ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 14:01
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?

JONATHAN890 schreef:
"Je zegt niet 'ja' tegen de kerk maar 'ja' tegen God"
Je zegt niet ‘ja’ tegen de kerk, maar ‘ja’ tegen God," zegt dr. W. van Vlastuin over het doen van belijdenis. "Er was een tijd waarin het vanzelfsprekend was om binnen de kerk belijdenis te doen. Nu leeft steeds meer het besef dat dit niet zo is. Vooral wanneer hele groepen besluiten belijdenis te doen, ontstaat het beeld alsof het er gewoon bij hoort." Belijdenis is vooral een gebruik binnen de christelijke traditie waarbij een christen in het openbaar getuigenis aflegt van zijn of haar geloof.

"Vanuit de doop is het een roeping om belijdenis te doen," vervolgt Van Vlastuin, auteur van het boek Mag ik belijdenis doen? <http://www.izb.nl/boekhandel/details.php?artikelID=27410>. De Hersteld Hervormde predikant erkent dat belijdenis onder jongeren "spanning" met zich mee brengt. "Men vraagt zich af: meen ik het nou echt en geloof ik oprecht? We moeten ons goed realiseren dat je door de doop al in relatie met God staat. Hij heeft ervoor gekozen met jou in verbondsrelatie te treden."

Hoogspanningskabel
Van Vlastuin wijst op het gevaar van automatisme. "We dienen te beseffen dat Gods kerk heilig is. Deze hoogspanningskabel op een kerkelijke gemeente geeft veel energie, maar misbruik daarvan is dodelijk. Een kerk is niet een clubje mensen, maar de gemeente van God." Vlastuin wijst op Handelingen 5 "waarin beslag op de gemeenschap werd gelegd, terwijl de kerk daardoor tegelijkertijd groeit. Dat besef van heiligheid is nodig in de prediking en opvoeding van onze jongeren."

"In Mattheüs 10:32-33 staat 'Iedereen die mij zal belijden bij de mensen, zal ook Ik belijden bij Mijn Vader in de hemel. Maar wie Mij verloochent bij de mensen, zal ook Ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel'. Het doen van belijdenis wordt direct verbonden met zaligheid. Uit je gedrag en levenswandel moet naar buiten komen dat je een volgeling van Christus bent." Van Vlastuin vergelijkt belijdenis met trouwen. "Op je trouwdag is niet alles voor elkaar, het echte huwelijk moet nog volgen, maar die dag is wel een belangrijke drempel die je overgaat."

Belijdenis is beginpunt
De predikant noemt drie kernpunten op die van belang zijn: berouw hebben, de betekenis van Christus voor je leven en je levenswijze. "Dat zijn drie zaken waar het om draait. Ik moet weten dat ik tegenover God een zondaar ben, dat ik heb ontdekt dat alleen Christus mij kan redden en een geschikte Zaligmaker is, en dat ik Christus wil volgen om te strijden tegen de zonde." De predikant voegt toe dat belijdenis doen "niet het eindpunt is, maar het beginpunt". "Het is de taak van de gemeente om daar alert op te zijn. Je bent als gezin voor elkaar verantwoordelijk."

Vorming
Hoe moeten we onze jongeren voorbereiden op het doen van openbare belijdenis? Volgens Van Vlastuin zijn drie dingen van belang. "In de eerste plaats zijn we vanuit de doop geroepen belijdenis te doen. Ten tweede kunnen we niet zomaar belijdenis doen. Net zoals we op de huwelijksdag geen jawoord kunnen uitspreken zonder dat we het menen, zo kunnen we onze relatie met God niet erkennen zonder hart. Ten derde mogen we elkaar erop wijzen dat God ons alles geeft wat ons ontbreekt."

"In de doop heeft Hij beloofd alles te willen doen voor onze zaligheid. Zo mogen we van Hem veel verwachting hebben. Dan wordt de openbare geloofsbelijdenis een mooi moment in ons leven waarin we onze overgave aan de Heere uitspreken. Zo krijgt ons hele leven iets van een belijdenis van de Heere voor de mensen. Dat mag ons verlangen zijn: 'Leer mij o God van zaligheden, mijn leven in Uw dienst besteden'," aldus Van Vlastuin.

Ik las vandaag dit stukje op CIP.nl

Dit roept voor mij een aantal vragen op:

Wanneer weet je nou of je belijdenis moet doen?
Ik weet uit mijn verleden nog wel dat we thuis huisbezoek kregen. Eén van de ouderlingen vroeg/zei toen tegen mij “is het niet eens tijd om belijdenis te gaan doen?” Nee, voor mij kon ik op dat moment geen belijdenis doen, omdat ik mij helemaal geen christen voelde in mijn hart. Het geloof raakte mijn hart helemaal niet.

Wat goed van je Jonathan dat je daarin zo eerlijk was.
Ik vind het raar als een ouderling het heeft over... “is het niet eens tijd”...
Belijdenis doen is idd. een heel serieuze zaak en ik vind zelf dat je dat niet zomaar moet doen omdat je toch als kind gedoopt bent.
Zo werd er zover ik weet bij ons thuis wel naar gekeken, zover ik weet dan...

Ikzelf heb heel bewust belijdenis gedaan, God liet mij zien wie Hij was en ik wilde voortaan met Hem door het leven gaan.

Ds Vlastuin haalt de tekst uit Math. 10 erbij…..Ieder die mijn naam…etc. Maar heeft dit wel met de belijdenis te maken? En is dit niet veel meel een waarschuwing, om altijd getuigenis te kunnen/moeten afleggen van je geloof?

De tekst uit Mattheus gaat over de beslissende keuze van de mens, voor of tegen Jezus Christus.
Daarmee denk ik ook dat de uitverkiezing niet zozeer gaat om wie God uitkiest maar dat de mens zelf die keuze hier op aarde maakt, voor of tegen Christus.
Het is ook een oproep om onbevreesd te prediken.
Ik zie er zelf ook in dat je openlijk voor Jezus uitkomt (en waar kan dat beter dan in de kerk ?).

