ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:22
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

LEANNE226 schreef:
Ik kan hem in mijn market niet vinden Boze smiley
Ik wil ook een regnbuipingel op mijn sony xperia!

Ja, hij is echt superleuk...
Ik hoorde wel van een collega dat toen haar regenbui 's nachts een aantal keren af was gegaan haar man boos zei: of die iphone in de logeerkamer of ik....
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:19
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!

PETRA944 schreef:
willemijn dit is de laatste keer, blijf het niet herhalen tegen je, maar iemand die leugens over me neerschrijft die negeer ik. dus je kan wel iedere keer op me blijven reageren. maar daar ga ik niet op in. en jij ziet het niet, maar ik zie het wel dat sommiggen hier verbitterd zijn geraakt in het leven, die vrijheid heb ik om voor die mensen een oproep voor gebed te doen.

Gelukkig bepaal ik hier zelf wat ik hier schrijf, en het feit dat je iemand wil negeren is verre van christelijk te noemen dus komen je andere topics ook niet zo geloofwaardig over...in mijn ogen dan...
Verder hoef je niet zo te dreigen met : dit is de laatste keer? Je hebt het niet tegen een kind, dit even voor alle duidelijkheid........ben een stuk ouder dan jij bent en heb ook wat meer levenservaring zo te lezen...Dus dat badinerende , dit is de laatste keer zeg dat tegen je kinderen maar niet tegen mij.....
Eigenlijk ook wel weer komisch om te lezen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:45
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...

CHATULIEM619 schreef:
Je b idt niet in tongen om in trance te geraken of om een ervaring te zoeken. Je bidt tot God...

Ja, daar heb ik het ook over......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:42

ROELANDE345 schreef:
bedankt!

Weet je wat ook een leuke app is? Shazam, als je dan een leuk liedje op de radio hoort hou je je telefoon ervoor en zie je de titel van het liedje en wie het zingt verschijnen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:39

CHATULIEM619 schreef:
Het kwam echt zo over Willemijn. Omdat je dat fietsverhaal belachelijk vond, vind je dit ook belachelijk. Maar goed, je geeft zelf aan dat je het niet zo meende..

Het was een waar verhaal en absoluut niet belachelijk bedoeld
Maar je weet zelf ook als geen ander denk ik dat er inderdaad zo gedacht wordt binnen Evangelie kringen en dat gaf ik er mee aan.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:37

PETRA944 schreef:
fietsverhaal zijn meer verhalen van gods voorzienigheid zoals roelande beschreef, wonderen zijn mooier, zo roep ik hier op dit topic op voor iedereen die in wonderen gelooft en er in dat jezus echt leeft. om te bidden dat godsgeest op dit forum mag overheersen en jezus sommige harten, van sommigge mensen hier mag aanraken die verbitterd in het leven zijn geraakt. dat Jezus hun wonden heelt en dat ze onze wonderbaarlijke god beter mogen leren kennen, die van ons allen houd met een onvoorwaarlijke liefde.

Zolang jij nog schrijft als je iets niet zint: ik negeer je voortaan.....zou ik zo zeggen verbeter de wereld maar begin bij jezelf.......
Ik sta gelukkig absoluut niet verbitterd in het leven Godzijdank niet en meerderen hier toch niet?
Er worden hier wel discussies gevoerd waar de meningen erg uiteen lopen maar is dat verbitterd?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:03

CHATULIEM619 schreef:
O ja hoor. Ben ik me echt wel van bewust. Maar het frappante is, dat ik het al gehoord had voordat hij aan het kamp meedeed. Zijn moeder was zo enthousiast dat ze het verteld heeft. En ik heb nu kunnen zien hoe hij echt veranderd is. En als dan blijkt dat hij helemaal niet naar een speciale school hoeft, vind ik dat een wonder. Hoe je het ook wilt noemen, die jongen zelf heeft er de meeste zegen van, en daar gaat het toch uiteindelijk om? Wij kunnen er om kissebissen, maar doet dat er uiteindelijk toe? En het is niet te vergelijken met een fiets vind ik. Maar goed als jij dat fietsverhaaltje erbij wilt noemen om dit belachelijk te maken, is voor jouw rekening.

