Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 21:24
Onderwerp: Forum vernieuwd
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 19:54
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
KLUS667 schreef: | Haha, beet!!! Ik wist het, ik wist het
Euh.....de yoghurt heb ik als laatste gekocht  |
En daar doop je de lenzen dan dus in?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 19:45
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Het lijkt nu een discussie binnen een discussie te worden, maar het is goed om het hier nog even recht te zetten.
Ik heb aangegeven moeite te hebben met de term fundamentalisten (dit is geen correctie overigens) en de vraag voorgelegd of we daar niet orthodoxen van moeten maken.
Jans legt duidelijk uit dat zij toch een bepaalde groep gelovigen bedoelt en niet alle orthodoxen. Ik had begrepen dat ze wel de hele groep bedoelde, maar dat is dus niet zo.
Je had het over de fundamentalistische gelovigen onder ons. Wellicht is er een enkeling in het verleden geweest, maar tot nu toe heb ik er nog niet één kunnen ontdekken. En als ze er zijn, prima, maar ook zij zullen zich gewoon respectvol moeten gedragen.
Jouw bijdragen zijn zeker respectvol Jans. Daardoor was er juist enigszins verbazing over de term fundamentalisten. Maar dat is nu helder. Ik weet niet of deze groep mensen zichzelf zo zou willen noemen. Zo ja, dan is dat prima, maar zo nee, dan is het goed om daar rekening mee te houden.
Als er nog behoefte is om door te spreken over de termen fundamentalistische of orthodoxe gelovigen, dan graag in een nieuw topic.
In dit topic willen we namelijk graag weten wat jullie van het vernieuwde forum vinden
Redactie CM |
Eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 19:32
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
KLUS667 schreef: | Een pak yoghurt en lenzen. Toch maar weer proberen  |
Uhm wat heeft de yoghurt met de lenzen te maken Doe je je lenzen in de yoghurt en doe je ze dan in ofzo? Wat moet ik me met deze combinatie voorstellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 19:28
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja... Maar waar lees jij dan disrespect voor deze groepering? Ik vind dat jans een beetje in een bepaalde hoek wordt gedrongen met deze uitlatingen waar ze absoluut niet hoort. |
Ok, maar waarom word dan juist deze groepering eruit gelicht?
Juist helemaal geen etiketjes en benamingen getuigt van Respect met een hoofdletter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:55
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik begrijp even niet wie hier het probleem maakt. Mijns inziens was dat er niet? |
Misschien is het voor iedereen prettiger als er geen etiketjes of benamingen voor een bepaalde groepering gesteld word, ook al zijn er fundamentalistisch gelovigen onder ons, dat kan, maar waarom moet dit beestje dan een naam hebben en eruit gelicht worden? Respect for all toch, dan dus ook voor deze "fundamentalistische gelovigen" zoals het genoemd word.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:35
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wel lees bv de reactie hierna van Jans', die het niet eens is met ingrijpen van de redactie over een woord, da,'s wennen voor sommigge dat de redactie voortaan meer corrigeert. |
Misschien was het wel nodig dat de redactie meer corrigeert?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:22
|
|
|
JOL252 schreef: | Eens met je stelling. Ik struikelde vanmiddag ook al even over het "orthodox" en "fundamentalistisch" en ik vind dit een heldere uitleg waar ik me in kan vinden. Orthodox is niet een vervangende term voor fundamentalistisch omdat het veel meer omvattender is. |
Nou dan houden jullie het voor jezelf toch op fundamentalistische gelovigen, What's the problem? Ik vind het ene vriendelijker klinken als het andere, jullie schijnbaar niet nou punt uit toch......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:19
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik wil even wat recht zetten en omdat het topic forumregels gesloten is, doe ik het maar hier:
