ChristianMatch

Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 42 43 44 45 46 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 14:14
BerichtOnderwerp: Je gaat ineens dood.

LEANNE226 schreef:
Liefde gaat voorbij de dood..........ook al is alles van je afgenomen,dit mag je vasthouden Mar.

"It always keeps coming back,the sound of missing you.
I hear it all around,the silence is so loud........"

henk710 schreef:
Geen tegenslag
die iets vermag!
De liefde is toch sterker,
zelfs sterker dan het leven!

Dank jewel voor de bemoediging Knipoog smiley

Inderdaad gaat de liefde voorbij de dood.
De keerzijde van de dood is: de ware liefde welke de Here Jezus in zijn verlossings werk heeft volbracht. Daarmee heeft de dood zijn kracht verloren.
En dan te bedenken dat Hij er zelf bewust voor gekozen heeft om voor ons door de dood heen tegaan. Ik zou haast willen zeggen dat is ook "zelfmoord".
Hij deed dat omdat Zijn Vader de mensen waarlijk lief heeft.

Zie Heer ik kom voor Uw troon

Heer, geef dat uw tien geboden
Met liefde mij aangeboden
Iedere dag diep zal inwerken
En mijn liefde tot u versterken.

Ik ben als het geknakte riet
Dat Wacht totdat u hulp biedt
Raak mij aan, wil mij verbinden
Met het loon uw beminden.

Wie Gij hebt uitverkoren,
Gaat, zeker nooit verloren
Die garantie is ons gegeven
En doet het geloof in Uw naam leven.

Dank U Heer Jezus, Gij zijt goed,
Dank U voor kracht en voor nieuwe moed,
Dank voor Uw zorg in elke nood
En voor verzoening door Uw dood.

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 16 maart 2010, 18:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 13:02
BerichtOnderwerp: Je gaat ineens dood.

Smiley die vol vragen zit erover praten is makkelijk, maar om het bewust mee te maken is niet te beschrijven.

Nou, nu dan even een persoonlijke ervaring van mijn gelovige vrouw welke op was en bewust koos om naar het eeuwige te gaan.

My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weaknes. 2 Cor 12:9

Ik mis je lieve vrouw!!

Je ging van huis, en zei het ga je goed.
Een paar dagen lang duurde het,
voordat je gevonden was.
Maar het werd allemaal nog veel erger,
je werd dood gevonden.
Ik weet het nog als de dag van gisteren,
toen ik hoorde dat je zelfmoord had gepleegd.
M'n leven stortte in,
waarom,waarom was wat ik toen dacht.
Jij was altijd vrolijk,
met die verhalen over vroeger.
Dat kan niet waar zijn,
dat ben jij niet.
Tot een paar dagen later,
toen ik je in die kist zag liggen.
Toen drong het tot me door,
dat je ons echt had verlaten.
Maar nooit,nooit zal ik je vergeten,
je hebt altijd een plekje in m'n hart.

afscheid nemen is en blijft pijnlijk
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 01:23
BerichtOnderwerp: Voor jou!

SUSANNAH475 schreef:
Vreemd is dat toch, ben voor jou blij Jonathan dat jij er wat aan had, maar toen ik dit gedicht las ... pffff ... ik kan hier echt niet tegen hoor...
Mar, je beseft denk ik niet wat je bijdragen (of dat nu in dichtvorm is of niet) met mij doen, ze sturen me precies de andere richting op .... grrrrr ... en ik mag het weer zelf uitvogelen .... help !!

Lieve Sussan,

Wat het jou doet, licht niet aan mij. Jij vat het op jou manier op,
dat kan verschillend zijn per persoon.
Èèn ding weet ik, God heeft een ieder lief, jou ook.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 01:08
BerichtOnderwerp: De twaalf artikelen

HDBAS635 schreef:
Wordt het geen tijd om zelf eens een psychiater te gaan bezoeken?

Ik denk het niet.
Hij zegt met weinig woorden heel veel. Lachende smiley

Niet iedereen begrijpt het HDBAS.

Shalom.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 00:56
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?

Klik op het plaatje.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 00:49
BerichtOnderwerp: Stond eens stil op mijn pad , bij een ruw houten kruis

Klik op het plaatje.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 11 maart 2010, 00:54
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:10
BerichtOnderwerp: Een deugdelijke vrouw!

