Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 18:42
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd is het uitermate onprettig om zo aangesproken te worden. En verder zou ik maar eens een keer wat minder grote onzin opschrijven...Want nergens verpicht te bijbel dat er alleen in de jordaan gedoopt mag worden. |
Zelfs Paulus een Jood, dus besneden, liet zich dopen, en dan zegt de kerk (van nu) dat de Kinderdoop i.p.v. de besnijdenis is gekomen. Handelingen 21:39 Paulus zei: ‘Ik ben een Jood uit Tarsus in Cilicië, burger van een niet onbelangrijke stad. Ik zou graag willen dat u me toestemming geeft om het volk toe te spreken.’
Handelingen 9:17 Ananias vertrok en ging naar het huis, waar hij Saulus de handen oplegde, terwijl hij zei: ‘Saul, broeder, ik ben gezonden door de Heer, door Jezus, die aan u verschenen is op de weg hierheen, om ervoor te zorgen dat u weer kunt zien en vervuld wordt van de heilige Geest.’ 18 Meteen was het alsof er schellen van Saulus’ ogen vielen; hij kon weer zien, stond op en liet zich dopen,
Ik heb hieronder een verwijzing staan naar een site "Bijbelse lijnen voor de kinderdoop" geschreven door ds. A. Rebel, door drs. W. Steenbergen en dr. T. Brienen. naar aanleiding van de classisvergadering te Dordrecht.
http://home.solcon.nl/sbvdm/Brienen_kinderdoop.htm
Wat mij persoonlijk opvalt is hoe men laatdunkend schrijft over "hun" de "tegenstanders" (pinkster- evangelisch gerelateerde gemeenten) van de Kinderdoop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:58
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Toen ik het Pieterpad door Drenthe liep, vond ik bijna alles mooi om te zien en te ervaren.
Coevorden, Sleen, Schoonlo0, Rolde, Zuidlaren en dan Groningen in. Ik liep niet al te ver van waar nu de Nieuwjaarswandeling is.
Drenthe is mooi en heerlijk leeg |
En de mooiste dorpen noem je niet ?? Schoonoord -- de Kiel ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:57
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Niet boos worden Cross Groningen zal ook best mooie plekjes hebben. |
Boos worden op jou .... echt niet !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:43
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Hoi Cross,
Je link bekeken, maar dat een jongen aan zijn vader vraagt of die hem wil zegenen en daar zoveel van af laat hangen? ( alleen je link bekeken..)
Ik vind dit maar vreemd. |
Ik snap niet goed wat je vreemd vind ?? De link, de jongen die zich laat zegenen door zijn vader, of de vader die zich vereerd voelt dat hij zijn zoon mag zegenen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 12:09
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Marijan....jij bent het zonnetje vanmiddag,
dus het komt goed......Chat zal best mooie plekjes van Groningen laten zien.
Ik wens jullie een hele gezellige middag toe,
en zal aan jullie denken ...als ik langs die koude ijsbaan sta. |
Groningen ?? Dacht het niet ..... Drenthe !! Dacht het wel .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | is die emoticon symbool voor "een bord voor je kop hebben", cross? |
YEP
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:20
Onderwerp: Samengesteld
|
|
|
PIETER649 schreef: | zingtie nog valser dan S. ???? |
Kan dat dan ??
(die zingt zo vals dat de snaren van mijn gitaar spontaan knapten)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:16
Onderwerp: Uiterlijk of innerlijk
|
|
|
MENNE507 schreef: | Veel mensen (mannen nog meer dan vrouwen) bouwen een muurtje om zich heen. Ik vind het wel belangrijk om genoeg tijd met een ander te besteden om op zijn minst een blik over de muurtjes te werpen.
Op je instincten afgaan kan ook best werken hoor, maar hoeveel parels mis je omdat je er niet in slaagt de persoon te zien voor wat hij/zij is? |
Als je weet wat er zich achter het muurtje bevindt, dan kun je ook beginnen met het muurtje steen voor steen af te breken. Hierdoor leer je elkaar niet alleen beter kennen, maar zal er ook een band van vertrouwen ontstaan (waardoor de liefde (opnieuw) kan (op)bloeien)) ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 18:09
Onderwerp: Samengesteld
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas, één ding kan ik niet goed. Vals zingen. Ik vind het altijd een hele prestatie als mensen dat wel kunnen... |
Dan was het zeker een kat die ik hoorde 18 december ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 17:53
Onderwerp: Zat 5 febr Uit in Leeuwarden
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | weer in het hoge noorden...die nieuwjaarswandeling ook al... zo gauw er iets in gouda komt....ben ik van de partij beloofd! kom ik op de fiets! |
Kom op Angelique, weer in het hoge noorden is wat overdreven. Feessie 18 december was volgens mij redelijk bij jou in de buurt .... Feessie 31 december was zuid / midden Nederland De picknick van afgelopen jaar waren allemaal in midden Nederland BBQ bij Erika was ook midden Nederland Strandwandeling Noordwijk in het westen .... De rondvaart die Herman had gepland was in de Biesbosch, zuid Nederland En dan staan hier niet eens alle activiteiten die in midden / zuiden / westen van Nederland zijn georganiseerd Vind eigenlijk dat het noorden er maar bekaaid vanaf komt .....
