ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: De gemeenste trucs die vrouwen mannen aandoen

HENK710 schreef:
'Aardbeving veroorzaakt door vrouwen'TEHERAN - Aardbevingen zijn geen natuurverschijnsel, maar worden veroorzaakt door losbandige moslimvrouwen. Dat zegt de Iraanse geestelijke Hojatoleslam Kazem Seddighi. Volgens hem lopen Iraanse vrouwen er veel te bloot bij waardoor het hoofd van veel mannen op hol slaat. "Zo zorgen zij voor overspel, waardoor het aantal aardbevingen in Iran toeneemt", aldus de hoge imam.

Volgens Hojatoleslam Kazem Sedighi is er maar één manier om het aantal aardbevingen in zijn land te laten afnemen: "We moeten onze toevlucht zoeken in ons geloof en moeten ons leven aanpassen aan de islamitische morele codes."

President Mahmoud Ahmadinejad waarschuwde laatst ook al dat de hoofdstad Teheran binnenkort weleens getroffen zou kunnen worden door een grote aardbeving.

Sommigen hebben echt een beving in hun hoofd gehad, om dergelijke dingen te beweren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:17
BerichtOnderwerp: stilte boven Nederland

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zag het weekend die mooie lucht boven het water en dacht even bij mezelf........Zo is de lucht door Gods schepping bedoelt..........
Het viel gewoon op hoe helder het was.....

Straks zijn er ook geen vliegtuigen Knipoog smiley, en als we dan eens een eind moeten reizen, om mekaar op te zoeken....dan doen we er toch gewoon ff over, toch tijd zat.

Maar de luchten waren idd heel mooi, streeploos, zo zouden mijn ramen ook moeten zijn. Dan zie je als de zon schijnt altijd weer een streepje. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 18:06
BerichtOnderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…

RELLOK036 schreef:
ik ga nooit vreemd ik stel me altijd voor Clown smiley
Maar euhm waarom heet het vreemd gaan terwijl de partner in questy een bekende is en geen onbekende..... Gefrustreerde smiley

eh......dat je t met een onbekende doet, ipv met je partner?? of moet diegene zich eerst voorstellen aan je partner?? Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 21:30

MARISKA601 schreef:
het was vanaaf gedaan met de rust in de lucht.. ik heb 5 vliegtuigen gehoord en niet gezien.

ergens wel erg jammer, ik heb ze nog niet gezien en gehoord, zit met mijn werk toch vlak onder de aanvliegroute van Zestienhoven. En boven mijn huis gat er helaas ook vanalles over, gelukkig wel erg hoog, maar je hoort ze als achtergrond geluid.

En dat viel mij juist afgelopen weekend zo op, er was geen geluid, stilte en stilte zijn 2 verschillende dingen
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 18:35
BerichtOnderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen

EVA685 schreef:
Verplaats je eens in die ander, wat kunnen wij elkaar onnodig pijn doen in een relatie.

hm...verplaatsen in bepaald gedrag van de ander????
ach ik weet dat ik ook niet op mijn best ben geweest in mijn huwelijk, maar als de ander een ander heeft verandert de ander in een ander dan dat je je had voorgesteld en gewild.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 17:54

PEACEDOVE820 schreef:
Idd Jonathan ben t helemaal met je eens dat een man en een vrouw een aanvulling op elkaar behoren te zijn!
Alleen in het echte leven gaat dat helaas niet op anders zouden er hier op cm en in t echter leven niet zo veel gescheiden mannen en vrouwen zijn....

Greets,
Peacedove

tja, ik weet t....... zucht
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 17:53
BerichtOnderwerp: God speelt geen enkele rol in mn leven - Hij is de regisseur

PEACEDOVE820 schreef:
Ik ken het boek niet maar heb wel de preek gehoord en die vond ik zeer opbouwend!
IK heb de preek via internet geluisterd een tijdje terug.

