Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 18:43
Onderwerp: invloed van Westers denken op christenen?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Als je in je eentje op een terras gaat koffiedrinken heb je snel aanspraak.......wel jammer dat je niet meteen kunt zien of ze vrijgezel zijn
Er is weinig veranderd,vroeger waren er net zoveel homofielen maar die bleven in een slecht huwelijk hangen of gingen als "vriendinnen" samenwonen.Na je huwelijk (of als pastoor)nam je een "huishoudster in huis die je "tante" noemde......het is alleen meer open geworden. Vrijgezellen vond men vroeger ook al zielig maar dat was voor de grote "echtscheidingshausse" |
Ach geskeje mensen zijn dus niet echt vrijgezel he, die hebben nog te veel sores aan de broek hangen. De enige echte vrijgezel is nooit gebonden geweest, is alleen en beslist niet sielug. Dat is wat die sjaloerse geskeje denken, nah dus eg nie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 14:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | In die tijd waren het huisgenoten Gerrit.....Toen kwam het gewoon veel vaker voor dat twee vrouwen gewoon samenwoonden......en anderen speculeerden of ze nu wat hadden of niet....... |
Kijk dat bedoel ik dus, de ontkennings fase, wat jij zet, dat werd toen wel gezegd. Maar later, velen jaren later kwam het aan het licht, toen waren zij allang naar de eeuwige jachtvelden. Waarom het toen nog eens bevestigd moest worden, dat laat zich raden. Het was toen eigenlijk best gewoon, er werd geen ruchtbaarheid aan gegeven. Tegenwoordig is het een hele hype geworden, iedereen moet uit de kast komen, en iedereen moet het weten. Of je het nu wel of niet wil weten, daar aan hebben ze/we lak aan, alles voor iedereen mogelijk maken. Dan ben ik misschien orthodoks, maar waarom mogen wij dan niet en moeten wel ons van onze mormen en waarden ontdoen. En met de grote meute meedoen, of we willen of niet, het is tegenwoordig wel zo, en dat heb ik ooit aan de lijven ondervonden. Dat je jezelf moet schamen als je gewoon vrijgezel bent, en wordt er vreemd opgekeken, als je het grote HET nog nooit gedaan hebt. En als je het formulier invult, en je laat wat open, dan wordt er gezegd, u bent wat vergeten in te vullen. En dan of toen werd de suggestie op geworpen, u mag het gewoon neer zetten hoor homoseksueel. Dus dat is al jaren normaal, gewoon vrijgezel allang niet meer, je bentn wat of je mankeert wat. Nou, geef mij het oude dan maar.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 10 februari 2012, 18:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 13:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat jij absoluut niet begrijpt wat vrouwelijke theologie inhoudt..... |
Natuurlijk wel, die kreeg ik al heel jong, in groep 1, een heel aardige oude mevrouw, en heel wijs zeker voor vrouwen uit deze tijd. De overeenkomst met nu is, zij woonde samen met een andere vrouw, en dat vonden wij toen maar raar. En het wezenlijke overeenkomst met toen en nu, dat vinden wij nog steeds zo. Dus niks niet iets van deze tijd, het is altijd zo geweest, al meer dan 20 eeuwen. En nu, ach deze eeuw zal wel ook een naam gaan krijgen, de ontkennings eeuw of zoiets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 13:47
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij loopt dan nu ook nog in je berenvel rond en woont in een grot????? Niet blijven hangen in het oude maar meegaan met het nieuwe......doe je zelf toch ook? |