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 13 januari 2011, 17:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 17:43
Onderwerp: De mobiele telefoon versus Bijbel
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Nou...ik heb de nieuwste Samsung Galaxy Android maarréh Internet? Internet op mijn labieltje inschakelen? Nee, doe ik maar niet! Erg duur! De hele Bijbel kan ik op de SD 60 GB zetten en overal gaan zitten lezen met m'n labieltje. |
He Gibby, ik heb (onbeperkt) internet op mijn mobieltje + 300 belminuten + 100 sms'jes en dit alles voor 15 euro per maand ..... dus heel duur hoeft het niet te zijn, gewoon ff googlen en naar de voor jou voordeligste optie zoeken Ik heb zelf een sim only abo en heb een Samsung galaxy S I9000 (Android 2.2) gekocht via marktplaats (nieuw in doos voor de helft van de winkelprijs) ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 januari 2011, 17:31
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
He Hr. Duck .... van harte gefeliciteerd met je verjaardag, zie je (jullie) morgen wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 18:14
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Herman, als je bidt, wil dat niet altijd zeggen dat je krijgt waar je om vraagt hoor. Je mag het gebed niet vergelijken met het verlanglijstje van Sinterklaas...Hij geeft je wat goed voor je is, op Zijn tijd...en niet op de jouwe.... Ook ik heb het daar verschrikkelijk moeilijk mee hoor, we hebben veel dezelfde problemen, ik weet wat je voelt. Kan je één ding adviseren Herman: volharden in het gebed! Bid en u zal gegeven zijn, zoekt en gij zult vinden, klopt en u zal worden opengedaan Herman. (Het staat er echt!) Sterkte joh! Angy |
Volgens mij is dit met elkaar in tegenspraak Angelique .... Je krijgt het niet altijd .... of je krijgt het altijd (Bid en u zal gegeven zijn, of toch niet ??)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 18:09
Onderwerp: Gehoord op TV Zender: Family7
|
|
|
PIETER649 schreef: | No.... please say no more!!! enneh... gefeliciteerd, dit verhaaltje staat nu voor de 25e keer op forum sinds ik hier lid ben |
Alleen voor jou Pieter ....
In der Nacht hatte ein Mann einen Traum,: Er träumte, daß er am Strand mit Gott spazieren ging. Am Himmel zogen Szenen seines Lebens an ihm vorbei. Bei jeder Szene bemerkte er zwei Fußstapfen im Sand. Seine Fußstapfen und die von Gott.
Als die letzte Szene an ihm vorbeizog, schaute er zurück auf die Fußstapfen und bemerkte, daß oft nur einPaar Fußstapfen im Sand zu sehen war. Das war während der schwersten und traurigsten Zeit seines Lebens.
Dies betrückte ihn sehr und deshalb fragte er Gott: "Herr Du sagtest,wenn ich mich einmal für Dich entscheide, Würdest Du mich auf all meinen Wegen begleiten. Aber ich sehe, als ich die schwerste Zeit meines Lebens durchmachte, nur ein Paar Fußstapfen im Sand. Ich weiß nicht warum,aber als ich Dich am meisten brauchte,hast Du mich verlassen."
Gott anwortete: Mein liebes Kind, ich liebe Dich und würde Dich nie verlassen. Als Du geprüft wurdest und gelitten hast, da, wo nur ein Paar Fußstapfen zu sehen sind, da habe ich Dich getragen."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 16:02
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
MARY052 schreef: | De laatste maanden gebeuren er veel moeilijke dingen in mijn leven. (ga mij niet vragen wat want daar gaat het mij niet om) Mijn leven staat weer behoorlijk op zijn kop. Ik voel een stuk boosheid naar GOD maar durf dat niet uit te spreken. Herkennen jullie dit en hoe doen jullie dit? En mag je uberhaupt boos worden op GOD??
Mary |
Hoi Mary,
Ik ken het boos zijn op God niet, mijn dankbaarheid is groter. Ik ken wel de waarom vragen, maar daar geeft Hij altijd wel antwoord op, op welke manier dan ook ....
