Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:27
Onderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
|
|
|
MOMO697 schreef: | In dat geval, bedankt voor je bijdrage
Wel verzanden we nu weer in detail ipv te kijken naar het geheel
en zijn we geheel offtopic |
Helemaal mee eens, en moet er een landelijk onderzoek komen, ik vindt van niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 11:21
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het mooie is dat "we" niks moeten Gerrit,ieder heeft zn mening,dat maakt mensen nou juist zo interessant |
Helaas niets is minder waar, ik moet nu toch echt ...... anders krijg ik een vuile broek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 10:38
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Maar geloof jij dat als ze inderdaad therapie aanbieden om het te onderdrukken, ze dat ook netjes op hun website zouden zetten? Ook het gevoel onderdrukken is een vorm van omgaan met gevoelens, enkel een verkeerde vorm. En daarmee wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze inderdaad fout bezig zijn want dat kan ik niet beoordelen, wel vind ik het goed dat er als er zulke geluiden voorbij komen er onderzoek naar gedaan word. |
Beetje vreemd eigenlijk dat we hier wel verdere onderzoeken in willen hebben. Waarom zouden we ons hier wel over druk maken, we maken ons ook niet druk om deze groep mensen op een voetstuk te plaatsen. In heel de wereld wordt het tegenwoordig ook als de normaalste zaak van de wereld gezien. Het is geen afwijking en geen ziekte, het is doodnormaal, andere organisaties worden wel betaald uit die pot, moeten daar dan ook geen verdere onderzoeken in komen. En trouwens, er blijkt uit de besproken groep wel animo voor te bestaan, gaan we dan nu in ene een onderzoek naar instellen? Laten we dan ook maar eens een onderzoek gaan instellen naar bv een c.o.c daar gaan ook te veel overheids gelden heen. Het is tegenwoordig wel zo, dat overal waar een C voor staat, er een onderzoek in gesteld moet worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:53
Onderwerp: Verzoek Ambulancedienst
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als iedereen nou gewoon een onderhuidse chip laat inplanten, kunnen ze het met een chiplezer in de ambulance zo uitlezen bedoel je Ronny? |
Waarom zo moeilijk, gewoon verplichte vingerafdruk registratie . En daar heb Oom Jut ook meteen profijt van.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 18 januari 2012, 20:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:49
|
|
|
MOMO697 schreef: | Tuurlek heeft een pedo het recht om op christelijke grondslag een therapie te volgen om te leren omgaan met zijn of haar gevoelens Die dan ook vergoed wordt door de zorgverzekering |
En komen mijn banden dan ook in aanmerking voor zoiets, die hebben geen pro fiel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 11:34
Onderwerp: Lente
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Hou je dr ff rekening mee dat ik daar ga wonen?
noem het ontwikkelingshulp |
Zou ik bijna vergeten je asiel aanvraag, is nog in behandeling
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 11:09
Onderwerp: Lente
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Hou je dr ff rekening mee dat ik daar ga wonen?
noem het ontwikkelingshulp |
Tjja dat krijg je he sinds enkele jaren hebben wij ook een AZC en die motte weer terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 11:05
Onderwerp: slotje
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Cylindersloten met een cijfercombi die je niet kent, da's pas |
Dan bij deze het cijfer gekraakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 10:59
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dit staat op de website van Different:
'Hulpverlening Je voelt je aangetrokken tot mensen van hetzelfde geslacht of je twijfelt daarover, maar je wilt vanuit jouw christelijke overtuiging omgaan met die gevoelens. Dan kun je bij Different terecht. Ook partners en familie willen we ondersteunen en betrekken. Different werkt vanuit een christelijke visie en heeft ruim dertig jaar ervaring.'