Vrouwelijke theologie, ach dat neem ik u niet kwalijk hoor, simpel voorbeeld voor u, toen was stelen niet goed, nu wel dan? En ik zeg niet dat vernieuwingen niet goed zijn, in tegendeel zelfs, u zegt dat ik in een berenvel rond zou lopen. Integendeel ik ben best modern wat dat aangaat, een schapenvel, die kan je dankzij de multi culti cultuur van tegenwoordig op elke hoek van de straat kopen. Dus gewoon wat vroeger niet kon, kan dat tegenwoordig wel dan? Het is maar net, waar je in gelooft, en in wie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 13:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er lopen bepaalde kerken terug, de meer traditionele kerken zeker...Hoewel die refodromes staan er ook niet voor niets.Maar wat je in tegenstelling tot vroeger ziet is dat er een grote evangelie golf is gekomen en er gewoon een ontzettende groei is van het aantal gemeentes en van diverse soorten......Dus praat je dan over een leegloop? Nee, er is meer verspreiding......mensen hebben veel meer keus... |
Het is net de markt, waar mag je het meeste, voor het zelfde, maar of dat conform het woord is?! In sommige belevingen is het maar mooi afgestemd, in de tijd die wij nu ervaren, of waar we nu in leven. Dat is mooi meegenomen het zelfde geloven, met veel meer mogelijkheden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 21:22
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Volgens mij vriest het hier niet. Het voelt in geval niet zo aan... |
Wist niet dat het tastbaar is hoe voelt het dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 12:25
Onderwerp: Homoseksualiteit
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Christenen denken heel verschillend over homofiliteit. De politiek maar het mogelijk dat zij relaties aan kunnen gaan. Dan rijst bij mij de vraag als je tegen homoseksuele realties bent, waarom wel partijen steunen, die het mogelijk maakt?
Jasmijn heeft openlijk gezegd dat ze een relatie met een vrouw wilt. Ze vroeg ons hoe wij er over dachten. Iedereen gaf zijn mening erover. Zo ik ook. En wat mankeerd er aan om de politiek erbij te halen? |
Wat er aan mankeert om de politiek er bij te halen?! Ik denk dat het niets uitmaakt, over hoe je over dit onderwerp denkt. Als je de politiek er bij gaat halen wordt het helemaal een discussie die kant nog wal gaat raken. Jasmijn vroeg hoe wij er over dachten, hoe zij verder wil, en als je dan al de pleidooien leest, dan komt het bij mij over, dat een wil doorgedrukt moet worden. Als je er tegenin gaat krijg je zo een beetje heel cm in je nek, die er wel in mee kunnen gaan. Dan wordt het geen beleven meer, maar meer een politiek schouwspel. En dan kom je wel uit op wat jij zegt. Maar daar ging het Jasmijn volgens mij niet over, en concreet kan ik mij in de uitspraken van C.Liem volledig vinden. En hoe je het ook wend of keerd, eens worden wij het toch niet, anders hadden wij ook maar 1 kerk gehad in Nederland, en in de wereld. Ik denk dan ook dat de rest te menselijk denkt, je kan nu eenmaal niet alles bedekken onder de mantel der liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 11:47
Onderwerp: Elfstedentocht
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik zal het in het frysk proberen te zeggen tegen je Thomas... ji kinsst et vergaitte |
Het is gewoon de straf die ze nog te wachten stond, voor de moord op Bonefatieus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 februari 2012, 11:29
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Je bent dus bang dat allerlei vormen van relaties toegestaan wordt? Zolang de mensheid bestaat zijn die vormen er al. Alleen de laatste 50 jaar word er meer openheid van zaken gegeven. Zolang je lid bent van een politieke partij die pro abortus is en pro euthanasie en pro homohuwelijk zullen die dingen plaats vinden. Als je tegen al die zaken bent , moet je die partijen ook geen steun geven met verkiezingen.