Ik maak het niet belachelijk, dat vertelde echt een Evangelie iemand aan mij......dus gebruikte ik het als voorbeeld....dus het is echt een Evangelische gedachte van mijn fiets.....Wonderen gebeuren daar nu eenmaal te kust en te keur......mooi toch als je dat zo kan ervaren?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:59

ROELANDE345 schreef:
oh welke app is dat?

Weerplaza.....ik heb vandaag al diverse keren de regenbui gehoord..... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:17

ROELANDE345 schreef:
Tuurlijk Willemijn, wij van de evangelische hoek zien gemiddeld elke 3 minuten in iets een wonder, maar ja das geen wonder als je evangelisch bent, blij dat jij dat prima vindt
Knipoog smiley
Het was trouwens pas echt een wonder geweest als jij het hier met Chat eens was. Maar als jij dit soort dingen mazzel wilt noemen vind ik dat op mijn beurt ook weer prima.

Roelande@als mijn fiets gestolen wordt en ik ben nog net verzekerd dan noem ik dat geen wonder maar Gods voorzienigheid
Lachende smiley

Hoef je niet gelijk zo haajerig te reageren? Blijkbaar een gevoelige snaar geraakt?
Enige nuchterheid in het leven kan geen kwaad hoor......en occult noem ik het niet........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 augustus 2012, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:15

CHATULIEM619 schreef:
Zullen we het weer eens over tongentaal hebben? Er zijn twee boeken, die ik onder de aandacht wil brengen:
en
Negen uur 's morgens van D.J. Bennett. Geen recensie helaas.

Tongentaal kan je misschien best vergelijken met christelijke meditatie. Voordat je in tongentaal praat stel je je toch ook open voor God? en kom je bij een diepere laag zodat het redenerend verstand als het ware wegvalt en je als het ware in de Heer komt?
Nou, zoiets is christelijke meditatie en yoga ook
alleen praat je dan niet in tongen maar stel je jezelf ook open voor God.....
Kijk maar eens naar zo'n grote geloofsgemeenschap als Taize bv, ook liederen die in de stilte steeds herhaald worden ,dit soort vieringen vind ook regelmatig in gewone kerken plaats.....En zijn aan te bevelen voor degene die verstilling zoekt.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 augustus 2012, 17:55
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:09

[quote=ROELANDE345]

Ik heb dat verandert in: Maar zet je fiets op slot..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 17:00

CHATULIEM619 schreef:
Ogenschijnlijk zag je niets aan hem. Hij speelde met andere jongens, hij lachte af en toe en je kon zien dat hij zich thuis voelde. Kees deed gewoon mee met de rest....wat had hij een plezier op het kamp.

Automatisch gingen mijn gedachten uit naar twee jaar geleden. Kees had PDD NOS hadden de ouders verteld. En ach, PDD NOS, er zijn variaties, ik haalde mn schouders op, zal wel.
Maar deze PDD NOS was ernstig, heel ernstig. De eerste middag begon het al. Binnen twee minuten liep hij bij zn groepje weg en was kwaad, heel kwaad. Er was geen land met hem te bezeilen. Na hem weer voorzichtig terug te brengen naar zn groepje, was het na een kwartiertje weer mis. En eigenlijk ging het die hele week zo door. Boze buien kwamen en gingen, en we legden ons erbij neer dat hij zo was....