Wat ik lees op het internet is dat het gaat om een therapie waar mensen met homoseksuele geaardheid kunnen praten over hun geaardheid. Hoe ze het een plek kunnen geven in hun leven, hoe ze het kunnen aanvaarden. Tevens zou er ook een therapie zijn om seksuele gevoelens te onderdrukken. Seksuele gevoelens en niet een seksuele geaardheid onderdrukken. Wat dus een hemelsbreed verschil is. Eigenlijk gaat het gewoon om een therapie zoals er zo velen therapieën zijn voor mensen, mensen met angsten, anorexia, slaapproblemen, allerlei verslavingen en noem maar op.
Natuurlijk wordt er gefocust op het woordje 'homo' en werd er misschien veel te vlug gesuggereerd dat deze christelijke organisatie homo's wilt 'genezen' van hun 'homo-ziekte'. Mensen veronderstellen immers wel eens meer zaken die kant noch wal raken. Mensen met een tunnelvisie of een steeds veroordelend gedrag kunnen bepaalde contexten helemaal overhoop gooien. Ook voor zo’n mensen bestaat een therapie…
Eigenlijk begrijp ik niet goed waarom deze discussie moet gevoerd worden. Ik bedoel dan niet deze discussie op het forum maar wel bij de heren en mevrouwen ministers. Ik weet wel dat ze enorm, en haast onmenselijk, willen besparen in de gezondheidszorg. Tevens kan ik me best voorstellen dat ze dat niet graag doen maar een pakket uit de verzekering halen onder het mom zoals ze dat nu doen bij de hulpverlening van Different vind ik enorm getuigen van onvolwassenheid.
Alles moet een reden hebben en als die reden te gewoontjes is verzinnen we wel een andere om onze handelingen te rechtvaardigen. Tja, zo kan het ook natuurlijk. Dit toelaten opent mogelijkheden, schept precedenten, om binnenkort op nog meer zaken te gaan 'selecteren'. Misschien op haarkleur, of op gewicht of op... |
Waarom niet? er wordt ruim op gereageerd, dus toch een discussie. Los van het onderwerp loopt de discussie uit, of het een ziekte is, of niet. Maatschappelijk is het geaccepteerd, qua religie nog niet, of in ieder geval nog niet door iedereen. Dat er niets aan te doen is, weet wel iedereen (bijna) maar moet men dan overal aan toegeven. Waarom moet bij die geaardheid wel de daad bij het woord gevoegd worden. In dit geval als Christen zijnde, onder het mom, ik heb jeuk, dus ik krabbel. Waarom dan niet, ik ben zo, dus ik zal me zelf maar accepteren, het is niet anders. Uiteindelijk moet je dat ook als alleenstaande heteroseksueel hoewel er daar voor ook opties zijn, die wij weer niet doen, omdat het volgens het woord niet mag. Zeg ik die ook wel therapie wil.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 18 januari 2012, 11:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 21:09
Onderwerp: Zingen
|
|
|
Nog effe straks wordt het nog voor ut zingen .. .... ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 21:06
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik denk niet dat we een hele discussie moeten voeren over de inhoud van het hele verzekerngspakket. Er is inmiddels overduidelijk aangetoond dat homoseksualiteit een kwestie van aanleg is en veelal niet te beinvloeden. Een therapie die inspeelt op schuldgevoelens en het versterken van angst en een onterecht zondebesef is ook uiterst dubieus. De homoseksuele medemens heeft deze aanleg en zoals een volledige relatie goed is voor hetero's is die dat ook voor andersgeaarden. Het vervelende in de discussie is dat christenen weer worden neergezet als achterlijke wezens die echt menen dat dit zou helpen dan wel nodig en zinvol zou zijn. Alsof christenen uitsluitend bestaan uit homofobe mensen die homofilie als een ziekte beschouwen. Het merendeel van de christenen ziet toch echt wel in dat homofilie een nauwelijks of niet veranderbaar gegeven is - als je het al zou willen. Het is geen ziekte, therapie is dus niet nodig en het subsidieren ervan plaatst ons als christenen in een negatief daglicht. Het CDA stelt zich tot nu toe goed op en stelt vragen naar de zinvolheid ervan. Ik vind het te gek voor woorden dat iedereen aan deze zogenaamd christelijke kwakzalverij moet meebetalen, net zo maf als de invulling van het PGB dat vaak was. Het belangrijkste is natuurlijk het principe dat homofilie een ziekte zou zijn die je kunt genezen. Daar moeten we ons juist als nadenkende christenen hevig tegen verzetten. Deze homogenezers zouden zelf in therapie moeten om te leren dat liefde voor de medemens niet een kwestie van de letter maar van de geest is. Je kunt je medemens niet onthouden wat je zelf ook wilt, namelijk een passende en volledige relatie.