Redactie CM schreef: Ik heb wat moeite met het woord fundamentalistische gelovigen. Het heeft een negatieve bijklank. Waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar kunnen we daar niet een ander woord voor in de plaats zetten? Orthodox gelovigen bijvoorbeeld? Of heeft iemand anders nog een suggestie? Het woord is al eerder voorbijgekomen op het forum en komt wat minder prettig over. De betreffende groep kan zich hierdoor in een bepaalde hoek gezet voelen, wat zij niet willen. Sowieso komt dit gedeelte niet zo positief over mbt deze groep. Zij menen oprecht ook vanuit Gods Woord te spreken en hebben niet de insteek om anderen te veroordelen. Neemt niet weg dat dit helaas wel regelmatig gebeurt en dat dit niet goed te praten. Maar het begint vaak al met de manier waarop we elkaar benaderen en aanspreken. Of over elkaar spreken. Een goed begin is het halve werk Lachende smiley met blinkend witte tanden Redactie CM
Nee, daar kunnen we geen ander woord voor in de plaats zetten! Als ik orthodox gelovigen had geschreven had ik de groep mensen die ik bedoel alleen maar groter gemaakt. Niet alle orthodox gelovigen zijn fundamentalistisch. Ik beperk me juist tot een kleine groep, die het als de wil van God ziet om anderen te veroordelen en het geloof van anderen in twijfel trekken. Dat zou ik niet van alle orthodox gelovigen durven zeggen. Vandaar dat ik juist niet de term orthodox gelovigen wil gebruiken. De opmerking dat het vriendelijker klinkt is misschien wel zo, maar is hier niet op zijn plaats. Juist dan zou ik alle orthodox gelovigen als fundamentalisten wegzetten. En dat is niet mijn bedoeling geweest! En ik dacht dat de
manier waarop ik anderen benader en aanspreek toch altijd respectvol is geweest, ook als ik het met anderen niet eens ben/was. |
Wat wil je hier nu mee zeggen? Dat jij graag het woord fundamentalistisch gelovigen wilt gebruiken weten we nu wel, dat heb je al kenbaar gemaakt, wat is je bedoeling nu om het nog een keertje duidelijk te willen maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 16:51
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Nou nou... wat een ophef over mijn (onschuldige) opmerking! Ik dacht even een humoristische draai te geven aan wat mijn ervaren, Ggristelijk oog allemaal te zien kreeg, maar blijkt dat ik als een vieze man met een lange regenjas wordt gezien ok, ik hou mijn mond wel voortaan!
ps: dat laatste was ook een grapje... voor het geval dat!  |
Hahaha, ik begreep je wel hoor, niks menselijks is ons vreemd dus ook gevoelens en alles wat daarbij hoort
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 16:49
|
|
|
Wat is er wennen dan Petra? Ik vind het net als anders hoor, je weet voor jezelf toch wel wat wel of niet gezegd kan worden vind ik?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 13:25
Onderwerp: Forumregels
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Ik heb wat moeite met het woord fundamentalistische gelovigen. Het heeft een negatieve bijklank. Waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar kunnen we daar niet een ander woord voor in de plaats zetten? Orthodox gelovigen bijvoorbeeld? Of heeft iemand anders nog een suggestie?
Het woord is al eerder voorbijgekomen op het forum en komt wat minder prettig over. De betreffende groep kan zich hierdoor in een bepaalde hoek gezet voelen, wat zij niet willen.
Sowieso komt dit gedeelte niet zo positief over mbt deze groep. Zij menen oprecht ook vanuit Gods Woord te spreken en hebben niet de insteek om anderen te veroordelen. Neemt niet weg dat dit helaas wel regelmatig gebeurt en dat dit niet goed te praten valt. Maar het begint vaak al met de manier waarop we elkaar benaderen en aanspreken. Of over elkaar spreken. Een goed begin is het halve werk
Redactie CM |
Orthodox gelovigen klinkt vriendelijker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 18:47
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
KLUS667 schreef: | Worteltjes, aardappels en een kipsnitzel.
Zonder beschuit  |
Die beschuit is voor in de ochtend he, niet voor de avondmaaltijd.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 16:56
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Zelfgemaakte pizza voor de jongens, en voor mezelf kipstukjes gebakken met wokgroenten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 juni 2013, 13:28
Onderwerp: Date afgezegd
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ha Klus,
Even hoor.
"Een beschuitje mee willen eten?", weet je wel wat dat betekend, nou gewoon "mee naar bed gaan". One night stand oid. Vandaar het woordje beschuit, want dat is iets wat men vaak alleen in de ochtend eet.
En omdat jij tegen geslachtsgemeenschap voor het huwelijk bent, en omdat er in Mattheus 5 staat van als je een vrouw aanziet om haar te begeren(een beschuitje mee te eten) heb je in je hart al overspel gepleegd.
