ChristianMatch

Forum

Berichten van MARYAN401
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARYAN401
Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 23:06
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

PIETER649 schreef:
.... heeft KeesJan de Jager de inhoud van jouw pensioenpot allang aan Griekenland cadeau gedaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Niet zeggen, Pieter..... Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen Smiley met dichtgeplakte mond Ik zit bij het ABP, die passen toch wel op mijn centjes Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 22:38

MARTIN695 schreef:
Hallo Maryan
Dat ga ik zeker weer doen maar niet jaloers worden hoor want ik ben wel weer blij dat ik er weer heen kan gaan Knipoog smiley

Ik gun het je van harte, Martin! Als ik met pensioen ben, dan....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:24
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

PIETER619 schreef:
God geneest ook nu nog, ook door gebed!!!!!!!!!

Amen! Hij verhoort ook de 'gewone' gebeden, waarbij Hij ook de gezondheidszorg als middel gebruikt. Dat is mijn (onze) ervaring wel, toen een neefje (7) heel ernstig ziek was en nu weer helemaal beter is. Dat zie ik echt als een wonder. Lachende smiley Er zijn toen heel veel gebeden opgestegen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 17:13
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THOMAS968 schreef:
Het is ook je eigen topic hè. Maar het was een goed initiatief al heette je toen nog 072. En op youtube staat ook veel klassiek en ik kan dus in dit topic mijn ei ook kwijt.

Verboden in de Hitlertijd:

http://www.youtube.com/watch?v=Hr0ixoV8mtc

968, Joodse cultuur is zo slecht nog niet.

Daarom zei ik het niet hoor, Thomas. Knipoog smiley Verlegen lachende smiley Maar inderdaad, 't is ook voor elk wat wils! En je muzieksmaak verbreden, kan nooit kwaad hè.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 13:27

SHANITA130 schreef:
Astma enzo komt van
de duivel, zegt zijlstra, snel,
wie heeft er een teiltje?

Zieke smiley

(onderste link)

Jammer Shanita, maar deze reactie voegt niks toe voor mij. Stop met dat gekat, hoe je erover denkt is allang duidelijk. Daarvoor heb ik de link niet geplaatst. 'k Ben er zelf niet uit of ik het eens of oneens met 'm ben, maar het feit ligt er dat er in het Paradijs geen ziekte was. Na de Zondeval, toen Satan kans kreeg, is er ziekte/gebrokenheid gekomen. 't Is dus zeker niet iets wat God, bij het scheppen van de wereld, voor ogen had. Gelukkig kan Hij wel genezen, waarbij ik ook denk aan de innerlijke genezing. Ik bedoel dan vergeving van zonden. En Hij belooft ons een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar geen pijn-ziekte-verdriet, enz. meer is.

Laatst aangepast door
MARYAN401
op zaterdag 29 oktober 2011, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:27

CROSSROAD317 schreef:
Third Day -- Trust in Jesus --

http://www.youtube.com/watch?v=2BtaCeJYqZA&feature=related

Cross, wat mooi!!.

Ik ben nog steeds blij met dit topic! Lachende smiley Het kleurt weleens mijn dag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:20
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Eerlijk is eerlijk, 'k heb nog niet veel gedaan. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 12:19

'k Ga toch nog even door. Knipoog smiley Binnenkort is er in mijn gemeente een avond, georganiseerd door de NPV (Nederlandse Patiënten Vereniging), over Genezing en ziekte. Ik ben van plan om er heen te gaan. Er wordt een referaat/lezing gehouden door Prof. dr. M.J. Paul (docent Chr. Hogeschool Ede, preekt ook in de PKN GB). Ik ben heel benieuwd! 'k Vind het fijn dat er in de - laat ik het maar even noemen - refo Twijfelende smiley - kerken wel over nagedacht wordt. Ik vind dus ook echt niet dat je kunt zeggen 'Gebedsgenezing is onzin'. Ik denk dat het goed is, om op een gezonde manier na te denken en bezig te zijn met deze dingen. Hij heeft zich ook verdiept in Bevrijdingspastoraat, wat sommigen uit behoudende kring bij voorbaat afwijzen. Dat vind ik jammer.