Thomas, die zich wel eens afvraagt wie er echt ziek is in deze. |
We kunnen natuurlijk ook, klakkeloos door de bocht vliegen, en alles wat in de media komt slikken als zoete koek. Vaak ook kan je aan het waarheidsgehalte en het klakkeloos brullen van die media ook vraagtekens zetten. Zo juist in een programma was iemand van die stichting (kliniek) aan het woord, en die zij, dat zij aan begeleiding van homo,s deden. Hoe te handelen als, homo binnen het christelijke gezin cq samenleving. Dus ook voor homo,s en de begeleiding van familie leden, die er mee moeite hebben, om dat zij Christen zijn. Die zelfde media die er een hand dik spek in groeien, het Christelijke geloof een opDD te geven. Zolang die zelfde media, nog steeds kastijden vertalen in schoppen slaan en mishandelen, zouden we maar niet op de feiten vooruit moeten lopen hangende het onderzoek dat is ingesteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 19:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dit soort zorg hoort niet in het verzekerde hulppakket, als jij vind dat jouw geaardheid niet klopt is dat niet het probleem van de verzekeringsmaatschapijen. En zo zijn er nog veel meer dingen die NIET in het vergoedingspotje thuishoren, zoals transsexuele operaties, de pil, rollators etc.
Maar goed, weinig zin om te hopen dat die verzekeringsmaatschappijen en de politiek ooit normaal gaan denken. Per slot van rekening is nederland een land waar je ten laste van je zorgverzekering een moord kunt plegen (abortus) En ook de refobevolking staat juichend langs de weg wanneer degene die dit mogelijk heeft gemaakt voorbij rijd... |
Voor welke seksuele vaardigheden heb je een rollator nodig dan Of hij hoort niet in het rijtje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 19:20
Onderwerp: Verzoek Ambulancedienst
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | als je 112 al niet eens meer kan onthouden is het ernstig met je gesteld. bovendien weet de politie meer van je dan je weet of denkt.
verder: ICE...die komt hier met enige regelmaat op 300 meter langs..met van die wieltjes eronder op twee stalen geleiders, ook wel rails genoemd... |
Das nog nix, bij ons is de achterklep sneller dan 112 en de daarbij behorende hulpdiensten. Die zijn zelfs zo snel, dat voor er wat gebeurd, zij er al zijn En voor de rest, is het wel een goede tip.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 17 januari 2012, 19:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 12:19
Onderwerp: inzegening tweede huwelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In veel gevallen maakt het niet uit welke vertaling je hebt. Maar in dit geval is het essentieel. Hoeveel mensen hebben geen misbruik van deze tekst gemaakt? En dat allemaal om hun eigen zonden goed te praten.