Wat heeft het doen van belijdenis te maken met zaligheid?

Wat het doen van belijdenis te maken heeft met zaligheid ? Dat je kiest voor Jezus en als je Jezus belijdt, Jezus zelf is het die als Zoon van God mag aangeven wie er mag zijn op de nieuwe aarde en wie niet..
Hoe jouw toekomst eruit ziet heeft te maken met jouw keuze, voor of tegen Jezus en die keuze maak je hier op deze aarde.

Ds Vlastuin stelt dat in de doop God belooft heeft alles te doen voor onze zaligheid. Maar wat heeft dat dan weer te maken met de zin daarboven? dat God ons alles geeft wat ons ontbreekt? En is dat wel zo? En heeft God de mensheid sowieso alles al gegeven voor onze zaligheid , immers Jezus is de weg naar onze zaligheid.

De doop is geen teken en zegel van ons geloof, maar van Gods beloften (zie ook Gal. 3(:17)).
God heeft ons uitgekozen en wij mogen antwoorden. Eerst is het God Zelf die met Zijn beloften komt, maar dan is het aan ons mensen om ook te geloven, om die keus te maken.

En verder… God vindt ons mensen zo waardevol dat we op Hem mogen vertrouwen, dat we niet bang hoeven te zijn, dat wil echter niet zeggen dat het ons voor de wind gaat. Blijkbaar is er iets positiefs te halen uit de moeite, nl. volharding. Als je ondanks moeilijkheden stand houdt blijkt hoe standvastig je geloof is.
Jezus is idd. de weg naar zaligheid, maar hoe zwaar kan dat soms zijn in het dagelijkse leven. Maar de strijd van dit leven zal straks de overwinning betekenen !
Die hoop mag een christen hebben !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 21 juli 2010, 14:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:58
BerichtOnderwerp: uitverkiezing

CARIN303 schreef:
Vraagje....zien jullie uit naar de Hemel?

eerder naar de nieuwe hemel en de nieuwe aarde... Knipoog smiley
God die bij de mensen gaat wonen... wat wil je nog meer ?
God die zo weet wat mij bezighoudt en zo weet van mijn liefde voor een bijzonder persoon, ja ! om zo dichtbij God te zijn, daar kijk ik naar uit !!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:48
BerichtOnderwerp: Alpha cursus

PAULUS505 schreef:
Beste Cm leden,

ik ga vanaf eind September de Alpha Cursus volgen.
Ik vind dit best spannend.
Wat is jullie ervaring met de Alpha Cursus?
Hebben jullie deze al eens gevolgd?
Hoe vinden / vonden jullie de Alpha Cursus?

Groeten van Paulus

oeps...
Mensen zijn verschillend he' dus wat de ene beleeft hoeft de ander nog niet te beleven...
Ikzelf heb een Alpha cursus gedaan, maar ben op een gegeven moment ermee gestopt, voor mij was er te weinig tijd voor mijn persoonlijke vragen, maar blijkbaar was ik een uitzondering want ik was g'loof ik de enige van de groep die niet door ging.

De Alpha cursus begint met een (simpele) uitleg over de kern van de bijbel... elke week behandel je dan een thema.
En voor de cursus begint is er eerst een gezamenlijke maaltijd, heel gezellig !
Daarna hadden wij een spreker tot de pauze, en na de pauze dat je in groepjes uiteenging om hetgene wat voor de pauze aan de orde kwam te bespreken. Dat groepje was bij ons altijd hetzelfde groepje.
Nou, hoop dat het bij jou op een positieve manier zal bijdragen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 22:39
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

TESSYBEAR731 schreef:
Er is een kans op bevalling...
houd u rekening met veel ongemak...

zoiets? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

hihi, die Tess... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: je lichaam een tempel

JONATHAN890 schreef:
Natuurlijk ben ik dit helemaal met je eens.

Maar wat betreft het gezond leven, en je lichaam gezond houden, hoor ik vooral tips, gezond eten, niet TE ......., en dat we tevreden moeten zijn.

Mijn vraag is of we met onze gezondheid ook nadenken over de taak/zorg/verantwoording die we hebben voor de mensen uit onze directe naaste omgeving. Hoe zien jullie dat??

moeilijk, moeilijk, moeilijk...
Als je iemand goed kent is het gemakkelijker omdat je toch al andere gesprekken hebt gehad...
Ik ben daar zelf wel voorzichtig in... je wilt iemand ook niet gelijk daarop aanspreken...
Nog niet zolang terug was ik op een verjaardag, waar ik gewoon schrok van een meid die anorexia had... gelukkig ontstond er gaandeweg een gesprek, maar vind het altijd moeilijk om direct daar over te zijn en er zelf over te beginnen, ik wil een ander ook niet kwetsen.
Ben zelf ook wel benieuwd hoe je dat nou het beste aan kunt pakken... God wil dat we goed voor onszelf zorgen; als je dan ziet dat een ander dat laat, mag je dat denk ik ook zeker zien als de ander helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 22:05
BerichtOnderwerp: onze menselijke relaties en tijd/ruimte/plaats

CHATULIEM619 schreef:
Martha vergat in al haar ijver om goed te doen voor anderen, dat er momenten in haar leven zouden moeten zijn waarin ze aan zichzelf mocht denken. Eigenlijk vind haar in haar gedrag wel veel op jou lijken Jonathan. Het lijk wel alsof je voortdurend bezig bent het anderen naar hun zin te maken. Daarmee loop je de kans jezelf voorbij te lopen. Soms denk ik wel eens, wie is de echte Jonathan, wat zijn zijn echte motieven en verlangens. Je doet soms zo je best ruzies te sussen, te zoeken naar een middenwweg in alles, dat ik me afvraag: kennen we je werkelijk? Dit is niet negatief bedoeld hoor, want in mijn ogen ben je een toffe gozer, maar ik vraag me wel eens af of je niet té sociaal bent en of je daarmee geen tekort doet aan jezelf.

