ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 09:53
BerichtOnderwerp: Groningen, noorderzon

THOMAS968 schreef:
Om het eens christelijk te zeggen, het is CM tenslotte : Kom en Zie.
Mollebonen is een Groningse lekkernij en ook de bijnaam van de Groningers. En westerlingen zonder arrogantie zijn welkom en voelen zich zeker thuis, want er gaat bijna niets boven Groningen ---- datgene dat er toch nog boven gaat, ligt inderdaad maar ietsje westelijker, is zeker niet westers, en heeft in ieder geval de meest gevoelige taal.

Thomas, Noorderling in hart en ziel. Knipoog smiley

Zomaar een vraag die in me opkomt, bedoeld voor echte Friezen. Kun je in het Fries, beter je gevoel uitdrukken dan in het Nederlands? Ik ken een Fries – woont al jaren buiten Friesland – die het fijner/makkelijker vindt om te bidden in het Fries, omdat hij voor z’n gevoel dan dichterbij God komt.
Er bestaat toch ook een Friese Bijbel?

Dezelfde vraag zou ik willen stellen aan mensen, die van huis uit een dialect spreken. ‘k Heb wel eens iemand – erg talig -gesproken, die zich beperkt voelde in haar eigen dialect. Ze kan in het dialect soms geen woorden vinden om iets nuanceren, die in het ABN wel bestaan.

’t Is een beetje off-topic, maar ik ben wel benieuwd. Ik hoor wel veel dialect om me heen.

Marijan, met ABN opgevoed en soms een beetje jaloers op mensen die een streektaal spreken

Omdat dit off-topic is, open ik hier een nieuw topic over.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op vrijdag 6 augustus 2010, 10:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 09:06
BerichtOnderwerp: Ben ik sexverslaafd

HANNAH810 schreef:
alleen het woord al!
in alle activiteiten in het leven geld toch dat de ene mens anders is dan de ander?
ieder zn hobby ter ontspanning; ik kan me ongezondere dingen voorstellen;
eetverslaving lijkt me ongezonder
gokverslaving lijkt me ongezonder
alcoholverslaving lijkt me ongezonder
werkverslaving; mwah; lijkt me vergelijkbaar..........

(en maak me nu niet gelijk voor verslaafde uit, asjeblieft, ik stoor me alleen steeds aan het woord, als ik onder "onderwerpen" kijk.)

Waarom zo allergisch voor dat woord? Het komt helaas wel voor, al zijn natuurlijk meerdere verslavingen slecht voor een mens.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 09:02
BerichtOnderwerp: Jeugdsentiment

GEHOLI202 schreef:
Zwemles in het sportfondsenbad in amsterdam............

Een kreng van een juf hield je nek vast met een ijzeren haak...
En koud....dat water.

Alleen de busreis van en naar het zwembad was leuk; heel veel snoep , door sommigen gestolen uit de buurtsuper( ik niet natuurlijk!)

Geen wonder dat ik nog altijd NIET van zwemmen houd.

En dan de badmeester, die je op je verjaardag vanaf een grote hoogte het water in gooide. Leuk bedoeld! Ik, als angstige en verlegen 4/5-jarige, zag er al weken tegenop! Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 08:59

De schooltandarts Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen , waar ik gelukkig niet heen hoefde. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 11:15
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

CHATULIEM619 schreef:
We gaan uit van de case van een vrouw die noodgedwongen van haar man heeft moeten scheiden. In deze situatie ga je in het herstelproces natuurlijk onderwerpen bespreken als vertrouwen en een van de stappen in dit proces is natuurlijk je weer open te stellen voor een nieuwe relatie.
In mijn ogen heeft God man en vrouw geschapen om elkaar aan te vullen, te ondersteunen en te beschermen. En ik voel me gesterkt door de uitspraken van Paulus, die jonge weduwen oproept om opnieuw te trouwen.

