Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 23:30
Onderwerp: Oefenen voor 5 december
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 20 november 2011, 23:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 21:20
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Raar weer, ik zie niks van het weer.
Thomas, zo kan het wel weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 november 2011, 19:51
Onderwerp: wat staat er over jou in het grote boek??
|
|
|
Over mij niks, want ik ben zelf Sinterklaas. Drie keer dit jaar. Het leek me wel grappig om dingen uit het grote boek voor te lezen en er dan op een gegeven moment een iPad waar de informatie echt op stond daar uit te halen. Sint gaat met zijn tijd mee. Sint leest ook mee op Facebook en Hyves dit jaar en krijgt smsjes ter aanvulling, lijkt me wel eens een lollig thema.
Thomas, weet van de Sint geen kwaad en andersom, ach....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 20 november 2011, 19:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 23:04
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Friesland toch wel...of smurft Leeuwarden niet meer in Friesland... die smurfotopie van de jeugd van tegenwoordig..... Sinterklaas noteert dit hoofdschuddend in het grote, rode boek.....aiai....Th. te L.in FR. groet van een lichtelijke geamuseerde Sint!
enne...is het nu ik smurf, ik smurfte, ik heb gesmurft óf ik smurf, ik smurfde, ik ben gesmurfd.... |
Het gesmurfte huis in 't koFschip? Of zo? De F van Friesland? gestofT, gepoft, ontploft? Alles direct na een f in een voltooid deelwoord eeeeh.
Een T dus.
Thomas, ook met een T
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 18 november 2011, 23:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 21:26
|
|
|
Smurf, smurf, smurf gesmurft hoor
Smurf Th. te L en niet Th. te F. want Feeuwarden bestaat niet!
Thomas, smurft niet af! (oeps)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 20:15
|
|
|
Hannah,
Smurfjes mogen kleine wezens wezen Hannahsmurf heeft mijn profiel heel goed gelezen! Drink maar gerust een ristretto of desnoods een fortissimo lungo Nespresso drinken is geen straf en daarna was jij de kopjes af! Doutzen Smurf is onbereikbaar maar de smurfendroom bepaald niet naar!
Thomas, denkt aan Doutzen, zucht.......
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 18 november 2011, 21:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:30
Onderwerp: wintersport /wandelreis oud en nieuw
|
|
|
MARLEEN997 schreef: | Nog even en de kerstvakantie dient zich aan! Graag ga ik een weekje weg met oud en nieuw (za 31-12 t/m za 7-1 bijv), het liefst voor een wandel of een wintersportvakantie. De meeste groeps / single reizen, die ik voor die week weet te traceren zijn erg prijzig of de leeftijdscategorie wijkt af van de mijne!
Ben dus op zoek naar een leuke reis (tips zijn welkom!) of leuke medereizigers (om me aan te sluiten of om een reis/skigroep mee te vormen, heb bijvoorbeeld een accomodatie gevonden bij Saalbach met nog ruimte in de oud- en nieuwweek).
Groet! Marleen |
Als je voor niet al te veel geld zoiets wilt, kun je ook eens bij het NIVON kijken. www.nivon.nl Je kunt natuurlijk ook als groep CM-ers meegaan met een dergelijke reis.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:23
Onderwerp: Door aso aangeklaagde leerkracht
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Dan is het kinderen ook moeilijk aan te rekenen. Zo de oude zongen... piepen de jongen..... Het lijkt me soms zeker niet makkelijk in het voortgezet onderwijs.... |
Ouders voeden op en als ze dat de eerste twaalf jaar weinig gedaan hebben, kunnen leerkrachten dat echt niet meer overnemen. Wat bijschaven hooguit. Een kind is geen speeltje dat er kennelijk moet komen omdat je zoveel van elkaar houdt. Een kind is een opdracht.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:14
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Wat dacht je opvoeding? hoe praten ouders over een docent met hun kinderen? Soms ook behoorlijk gezag ondermijnend..... |
Er zijn nogal wat ouders met alleen eigenbelang en zonder enige moraal. Ik kan je staaltjes vertellen die je niet gelooft, maar die we wel meemaakten. Van intimiderend, chanterend tot bedreigend. Scholen houden het, misschien wel teveel, onder de pet. Gelukkig is de overgrote meerderheid nog behoorlijk betrokken en redelijk. Ik krijg dit soort dingen als achtervanger nogal vaak op mijn bord en verbaas me er in hoge mate over hoe het verschuift. Dat er ook leerkrachten zijn die de fout ingaan is helder.Het voordeel van veel slecht opgevoede kinderen is dat de echte luiaards er de brui aan geven. Maar per saldo hoef je daar uiteraard niet blij mee te zijn. Ik kan me best voorstellen dat weinig jongeren nog voor het onderwijs kiezen als je ziet wat je voor je kiezen krijgt. Een derde deel is de afgelopen twee jaar bedreigd. Als je me dwars zit, heb ik het recht agressief te worden, die mentaliteit, daar heeft de hele samenleving last van.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 17 november 2011, 23:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 23:31
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
VISSER278 schreef: | W-tje , je weet dat ik je heel lief vind he..... mag ik dat addres?
