Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 17:38
Onderwerp: Het gebroken pootje
|
|
|
Ik heb ook erg veel moeite met deze discussie,ik vind hem erg zwart/wit.
De dingen die in je leven gebeuren zijn het gevolg van je keuzes(vrijwillig of onvrijwillig)als mens,dat is een feit.Je trouwt en verbindt je aan elkaar inclusief de ellende,je kiest voor kinderen en zult je er daarom ook 100% voor moeten inzetten ook al dwalen ze af etc.
En waarom zou God straffen als je vaak geen idee hebt waar die straf voor is?Als mens kun je alleen gissen naar het waarom,zeker weten zul je het nooit.Ik denk dat het niet de bedoeling is alle ellende te zien als straf van God of tussenkomst van de duivel.
En waarom deze discussie pijn doet?Mijn oom belde laatst,oude man,op zijn eind,hij kwam met de mededeling dat mijn hele familie in de hel zou eindigen omdat er leden afgedwaald zijn van de kerk,hij legde die schuld vooral bij mij en mijn moeder omdat wij niet genoeg gedaan zouden hebben...........Gods straf zou groot zijn.........
Ik heb duizenden keren gevraagd WAAROM??????Ik heb vele wijze levenslessen geleerd maar heb het nooit als straf ervaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:16
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
YELNIN491 schreef: | dus wandelende takjes zijn "meestal" vrouwtjes?? nooit geweten toen ik potten vol van dat wandelend gedierte had. Zag altijd wel eitjes onderin liggen maar die kwamen nooit uit, leken eeuwig in winterslaap te zijn |
Dan waren dat vast mannetjes.Tis net CM he,ze hangen wat rond maar reageren amper (ik mix en match wat forumonderwerpjes )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:29
Onderwerp: Negatief
|
|
|
Ja dat mag,is zelfs nodig,om van tijd tot tijd stil te staan bij de dingen die in je leven gebeuren,ook bij de negatieve dingen. Ik ben een rasoptimist maar zelfs mij zou het behoorlijk opbreken als ik constant in een euforische stemming zou moeten zijn.
Mijn ervaring is dat je je realiteitszin kwijt raakt als je continue bezig bent met alleen het positieve,je kropt dan onbewust het negatieve op en reken er maar op dat dat er ooit uitknalt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 14:13
Onderwerp: contact
|
|
|
Ik vind je conclusies erg cru,mannen gaan alleen voor (veel) jonge(re) blondjes en hebben de hele dag niets beters te doen dan leuke profieltjes in elkaar te knutselen? met zo'n instelling vang je zeker bot.......
Bovendien gaat het toch niet om de hoeveelheid reacties,je hebt maar 1 leuke vent nodig,geen 1000
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:56
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Waarom heeft een vrouw maandelijks die ongeregeldheden nodig? ( |
Nodig?Helemaaaaaaaaaaaal niet Met hormonen en aanverwante zaken(ik zal niet in detail treden)is veel te regelen,uw huisarts kan u er meer over vertellen Doen hoor,het is heerlijk als je wat van die ellende achter je kunt laten.
Sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 13:38
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar daar krijg je toch geen klein wandelend takje van? |
Wandelende takjes kunnen heel goed zonder mannetjes,ze leggen onbevruchte eitjes waar vrouwtjes uit komen die weer onbevruchte eitjes leggen......etc.Bevruchte eitjes kunnen mannetjes bevatten maar ze hebben die dus niet echt nodig......ze zijn meer voor de lol zeg maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 juli 2011, 09:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Morgen komt mijn nieuwe afzuigkapdinges dus dacht ik vast even de oude te demonteren Dat ding is zeer vakkundig weggewerkt,voorzien van 3 miljoen schroeven,3 tubes kit,hij zit verborgen achter platen met zeer speciale schroeven en zit na een uur schroeven,rammen en beuken nog muurvast
Nu eerst koffie voor ik het in mn dolle kop krijg de hele keuken er omheen los te schroeven (oh ja,én de stroom afsluiten is misschien ook niet verkeerd)
De nieuwe koelkast laat ik toch maar door een man (uche uche)monteren........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:30
Onderwerp: Ik ga op rei.s (2)
|
|
|
Nah........Bulgaars pakt hij niet,das dan jammer want nu krijgen jullie mijn sappige verhaal niet te lezen
De vakantie is hier trouwens nog lang niet begonnen!