Dat ben ik helemaal met je eens, is ook heel erg mooi natuurlijk! Maar soms gaat God een andere weg met iemand, waardoor iemands leven niet minder waardevol hoeft te zijn. Dat is meer waar ik op doelde. Er zijn meer dingen in het leven, waar je voldoening uit kunt halen. Gefrustreerd zoeken naar een partner, kan je leven ook gaan beheersen. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 10:55
BerichtOnderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus

Een leuk idee zeg! Gaan jullie ook op het strand liggen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 10:50
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

TESSYBEAR731 schreef:
De eerste single van Michael W. Smith's nieuwe album "Wonder"

"Save me from myself"
http://www.youtube.com/watch?v=-rPX1z4cbyE&feature=sub

Leuk zeg, een nummer van Michael die ik nog niet ken!

De volgende is bekender, maar blijft ook erg mooi. Here I am to worship

http://www.youtube.com/watch?v=CoxopsRSfdU&feature=related

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 3 augustus 2010, 10:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:58
BerichtOnderwerp: Geeft God naar kracht of naar behoefte?

MIEKE364 schreef:
Als je dit lied zingt als het je zwaar te moede is, maak je opnieuw verbinding met de Vader, dan pak je Zijn uitgestoken hand.
Je geeft hiermee je last aan de Heer en vertrouwt je leven aan Hem toe.
Het kan niet anders dat je weer begrijpt hoe het ook alweer werkt, geloven in God, Christus' volgeling willen zijn.
Als het goed is voel je je energie weer stromen en voel je je vertrouwen weer terugkomen; in Hem, in jezelf en weet je weer dat je het niet alleen hoeft te doen.
Hij komt ons tegemoet en maakt voor ons af wat wij niet kunnen.
We zijn niet perfect en mogen dat best eens toegeven.
Het zal gaan zoals Hij het wil en gelukkig is dat zo; Zijn Liefde behoedt ons en Hij leidt ons terug naar Zijn Liefde.
Als de Heilige Geest je dit lied in je hart legt weet je hoe dichtbij Hij is....

Wat mooi gezegd bij dit prachtige lied, Mieke.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 09:56
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

CHATULIEM619 schreef:
Laat ik nu niet in dezelfde val trappen als dat ik beschreef, nl. dat één bijbels principe boven alles verheven wordt. Op grond van dit principe zou ik er absoluut niks op tegen hebben dat deze vrouw weer opnieuw zou hertrouwen.
In een andere bijdrage heb ik al weergegeven dat ik het sowieso belangrijk vind dat vrouwen weer hertrouwen, omdat de verleidingen van het ongetrouwd zijn in mijn ogen te groot zijn.
Eerlijk gezegd ben ik in mijn overtuiging gesterkt, omdat ik merk dat er teveel vrouwen zijn, die verwond zijn door hun relatie en daardoor een vervormd beeld hebben gekregen van een man en van een relatie. En hoe langer deze periode duurt, des te groter wordt de aversie en in sommige gevallen de haat tegen mannen.
Een nieuwe relatie kan in dit geval genezend werken. Ik denk dat ik nu weer een aantal reacties over me heen krijg over hoe ik over vrouwen denk, maar goed, dat moet dan maar.

Dat zou zeker kunnen, wat natuurlijk heel mooi zou zijn. Maar als het te snel gaat, kan het ook opnieuw misgaan. En dan loopt iemand nog veel meer schade op. Dit vraagt namelijk wel om partner met heel erg veel liefde en geduld voor de ander. Misschien iemand die heel erg veel lijkt op Jezus? En de kans is groot dat zo iemand ook een verleden heeft en het een en ander te verwerken heeft. Dus het klinkt ideaal, maar ‘k denk dat de manier die Imke noemt – neem de tijd en verwerk het met hulp van God - beter werkt.

Verder krijg ik sterk de indruk dat je vindt dat iemand, die niet getrouwd is, geen volwaardig leven kan leiden. Ben je dan continue druk met verleidingen te weerstaan Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Ook als je getrouwd bent, zullen er - vrees ik - vele verleidingen blijven. Maar laat ik daar verder maar over zwijgen. Ook iemand die gescheiden is en niet opnieuw trouwt, kan - met hulp van God - volledig genezen worden. Dat hangt zeker niet af van een nieuwe - dat is en blijft namelijk ook een mens met z'n gebreken - partner.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 3 augustus 2010, 10:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 19:15
BerichtOnderwerp: politieke discussies

VVD, PVV, CDA: druiven zuur in linkse kerk

DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte, PVV-leider Geert Wilders en CDA-leider Maxime Verhagen zullen een Kamerdebat woensdag niet blokkeren, maar gaan zelf geen vragen stellen aan informateur Ruud Lubbers. Ook zullen ze niet ingaan op vragen van andere Kamerleden. Dat heeft de woordvoerder van Rutte maandag namens de drie fractievoorzitters gemeld.

