Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:02
Onderwerp: invulling of aanvulling?
|
|
|
Ik lees vaak op profielen: maak de ander niet tot invulling van je leven maar tot een aanvulling daarop. Ik begrijp wat ermee bedoeld wordt, (de ander moet niet voor jou je leven gaan invullen of de invulling van jouw leven zijn) maar vraag me af of dit wel altijd zo moet zijn? Als de ander jou alleen maar mag aanvullen, blijf je dan niet ver van elkaar verwijderd? Zo van: kom niet te dichtbij en vul me alleen maar aan? Samen elkaars leven invullen is toch zo slecht nog niet? (met de nadruk dus op samen en elkaar)? Hoe zien jullie dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 21:17
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 6 september 2012, 21:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 21:16
|
|
|
Ik lees vaak op profielen: maak de ander niet tot invulling van je leven maar tot een aanvulling daarop. Ik begrijp wat ermee bedoeld wordt, (de ander moet niet voor jou je leven gaan invullen of de invulling van jouw leven zijn) maar vraag me af of dit wel altijd zo moet zijn? Als de ander jou alleen maar mag aanvullen, blijf je dan niet ver van elkaar verwijderd? Zo van: kom niet te dichtbij en vul me alleen maar aan? Samen elkaars leven invullen is toch zo slecht nog niet? (met de nadruk dus op samen en elkaar)? Hoe zien jullie dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 september 2012, 06:50
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Van het weekend 25 graden!!
(maar wat is het al vroeg donker.....)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:05
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
THOMAS968 schreef: |
Lekker Jans, heerlijke muziek.
Thomas. |
en als je dan ook je ogen even dicht doet, ben je zo vertrokken.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 17:03
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
FILIA110 schreef: | Beste IJsje, ik weet, dat je er niets aan kunt doen, want jij jouw ogen zijn nog niet geopend om te zien, waar het in het Christendom om gaat. En ik hoop, dat jou eens het evangelie op een goed wijze wordt verteld. |
Dat hoop ik ook! Nu alleen die goede wijze nog zien te vinden......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:45
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
GERRIT603 schreef: | wat hebben jullie het weer zwaar |
Ja, vind je?? ik vind het wel meevallen, hoor. Net op je vrije dag, dit mooie weer, moet je toch van genieten?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 september 2012, 09:32
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Zoon naar school gebracht(bus gemist,ik mag zeker wel thuis blijven? ) Huis strak getrokken,onkruid gespoten......... Tafel in de afbijt gezet(leuk gezicht hoe die lak opkrult,kan er uren naar kijken.....)
Tis nog maar net 9 uur geweest.......wat zal ik nu gaan doen?(behalve de gordijnen strijken ) |
tijd voor een bakkie koffie buiten in het zonnetje, Leanne. Hier is ook al het e.e.a. gedaan, even lekker zitten buiten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 18:25
Onderwerp: Hoe was jou kerkdienst
|
|
|
In de dienst van vanmorgen ging het over het thema: Bouw op een sterk fundament! Over het bouwen van je (levens)huis op een rots of op het zand. Een bekend verhaal, mooi was de toevoeging van de voorganger. In het prentenboek van zijn kleinkind over dit verhaal zag je op de laatste bladzijde de verstandige man zitten in zijn huis, binnen was het warm, de kachel brandde, buiten stormde en regende het. Maar ook in dat huis van de verstandige man, zat bij het haardvuur de onnadenkende man, hij mocht zich daar warmen en zijn kleren drogen! Mooie gedachte: niemand buitensluiten, maar binnen laten, insluiten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:20
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
Ik heb ook een probleem(pje): waarom valt mijn mijn draadloze verbinding steeds weg? Zodra ik de verbinding verbreek en weer opnieuw verbinding maak, gaat het weer (eventjes) goed. Het is niet altijd zo, soms heb ik er geen last van. (signaalsterkte staat op uitstekend)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 11:44
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb even de levensbeschouwelijke kies wijzer gedaan en kwam uit op de VVD met als tweede de SP........ |
Ik kom uit op : CU/SGP/SP/PvdA staan allemaal op 1 met hetzelfde percentage. Lijkt me aardig christelijk sociaal. VVD/GL scoren het laagst, D66/CDA zitten in het midden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 08:19
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Wat ik er mee bedoel: Als een democratische partij ervoor kiest dat vrouwen niet op de lijst geplaatst worden... wie doe je daar onrecht mee? Als iemand er niet mee eens is stemt ie lekker op een andere partij. Als iemand het niet uitmaakt en de andere standpunten wèl goed vind stemt ie er gewoon wèl op. Als iemand er wèl mee eens is zal ie er w.s. ook op stemmen.
Zover ik weet wordt niemand gedwongen op een bepaalde partij te stemmen...zèlfs een SGP vrouw niet
Vandaar dat ik geen probleem zie.. |
Je doet de vrouw daar onrecht mee. Het kan toch niet zo zijn dat ze alleen om haar vrouw-zijn niet op de lijst mag en dus daarmee ook geen kans heeft om in de tweede kamer te komen?
En er geen probleem van maken of er geen last van hebben, wil niet zeggen dat het feit er ligt dat vrouwen iets onthouden wordt, alleen maar omdat ze vrouw zijn. Het gaat hier om het principe dat vrouwen en mannen dezelfde gelijke rechten hebben.