Kilootje sliptongetjes W? |
Je kunt je eerstgeboorterecht beter voor een kilo slibtongetjes verkopen dan voor een bord linzen, dat kan ik je verzekeren.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 21:59
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Ik hou niet zo van de maand november en die is nu gelukkig al voor de helft om. Over vijf weken is de kortste dag en dan gaan de dagen al weer lengen. Verder valt het mee met de horrorwinter die rond deze tijd zou beginnen.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 21:29
|
|
|
Welk kind droomt af en toe niet van een wrede afstraffing van leraren? Dat volk kan je als puber behoorlijk in de weg zitten. Wat is tenslotte een docent? De naam zegt het al: de do is de laagste toon en de cent het minst waardevolle muntstuk. Een docent is dus gewoon waardeloos en moet een toontje lager gaan zingen.
Ook eenstrepers mogen wel nadenken, een beetje docent leert ze dat. Gelukkig vond de volksvertegenwoordiging het wel van nationaal belang, ik vind het te gek voor woorden en een beetje chargeren ach...
Thomas, die Pieter zijn dromen overigens wel begrijpt en ze zich ook nog wel kan herinneren ook.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 16 november 2011, 21:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 21:07
|
|
|
De leerlingen van de Anna van Rijn school, een school voor speciaal onderwijs, wilden echt geen interview geven over de geschorste jongen. Ze keken wel link uit. Maar uit de onderschepte smsjes en twitter kwam wel een beeld naar voren. Begrijpelijk dat deze jochies hun mond hielden. Als deze aangifte door was gezet was de macht van de Noord-Afrikaanse cultuur helemaal onbeperkt geworden. Ik snap werkelijk niet dat de politieagenten de impact van de aangifte niet hebben gezien. Ik ben verder niet zo kapot van minister Bijsterveld maar die heeft zich in de Tweede Kamer in ieder geval perfect opgesteld. Dit soort dingen krijg je als ouders zo laf zijn dat ze niet meer tegen hun eigen kind durven in te gaan. Het is ook wel erg makkelijk om op deze wijze ''voor je kind op te komen''. Kinderen hebben recht op onderwijs maar niet op de voorwaarden van dit type ouders. Het recht je voort te mogen planten is een grondrecht maar bij sommigen heb ik daar toch ernstige bedenkingen bij.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 20:44
|
|
|
Een schrale troost is dat het Openbaar Ministerie de zaak heeft geseponeerd. De conrector wordt niet vervolgd en de politie heeft excuses aangeboden.
Wat zijn we toch dankbaar.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 22:13
|
|
|
Het geciteerde stuk wat hier eerder stond, vond ik toch wat grof. Ik zal eens zoeken naar een meer objectieve beschrijving.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 15 november 2011, 23:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:53
|
|
|
Een ferm standpunt in de Volkskrant. Deze 'vader' is voor mij hufter van het jaar al is de volwassene die een twaalfjarige scheidsrechter huilend van het veld pestte een goede tweede.
