Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 22:44
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
[quote=JOLAN931]
Allereerst beide heren veel sterkte! Een veel gehoorde uitspraak die veel pijn kan doen is:
Waar twee kijven hebben twee schuld. Uit ervaring weet ik hoe moeilijk een scheiding is van de persoon van wie je houd. een scheiding die je eerst met man en macht hebt proberen tegen te houden maar waar geen redden meer aan is.
Toch maakt ieder mens in zijn / haar huwelijk fouten, hoe klein die ook kunnen wezen. Het is goed om hiernaar opzoek te gaan zodat je van je afgelopen huwelijk ook iets leren kunt. De hemelse databank voor singles van christen vind ik spotten met de heiligheid van Gods heerlijke hemel, en zeer vergezocht, al neemt dit niet weg dat er in het huwelijksformulier ook staat dat God een ieder zijn man /(vrouw) als met Zijn eigen hand toebrengt.[/quote] [/i]
[i]Als mensen al in staat zijn een databank te hebben met allerlei persoonlijke gegevens, hoe groot en wijs en Almachtig is Hij, die alle harten kent en samenvoegt wat in gebed is afgesmeekt... ja Hij is De Grote God, Die omziet naar ons kleine mensjes, ja zelfs Zijn Zoon gezonden heeft om ons te ver-z o e n e n met Hem, ja dat is nog is een CLICK!
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 04:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 17:51
Onderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Niet alleen woorden, maar ook in boze gedachten en in werken.
We moeten wederom geboren worden, anders kunnen wij Koninkrijk Gods niet ingaan. |
We "moeten" wederom geboren zijn, en dan ga ik roddelen haten, omdat Christus niet roddelt(de)....
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op maandag 1 augustus 2011, 17:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:59
|
|
|
HERMAN388 schreef: | ====================================== Je kijkt teveel naar Boven christen. Waarom ben je gescheiden? Dat is ook jouw fout? We zijn niet volmaakte mensen
Als je zo doorgaat met negatieve verhalen dan klik ik bij jouw reactie NIET OKEE aan de redactie. Je moet niet aan alle mensen laten veroordelen maar draagt elkander lasten. Dus je bent gewaarschuwd. |
het is absoluut niet mijn fout, dat ik ga scheiden maar dan moet je de moeite nemen om de achterliggende oorzaak te kennen, want dan zul je mogelijk tot een andere, objectievere uitspraak komen, dan zo maar wat neerschrijven, daar doe je iemand veel verdriet mee, ja dat ondervind ik ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:54
Onderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Twee gevoelens roep je op, die naar mijn idee juist niet passen. Het eerste wat je oproept, is medelijden hebben met Jezus. En ik geloof nooit dat God van ons vraagt medelijden met Hem te hebben. Jezus is nl. nooit zielig geweest. Als je Hem als slachtoffer afschildert, doe je Hem tekort. Want alles wat er gebeurde heeft Hij voor gekozen en tot en met het einde van de wereld heeft Hij alles in Zijn hand. De tweede emotie is schuldgevoel. En dat vind ik ook niet juist. Het is in mijn ogen nl. een emotionele oproep tot algemeen schuldgevoel en eerlijk gezegd krijg ik daar de kriebels van. Mij krijg je in elk geval niet mee met deze oproep, want ik geloof dat God van me houdt zoals ik ben. Ik mag in vreugde met Hem leven, ook al doe ik soms dingen verkeerd. Dat is nl. hetgeen we niet kunnen bevatten: God houdt van de mens, ook al leeft hij nog in zonde. Ken je Hem werkelijk, vraag ik me dan af? Want als je Hem kent, weet je dat Hij je geen dingen verwijt en dat Hij ons niet wil opzadelen met een schuldgevoel. Hij is als een Vader, die bereid is, Zijn kind weer aan te nemen...Heb je Hem waarlijk lief? Als je Hem liefhad, zou je geen vrees voor Hem kennen, want liefde drijft alle vrees uit... | Het begrip Slachtoffer wordt in onze taal met een andere betekenis gebruikt, want in de bijbel gaat het wel degelijk over een offer dat geslacht(is)wordt en Jezus wordt ook beschreven als het Lam, Dat geslacht is.. 9 En zij zongen een nieuw lied, zeggende: Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie; 10 En Gij hebt ons onzen God gemaakt tot koningen en priesteren; en wij zullen als koningen heersen op de aarde. 11 En ik zag, en ik hoorde een stem veler engelen rondom den troon, en de dieren, en de ouderlingen; en hun getal was tien duizendmaal tien duizenden, en duizendmaal duizenden; 12 Zeggende met een grote stem: Het Lam, Dat geslacht is, is waardig te ontvangen de kracht, en rijkdom, en wijsheid, en sterkte, en eer, en heerlijkheid, en dankzegging. Dus letterlijk is Hij geslacht als Zoenoffer voor onze zonden en dat is genade en heeft totaal niets met medelijden uitstaande...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:46
Onderwerp: Incidenteel en eenmalig!