Vorig jaar wilde hij weer mee. En het begon eigenlijk precies hetzelfde, hij wilde de bal hebben en kreeg hem niet. Boos liep hij weer weg. Ik weet niet waarom ik het deed, maar ik herkende iets in hem. Kinderen met PDD NOS zijn snel boos. Vooral als ze in een onveilige omgeving zijn. En die boosheid kan snel een gevangenis voor ze worden. Ze willen wel weer meedoen, maar ze kunnen het gewoonweg niet. Die boosheid houdt ze ahw gevangen. Ik nam zn beide handen en zei tegen hem: doe maar eens flink boos. Hij greep mn handen en begon er in te knijpen, begon te grommen, en na een tijdje zei hij: het is over. En hij kon weer gaan spelen in de groep. Ik merkte toen, dat die boze bui zelf het probleem was. Hij was boos, wilde weer normaal kunnen doen, maar zag geen weg meer terug. Nu had hij het middel gevonden om uit zijn boze buien te komen. Tijdens die week kwam hij naar ons toe als hij zich boos voelde worden, na het gebruikelijke gegrom kon hij weer met zn vriendjes gaan spelen. Zonder dat ik echt merkte dat er iets veranderd was, was er voor hem een heleboel gebeurd.
Zn ouders hadden al regelingen getroffen om naar een aparte school te gaan. Hij was niet meer te handhaven op een normale school. Toen hij terugkwam uit het kamp, was de verandering zo groot dat hij gewoon op de school kon blijven waar hij was.
Nu zag ik hem na een jaar weer. En zoals ik al eerder vermeldde, er was niets meer te zien van zijn boosheid, wat zo lang het kenmerk van zijn gedrag was geweest. Hij deed gewoon mee met alle spelletjes en met de bonte avond. Een gewone jongen op het kamp.
Ik wil niet zeggen dat hij genezen was van PDD NOS. Dat zou teveel zijn van het goede. Ook wil ik niet zeggen, dat wij ervoor gezorgd hadden dat hij beter om kon gaan met de nieuwe impulsen van zo'n kamp. Maar zelf vind ik dit het grootste wonder wat ik ooit gezien heb. Hoe een jongen, die zo onhandelbaar was, nu opeens kon luisteren en gewoon meedoen..niet alleen op het kamp., maar ook in zijn dagelijks leven. God is groot, en God verandert mensen..Halleluja

Het is wel een Evangelische gedachtegang die je hier neerzet he? Dit soort dingen kan ook zonder dat je gelijk het als een wonder van God beschouwd.....Binnen andere reguliere gebeurtenissen gebeuren deze zaken toch ook? Wonder is een term die om de klip klap valt bij Evangelie gemeentes en als je daarin geloofd is dat prima.
Als mijn fiets gestolen is en ik was nog een week verzekerd zou een Evangelie mens spreken van een wonder, ik denk dan, ik heb gewoon mazzel.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 12:00

JANS221 schreef:
Ja kijk, dat mis ik nu allemaal met m`n nokiaatje!

Ik werd vannacht wel even wakker van de regenbui die mijn phone liet horen...... Knipoog smiley
Leuk speelgoed in ieder geval....
CM zou eigenlijk ook een app moeten hebben. Je kan wel op je Iphone CM krijgen maar een eigen CM app zou ook wel leuk zijn...Hoewel????
Soms is het ook wel prettig, even geen CM...

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 augustus 2012, 12:12
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:57

[quote=PETRA944]

Zo heeft iedereen op CM zijn eigen levensverhaal. En je kan niet van erger of minder erg spreken vind ik altijd.........Gaat ook vaak over de verhalen die niet verteld worden........die zijn vaak het ergst.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:55

[quote=THOMAS968]

Mijn fiets is gestolen in een elektronisch bewaakte fietsenstalling, samen met nog een aantal fietsen....
Dus eigen schuld? Welnee, slimme mensen die met een oude fiets en pinpas de fietsenstalling ingaan en vervolgens sloten doorbreken van nieuwe fietsen en er daarmee weer mee naar buiten gaan.....Hebben ze voor 1, 40 een nieuwe fiets.......
Had ik daarvoor moeten bidden? Je hebt geen leven meer toch als je er niet op kan vertrouwen dat je fiets niet goed staat in een stalling???????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:52
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

CHATULIEM619 schreef:
Het verbaast me ten eerste hoe vertalingen in staat zijn om alles moeilijker te maken dan dat er staat. Eerlijk gezegd, hoe vaak ik NBG51 ook lees, ik vind het nog steeds ingewikkeld. En dan durf ik de SV niet eens op te slaan over dit gedeelte, want dat zal wel weer Russisch voor me zijn.