Heeft Job Cohen dit niet een beetje over zich afgeroepen, door steeds de boot af te houden bij de VVD en het CDA?

'k Moet overigens nog zien of deze besprekingen een succes gaat worden. Wat het beste voor het land zou zijn, daar ben ik nog niet uit. 'k Betwijfel of dat deze combinatie is, ik vrees dat dit ten koste gaat van de sociale voorzieningen. Ik voel dan meer voor een kabinet VVD, CDA en de PvdA.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:51
BerichtOnderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer Daniel dat je me geblokkeerd hebt, ik wou je net een aardig mailtje sturen......
Maar ja, het is zoals het is......jammer

Ben jij geblokkeerd om wat je gezegd hebt Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit

Je zou haast gaan denken dat mannen niet tegen 'n plagerijtje (beetje kritiek) kunnen, maar 't is beter om niet te gaan generaliseren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:27
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

HANNAH810 schreef:
[/b][/color]t is ook echt niet zo moeilik cross, gewoon een dochter en een potje olvarit meenemen.......... Clown smiley.

Jammer Cross, dat je je dochter (hoogstwaarschijnlijk) niet meer meekrijgt. Knipoog smiley

En op een potje olvarit zal ze helemaal niet zitten te wachten, vermoed ik. Clown smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 2 augustus 2010, 14:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:19

CARIEN982 schreef:
Dat is voor mij geen opluchting Chat.

Voor mij ook niet! 'k Vind dat iedereen zich welkom moet voelen op CM, juist boeiend al die verschillende mensen. En een ieder geeft z'n eigen invulling aan het lidmaatschap, mooi toch!

Maar zodra CM niet meer aan je verwachtingen voldoet, is het beter om weg te gaan. Wel een tip; stel je verwachtingen niet te hoog. Zou het daar aan kunnen liggen?

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 2 augustus 2010, 14:22
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:30
BerichtOnderwerp: Nieuwsbericht: 15 x abortus en toen... zwanger!

BEHAPPY332 schreef:
misschien was de jonge vrouw zo in de ban van de ... professor... dat zij hem aan zich wilde binden via een kind... en dat met opzet 15 x probeerde...

maar dat weet ik niet, zou ik het boek moeten lezen...

Ook zonder het hebben van een bijbels standpunt, begrijp ik dat dit boek heftige emoties op kan roepen. Er zijn vrouwen die graag een kind zouden willen, maar voor wie dat niet is weggelegd. Als je dan leest over 15 zwangerschappen (nieuw leven) die bewust zijn afgebroken, kan dat heel pijnlijk zijn. Ik vind het best moeilijk om medelijden met deze vrouw te hebben, al zal het zeker niet makkelijk geweest zijn met een dominante man. Maar zij leeft niet in een streng-Islamitisch land, waar scheiden voor een vrouw bijna onmogelijk is. Moeilijk ook, wat David ook al zegt, om te lezen over haar geluk.

Maar nogmaals; iemand met de dood bedreigen gaat veel en veel te ver. Hoe kun je tegen abortus zijn en voor bedreiging met de dood?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:34
BerichtOnderwerp: Nieuwsbericht: 15 x abortus en toen... zwanger!

BEHAPPY332 schreef:
TER INFORMATIE:

Vijftien keer abortus, toch moeder AMSTERDAM - Vijftien keer raakte de Amerikaanse Irene Villar zwanger, evenzovele malen ging ze over tot abortus. Nu is ze toch moeder, gelukkiger dan ooit en heeft ze een boek over haar zwangerschapsdrama geschreven.