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zaterdag 9 juli 2011, 17:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 00:14
Onderwerp: Sauna!
|
|
|
FRYSIAN133 schreef: | Zijn der ook mensen die leuk vinden op gezellig uitje te doen om een sauna bezoekje? |
Ik vind de sauna veel te warm maar ik zag op je profiel een heel interessant stukje(het laatste gedeelte),misschien wil je daar wat meer over vertellen in een nieuw topic?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 15:56
Onderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Denk dat dat het ook is...!!!!
Denk aan dat muntstuk van die weduwe uit de Bijbel...
Ik denk ook zolang we nog naar verre oorden op vakantie kunnen...de allernieuwste mobiele telefoons willen....de grootste LCD schermen....en wat al niet meer...Dan kunnen we...nee dan mogen we zeker onze bijdrage leveren aan de kerk.
En is dat moeilijk...dan kunnen we zeker nog op allerlei andere punten..een bijdrage leveren door vrijwilligerswerk aan te bieden... |
Maar.........de kerk wil ook de nieuwste beamer,de mooiste verbouwing,dure sprekers etc......ik kies mijn doelen liever zelf,ik begrijp bijv ook niet waarom ik de reis van world servants mee op zou moeten brengen("werken aan jezelf" kan ook op eigen kosten) terwijl hun buurvrouw in dezelfde kerkbank geen geld heeft om koffie voor haar visite te kopen........
Dus betaal ik wat nodig is om de kerk draaiende te houden en bepaal ik de rest zelf Klinkt hard maar ik ben een realist,geen idealist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 00:04
Onderwerp: ben jij gelukkig op dit moment ?
|
|
|
Ik heb net een reportage gezien over meisjes(meeste al met kind)die op straat leven,lijm snuivend,geen toekomst........er schijnen wereldwijd 75 miljoen meisjes op straat te leven..........
Dus of ik gelukkig ben???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 00:08
Onderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .
|
|
|
ANITA695 schreef: | Hallo jolan
Er is ook niets mis mee mensen hebben gelijk ik heb even nagedacht vreemd dat ik al zo snel een conclusi kan trekken over mijn denken en nog mooier is dat ik nu toe kan geven Ik had een c m man ontmoet en dat beschrijf ik hier maar omdat ik een ding heb gezegd ben ik gek en moet ik aan de medicijnen en rust zoeken pff ik heb rust gevonden bij god ben bekeerd en heb t nodig mee gemaakt ik schrijf om te waarschuwen niet om wat ik nu ben ik ben veranderd mensen die me kennen zeggen dat ook ten goede zelfs dat ik eerst me zelf weer moet leren kennen maar slacht offer ben ik zeker niet en wat ik hier mee bedoel is dat ik nu niet goed bezig ben en hoopt op een reactie van iemand die overal op reageert t hangt de spuigaten uit iedereeen kent elkaar indd en ik vind dat storend en niet christelijk om me af te schuiven ik zet hier dingen neer om mensen te waarschuwen dat is mijn mening en dat wat anderen zeggen over mij tja hun mening stoor ik m eniet aan ook
vriendelijke groet anita |
Wat heeft het voor zin om iemand "terug te pakken" met verwijten die kant nog wal raken? Dit topic mag wat mij betreft snel gesloten worden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:17
Onderwerp: ga je voor uitelijk of voor innelijk ?
|
|
|
MARTEN924 schreef: | Wat een zielige mensen zitten er op cm. Afrekenen op iemands uiterlijk is niet erg volwassen. Schoonheid zit van binnen. Je kunt zo'n "mooie" partner vinden, van binnen kan hij/zij een eikel zijn. Uiteindelijk als je toch bijelkaar komt, dan moet er gesproken worden over het een en ander.
Veel succes met daten. Ik ben reeds voorzien, vandaar geen foto |
Uiterlijk is niet alleen een stralende blik maar ook er verzorgd uitzien op een date,ik heb wel eens gedacht "als dit is wat je onder jezelf presenteren verstaat dan wil ik nevernooitniet zien hoe je er bij loopt als je boodschappen gaat doen "
Maar gelukkig ben jij niet zo zielig meer lees ik............
