Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 16:04
Onderwerp: Gordon christen/
|
|
|
DAVID923 schreef: | dit is weer en ander topic, maar in het kort, als je lid bent steun je de omroep em ben je medeverantwoordelijk voor wat hun doen. ik wil niet meedoen aan vrijzinniggedoe en blasfemie...of ze op mij zitten te wachten, als ze wachten op blinde schapen die maar volgen en niks toetsen, dan maar niet :D
ontopic weer? |
Zeg je toch je lidmaatschap op ....
Gordon is wat dit aangaat, net als Dennis en Lizelotte (waar ik je trouwens niet over hoor, dus van jouw kant wel heel erg persoonsgericht) een "gebruiksmiddel" voor God, door de EO, om zodoende het evangelie te verkondigen. Dat het in jouw ogen misschien niet kan wil niet zeggen dat het bij God niet kan.
Jes. 40:21 Weet je het niet? Heb je het niet gehoord? Is het je niet van meet af aan verteld? Is het niet al helder sinds de grondvesting van de wereld? 22 Hij troont boven de schijf van de aarde – haar bewoners zijn als sprinkhanen –, hij spreidt de hemel uit als een doek, spant hem uit als een tent om in te wonen. 23 Hij maakt vorsten nietig, de leiders van de aarde onbeduidend: 24 nauwelijks zijn ze geplant, nauwelijks gezaaid, nauwelijks hebben ze wortel geschoten, of hij blaast over hen, en ze verdorren en de stormwind neemt hen op als kaf. 25 Met wie wil je mij vergelijken, zegt de Heilige, aan wie ben ik gelijk te stellen? 26 Kijk omhoog: wie heeft dit alles geschapen? Hij laat het leger sterren voltallig uitrukken, hij roept ze bij hun naam, een voor een; door zijn kracht en onmetelijke grootheid ontbreekt er niet één.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 23:50
|
|
|
EGGIE989 schreef: | Vond het niet echt een dreigement. |
Het eerste woord in de zin is ZAL ... misschien niet direct een dreigement, maar daarom staat "dreigen" dus tussen " " in mijn antwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:12
|
|
|
DAVID923 schreef: | ZAL ik mijn lidmaatschap opzeggen of niet vraag ik me af.
Aan de ene kant vind ik het mooi dat we het evangelie met iedereen kunnen mogen delen, maar om nu met gorden te ''pronken'' als nieuwe bekeerling?
Zeker als hij duidelijk zegt dat de Bijbel geen enkele waarde voor hem heeft, over welke GOD/Jezus heeft hij het dan? Kan ik dit serieus nemen? |
PFFFF, zou de eo echt op jou zitten wachten, dat noemt zich "achterban"... Ergens niet mee eens zijn of vraagtekens bij hebben, en gelijk maar "dreigen" met het opzeggen van het lidmaatschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 22:02
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als je dingen op het forum zet kan je reacties krijgen. Soms word er gereageerd op een manier die je niet verwacht.
En waarom zet je het dan op het forum neer? |
En soms dus domme reacties .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 december 2010, 14:52
Onderwerp: Afscheid Chris Algra
|
|
|
Het ga je goed Chris, voor de afgelopen 5 jaar bedankt, dat je volgende project of werk je net zo goed mag afgaan als hier bij CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 15:12
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | klopt. mijn ervaring is dat ze vanzelf weggaan.
(wat heeft dit nog met 't kerstfeessie te maken, eigenlijk?) |
Lag jij te slapen toen we om de kadoos moesten dobbelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 december 2010, 15:09
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wees eens eerlijk, heb jij gebeden voordat je de eerste keer de liefde met haar bedreef buiten het huwelijk om? Hoe kun je dan zeggen, dat het op basis van een persoonlijke belofte gebeurt? Meestal gebeurt het omdat je er gewoon in zin hebt en je niet kunt/wilt beheersen. Ik ken weinig mensen die dat als een heilig moment ervaren....(je hoeft niet persoonlijk te antwoorden hoor) |
Ik vind dit een te persoonlijke vraagstelling.... ook al schrijf je "je hoeft niet persoonlijk te antwoorden hoor". Juist met dit soort postings moet je bij je zelf nagaan "hoe zou ik het doen, hoe heb ik het gedaan??" Met andere woorden, als je een zin (vetgedrukt) als deze plaatst is het denk ik goed om eerst zelf antwoord op deze vraag te geven.... heb ik gebeden voordat ik de eerste keer de liefde met haar bedreef buiten het huwelijk om ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:14
Onderwerp: DONKERE DAGEN VOOR KERST
|
|
|
MAR907 schreef: | de link gaat over scheiding, maar niet over: "wanneer je geliefde (partner) er niet meer is dan voel je juist extra het grote gemis je bent zo alleen en zit met veel vragen???".. |
De link gaat over het schrijven en plaatsen van een gedicht, dit om je gevoelens van verlies/eenzaamheid te delen hier op CM. Daarbij schreef ik, "iedereen heeft zo wel eens van die momenten....."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 18:03
Onderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
|
|
|
PIETER649 schreef: | Naar mijn mening werd tijdens pinksteren een aantal mensen het vermogen gegeven te kunnen evangeliseren in een andere taal. Er staat duidelijk in de bijbel dat mensen uit andere landen hun taal opeens hoorden, naar aanleiding hiervan bekeerden zij zich. Het was dus nuttig dat deze mensen opeens andere talen konden spreken, hierdoor kon het evangelie sneller verspreid worden.