Gelukkig zijn de meeste politieke partijen tegen pedorelaties. Gelukkig zit de pvvd niet in de 2de kamer. |
En blijft enkel en alleen de SGP nog over, en dat willen de vrouwen weer niet. Die willen weer gelijk gesteld worden aan de man, en zo stemt iedereen naar zijn eigen financieele draagkracht. En zo gaat het allang niet meer over wat Jasmijn wilde weten. dan alleen wat een ieder afzonderlijk zou willen, en elkaar niet meer respecteren hoe die er over denkt. Waar is die wijze vrouw gebleven van het slotje
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 9 februari 2012, 11:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 21:08
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Die firma zou contact met mij opnemen om een afspraak te maken... Maar blijkbaar sta ik helemaal onderaan de lijst... |
Ach Mariska de enige schrale troost die je hebt, je bent niet de enige, ze kunnen het werk niet meer aan. Is wel goed voor de werkgelegenheid, geen loodgieter meer te krijgen, zo heeft ook het nadeel een voordeel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 19:29
|
|
|
MOMO697 schreef: | de reden dat ik graag zou willen weten hoe de redactie hierover denkt is om es duidelijk te horen dat iedereen hier welkom is, mits met een christelijke overtuiging. vond het wel tijd worden omdat de redactie het karakter van de site duidelijk kan neerzetten. |
Je hebt helemaal gelijk en ik heb gereageerd op de verkeerde zag ik. Eigenlijk zouden ze gewoon wat meer opties erbij moeten doen, man zkt man en vrouw zkt vrouw. Uiteindelijk gaat het in de maatschappij er ook zo aan toe, ook in de kerk bijna elke kerk, en daar zet je ze er toch ook niet uit. En ook in elke beleving zitten mensen, voor en tegen, en wij mogen niet wijzen, alleen naar ons zelf kijken. Alleen werd er in deze zelf om gevraagd door Jasmijn, en dan komt ook iedereen aan bod. voor en tegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:47
Onderwerp: Elfstedentocht
|
|
|
Of gewoon lopen. blijf je warm en droog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit heeft alles te maken met het topic hier. Sommige mensen zijn verontwaardigd als je een mening over homoseksualiteit hebt die niet dezelfde is als jij. Maar in bovengenoemde gevallen speelt hetzelfde probleem. Pedofilie wordt immers ook beschreven als geaardheid? Moet je dat dan ook maar accepteren? En wat moet je dan met een vrouw, die twee mannen liefheeft en er echt niet tussen kiezen kan? Of een lerares, die die jongen van 16 toch wel razend aantrekkelijk vindt? De laatste drie worden door de meesten veroordeeld, en terecht overigens, voor homofilie knijpen we maar een oogje dicht..... De verontwaardiging van sommige mensen vind ik onterecht, temeer dat als je iets vraagt, je ook moet verwachten dat mensen een andere mening hebben dan jij. |
Precies. helemaal mee eens,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 18:42
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wel goed lezen Chat, Pieter gaf het als mogelijkheid aan en ik schreef dat ik me dat moeilijk kon voorstellen, dus ik zie niet in waarom ik dat zou moeten bewijzen. Bij Pieter moet je ook een beetje tussen de regels doorlezen, daar zit een stuk van zijn kracht. Ik stel of schreef het niet en denk het ook eerlijk gezegd niet. Ik heb wel vertrouwen in CM op dat punt en zo diep zullen ze echt niet zakken. En wat je slotopmerking betreft: je zou na al die tijd beter moeten weten.
Maar de eerste reactie op haar openhartige stuk was al niet erg gepast en ze heeft er prive volgens Justme klaarblijkelijk meer en van nog lager niveau ontvangen, dat las ik hierboven althans. Treurig als het waar is. Kennelijk heeft CM ook een aantal electronische 'helden' achter het computerscherm zitten, die het fijn vinden iemand die anders is in het geniep te kwetsen. Of kennelijk alleen stoer zijn achter een anoniem computerscherm. Hannah kreeg ze ook maar je kunt met het ene kwaad het andere niet goedpraten. In beide gevallen is het ongepast of erger.
Thomas, onderschrijft de mening van Yes. |
In uw ogen ongepast, die eerste reactie, en er zijn er meer. alleen zij zelf dus niet en wees eerlijk er staat niets ongepast in. Dat er anderen wel prive ongepaste dingen hebben verstuurd, dat heb je ook door kennisgeving aangenomen. Als het zo zou zijn kan de redactie dat toch na gaan, en een gepaste sanctie opleggen?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 13:47
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dat ik na een week wachten op de cv instalateur nog steeds een defecte warmte wisselaar heb.