Chatuliem, ik vind het geen vergelijking...
Martha besteedde haar tijd aan het huis, de aandacht voor Jezus ging daarom aan haar voorbij...

Ik weet zeker dat Jonathan heel serieus en met zijn hart met het geloof bezig is, dus vandaar dat ik het niet te vergelijken vind.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 21:56
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

PIETER649 schreef:
Op maandag 5 juli plaatste ik deze sarcastische bijdrage.
14 pagina's en 14 dagen later durf ik rustig te concluderen dat deze niet misplaatst was, maar juist vooruitziend en zeer treffend.

De reacties op dit artikel hebben duidelijk gemaakt dat er in hoofdzaak 2 meningen zijn.

De ene is die van degenen die menen dat homosexualiteit een gruwel in Gods ogen is.
Deze groep laat de homo als mens in ere maar keurt de zonde af.
Helaas word deze groep gezien als middeleeuws en/of fascistisch....

De andere mening is de mening dat "het allemaal maar moet kunnen"
Deze groep laat de homo niet alleen als mens in ere, maar erkent ook de zonde niet als zodanig.

Mijn mening over het topic is bekend...
Bij deze, voor zover nodig, mn excuses aan degenen die ik onheus bejegend heb.

De conclusie is dat we er geen millimeter mee opgeschoten zijn, maar dat voorzag ik 2 weken geleden al.
Ow ow, wat kun jij negatief zijn zeg...
Ik zie dat zelf helemaal niet zo... ik vind dat we juist van elkaar kunnen leren !! en gezien het aantal reacties denk ik zeker dat het de moeite waard is geweest... !
Ik vind het juist boeiend om met elkaar hierover van mening uit te wisselen, helaas soms wel eens hard, maar over 't algemeen ging het toch goed... mijn mening

De herhaling van zetten heeft m.i. lang genoeg geduurd.
Over een week of 10 valt dit onderwerp vanzelf op slot Coole smiley met zonnebril

Biertje, iemand? Knipoog smiley

Je merkt vind ik nu wel dat het meeste er wel over is gezegd; daarom vond ik het ook geen gek idee om het topic te gaan sluiten
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 21:47

PIETER649 schreef:
en voor het woordje WARE staan de woordjes ALS EEN....ik oordeel in die bijdrage niet of zij al dan niet een ware christen was, hoewel ik daar wel in geloof.Nogmaals ik doelde niet op majoor Boshardt, maar ik meende eruit te lezen dat je het ook over anderen had die dat niet op kunnen brengen, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepenwaar ik respect en bewondering voor heb, is hoe zij als lesbische vrouw haar conclusie heeft getrokken uit de bijbel en daarnaar geleefd heeft.hoe zwaar dat ook geweest mag zijn.levert eenheel stuk meer respect op dan lekker je gang gaan met als excuses wat uit hun verband getrokken bijbelteksten in de hedendaagse humanistische cultuur.

SUSANNAH475 schreef:
"Zij leeft als een ware christen" hoe komt het toch dat ik een cynische noot vind, tegenover homo's die zich niet kunnen onthouden van de praxis ?
Hoe kan je als mens zeggen wie wel en niet een ware christen is ? wat weet je eigenlijk van diegene ?
Ik vind het een gevaarlijke uitspraak...

SHANITA130 schreef:
Ja, haha. Hoe kan je nu zoiets zeggen van als 'een ware christen'.

Da's net zoiets als 'nat water'.

Alhoewel mij een tekst te binnen schiet van dat er ergens staat in de bijbel van dat 'ze zich christenen noemen en het niet zijn'.
Zal die tekst later wel effe opzoeken.

Je hebt natuurlijk ook christenen die verdwaald zijn, net als met die vergelijkenis dat Jezus dat éne schaap gaat zoeken en de andere 99 achterlaat, zeg maar.

Ik hou ook niet zo van cynische noten :(

Hoi Shanita,
Uit je reactie lees ik dat je niet begrijpt wat ik daarmee bedoelde.
Ik doelde niet op majoor Boshardt, dat zij geen ware gelovige zou zijn... nee, ik doelde op de uitspraak die Pieter deed over de homo's die niet zoals majoor Boshardt dat kon opbrengen, kunnen leven.
Daar hoorde ik die cynische noot.

Een "ware christen" (voor mijn part "christen") is denk ik iemand die gelooft dat Jezus voor zijn/haar zonden is gestorven, die gelooft in de genade en de liefde van God, vertrouwt op God.
Maar ik vind dat je uit moet kijken om iemand die je niet kent daarop te beoordelen, ook als dat betekent dat een christenhomo niet zo 'netjes' kan leven als bijv. majoor Boshardt.
Hoop dat je mij nu snapt.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 21:34
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen

CARIN303 schreef:
Wadriaan370 gaat ook met ons mee, gezellig Lachende smiley

moet je die wel op de lijst zetten hè... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 00:22

ANNETTE792 schreef:
Daar heeft Chris zn mening een paar pagina's terug zn mening al over gegeven:

LATEN WE DOORGAAN

CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC

[Edit: nee hoor, jullie leren maar op een nette manier met elkaar te discussiëren]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:29

Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat een ander ergens anders over denkt, waarom moet je een andersdenkende perse overtuigen? Je hoeft het toch niet altijd eens te zijn?