Vind dat ze bij bevrijdings pastoraat hele op bouwende dingen hebben, jammer genoeg is er geen kinderopvang dus kan ik daar helaas niet heen.

Greets.

Peacedove

Je kan bijna de hele serie gewoon via internet beluisteren, daarom had ik t hier ook neergezet
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 23:22

ARIENNEZ498 schreef:
dappere dodo! Knipoog smiley 'k ben blij dat jij het geplaatst hébt! je mag er best met een knipoog naar kijken én het erover hebben! Bedankt voor je bijdrage Jonathan, ik vind het in elk geval leuk!

Ik hoop dat ik hier dan mee een grote wens van jullie heb volbracht...doe ik graag hoor, luisteren naar wensen van vrouwen, of ik er wat mee doe??

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 23:21

Wat mij afgelopen weekend enorm opviel was de stilte.

Echt waar, ik zei het nog tegen mijn kinderen.....luister eens, je hoort niets.

En nu net las ik op een ander forum, dat wel 10tallen anderen dat ook hadden ervaren.

En weet je wat er miste , dit weekend.....juist vliegtuigen
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 23:19

WILLEMIEN943 schreef:
Ik snap echt niet wat je hier dan zoekt op CM.
Wat een vreselijke wezens die vrouwen, haha.
Ik zou de moeite maar besparen!

Hé Willemien, wat zeg je nou...de moeite besparen en jij ook nog hier??

Nee joh....vrouwen zijn juist de perfecte aanvulling en andersom mannen.

t is juist de combinatie van beiden die een relatie zo aangenaam, indrukwekkend, interessant en leuk maakt. Open staan voor mekaar en mekaar ontdekken en aanvullen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 22:58
BerichtOnderwerp: Mens zonder Geheimen - Bevrijd van Banden

CROSSROAD317 schreef:
Gelukkig heb je kennis van goed en kwaad, oftewel het onderscheidingsvermogen hierin gekregen.... Lachende smiley

kennis van goed en kwaad heeft iedereen, onderscheidingsvermogen is iets wat een gave is.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: Rangen in de hemel

MAR907 schreef:
Lees deze tekst eens goed:
10 Toen raakte een hand mij aan en deed me al bevend op handen en knieën steunen. 11 Hij zei tegen me: ‘Daniël, geliefde man, luister naar de woorden die ik tot je spreek en sta op, want ik ben naar je toe gestuurd.’

dit was een engel een boodschapper die gestuurd is. Die zegt:

Maar de vorst van het Perzische koninkrijk heeft mij eenentwintig dagen tegengehouden voordat Michaël, een van de voornaamste vorsten, mij te hulp schoot toen ik daar, bij de koningen van Perzië, zo alleen stond.

De veschijning van Daniël was Michaël, welke in de NT de Here Jezus zou zijn.
Waarom omdat in de O.T. Zijn naam nog niet gegeven was door God onder de Hemelen.
Pas toen er een engel bij Maria kwam en tegen haar heeft gezegd hoe haar kind zou gaan heten.

Lees de tot in detail overeenkomst, hoe Daniel en Johannes het over dezelfde persoon hebben. Daniel geeft Hem geen naam, Johannes wist wie het was, namelijk Jezus zelf.

Daniel hoort dan van Hem dat hij opgehouden was, in een geestelijke strijd met de vorst van het Perzische rijk. Het gaat hier over een geestelijke strijd, een strijd tussen engelen en demonen, waarbij de hulp van de engel Michaël nodig was, om die strijd te beslechten, waardoor De Persoon, dus eindelijk vrij was, om naar Daniel te komen.
Het gaat dus om 2 personen, een die bij Daniel kwam én Michaël. En niet om dezelfde.