Eén van de dingen waar de SV geen rekening mee houdt, is dat woorden een verschillende betekenis kunnen hebben. Het Griekse woord sarks (vlees) heeft dat wel. In de Bijbel zijn er zes verschillende betekenissen aan te geven. Het gevolg is dat "vlees" een hele specifieke betekenis heeft gekregen, wat buiten de bijbel om niet bestaat. Je krijgt een bijbeltaal en een gewone taal. En dat komt bij buitenstaanders vreemd over.De eerste christenen stonden bekend als kannibalen, omdat ze het bloed van Jezus dronken en Zijn lichaam aten. Eén van de keuzes van de NBV, en naar mijn idee een terechte, is dat de taal die gebruikt wordt in de Bijbel dezelfde is als buiten de bijbel. In dit geval hebben ze vlees vertaald met lichaam, prompt is de betekenis veel duidelijker en niet meer ambigu. |
In grote lijnen heb je wel gelijk, hoewel je zelf wel kan indenken, dat niet alles letterlijk genomen moet worden, wat er staat gedrukt. In verhouding van lichaam en vlees, en zo zijn er wel meer van die woorden. Zelf lees ik in de Dortse vertaling, de huidige druk en de staten vertaling (nbg) een maand of wat geleden heb ik een heel oud Bijbeltje op de kop getikt. Dortse statenvertaling van 1618-1619 en de druk van 1680 daar is voor een leek geen touw aan vast te knopen. Puur oud Hollands, een kerkboekje nieuwe Testament en Psalmen dan is het tegenwoordig wel een stuk makkelijker. En nog soms toch niet te begrijpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 09:21
Onderwerp: slotje
|
|
|
MARISKA601 schreef: | verwijderd door mezelf. |
Wordt er al zo lang met slotjes gegooid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 21:58
Onderwerp: Engelse taal op het forum.
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee maar zijn jullie het eens? |
Ach kindje, waar de oude zongen piepen de jongen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 21:50
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik heb niet gezegd dat verleiding buiten het huwelijk groter is. Ik zei dat dat soms zo is. Voor de personen die dat zo ervaren is een huwelijk misschien een goeie oplossing. Ik voor mijzelf geloof niet in een tweede huwelijk. Maar dat geldt dan alleen voor mijzelf. Wat een ander doet moet ie zelf maar weten. Zolang het met een oprecht hart is, is het voor mij prima. Dat oprechte hart wordt gevormd door het Hart van onze Heer. Door Zijn Liefde. En heel vaak word hetgeen we hier schrijven verkeerd uitgelegd omdat we teveel bezig zijn met ons gelijk te halen ipv de ander een beetje ruimte te geven. |
Inderdaad, er wordt te veel gekeken naar ons gelijk. en in een discussie wordt ook veel, en naar mijn idee,te veel teksten uit bv de Bijbel uit zijn contest gehaald. om gelijk te krijgen. En als je veel reacties leest, wordt je haast benauwd om er zelfs een serieuze relatie op na te houden,laat staan er aan beginnen. Maar ook zie je tegenwoordig, en ook gelukkig binnen de kerkmuren wel een verandering, ten opzichte van vroeger. Alleen al het moeten trouwen, en boete doen tegenover dominee en kerkenraad is nagenoeg verdwenen.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 17 januari 2012, 12:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:43
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In plaats van binnen te staan 'waggelen' zou je nu een rondje moeten gaan joggen. Je longen vullen en zoals Annette het al aangaf alle ziek-maak-beestje verwijderen door de lekkere vrieslucht. |
Daar heb je het weer weer, weer is ze dur weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Onzin.....en ik ben geen vrijgezel vanaf mijn wieg dus ik ben wel een ervaringsdekundige....... He t is zo makkelijk overal een mening over te hebben als je het zelf niet bij de hand hebt gehad of hebt........ |
Dat had ik toch gezet, dat ik misschien wel makkelijk praten heb, maar recht is recht en krom evenzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk dat krijg je nu als je een verkeerde vertaling gebruikt. De uitdrukking: het vlees is zwak, wordt door velen van jullie misbruikt om aan te geven dat je tegen verleidingen niet op kan. Terwijl de context van het verhaal laat zien, dat het niet om je natuur gaat, maar om je lichaam. Zoals idd correct vertaald is door de NBV. Deze tekst is zeker geen goedkeuring van zonden, het geeft alleen weer, dat je lichaam slaap nodig heeft. |
Ik vraag me eigen af, geloven we nog wel in het zelfde? Het lijkt nu zo af en toe Babel wel, nu is het de vertaling van de Bijbel weer. We kunnen natuurlijk bij elk antwoord wel zetten NBG of NBV . Of we gaan niet meer in op elkaars antwoorden, ik hou het bij het laatste. Weer anderen lezen het boek, en dan heb je er ook bij die zeggen een eigen lijntje te hebben, en als je dan om het nummer vraagt geven ze niet thuis. En zo kan je uren doorgaan, tot dat je een druk tegen komt die je op het lijf geschreven staat.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 16 januari 2012, 11:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, maar iedereen die door een echtscheiding gaat weet dat dat geen pretje is. Waarom zou je jezelf nog meer gaan straffen door te zeggen dat er geen vergeving meer voor je is? |
Wie stelt er dan dat er geen vergeving is? Waarom zou je de e.v.t verleiding dan wel opzoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:07
|
|
|
goedkoop zeg, ik heb het over praktijk, maar je kan overal wel je voor op zetten, en dan kan en mag wel alles, voor als het mij eens zou kunnen overkomen, maar dat heet in een glazen bol kijken.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 16 januari 2012, 11:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:05
Onderwerp: Engelse taal op het forum.