Bijzonder hoor dat er personen zijn welke binnen 8 uur weten zwanger te zijn. Verraste, verbaasde smiley Clown smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 17:51
BerichtOnderwerp: verlangen vs vertrouwen

Christus openbaart zich als de ware Overste der kerk "die de zeven Geesten Gods en de zeven sterren heeft."

Om zijn gemeente te wekken, nadert de Here haar met de volheid van zijn Geest, als de zevenvoudige licht.

Uitdeler van hemels licht, als Diegene die haar oneindig meer kon meedelen dan zij in zijn Woord ontdekt had. Sardes ontvangt geen lof.
Zij is vervallen in een fataal formalisme dat het nieuwe leven wegvreet, haar ramen zijn langzamerhand dichtgegaan, Gods Geest kan deze muffe levens in hun dodelijke narcose, niet doorwaaien.
Wij schrikken wanneer wij het oordeel lezen : "Ik weet uw werken, dat gij de naam hebt, dat gij leeft, maar gij zijt dood."
Hier is geen afgodendienst zoals in de periode van Tyatira, maar de toestand is niet minder treurig, roemen op een schijnleven, terwijl men reeds met beide voeten in het graf staat !

O Sardes, volk der hervorming, die de Roomse kerk met de vinger wijst en anderen wilt leren uit het Bijbelboek waarin de stem van de Meester zo duidelijk zijn wederkomst aankondigt : "gij zult niet weten op welk een uur Ik u zal overvallen. "
Een slapende sentinel wordt aanzien als een verrader, zo ook in Gods oog een slapende gemeente die de wereld moest waarschuwen voor haar komende ondergang. Goddelijke oordelen zijn reeds in het land en vervullen hun tragische zending.
"Doch gij hebt enkele personen te Sardes, die hun klederen niet hebben bezoedeld. "

Er zijn te Sardes oprechte zielen, die niettegenstaande alles, in de kracht des Heren de dode kerkgemeenschap trachten te wekken. Daar is een getrouw overblijfsel, dat de hervorming naar haar voleinding zal leiden. Hun klederen zullen niet bevlekt zijn door de zonde. Terwijl het officieel christendom steeds verder de weg naar de afgrond bewandelt, zal een overblijfsel gered worden.

"Wie overwint... Ik zal zijn naam geenszins uitwissen uit het boek des levens".
Voor zij, die zich in een bedorven wereld, in de kracht des Geestes rein bewaren, is de belofte zeker !
De overwinnaars worden het witte kleed beloofd, rein als het licht, waarmede zij in triomf door de paarlen poorten zullen ingaan, en met de Here wandelen in verblindende heerlijkheid. Hun naam zal niet uitgewist worden uit het levensboek. Kunnen de namen die zich in het boek des levens bevinden, nog worden uitgewist ?
Toch wel, anders had deze waarschuwing geen-zin. In de Sardes-periode naderen wij de tijd dat het oordeel begint bij het huis Gods, dat de namen van Gods overwinnende kinderen beleden en verzegeld zullen worden.

"Ik zal zijn naam belijden voor mijn Vader en voor zijn eng elen. "
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 15:18

Het valt mij op, dat de karakter van de Heer niet gezien wordt. Twijfelende smiley
Dit stuk wordt door de meesten als "negatief" gezien.

Bijbels gezien zit er een typelogie in welke al vanaf de schepping is.
De Heer schiep eerst de Hemel en aarde voordat de mens geschapen werd.
Hij maakte alles klaar voor voordat de mens kwam.
Ook de 9 maanden zwanger zijn van een vrouw is daar een typelogie van.
Als man en vrouw heb je tijd om je voor te bereiden op een kind dat gaat komen.
Stel dat een zwangere vrouw naar 8 uur een kind krijgt???

Trouwens dit stuk gaat over een jonge meisje welke voor het eerst gaat trouwen.
Het is een hele normale gebeuren dat een jonge man en meisje zich voor bereiden op een huwelijk.
Zo heb ik het wel ervaren.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 20:41
BerichtOnderwerp: als ik s avonds verlang naar de nacht

Klik op het plaatje

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 5 maart 2010, 20:43
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:52

LIESBETH326 schreef:
Antwoord:

2- Dit kan ik niet beantwoorden omdat ik mezelf niet als een christen benoem, dan moet ik de wet en regelgeving van de christdom gaan toepassen waar ik niet bij hoor.
Huh, je noemt jezelf geen christen? In je profiel lees ik dat je van harte gelooft in God... In het stuk wat je hebt weergegeven spreek jij over de 'manieren van het Koninkrijk'. Ik vind het niet terecht om dat af te doen met wet- en regelgeving van het christendom (sterker nog, dat lijkt meer op christelijke religie).