Iemand oppakken om hem te beschermen tegen een ander die agressief tegen hem is - dat is de omgekeerde wereld, vindt Malou van Hintum. In Nieuwegein is een adjunct-schooldirecteur opgepakt nadat hij een 13-jarige jongen 'in de kraag vatte' en uit de klas zette. Uit de berichtgeving heb ik de indruk dat op de betreffende ouders en de politieagent na, iedereen daarover verontwaardigd is. Terecht.
In de berichtgeving vielen mij twee dingen op. Een: de stiefvader beweert dat zijn stiefzoon niets met de vechtpartij te maken had waarvoor hij de klas werd uitgezet. En twee: de politieagent stelt dat de leraar voor zijn eigen veiligheid was meegenomen: 'Als de agenten niets deden, zou hij de adjunct misschien wel later in elkaar hebben geslagen,' zegt een woordvoerder van de politie in de Volkskrant van afgelopen zaterdag.
Mishandeling Om met dat laatste te beginnen: dat is natuurlijk een volledige omdraaiing van hoe het zou moeten gaan. Het zou een mooie boel worden als onschuldige burgers worden opgepakt om hen te beschermen tegen mensen die kwaad willen. Zo lust ik er nog wel een paar.
Als er reden was om te denken dat de stiefvader gewelddadig zou worden, had híj mee gemoeten naar het bureau, en niet de adjunct. Bovendien was dat sowieso een beter idee geweest. Als de stiefvader inderdaad aangifte had willen doen van mishandeling, moet hij daarvoor niet naar een leerkracht, maar naar een agent. Dus ook uit dat oogpunt had de politie hem gewoon kunnen meenemen.
Hardhandig De stiefvader beweert dat zijn zoon niets te maken had met de vechtpartij - wat heel knap is, als je dat als grote afwezige kunt zien. Maar vooruit, laten we aannemen dat deze mijnheer paranormale gaven heeft. Dan nog gaat het niet aan om op deze manier als ouder verhaal te halen, zélfs niet als het waar is dat de docent wat hardhandig te werk is gegaan (iets wat ik zowel betwijfel, als zou kunnen billijken; 13-jarige moeilijk opvoedbare vechtersbaasjes staan niet per definitie open voor een rustig en redelijk gesprek over hun gedrag).
Je beklag doen kan achteraf, daar hebben scholen procedures voor. Het móét ook achteraf. Dat heeft te maken met vertrouwen: we gaan er vanuit dat professionals hun werk goed kunnen en willen doen. Wie dat wil omdraaien, stelt voor op basis van wantrouwen en achterdocht met elkaar om te gaan. Dat moeten we niet willen. Dat vertrouwen impliceert dat iemand die zijn kind op school aflevert, voor die periode ook zijn gezag afgeeft; aan de leerkrachten die er de scepter zwaaien. Dat gebeurt niet blind, daar zijn regels voor opgesteld.
Baas Ook de politie moet begrijpen dat het zo in elkaar steekt, en niet anders: dat op school de leerkracht, volgens de afspraken die daarover zijn gemaakt, de baas is. En niemand anders.
Vechtersbaasjes breng je niet tot rede door Plato te citeren. Die pak je na een paar waarschuwingen even stevig vast. Dat is geen mishandeling, dat is opvoeden. De ouders van de 13-jarige leerling mogen in hun handjes knijpen als de school hen en hun kind nog wil houden.
Het stuk is dus niet van mij.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 15 november 2011, 22:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 21:23
|
|
|
VISSER278 schreef: | En als je geen ideal gebruikt wat dan? 2 keer een kwartaal verlengen ? |
Dan zou ik het meteen aanvragen. Anders kan een paar dagen van te voren overschrijven ook nog.
Thomas, vindt ideal wel ideaal eigenlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:38
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
COOTJE711 schreef: | het grote singleboek |
Dan heb je vast nog een half jaar tijd om een recensie te schrijven.