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat je niet de fout moet begaan om terug te kijken naar vroeger, maar een beetje in de realiteit van nu te leven en te kijken. Vroeger was misschien alles beter of slechter maar daar hebben we nu niets aan. Wat de verengelsing betreft waar dit topic over gaat: persoonlijk-maar dat ik bekend- heb ik er een hekel aan dat alles zo verengelst wordt, praat je eigen taal......flow is ook zo'n mode woord, stroming is toch ook mooi..... Maar wat ik wel signaleer is dat voor jongeren engels gewoon een tweede taal is geworden die ze net zo vlot spreken als nederlands.....en voor de oudere garde is dat wennen natuurlijk....en we moeten er toch aan geloven.....maar toch: spreek dan engels of nederlands zou ik zeggen, niet zo'n mengelmoes. Tja, en wat andere landen doen? Is dat belangrijk? We leven toch in Nederland........ |
Dus toch, Nederlands
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:57
|
|
|
MOMO697 schreef: | De verleiding is soms groter buiten het huwelijk dan binnen het huwelijk. Als ongetrouwd mens bedoel ik. Maar ook dat is leven vanuit het vlees. En omdat het vlees zwak is en blijkbaar mag zijn, is een huwelijk de beste optie voor velen. |
Nou, dat ben ik beslist niet met je eens, dat de verleiding er is wel, en dat niet iedereen er aan toe geeft, is ook weer iets. En als ongetrouwd mens kan ik u verzekeren, dat het vlees ook geduldig kan zijn. En dat zeker in de tijdsgeest waarin wij tegenwoordig leven, mag het vlees zwak zijn, daar ben ik het niet mee eens. En juist omdat het vlees soms zwak kan zijn binnen een huwelijk, gaan er heel wat naar de bliksem. Er wordt dan wel heel veel gesproken over het is ons vergeven, een scheiding. Maar hebben zij dan ook elkander vergeven? Wand hoe was het ook alweer, vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. Ook binnen een huwelijk kan mag men elkaar vergeven, en dat doet pijn, of het kan soms pijn doen. Maar ik heb misschien makkelijk praten, ik ben al heel lang vrijgezel, zo ongeveer vanaf me wieg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:04
|
|
|
En toch vind ik dat er veel te licht over wordt gedacht, over scheiden algemeen. En trouwens niet alleen scheiden, maar eigenlijk alle zonden, over alle zonden die vergeven worden. Er is zo veel meer in een mensen leven dan huwen alleen, waarom zou je weer het risico lopen dat het weer mis kan gaan. Een tweede huwelijk, is niet bepaald een verzekering op een eeuwige verbintenis, of trouw. Gaat heen en zondig niet meer, waarom dan wel de verleiding opzoeken?
|
|
Naar boven |
|
|