3- nee. Mijn genoemde bewering staat wel zo in je stuk...
<table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed"><b>Quote:</b>
</td></tr><tr><td class="quote">Hij wil niet dat jij naar een echtgenoot zoekt; Hij wil hem naar jou toebrengen en waarschijnlijk zelfs op een tijd dat je het het minst verwacht. Als je, zoals zoveel andere vrouwen vóór jou gedaan hebben, ongehoorzaam bent aan Zijn adviezen en het zelf op je neemt om een levensgezel te zoeken, zul je vast wel iemand vinden, maar de kans bestaat dat degene die je vindt niet degene zal zijn die het beste bij jou past.</td></tr></table></span>

Nog een vraag... wat vind je zelf van het artikel? [/color]

2- Christelijke religie gebruikt juist het woord "christen". Oorspronkelijk was het een scheld woord voor diegene die de Here Jezus volgden.
Als jij dik zou zijn, ga jij dan ook van jezelf zeggen ik ben een dikzak?

3- tja, als jij een datingsite ziet van hier moet ik mijn echtgenoot vinden?
ben ik met jou eens.

De artikel is voor mij een richtlijn.
De reactie`s zeggen mij veel over de persoon zelf.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 5 maart 2010, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:30
BerichtOnderwerp: in het verkeerde lichaam...

GLENNY451 schreef:
Door Zijn striemen zijn wij genezen.

Als dat letterijk bedoeld was, zouden er nu mensen zijn die meer dan 2000 jaar oud zijn.
Elk mens ervaart dat er geen genezing is, zelfs Paulus.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 5 maart 2010, 18:31
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:21

ALFAROMEO918 schreef:
Er staat ook,het is beter dat U nooit geboren was,als God de Schalen van de Gramschap uitstort,in zijn TOORN VAN HET LAM.

Denk na.

Ik denk na,

De gramschap is niet voor de Heiligen welke gewassen zijn door Zijn bloed!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 18:11

LIESBETH326 schreef:
Mar, ik heb een aantal opmerkingen en vragen...

1. Vind je deugdzaamheid alleen iets voor vrouwen of is dat toch ook wel een prachtige eigenschap voor mannen?

2. Hoewel ik graag zou willen trouwen, ben ik ervan overtuigd dat komen tot een huwelijk niet het bereiken is van mijn levensbestemming. God heeft mij geschapen om te leven tot Zijn eer, niet om te trouwen. Neemt niet weg dat een huwelijk wel van grote waarde kan zijn om je levensbestemming te bereiken.
Moet niet elke christen, getrouwd of ongetrouwd, de manieren van het Koninkrijk der hemelen leren voordat we onze Heere en Heiland kunnen ontmoeten?

3. Beweer je nou dat vrouwen zondigen als zij op een datingsite staan? Wat doen mannen hierdan? Welke man wil namelijk een ondeugdelijke vrouw? Knipoog smiley

4. Wat betreft de schoonheidsbehandeling die Esther moest ondergaan... Ik denk dat dat iets is wat paste in de tijd / cultuur van toen. Dat dit een jaar duurde, had denk ik meer te maken met de veeleisendheid van de koning dan dat het voor Esther een voorbereidingstijd was op het huwelijk en op het koningin-zijn.
Ik reken Esther overigens wel tot de categorie deugdelijke vrouwen! Alleen al vanwege haar moed om haar leven op het spel te zetten voor het leven haar volk.

Ik zal het hier vooralsnog bij laten...

Antwoord:

1- ook voor mannen.

2- Dit kan ik niet beantwoorden omdat ik mezelf niet als een christen benoem, dan moet ik de wet en regelgeving van de christdom gaan toepassen waar ik niet bij hoor.

3- nee.

4- is geen vraag maar een mening.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:27
BerichtOnderwerp: Ooit komt er een dag.

Lachende smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 5 maart 2010, 20:45
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 14:58
BerichtOnderwerp: Voor jou!

Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 14:21

“Wie zal een deugdelijke huisvrouw vinden? (…) Want haar waardij is verre boven de robijnen. Het hart van haar heer vertrouwt op haar, zodat hem geen goed zal ontbreken. Zij doet hem goed en geen kwaad, al de dagen van haar leven. (…) De bevalligheid is bedrog, en de schoonheid ijdelheid; maar een vrouw, die den HEERE vreest, die zal geprezen worden.” Spreuken 31

“Want de mens ziet aan, wat voor ogen is, maar de HEERE ziet het hart aan.” 1 Samuël 16:7

“Als nu de beurt van elke jonge dochter naakte, om tot den koning Ahasveros te komen, nadat haar twaalf maanden lang naar de wet der vrouwen geschied was; want alzo werden vervuld de dagen van haar versieringen, zes maanden met mirreolie, en zes maanden met specerijen, en met andere versierselen der vrouwen; daarmede kwam dan de jonge dochter tot den koning; al wat zij zei, werd haar gegeven, dat zij daarmede ging uit het huis der vrouwen tot het huis van de koning.” Esther 2: 12-13

Het verwonderd mij altijd, over de voorbereiding die de toekomstige koningin Esther kreeg voordat ze kon verschijnen voor koning Ahasveros. Zouden wij bereid zijn om door een twaalf maanden durende schoonheidsbehandeling heen te gaan voordat we de man van onze dromen kunnen ontmoeten? Waarschijnlijk niet.
Maar toch, stel je voor... Een jaar dat speciaal apart gezet wordt voor één enkel doel – zo mooi mogelijk worden voor degene van wie je het meeste houdt. Kostbare tijd om je schoonheid te bevorderen, om tijd te besteden aan onderwijs en etiquette, om deugdzaamheid te ontwikkelen en om je karakter te vormen.
De voorbereiding van Esther doet me denken aan de kostbare tijd tussen het ontwaken van het verlangen in het hart van een jonge vrouw om haar leven te delen met een huwelijkspartner en het moment dat ze gaat trouwen.
Voor velen is deze voorbereidingstijd niet meer dan een tijd van wachten. Vrouwen die nog niet getrouwd zijn, denken vaak dat zij aan de zijlijn van het leven staan terwijl anderen het spel spelen.
Ze beseffen niet dat ze de belangrijkste tijd van hun leven verspillen; ze beroven zichzelf van een geweldige vreugde en beloning, ze beroven hun toekomstige echtgenoot van een vromere vrouw en ze beroven God van een dienstmaagd door wie Hij grote dingen wil doen.

Zoals Esther voorbereid moest worden voordat ze koningin kon worden van een heel rijk, zo moet ook een vrouw voorbereid worden voordat ze kan beginnen aan één van de meest belangrijke en moeilijkste roepingen in het leven: huwelijk en moederschap.
Esther moest de gebruiken leren van het koninkrijk waartoe ze behoorde; ze moest de regels van het hofleven leren, de intellectuele, emotionele en geestelijke uitdagingen van de hoge functie.
De jonge vrouw Esther moest veranderen in een koningin voordat ze die rol daadwerkelijk zou vervullen.
Op dezelfde manier moet de ongetrouwde christin de manieren van het Koninkrijk der Hemelen leren voordat ze ooit verenigd wordt met degene die God voor haar heeft bestemd.
Ze moet intellectueel, emotioneel en geestelijk op haar taak worden voorbereid, niet door hofbedienden in één of andere heidense tempel, maar door God Zelf, door Zijn Woord en door andere godvrezende vrouwen die vóór haar ooit al voorbereid waren op de belangrijke taak van huisvrouw en moeder.

Ongetrouwd zijn is geen tijdsverspilling of aan de zijlijn staan, maar een tijd die God speciaal apart gezet heeft voor de vrouw om van haar te maken wie Hij wil dat ze wordt en om haar te gebruiken op manieren die gewoon onmogelijk zouden zijn na het huwelijk.

De tijd van ongetrouwd zijn is ervoor bestemd om de deugden te ontwikkelen die passen bij een vrouw van God, zodat ze meer kan geven aan haar toekomstige man en aan de wereld dan alleen maar een mooi uiterlijk.

Het is een wonderlijk iets als God een vrouw zegent met een echtgenoot, met een persoon die precies bij haar past, omdat hij nauwkeurig en weloverwogen gevormd is door God om met haar verenigd te worden. Het geeft een vrouw zo?n blijdschap om terug te kijken en zich te herinneren hoe God haar in staat gesteld heeft te wachten op Hem en dat Hij trouw was om te zegenen. Het is een nog grotere vreugde voor haar te weten dat de tijd waarin ze ongehuwd was ook een tijd is geweest van een zoeken van God en trouw zijn aan Hem en Zijn doel; dat ze zelfs geen moment de situatie heeft willen ontvluchten, maar enkel op God wilde vertrouwen en wachten op Zijn genadige soevereiniteit.