En Jonathans laatste bijdrage krijg ik dan helemaal beetje raar gevoel bij:
mag er een slotje op want deze tekst is goed......oftewel, jaknikken en tegenspraak verboden? (je zal het vast anders bedoelen maar zo komt het wel over.)

jaknikken en tegenspraak verboden ? Sorry hoor, maar ik dacht toch dat Jonathan ons allen daarvoor ruimschoots gelegenheid voor gegeven heeft... dus snap die uitspraak niet...
maar ja... Smiley met dichtgeplakte mond topic gaat over homo's ff afwachten wat Chris gaat doen... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 23:36

CARIN303 schreef:
Zullen we Chris gaan vragen of hij dit topic wil gaan sluiten?
We blijven allemaal een andere mening houden ( wat ik juist ook erg boeiend vind) maar eruit komen doen we niet !
En als ik de reactie`s bekijk die ik nu krijg, meer positief dan negatief, lijkt het mij dat we vanaf nu alleen maar in herhaling vallen!
Wat vinden jullie;
Sluiten of doorgaan?

van mij mag 't sluiten...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:52

JONATHAN890 schreef:
Met alle dingen in je leven die je doet of gedaan hebt, kan je blijven hangen......... tja....t is zo, kan er niets aan doen etc....

Inderdaad zitten de dingen vaak van binnen...t blijven hangen, terug kijken en een drempel niet over, omdat dat een andere instelling vergt.

Maar ik zeg altijd...Morgen is jouw dag....Dan kan je alles gaan doen wat je moet en zou moeten doen. Niemand kan jou weerhouden, dingen anders te gaan doen.

Mijn voorbeeld is juist om te laten zien dat er wel wat aan te doen is...
en wat betreft die boulimia, ben er al 10 jaar vanaf...
Maar moest daar wel aan denken, gezien dit topic.

Enne... vandaag ? vaker eten koken haha... ik eet wel gezond hoor, maar koken doe ik nog te weinig... sporten ook trouwens...
veel water drinken zorgt voor een mooie en jonge huid.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:31

JONATHAN890 schreef:
Nu eens niet deze tekst loslaten op seksuele dingen van ons leven, maar op de zorg die wij qua gezondheid besteden aan ons lichaam.

Hoever houden wij hier rekening mee? Denken wij na bij onze levensstijl hoe ons lichaam verzorgd wordt? Ons gewicht, ongezonde leef gewoontes, ongezonde eet gewoontes, het al dan niet sporten?

Is dit iets waar je over nadenkt bij deze dingen? En dan denk ik ook over de mensen waar wij zorg voor hebben, die onze geliefden zijn. In hoeverre denk je over je lichaam en je leven zo na, dat deze mensen ook betrokken zijn in dat stukje tempel zijn. Je kan heel slecht voor jezelf zorgen, waardoor je weet dat dit gevolgen heeft voor je levensverwachting.

Bij mij zaten de verkeerde gewoontes ook in 't eten, nou ja 'gewoonte' was het niet... bij mij zat het vooral van binnen, wat zich dus naar buiten uitte... korte tijd annorexia wat al snel over ging in boulimia omdat je daarmee het minder zichtbaar kon maken en dat uitgemergelde vond ik maar niks...
Op een gegeven moment was ik het 'spugen' zat en dacht ik er vanaf te zijn, maar schijn bedriegt... het ging over in troost eten... een aanval van heel veel voedsel achter elkaar, maar dat bleef wel binnen (sorry voor het onpasselijke hiervan, maar boulimia is een echte stoornis)

Ik kwam erachter dat 't te maken had met hoe ik me voelde en daarom begon ik me voor het eerst te uiten... gewoon janken als ik het moeiliijk had, het opkroppen was genoeg geweest en had al veels te lang geduurd... opkroppen van menselijke gevoelens door wat ik had meegemaakt.
En toen ik er psychisch aan werkte werden de (vr)eetbuien vanzelf minder... dik ben ik er nooit door geworden, want het waren 'buien'.

Hoop dat mijn verhaal een inspiratie kan zijn voor anderen.
Zorg voor jezelf, maar vergeet je binnenkant niet, daar zit vaak het echte probleem en is denk ik in veel gevallen effectiever dan dat lijngedoe.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:55
BerichtOnderwerp: onze menselijke relaties en tijd/ruimte/plaats

JONATHAN890 schreef:
Luc. 10 : 38 Toen Jezus en zijn volgelingen verder trokken ging Jezus een dorp in, waar hij gastvrij werd ontvangen door een vrouw die Martha heette.
39 Haar zuster, Maria, ging aan de voeten van de Heer zitten en luisterde naar zijn woorden.
40 Maar Martha werd helemaal in beslag genomen door de zorg voor haar gasten. Ze ging naar Jezus toe en zei: ‘Heer, kan het u niet schelen dat mijn zuster mij al het werk alleen laat doen? Zeg tegen haar dat ze mij moet helpen.’
41 De Heer zei tegen haar: ‘Martha, Martha, je bent zo bezorgd en je maakt je veel te druk.
42 Er is maar één ding noodzakelijk. Maria heeft het beste deel gekozen, en dat zal haar niet worden ontnomen.’

Onze menselijke relaties en tijd
Altijd maar druk bezig zijn met ons eigen leven, met de contacten die we hebben te onderhouden, vasthouden en ommuren wat we hebben, geeft een Martha houding.
Maria ging met alleen haar eigen leven naar Jezus, knielde aan zijn voeten en luisterde, ontving. Geen voorwaarden, niets, met lege handen zat ze daar.

Moeten we ook in relaties mekaar niet tegemoet treden als een Maria. Is er wel ruimte voor een relatie, of is hier alleen maar een stukje of beetje een plekje. Af en toe eens wat horen, stukjes ontvangen, maar niet te veel. En…. bevalt het toch goed, dan zien we wel of we een stukje méér tijd en ruimte in de omgang willen steken?

Wat ik daarmee wil zeggen is “durven we ons wel echt open te geven bij het aangaan van een relatie?”

