Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:34
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Bovendien heel veel gedronken(thee wel te verstaan)...nuttige zaak dus.... |
Ik zat al haast wat anders te denken om te drinken
Vandaag het maar lekker makkelijk gehouden, en niet veel gekookt, alleen maar een "lapje" gemarineerde schouderkarbonade.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:30
Onderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
|
|
|
FLOWER753 schreef: | Hannah, je kunt mij ook weer toevoegen aan de lijst. Heb je nog een bbq nodig voor dat schaap van Harald? Dan neem ik em gewoon weer mee. |
Graag, want ik denk wel dat er lekker schapie gegeten gaat worden van de bbq.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 21:24
Onderwerp: Is de Antichrist een Moslim ?
|
|
|
Ondanks dat Bart weg is, hier toch even op reageren...
BART347 schreef: | in de koran wordt nadrukkelijk meerdere keren verwezen naar het het evangelie. zo staat er minstens drie keer in dat: "de joden door God verkozen zijn boven de wereldbewoners". ook hebben de joden volgens de koran de torah altijd nauwlettend in ere (origineel) gehouden. |
Toch zijn de Joden minderwaardig aan de moslims, de teksten zijn dus tegenstrijdig met de publieke moslim opinie. Daarnaast contradicteerd de koran ook zichzelf in de teksten waarin de Joden worden vergeleken met apen en varkens.
BART347 schreef: | En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie.. hoe goed kennen moslims de bijbel?, hoe goed kennen ze de koran.....??????!!!!! hoe vaak heb jij dan tot nu toe over het evangelie gesproken met moslims? |
En de moslims kennen de bijbel totaal niet, als ze al lezen, lezen ze de koran, maar over het algemeen laten ze zich de koran vertellen bij monde van de imam. Dus hoe goed kennen ze die werkelijk....
En of de islam de antichrist is? Ik ga daar niet vanuit, wel dat de islam een onderdeel is van de tactiek van de antichrist. Maar de islam bestrijden is dan weer geen geestelijke strijd, maar juist een maatschappelijke strijd. De islam is in de grond een ideologie, het geloof is er een onderdeel van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 22:21
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
JANS221 schreef: | Wat versta jij onder netjes? |
Nou, in dit geval met de stemwijzer dat ik met mijn standpunten uitkom op partijen waar ik op de meeste vlakken overeenstemming mee heb, ten opzichte van de andere partijen.
MAMALOE463 schreef: | Is de SGP en PVV alleen maar netjes Harald |
Nou....... als ik ze vergelijk met de andere partijen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 21:05
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Zou het echt zo kunnen zijn dat bv zoals bij stemwijzer de programmeur de mogelijkheid heeft het kan beinvloeden op welke partij je uitkomt na het invullen van de antwoorden? |
Dat kan er vanaf hangen inderdaad.
Ik heb hem zelf ook gedaan en ik kom wel netjes bij de SGP en PVV uit op 1 en 2, en ga de tweede stemmen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 16:22
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
DJAB697 schreef: | Als Johannes het heeft over God en hoe God liefde is. En paulus over liefde schrijgt in de context van gaven van de Geest en prioriteit. Dan moet je beiden Bijbelboeken/brieven in hun eigen context besturen. Als je het snapt dan pas de toepassing. |
1Joh4 gaat inderdaad over God's liefde naar ons toe. En 1Cor13 over liefde als gave van de Geest voor ons onderling.
Maar daarbij laat 1Cor13 ons ook zien met welke kwaliteiten in de liefde God naar ons toe komt, en nog veel meer dan wij mensen naar God en onderling doen.
Want God komt naar ons toe in lankmoedigheid en goedertierenheid, in goedgunstigheid, God praalt niet, is niet opgeblazen, God kwetst ons niet, God kan Zichzelf zoeken, maar Hij zoekt juist ons, God word niet verbitterd, en rekent ons het kwade niet toe in Jezus, Hij is niet blij als wij ongerechtigheid doen, maar God is blij met de waarheid, Hij bedekt het kwade van ons, en geloofd in ons door Jezus, Hij hoopt op ons, en verdraagt ons. En dit alles in Zijn onvoorwaardelijke liefde voor ons. Als je de bijbel doorleest zie je deze kwaliteiten van God's liefde ook telkens terugkomen, van Genesis tot Openbaringen.