God weet precies wat je nodig hebt en Hij kent de verlangens van je hart zelfs beter dan jijzelf. God houdt van verrassingen. Hij wil niet dat jij naar een echtgenoot zoekt; Hij wil hem naar jou toebrengen en waarschijnlijk zelfs op een tijd dat je het het minst verwacht.
Als je, zoals zoveel andere vrouwen vóór jou gedaan hebben, ongehoorzaam bent aan Zijn adviezen en het zelf op je neemt om een levensgezel te zoeken, zul je vast wel iemand vinden, maar de kans bestaat dat degene die je vindt niet degene zal zijn die het beste bij jou past.

Als vrouw verlang je naar het gezelschap van en de omgang met een man. Dit komt van God en is daarom goed. Het is echter verkeerd om te denken dat, als deze behoefte niet vervuld wordt, de dood het gevolg zal zijn. De behoefte aan een ander als metgezel is heel wat anders dan de behoefte aan een volgende ademhaling. Je kunt best overleven zonder een levensgezel, in elk geval totdat God Zijn volmaakte werk in jou gedaan heeft.

Denk aan het Schriftwoord “God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt” (1 Korinthe 10:13).
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 11:54
BerichtOnderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??

Heb even opgezocht wat de Here Jezus nu wel is.

Heb 8:1
De hoofdsom nu der dingen, waarvan wij spreken, is, dat wij hebben zodanigen Hogepriester, Die gezeten is aan de rechter hand van den troon der Majesteit in de hemelen:

Heb 7:26
Want zodanig een Hogepriester betaamde ons, heilig, onnozel, onbesmet, afgescheiden van de zondaren, en hoger dan de hemelen geworden;

Heb 6:20
Daar de Voorloper voor ons is ingegaan, namelijk Jezus, naar de ordening van Melchizedek, een Hogepriester geworden zijnde in der eeuwigheid.

Heb 5:10
En is van God genaamd een Hogepriester, naar de ordening van Melchizedek.

Heb 5:5
Alzo heeft ook Christus Zichzelven niet verheerlijkt, om Hogepriester te worden, maar Die tot Hem gesproken heeft: Gij zijt Mijn Zoon, heden heb Ik U gegenereerd.

Heb 4:15
Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medelijden hebben met onze zwakheden, maar Die in alle dingen, gelijk als wij, is verzocht geweest, doch zonder zonde.

Heb 4:14
Dewijl wij dan een groten Hogepriester hebben, Die door de hemelen doorgegaan is, namelijk Jezus, den Zoon van God, zo laat ons deze belijdenis vasthouden.

Heb 2:17
Waarom Hij in alles den broederen moest gelijk worden, opdat Hij een barmhartig en een getrouw Hogepriester zou zijn, in de dingen, die bij God te doen waren, om de zonden des volks te verzoenen.

enz enz.

Heel bijzonder vind ik het volgende:

Joh 18:37
Pilatus dan zeide tot Hem: Zijt Gij dan een Koning? Jezus antwoordde: Gij zegt, dat Ik een Koning ben. Hiertoe ben Ik geboren en hiertoe ben Ik in de wereld gekomen, opdat Ik der waarheid getuigenis geven zou. Een iegelijk, die uit de waarheid is, hoort Mijn stem.

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 5 maart 2010, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 00:54
BerichtOnderwerp: Berouw en bekering,

BEROUW: is voor God en belangrijk onderdeel.

Hoe kan een mens rechtvaardig zijn bij God? Hoe kan een zondaar "gerechtvaardigd" worden? We kunnen alleen door Christus in harmonie met God en heiligheid komen. Maar hoe komen we tot Christus? We stellen die dezelfde vraag als eens de menigte op de Pinksterdag, toen ze, overtuigd van hun zonden, uitriepen: "Wat moeten we doen?"
Het eerste dat Petrus antwoordde was: "Bekeert u". Handelingen 2:37,28. En een andere keer, kort daarna, zei hij: "Komt dan tot berouw en bekering, opdat uw zonden uitgedelgd worden..." Handelingen 3: 19.