Tegenwoordig word er in diverse gemeenten in tongentaal gebeden of gesproken. Naar mijn bescheiden mening is dit onzin. Er zit op dat moment NIEMAND die die taal verstaat in het gebouw. Het heeft dus geen practisch nut. Maar het staat wel hartstikke interessant natuurlijk. |
Gelukkig maar dat het jouw bescheiding mening is om dit onzin te noemen..... (en niet die van de bijbel)
Waar ik het wel met je eens kan zijn is dat er vertaling behoort te zijn, en dat staat zelfs in de bijbel.... 1 Kor.14:13 Daarom moet iemand die in klanktaal spreekt bidden om de gave die te kunnen uitleggen. 14 Wanneer ik namelijk in klanktaal bid, bid ik weliswaar met mijn geest, maar doe ik niets nuttigs met mijn verstand. 15 Dus wat moet ik doen? Ik moet bidden met mijn geest, maar ook met mijn verstand; ik moet zingen met mijn geest, maar ook met mijn verstand.
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 20 december 2010, 18:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik hoop voor je dat je de Kerstdagen met een andere houding kunt doorbrengen. Want op deze manier houd je je negatieve gevoelens wel in stand. Kijk eens naar de positieve dingen in het leven. Ga naar vrienden toe, ga gewoon iets doen, dan zul je merken dat die dagen heel wat lichter te dragen zijn, dan dat je op dit moment denkt. Je kunt er zelf ook iets van maken hoor. |
Soms zeggen woorden, verwoord in een gedicht heel veel, het kan juist helpen bij het verwerken van verdriet/eenzaamheid. Ik denk iedereen wel eens van die momenten heeft waarop hij/zij zijn/haar emoties of gedachten op papier zet en deze plaatst.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:42
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Mijn knuffel van vandaag gaat naar Marijan xxx Veel sterkte met de situatie binnen je familie, bid dat God jullie als familie beterschap, kracht, wijsheid en troost schenkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 17:25
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De Bijbel spreekt duidelijk over seks binnen het huwelijk... |
Sorry dat ik jouw quote even gebruik Chat.
De bijbel spreekt duidelijk over seks binnen het huwelijk!!!
We leven in Nederland, dus het huwelijk hier is trouwen in het gemeentehuis voltrokken door de ambtenaar van de burgerlijke stand. Dat je daarna je huwelijk wilt, let wel huwelijk, kerkelijk wilt laten inzegenen, is mooi meegenomen, maar dit is niet rechtsgeldig.
De bijbel stelt dus, alle seks buiten het huwelijk, is FOUT !!! Dit kan menselijker wijs heel naar klinken, maar het is en blijft FOUT !!!
Als mens zullen we van alles en nog wat bedenken om dit goed te praten, zoals zoveel dingen, maar als de bijbel er zo duidelijk over is .....