Dus denk ik, ben je dan niet tegenstijdig, snap je?
 |
Ik denk dat je die woorden van Klus niet al te letterlijk moet nemen, het is een gezegde wat vooral snel gezegd word zo in de volksmond bij het zien van een aantrekkelijke man of vrouw, maar dat wil nog niet zeggen dat hij dit letterlijk zo bedoelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 23:40
Onderwerp: Wat heb je aan vandaag
|
|
|
KLUS667 schreef: | Heel goed, m'n zoon heeft ook sandalen. Maar een dertiger in sandalen..... hmmmm. Raar hè? |
Raar? Waarom raar? Sandalen zijn toch leuk, ja niet van die grote bruine sandalen met van die brede banden over je enkels en zo'n grote koperen gesp, nee das ouweknullerig, maar van die leuke sandalen of die bruine teenslippers onder een spijkerbroek is helemaal leuk vind ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 21:18
|
|
|
Ooo zulke dingen!
Ben wel n beetje modebewust, maar heeey ik kijk tot nu toe alleen maar naar jongenskleding voor de kids of kleding voor mij, waarom zou ik naar tena lady's of uh teva's op zoek moeten gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 21:16
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Heb ik gedaan hoor .... Super vermaakt! |
Super vermaakt in de bioscoopzaal of het vrouwelijk schoon buiten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:02
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn meisje maakte gisteren een klapper met haar scooter..........zit nu gebutst en gedeukt op de bank,hechtingen in dr gezicht,blauwe ogen,alles opgezwollen.......en morgen moet ze afrijden voor haar autorijbewijs......
Gelukkig overleefde de vogel waar ze voor remde het drama
Even rekenen: scooter was 1800 euro,is nu nog 300 waard(nee niet all risk,dat is niet te betalen) mobiel 100 euro jas,broek,helm 300 euro opnieuw rijexamen aanvragen 135 euro
Gelukkig komt het allemaal goed met haar maar soms zou je je kinderen willen opsluiten tot ze de deur uitgaan!  |
Sodeju, balen dit zeg! Sneu voor haar, en sneu voor jou portemonee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 18:00
|
|
|
KLUS667 schreef: | Thuisgekomen meteen een korte broek en T-shirt aangetrokken en daaronder Teva's. Mèn wat is het heet!! De kids dartelen al onder de sproeier, ik denk dat ik er ook onder spring. |
Teva's wat is dat? Merk slippers ofzo? Ja he, heb er weleens van gehoord volgens mij.
Hier ook de tuinsproeier gepakt en alle kids uit de buurt nat gespoten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 16:13
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Witte kleding vond ik wel makkelijk...(uniform) hoefde ik niet na te denken wat ik aan moest  |
Ok witte kleding in de zorg
Maaruh, wat hebben jullie aan vandaag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 juni 2013, 12:45
|
|
|
Wit rokje en zo'n kobaltblauw hempje met wit dun riempje en witte slippers van Van Haren met van die zilveren nepsteentjes erop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 juni 2013, 22:21
Onderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
|
|
|
KLUS667 schreef: | Ik kreeg de volgende aanbeveling, heb er net stukjes van gekeken, maar ik deel hem alvast:
Geweldige toespraak, recht uit het hart ...... van een stervende. Het kijken meer dan waard! https://www.youtube.com/watch?v=oYcrDNvCYPM |
Zeer ontroerend! Bizonder, wat een moedige vrouw en wat een getuigenis mocht zij afleggen, ben diep geraakt hierdoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:40
Onderwerp: Gehoorzaamheid en respect aan hoogeplaatsten en koningen.
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik heb nergens gezegd dat iedereen dom is hier, hoe kom je daar nou bij? er zijn er zat hier die wel kunnen lezen en mij niet valselijk beschuldigen. maar ja, als er een paar achter elkaar dom gaan blaten en mij uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb... tja... dan ga je die mensen wel als "dom volk" zien en benoemen.
Misschien niet aardig van mij, maar wel een feit  |
Fijn dat je over voldoende zelfkennis bezit wat je niet aardig zijn aangaat......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:09
|
|
|
PIETER649 schreef: | weer zo 1 die niet kan lezen???