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn en niet alles erin storten. Maar het gaat mij even om de intentie, het gevoel waarmee je in je leven staat.
Natuurlijk zeg ik ook dat mijn leven nu goed is. Dat ik het naar mijn zin heb, want dat heb ik ook.
Ik geef mijn leven een dikke 7. Maar die 7 is er wel een gemiddelde, die opgebouwd is uit 9ens en 4en.

Heerlijk mijn eigen ding kunnen doen, vrienden, tijd voor mijzelf, geen verantwoording….een 9
Die arm missen, niet iemand naast je, niet echt je verhaal kwijt kunnen, geen intimiteit …. een 4

En daardoor geef ik mijn leven toch wél een 7.... ja ik heb t naar mijn zin t laatste jaar gekregen.

Maar wat wil je van die 9 kwijtraken? of blijf je te druk met die 9 proberen te onderhouden, zonder in te zien dat als je investeert in die 4 het veel gemakkelijker is het gemiddelde van je leven op te poetsen?

Immers die partner naast je….is die niet een 10 waard (ok…. op zijn tijd ff een 4, maar ook daar kom je uit, als het een echte 10, dus liefde, is)

Belangrijk in een relatie is denk ik dat 3-voudig snoer... idd. tijd voor elkaar nemen is belangrijk, maar minstens zo belangrijk is denk ik dat je samen met God tijd vindt voor stille tijd en gebed.
Vind ik zelf erg waardevol.

Lijkt me ook dat je er elke dag in investeert... relatie is keihard werken denk ik, hoeveel stellen zijn er niet die leuke dingen gingen doen toen ze verliefd waren, maar die tot op de dag van vandaag in een sleur zitten ?
Denk dat dat er best veel zijn.

Ik hoor ook regelmatig dat je als mens snel geneigd bent als er een probleem is dit bij de ander te zoeken (i.p.v. bij jezelf na te gaan wat je zelf kunt doen) of dat terugtrekken, je in je werk storten en langzaamaan steeds minder praten in je relatie.
Communiceren is erg belangrijk denk ik, maar nog best lastig als je overdag je baan hebt en moe thuis komt... dat vergt tijd en energie om dan te communiceren of tijd voor elkaar te nemen.
Mijn inschatting... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 22:10
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:36
BerichtOnderwerp: angst

SUSANNAH475 schreef:
Ik bedoelde te zeggen dat je je als mens niet moet laten leiden door angst...
Maar angst is een menselijk gevoel... hoort bij het mens zijn, je gaat er doorheen... samen met God
Voor de rest zie mijn stukje...

Liefde drijft de vrees uit...
Maar daardoor kun je ook als christen nog wel gevoelens hebben van angst.
Dat is heel menselijk denk ik.
Maar laat je er niet door leiden... (= lijden)

Laat je niet leiden door de angst, laat je leiden door de LIEFDE... !!

is soms gemakkelijker gezegd dan gedaan

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 21:42
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:22

PIETER649 schreef:
en voor het woordje WARE staan de woordjes ALS EEN....

ik oordeel in die bijdrage niet of zij al dan niet een ware christen was, hoewel ik daar wel in geloof.
Nogmaals ik doelde niet op majoor Boshardt, maar ik meende eruit te lezen dat je het ook over anderen had die dat niet op kunnen brengen, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen

waar ik respect en bewondering voor heb, is hoe zij als lesbische vrouw haar conclusie heeft getrokken uit de bijbel en daarnaar geleefd heeft.
hoe zwaar dat ook geweest mag zijn.
levert eenheel stuk meer respect op dan lekker je gang gaan met als excuses wat uit hun verband getrokken bijbelteksten in de hedendaagse humanistische cultuur.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:16

TESSYBEAR731 schreef:
Volgens mij bedoelt Sus te zeggen dat angst nooit zomaar uit het niets komt, het is een natuurlijk "alarm" dat aangeeft dat er iets niet in de haak is.
Dat kan vaak te maken hebben met persoonlijke zwakke punten, iemand die iets heel ingrijpend heeft meegemaakt zal op dat vlak altijd extra gevoelige "voelsprieten" blijven houden die niet altijd terecht zullen zijn.
Maar angst geeft in de eerste plaats gevaar aan, en het is goed om dan te onderzoeken waar de angst vandaan komt en of deze terecht is. Het kan te maken hebben met persoonlijke angsten, maar het kan ook heel goed aangeven dat er werkelijk "gevaar" dreigt.

Ik bedoelde te zeggen dat je je als mens niet moet laten leiden door angst...
Maar angst is een menselijk gevoel... hoort bij het mens zijn, je gaat er doorheen... samen met God
Voor de rest zie mijn stukje...

Als het extreme vormen aan gaat nemen is het natuurlijk zaak er professionele hulp bij te halen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:34

JOLAN931 schreef:
waaraan herken je een christen??

praat, daad, gelaat en gewaad toch?(zoiets)
majoor boshart straalde toch aan alle kanten uit dat ze een christen was?
dus wat chynisch...nee toch

nee, niet cynisch t.o.v. majoor boshart...
Ik bedoel Pieters reactie, omdat hij met hoofdletters WARE christen schrijft.... snap je ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:26

PIETER649 schreef:
Ik kende dit verhaal niet, maar mn respect voor haar neemt er door toe!
Zij heeft, als een WARE christen, haar kruis gedragen en naar ik hoop zal zij daar in het eeuwige leven waarin zij zich nu bevind hiervoor beloont worden.

Pieter, die het triest vindt dat christenen het kruisdragen nu ook al triest vinden..

"Zij leeft als een ware christen" hoe komt het toch dat ik een cynische noot vind, tegenover homo's die zich niet kunnen onthouden van de praxis ?
Hoe kan je als mens zeggen wie wel en niet een ware christen is ? wat weet je eigenlijk van diegene ?
Ik vind het een gevaarlijke uitspraak...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 20:28
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:20
BerichtOnderwerp: down

CROSSROAD317 schreef:
De tekst van het lied vind zijn oorsprong in Psalm 139 Susannah, zie de rode verzen Lachende smiley

Psalm 139

1 Voor de koorleider. Van David, een psalm.

HEER, u kent mij, u doorgrondt mij,
2 u weet het als ik zit of sta,
u doorziet van verre mijn gedachten.
3 Ga ik op weg of rust ik uit, u merkt het op,
met al mijn wegen bent u vertrouwd.