Filia verwees terecht naar dit gedeelte, omdat dit in feite de kern van de polemiek bevat. Kolossenzen is geschreven om de mensen te waarschuwen voor de dwaalleer van het gnosticisme. En de gnostiek is nog steeds levend, misschien in een nieuw jasje, maar we kunnen de lijn heel gemakkelijk leggen naar yoga en TM.
De dwaalleer was qua inhoud hetzelfde, waarom zou je niet dmv meditatie God ontmoeten? Paulus noemt dit een zelfbedachte godsdienst. Mensen die op gaan in zelfvernedering en verachting van het lichaam om op deze manier geestelijke ervaringen op te doen. Zelfbedachte wijsheid, hoe opvallend is het dat mensen zo wijs overkomen he, het lijkt zo logisch. Ondertussen is het aards en demonisch. Laat je niet verleiden door goede praat, maar onderzoek Gods Woord is mijn advies...

Als je je goed verdiept in de Bijbel zie je dat christelijke meditatie al vroeg zijn oorsprong vond in de Bijbel.In de Latijnse Bijbelvertaling wordt het genoemd meditari en dat is vertaald uit het woord Hebreeuwse woord hgh....dit betekent herkauwen, herhalen dus zodat het woord goed tot je doordringt
Joden doen dat met woorden uit de Thora, je overpeinst de woorden als het ware..
De Bijbel is alle eeuwen door de bron geweest waaruit de christelijke traditie putte, ook in het geval van de meditatie. Noem als voorbeeld maar even het Onze Vader. Dit gebed is door de eeuwen heen het onderwerp geweest van theologische, meditatieve en mystieke doordenking.
Juist om de voorthollende gedachten tot rust te brengen en je hart te openen voor God..
Ik kan zo nog wel even doorgaan met verhalen uit de Bijbel maar dan krijg je van die lange lappen tekst, zal ik niemand aandoen......
Dus tja, het is net met wat voor blik je er naar kijkt he? Dus beste Chatuliem, ik zou er maar wat minder denigrerend naar kijken en het zeer zeker niet als een zelfbedachte wijsheid omschrijven......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 26 augustus 2012, 12:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 11:36

JANS221 schreef:
Ik geloof dat ik mijn Nokia 6230i uit het jaar 2005 ook maar eens ga vervangen. Niet kapot te krijgen......
Nog geen idee wat ik dan ga kopen......

Ik kan je de nieuwste Iphone aanraden, reuze handig......ik heb een appp erop dan geeft hij een regenbuitje als het in je buurt over een halfuurtje gaat regenen.....lekker belangrijk natuurlijk maar wel leuk......
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 09:16
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie

PETRA944 schreef:
in de kracht staan, moet ik hierbij denken, jezus geeft je stromen van levend water, en dat water stroomt weer door via jou na anderen. Die stromen van levend water geven je kracht.

Hoe stroomt het dan via jou naar anderen? Hoe zie je dat in de praktijk???
Mooie woorden opschrijven is één maar de praktijk is dat niet het allerbelangrijkste?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 06:30

IJSJE204 schreef:
Het kan even relativeren, het weer. Daar kunnen we blijkbaar allemaal over praten zonder echt heftige emoties. En het is er, of we willen of niet en het is altijd een momentopname.
Willemijn, houd je verre van onaangename mensen. Dat is niet goed voor je (humeur). Je groeit van mensen die het goed met je voorhebben, van mensen die positief in het leven staan. Laat links liggen waar je slecht mee uit de voeten kunt en neem aan waar je iets aan hebt.
Aan sommige dingen kun je niets doen, maar ook de mensen die je nu verbazen maken een ontwikkeling door. Over twintig jaar denken ze waarschijnlijk heel anders dan nu. Er mag zelfs al gescheiden worden, dat is een grote vooruitgang!
Slaap lekker!