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk...en dat is het nu....
Ik stond nog veel langer alleen.... Welnee...ik voelde me ondanks alles juist niet ALLEEN....
Hij droeg mij...door alles heen....
Ik werd gedragen als op vleugelen van een arend... Of ik nooit moedeloos was??? Jazeker...maar dat was ook mijn ongeduld... Overal kwam ik doorheen.... Omdat ik zelf zo dapper was...??? O nee....(jantje ongeduld) Door U...door U alleen....
(Pas na deze verstond ik het) | Ik weet mij verwant met David en Job, en roep "God waarom hebt U mij verlaten(staat U van Verre) en houdt U als doof, ja ik heb in 1973 op de rand van de dood uitgeroepen> "Here Jezus help mij en terwijl ik al gestorven had moeten zijn volgens de medici in 1973, ben ik nog wie ik ben ook ná een eerder huwelijk met een gehandicapte vrouw, die 13x ge-opereerd was aan haar knie, altijd pijn, een jeugdtrauma had en een hersentumor in het laatste jaar van haar leven met epilepsie. Vele zijn de tegenspoeden van de : rechtvaardigen, kinderen van God, maar in en uit die alle redt de Heere wonderbaarlijk, maar met veel strijd en aanvechting, dat zeker...
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op zondag 31 juli 2011, 13:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:38
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, het is de kéuze van de Heere Jezus zélf geweest om zich zo diep te vernederen in onze plaats...Hij heeft gekózen om Zijn Goddelijke natuur af te leggen...Hij was geen slachtoffer, maar werd dat in ónze plaats! |
Wij kunnen dit niet bevatten, dat Hij Zich met volle Overgave als Slachtoffer voor onze zonden heeft gegeven, De Reine, Die nooit geen zonde heeft gekend en gedaan is zonde voor ons geworden en Hij heeft geleerd(moest Hij leren dan?) wat gehoorzaamheid aan de Wil van Zijn Vader in alleswas , door alles te ondergaan wat wij als mens kunnen ondergaan, ja tot de dood toe, vrijwillig, maar wat heeft Hij gestreden of die beker aan Hem mocht voorbijgaan, als mens bloed en tranen gezweten en niet zo maar even geboren, gestorven en begraven, daar zit 33 jaar zwaar chronisch lijden in... en dat allemaal voor ons en onze zonden... Zullen wij dan nog in die zonden blijven doorgaan, roddel, laster, egoïsme, haat en jaloezie, waarvoor Hij heeft willen("moeten") sterven, neen toch, dan verergeren wij het lijden van Christus en zetten het voort en daarom roept de Schrift op; "Weest heilg. want Ik ben heilig!"En dat wil de Heilige Geest werken in onze harten, meer en meer Hem gelijkvormig te worden en het oude doen en laten, afleggen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 13:19
Onderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nu de praktijk nog..... |
Ja de praktijk: 9 Geen vuile rede ga uit uw mond, maar zo er enige goede rede is tot nuttige stichting, opdat zij genade geve dien, die dezelve horen. 30 En bedroeft den Heiligen Geest Gods niet, door Welken gij verzegeld zijt tot den dag der verlossing. Efeze 4 31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid; 32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft. Dat is een opdracht aan de christenen...Jakobus 4: 11 Broeders, spreekt niet kwalijk van elkander. Die van zijn broeder kwalijk spreekt en zijn broeder oordeelt, die spreekt kwalijk van de wet, en oordeelt de wet. Indien gij nu de wet oordeelt, zo zijt gij geen dader der wet, maar een rechter. Ook een opdracht voor ons allen als christenen......