4 Geen woord ligt op mijn tong,
of u, HEER, kent het ten volle.
5 U omsluit mij, van achter en van voren,
u legt uw hand op mij.
6 Wonderlijk zoals u mij kent,
het gaat mijn begrip te boven.

7 Hoe zou ik aan uw aandacht ontsnappen,
hoe aan uw blikken ontkomen?
8 Klom ik op naar de hemel – u tref ik daar aan,
lag ik neer in het dodenrijk – u bent daar.

9 Al verhief ik mij op de vleugels van de dageraad,
al ging ik wonen voorbij de verste zee,
10 ook daar zou uw hand mij leiden,
zou uw rechterhand mij vasthouden.

11 Al zei ik: ‘Laat het duister mij opslokken,
het licht om mij heen veranderen in nacht,’
12 ook dan zou het duister voor u niet donker zijn –
de nacht zou oplichten als de dag,
het duister helder zijn als het licht.

13 U was het die mijn nieren vormde,
die mij weefde in de buik van mijn moeder.

14 Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan,
wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt.
Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.

15 Toen ik in het verborgene gemaakt werd,
kunstig geweven in de schoot van de aarde,
was mijn wezen voor u geen geheim.
16 Uw ogen zagen mijn vormeloos begin,
alles werd in uw boekrol opgetekend,
aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één.

17 Hoe rijk zijn uw gedachten, God,
hoe eindeloos in aantal,
18 ontelbaar veel, meer dan er zandkorrels zijn.
Ontwaak ik, dan nog ben ik bij u.

19 God, breng de zondaars om,
– weg uit mijn ogen, jullie die bloed vergieten –
20 ze spreken kwaadaardig over u,
uw vijanden misbruiken uw naam.

21 Zou ik niet haten wie u haten, HEER,
niet verachten wie tegen u opstaan?
22 Ik haat hen, zo fel als ik haten kan,
ze zijn mijn vijand geworden.

23 Doorgrond mij, God, en ken mijn hart,
peil mij, weet wat mij kwelt,
24 zie of ik geen verkeerde weg ga,
en leid mij over de weg die eeuwig is.

Ja dat wist ik al Cross...
Ik ken psalm 139 bijna uit m'n hoofd.
En dan is er ook nog de zangversie als psalm en opwekkingslied
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:14

CROSSROAD317 schreef:
Als David zich dus door angst had laten leiden, was zijn vertrouwen niet op God geweest

Cross, nergens heb ik aangegeven dat je je moet laten leiden door angst.
Mijns inziens heb ik duidelijk aangegeven dat het een heel menselijk gevoel is, waar je doorheen moet.
Als ik jouw stukje lees Cross, denk ik… mijn stukje goed lezen Cross…!!
Voor alle duidelijkheid zal ik hier nog e.e.a. neerzetten

Lucas 22
43 En Hem verscheen een engel uit de hemel om Hem kracht te geven. 44 En Hij werd dodelijk beangst en bad des te vuriger. En zijn zweet werd als bloeddruppels, die op de aarde vielen.

Het verhaal van de hof van Gethsemane, 1 van de meest indrukwekkende verhalen die de bijbel rijk is.
Het is een drama dat begint met verraad en dat uiteindelijk eindigt aan een kruis. Het is een verhaal waarin we als mensen met onze diepste angsten worden geconfronteerd. Het gebeurde speelt zich af in een tuin waar een onschuldig man aan het wachten is op een verschrikkelijk lot.
Jezus die de dood tegemoet ging omdat dat de enige weg was om te bemiddelen tussen God en mensen…
Jezus bad dat de beker aan Hem voorbijging, maar Hij moest er doorheen.
Nee, Jezus liet zich niet leiden door de angst, maar hij had ze wel, die angstgevoelens. Hij voelde ze wel en moest daar doorheen met de hulp van God. God stuurde een engel als bemoediging ! (Luc. 22:43)

Maar een mens heeft niet altijd de kracht om door te gaan en soms ontbreekt zelfs de wil. Kijk maar naar Elia. Elia wilde op een gegeven moment niet verder. Hij trok naar de woestijn en verlangde er naar om te sterven. (1 Kon. 19 (:1-14)).
Je moet weten dat de profeet Elia met de dood werd bedreigd door Izebel, die al enkele honderden profeten van Elia had laten ombrengen. Ontmoedigend trok Elia zich terug. Hij vlucht de woestijn in. Onder een bremstruik viel hij in slaap, in de hoop nooit meer te ontwaken. Maar een engel (een boodschapper van God) wekte hem en gaf hem te eten.

Nu kun je zeggen mag een mens dat, mag een christen dat…? het verlangen om te sterven…? maar zo voelde het blijkbaar niet voor Elia, hoeveel vertrouwen hij ook in God had, toch was het God Zelf die Elia een engel stuurde en hem weer op krachten liet komen.
Gods aandacht voor de profeet Elia ! Dat verhaal laat onvoorstelbaar veel zien van de manier waarop God met ons mensen bezig is en aandacht voor ons mensen heeft !

Dat bedoelde ik dus met ook David die in het diepst van zijn strijd verder gaat, hoe moeilijk hij het ook heeft. David laat dat in de psalm weten dat God er bij is.
En zo ook Elia die niet meer verder wil en er genoeg van heeft. Hij is aan het eind van zijn krachten; maar dan is God daar… God geeft Elia kracht en laat Zijn stem horen in de stilte. Daarop mogen wij mensen vertrouwen.
Elia wordt hier geroepen door God Zelf.