Lees ook in dit verband Dan. 10:21 of Daniel 12: 1 icm Openbenbaring 12:7 en ook Judas 1:9
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 19:24

CROSSROAD317 schreef:
Je lenzen zitten scheef Verraste, verbaasde smiley Toch maar weer over naar een bril, en dan niet deze Coole smiley met zonnebril
Maar volgens mij zie je rechts in het plaatje de weg naar Zaligheid Knipoog smiley

Soms moet je goed zoeken in alles wat op ons afkomt, om de smalle weg ten Leven te vinden !!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 19:22

MAR907 schreef:
De geschiedenis.

Toen Jezus begonnen is ......... In het Oud .Testament wordt Hij de Engel des Heren genoemd en ook Michaël, de aartsengel.

Vind dit een beetje vaag worden, volgens mij klopt dit niet

De engel Michael wordt vaak gewoon bij naam en toenaam genoemd. Te stellen dat Hij dezelfde is als Jezus. Jezus zelf heeft nooit dit in zijn mond genomen. Ook in het verdere NT staat hier niets over

Lees Daniel 10 eens:
4 Op de vierentwintigste dag van de eerste maand, toen ik mij aan de oever van de grote rivier de Tigris bevond, 5 sloeg ik mijn ogen op en zag een man, gekleed in linnen, met om zijn lendenen een gordel gemaakt van goud uit Ufaz. 6 Zijn lichaam was als turkoois, zijn gezicht leek een bliksem en zijn ogen waren als fakkels van vuur. Zijn armen en voeten glansden als gepolijst koper en zijn stemgeluid leek door een mensenmenigte te worden voortgebracht. 7 Alleen ik, Daniël, zag de verschijning. De mannen in mijn gezelschap zagen de verschijning niet, maar werden wel bevangen door een grote angst, zodat zij wegvluchtten en zich verborgen 8 en ik alleen overbleef. Toen ik die indrukwekkende verschijning zag, verloor ik al mijn kracht; ik werd lijkbleek en was niet in staat nog iets te doen. 9 Ik hoorde zijn stem, maar zodra ik die hoorde verloor ik het bewustzijn en viel voorover op de grond. 10 Toen raakte een hand mij aan en deed me al bevend op handen en knieën steunen. 11 Hij zei tegen me: ‘Daniël, geliefde man, luister naar de woorden die ik tot je spreek en sta op, want ik ben naar je toe gestuurd.’ Nadat hij dit gezegd had, stond ik bevend op. 12 Toen zei hij: ‘Wees niet bang, Daniël, want vanaf de eerste dag dat je inzicht probeerde te verkrijgen door in deemoed te buigen voor je God, is je gebed verhoord, en daarom ben ik gekomen. 13 Maar de vorst van het Perzische koninkrijk heeft mij eenentwintig dagen tegengehouden voordat Michaël, een van de voornaamste vorsten, mij te hulp schoot toen ik daar, bij de koningen van Perzië, zo alleen stond. 14 Ik ben gekomen om je inzicht te geven in wat er aan het einde van de tijd met je volk zal gebeuren; want dit is opnieuw een visioen dat over de toekomst gaat.’

en dan Openbaring 1
10 Op de dag van de Heer raakte ik in vervoering. Ik hoorde achter me een luide stem, die klonk als een bazuin 11 en die tegen me zei: ‘Schrijf alles wat je ziet in een boek en stuur dat naar de zeven gemeenten, naar Efeze, Smyrna, Pergamum, Tyatira, Sardes, Filadelfia en Laodicea.’ 12 Ik draaide me om, om te zien welke stem er tegen mij sprak. Toen zag ik zeven gouden lampenstandaards, 13 en daartussen iemand die eruitzag als een mens. Hij was gekleed in een lang gewaad en had een gouden band om zijn borst. 14 Zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol of als sneeuw, en zijn ogen waren als een vlammend vuur. 15 Zijn voeten gloeiden als brons in een oven. Zijn stem klonk als het geluid van geweldige watermassa’s. 16 In zijn rechterhand had hij zeven sterren en uit zijn mond kwam een scherp, tweesnijdend zwaard. Zijn gezicht schitterde als de felle zon. 17 Toen ik hem zag viel ik als dood voor zijn voeten neer. Maar hij legde zijn rechterhand op me en zei: ‘Wees niet bang. Ik ben de eerste en de laatste. 18 Ik ben degene die leeft; ik was dood, maar ik leef, nu en tot in eeuwigheid. Ik heb de sleutels van de dood en van het dodenrijk.