Het gebed van David na zijn zondeval geeft een illustratie van wat echt berouw over de zonde betekent. Zijn berouw was echt en diep. Hij probeerde zijn schuld niet goed te praten.
Zijn gebed werd niet ingegeven door de wens om aan de dreigende straf te ontsnappen. David zag de grootheid van zijn zonde; hij zag hoe hij daardoor innerlijk verontreinigd was; hij walgde van de zonde.
Hij bad niet alleen om vergeving, maar ook om een rein hart. Hij verlangde naar de vreugde die het gevolg is van heiligheid: een herstelde harmonie en een vernieuwd contact met God. Dit was de taal van zijn hart:"Welzalig hij, wiens overtreding vergeven, wiens zonde bedekt is; welzalig de mens, wien de Here de ongerechtigheid niet toerekent, en in wiens geest geen bedrog is". Psalm 32:1,2.
"Wees mij genadig, o God, naar uw goedertierenheid, delg mijn overtredingen uit naar uw grote barmhartigheid... Want ik ken mijn overtredingen, mijn zonde staat bestendig voor mij ... Ontzondig mij met hysop, dan ben ik rein, was mij, dan ben ik witter dan sneeuw ...
Schep mij een rein hart, o God,en vernieuw in mijn binnenste een vaste geest; verwerp mij niet van uw aangezicht,en neem uw Heiligen Geest niet van mij;
hergeef mij de blijdschap over uwheil,
en laat een gewillige geest mij schragen ...
Red mij van bloedschuld, o God, God mijns heils,
laat mijn tong over uw gerechtigheid jubelen". Psalm 51: 3-16.
Een dergelijk berouw kunnen we niet in eigen kracht opbrengen; dat komt alleen door Christus, Die naar de hemel is opgestegen en Zijn gaven aan de mensen uitdeelt.

Wie in een of andere grote zonde vervalt, heeft misschien een gevoel van schaamte; hij voelt zich armzalig en voelt dat hij de genade van Christus nodig heeft.
Maar wie trots is, heeft nergens behoefte aan, en dus wordt het hart voor Christus en voor de oneindige zegeningen, die Hij kwam brengen, gesloten.
De arme tollenaar, die bad: "Heer, wees mij arme zondaar genadig," (Lucas 18:13) vond zichzelf een erg slecht mens en anderen bekeken hem op dezelfde manier. Maar hij begreep zijn hopeloze situatie en met zijn schuldenlast kwam hij vol schaamte tot God om Zijn genade te vragen.
Zijn hart stond open voor de Geest van God, opdat Deze zijn genadig werk zou kunnen doen en hem zou kunnen verlossen van de macht van de zonde.

Jezus stelde Simon een vraag over twee schuldenaars. De ene schuldenaar was zijn heer een klein bedrag schuldig, terwijl de ander hem een heel groot bedrag schuldig was. Hij schold het hen beiden kwijt. Christus vroeg Simon welke van deze beide schuldenaars de heer het meeste zou liefhebben. Simon antwoordde; " ... hij, aan wie hij het meeste geschonken heeft". Lucas 7:43.Wij waren grote zondaars, maar Christus stierf, opdat we vergeving zouden ontvangen. De verdiensten van Zijn offer, die Hij de Vader ten gunste van ons heeft aangeboden, zijn voldoende. Zij, die de meeste vergeving hebben ontvangen, zullen Hem het meest liefhebben en zullen het dichtst bij Zijn troon staan om Hem te prijzen, vanwege Zijn grote liefde en Zijn oneindig offer. Pas als we de liefde van God volledig leren begrijpen, beseffen we echt de zondigheid van de zonde. Als we de lengte zien van de keten, die voor ons werd neergelaten, als we iets gaan begrijpen van het oneindige offer, dat Christus terwille van ons heeft gebracht, vult ons hart zich met liefde en berouw.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 19:34

"in het verkeerde lichaam..."

homo's en lesbo's zijn niet per definitie in het verkeerde lichaam geboren, dat is meer een gender-identiteitsproblematiek, zoals een transseksueel, die in het"verkeerde "lichaam"geboren is,dat moet een "hel"zijn voor zo iemand.....zo'n iemand voelt alles aan":ik zit in een mannen lichaam gevangen,maar voel me helemaal vrouw (identiteit) en dat hele proces van "ombouw"naar het lichaam dat wel past bij de identiteit,dat moet een lijdensweg zijn,eerst wordt je volgepropt met hormonen...