Thomas, is benieuwd want iedereen had een mening zonder het boek gelezen te hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:05
|
|
|
Ik heb ooit eens een parodie op Jantje zag eens pruimen hangen geplaatst. Er was een discussie over strijken. Een beetje ironie over Pieter en Annette die toen hoogzwanger was en er zeker wel om kon lachen al was het in haar toestand wat onhandig om dat al te hard te doen. Echter: ik kreeg een aantal mails van femina-getuigen die vonden dat hieruit bleek dat ik toch wel erg vrouwonvriendelijk en rolbevestigend dacht. Ik veronderstel dat de pHwaarde (zuurgraad) bij deze dames die van accuzuur wel op zijn minst zou moeten benaderen, want het was gewoon een ironisch gedichtje. Mensen die hier wat langer zitten, weten dat ik wel wat met taal heb. Kortom, je weet soms niet hoe het valt maar ik schrijf toch echt wat ik wil.
Dit was het gedichtje, dus femina-getuigen: ten strijde tegen Thomas! (Ik lust je rauw.)
Netje zag eens shirtjes hangen O! Als Pieters buik zo groot ’t scheen dat Netje wilde strijken schoon haar Pieter ’t haar verbood.
Hier is, zei zij, noch mijn Pieter noch een Duitscher die het ziet aan een lijn zo vol geladen mist men vijf, zes shirtjes niet.
Maar ik wil gehoorzaam wezen En niet strijken, ik loop heen. Zou ik om een mand vol shirtjes ongehoorzaam wezen? Neen!
Voort ging Netje, maar haar Pieter Die haar stil beluisterd had, kwam haar in het lopen tegen, vooraan op het middenpad.
Kom mijn Netje, zei haar Pieter Kom mijn kleine hartedief Nu zal ik de waslijn schudden Nu heeft Pieter Netje lief.
Daarop ging haar Pieter schudden Netje raapte schielijk op! Netje kreeg haar mand vol strijkgoed En liep heen op een galop!
Thomas van Alphen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 15 november 2011, 21:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 20:26
Onderwerp: Dringend gezocht ....
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Hallo forumlezers ... misschien raar item voor forum maar ik zoek een Oilily winkel , speciaal voor kinderkleding dan ... is hier in België niet meer te vinden ( wel de parfum en de tassen ) dus moeten we de grens over . Op internet staan echter ook nog de zaken die er niet meer zijn dus na een dagje Breda zonder succes , lijkt het me verstandig om even hier te luisteren ... We kunnen wel online bestellen maar aangezien de jurkjes nogal prijzig zijn zou ik toch liever laten aanpassen en dan pas kiezen ... Ik wou anders morgen naar Maastricht , maar is wel ver als ik geen zekerheid heb dat daar de winkel nog open is ... In ieder geval dank voor het lezen .... |
Ik hoorde van een vrouwelijke kennis dat ze failliet waren, en dan bestaat er veel kans dat je ze niet kunt vinden.
Thomas, is met kledingketens niet op zijn sterkste terrein.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 14 november 2011, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 20:19
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Als je abonnement geldig is tot 17 november, bedoelen ze dan t/m 16 november? Lijkt me wel handig om te weten. |
Dat betekent in jouw geval dat wanneer je verlengt en met ideal betaalt dat je in ieder geval op tijd bent en als je het voor een half jaar doet, ben je in ieder geval weer een tijd van het gedoe af. Je hebt nog een boek ook. Waarschijnlijk heb je al een boek, maar toch.
Thomas, heeft ook al een boek, wel meer eigenlijk.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 14 november 2011, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 18:28
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het gaat bij erfzonde niet om wat je voorouders deden, maar om het feit dat je in zonden wordt geboren. Aleen Jezus werd zonder zonden geboren.
Alleen kleine kinderen hebben nog niet het besef dat ze een zondig karakter hebben. Dat merk je snel genoeg als ze opgroeien...
Stel mijn overgrootvader heeft een bankberoofd en daarbij 4 mensen vermoord. Om die daad wordt zijn nageslacht heus niet gestraft.
Eva werd verleid en zij verleidde adam... Omdat zij beter wisten dat het verboden was om die vrucht te eten, waren zij ongehoorzaam aan God.