De context zal dan misschien niet helemaal kloppen, maar 1Cor13 geeft ons daarbij ook een blik in God's liefde naar ons toe. en geeft een relatie met God wel meer invulling over Zijn liefde voor ieder persoonlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 21:45
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
DJAB697 schreef: | Als er staat God is liefde, moet dat in de context lezen. en welk woord in welke vorm er in de grondtekst word gebruikt.
|
En hoe zou die context van God's liefde volgens jou dan uitgelegd moeten worden? Kun je dat verder specificeren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 21:22
Onderwerp: roken e.a. "verslavingen
|
|
|
Idd Mamalou, ik heb ook geen verslavingen, ik heb hobby's
En koffie lust ik niet, maar ik heb wel mijn dagelijkse taks aan caffeïne nodig.... Dus maar lekker in koude vorm van genieten.
Quote: | Matt 15:10 Nadat hij de mensen bij zich geroepen had, zei hij tegen hen: ‘Luister en kom tot inzicht. 11 Niet wat de mond in gaat maakt een mens onrein, maar wat de mond uit komt, dat maakt een mens onrein.’ |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 20:45
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
DJAB697 schreef: | Maar niemand kan gered worden door de wet te houden, alleen via geloof in jezus , en door genade? |
Voor Christenen die Jezus aanvaarden klopt dit. Voor Joden die Jezus (nog) niet aanvaarden geld dat zij nog onder de wet leven, maar daarvoor ook genade kunnen ontvangen, net als wij dat kunnen door ons geloof in Jezus.
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 20:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 22:40
|
|
|
DJAB697 schreef: | waarom telt die niet voor hun? het is duidelijk die joden de groep was waar de tekst overging. En het deelhebben betekend niet per defenitie dat ze christenen waren. |
Voor Joden blijft er de mogelijkheid om Jezus te aanvaarden, tot die tijd blijven ze onder de wet, niet onder de HG. De teksten van Hebr gaan over mensen, Jood of anderen, die Jezus als hun verlosser aanvaard hebben, anders hebben ze geen mogelijkheid om te zondigen tegen de HG.
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op zondag 12 augustus 2012, 22:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:56
|
|
|
CARMEN073 schreef: | We beginnen het met terugdraaien van de verhoogde Eigen Risico Zorg. 350 euro; zijn ze nu helemaal gek geworden?!
En iedereen is vergeten dat de zfpremie een aantal jaren geleden ook al is ver10voudigd?!
GR! |
Mogen mannen ook op GR stemmen dan? Deze 2 punten heb ik wel oren naar.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 18:03
|
|
|
DJAB697 schreef: | hebr 6. het gaat hier om mensen die de werken van de Heilig Geest hebben gezien, er van geproeft hebben en er niks mee doen. zoals de farizeers die Jezus en Zijn wonderen afwezen. hoe kunnen ze ooit gered worden?
wat commentaren op die tekst: The second group addressed were Jewish unbelievers who were convinced of the basic truths of the gospel, but who had not placed their faith in Jesus Christ as their own Savior and Lord. They were intellectually persuaded but spiritually uncommitted. These unbelievers are addressed in such passages as Heb_2:1-3; Heb_6:4-6; Heb_10:26-29; and Heb_12:15-17.
|
Om even de kern te pakken ipv de hele post.
Voor de Israelieten/Joden/Farizeeërs gelden deze teksten niet, dat zou tegen Rom 11:17-24 in gaan. Als ze hun geloof niet in Jezus bevestigd hebben, kunnen ze ook nog geen deel hebben aan de HG, en kunnen ze niet vallen onder de teksten van Hebr. Maar kunnen volgens Rom 11 wanneer ze hun geloof wel op Jezus bevestigen. en de HG ontvangen wel weer opnieuw geënt worden op de boom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 17:17
|
|
|
Ik heb mijn quota aan groente en fruit alweer binnen vandaag. Gisteren een bakje aardbeien in de aanbieding gehaald, laten die nu alweer op zijn......
En dan straks nog ff een varkenshaasje met sperziebonen erbij.
Ja, Hannah, erg slecht voor me, al die groente, maar de doctor zegt dat dat wel goed komt ooit....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:23
|
|
|
CARMEN073 schreef: | 1. De stelling dat er nu nog geen mensen in de hel zijn. |
Het hangt er vanaf hoe je de hel definieert. Wat is de hel? Hoe ziet het eruit? Wat gebeurt er in de hel?
De hel is het tegenovergestelde van de hemel, en aangezien God in de hemel is, en Jezus de hel alleen aan het kruis over zich heen kreeg, is de hel de afwezigheid van God.
Als je daar vanuit gaat kunnen mensen al in de hel zijn, al leven ze nog op aarde. Maar zolang er leven is, is er hoop.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:06
Onderwerp: liefde voor waarheid (?)
|
|
|
ROLF230 schreef: | Dit deed hij mijn insziens dus omdat liefde idd belangrijker is dan waarheid. |
Liefde en waarheid zijn beide even belangrijk zoals Petra al aangaf.