Dan lees je dus dat de persoon van Daniel, dezelfde is als de persoon van Openbaring.
De persoon van Daniel, wie dus Jezus zelf is, spreekt daar over Michael, als zijnde één van de......

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 19 april 2010, 19:23
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 18:25

WILLEMIJN232 schreef:
Moet dat?? Lijkt me wel erg saai worden........

Willemijn

kan niet.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 18:24

NISHA834 schreef:
aAHHh, kijk nou, mannen hebben dus meer geheimen dan vrouwen...!

Tuurlijk...wij zijn ook veel mysterieuzer dan vrouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 18:21

WILLEMIJN232 schreef:
Zie ik nu alleen de brede weg of zitten mijn lenzen scheef? Smiley die vol vragen zit

Altijd door de bril van het gebed kijken he

Bid God of je de dingen mag zien zoals Hij ze bedoeld heeft
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 19 april 2010, 18:19

HANNAH810 schreef:
henrike, er is in de bibliotheek literatuur te vinden over engelen;
ik heb me er ooit in een ver verleden eens in verdiept nl.
er stond een stapel new-age lectuur, maar er stond ook een boekje tussen van een oudvader, ik dacht van Ryle....
k weet nog wel dat het byzonder leerzaam was; misschien is t een idee om in de bibliotheek eens rond te snuffelen?

HENRIKEV355 schreef:
Bedankt voor jullie reacties!!!
Ik ga jullie teksten nazoeken, en ga nog even bij de bieb langs Knipoog smiley

Kijk wel uit met de boeken die over Engelen vind, heel veel van dit alles is New-Age en dergelijke.
Lees gewoon de Bijbel, zoek onder het woord engelen en vergelijk dat met wat je in andere boeken leest.

Laat altijd het Woord van God de waarheid zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:50

Welke dingen zijn in de Hemel?

Iemand die een blik in de hemel heeft mogen werpen is Johannes.

