grootste moederdag cadoo, me kids..... eentje is zelf op moederdag geboren
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 12:16

SHANITA130 schreef:
Zometeen weg, in de kou, 13 garden bewolkt.

Ja, ik zou wel moeten.

Latertjes!

succes shanita
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 23:42
BerichtOnderwerp: Bemoedigingen

HEIDE936 schreef:
Ik zet mijn treden in u spoor,
Opdat mijn voet niet uit zou glijden,
Wil mij voor struikelen bevrijden,
En ga mij met U heil licht voor.

mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 23:38
BerichtOnderwerp: Koningshuis

LANFY127 schreef:
Wel jammer dat het zolang duurt! Als je een statement plaatst moet je dat toch ook kunnen verdedigen? Toch? But correct me if I'm wrong!

Hij schrijft toch dat hij daar niet op in gaat?
En niemand is verplicht om te antwoorden....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 17:22
BerichtOnderwerp: Emancipatie

ROLF230 schreef:
heb je sommigge mannen onder elkaar wel es horen praten??? Smiley met dichtgeplakte mond

Mannen die praten??
ha ha de smile staat er voor dat ik zwijg wat ik wel es gehoord heb van mannen die praten. sommigge he....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 12:14

ANNA415 schreef:
Och dat babbelziek Engeltje smiley
Ik zou me bijna schuldig gaan voelen.

heb je sommigge mannen onder elkaar wel es horen praten??? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 12:09
BerichtOnderwerp: wie weet waar het speed daten is en hoe laat het begint

SHANITA130 schreef:
Nou daar had ik zo heen kunnen lopen, even oversteken... Coole smiley met zonnebril

Even opletten volgende keer...

wil ik wel het verslag lezen, dat blijkt me toch zo raar speeddaten...
voordeel is wel, ze komen opdagen, Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 12:01

Lachende smiley
ach ja, zei de vrouw die aan de sociale dienst vroeg om studie, en als antwoord kreeg
wegens bezuinigingen van d e overheid, investeren we niet in vrouwen die bijna 50 zijn...

inderdaad vrouwen... oh oh wat zijn ze toch erg, eh we voeden wel de toekomstigge mannen op gna gna....iedere man is door een vrouw opgevoed...

das een leuk feit, waar sommigge mannen, die de vrouw minder vind, niet onder uit kan ...
en we hebben ons best gedaan, maar tja nadat we ze hebben geleerd om hun scheetje en boertje te laten, zindelijk te worden, houd d e ontwikkeling bij een man nu eenmaal op.
Knipoog smiley en laat ze maar denken hun de man zijn op de wereld, wij weten wel beter.....

ha ha laatste meen ik niet sereius hoor, maar zeg ik altijd tegen mannen die op vrouwen neerkijken. lol.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 09:14

JOL252 schreef:

he, die is mooi.......
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:25

SHANITA130 schreef:
1) een oude bok lust nog wel een jong/groen blaadje. (=een oude man is nog wel seksueel geïnteresseerd in een jong meisje.)

Ja, dat kan wel een spreekwoord zijn, ik vind hem niet leuk. Ik vind het respectloos. We zijn hier als vrouwen allemaal dat jonge meisje geweest, en zaten zeker niet te wachten op een oudere man van 30 tot pak 'm beet 60 jaar ouder....

Mensen zeggen dat niet expres ja dat snap ik. Maar ja, ik vind het niet kunnen, christelijk oogpunt gezien....

Wat als een oude man zo over je eigen dochtertje praat, en er ook zo bij kijkt, vind je het dan nog leuk?

Nee, ik ben heel vrijdenkend, doch, dit gaat mij een brug tever....

Met alle respect, en niet naar jou persoonlijk, Willemijn, maar ja, dát weet je, hoop ik Twijfelende smiley

Zegens! Ben blij dat je weer aanwezig bent op het forum Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Ik persoonlijk, al die ouwe bokken die zo graag een groen blaadje lusten.... Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 16:54

JOL252 schreef:
Eh, jij was niet de sukkel hé... de sukkel is degene die vanmiddag jouw vertrouwen niet waard bleek te zijn maar zich wel heeft laten kennen.