Dus niet roddelen ook niet in reacties onze haat tegen broeder x of zuster y "uitleven"
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op zondag 31 juli 2011, 13:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 17:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Is er in de Hemel data bank??? waar haal je dat vandaan?? Waaromzitten we hier allemaal dan op een contact site?? En bovenal waarom zit jij hier als je gelooft dat God een databank bijhoud?? Dan heb jij deze site toch helemaal niet nodig?? |
Ik bedoel dit natuurlijk als Beeldspraak, dus niet letterlijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 17:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik zou de Heere Jezus niet willen betitelen als "afval", christen. het lijkt me dat je Hem daarmee tekort zou doen, niet waar?
daarnaast staat er nergens in de bijbel dat ezechiel koeienvlaaien moest éten, wel dat hij eten moest bereiden op een vuur, dat brandde op koeienvlaaien.
je zegt; jullie maken God heiliger dan Hijzelf zich vernedert heeft. maar is het niet zo dat Hij het toppunt van heiligheid is? "wees dan volmaakt, zoals uw Vader in de hemelen volmaakt is...." volmaakt schijnt me toch wel redelijk heilig toe..... | Voor de wereld en de wereldleiders in Zijn dagen, moest Hij gedood worden en dat is nog minder dan afval, nl. een Onschuldige ter dood brengen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 17:18
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik zou de Heere Jezus niet willen betitelen als "afval", christen. het lijkt me dat je Hem daarmee tekort zou doen, niet waar?
daarnaast staat er nergens in de bijbel dat ezechiel koeienvlaaien moest éten, wel dat hij eten moest bereiden op een vuur, dat brandde op koeienvlaaien.
je zegt; jullie maken God heiliger dan Hijzelf zich vernedert heeft. maar is het niet zo dat Hij het toppunt van heiligheid is? "wees dan volmaakt, zoals uw Vader in de hemelen volmaakt is...." volmaakt schijnt me toch wel redelijk heilig toe..... | Voor de wereld en de wereldleiders in Zijn dagen, moest Hij gedood worden en dat is nog minder dan afval, nl. een Onschuldige ter dood brengen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 17:14
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Als je jouw geluk....laat afhangen van anderen... Dan hebben ze wel een hele zware taak te vervullen!!!! |
Mijn geluk hangt af in de mate waarmee een ander zich door God laat vullen met Zijn "geluk"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 17:11
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik voel dat ik een aanvulling moet geven...
De Heer is mijn Herder...mij zal niets ontbreken!!!!! (Ps 23) Zijn stok en Zijn staf die mij vertroosten en behoeden Gij blijft bij mij in al mijn tegenspoeden...
Daar wordt ik zo warm van.... Ook al zouden mensen tegen mij zijn... |
Je hebt het mogelijk nog niet ervaren, dat in een huwelijk iedereen van familie en bekenden niet willen aanvaarden, dat mijn ex symptomen van aspergerautisme continu vertoonde en dan sta je 5 jaar alleen, met alleen mijn hemelse Vader, dat wel gelukkig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 17:08
|
|
|
[quote=HERMAN388] De beeldschone vrouw was een bedriegster, met een mooie buitenkant... maar van binnen een... vul zelf maar in..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 10:17
|
|
|
109 1 Voor de koorleider. Van David, een psalm.
God, die ik loof, blijf niet zwijgen, 2 want vijandig en bedrieglijk is de mond van hen die mij beschuldigen, hun tong spreekt niets dan leugens, 3 ze bestoken mij met woorden van haat, zonder reden bestrijden ze mij.