Heb er maandag er al achteraan gezeten..... |
en heb je hem niet te pakken kunnen krijgen dan kan die ook hard
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 10:25
|
|
|
MOMO697 schreef: | Heb je je vraag ook gemaild naar de redactie? Lijkt me verstandig om het standpunt van de redactie te weten inderdaad. |
Dan zouden zij het met alle proefleden moeten doen, waarom zij geen abonnement afsluiten. Ze is nog een dag lid geweest, zonder ook nog ergens op te hebben gereageerd. Een kennis van mij (vrouw) is ook even proeflid geweest. en heeft zeggen en schrijven het ook maar een paar dagen volgehouden. Daar heeft dus ook geen haan naar gekraaid, en echt leuk en gezellig is het hier ook echt niet meer. Simpel voorbeeld, als je ergens een mening over hebt, en het druist in tegen hoe men er algemeen over denkt. Krijg je een stempel, van farizeeer tot hypocriet, en of neuzelaar. En dan maar het vreemd vinden dat mensen ook af kunnen haken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 februari 2012, 07:23
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ze was proeflid en heeft mogelijk niet verlengd. Ze startte het topic op 4 februari en het is nu zeven. Maar het is een veeg teken dat ze niet even reageerde voor die tijd. En wat onze moderne farizeeers betreft hoop ik maar dat je geen gelijk hebt, net als jezelf waarschijnlijk. Soms schaam ik me voor mijn medechristenen. Geen wonder dat de mensen massaal het geloof loslaten, hoe jammer ook. Ik kan me overigens haast niet voorstellen dat CM haar zou hebben verwijderd.
Thomas |
Ze was proeflid, en heeft gewoon niet verlengd, daar zijn er zo veel van, en het is nogal een uitsprak farizeeers, laten we dan maar zwijgen over meelopers. Het kan ook zo zijn dat ze er geen hoogte van kreeg. door hypocriete mee lopers, die alles goedkeuren, wat in het verleden nog taboe was. En om dat nu te benoemen dat mensen massaal weglopen en het geloof loslaten, en dit onderwerp als argument alleen nemen, is wel heel kort door de bocht. Je kan ook het muntje eens omkeren, zou het niet zo zijn dat mensen steeds meer weglopen, om dat wij God in deze tijd zouden willen zien. Omdat Hij in onze ogen de wet voor ons wel zou willen aanpassen, aan deze tijd. Simpel voorbeeld is de islamitische beleving, die is nog steeds het zelfde als het jaar 0. maar die worden wel steeds groter. En dan bedoel ik wel alleen de normen en de waarden binnen de religie . Denken wij dan niet er te gemakkelijk over, onder het mom zo is het niet bedoeld!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 22:30
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De laatste acht bijdragen gaan al niet meer over het onderwerp. Deze ook niet maar wel met het voorstel om naar het topic terug te gaan.
Thomas. |
Een deelvan het onderwerp is er niet meer, en eigenlijk de belangrijkste. Wat je nu krijgt is het eeuwige touwtrekken wie er gelijk heeft of krijgt. Het onderwerp is al meermalen besproken geweest, en meningen zijn allang bekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 21:10
|
|
|
Het vogeltje is gevlogen en hier voert men nog strijd Zonder mededogen een enkeling die er onder lijd Gelijk zal niemand krijgen eensgezindheid kent men niet Zo nu en dan zal de spanning stijgen achteraf tot vogeltjes verdriet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 11:45
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geen ideeeeeeee vertel eens Gerrit?