Vanwege dat boek wordt Villar met de dood bedreigd - in de Verenigde Staten worden vrouwen die abortus laten plegen door een deel van de bevoking gelijk gesteld met moordenaars - maar ze wil toch haar verhaal vertellen.

De inmiddels 40-jarige moeder van twee dochters raakte als achttienjarige studente in de ban van een professor, 34 jaar ouder en tamelijk dominant. Die maakte Irene duidelijk dat hun relatie slechts kon slagen op één voorwaarde: dat deze kinderloos zou blijven. De beïnvloedbare vrouw raakte in twaalf jaar vijftien maal zwanger en voelde zich vijftien maal gedwongen de babies het leven te ontzeggen. Tot ze op haar dertigste afscheid nam van de professor en op haar 33e een nieuwe man trof; een die best kinderen wilde. En dat geluk resulteerde in twee dochters, zo meldt Bild.de .

DIT IS DE REALITEIT. ZE SCHRIJFT ER EEN BOEK OVER EN WORDT MET DE DOOD BEDREIGD... DE PSYCHISCHE DRUK SLAAT OOK WEER OVER OP HET NIEUWE KIND... WEL VERDIENT DE VROUW GELD MET DIT BOEK EN ZO KRIJGT OOK DIT KIND MATERIEEL WEER EEN BETER LEVEN...

MET WELKE WOORDEN HELP JE MOEDER EN KIND WÉL ???

Gelukkiger dan ooit Smiley die vol vragen zit Ik vind het een heel erg triest verhaal. Hebben de professor en zijn vrouw nog nooit van anticonceptie gehoord?

Ik begrijp de ophef omtrent dit boek, al gaat 'met de dood bedreigen' natuurlijk veel te ver.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:26

CHATULIEM619 schreef:
Tja, kennis maken met mensen ga ik nooit uit de weg. Ben bereid om daar veel tijd, geld en energie in te steken. Maar tijdens die picknick zijn er naar mijn ogen teveel afleidende factoren. Maar zelf heb ik behoefte om er maar niet meer op te reageren.

Een wijs besluit. Knipoog smiley Ik denk dat iedereen je mening inmiddels weet.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:15
BerichtOnderwerp: Geeft God naar kracht of naar behoefte?

HANNAH810 schreef:
ik snap precies wat je zeggen wilt leanne;
ik denk dat het maar net is welk plan God met je leven heeft.
tuurlijk maak je je eigen keuzes, want als je in het kleine getrouw bent, zul je over veel gesteld worden;
dat impliceert dus dat je keuze hebt; ofwel je neemt je bordje vol voor je
of je schuift het van je af.
maar het is denk ik wel zo, dat wanneer je echt op zoek gaat met Gods wil in je leven, je steeds weer nieuwe dingen tegenkomt, waar je Zijn hulp bij nodig hebt.
en waar je geestelijk dus van kunt groeien.
als je bijvoorbeeld naar de Heere Jezus kijkt, dan was die ook wel eens moe van al die mensen die naar Hem toekwamen, om hulp en genezing.
hij vluchtte dan de berg op, om eens een hele nacht alleen met Zijn Vader te zijn, of ging in een bootje alleen het meer op, en liet de "schare" achter zich.
zo ook elia, als er even 400 baalpriesters een koppie kleiner zijn gemaakt, dan is hij zo (levens-) moe dat hij onder een jeneverstruik neerploft en zegt; Heere God, neem me alstublieft weg uit dit leven; ik ben er allemaal zoooo moe van!
wel mooi, dat de Heere Jezus dan versterkt wordt op de berg, en dat God elia een engel stuurt, niet om hem uit dit leven weg te nemen, maar om hem te versterken, zodat hij zijn taak weer op zich kan nemen.
t is echt waar; met God spring je over een berg (aan problemen en zorgen)

Gisteren hebben we in de kerk een psalm (oude berijming) gezongen, waar dit in staat. Weet jij welke psalm dit is, Hannah? Ik kan 'm niet meer vinden. Zo bemoedigend, net als vele psalmen w.o. psalm 42: 3 en 5.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 10:08
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Deze hoorde ik gisteren in de kerk n.a.v. een preek uit het boek Daniël.