Ik stel me altijd de vraag, "hoe kan ik boos zijn op God, die zijn Eigen Zoon naar deze aarde stuurde, om daar voor ons/mij het Verlossingswerk te volbrengen".
Daarbij weet ik dat satan, de boze, de oorzaak is van alle ellende en niet God.....
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1364
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 15:47
Onderwerp: WAAROM
|
|
|
YES356 schreef: | Papa <-> Almachtig God
God = |
LIEFDE !!!! AGAPE !!!!!
Dank je wel Yes
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 12 januari 2011, 15:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 17:26
|
|
|
PIETER649 schreef: | euh meestal lees ik dan: ... (letterlijk 3 puntjes dus) |
LOL
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 17:17
Onderwerp: honne-ponnetje
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | Daar is het laatste woord nog niet over gezegd, Cross.. |
Heb je zoveel lieve woordjes voor je Saab .....
(hoewel ik "oude schicht van bijna 25" nu niet echt lief vind)
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 11 januari 2011, 17:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 17:13
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Op een iPhone kan het in ieder geval wel.
Thomas |
Op een android ook wel, alleen ff zoeken wat de beste aanbieder is ivm zoeken en vertalingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:41
|
|
|
HANNAH810 schreef: | UUU bent onverbeterlijk!!! |
Maar wel lief ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:32
Onderwerp: rood balkje is weer terug...
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | 1 geluk is er wel diegenen met 3 dgn abbo komen vast niet verlengen het rooie balkjes probleem is er nog steeds mogen we weer met blijdschap ervaren Maar ik weet bijna zeker dat er achter de schermen hard aan gewerkt wordt |
Tss, Bull, dat zeg ik `Gamma`
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 16:26
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zal wel frans zijn, verwacht ik, cross; iets van lief glimdingetje ofzo? |
Mag ik ook lieve woordjes tegen jou zeggen lieve Hannah, of heb je liever een lieve mail
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 11 januari 2011, 16:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:58
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | onderdanig hoeft nou ook weer niet. in een goede relatie ben je aan elkaar gelijk (en aan elkaar gewaagd ) en is er naast wederzijdse liefde ook wederzijds respect: elkaar vrij laten om behalve samen, ook naast elkaar dingen te ondernemen. ik kan me van mijn ouders herinneren dat mijn moeder ook wel eens een weekend samen met een vriendin of nicht weg ging. en ook mijn vader ging nog wel eens een paar dagen de hort op, om de familie uit te pluizen.
ik denk dat als je een partner hebt die continu maar 'ja' en 'amen' zegt, je gauw bent uitgepraat. |
Wat voor lieve woordjes zeg jij eigenlijk tegen je Saab Griffin ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:19
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Waarom is iemand klef....als je elkaar eh...wat liever mag dan een ander, en dat in de chatbox laat blijken? Praktijk voorbeeld..Gibby moet morgen gedotterd worden....en ik leef met hem mee..probeer hem moed in te spreken...en dan ben ik klef....men stoort zich aan mij...men irriteert zich aan mij.... Terwijl hij....Gibby...(ik mag geen chatpap meer zeggen, de pap kwam toehoorders de oren uit.......wij bent allen christelijk toch?????) maar Gibby...heeft mij van uit een diep dal weer opgetrokken tot wat ik nu ben.....God ziet en zag alles...Ik hoop dat diegenen die de pap de oren uit kwam...ooit zullen beseffe wat liefde is... |
Is dit een vraag aan de leden van CM of is dit meer een vraag voor CM ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:16
Onderwerp: pad van geleidelijkheid
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik geef mijn reactie al, ik vertelde dat ik het wat naief van je vind om zo te denken........en wat mijn zonnebril er nu mee te maken heeft???? Slaat ook nergens op .......... |
Gibby staat op zijn eigen profiel (foto 6) ook keurig (zelfs 2 keer) met zonnebril ..... Ik kan me indenken Willemijn dat je iemand pas in de poppetjes van je ogen laat kijken als daar echt reden toe is ....
Maar goed, helemaal off-topic natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 00:08
|
|
|
WILLIE400 schreef: | Gelukkig kan de bijbel tegenwoordig op je mobieltje. is toch wel eens erg handig |
geef ff een link welke ook geschikt is voor Android telefoons ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 januari 2011, 01:34
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
BILLY701 schreef: | jij maakt je zorgen om niks!!!!!! de picknicks die ik heb meegemaakt waren oergezellig |
Gelukkig is het in het voorjaar, dan vallen de eikels nog niet uit de bomen ....
|
|
Naar boven |
|
|