Dr. Paul heeft ook een boek geschreven, maar deze is niet meer verkrijgbaar. Wel een samenvatting..
http://www.izb-ark.nl/producten/boeken/bijbelstudie/thematisch--overig/bijbelstudies-handoplegging-en-ziekenzalv:9789075535242.htm#description_tab

Ook via de volgende link is iets te lezen voor de liefhebbers.
http://www.eo.nl/ronduitthema/5757005/page/Dr__Paul_en_Jan_Zijlstra_in_discussie_over_gebedsgenezing/articles/article.esp;jsessionid=C96C54C2415B6234D1E1E48B53D6AA12.mmbase01?article=4031899
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:56
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

CHATULIEM619 schreef:
De vraag van Momo was of iemand met homoseksuele geaardheid gedoopt mag worden. Als ik daar gewoon antwoord op geef, vind ik jullie reacties behoorlijk vreemd. Denk je dat ze een baby in haar gedachten had toen ze deze vraag stelde? Knap dat je de geaardheid al vast kunt stellen bij de geboorte van een baby...

En dat jullie dat ritueel doop blijven noemen, verwart alleen maar de discussie hier.

'k Vind dat er ook een groot verschil zit tussen de geaardheid, die heb je of heb je niet, en het praktiseren. Naar mijn mening, mag natuurlijk ieder kind gedoopt worden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:30
BerichtOnderwerp: ziekenhoekje

PIETER649 schreef:
Helemaal mee eens Willemijn, sommigen melken hun lichamelijke problemen zo verschrikkelijk uit dat ik van het lezen al bijna hoofdpijn krijgt.

Met alle respect voor lichamelijke ongemakken en ziekten, ik krijg de indruk dat enkelen dat misbruiken om maar optimaal aandacht te kunnen krijgen Zieke smiley

Mijn kennis over ziekten is anders wel weer aardig uitgebreid, sinds ik weer op CM zit. Knipoog smiley Het is zooo leerzaam, 'k zou bijna nog een maand verlengen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:17

Vanmiddag, toen 3 jongens flipten tijdens de gymles. (een hoog Smiley die vol vragen zit gehalte in mijn groep, kwam vorig jaar bijna nooit voor) Tegen je verlies kunnen is een kunst hè. Maar ach, na hun time-out waren ze weer zo lief. Lachende smiley Ze hebben er zelf het meeste last van. 'k Begin er steeds meer aan te wennen, al kost het wel de nodige energie.

Maar nu; een lekker wijntje, want het is weekend. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op zaterdag 29 oktober 2011, 10:10
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:12

MARTIN695 schreef:
Hallo isser.
Hartelijk dank en ik ga er ook van uit dat het weer fantastisch word ik heb weer een gids net als vorig jaar waar ik heel blij mee ben want hij weet het goed te verwoorden.
Sjalom.
Martin

Hoezo het slechtste moment Smiley die vol vragen zit Een fijne tijd in Israël. Ben maar een klein beetje jaloers hoor, Martin. Twijfelende smiley

Geniet ervan!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:07
BerichtOnderwerp: Sauna!

ERIKA129 schreef:
JA weet ik maar dat lijkt me zo plakkerig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar zodra ik 30 kilo kwijt ben ga ik naar de sauna Lachende smiley
en dat duurt dus nog heeeeeeeeeeel lang Boze smiley

Ach meid, als je ziet wat daar rondloopt. Lachende smiley Niet mee zitten hoor! Nog een mogelijkheid; je hebt ook damesdagen, weet alleen niet waar die zijn en of die met badkleding zijn. Het is wel heel relaxt hoor, zo'n dagje/avondje.

Laatst aangepast door
MARYAN401
op vrijdag 28 oktober 2011, 23:08
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 23:05
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

'k Ben vanavond naar de Avond van Gebed (Open Doors), vergelijkbaar met de Nacht van Gebed, geweest. 'k Vond het heel mooi en bemoedigend om, samen met christenen uit verschillende kerken uit de regio (uit traditionele en Evangelische), te bidden voor vervolgde christenen. Aangrijpend om de filmpjes te zien van christenen, ook van niet-christenen, in landen als Noord-Korea en Jemen. Gebed is hard nodig, daar ben ik wel weer van doordrongen.

Laatst aangepast door
MARYAN401
op vrijdag 28 oktober 2011, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:59
BerichtOnderwerp: Sauna!