God belooft ons geen kalme vaart, maar wel een behouden thuiskomst.

Troostvol, vooral ook in moeilijke tijden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 15:46
BerichtOnderwerp: waarden en normen

GIBBY159 schreef:
k ben hier om vrienden te maken, gezellig mailen en te chatten. Sinds enige weken mag ik mee doen op deze site. Maar wat mij steeds weer opvalt is dat bijna iedere dag een kribbig sfeertje in de chatroom blijft door gaan. Waardoor leden soms afhaken...Dat vind ik jammer. Er worden hier en daar uiting gegeven...somsOOK DOOR MIJZELF hoor...waarvan ik denk het kan toch anders?Ik wil graag van mensen léren hoe men denkt een date te bereiken. Echter...dat blijkt soms moeilijk te gaan. Alle dames en heren zijn hier gekomen om GEZELLIG met elkaar om te gaan. Als soms een opmerking in de chatroom bij iemand niet goed overkomt is dan heel jammer maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. De redactie zal zeer zeker ingrijpen als er feiten worden geconstateerd die buiten de wet vallen. Mag ik met mijzelf beginnen naar verbetering in de chatbox. Tot op heden heb 1 persoon geblokt en die laat ik meestal na 1 dag weer opheffen. Wanneer de gemoederen weer zijn geluwd.

Als je je stoort aan het geklets in de chatroom, kun je er beter niet meer ingaan. Volgens mij gaat het er meestal wel gezellig aan toe. Als ik jou was zou ik me meer gaan richten op het privé-chatten en het mailen, misschien ook een manier om aan een date te komen? En 't forum en de datingtips van CM, kunnen je misschien ook helpen.

Succes op CM!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 15:42

CROSSROAD317 schreef:
Volgende keer neem ik jou wel mee Marijan .... Knipoog smiley

Nou…..zo te horen (wat een verhalen zeg! Verraste, verbaasde smiley ) wordt het steeds interessanter, dus ik ben bijna over de brug. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:59
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

GEHOLI202 schreef:
Misschien staat dit prachtige nummer al eerder in een van de 17 pagina's maar het verdient het om nogmaals te worden genoemd.

Leeland was pas nog te zien op de EO jongerendag; en als je al die beelden in de video ziet, dan besef ik me dat ik enorm gezegend ben door onze God, en dat de kleine probleempjes die ik tegenkom in het niet vallen bij alle ellende op deze wereld!!

]http://www.youtube.com/watch?v=ArrZ3AxdLfg&feature=related

Dat is zeker een prachtig nummer! Follow You vind ik ook erg mooi.

http://www.youtube.com/watch?v=4ajIFfSaEzE&a=GxdCwVVULXdp4pIQI0BWoOzbx4UXhfGR
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 12:23

VISSER278 schreef:
Voor iedereen die er niet was: Wie was de kampioen bolus-e(ets)ter?

Ik weet het; het moet Marieke zijn! Lachende smiley

Wat is de prijs, omdat ik het goed geraden heb? Een zak bolussen per post? Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 11:52

MARISKA601 schreef:
En vergeet DE Echte Bolussen niet.
Die waren heel Kwijlende smiley

Hoeveel bolussen had hij wel niet bij zich Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Hmm.....de picknicks worden, ondanks de vele kinderen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley , wel steeds aantrekkelijker. Kwijlende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 1 augustus 2010, 11:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 12:00

CARIEN982 schreef:
Hay Marijan, leuk dat je weer terug bent, ik miste je al. Lachende smiley
En nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je paps,
geniet er van, nu het nog kan.

Groetjes en een fijne dag... met mooi weer hopen we.

Groetjes Carien.

Hey Carien,

Lief van je en bedankt! Ik miste jou, en sommige anderen, ook wel. Lachende smiley Deze speciale verjaardag is zeker iets om van te genieten, te vieren en om dankbaar voor te zijn.

Groetjes,
Marijan

PS Was ff off-topic, nu weer on-topic. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:07

Quote:
MARIO216 schreef:
Ik weet nog dat ik in een Renault 4 mee mocht rijden, zo eentje met de pook in het dashboard.