Hier ga ik eindelijk eens proberen om toch maar eens de hutspot te maken wil het al 5 dagen eten maar is er nog niet ven gekomen |
Je moet ook eerst hutspot maken alvorens je het gaat eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 februari 2012, 08:04
|
|
|
PIETER649 schreef: | Vastentijd begint pas NA carnaval, dat weet toch iedereen??? |
Ja, alleen de rooms Kattelieke protestanten niet o.ja ut ging over eten, vandaag een bereburger speciaal
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 7 februari 2012, 08:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 21:55
Onderwerp: De klik...
|
|
|
MARIO216 schreef: | En dan als het één dag over tijd is, halve prijs |
Liever geld terug maar dat gaat niet geen garantie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 21:41
Onderwerp: De klik...
|
|
|
MARIO216 schreef: | Weer een leuk stukje:
Het is lastig om een relatie te beginnen. Zeker op afstand. Maar wat is dat toch? Ik schijn maar geen leuke/geschikte partner te kunnen vinden. Standaard ben ik zeker niet. Ook niet iemand die er meteen bovenop duikt. Daarnaast vraag ik misschien wel om verschillende labeltjes. Net als ieder ander heb ik toch wel eisen aan een partner, maar dat klinkt weer zo veeleisend… Een man* zou labeltjes moeten hebben of nog handiger een ingrediënten lijst. Net als op een verpakking. Mag je geen noten? Dan kijk je bij de allergie informatie. Hou je niet van mannen die rocken aangezien jij naar klassiek luistert? Bekijk de achterkant en je weet het. Hmm, ideaal zou ik zeggen! Want hoe makkelijk zou het zijn als je van tevoren wist wat in een man zat? Dan was het selecteren een stuk makkelijker. Ideaal voor FF. Je ingrediëntenlijst komt erop te staan en binnen no time heb je een partner! Maar zoveel ingrediënten, zoveel combinaties en zoveel smaken. Toch lastiger dan gedacht. En je eet ook niet elke dag hetzelfde. Dan spaghetti, dan aardappels en dan een keer nasi. Dan ook maar wisselen van man zodat je smaakpapillen tevreden blijven? Dan een Italiaan, dan een Hollander en daarna een Chinees? Nee. Ook geen oplossing… Aan de andere kant. Met eten probeer je ook eerst allerlei dingen voordat je ontdekt hebt wat je écht lekker vind. Misschien moet je dat met een partner ook. Na verschillende ontmoetingen/dates/relaties weet je eigenlijk pas echt wat je wel of niet wil in een relatie. Je hebt uitgevonden naar welke labeltjes je moet kijken en welke ingrediënten je nodig hebt om een lekkere maaltijd te maken. Maar heb ik de goede labeltjes en bevat ik de goede ingrediënten om samen de perfecte maaltijd te maken? We staan in de goede supermarkt, maar er is geen personeel om mij te helpen en welke schappen moeten ik hebben? Ik vertrouw erop dat uiteindelijk de grote baas van de supermarkt mij bij de juiste ingrediënten brengt….
Zegeltjes erbij?
* man of vrouw lezen. |
En toch, kijk goed wat je uit die supermarkt in huis haald, vaak wordt er doormiddel van reclames , vaak dingen in vermeld die er niet inzitten, Zijn ze niet of niet meer compleet, sommige zijn niet meer te consumeren En wordt een langdurige garantie niet gegeven, en laat ook de betrouwbaarheid te wensen over, Vaak is ook de verpakking beter als de binnenkant, en zijn de meesten ook vaak overbeschildert. En worden zeker geen zegeltje geleverd, na afname van zo,n product.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 19:29
|
|
|
LIEKE000 schreef: | . Ik las dit topic... en de eerste woorden die bij mij opkwamen, waren
......GOD HUILT!!!!....
Waarover........dat mag jezelf invullen.
Sorry mensen, ik moest dit even kwijt. |
Volgens mij heb je helemaal gelijk, althans niet alleen dit topic hoor, maar meer over geheel CM, Die C mogen ze wel weghalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 18:45
|
|
|
YES356 schreef: | ENCYCLO: vooroordelen Zelfst. Naamw. Meervoud van vooroordeel mening die je hebt over een zaak of persoon die je niet goed kent
Als mijn woordkeuze afleid van de inhoud denk het dan maar weg! er is nog al wat geschreven !