Ik ben niet hard geweest, ik heb geprobeerd iets uit te leggen. Waren kennelijk paarlen voor de zwijnen.
dom volk hier op cm, kunnen niet eens lezen  |
Wat doe je hier eigenlijk als wij zo dom zijn in jou ogen?
Weet je wat dom is? Ons dom vinden en dan toch iedere x om de drie maanden terugkomen hier! Dat is het toppunt van domheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:50
|
|
|
JANE410 schreef: | We hebben gelukkig een Hemelse Vader die voor ons zorgt. Ik vraag me ook wel eens af hoe het allemaal verder zal gaan in deze crisis. Maar God zegt: wees in geen ding bezorgd We mogen ons vertrouwen op de Here stellen en dat doe ik dan ook maar  |
Helemaal waar! Vest op prinsen geen vertrouwen, Waar men nimmer heil bij vind!
Gelukkig hebben we een Hemelse Vader bij wie we dagelijks mogen aankloppen, geef ons heden ons dagelijks brood........ Waarom staat er in het gebed niet Geef ons voor de komende 40 jaar ons dagelijks brood? Omdat God wilt dat we Hem dagelijks nodig hebben en we dagelijks bij Hem aan mogen kloppen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 09:54
Onderwerp: Wat vinden jullie hiervan?
|
|
|
Dankje Petra voor compliment, maar ff wat anders,
Heb jij niet op het moment dat toen ie alles het huis uit deed van reiki, helderziendheid e.d, veel tegenstand en gevecht gehad met de duivel? De duivel wilt namelijk alles doen om je in zijn macht te houden, hij wilt niet dat je hem ontglipt, ik zat toen cht in de klauwen van de duivel zo ervaarde ik dat.
Hij kon me van alles wijs maken, ging zelfs zo ver dat hij op een gegeven moment wijsmaakte dat er voor mij toch geen redden meer aan was nadat ik ver gegaan was in helderziendheid e.d, ik geloofde hem ook stellig, heb weleens midden in de nacht met het messenblok uit de keuken in mijn hand gestaan omdat ik echt dacht dat zijn influisteringen van God waren, ik dacht dat God tot mij zei dat er voor mij geen redden meer aan was, ik heb toen dus een heel moeilijke tijd daarmee gehad.
Later, na vele gesprekken met de dominee, zag en micht ik het anders zien en ervaren, Juist omdat God me getrokken heeft van die zwarte donkere wereld heeft Hij geen lust gehad in mijn ondergang! Dat was een mooi en helder inzicht voor me! God had juist het goede met me voor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 08:50
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Paar dagen naar mijn zus met de kids! Kids zijn vrij, we stappen zometeen in de auto op weg naar mijn lieve zusje in ZuidHolland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 08:45
Onderwerp: Bid en Dank in Openbaar
|
|
|
JANS221 schreef: | Het is inderdaad een gewoonte en vaak is het ook niet meer dan dat. Ikzelf vind bidden/danken voor het eten (in een restaurant) niet iets dat ``moet``. Gewoonten kunnen weggelaten worden. Ik krijg vaak het idee dat het niet meer is dan: `we moeten nog bidden`` of ``even bidden``.
Wat versta jij onder ``netjes`` bidden?
.......wat bedoel je met weegt zwaarder?
Misschien moeten we eerst ons de vraag eens stellen: ``Wat is bidden?``of ``wat versta jij onder bidden``. |
Wat ik versta onder netjes bidden moet je lezen als met eerbied bidden tot God, en dat stukje eerbied valt dan voor mijn gevoel weg als ik bid in een restaurant of ergens anders met harde muziek aan.
Wat in mijn beleving het zwaarder wegen betekent is, ik vind het niet bidden, dus weglaten ergens te bidden waar de muziek erg hard staat moeilijker dan dat ik wel bid met harde muziek op, maar misschien is het ook wel een gewoonte die ik van huis uit heb mee gekregen om altijd te bidden en danken voor het eten? Dat ik het vanuit dat oogpunt moeilijk vind om het weg te laten elders, en als ik dat om redenen doe, dat ik dat zwaarder vind wegen dan dat ik het wel doe.
Hier zou ik weleens meer inzichten in willen hebben of het bidden en danken voor het eten noodzakelijk is.
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 14 juni 2013, 08:48
|
|
Naar boven |
|
|