Mijn broer had er een, een blauwe. Hij was zo gul om 'm uit te lenen, toen ik net m'n rijbewijs had. 'k Ging, samen met m'n zus die ook net haar rijbewijs had, winkelen in een dorp in de buurt. We waren zo druk met de pook en vooral met de choke!, dat we vergaten het licht - was inmiddels pikdonker - aan te doen. Maar gelukkig seinde iemand ons later in, duurde wel even voordat we dat door hadden. Oef.....'k zie me nog gaan en m'n broer ons ook Twijfelende smiley , heb bewondering voor 'm dat hij het aandurfde. Iedere km moest trouwens wel betaald worden. Lachende smiley

Wel een superleuke auto hoor!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 31 juli 2010, 11:08
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:57
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Weer on-topic Knipoog smiley

‘k Heb De eeuw van mijn vader van Geert Mak net uit, dit boek wilde ik al veel langer lezen. Een prachtig boek!

Nu ben ik bezig in Duizend schitterende zonnen van Khaled Hosseini. Zijn boek De vliegeraar heeft ook veel indruk op me gemaakt, meer dan de film. Dit boek schijnt nog heftiger te zijn, waar ik inmiddels achter ben. Gisteren ben ik bewust even gestopt, maar ‘k ga ‘m vandaag uitlezen. Het gaat over de positie van de vrouw in Afghanistan, aangrijpend hoe veel vrouwen daar ‘gevangen’ zitten in hun huwelijk (land).
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:53

Veel plezier vandaag op de Edese heide, geniet er met z'n allen van. De hei begint ook al in bloei te komen, zag ik laatst tijdens een fietstocht over de Epese heide. Echt mooi!

'k Hoop met jullie dat het een niet al te natte dag wordt, want ik heb zelf een bbq ter ere van de 70ste verjaardag van m'n vader. Lachende smiley Maar ach, als je zelf maar een zonnetje bent hè. Knipoog smiley Zit vast goed bij jullie! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 23:22
BerichtOnderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?

MARIEKE897 schreef:
volgens mij zitten ze nog uit te buiken op een terrasje , en geef ze eens ongelijk !! Wat is het heerlijk buiten!! Lachende smiley

Een betere dag kun je niet uitkiezen, 't is inderdaad heerlijk! Een verademing na een warme dag. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?

Wat is het stil op het forum! Zit iedereen op het terras? Twijfelende smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Was het gezellig?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 22:09
BerichtOnderwerp: angst

DAVID923 schreef:
1 Joh 4,18
De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

Spr 29,25
Vrees voor mensen spant een strik, maar wie op de HERE vertrouwt, is onaantastbaar.

Mooie en bemoedigende teksten, David. Van mij mag je ze plaatsen hoor. Knipoog smiley

Ik lees de boeken van Corrie ten Boom graag, wat had zij een groot vertrouwen op God. Dat kan mij echt bemoedigen. Op internet vond ik het volgende stukje over haar:

Geen angst

Corrie ten Boom, 48 jaar oud, raakte vrijwel direct betrokken bij het georganiseerd verzet. Al snel stond ze aan het hoofd van een verzetsgroep van tachtig man. Ook Corrie's vader Casper en haar zussen hielpen mee. Het huis van de familie werd gebruikt als een doorgangs-en schuilplaats voor joodse onderduikers en mannen die niet in Duitsland tewerkgesteld wilden worden. Aty Bennema, die rondleidingen in het museumhuis verzorgt, vertelt dat er continu zes of zeven man in huis waren. Sommigen voor een paar uur, totdat ze verder konden, anderen soms maandenlang. "Corrie en haar familie hebben zo heel veel mensen gered. Angst had ze niet. Ze geloofde dat God hen zou helpen. Corrie zei altijd: 'er zijn engelen rond dit huis'."
Wat ook hielp, was dat de horlogewinkel beneden doordeweeks open was, en dat het constante komen en gaan van mensen daardoor niet erg opvallend was.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIJAN072
Ga naar pagina Vorige 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 74 Volgende
Pagina 44 van 74