Iets heel persoonlijks, ik heb mezelf ook schuldig gemaakt aan het feit dat ik seks had buiten het huwelijk om (voor en na het huwelijk), ik weet dat het FOUT was, maar ik kon me gewoon niet beheersen. Daar is niets vreemds aan denk ik, hoewel ik allerlei argumenten heb bedacht om mezelf schoon te praten, zegt de bijbel gewoon; HET IS FOUT !!! En het (schuld)besef/schaamte komt altijd na de zonde, en m.i. is het enige wat je dan kunt doen, belijdt je zonde, zeg sorry tegen God voor het feit dat je jezelf niet kon bedwingen. (Geldt trouwens voor elke zonde die je begaat....) Zonde begaan we ook als christenen, we moeten het wel erkennen voor God (zie onderstaand bijbelgedeelte)
1 Joh. 1:5 Dit is wat wij hem hebben horen verkondigen en wat we u verkondigen: God is licht, er is in hem geen spoor van duisternis. 6 Als we zeggen dat we met hem verbonden zijn terwijl we onze weg in het duister gaan, liegen we en leven we niet volgens de waarheid. 7 Maar gaan we onze weg in het licht, zoals hijzelf in het licht is, dan zijn we met elkaar verbonden en reinigt het bloed van Jezus, zijn Zoon, ons van alle zonde. 8 Als we zeggen dat we de zonde niet kennen, misleiden we onszelf en is de waarheid niet in ons. 9 Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad. 10 Als we zeggen dat we nooit gezondigd hebben, maken we hem tot een leugenaar en is zijn woord niet in ons.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Soms kan ik '"een beetje dom' zijn........ik dacht al......excuus van mij... Ik moet er wel om lachen, ik hoop jullie ook...... |
Ik zei laatst tegen iemand, zelfs 2 tinten blonder .... gelukkig heb je je nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:26
Onderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ook link lijkt me hoor.Je zou zelfs dingen kunnen zeggen die je niet meent ofzo, omdat je niet weet wát je zegt..... |
Zou de Heilige Geest je iets laten zeggen wat niet klopt ??? Ik krijg de indruk dat je de posting van Remmie niet goed hebt gelezen, of mss zelfs niet hebt gelezen. Als jij niet genoeg woorden hebt om God te loven en te danken, dan kan de Heilige Geest het van je overnemen, Hij heeft spreekt in een hele andere taal, maar in je hart weet je gewoon dat het goed is. Misschien zul je wel vreemd opkijken als het je overkomt, maar de Heilige Geest zal je beschermen en je woorden vorm geven. Vertrouw op Hem, geef je over aan Hem ......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 16:14
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heren, even voor alle duidelijkheid......ik lees dit gedicht als dat wij in liefde en vriendelijkheid naar elkaar omzien.........gewoon als mensen......en zo gewoon is dat eigenlijk niet.........
Dus loop maar niet te veel naast jullie schoenen..... |
Het ging over het eerste gedicht Willemijn ... en de reactie van Chat daarop ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 15:59
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | kijk, jij snapt 'm!
overigens waren die 2 auto's die tegen de vangrail stonden van Duitse makelij en recente datum.
Carien en Pieter: kom maar.... |
Er stonden trouwens 3 auto's tegen de vangrail daar, en er lag nog 1 in de sloot naast de snelweg .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 15:52
|
|
|
MAR907 schreef: | Dit gedicht vraagt niet om een oplossing van een man, maar een arm eromheen... |
JUIST !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 16:57
|
|
|
Wadriaan en Grace (jammer van het bouwjaar), hartelijk dank voor jullie organisatie en de gastvrijheid, vond het een super feest
Gezelligheid kent geen tijd zeggen ze, en daar mochten we dan op de terugweg de vruchten van plukken .....
(zie nog steeds sterretjes)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 16:26
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
VISSER278 schreef: | Vandaag was't beter. |
Kwam die niet te kanen maaltijd van gisteren weer naar boven dan, zodat je moest herkauwen.
Dat lijkt mij dus niets, zo'n voorgekauwde maaltijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 17:40
Onderwerp: Themachat
|
|
|
HANNAH810 schreef: | k heb er vier over voor hem............... opsturen cross? |
hm, zeker fam. die in een (chr.)boekenwinkel werkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 16:19
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIO216 schreef: | OPROEP:
Iedereen levert bij mij per mail zijn TOP 20 in en ik maak het op orde.
INLVEREN voor 22 DECEMBER, Bekendmaking 26 December. |
Hoe gaat het met de TOP 20 Mario, krijg je al inzendingen binnen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 15:35
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Volgende keer kietelen we Chat extra |
laat Chat verplicht de statenvertaling 1637 lezen .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 23:43
|
|
|
Zo kan een chatgesprek dus ook verlopen ..... alle deelnemers bedankt, respect !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 23:33
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
HENDUK927 schreef: | als dat katje maar nie bijt
had mss toch beter alleen kunnen gaan |
dat katje bijt niet, alleen een waarschuwing, laat haar niet zingen ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 23:13
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
Is het in de hemel saai ??
Wat ik me afvraag, of je wel een lichaam, zoals we nu kennen, krijgt.
Een andere vraag, is trouwens een redelijk geaccepteerde uitleg, kennen we elkaar naar de mens of naar de geest.