4 Ik bid voor hen, maar mijn liefde roept vijandschap op, 5 ze vergelden goed met kwaad, woorden van haat zijn de dank voor mijn liefde:
21 Maar u, HEER, mijn God, doe voor mij wat tot eer van uw naam is: bevrijd mij, u bent goed en trouw. 22 Ik ben verzwakt en arm, gewond in het diepst van mijn hart.
23 Ik verdwijn als een schaduw die lengt, als een sprinkhaan die wordt afgeschud; 24 mijn knieën zijn slap van het vasten, ik ben tot op het bot vermagerd. 25 Ik wek de lachlust op, wie mij ziet schudt meewarig het hoofd.
26 Help mij, HEER, mijn God, red mij in uw trouw, 27 dan zullen zij weten dat het uw hand is, dat u, HEER, dit hebt gedaan.
28 Komt van hen de vloek, van u verwacht ik zegen, schande over mijn belagers, vreugde over uw dienaar, 29 hoon zal het kleed zijn van wie mij aanklagen, schande de mantel waarin zij zich hullen.
30 De HEER zal ik prijzen met luide stem, hem loven te midden van velen, 31 hij staat de armen terzijde en redt hen uit de greep van hun rechters.
Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:50
Onderwerp: Verlaat dit forum...
|
|
|
j Ik had door dat die beeldschone dame mij wilde bedriegen met in de hemel prijzen, maar dat heb ik op tijd onderkend, want zij verzweeg, dat ze schulden had....
laatste bericht overigens..
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 18:27
|
|
|
ROADY641 schreef: | Ik meen dat je je hierin ernstig vergist, beste broeder. Ik proef hier pure hoogmoed.
Hij die meent te staan, zie toe dat hij niet valt...
Ik heb geen genadebeurs. Het werk van Jezus vergelijken met een portomonnee waarin ik Hem kan wegstoppen, sorry, maar dat slaat kant noch wal.
Wel mag ik 100% vertrouwen op de genade van God, die is er elke dag weer, MITS ik mij daaraan wil overgeven. En alles wat ik in Zijn naam mag uitvoeren, ja dat schrijft de Vader op mijn hemelse bankrekening. Waarvan Hij overigens alleen het saldo kent.... |
Hoe genas Jezus de blindgeboorne, Hij nam slijk(modder) en spuugde in de ogen van de blindgeboorne en hij werd ziende, niet zo fris, maar wel verhelderend ,het werkt, Hij werkt.. En wat te denken van Ezechiél, die moest koeienstront eten om de goddeloosheid van Israél uit te beelden en te bestraffen als God's Profeet en Paulus die alle religieuze geleerdheid als stront op de mestvaalt deponeerde, gewoon nuchter vertaald, niks mis mee, dus Hij heeft ook een vette maaltijd aangericht, staat ook in de Schriften, jullie maken God heiliger, dan dat Hij Zelf Zich vernederd heeft, ja tot afval is Hij geworden om ons te redden of wil je zeggen, dat Golgotha een nette en opgeruimde executieplaats was...nee toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 16:23
Onderwerp: Wat is geloven en Wie bepaalt wat en wie jij wilt geloven?
|
|
|
MARY052 schreef: | "Mijn" beeldschone vrouw??? Eh je hebt nu toch pas een eerste date??? Pfffffff je gaat wel heel snel.
Mary |
Ik "moest" kiezen uit 3 dames en dan is het nog best een gebedstrijd om de juiste te kiezen, maar Hij kiest voor mij, want Hij weet alle dingen, die ik niet weet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:10
|
|
|
THIRZA120 schreef: | het is een reactie op de vraag van christen. Het lijkt mij dat de tekst wel voor zich spreekt. |
Hou het kort Thirza, iedereen heeft een bijbel, maar hoe iemand Hem gebruikt kan nogal verschillen. Ben jij wederom geboren of niet en wie heeft jou dat verteld of niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:06
Onderwerp: wat vind je van Nudisme ?
|
|
|
het dierenrijk kent geen zonden
Jawel hoor, ook daar zijn roofdieren en is er haat en nijd onderling, terwijl dit vóór de zondeval. niet zo was....de dieren kwamen allemaal naar Adam en Eva en geen roofdieren, behalve dan die Slang.........