Dat wij in zonden leven heeft niets te maken met de daad van de appel eten, maar met het feit : ONGEHOORZAAMHEID. |
In de tijd toen dit geschreven werd, was het normaal dat er sprake was van wat wij een meergeneratiegezin noemen. Overigens: zo lang is het nog niet geleden dat opa of oma inwoonde bij een gezin van een van de kinderen. Als er dan een schandaal was, straalde dat af op alle kinderen en kleinkinderen. Zo moet je dat ook lezen, niet in de variant dat de fouten van overgrootvader dus nu gevolgen zouden hebben voor zijn achterkleinkinderen. Erfzonde is een constructie. De mens heeft een op overleven gerichte en daardoor zelfzuchtige natuur. Daarmee ben je al op zonde gericht. In het Nieuwe Verbond is het zo dat we een persoonlijk verbond met Christus sluiten. De erfzondeconstructie speelt geen rol. Iemand met een foute opa wordt mogelijk door mensen maar echt niet door Christus afgewezen. Evenals de gedachte dat de kinderdoop voor behoudenis kan zorgen, zoals in sommige kerken wordt verondersteld of voor mogelijk wordt gehouden. Ik heb geen enkel probleem met de kinderdoop, maar een garantie voor behoudenis is het niet. Overigens neem ik niet aan dat God kinderen, die geen keuze hebben kunnen maken, verloren laat gaan.
Thomas, als een dogma bestaat, is daarmee nog geen waarheid.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 14 november 2011, 18:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 14:47
Onderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat doe je dan met al die scheldwoorden waar de straattaal bekend om is? Vind jij het geoorloofd Jezus 'f..k you" te laten zegggen? Of hoe zou je het woord hoer omschrijven?? Of hoe zouden ze vrouwen beschrijven? In die straattaal wordt ook anders gekeken naar huwelijk, naar vrouwen, naar mannen... Het is een macho taal, die vernederend is naar andere mensen. Als je het dan nog eens een taal wilt noemen. |
Ik sta heel ver van deze taal af. Ik vind de machotaal vernederend naar vrouwen maar vrouwen verkeerden in bijbelse tijden ook niet in een geweldige positie. Vrouwen zien de Bijbel vaak ook als vernederend. Ik heb overigens nergens in de straatbijbel nog die dingen gelezen die je noemt, dan zou het ook wel ver van de boodschap afgaan, Ook in een machocultuur en die is er bij dit allochtone mengsel van volkeren zeker, hoef je niet perse zo te denken. Mijn punt is: als we zo deze jongeren wel kunnen bereiken met het Evangelie, wat de meeste christenen niet lukt en de boodschap is dezelfde maar de woordkeus is een andere, moeten we het dan niet doen?
Het lijkt heel wat anders maar een succesvol zakenman besloot een jaar geleden dominee te worden in de Gereformeerde Gemeente en werd ook toegelaten. Zijn motivatie: als ik één mens gered heb, is dat niet veel meer dan zakelijk succes? Ik sta ver af van de bevindelijkheid maar ik vond het wel een dapper standpunt. En als we dat nu eens vertalen naar de straatbijbel? In de Bijbel wordt het woord hoer overigens vaak genoemd, je hebt vast wel een concordantie.
Thomas, heeft de woorden F*ck you niet in de straatbijbel gezien.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 14 november 2011, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 november 2011, 14:22
Onderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
|
|
|
Vroeger vertaalde men de Bijbel in elke taal. Nu zijn er primitieve talen die minder dan duizend woorden kennen die vaak ook nog voor een deel niet gebruikt worden door de meeste mensen. Toch kwamen er vertalingen. Hoe zuiver kunnen die geweest zijn met zo weinig woorden? Het kan niet anders of er is vereenvoudigd. Hoewel het woordgebruik even slikken is, klopt de boodschap wel. Het NBG heeft er niet voor niks deskundigen op gezet. Als we inderdaad de opdracht hebben het Evangelie te verkondigen tot de einden der wereld is het in een niet-christelijk land helemaal niet zo gek hier te beginnen. Nederland is meer zendingsgebied dan Zuid-Amerika. Als we inheemse volkeren met een geringe woordenschat de Bijbel aanbieden in de eigen taal, waarom dan deze jongeren niet? Hun woordenschat is echt veel groter dan bij eerdergenoemde volkeren. De Statenbijbel noch de meer eigentijdse vertalingen zullen ze in deze fase lezen. De meeste eerste christenen konden waarschijnlijk niet eens lezen en schrijven. Die werden toch ook bereikt?