De theorie is altijd wat weerbarstiger dan de praktijk he? En jouw stukje zou ik ook aan een ander schrijven....En de praktijk is ook wel dat mensen niet altijd een positieve ontwikkeling doormaken, integendeel zelfs........Maar blijft staan dat je niet in je vroomheid de meest afschuwelijke dingen mag zeggen/schrijven.......
En er mag gescheiden worden???Er wordt gescheiden tegenwoordig kan je beter stellen.....

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 23:06

FILIA110 schreef:
Volgens mij is daar m.i. niets op tegen lijkt me Clown smiley

Als je dat ook al iedere keer moet doen als je je fiets ergens neerzet..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 23:05

VISSER278 schreef:
mijn mooiste moment is toch gekomen............een hele lieve , bemoedigende mail vanavond , die me helemaal uit mn dippie hielp. Lachende smiley

wees eens wat uitgebreider Visser, kom ik misschien ook uit mijn CM dippie......
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:59

IJSJE204 schreef:
Je kookt Willemijn!
Laat het los, je doet niets fout als je aan yoga doet. Het is goed voor lijf en leden en voor je geest. Gewoon lekker grondgymnastiek, meer niet.
Weet je, ik heb me voorgenomen om niet meer te kijken op topics met enge titels als hel, verdoemenis, duivels en wat dies meer zij.
Gewoon over het weer praten is ook ok! En over de dingen die echt belangrijk zijn kun je praten met mensen die er voor jou toe doen.
Via mail, of chatten of in een gesprek.
Je hoeft niet elke mening te delen. GODdank niet!

Koken is het niet zozeer, ik ben veel meer hoogst verbaasd in mensen die pretenderen christenen te zijn en denken dat ze alles kunnen en vooral mogen schrijven ....te triest voor woorden...
Enne, over het weer praten wordt hier volgens mij al veel teveel gedaan maar dat is ook echt Hollands he?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 25 augustus 2012, 23:03
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:28

CHRISHEIJ019 schreef:
En toch is je uitspraak hier geen Christelijke uitspraak.
Ik denk dat God haar wel degelijk heeft geholpen om te stoppen met roken.
Als ze in jou gezegdes manier van spreken had gesproken dan zou ze zeggen.
"Ik ben in eigen kracht gestopt met roken".
Maar zo is het niet.
Aangezien God haar al op het idee bracht om te stoppen.

Als je bid; Vader wilt U zorgen dat mijn fiets er straks nog staat en God is van mening dat, dat goed voor je is dat zal hij er nog staan.
Of jij hem nu op slot hebt gezet of niet.

God is de Alpha en de Omega.

Wat denk je als je hoofdpijn hebt neem je een asperientje.
Ik weet dat als je bijvoorbeeld geen asperientjes zou hebben God je nog steeds van je hoofdpijn wil afhelpen.
Het is zelfs zo dat als je ze wel in huis hebt, maar je vraagt het aan God in plaats van dat je een asperientje neemt, kan het dat Hij je geneest van je hoofdpijn.
Het kan natuurlijk ook dat Hij het beter vind dat je hoofdpijn hebt om je wat te leren.
Daarom bid je; niet mijn, maar Uw wil geschiedde.

Toen jij tot geloof kwam, dat was jij niet hoor.
God was het Die je deed geloven.

Mijn fiets is recent gestolen en jij beweerd nu -als ik het goed begrijp- dat ik had moeten bidden dat hij niet gestolen werd???? Er is ook nog zoiets van dat het normaal is dat je van andermans spullen afblijft.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:25

IJSJE204 schreef:
Ik doe aan yoga, heb een tijdje pilletjes gehad om wat blijer te worden. Net als zoveel mensen hier als ze ervoor uit zouden durven komen.
Ik geloof in God, in Allah, in alle andere goden met een vraagteken en vooral in mezelf en in de mensheid.
Het goede doen en nastreven is mijn doel.
Met respect voor andersdenkenden.
En toch heb ik erg veel moeite met verschillende onderwerpen die ik op CM lees. Omdat de toon zo hard en (ver)oordelend is.
Een beetje mildheid misstaat niemand.
Zei ze dapper.