Quote: | Waarheid kan niet worden verkondigd, zonder dat het in liefde gebeurt. Maar de waarheid kan ook niet zonder de liefde om waarheid te kunnen zijn. |
http://www.eeninwaarheid.nl/index.php?cat=18&item=2450
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 21:45
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Of was het beest inmiddels omgezet in een hele berg shoarma?? |
Ja, daarom was ik ook wat later, ik heb voor die tijd het schaap geslacht en omgezet naar shoarma.
Harald, die de voor volgende keer eens met de slager gaat praten over schapie schapie
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 21:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 21:29
|
|
|
Vandaag ook het eten klaar laten maken.
Foe yong hai met nasi en satestokken van de chinees. lekker makkelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 22:57
Onderwerp: de gratie Gods?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als ik dit verhaal van je lees, is het niet de kerk die schuldig is, maar de joden zelf, hadden ze maar niet zo stom moeten doen. Ik chargeer, maar is het niet zo dat er nooit een echte warme band is geweest tussen de GerGem en het volk israel? En heeft niet jarenlang de theorie gegolden dat het volk Israel afgedaan had? |
Je charcheerd inderdaad, dat bedoelde ik totaal niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 22:55
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In het noorden van Friesland en Groningen zaten veel Joden ondergedoken en je kunt het daar niet tot de grote plaatsen rekenen. Het gaat in de discussie ook over de Joden die wilden onderduiken. In Friesland zelf waren heel weinig Joden. Alles wat daar aan Joden ondergedoken zat, kwam bijna uit de grote steden. |
Ik had het zelf over de Joden die niet onderdoken, maar vanuit hun eigen huis netjes reageerden op de oproep van de Duitsers om zich te melden voor het transport. En dat waren ook het gros van de Joden die dat deden, dat heeft meer meegeholpen met het lage aantal Joden dat overbleven dat dat mensen Joden niet wilden helpen om onder te duiken, de Joden namen voornamelijk niet eens de kans om te gaan onderduiken. Dat maakt het erg lastig om ze te helpen om te overleven.
THOMAS968 schreef: | Dat is een punt van discussie. De SGP streeft een nauwe band tussen kerk en staat na en wenst dus een overheid die aan Gods wil gehoorzaamt. Dat kon je toch van de Duitse fascisten moeilijk zeggen. Ze hadden wel de macht (genomen), dat is zo. Christus stelde geef de keizer wat des keizers is maar dat beperkte zich tot wat wij de belastingen zouden noemen. Verder uitte Christus zich niet zo over politiek. Ik vind het een uiterst gevaarlijk standpunt om een regering omdat die er nu eenmaal is, te beschouwen als ontstaan uit Gods wil. Daarmee geeft je elke dictatuur een vrijbrief. Na anderhalf jaar bezetting was de wreedheid van de fascisten al heel duidelijk. Al het gezag is van God. Gezag is echter aanvaarde macht en geen macht an sich. In de Gergem denkt men wel veel meer in termen van een straf van God, dan wel een straffende God. Ik ben het met je eens dat dat in deze kringen ongetwijfeld door een deel zo gezien zal zijn. Het oneigenlijke van dat standpunt vind ik dat je daarmee het kwaad feitelijk legitimeert met een beroep op God. |
Ik praat het niet goed alsof ik het er mee eens ben, maar ik kan mij hun standpunten wel begrijpen vanuit hun beweegredenen. En Jezus heeft inderdaad weinig kritiek geuit tegenover de Romeinen en politiek, maar dat zegt ook wel dat hij er an sich dan ook geen moeite mee had. Daarnaast had hij wel veel commentaar en kritiek op de handelingen van de geestelijke leiders in Israël.