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 21 november 2011, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:10
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
Een Apple doet het gewoon, maar is dat nou mannelijk of vrouwelijk?
Thomas, mannelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 20:03
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
HARALD940 schreef: | Jezus aversie was tegen de handelingen van de farizeeers, niet de leer die ze de mensen oplegden. |
Harald, de farizeeërs waren echt hele vrome Joden, die er van overtuigd waren dat iedereen zich aan de wetten moest houden. De Joden vierden niet voor niets de vreugde der Wet, omdat die orde en ook een bepaalde sociale gerechtigheid bracht. De voorschriften die er waren om met verstoten vrouwen om te gaan zijn daar een voorbeeld van. Waar zou het naar toegaan als mensen zich niet meer aan die wetten hielden? En hoe je het ook wendt of keert, Jezus deed dat niet. Met het voorbeeld van de overspelige vrouw, eerder in dit topic, heb ik dit geïllustreerd. Overspelige vrouwen moesten worden gestenigd. Punt! (mannen uiteraard niet). Dat Christus haar wegstuurde met de oproep alleen niet meer te zondigen, dat kon toch niet? Stenigen, het stond er toch duidelijk?
De wetgeving in het Oude Testament als het gaat om de omgang met vrouwen en de huwelijkswetgeving, kunnen in de huidige tijd natuurlijk niet. Stel je voor dat een vrouw die verkracht is, gedwongen wordt met de verkrachter te trouwen. Dat staat er echt, maar dat doen we toch maar niet. Jezus tastte dus wel degelijk de leer en de wetgeving aan. Terecht, want die was onhoudbaar en zeker zoals de farizeeërs er mee omgingen. Dat werd Zijn dood. De farizeeërs waren fundamentalisten en alle fundamentalisten handelen in alle eeuwen hetzelfde. Het grote gelijk geeft je kennelijk het recht te kruisigen, op de brandstapel te zetten in de 16e eeuw of in de huidige tijd uit te stoten. Christus zette daar een leven van liefde, barmhartigheid en vergeving tegenover. Maar ook een oproep niet meer te zondigen. Christus was een grote breuk met het verleden. Petrus en Paulus gaven later zelfs aan dat nieuw-bekeerde heidenen zich niet aan de Joodse gewoonten en wetten hoefden te houden. Dat was ook pragmatisch van ze want de Grieken en Romeinen hadden dat nooit gedaan. Je hoefde niet eerst Joods te worden als je je tot het Christendom bekeerde. En dat is nog steeds zo. Gelukkig maar. Het Christendom is geen Islam waar je je vooral gehoorzaam aan de wetten moet houden, net als in het Jodendom. De kruisdood heeft alles veranderd.
Thomas, bekeerde heiden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 11 november 2011, 22:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 15:54
Onderwerp: Storingen
|
|
|
RENATE619 schreef: | Ik ben het met je eens, maar de suggestie om een andere browser te proberen tot de problemen zijn opgelost vind ik wel goed. Daarbij is het misschien goed om de algemene voorwaarden eens door te nemen. Cm stelt namelijk totaal geen garanties voor goede werking van de site en schuift hierin alle verantwoordelijkheid van zich af. Volgens mij zijn we allemaal akkoord gegaan met deze overeenkomst alvorens we een lidmaatschap konden aangaan. |
Dat is wel zo maar je moet wel omdat je anders CM niet op kan. Van een echt overleg is natuurlijk geen sprake en feitelijk dicteert CM de voorwaarden. Ik geef ze overigens wel gelijk want anders is het onwerkbaar voor ze. Daar staat dan wel een morele plicht tegenover dat de site het goed moet doen en als het eens mis gaat er wel een inspanningsverplichting is en moet zijn om de boel zo snel mogelijk weer draaiende te krijgen. CM is gewoon een bedrijf hoor en in deze sector is de belangrijkste verplichting dat de site bereikbaar is en functioneert. Als ze bandbreedte bij moeten kopen om redenen van traagheid en onbereikbaarheid dan behoren ze dat ook te doen. Bedenk overigens dat een site als CM wel kwetsbaar is.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|