De troon van God - 24 oudsten, 4 dieren
openbaring 4:2 - Er stond een troon in de hemel en daarop zat iemand. 3 Degene die daar zat had een uiterlijk als van jaspis en sarder, en rond de troon was een regenboog die eruitzag als smaragd. 4 Om de troon heen stonden vierentwintig andere tronen, waarop vierentwintig oudsten zaten. Ze droegen witte kleren en hadden een gouden krans op hun hoofd. 5 Van de troon gingen bliksemschichten uit en donderslagen en groot geraas. Voor de troon brandden zeven vurige fakkels; dat zijn de zeven geesten van God. 6 Ook lag er voor de troon iets als een zee van glas, van kristal. Midden voor de troon en eromheen waren vier wezens, die van voren en van achteren een en al oog waren. 7 Het eerste wezen zag eruit als een leeuw en het tweede als een jonge stier; het derde had een gezicht als een mens en het vierde leek een vliegende adelaar. 8 Elk van de vier wezens had zes vleugels, met overal ogen langs de randen en aan de binnenkant. Dag en nacht herhalen ze: ‘Heilig, heilig, heilig is God, de Heer, de Almachtige, die was, die is en die komt.’ 9 Telkens als deze wezens lof, eer en dank brengen aan degene die op de troon zit en die tot in eeuwigheid leeft, 10 werpen de vierentwintig oudsten zich neer voor hem die op de troon zit, en aanbidden hem die leeft tot in eeuwigheid, en leggen hun kransen voor zijn troon met de woorden: 11 ‘U komt alle lof, eer en macht toe, Heer, onze God, want u hebt alles geschapen: uw wil is de oorsprong van alles wat er is.’
De ontelbare menigte en het Lam
Openbaring 7: 9 Hierna zag ik dit: een onafzienbare menigte, die niet te tellen was, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. In het wit gekleed en met palmtakken in hun hand stonden ze voor de troon en voor het lam. 10 Luid riepen ze: ‘De redding komt van onze God die op de troon zit en van het lam!’ 11 Alle engelen stonden om de troon en de oudsten en de vier wezens heen. Ze bogen zich diep neer voor de troon en aanbaden God 12 met de woorden: ‘Amen! Lof, majesteit en wijsheid, dank en eer en macht en kracht komen onze God toe, tot in eeuwigheid. Amen.’ 13 Een van de oudsten sprak mij aan: ‘Wie zijn dat daar in het wit, en waar komen ze vandaan?’ 14 Ik antwoordde: ‘U weet het zelf, heer.’ Hij zei tegen me: ‘Dat zijn degenen die uit de grote verschrikkingen gekomen zijn. Ze hebben hun kleren witgewassen met het bloed van het lam. 15 Daarom staan ze voor Gods troon en zijn ze dag en nacht in zijn tempel om hem te vereren. En hij die op de troon zit zal bij hen wonen. 16 Dan zullen ze geen honger meer lijden en geen dorst, de zon zal hen niet meer steken, de hitte hen niet bevangen. 17 Want het lam midden voor de troon zal hen hoeden, hen naar de waterbronnen van het leven brengen. En God zal alle tranen uit hun ogen wissen.’

Engelen en de duivel
Openbaring 12:7 Toen brak er oorlog uit in de hemel. Michaël en zijn engelen bonden de strijd aan met de draak. De draak en zijn engelen boden tegenstand 8 maar werden verslagen; sindsdien is er voor hen in de hemel geen plaats meer.

Maar zijn er dan Rangen in de hemel?
Wat is de vraag eigenlijk? Gaat het om de Hemel zoals die nu is, of doel je op de toekomst. De toekomst zal zijn dat er een nieuwe hem en een nieuwe aarde komt.

Openbaring 21

Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde
1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:30
BerichtOnderwerp: God speelt geen enkele rol in mn leven - Hij is de regisseur

God is de regisseur(1)
Door Wilkin van de Kamp

Wilkin: 'In de veel te lange tijd datik de regisseur van mijn eigen leven was, had ik God nodig o mijn plannen te verwerkelijken. In mijn gebeden en vooral in mijn voorbede was dit te horen. Ik vroeg God mijn leven in te delen, zoals ik dacht dat het goed voor me was. En als het niet gebeurde, zoals ik gevraagd en verwacht had, raakte ik teleurgesteld. Toen ik ontdekte dat God geen enkele rol in mijn leven wil spelen, maar dat Hij de regisseur van mijn leven wil zijn, betekende dit een enorme verandering voormij Ik had te lang in de omgekeerde wereld geleef. Na mijn 'ontdekking' begon ik anders te leven, te bidden en voorbede te doen. Ik begon me te richten op Gods plan voor deze wereld en zijn gedachten voor mijn leven. God mocht mijn leven regisseren volgens zijn plan!'

http://www.bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=172&Itemid=376
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:24
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging

HANNAH810 schreef:
ik geloof
in één algemene, christelijke kerk
de gemeenschap der heiligen,

wederopstanding uit de doden,
en een eeuwig leven
AMEN

toch heb ik met dingen uit de geloofsbelijdenis moeite. Waarom? omdat hierdoor je weer een vraag krijgt. Ik wel tenminste.
Er staat dat ik geloof in één algemene, christelijke kerk.
De vraag die dan opkomt is ...waarom zijn er dan zoveel verschillende kerken, waarom erkennen al die kerken mekaar dan niet, maar bestrijden elkaar op allerlei vlakken. en dan niet eens alleen de katholieke vs protestanten. Maar een vrijgemaakte kerk onderschrijft ook een artikel die zichzelf daardoor boven de andere kerken stelt. En zo zijn er velen die prediken, bij ons is de waarheid.