-------------------------------------------------------------------------------------

bij homo's en lesbo's speelt dit genderprobleem soms ook,maar er is meer aan de hand!

deze dingen,de vervormde en misvormde wereld is een teken van de gebrokenheid en zonde,want alles was VOLMAAKT! want G'd/YHWH zei in Zijn Woord:

en G'd/YHWH zag alles wat Hij gemaakt had en ziet het was zeer goed!
toen was het avond geweest en het was morgen geweest,de zesde dag (uit Genesis 1:31)

één ding weet ik,als je je identiteit in Jezus/Yeshua vindt,kun je van al deze dingen bevrijd worden en God/YHWH maakt je zoals je bedoeld bent!!!!! (Hij her-vormd je weer)

persoonlijk heb ik niet met deze dingen te maken gehad,ik heb wel ervaring met het feit,dat je je indentiteit door omstandigheden kunt kwijt raken,door ernstige trauma's, het is dat ik mijn identiteit in Jezus/Yeshua weer terug gevonden heb,want wat kapot gemaakt is,dat hersteld Jezus/Yeshua weer, (wat het ook is!!!!)

want wie in Christus is, die is een nieuwe schepping!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 19:06

Jesus set me Free from Homosexuality
(en drank en drugs en porno en meer)

klik hier

I was gay for 20 years until I invited Jesus Christ into my life and completely surrendered to Him. I did not stop being gay and then accept Jesus as my Lord & Savior, I CAME JUST LIKE I WAS and turned to Jesus Christ and He changed the desires of my heart.

Wie ben ik:

Hi and welcome. Please check out my video-JESUS SET ME FREE FROM HOMOSEXUALITY. Where the Spirit of the Lord is there is freedom!
Isaiah 61:1-7 1 "The Spirit of the Lord GOD is upon Me,Because the LORD has anointed Me To preach good tidings to the poor; He has sent Me to heal the brokenhearted, to proclaim freedom to the captives and the opening of the prison to those who are bound; 2 To proclaim the acceptable year of the LORD, And the day of vengeance of our God; To comfort all who mourn, 3 To console those who mourn in Zion, To give them beauty for ashes, The oil of joy for mourning, The garment of praise for the spirit of heaviness; That they may be called trees of righteousness, The planting of the LORD, that He may be glorified." 4 And they shall rebuild the old ruins,They shall raise up the former desolations, And they shall repair the ruined cities, The desolations of many generations. 5 Strangers shall stand and feed your flocks, And the sons of the foreigner shall be your plowmen and your vinedressers. 6 But you shall be named the priests of the LORD, they shall call you the servants of our God. You shall eat the riches of the Gentiles and in their glory you shall boast. 7 Instead of your shame you shall have double honor and instead of confusion they shall rejoice in their portion. Therefore in their land they shall possess double; Everlasting joy shall be theirs.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 4 maart 2010, 19:33
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:23
BerichtOnderwerp: Té tolerant?

MAR907 schreef:
Ben blij dan zitten we op dezelfde golflengte zitten. Knipoog smiley

Shalom.

Ik ben en blijf een Groninger Huilende smiley, smiley in tranen

correctie: "Ben blij dat we op dezelfde golflengte zitten"

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 22:24
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: Een kind

HENK710 schreef:
Geweldig mooi, maar tegelijk zo triest gedicht. Triest doordat het spreekt van een kind met angst en pijn. Dat is wat je nu net een kind niet gunt. En soms is het ook moeilijk om dan de juiste keus te maken in het belang van een kind. Want waar doe je goed aan in bepaalde situaties. Soms moet je dan om erger (zeg maar het vervolg van deze eerste strofe) te voorkomen, kiezen voor een pijnlijke zet...om zo te hopen dat er rust gebracht in het kind en het kind weer meer kind mag worden!

Henk daar zeg ik amen op.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:07
BerichtOnderwerp: Een kind

Een kind.

Een kind vol angst en pijn, die niet begrijpt waarom mensen zo zijn.
Die niet weet wat het is om onbezorgt te kunnen spelen,
Die niet weet wat het is om kind te zijn, die niet weet wat het is om hun dromen te delen.maar die zelf alleen maar een speelbal zijn.

Een kind dat heel zachtjes huilt,bang dat iemand haar hoort, bang voor de gevolgen die het heeft, waneer ze huilt en iemand haar ziet.bang voor de nacht en voor wat er gaat komen.en niemand nee niemand om haar te troosten.

Een kind dat zich afvraagt, waarom ze leeft.
En dat zichzelf de schuld van alles geeft,
want als zelfs je moeder niet van je houd,
ja dan doe je in je kinderleven toch al heel wat fout!

maar ooit op een dag, komt elke ouder voor God te staan, en dan zullen we moeten verandwoorden hoe we met de kinderen die Hij ons toevertrouwde zijn omgegaan.