zou het mooi vinden als het bij de inhoud blijft! zoals de auteur doet!En dan dicht bij zich zelf en dicht bij het Woord! |
Bedoel ik, wat hebben dan die brave kerkmensen er mee te maken? Encyclo daar heeft ook J het niet over. En doe je uiteindelijk zelf ook met een wijzend vingertje richting en bepaalde bevolkingsgroep. Wat ik wil, mag ook niet dus ik doe het niet, en dat terwijl wij in een wereld leven waar alles kan, en mag, zelfs dat, voor de wereld dan. En dan los van dat, Jasmijn ik hoop dat je heel gelukkig wordt. om bij het onderwerp te blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 16:07
|
|
|
YES356 schreef: | Knap van je!! Dat je tussen alle reacties,meningen(voor)oordelen, zo dicht bij je zelf en de bijbel blijft! En er zo open over blijft delen. Wie zijn wij om te denken in goed of fout? Je zit ergens mee en dat is heel kwetsbaar om dat hier te delen. Wat je vraagt is wat wij er van vinden dat de bijbel er van zegt. Wat je er mee bereikt hebt is dat ik daar over ben gaan lezen in de bijbel. maar ik kan je geen antwoord geven. Ik hoop dat het meer mensen aanzet om over dit onderwerp in de bijbel te gaan lezen! Wat ik wel lees in de bijbel is dat God van mensen houd!(omdat Hij zelf je gemaakt heeft) En niet van brave nette kerkmensen met regeltjes en wetten (of is dat wel een erg moderne vertaling van farizeers en schriftgeleerden) |
Welke (voor) oordelen dan? waarschijnlijk bedoel je opvattingen of andersdenkenden. Vooral mensen die er niet veel of helemaal niets er mee te maken hebben denken toch anders. Maar dat zou ik toch geen vooroordelen willen noemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 februari 2012, 10:13
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Iedereen heeft blijkbaar enkele dagen niet gegeten....
Straks andijviestamp en vis...tonijnsteaks |
Waarschijnlijk aan ut montijakken of aan,t vasten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 februari 2012, 00:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | an kan het natuurlijk ook zo zijn, dat iedereen ook een eigen mening heeft, en dat is met alles zo, je hebt voor en tegenstanders, en er tussen in
Wat is nu de meerwaarde van deze opmerking????? Natuurlijk is het zo maar dat weet toch iedereen mag ik hopen????? |
Deze opmerking heeft dus echt geen meerwaarde, waar reageer je nu inhoudelijk op, in wat jij denkt wat een ander misschien bedoeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:11
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Ja, en als het nog langer blijft vriezen, gaan zeker alle predikanten in de vorstverlet het mot niet gekker worden Of met oorwarmers en mutsen de kansel op
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 4 februari 2012, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:04
|
|
|
PIETER649 schreef: | Eigenlijk is het jammer dat Jasmijn direct de verdedigende kant moet kiezen. Het is haar leven en laten we met elkaar blij zijn dat zij niet, zoals zovelen, hierdoor het geloof de rug toe heeft gekeerd! Ze hoeft zich niet te verdedigen, ze is zoals ze is en als zij daar met zichzelf en voor God uitkomt, wie zijn wij dan om te veroordelen???
Enige tijd geleden werd Annette hier op cm benaderd door een bi-sexuele vrouw. Heel netjes en respectvol overigens. Sterker nog, veel respectvoller dan door diverse hetero-mannen (!)
Waarom is er op cm niet wat meer ruimte om voor die andere geaardheid uit te komen ? Het zal mij niet verbazen als er inmiddels al boze mails naar de redactie zijn gestuurd waarin het onmiddelijke vertrek van deze "verdorven vrouw" geeist word
Al bijna 5 jaar zit ik op cm en ik verbaas me nog regelmatig over de obsessie die hier heerst over de nr.7 zonden. |
Ik ben het helemaal met je eens, maar aan de andere kant vraagt zij zelf hoe andere er over denken. Dan kan het natuurlijk ook zo zijn, dat iedereen ook een eigen mening heeft, en dat is met alles zo, je hebt voor en tegenstanders, en er tussen in.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|