De waarheid is echter Jezus alleen, Hij is de weg terug naar de Vader.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:20

vond op de website van Het Bevrijdingspastoraat de volgende link

Mens zonder geheimen (1) - Door Wilkin van de Kamp

In aflevering 1 van de serie \'Bevrijd van banden\' laat Wilkin van de Kamp ons zien hoe heerlijk het is om een mens zonder geheimen te zijn. Aan de hand van het leven van koning David laat Wilkin zien dat God waarheid wil in het verborgene. Mensen met geheimen gaan lichamelijk en emotioneel gebukt onder de last van verborgen zonden. Iedere zonde die wij voor God en mensen verbergen en verzwijgen, zal uiteindelijk ons leven gaan beheersen. God houdt gelukkig teveel van ons om ons gebukt te laten gaan onder de last van onze zonden. Daarom komt er altijd een dag dat Hij onze zonden aan het licht brengt.

http://www.bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=166&Itemid=369
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:09

HANNAH810 schreef:
ach, is dat zo? misschien communiceren vrouwen wel onvoldoende, of op de verkeerde golflengte voor de mannelijke antenne.....
iemand zei me eens; de boodschap is niet wat je zegt, maar wat de ander hoort....
zit wel een kern van waarheid in, denk ik.
bovendien; horen geheimen wel thuis binnen een relatie die is gebaseerd op vertrouwen en openheid????

geheimen horen niet thuis in een relatie. Zeker niet zoals je het stelt, dat een relatie gebaseerd hoort te zijn op openheid.
Die moet er zijn...maar dan moet je je dingen wel kunnen zeggen, zonder dat de ander deze dingen niet wil aanhoren, niet respecteert. Het is echter aan de zender van de boodschap, vooraf te bedenken, of ieder ding hij/zij zegt wel reeel is.

Maar er zijn dingen die een vrouw anders beleeft dan een man en vice versa. zijn dat dan geheimen? nee het is de kunst mekaar te verstaan, in te zien dat de ander een eigen waarde heeft. In te zien dat niet jouw dingen belangrijker zijn dan de dingen van de ander.
En alleen dan, kan je open zijn naar mekaar, als je jezelf kent en je zoveel van de ander houdt, dat je hem/haar ten volle waardeert.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 23:03
BerichtOnderwerp: de collecte in de kerk

BRAZEEVEL772 schreef:
volgens mij is dat verschillend voor iedereen die drempel
maar dat maakt mij niet uit hoe hoog die is maar geld geven en dan op geven aan de belating vind ik onzin
je geeft omdat je het deels terug krijgt
dus je geeft niet want je krijgt terug
hypocriet vind ik dat
ik geef jou wat maar je krijgt het eigenlijk niet van mij
maar deels van een ander

het peninkske van de weduwe was een gift van de weduwe zelf en wat zei Christus hier over ?

en de arme kunnen we toch wel steunen hebben we de belastingaftrek niet voor nodig

Het is absoluut niet hypocriet.

Zoals ik al eerder schreef : Je betaalt in Nederland belasting over hetgeen je ontvangt, hetgeen dus jouw bezit is. Het salaris en andere bronnen van inkomsten worden op je llonstrook alvast voorgeheven, zodat je in feite altijd de belasting op je ontvangsten al betaald hebt.

Nu geef je dus aan een goed doel / kerk / of wat dan ook, die inkomsten zijn op dat moment niet meer in je bezit. En daarom mag je die dingen aftrekken van je inkomsten.
Dan wordt het rekensommetje opnieuw gemaakt bij je belasting aangifte en dan blijkt dus dat je teveel aan belasting hebt betaald. Dat stukje ontvang je dus terug.