Wie kent niet die momenten, dat je je leeg voelt, moe, angstig, dat het allemaal even teveel is.
Dat je zoekt, behoefte hebt aan bemoediging.
De bijbel vertelt ons verhalen van bemoediging, hoe God aanwezig is aanspreekt, ook juist in die dorre woestijnmomenten.
Om dat te ervaren is het goed je af en toe even terug te trekken, om een moment van bezinning, stite te zoeken.
De stilte te zoeken, daar waar God is, het briesje.
We mogen vertrouwen dat de angst of de eenzaamheid of zelfs het verlangen naar de dood niet het laatste woord heeft, maar God dat heeft en ons mensen met al die gevoelens die bij het menszijn horen wil helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 14:46

MARISKA601 schreef:
angst is een slechte raadgever.

Niet altijd...
Bij vecht of vlucht-gedrag ontstaat het juist om alert te kunnen zijn...
Belangrijk is denk ik dat je je angst erkent... als je er voor op de vlucht slaat komt het juist (dubbel zo hard) terug...
Ook de erkenning dat jij niet angstig bent maar dat je je zo voelt kan helpen om de angst onder ogen te durven zien.
Moedige mensen kennen ook angst, het verschil is echter dat ze door de angst heen gaan en dingen aangrijpen...
Jezus heeft ook momenten van angst gekend, maar Hij ging het niet uit de weg, hij ging moedig verder... !

In psalm 23 heeft David het over "een dal van diepe duisternis"... hij ging er doorheen... en hij heeft vast angstige momenten gekend toen hij deze psalm schreef... maar hij wist ook dat God bij hem was en dat hielp hem er doorheen.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 14:49
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 14:35
BerichtOnderwerp: down

JONATHAN890 schreef:
Nog voordat je bestond,
kende hij je naam.
Hij zag je elk moment,
en telde elke traan.
Omdat hij van je hield,
Gaf hij zijn eigen zoon.
Hij wacht alleen nog maar
totdat je komt

En wat je nu ook doet,
Zijn liefde blijft bestaan
Ook niets wat jij ooit deed
verandert daar iets aan.
Omdat hij van je houdt,
gaf hij zijn eigen zoon
En nu alles klaar wanneer jij komt

Refrein:
Kom tot de vader,
Kom zoals je bent
In je hart, al je pijn
is bij hem bekent
de liefde die hij geeft,
de woorden die hij spreekt
daarmee is alles klaar wanneer jij komt

En wat je nu ook doet
zijn liefde blijft bestaan
want niets wat jij ooit deed
verandert daar iets aan
Omdat hij van je houdt
gaf hij zijn eigen zoon
en nu is alles klaar wanneer jij komt

Ergens begrijp ik niks van de (begin)tekst van dit liedje... als je er niet bent, hoe kan er dan van je gehouden worden ? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 12:50

TESSYBEAR731 schreef:
Ik ben het dit keer met Jolan eens...d.w.z. ik ben het vaak niet met Chat eens, maar hij heeft nou eenmaal zijn eigen mening en die word net zo min gerespecteerd als dat hij die van anderen respecteert.
Iedereen staat voor zijn eigen mening, en dat is mooi om te zien...
en ik kan me dit keer zeker in zijn mening vinden.
Hoewel ik er zeker voor ben om iedereen te accepteren zoals hij is, vind ik de gaypride ook te ver gaan...dit is namelijk echt die tak van de homoscene die het obscene gedrag "promoot" en dat klopt niet!
Twee "tong"zoenende mannen niet obsceen Smiley die vol vragen zit getverdegetver! Maar daar staat tegenover dat het net zo obsceen geweest zou zijn als het gewoon een man en een vrouw waren geweest Zieke smiley Er zijn gewoon grenzen aan "normaal" gedrag, en het gedrag dat op die wagens daar word vertoont gaat te ver...
Als er een leuk stel in datzelfde Amsterdam gewoon op een bankje zit is het wat anders, maar op een of andere wagen elkaar af gaan staan lebberen om de "gay"scene te promoten gaat toch echt te ver.
Homoseksuelen steunen, en accepteren zoals ze zijn...omdat velen van hen net zo goed een monogame relatie nastreven is één ding, daarmee laten we ze namelijk zien dat ze als mens geaccepteerd worden, maar het gedrag wat door de vele homo's voorop vertoont word hier gaat echt richting het obscene! (ik zal me even netjes uitdrukken, de bijbel gebruikt er toch een iets andere bewoording voor)
En...absoluut niet als sneer bedoeld of wat dan ook...
Misschien Carin, moet je in het blauw gaan en een stapeltje strijdkreten mee nemen...kun je onder het steunen van je christenvrienden meteen God's werk doen...wie weet...hoeveel dat teweeg brengt Knipoog smiley

Ik zou ook niet zo snel daarheen gaan...niks voor mij hoor, maar toch weet ik van het eo programma "jong" wat een keer een uitzending had over homo's, dat er 1 bootje tussen vaart met daarop "christenhomo's"... die willen er zijn om te laten zien dat ze homo zijn (durven daar voor uit te komen), maar ook om te laten zien dat ze christen zijn, geloven in de genade van Jezus.... (daar willen ze ook voor uitkomen !).
je kunt zeggen dat het te provocerend is, maar als ze wegblijven omdat het niet zou kunnen tussen wat er voor de rest gebeurt is er ook de aandacht niet voor dat ene opvallende bootje...
Veel christen homo's vallen figuurlijk buiten de boot en ik kan me indenken dat je als je èn homo (dat ben je) èn christen (daar kies je voor) bent je daarvoor uit wilt komen; beide is voor (die groep) homo's belangrijk... zowel het homo zijn als het christen zijn... !!
Ze willen juist apart van de rest in die boot zitten en ik kan dat snappen...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 17:21
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 12:27
BerichtOnderwerp: Druk