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op maandag 4 juli 2011, 20:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 12:15
Onderwerp: Ruilhoekje
|
|
|
*De pakketten zijn weg!*
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zondag 3 juli 2011, 23:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 17:13
Onderwerp: het gemis van liefde en lust
|
|
|
Ach,dat is weer een typische CM-opmerking,zodra je mening anders of heftiger is ben je veroordelend.........seen that,been there,done that etc etc etc......ik ben daar te nuchter voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 15:37
Onderwerp: het gemis van liefde en lust
|
|
|
ROADY641 schreef: | Maar lust die voorkomt uit liefde, lijkt me volkomen onzin. Als ik het puur seksueel bekijk (zo is dit topic ook bedoeld denk ik) dan kan ik zeggen dat lust de liefde juist doodt (juist omdat het op zichzelf gericht is) maar dat ware liefde het verlangen heeft zich aan de ander te geven. Dat zijn in mijn ogen dus twee totaal verschillende en tegengestelde begrippen.
|
Lust/verlangen is helemaal niet alleen op jezelf gericht,juist niet als je van iemand houdt............ik vind het een enorm kromme gedachte,weer zo eentje van het niveau "wat kunnen we als christenen nog meer bedenken om seks uit ons leven te bannen"
(en daar lig je dan allebei stilletjes te wachten tot de ware zich aan de ander geeft,terwijl je probeert niet opgewonden te raken )
Leanne,die niets kan met zelfbedachte vrome regeltjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 09:26
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ANITA695 schreef: | Dat ik overweeg maar al mijn leven lang waar ik heen zal gaan t vervolgens niet kan omdat God me tegenhoud en zegt je moet er door heen samen met mij ben je sterk ik sta naast je Maar Ik weet t niet meer ben ten einde raad en zou t liefst nu gaan vliegen ver weg en nooit meer terug komen en ja ik neem mijn zorgen mee maar die ebben vanzelf wel weg is min ervaring
God zorgt wel ik kan en wil niet meer en ik moet als ik niet waard ben en iedereen zo met me doet als op dit moment kunnen ze me missen als kiespijn
ik schrijf hier omda tik t even niet kwijt kan stom weet ik maar toch en ja ik raak weer mensen doe mensen pijn dat wil ik niet meer
t spijt me dat ik mensen pijn doe en raak
God gaat wel mee maar mijn tranen kunnen oceanen overtreffen nooit houd deze ellende op
dan pas als ik thuis mag komen
sorry SORRY |
Zoek alsjeblieft professionele hulp! De mensen die van je houden gooien nooit de deur helemaal dicht......
(ik heb een broer met borderline)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:30
Onderwerp: liegen of een leugentje
|
|
|
Liegen doen we allemaal,wie zegt niet te liegen liegt!
Liegen wil zeggen;met opzet.Dat is kwalijk maar we hebben ook te maken met fatsoennormen,bewust kwetsen is net zo verkeerd. Als iemand je vraagt of hij/zij lelijk is en je vindt dat,zeg je diegene dan echt recht in zijn/haar gezicht volmondig ja!?????
Bovendien vind ik dat kinderen niet altijd de hele waarheid hoeven te weten,elke ouder kent de vragen over seks,beantwoord je die helemaal tot in de puntjes of gaan je normen en waarden dan meespelen?
Liegen uit eigenbelang vind ik absoluut verkeerd,een leugentje om bestwil/verzwijgen in belang van de ander moet in sommige gevallen kunnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 15:43
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb Floshke zijn blunder maar zelf rechtgezet... |
Ge zijt grandioos zo met uwen groten glimlach,krijgt gij van mij een kado voor,gratis vulling voor je luchtbed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 13:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ongeveer 2 uur en 65 minuten... |
Als je steeds zo boos kijkt krijg je nooit verkering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 12:31
Onderwerp: liefde tegenover commitment
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zou het ook niet kunnen dat liefde (ik spreek nu over liefde tussen 2 personen, een liefdesrelatie) automatisch een commitment met zich meebrengt? De betekenis van de liefde zoals ze vermeld staat in jouw schrijven is heel herkenbaar terwijl de betekenis van commitment me eerder zakelijk overkomt. Ik denk dat een commitment die bij een liefdesrelatie hoort meer vanzelfsprekender is, zachter is, teder is, meer menselijker is, onafscheidelijk is omdat je intens van elkaar houdt. Een echte liefde heeft steeds met een commitment te maken. Toch hoeft een commitment niet altijd met liefde te maken hebben. Of zie ik dat verkeerd? |
Maar het huwelijk heeft toch ook een zakelijke kant?Dat lijkt me ook nodig want je bent niet 100% van de tijd verliefd,een ruzie of een ziekte kan alles in de war schoppen etc en dan heb je soms een stok achter de deur nodig.Klinkt zakelijk,is het ook maar ik vind jouw versie te rooskleurig klinken.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 12:06
Onderwerp: liefde tegenover commitment
|
|
|
BAS917 schreef: | Ik denk dat er gedurende een relatie een verschuiving tussen de twee kan plaatsvinden, zien jullie dat ook zo?