Geef ik dan omdat ik weet dat ik een deel terug ontvang?
Nee ik trek het af, omdat ik niet vind dat ik meer belasting zou moeten betalen dan nodig is, dat is gewoon gerechtigheid. Je mag vanalles aftrekken bij je aangifte. En elke post die rechtvaardig is, en door de belastingdienst is aangemerkt als aftrekpost belastbaar inkomen, die voer ik op.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 22:47

PEACEDOVE820 schreef:
Plagen mag he als t maar geen pesten wordt
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

heerlijk mekaar een beetje teasen....

en inderdaad, zodra het pesten wordt is het nivo niet meer goed.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging

GRIFFIN748 schreef:
maar welke kerk is van Hem?

de kerk zijn alle mensen die belijden dat Jezus is opgestaan uit de dood.
Die dat grote wonder van God hebben ervaren in hun leven, die dat samen willen vieren, danken en God prijzen.

Jezus, die ons zo heeft liefgehad, dat Hij ons bij de hand neemt, ons voorstelt aan God, dat we zijn vriend zijn, en God die ons daarom zo liefheeft dat we Zijn kind zijn.

De mensen die dat weten en ervaren.....dat is de ware kerk.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 22:43

HARALD285 schreef:
Maar 7??? en ik maar denken dat vrouwen meer te verbergen hebben dan mannen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Verbergen? ........ of bedoel je de dingen die voor mannen, helaas soms, een geheim zijn? Waar wij mannen soms geen, of te weinig oog voor hebben? Smiley die vol vragen zit

Ze verbergen die dingen niet, maar wij mannen ervaren, voelen die dingen niet goed genoeg. Hoe gaan we er nou eens voor zorgen dat we al die signalen wel opvangen?

Iemand tips?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:30
BerichtOnderwerp: Goede doelen

MARIO216 schreef:
Gelijk maar een nieuw onderwerp n.a.v. de collecte in de kerk. Wat is een redelijke gift aan een goed doel per jaar of moet je aan meerdere goede doelen geven, maar dan hoeveel.
Hoeveel geef je aan een collecte aan de deur?

Ieder moet voor zich dit bepalen. Hoeveel je kan missen, en dan bedoel ik echt kan missen. Hoeveel deel je jezelf toe en hoeveel anderen?

Marcus 12:38 Tijdens zijn onderricht zei hij: ‘Pas op voor de schriftgeleerden die zo graag in dure gewaden rondlopen en eerbiedig begroet willen worden op het marktplein, 39 en een ereplaats willen in de synagogen en bij feestmaaltijden: 40 ze verslinden de huizen van de weduwen en zeggen voor de schijn lange gebeden op. Over hen zal strenger worden geoordeeld dan over anderen!’
41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist. 42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 19:20

ARIENNEZ498 schreef:
Jonathan,

'k Moest er vreselijk om lachen! Enne...er is best wel iets van waar hoor, maar wat dat is? ga ik je niet vertellen. Het is toch immers een gegeven dat een vrouw een beetje mysterieus mag zijn? Laten we dát vooral zo houden... Coole smiley met zonnebril Lachende smiley Knipoog smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Tuurlijk moet een vrouw mysterieus blijven...ben ik ook hoor.

wie t wil weten, moet er maar onderzoek naar doen, misschien geef ik haar de ruimte er wel voor, en misschien ook wel niet
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 19:19

HERMIENA254 schreef:
Jonathan.....

Dan ken je de verkeerde vrouwen, denk ik Knipoog smiley

ga nou niet beweren dat , t een heel behoorlijke kern van waarheid heeft.

Enne.....in t andere topic...de geheimen van een man, beken ik schuld !!!

openheid en eerlijkheid...dacht altijd dat dat ''ook'' een vrouwen eigenschap was.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 42 43 44 45 46 47 48 ... 54 Volgende
Pagina 45 van 54