We zullen onze geliefden kennen, maar ik denk dat we dat geestelijk moeten zien, geliefden in Jezus Christus. Mijn ex is niet meer mijn geliefde hier op aarde, maar in Jezus Christus heb ik haar wel lief ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 17:48
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
MAR907 schreef: | Iemand met de borderline-persoonlijkheidsstoornis heeft vaak een laag gevoel van eigenwaarde en een sterke neiging tot extreme (voor)oordelen. Dit is dus maar 1 van de kenmerken van borderline, je zult aan nog min. 3 andere kenmerken moeten voldoen voor de diagnose "borderliner" In relaties met vrienden en/of partner is het vaak alles of niets, vaak eerst alles en daarna plotseling niets.
Het lage gevoel van eigenwaarde leidt soms tot zelfbeschadigend gedrag (automutilatie, bijv. zichzelf bewust snijden of branden), soms ook in combinatie met manipulatie, maar sommige Borderline-patiënten proberen hun onzekerheid te overschreeuwen door provocerend gedrag, waarbij je juist geen onzekerheid zou verwachten.
Soms treedt er dissociatie op: mensen met borderline kunnen af en toe even heen zijn, voor een bepaalde tijd niet meer in de realiteit. Het lijkt dan alsof zij zichzelf in een film zien acteren. Dissociatie is een vluchtmechanisme om de emoties onder controle te houden. Het treedt meestal op als de stress teveel wordt.
Veel borderliners leven met de angst om verlaten te worden (ook als hiervan reëel geen sprake is). Zelfs in een groep mensen kunnen ze zich eenzaam voelen.
Borderline-persoonlijkheidsstoornissen kunnen ook samen gaan met kortdurende psychoses (enige uren).
Zoiets cross? Verder is op het internet genoeg over te vinden... |
Je vergeet iets heel belangrijks.... Om tot diagnose "borderliner" te komen, (alleen door psychiater) zul je moeten "voldoen" aan min. 4 van de 7 kenmerken van borderline.
En om het nu ff heel lastig te maken, elk mens heeft wel 2 raakvlakken met die 7 kenmerken ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 17:19
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Of deze, iets romantischer:
http://www.youtube.com/watch?v=m8q4A38uNLM&feature=related
Een van de mooiste stukken muziek op aarde. De uitvoering maakt het verschil en ook de ziel die mensen er in leggen, he. Beethoven heeft zijn laatste composities niet meer kunnen beluisteren omdat hij doof werd, maar dit te ervaren was hem gelukkig nog wel gegund. Ik herinner me nog goed toen ik dit voor het eerst hoorde en dat is meer dan veertig jaar geleden.
Thomas, die hier enorm van houdt. |
Mooi, alleen jammer van die "valse" noot op 8:05 ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 17:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik moeite met de voorwaarden die gesteld worden. Ik ben bang dat er veel mee geschermd zal worden. Wat is respectvol? Iedereen in zijn waarde laten? Ook al verkondigt deze of gene de grootste onzin dat rechtstreeks tegen Gods woord ingaat? Je mag het niet met elkaar eens zijn, zonder dat je de persoon erachter veroordeelt. Ik kan dat verschil zien, maar ik ben bang dat heel veel mensen dat vermogen niet hebben. |
Waarom lees ik in jouw bijdrage zoveel wantrouwen ?? Bekijk het eens van de positieve kant, het is een goed initiatief. De thema's zijn leuk en het bespreken waard. En als het je persoonlijk tegenvalt, prima, het is een open eind, dus je kunt op elk moment de discussie verlaten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:47
|
|
|
[quote=ZINGA672]Voorstel:
Iedere 1e en 3e donderdag van de maand
THEMACHAT
in de Jolijtbox
Vanaf 21.00 uur...
Afspraken:
* Respectvol naar elkaar luisteren en op elkaar reageren. * Uitsluitend inhoudelijke reacties op elkaar en niet op de persoon spelen * Humor is toegestaan.
Wie heeft er ideeën voor thema's? Over welk onderwerp zou je nu graag eens met anderen willen bomen? Waar kunnen we es lekker over doorzagen?
Vul het lijstje hieronder aan met een interesante stelling of een thema:
1. Gods plan met je leven 2. "Op doorreis" Hoe beleef je je leven hier op aarde......zie je de tekenen van de eindtijd en waarom zie je dat als tekenen? 3. Woorden hebben kracht, geloof je dat ?? 4. Kinderen in een samengevoegd gezin
..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:41
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Over naastenliefde gesproken he..... Niet mannen eigen geloof ik, alleen Grace vind het naastenliefde.......Mario rekent voorrijkosten en bij Pieter moet het niet te ver uit de buurt zijn........ |
Toch maar die man van de anWB bellen ....
|
|
Naar boven |
|
|