ERIKA129 schreef:
Maarre als ik al een keer naar de sauna zou gaan dan niet met cm-ers Knipoog smiley
Denk eerder in mijn eentje in verweggiestan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Mijn idee. Je hebt overigens ook badkledingdagen, dus dat zou heel misschien nog een optie zijn. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:29
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?

LEANNE226 schreef:
Misschien wil je geen regeringsfunctie,dat is heel goed mogelijk maar je wilt ook niet nadenken over waarom de SGP een vrouw op een hoge functie niet ziet zitten?

Leanne,hoort alles maar luistert slechts selectief(naar zulke heren) Engeltje smiley

Dat was/is precies mijn vraag! Het komt op mij nogal oppervlakkig over. 'k Heb daar wel moeite mee, hoe integer en sympathiek ik de SGP-heren ook vind.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:26
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

LEANNE226 schreef:
Vat jij hem even samen Cross?Of je geeft aan vanaf welk moment de dominee over de gewraakte tekst begint,dat is ook goed........ Knipoog smiley

'k Ben ook wel heel benieuwd. Heb zelf eigenlijk niet zoveel zin, om de hele dienst te beluisteren. Die is best lang zeg. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 18:56
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

PIETER649 schreef:
Voor de doop zoals jullie het toepassen wel ja.
Voor de doop zoals anderen die toepassen gelden weer andere criteria. Lachende smiley

Dan ga jij nu heel hard roepen dat de toepassing van doop zoals jullie hebben, de enige juiste is.
Die mening mag je hebben, das je goed recht.

Ik denk dat ieders mening wel vaststaat in deze, daarom vraag ik me af wat de meerwaarde van deze discussie is..
Tevens al omdat deze al zoooooo vaak gevoerd is op cm-forum.
Het word nu al zo gek dat bijdragen uit het verleden gepost worden op de nieuw geopende topics Gefrustreerde smiley
Jammer vind ik wel dat Cross niet mijn reactie op die post in 2010 erbij zet.....

Noemen ze dat niet een gebed zonder einde? Knipoog smiley 'k Heb er overigens wel iets van opgestoken.

Maryan, ook gedoopt dacht ik toch altijd Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op vrijdag 28 oktober 2011, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 16:56

Lekker weekend, nog een uurtje langer ook. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 16:49

VISSER278 schreef:
Kan je wel helpen aan een zeeuws lied maar of dit hegeen is wat je zoekt??? Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=KyYb9ZJ_HRY&feature=related

Wie weet. Knipoog smiley 'k Zal 'm eerst laten screenen door de directeur. De kids zullen vast uit hun dak gaan! De groep die ik nu heb helemaal, die doen dat al bij het minste of het geringste. Twijfelende smiley
'k Zal het volgende lied ook gelijk even laten screenen, al versta ik er niet alles van. Knipoog smiley Dan gaan ze zeker uit hun dak. Lachende smiley Het filmpje is wel wat saai.

http://www.youtube.com/watch?v=FwZygEjzvOE&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 07:51
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

JOLAN931 schreef:
het eerste half jaar dat ik lid was had ik bijna wekelijks zulke types.

hallo lekker ding, ben je ook alleen vanavond? zal ik even langskomen dan? wat is je adres? hoe groot is je bed en je cup maat Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

gewoon cm mailen, dan zijn die geilstuiters zo weg Knipoog smiley

Is ook een kleine moeite, even CM mailen. Nog een optie; de pv-chat niet openstellen voor iedereen, maar alleen voor vrienden. Dan krijg je vooral mensen die per mail contact gezocht hebben, kun je eerst screenen. En als de mail je niet aanstaat, CM mailen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 22:32

In het kader van de aardrijkskundeles heb ik de kids vandaag getrakteerd op een lied van Daniël Lohues. Je wordt daar echt vrolijk van, de kids vonden 't geweldig. Lachende smiley Jaja....leren (met digibord) is tegenwoordig echt leuk. Knipoog smiley

Prachtig Mooie Dag
http://www.youtube.com/watch?v=Ck_JgJikKuM&feature=related

Mocht iemand nog een tip hebben voor een lied (het liefst met mooie plaatjes) uit een andere provincie, dan hou ik me aanbevolen.