|
Jazeker zie ik dat ook zo maar het kan beide kanten op. Soms kan alles zo zwart lijken,lijkt de relatie meer een verplichting dan een liefdevol samen delen maar aan het eind van die tunnel kan het besef weer komen dat je van elkaar houdt en dat dat toch het belangrijkste is........naar mijn mening is het een cirkel die met je meegroeit. Ik had het er gisteren nog met iemand over,echte liefde is een diep geworteld gevoel dat niet te omschrijven is,een gevoel van veiligheid,zekerheid,respect,vertrouwen en nog zoveel meer.Dat gevoel is er niet in een maand of een jaar,dat bouw je samen op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 10:08
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Het weerbericht voor vandaag voorspelde weinig goeds, Maar schelden op het weer, is schelden op de Heer.
Hoe is het daar? Hier: Regio Dordrecht- Onweer en een spatje regen |
Grens Friesland/drenthe/groningen calling Zonnig,witte sluierbewolking in de verte,beetje wind,26 graden in de schaduw,benauwd
Ik heb lekkage in een goot dus ben al voorbereid,handdoeken in de aanslag......want waar is er een loodgieter beschikbaar als je hem nodig hebt??
Maar ach,we hebben genoten van het zonnige weer en nu komt er nog een opfrissertje aan ook.
*al het goede komt van boven*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 08:04
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | heeft er iemand al een antwoord gevonden van het officiële standpunt van de kerk??? |
Die vraag is niet simpel te beantwoorden Chat,elke kerk heeft zijn eigen(toegevoegde) regels. Ik behoor tot de pkn en daar wordt het burgerlijk huwelijk erkend,huwen in de kerk is geen verplichting en er zal dus ook geen uitsluiting plaatsvinden als je geen belijdenis doet,je kind wilt laten dopen(bij dopen in de ger. kerk moet 1 van de ouders belijdend lid zijn,bij de herv. is dat niet nodig)of aan het avondmaal wilt gaan.
Bovendien denk ik dat de beslissing om wel of niet voor de kerk te trouwen weloverwogen zal zijn geweest,net als de beslissing wel of niet deel te nemen aan het avondmaal.Er zullen zeker(hoop ik) gesprekken met de voorganger aan vooraf zijn gegaan.
Zie jij het als zonde?
ps.de kerkordes zijn wel op internet te vinden hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 00:45
Onderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
|
|
|
Mijn ervaring op CM is dat de meeste mannen het helemaal niet prettig vinden om door een vrouw aangesproken te worden. Ik mailde onder het mom van "ik heb geen(direkte)bijbedoelingen" maar ik kreeg wel eens een reactie alsof ik me in een diep donker bos smekend voor hun voeten had gegooid door een vriendelijk mailtje te sturen
Misschien zijn de mannen hier wel veel te zedig voor ik-durf-die-mail-wel-te-versturen-vrouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 21:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | En dan nu gewoon echt Nederlands, please.... |
Ik heb misgegokt Frank,ik begrijp nu de hint van Eloy
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:55
|
|
|
MARIO216 schreef: | En de winnaar is.................Leanne, gefeliciteerd meid! |
Houd je nu een collecte of moet ik zelf betalen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 20:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hahaha, en je denkt dat frank je dat hier gaat vertellen cross??? |
Ik mat earne oan tinke,maar ik sil et net sisse jer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 16:13
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik had achter 'lieve' in het klein 'denk ik...' geschreven...en dat moest dus weg van Leanne |
Mannen............
|
|
Naar boven |
|
|