HENK030 schreef:
Druk
We holen en we jagen
en we heben het zo druk;
tekort aan de zeven dagen,
geen tijd voor ons geluk.
Vandaag nog niet ,we bellen .
Nee ,morgen ook geen tijd .
Zal het je nog wel vertellen ,
moet nu gaan tot mijn spijd.
Jantje moet nog even wachten
om zijn huiswerk te laten zien .
Moeder loopt al in gedachten.
Hoe het morgen moet bij Mien.
Geen tijd om elkaar teberijpen
en praten heeft geen zin .
We willen al het goede grijpen
en vrije opvoeding .dat is in .
De stroomversnelling van het leven
gunt zelfs de zwakke geen tijd .
Neem toch eens de tijd om te praten ,
omdat het vandaag nog kan
Hou de tijd wel in de gaten,
dat geld voor vrouw en man .

druk druk wie kent dat niet .wil graag weten hoe we dit in vullen in ons dagelijkse leven ,nemen we nog tijd voor ons dierbare enz

Helaas, ik herken het niet...
Soms denk ik... was ik maar druk haha... nee hoor, serieus... ik denk dat het belangrijk is om ook rustmomenten tussendoor te hebben...
Ik heb geen kids en op dit moment heb ik vakantie, na de zomervakantie ga ik 1 dagdeel voor vast werken en zit er nog over te denken hoe ik de rest van mijn tijd ga besteden...
Maar om me heen merk ik het wél... druk met werk, druk met gezin/ kinderen... weinig tijd meer voor anderen buiten het gezin... ik vind dat je dat steeds meer ziet in deze maatschappij.
Denk dat de oplossing ergens in het midden ligt, al kan ik me indenken dat als je een volledige baan hebt en kids dat je dan blij bent als je een keer aan jezelf of elkaar toekomt...
Maar ik hoop wel dat er dan ook nog verder wordt gekeken... buiten dat gezin (of elkaar)....

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 12:34
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 11:58

MARIEKE897 schreef:
schreef:
ben onderweg hoor Carin!!

ik maar zoeken net...waar kun je je bezoekers aantal vinden?!!

2790 bezoekers

CARIN303 schreef:
Wow, je hebt altijd baas boven baas hè, in welke tijd heb jij deze mensen de kans gegeven?
Mijn oproep heeft niet geholpen hoor, nu nog 4 mensen,moet mn mond er maar over houden , denk ik, ook niet zo`n interessant onderwerp misschien Gefrustreerde smiley

9648 bezoekers... Verraste, verbaasde smiley
nou ja, maakt mij het uit... lekker belangrijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt en eh, ben al tijdje lid hier hè Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 11:53

CARIN303 schreef:
Oh maar dan ben je veeeeeel populairder dan ik, ben vanaf april lid!
Vanaf nu zeg ik Smiley met dichtgeplakte mond meer

hi... ach Carin, t'is een off-topic topic hè, dus dan mag het... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 00:25
BerichtOnderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede

VISSER278 schreef:
Ik denk dat we eerst moeten beginnen met het zoeken naar het Koninkrijk Gods.
Als we dat hebben mogen vinden , geloof ik niet dat er nog veel behoefte is naar de dingen die we zelf graag willen maar dat er veel meer behoefte is naar wat God van ons wil.

Jammer vind ik het dat je dit van 1 kant belicht... God heeft net zo goed mensen geschapen opdat zij van het leven mogen genieten.
Kijk maar naar hoe het was voor de zondeval... Adam wandelde met God, maar kreeg er zelfs nog een vrouw bij aan zijn zijde... ik geloof dat het vertrouwen op God heel belangrijk is, maar in dat vertrouwen wil God ook naar de mens luisteren en behoefte om te genieten is ook iets wat God zelf ingeschapen heeft in de mens...

Waarom kan een behoefte niet en in Gods wil zijn en dat de mens ergens naar verlangt... ? ik denk dat die beiden heel goed samen kunnen zijn, terwijl het toch in Gods wil is.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 22:56
BerichtOnderwerp: Je bent geliefd !

CARIN303 schreef:
Vanochtend zag ik een preek bij zendtijd voor kerken,het thema was; je bent geliefd.
Nu ken ik dat thema ook van een prekenserie van Henri Nouwen.
Hij heeft dit uitgewerkt in;

* je bent niet wat je hebt
* je bent niet wat je doet
* je bent niet wat anderen over je zeggen wie je bent

Je bent Gods geliefde kind!

Herken je dat?
Hoe vaak zeg je niet wat voor werk je doet?
Wat voor goeds je gedaan hebt?
Wordt je geraakt door wat anderen over je zeggen?

Maar het gaat allemaal over hoe God naar jou kijkt,Hij heeft jou geschapen en Hij houd van jou,je bent Zijn geliefd kind!

idd. Carin... !

Ik hoorde vroeger altijd dat ik pas wat was als ik presteerde... op een of andere wonderlijke manier heb ik dat door mijn strijd heen nooit geloofd ook al was dat niet gemakkelijk. Ikzelf dacht altijd... ik mag er zijn om wie ik ben... niet om wat ik doe (presteer)...
Heel bijzonder om veel later terug te kijken en te zien dat het echt zo is.

Voor God ben je waardevol en geliefd.
Hij houdt van jou, onvoorwaardelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 00:19

CARIN303 schreef:
Nog iets meer dan 50 bezoekers en ik heb er 1000 op de teller staan ( iets meer dan 2 maanden over gedaan Lachende smiley )
En nee.....voor de slimmeriken onder ons, het is dus minder dan 3 maanden,ik heb ze niet geteld over een paar jaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt duhh

jongens... 't gaat om de kwaliteit... (niet om de kwantiteit)... Engeltje smiley

maar goed, Suus die een dolletje op zijn tijd ook wel snapt Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 71 Volgende
Pagina 44 van 71