ChristianMatch

Forum

Forum
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 22:42

Aangezien ik nieuw ben hier heb ik een vraag. Zijn er bepaalde forumregels wat het wat makkelijker maakt om te discussiëren? Bijvoorbeeld, als ik een persoonlijke vraag stel in een discussie, is diegene er dan ook verplicht om er op te reageren? Dat is me niet helemaal duidelijk hier! Persoonlijk heb ik best wel veel ervaring met diepgaande discussies, maar weet niet wat hier de "regels" zijn! Slaap lekker in ieder geval! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 23:09

LANFY127 schreef:
Aangezien ik nieuw ben hier heb ik een vraag. Zijn er bepaalde forumregels wat het wat makkelijker maakt om te discussiëren? Bijvoorbeeld, als ik een persoonlijke vraag stel in een discussie, is diegene er dan ook verplicht om er op te reageren? Dat is me niet helemaal duidelijk hier! Persoonlijk heb ik best wel veel ervaring met diepgaande discussies, maar weet niet wat hier de "regels" zijn! Slaap lekker in ieder geval! Knipoog smiley

Als je een persoonlijke vraag stelt is het denk ik maar net hoe persoonlijk die vraag is, als het erg persoonlijk is zou ik zelf het prettiger vinden daar via een prive bericht antwoord op te geven, maar een persoonlijke vraag die over de discussie op dat moment gaat, ligt het maar net aan de persoon zelf of diegene er ook antwoord wilt geven.

Dit heeft niks met regels te maken hier op een forum, maar of diegene zelf zich ook verplicht voelt hier op te antwoorden.

Het is een vrij en openbaar forum en je bent niets verplicht om ook daadwerkelijk te antwoorden als je niet wilt.

Dat is wat ik denk, maar misschien heeft iemand anders hier andere gedachten over?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 00:38

LANFY127 schreef:

Dit staat onder het kopje (dating)tips: Onthou dat je christen bent. We hebben een voorbeeldfunctie, en hebben een belangrijke verantwoordelijkheid naar elkaar en naar onszelf toe. Dit geldt ook voor je woorden, gesprekken en uitlatingen op ChristianMatch. Blijf daarom vriendelijk en beleefd, en behandel elkaar met respect, als broeders en zusters in de Heer.
Voor stalken, leugens, bedrog, roddel, op een platte manier over seks praten, spam, ongewenste intimiteiten, en andere overtredingen van de algemene voorwaarden is simpelweg geen enkele plaats op ChristianMatch.
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 22:47

Maar ik mag toch wel verwachten, dat indien iemand een stelling deponeert en ik daar vragen over heb dat die wel beantwoord worden? Waar is het forum voor als dat niet gebeurd?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 00:05

LANFY127 schreef:
Maar ik mag toch wel verwachten, dat indien iemand een stelling deponeert en ik daar vragen over heb dat die wel beantwoord worden? Waar is het forum voor als dat niet gebeurd?

Lijkt mij vrij normaal idd.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 07:16

MAMALOE463 schreef:
Lijkt mij vrij normaal idd.....

Ach in Nederland hebben we vrijheid van spreken, maar daarmee ook van zwijgen. Volgens mij kun je niet iemand dwingen tot antwoord.
Of het beleefd is niet te antwoorden ..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 11:08

ANNA415 schreef:
Ach in Nederland hebben we vrijheid van spreken, maar daarmee ook van zwijgen. Volgens mij kun je niet iemand dwingen tot antwoord.

Dat is waar

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 13:45

ANNA415 schreef:

Het is maar met welke bedoeling de vraag gesteld wordt he. Als het een normale open vraag is zonder bijbedoelingen of strategie dan is antwoorden wel correct maar heel vaak kan het ook wijs zijn om even te zwijgen. Zeker als er net een onrustverwekkend conflict is geweest. Wijsheid is veelal meer dan waarheid en tussen die twee gaapt wel eens een diepe kloof.

Bedenk wel dat veel mensen niet kunnen discussieren omdat men het persoonlijke en het zakelijke niet kan scheiden. De zeer recente geschiedenis hier op het forum is daar een voorbeeld van. Bedenk verder dat er nu eenmaal groeperingen zijn die de eigen kerkelijke opvatting als de enige en vanzelfsprekende christelijke waarheid zien. Feiten en meningen scheiden, vooroordelen, stereotypen, waardeoordelen al dan niet beargumenteerd, het is allemaal te herkennen. Gun de ander een overtuiging, zolang die medechristenen of niet-gelovigen geen kwaad doet. CM is geen kerk maar een verzameling zeer diverse mensen met een behoorlijk uiteenlopend ontwikkelingsniveau. Bedenk daarbij dat nogal wat mensen hier door het leven beschadigd zijn en dat werkt ook door.

Ik vind absoluut dat je naar kennis, verklaring en inzicht moet toewerken maar het kan enige wijsheid vergen als je daar over goed wilt discussieren.

Bedenk wel dat intelligentie en inzicht ergens ophouden. Domheid is echter oneindig. Zeker als die gekoppeld wordt aan een variant van het christelijk geloof waarbij men de eigen opvatting als de exclusief christelijke ziet. Dan is een ander standpunt onbegrijpelijke afvalligheid en dat waardeoordeel is dan helaas snel gemaakt - ook op CM komt dat soms voor. Christenen vechten elkaar al eeuwenlang het kot uit en vaak is het hier op deze site niet anders. Niet-gelovigen gaan vaak veel beter met elkaar om.

Thomas, die vindt dat bewustwording, kennis, verklaringen en inzicht bijdragen aan geluk en ook aan een betere greep op de wereld - zeker ook je eigen leefwereld.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 15 mei 2013, 10:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 19:31

Quote:
Thomas, die vindt dat bewustwording, kennis, verklaringen en inzicht bijdragen aan geluk en ook aan een betere grip op de wereld.

Helemaal mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 11:31

HET FORUM IS
WAT WIJ SAMEN ER VAN MAKEN
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 22:16

Toch wel jammer eigenlijk dat er op mijn post als topicstarter niet wordt ingegaan! Maar als dit een discussieforum is, nou dan heb ik het hier wel een beetje gezien! Helemaal als er op vragen, die niet persoonlijk, maar uit nieuwsgierigheid worden gesteld, totaal niet wordt ingegaan!? Of begrijp ik hier het forum niet? Zoniet, kan iemand me dan uitleggen waar het forum dan wel voor bedoeld is? Voor je dagelijkse bezigheden kun je natuurlijk ook op FB terecht! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 14 mei 2013, 22:47
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 22:36

LANFY127 schreef:

Mensen zijn vrij om antwoord te geven of niet. Als men het te persoonlijk vindt, zal men niet antwoorden of hooguit zeggen dat ze dat liever niet doen, omdat dat (te) persoonlijk is.

Dit forum is openbaar en daarom kan het zijn dat mensen voorzichtig zijn in hun antwoord.

Er staan serieuze topics tussen waarin mensen toch wel veel van zichzelf laten zien. Je kunt eens rondkijken welke topics er zoal zijn.

Wat betreft regels: er zijn nog geen vaste regels, maar één van de dingen die we belangrijk vinden is on-topic blijven. En iets anders wat we gaan invoeren is: geen oude koeien uit de sloot halen. Er is een topic geweest over het forum dat inmiddels gesloten is, omdat deze uit de hand was gelopen. Helaas gaan mensen in dit topic weer verder of opnieuw beginnen en dat is zeker niet de bedoeling. Daarom gaat hier nu ook een slotje op.

Redactie CM
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1