Van Friesland heb ik Het Friese Volkslied
http://www.youtube.com/watch?v=3ZtLlwHy-Q8&feature=related

Van Groningen het lied Hoogeland van Ede Staal
http://www.youtube.com/watch?v=72fgZd174YQ&feature=youtu.be

Laatst aangepast door
MARYAN401
op donderdag 27 oktober 2011, 22:33
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 22:19

VISSER278 schreef:
Voor mijn doen wel. Ik mag er op de vrijdag altijd om 6 uur al uit. Knipoog smiley

Dat zou niks voor mij zijn. Dat is een van de redenen waarom ik blij ben, dat ik niet in de zorg ben gegaan. En lekker dichtbij mijn werk wonen, heeft ook zo z'n voordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 22:10

VISSER278 schreef:
'7 uur? 't is dat het dan nog donker is en dat de winkels dan nog niet open zijn....anders??

Vind je dat laat Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 22:06

WILLEMIJN232 schreef:
Je zult het dan wel erg leuk vinden dat mijn wekker om kwart voor zes gaat? Lachende smiley

Wat vroeg!!! Verraste, verbaasde smiley Maar Visser denkt vast even aan je, terwijl hij zich nog een keer omdraait. Dat scheelt vast! Lachende smiley De mijne gaat om 7 uur, vind ik al vroeg genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 20:13

BRIGIT826 schreef:
ik ben er 3 tegen gekomen terwijl ik pas net volledig lid ben geworden en dan ga ik toch m'n bedenkingen krijgen bij deze site

Meen je dat echt Smiley die vol vragen zit Nog maar een paar weken lid en dan al een digitale ontmoeting met 3 van zulke types?

Maar Brigit, je mag/kunt een pv-chat ook afkappen hoor! Als ik in de gaten krijg dat de chat zo'n kant uitgaat, dan kap ik het gewoon af. Dan kun je misschien voorkomen, dat het zover komt. Dat heb je gauw genoeg in de gaten. En komt het wel zover, dan zou ik zo iemand even goed duidelijk maken dat ik daar niet van gediend ben. Gewoon afkappen, heb je CM niet voor nodig. Zulke types zijn er nu eenmaal, ook op een chr. site. Lijkt me ook lastig voor CM, om te bepalen wie wel en wie niet mag blijven. Het is wel iets vaags.

Laatst aangepast door
MARYAN401
op donderdag 27 oktober 2011, 21:09
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:11
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij is het forum een uitgelezen gelegenheid om eens te discussieren over elkaars verschillende belevingen van Godsdienst en christen zijn......
Niet een gelegenheid om geloofsgenootschappen waar je slechte ervaringen mee hebt eens erg onderuit te halen en te veroordelen......
Persoonlijk denk ik als je dat doet dat je je verleden nog niet verwerkt hebt....en dat je daar dan maar eens aan moet beginnen......

Dat ben ik helemaal met je eens, Willemijn!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 17:09

BRIGIT826 schreef:
Waarom zijn er mannen die je profiel hebben gezien en dan voor de eerste keer met je privé-chatten, gelijk naar je toe willen komen en met je het bed in willen? ( Plat gezegd) Volgens mij ben je toch een Christen en op een Christelijke datingsite, dan weet je toch dat het bed niet op de eerste plaats moet komen. Het bed is toch niet het belangrijkste.
Volgens mij kun je het woord Christelijk dan ook beter tussen aanhalingstekens zetten.

Ben je meerdere van zulke mannen tegengekomen? Ik kom ze eigenlijk nooit tegen en ben hier al wat langer. Twijfelende smiley Dat spijt me overigens niet hoor. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARYAN401
op donderdag 27 oktober 2011, 17:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:13

Dit lied, is eerder geplaatst, zongen we vanavond op Bijbelkring. Een prachtig lied! Was een mooie avond, we bespreken de 7 gemeenten (boek Openbaring). Vanavond was Filadelfia aan de beurt.

Opwekking 585 - Er is een dag
http://www.youtube.com/watch?v=t4u9Xccr3AM

Laatst aangepast door
MARYAN401
op woensdag 26 oktober 2011, 23:28
Naar boven

Auteur Bericht
MARYAN401 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:11

http://www.youtube.com/watch?v=P9K27HvhDxA&feature=related