Dan zal het oordeel van God over hen komen op grond van elke kindertraan.
Want het bloed van een vermoorde kinderziel weegt voor God heel zwaar!
de kinderen zijn immers toch die kleine waar God in zijn woord duidelijk overspreekt:

Het is beter een molensteen om je nek te doen en je in het diepst van de zee te werpen, dan een deze kleine tot zonde te verleiden.

God houd zeer veel van kinderen.

@Pearl

Matteüs 5:4
Gelukkig de treurenden,
want zij zullen getroost worden.

God ziet jou, Hij zal jou tranen weghalen.

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 22:11
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:50
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid

reactie verwijderd....

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 4 maart 2010, 05:54
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:43

ROBBEDOES873 schreef:
eeh het draadje was te tolerant zijn...
dus denk over beiden....
Het grote verschil tussen beiden is in mijn ogen
dat bij euthanasie de mens zelf kan kiezen en bij abortus word er gekozen (de embryo kan niet kiezen)

Ben blij dat we op dezelfde golflengte zitten. Knipoog smiley

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 22:18
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:31
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid

Een pesoonlijkheid stelt dat de ene waar is, het andere DUS niet waar is.

- geloven wat de ander zegt.
- afwijzen wat een ander zegt.

Iemand met veel zelfvertrouwen heeft doorgaans ook een sterke persoonlijkheid.

BE YOUR SELF.

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 4 maart 2010, 05:54
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:17

ROBBEDOES873 schreef:
Das abortus das toch geen euthanasie?
das toch heel wat anders?????

Dat is ook het verschil. Waar praat men nu dan over???

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 3 maart 2010, 21:18
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:06

SOLAFIDE630 schreef:
God is God en Zijn gedachten zijn altijd hoger dan de onze.

Wat vindt je dan van het feit, dat God de Vader Zijn eigen Zoon aan het kruis heeft genageld of liever de kruisdood heeft opgestuurd......???????? Want dat was de enig juiste weg.......Gods Zoon als OFFER VOOR ONZE ZONDEN.......hET ONSCHULDIGE LAM aan het kruis genageld. Dat moest voor God de Vader gebeuren om zo het volmaakte offer te krijgen voor de zonde. God kan ansders niet de zonde door de vingers zien.

Ik vind, dat je het een beetje te simplistisch benaderd.....

Was Jezus Christus vernietigd dan...?????? Nee hoor, want God de Vader heeft Hem OPGEWEKT.........vOOR gOD IS NIETS TE WONDERBAAR.....

Is jouw vrouw dan verloren????? Waar staat dat? Ook houdt God van haar en als zij gelooft in de Heer dan is ze behouden, zowel voor haar dood als na haar dood....als ze in haar leven het eeuwig leven had, dan heeft ze dat dus voor EEUWIG ook al is zij gestorven..... want Zijn genadegaven zijn onberouwelijk. Eens gered altijd gered. God komt daar niet meer op terug. Dat kan gewoon niet.

Jezus is ook voor haar gestorven, ook al zou dat zonde zijn.......Hij is voor ALLE ZONDEN gestorven....ook dan voor zelfmoord....maar nogmaals ik weet geen passage, waar zelfmoord als onvergeeflijke zonde wordt betiteld.

Je weet toch, dat de enige zonde, die voor God niet te vergeven is, de zonde tegen de |Heilige Geest is en die heeft zij en anderen niet begaan m.i.. Ik kan er niets anders van maken. Knipoog smiley

Ik ben blij dat ik daar niet over hoef te oordelen, dat doet de Heer.
De Heilige Geest spoort zeker niet iemand aan om uit dit leven te stappen.
Wij als mensen praten makkelijk voor God, maar dat zie ik anders.
Zoek eerst het Koningrijk van God.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:00

ROBBEDOES873 schreef:
oke dus als ik het goed snap mag pasieve euthanasie wel?
ik heb daar altijd men vragen bij gehad, vind het heel moeilijk,
maar denk wel dat pasief iets heel anders is dan actief...
Maar ik weet het eerlijk niet...

Als ik goed begrijp is pasieve eutanasie: het staken of niet instellen van een medische behandeling op verzoek van de patiënt.

Sinds wanneer kunnen embryo`s er zelf voor kiezen???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 42 43 44 45 46 47 Volgende
Pagina 45 van 47