Je hebt helemaal gelijk met je opmerking dat de toon op CM hier zo hard en veroordelend is.
Ik hoorde afgelopen week op één dag:

Je haalt mensen door het slijk
Je doet gemeen
Je liegt
ik negeer je voortaan(je bestaat dus niet meer voor me)
je bent een egokletser
jij denkt dat je en betere christen bent dan anderen(komt niet eens bij me op)
je praat onder je niveau
En dan heb ik het nog maar niet om die vreselijke mailtjes die ik heb ontvangen over hoe duivels yoga wel niet is en dat ik wel in de hel zal komen......

Waarom? Omdat ik de dingen wat anders bekijk......
Wel mag je mij met van alles om de oren slaan omdat ik om yoga zit (gewoon gezellig met een paar vriendinnen iedere week) want dat is occult......
Die dag hoorde ik ook nog het verhaal dat ik getrouwd was en relaties had met verschillende mannen.....pfff zou me allemaal veel te druk worden...

Waar draait het om als je christen bent? Dat je alles maar klakkeloos kan neerschrijven over de ander? Dat je van alles maar mag vinden? Vooral over de ander?
Of draait het erom dat je jezelf zo vroom mogelijk hier neerzet? Want mooie christelijke stukjes daar ontbreekt het hier niet aan......maar zijn die wel zo geloofwaardig dan?
Is het niet de bedoeling dat je als christenen met aandacht leeft voor de mensen op ons heen en voor de dingen die ons overkomen?
Ook al begrijp je de ander niet? Het is zo makkelijk om de ander met Bijbelteksten om de oren te slaan? Sommige CM leden denken de wijsheid in pacht te hebben en gedragen zich ook zo.....

Dus ijsje...ik ben het helemaal met je eens....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:23
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?

CHATULIEM619 schreef:
Er staat een heleboel over tongen spreken in de bijbel. Het vormde een essentieel onderdeel van de geloofsbeleving van de eerste gemeentes. Iedereen die tot bekering kwam, werd gedoopt en werd gebeden voor de doop in de Geest. Als teken daarvan werd het in tongen spreken gezien.

Uit mn hoofd kan ik je vier redenen opnoemen:
1. Het versterkt je gebedsleven. Je bidt door de Geest geleid naar God toe...
2. Het verdiept je geestelijk inzicht. Je krijgt geestelijke ogen om te doorgronden wat er aan de hand is.
3. Het opent de weg naar de andere gaven, zoals gaven van genezingen en profetie en onderscheiden van geesten.
4. Het ondersteunt je bij de geestelijke strijd. Het wordt zelfs genoemd als een onderdeel van de geestelijke wapenrusting (Ef.6:18)

En btw vind je de Statenvertaling begrijpelijke taal? Ik denk daar iets anders over.

Dus eigenlijk heeft in tongen spreken en christelijke meditatie het zelfde doel? waarom is het een dan christelijk en het ander occult?????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:08
BerichtOnderwerp: Toetsing en onderscheiding

MARISKA601 schreef:
Ik geloof niet zomaar iemand die zegt een profeet te zijn.
Heb zal lui op cm voorbij zien komen die dat zeiden.
En aan hun boodschap had ik niks.

Maar misschien had een ander er wel wat aan? Ook een optie natuurlijk....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 10:07

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb diverse keren meegemaakt dat ze er heel goed mee om konden gaan. Het is grappig als je mensen vanuit de traditionele kerk opeens gaan klappen en hun handen omhoog gaan doen. Meestal komen ze met een positieve houding in de gemeente omdat ze zelf ook naar iets anders op zoek zijn. En criticasters zul je altijd hebben..welkom terug Mariska.