Behalve als ie een hele goede reden heeft...

Hij heeft net wat laten horen, zo te horen een goede reden,
wat een gedoe afspreken met een man... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:32

snap er niks van, afspraak was eerste instantie gewoon vrienden. Eh , tot nu toe word altijd met een date een man verliefd en deze komt gewoon niet opdagen of heeft gedacht eh helppppp. ha ha
oke morgen kan ik e r om lachen, nu voel ik me wel heeeel erg stom en vind het eigenlijk ook niet oké, stel dat je iemands tipe echt niet bent , dan kun je toch nog wel effe koffie drinken , heb ook gevoel.
voel me best verdrietig beetje, uur gewacht en toen dacht ik ach ja...ik vertrouwde hem, sukkel die ik ben ha ha en dan wacht ik nog een uur ongeveer.... Huilende smiley, smiley in tranen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:12

voorlopig effe neit meer te date... eehhhhh gênant, nog nooit meegemaakt, hij kwam niet opdagen... of hij zag me en dacht wegwezen Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley Boze smiley

ma ja, dus ga ik nu maar me afreageren op me huishouden ofzo, zonde van me tijd. stom stom stom Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 10:47
BerichtOnderwerp: Ziel

LEANNE226 schreef:
Ja bizar moment is het,als je beseft dat de "persoon" weg is terwijl de dood nog niet eens duidelijk ingetreden hoeft te zijn,kinderen voelen dat moment heel goed aan.

"Blijft de vraag: wat gebeurt er met je ziel na de dood?"
Ik zou,heel egoistisch,willen weten of er na de dood nog een stukje van je persoonlijkheid overblijft.Aan de ene kant is dat logisch,hoe kan er anders geoordeelt worden,aan de andere kant zie ik ook wel in dat alleen een "gezuiverde" ziel de Hemel mag betreden.

Ik zou graag wat mensen terug willen zien als ik die kant op mag gaan.......

de discipelen zagen jezus toch nog na zijn dood, dus ik verwacht iedereen die ik verloren heb ook te kunnen zien weer na mijn dood.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 10:44
BerichtOnderwerp: Ziel

ROELANDE345 schreef:
Ook in de wetenschap is het fenomeel ziel onderzocht ze hebben geprobeerd het te bewijzen of je er wel of geen hebt. Mensen zijn vlak voor en na hun dood gewogen;

Een oud voorbeeld is de film "21 Grams", deze is vernoemt naar de experimenten van Dr. Duncan MacDougall. Hij volgde in 1907 6 personen tijdens hun sterfproces. Op het moment dat ze stierven verloren de personen gemiddeld 21 gram aan lichaamsgewicht. Hiermee stelde hij dat de menselijke ziel materialistisch is en dus gemiddeld 21 gram weegt.
Hij deed dit experiment ook met honden, zij verloren geen gewicht. Daarom ging hij ervanuit dat honden geen ziel hebben.

Dit is alleen een experiment van 100 jaar geleden en heeft nu nog maar weinig wetenschappelijke waarde

Denk ook niet dat je kunt bewijzen met wetenschappelijke feiten dat iemand een ziel heeft, maar je ziet ook in de wetenschap houdt het mensen bezig

klopt heb ik ook wel es gelezen gewichtsverschil
maar als je in verwachting bent, weet ik het altijd voor dat ik test haal, voel gewoon dat er iemand , iets bij me is, moeilijk uit te leggen, volgens mij de ziel van een klein wezentje wat je voelt. ma ja das wetenschappelijk helemaal niet bewezen.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 10:42

ANNA415 schreef:
zei je BBQ-en?! Kwijlende smiley

Ik ga straks na een country fair EHBO-en. Geen idee wat er te zien is. Smiley die vol vragen zit

mannen met hoeden Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 ... 76 Volgende
Pagina 45 van 76