En er zijn in deze wereld heel veel meisjes en vrouwen die er wel last van hebben, omdat ze achtergesteld worden, omdat zij nog niet dezelfde rechten hebben als mannen. Veelal leven deze vrouwen in een door mannen gedomineerde samenleving.
Het zou het christelijk-sociaal standpunt ten goede komen, als de partij daar meer oog voor had, net zoals ze overigens wel oog heeft voor slachtoffers van vrouwenhandel in Nederland.
Vraag blijft waarom de SGP vast wil blijven houden aan deze bepalingen, als alle vrouwen die op de SGP stemmen er geen punt van maken en geen problemen hebben met het feit dat ze geen lid mogen worden en niet op de lijst mogen.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 1 september 2012, 09:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:24
|
|
|
JOB714 schreef: | ik vind dat als een man en vrouw het zelfde idee moeten hebben over de politiek, een vrouw op de kies lijst vind ik opzich geen probleem maar ook staat achter iedere lijder als het goed is ook een sterke vrouw die hem bijstaat. |
die sterke vrouw staat hem vast wel bij in zijn lijden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 21:52
Onderwerp: Gods Kracht en Trouw voor mij..
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het zijn mooie woorden, nu de praktijk nog....In de Bijbel staat ook vaak het woord elkaar.......als je daar mooie Bijbelteksten bij zoekt kom je vaak de onderlinge verhoudingen tegen . Verdraagt elkaar, Dient elkaar door de liefde, Houdt vrede onder elkaar, Weest in eerbetoon elkaar ten voorbeeld en ga zo maar door..... Denk dat dat wel eens mooie CM teksten zijn.........met elkaar verbonden zijn en niet tot elkaar veroordeeld..........ipv al die Bijbelteksten waarin staat hoe goed we het doen |
Vind ik een heel mooie zin, Willemijn. Dient elkaar door de liefde. Lijkt op het eerste gezicht een tegenstrijdigheid: dienen en liefde.
Maar christenen zijn mensen die in de vrijheid elkaar kunnen dienen uit liefde omdat ze zich geliefd mogen weten door God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 20:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er zullen vast ook wel christenen zijn die PVV stemmen |
Ja, die zijn er ook........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 20:28
|
|
|
HENKJAN473 schreef: | Wat vraagt God van ons? Waarop is je keuze gebasseerd? deze twee vragen zijn voor mij richtinggevend hoe ik keuzes maak in mijn leven maar ook hoe ik stem.
Daarbij je stem hoeft niet direct naar een partij te gaan. voor jaren terug had je een zekere Jan Pronk van de PvdA 100% christen. gek genoeg zie je dat bij hem aan zijn daden en niet aan zijn woorden. Jameer genoeg zijn er weinigen op dit moment die daarmee vergelijkbaar zijn |
Ik ken meer christenen die PvdA stemmen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:54
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
INGE721 schreef: | Sokken verslijten Buiktasjes vergaan Maar echte liefde Blijft altijd bestaan |
Amor omnia vincit (Liefde overwint alles)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Witte sokken , wat is er nou mis mee zolang ze niet stinken? Zien ze gelijk dat de man een wasmachine kan bedienen. Nee, veeeeeeel erger lijkt het me om bij iemand aan te komen , je doet netjes je schoenen uit , en je komt tot de ontdekking dat er een gat in je sok zit. |
Hang jij nu je vuile was buiten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 22:42
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Leanne,die niet op het type valt dat witte sokken in sandalen draagt(daar horen ook van die enge buiktasjes bij......brrrr),dat kan ook nog |
en wat te denken van witte sokken in sandalen onder een korte broek met buiktasje......???
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 29 augustus 2012, 22:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 18:05
|
|
|
PETRA944 schreef: | tja jullie kennen me beter als me zelf inmiddels maar mannen geef ik wel effe op en schrijf minder.... denk ik. |
``Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren``
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 21:25
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Jakob kregen ze zo gek.
Thomas |
Ach, Jakob hoefde ``maar`` zeven jaar te wachten en geen acht…….en volgens zijn gevoel waren het maar een paar dagen, zoveel hield hij van haar, staat er! (en er dan achter komen dat je met de verkeerde geslapen hebt, dat dan weer wel…..)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 19:29
|
|
|
Ik heb even mijn reactie van het topic ``dit vraag ik me af vandaag`` hier naar toe verplaatst,
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 18:10 TEAPARTY711 schreef: En wat is het probleem precies? De kans is ook klein, zelfs met gewone gemeenschap is de kans klein. Laat staan met zo iets verschrikkelijks. Vind het een beetje vervelend dat het lijkt dat hij word neergezet als iemand die niet zou meeleven met de slachtoffers. Dat heeft die ook duidelijk benadrukt.
JANS221 schreef:
Het is helemaal niet wetenschappelijk bewezen dat een zwangerschap na een verkrachting minder vaak tot stand komt. Zoiets roepen vraagt dus om reacties. Hij had ook kunnen zeggen dat hij meeleeft met slachtoffers van een verkrachting, zonder te zeggen dat de kans op zwangerschap minimaal is. Dan was het waarschijnlijk wel goed overgekomen. ]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 19:25
|
|
|
misschien kunnen we met deze discussie verdergaan op het topic: 12 september stemmen? Daar gaat het ook al over dit onderwerp.....
ik verplaats mijn reactie wel....
|
|
Naar boven |
|
|