Waarom is dat grappig? Zo doe je die mensen te kort om het maar grappig te vinden? Denk je dat je alleen maar traditioneel kan denken als je in zo'n kerk zit? Dus dan zou jij alleen maar evangelisch kunnen denken en ervaren??? Beetje kortzichtig Chatuliem......En nogmaals je hoeft niet altijd naar iets anders op zoek te gaan als je een shopt bij een andere kerk.....je blik verruimen heet dat ook weleens zoals ik al in het vorige stukje schreef.....en criticasters heb je inderdaad altijd en vaak ten onrechte en in de naam van God ook nog nota bene......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 09:56

CHATULIEM619 schreef:
. Er zijn legio voorbeelden te vinden in de NBG en de Statenvertaling. Dan kun je bv denken aan de positie van de vrouw in de gemeente. Ook de concordante vertaling van de SV geeft verwarring. Bij de NBV is deze kans minder groot, aangezien er meerdere vertalers mee bezig zijn geweest. Het grote voordeel is, dat ze zelfs de namen van de vertalers weergeven, een indrukwekkende lijst.

Je kunt je vragen erbij stellen, maar zo ging het ook in de eerste gemeentes. En meestal hebben mensen wel door wat er aan de hand is. Ze zijn per slot van rekening in een evangelische gemeente.

Oh, en als je in een evangelische gemeente bent heb je door wat er aan de hand is? Weleens van bezoekers gehoord? Van mensen die verder kijken dan hun neus lang is? Om zich er echt een mening over te kunnen vormen en niet een oordeel hebben alleen van horen zeggen of omdat je een tekst in de bijbel zo kan interrumperen????
Dat soort mensen bestaat ook Chatuliem...die niet gelijk een oordeel hebben van wat raar of occult.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 08:22

CARMEN073 schreef:
Toch nog ff on topic...

Persoonlijk pas ik zo'n beetje de definitie van Wikipedia toe op de term satanisme.

Binnen deze definitie betreft het dus mensen die er bewust voor kiezen om satan te aanbidden en te dienen. En hoewel satanisme dus bestaat, geloof ik dat God mij duidelijk heeft gemaakt dat de term 'satanisten' niet terecht is. Deze term suggereert dat deze mensen satan toebehoren en, hoewel ze dit zouden willen, het laatste woord is daarover nog niet gezegd.

Gods hart gaat uit naar ieder mensenkind; of ze nu bewust tegen Hem kiezen of onbewust. Jezus is voor iedereen gestorven; geen zonde is te groot voor Hem.

Wij hebben tenslotte niet te strijden tegen vlees en bloed. Dus alle aandacht voor het satanisme ten spijt; iedereen moet van het juk en de leugens van de boze bevrijd worden. De Waarheid zet vrij; en Jezus is de Waarheid.

Maar hoe vertaal je deze wijsheid in je dagelijks leven? De praktijk in het leven is ettelijke malen weerbarstiger......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 21:20

MIEKE364 schreef:
rare vooringenomenheid over hoe ik in het leven sta. een typisch voorbeeld van wat ik bedoel. Egogekletter....ik ben een betere christen dan jij, dat zeg je eigenlijk....

Ik ga het niet nog eens uitleggen, Willemijn....een veelheid van woorden etc etc

Dat zeg ik helemaal niet, dat is jouw invulling...... ik heb het nooit over betere en slechtere christenen , jij blijkbaar wel....en rare vooringenomenheid kan er nog wel bij van wat ik vandaag allemaal over me heen heb gehad.....

Maar je mag op CM geen kritiek hebben op wat voor mensen heilige huisjes zijn, andersom mag je wel van alles naar je toegeworpen krijgen, zoals Shanita al schreef... Over egogekletter en christelijkheid gesproken...... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 22 augustus 2012, 21:24
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 ... 180 Volgende
Pagina 43 van 180