THOMAS968 schreef: | Maar juist binnen de kerken was dat verzet er wel, wat ik ook aangaf. Dat de overgrote meerderheid van het volk niet in verzet kwam, is zeker waar. Als hij zich niet had uitgesproken, was het nog daaraan toe geweest. Maar feitelijk legde hij zich bij een gezag neer wat het tegenovergestelde van het Christendom beoogde. Voor iemand die theocratie nastreeft heel erg bedenkelijk. Hoeveel Joden met een andere opstelling gered zouden zijn, blijft een inschatting. Ds. Kersten was een uiterst intelligente man en had dat kunnen zien. En elk mensenleven telt. |
Een groot deel van kerkleden kwamen ook niet in verzet. Bijvoorbeeld mijn eigen grootouders, beiden gelovig vanuit de GKV, de ene zat de hele oorlog in het verzet, de ander zat bijna de hele oorlog voor de Duitsers te werken in Duitsland. Je hebt naast een morale beslissing om tegen de leiders van een land in het verzet te gaan ook nog eens lef nodig om het te doen, niet iedereen heeft dat. En Ds. Kersten was wel een intelligente man, maar ook die kunnen blind zijn voor wat recht voor hun staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 20:58
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Maar hoeveel Joden waren in leven gebleven als Ds. Kersten deze onverantwoorde oproep niet had gedaan en had aangegeven dat Gods volk beschermd had moeten worden? |
Ik denk niet veel meer of minder. Het gros van de joden gingen ook uit eigen beweging naar aanleiding van de oproep van de Duitsers naar de meldplaats. Daarbij woonde het gros van de Joden in de grote plaatsen, en niet tot nauwelijks in de biblebelt.
Daarbij, de Duitsers waren toen wel de overheid, Jezus heeft ook nooit tegen de Romeinse overheersing geprotesteerd. Er waren buiten de GerGem gemeenten ook andere gelovigen die dachten dat de Duitsers van Godswege gestuurd waren, net als de Romeinen in Israël.
En Dr. Kersten had inderdaad een verantwoordelijke functie, maar het grootste deel van de mensen hebben zich niet tegen de Duitse overheersers verzet de hele oorlog lang.
THOMAS968 schreef: | Thomas, leuk vak, geschiedenis. |
Zeker weten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:38
Onderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha als ik kom roep ik jou dan als er een op hol geslagen everzwijn aan komt. of een wolf die denkt, ruik ik nu een lekker kipje |
Ja, dan roep je heel hard; HARALD!!! en dan schiet ik het hele bos aan flarden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:19
|
|
|
PETRA944 schreef: | weet ik ik ken de heide goed van vroeger toen ik er woonde everzwijnen zitten vaak bij de stukken waar veel varens zitten en je herkent de sporen goed, ze wroeten in de grond en je ziet het aan hun ontlasting, heb er wel es eentje achter me aan gehad toen ik effe ging pissen tussen de varens, daar zat er eentje met jongen. ha ha ha. dan moet je rennen voor je leven. maar tijdens die periode hebben ze ook vaak borden met verboden toegang waar je je beter aan kan houden, maar eh die wildroosters komen sommiggen overheen hoor als ze op zoek gaan naar voedsel, vraag maar es aan boeren die dicht bij de bossen daar wonen, ze vreten graag van een maisveld. petra die veel van natuur houd, maar niet van wolven en ook gewoon dieren eet. duh en spinnen dood en muggen. |
Zal ik nog een excuus weghalen? Neem ik deze in het vervolg ook mee naar de picknick
Eh, nee, heb ik niet in mijn bezit.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:13
|
|
|
PIETER649 schreef: | Helaas gingen veel nederlanders een heel stapje verder Carmen. Door de medewerking van Burgerlijke Stand, politie en Ned.spoorwegen zijn velen naar de kampen weggevoerd, waaronder 120.000 joden |
Men wist toen ook nog niet wat er met die mensen gingen gebeuren toen. En toen het bekent was, ging het nog steeds alleen om werkkampen, en geen doodskampen. Nederland was toen ook wel een apart land, genoeg aanhangers om een eigen SS onderdeel op te richten, maar vooral vanaf 1943 ook veel mensen die in het verzet zaten.
Daarbij ging het ook geleidelijk, steeds een stapje verder, en later nog een stapje, en dan nog een stapje. Net als met een kikker in een pan waaronder het vuur langzaam hoger word.
En trix, sja,vergeleken met vroeger heeft ze niet zoveel meer in de melk te brokkelen, en dat zal ook wel niet meer gaan worden. Er zal misschien vanzelf wel een moment komen waarop we het helemaal afschaffen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 augustus 2012, 00:09
|
|
|
we willen dus op zaterdag 13 oktobervoor de dertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....) bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!,
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, 39 jaar, met pleegdochter (6) Djes101, 43 jaar, regio 070 Erika129, 37 jaar, regio 0318
willem618. 43 jaar, regio 0344 met 4 kinderen (15, 13, 9, 3) heide115, 45 jaar, regio 070 Harald940, 37 jaar, regio 038
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:57
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hoezo slaap je bij visser dan |
Nee, veels te grote omweg om bij de picknick te komen.....
ERIKA129 schreef: | en harald zorgt voor het vlees das mooi makkelijk |
Helaas, ut mag niet van Qsje
|
|
Naar boven |
|
|