Laatst aangepast door
|
CHRISTEN307
|
op woensdag 27 juli 2011, 13:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 13:01
Onderwerp: Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?
|
|
|
TINK100 schreef: | waar staat de tekst: maar als gij bidt, gaat dan in uw binnenkamer, doe niet zoals de farizeeen die op de pleinen en hoeken van de straten staan, zij hebben hun loon reeds ? |
En waarom wil jij dat zo graag weten, doe jij dat dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 12:56
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Dit is geen fout gebruik van dit tekstgedeelte.
Die jongeling dacht namelijk dat hij het allemaal zo goed deed. Jezus zei toen tegen hem, om dat allemaal weg te doen en Hem te volgen.
Of iemand een minimum inkomen, uitkering of een vet salaris heeft, doet helemaal niet ter zake. Het gaat erom wat je er mee doet.
Een kennis van mij verkocht letterlijk alles wat hij had. Kocht van dat geld een vliegticket, vloog naar China en is daar al sinds jaren een succesvol zendeling. Een andere kennis is directeur van een bank, met een vet salaris. En juist vanwege dat vette salaris kan hij heel veel mensen helpen. |
En ik heb een vette genadebeurs, vol met genade en dat is waardevast en niet voor dieven toegankelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:44
Onderwerp: Wat is geloven en Wie bepaalt wat en wie jij wilt geloven?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Wat deed je in de vroege ochtend terwijl vele Nederlanders slapen? Want je zit, net als ik, in de WAO. Ik vind 8 uur opstaan mooi zat en ik woon met 2 van de 3 kinderen. |
Bidden met mijn Vader om 4 uur al en genieten van mijn a.s. date met mijn beeldschone vrouw... Zó kom ik de nacht toch vruchtbaar door ook in de WAO(Werkelijk, Altijd Onderweg)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:43
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Het is groot gevaar waarom christen alles willen weten over ons. God kijkt naar ons hart en christen hoeft helemaal te weten van zijn allerlei vragen. Het is allemaal eigen privé. Ik hoef ook niet alles te vragen aan iedereen over zijn levenswandel. Ik herinnert nog van Ds Chr. van Dam toen hij bij de Gereformeerde Gemeente in Werkendam stond, hij vond niet erg als mensen zijn gemeente te verlaten en naar andere kerk te gaan. Hij gunt van harte voor deze mensen. Het was echt heftig, hij was nooit boos of teleurstelling, hij was wel blij. |
Je mag van mij alles weten, behalve mijn pincode en bsnnummer etc, die geef ik niet prijs...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:41
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Hij weet veel van de bijbelteksten, is hij soms ouderling? |
Gaan jullie een Quiz houden, ik ben die blindgeboorne, die ziende werd gemaakt en die uit de tempel werd gegooid, die blindgeboorne anno 2011 ben ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:16
|
|
|
@ henkwal CHRISTEN307 schreef: Het is de bedoeling dat een ieder die reageert, zijn persoonlijke ervaringen en verwachtingen tracht te verwoorden en bij voorkeur niet wat derden er over schrijven, hoewel er wel een evt link geplaatst kan worden. Maar vooral dus de persoonlijke beleving en de uitkomsten of evt " onverhoorde" gebeden
Heb je niets anders te doen, dan dit forum vol te storten met spam.
Vertel eens iets wezenlijks over jezelf, dan steeds weer Gods Woord te misbruiken en te schoppen naar andere mensen.
ik denk dat jij een ander verhaal hebt gelezen, want dit is een normale topic met normale vragen, en ik schop niet, wel neem ik jou af en toe op de schop, vanwege je vermeende "bijbelkennis".
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|