ChristianMatch

Forum

Berichten van AREND003
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van AREND003
Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 20:40
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

PIETER649 schreef:
mn ex die sms stuurt dat Emma, onze st.bernard overleden is.
Emma ging tot de scheiding iedere dag met mij mee naar de fabriek, samen met Evita en Knorretje.
Evita is 3 jaar geleden overleden, dus van ons trio leeft er nog maar 1
Emma was met voorsprong de liefste hond die ik ooit gehad heb.

........van San206

Huilende smiley, smiley in tranen Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 23:20
BerichtOnderwerp: Verwerken van het verleden

MAR907 schreef:
Het zijn niet alleen emotie's maar ook wonden en littekens van binnen bij iemand....dat is levenservaring!!!.....

Daarom wordt het moeilijk....

Dat is geen realisme! Dat zijn en blijven emoties! Levenservaring is een combinatie van realisme en emoties, je moet alleen op de juiste momenten een keuze weten te maken! Dat is het verschil! En blijf vooral niet hangen in het verleden! Dat biedt je geen toekomst! Iedereen wil toch verder?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 23:13
BerichtOnderwerp: wat zou jij zijn?

WMG150 schreef:
http://www.goeievraag.nl/vraag/religie-vrijwel-uitsluitend-sociaal-cultureel.45450
is eigenlijk de zelfde vraag... of het een dwaze vraag is? denk ut nie maar je mag gelukkig van mening verschillen.... althans.... normaal wel Coole smiley met zonnebril

Daarom hou ik ook zoveel van statistieken! Het zijn wel gemiddeldes, maar zijn heel redelijk betrouwbaar! En inderdaad, je vind geen oud-gereformeerden in China! Haha! En, wees blij dat we met de "godsdienstvrijheid" hier leven en niet in Irak of Afganistan! Toch?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 23:05

MAR907 schreef:
Is het moeilijkste wat er is....ook buiten het christelijke moraal....

Minder moeilijk, zoals ik al eerder aangaf, door realistisch na te denken! Gooi die persoonlijke emoties is voor 1 keer overboord! Verder moet je toch, en in het geleden blijven hangen biedt nooit een toekomst! Denk! En denk vooral vrij!!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:59

JOLAN931 schreef:
tuurlijk arend, maar christenen zijn soms net mensen, vergeven kan weleens moeilijker zijn als alleen de woorden uitspreken...ik vergeef je

Soms moet je de realistische kant boven de emotionele kant zetten, en dan.....wordt het een stuk makkelijker, want verder moeten we toch!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:28

HENK710 schreef:
Ook als je ergens iemand niet vergeven kunt, kan de kwaliteit van de rest van je leven wel goed zijn!

Maar vergeven hoort toch bij de christelijke moraal? 70 maal 7 maal! Toch?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: Christelijke feestdagen vieren?

ERIK701 schreef:

De bijbel is een Israëlisch boek waarin God aan Zijn Israëlische volk in Leviticus 23 eist om Zijn feestdagen te houden. En dit geldt ook voor ons.

En waarom houden wij die Joodse feestdagen niet meer dan?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 12 december 2010, 22:20

Je vergevingsgezindheid bepaalt de kwaliteit van de rest van je leven! Alleen maar ter aanvulling! Over een situatie met kinderen, daar heb ik (gelukkig) geen ervaring mee!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:54

JOLAN931 schreef:
Naar aanleiding van het gesloten topic exen zou ik wel door willen gaan op het verwerken van het verleden.
In dat topic kwamen verschillende reacties naar boven wat betreft exen, zowel positieve als negatieve.
Nu is het niet mijn bedoeling om weer een topic te openen om lekker op je ex af te geven, maar waar ik benieuwd naar ben... hoe ga je er mee om, hoe verwerk je je verleden, en hoe laat je het los?

Waarom heeft de een meer last van het feit een ex te hebben dan de ander. We weten allemaal dat CM stikt van de beschadigde mensen in dat opzicht, dus een beetje tact in je reactie zou welkom zijn

Ook even mijn reactie. Ik denk dat er, wanneer er twee mensen uit elkaar gaan het absoluut aan beiden ligt! Je kunt dan nog discussiëren over een 20/80% of een 40/60% maar allebei hebben ze hun fouten! Ik denk dat als je echt realistisch uit elkaar gaat, je echt vooruit moet kijken en niet moet blijven hangen in het verleden! Met terugdenken, en verwijten los je totaal niks op! En iedereen moet verder, dus laat het verleden rusten en ga verder met je toekomst, die je wel wat leuks kan brengen! Veel mensen, dat is mijn ervaring, proberen een probleem op te lossen door een nieuw probleem te creëren! En ja....dat werkt niet hè?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:49
BerichtOnderwerp: Humanisme

MAR907 schreef:
Geweldig hoe jij dat doet.... Knipoog smiley

Ik zie de humor daarvan wel in....

Dat klopt Henk! Humor is echt de basis van mijn leven! Maar je moet er wel open voor staan! Durf gewoon het verleden achter je te laten! Durf eens te kijken naar die hele mooie toekomst! Maar dat durven veel mensen niet! Die blijven lekker hangen in hun "eigen wereldje"! Durf eens een keer buiten jezelf naar jezelf te kijken! Wat een heerlijk gevoel! Maar dat is mijn mening!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:37

HENK710 schreef:
Bezig zijn met God en Zijn plan betekent niet per definitie met iets anders bezig zijn dan je werk/je hobby's etc Knipoog smiley Die dingen kunnen prima onderdeel zijn van dat bezig zijn met God en Zijn plan.

Oké ! Je antwoord voor Aangenaam, maar hoe weet je daadwerkelijk dat dit God's plan is?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:33

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 22 december 2010, 14:01
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:35

HENK710 schreef:
Tja, wat heet 'matchen'? Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Hallo! Je weet toch wel wat "matchen" is Henk? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
AREND003
op woensdag 8 december 2010, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:27

HENK710 schreef:
Dat heet levensruimte die God juist aan de mens gegeven heeft om zijn eigen leven vorm te geven. Knipoog smiley Hij heeft tenslotte mensen gemaakt en geen robots. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat begrijp ik! Daarom maak ik er ook gebruik van! Alleen het "matcht" zo weinig!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: Exen

Ik kan alleen maar zeggen dat ik aan m'n scheiding een van m'n beste vriendinnen heb overgehouden! We zien elkaar een paar x per week en we gaan zelfs nog samen op vakantie! Heerlijk! Zelfs m'n (ex) schoonmoeder zie ik elke week! Een fantastisch mens!

PS, ik moet er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat wij geen kinderen hebben, behalve een hond en twee katten! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:17

AANGENAAM334 schreef:
Graag wil ik hierop, zonder een polemiek te beoogen, reageren. Het hele leven van de christen zou een onafgebroken shabath dienen te zijn, iedere dag ieder uur dient aan de dienst van de Heer gewijd te zijn. Het is een oud-apostolische mening, die geen bijzondere feesten onderscheidde, omdat het leven in Christus hun een feest was geworden. Zie voor opmerkingen aangaande bijzondere dagen Rom 14:5+6, Gal 4:10 en Col 2:16. Toen de bloeitijd van het christendom verdween ontstond de behoefte om in de stroom van alle dag lichtpunten voor te stellen; christelijke feestdagen.

Zou moeten zijn! Maar wat is er na al die eeuwen van terechtgekomen? Frappant toch? Vooral als je naar de geschiedenis kijkt! En ieder uur van de dag, heb je dan nog tijd voor je werk in de 21e eeuw? Zomaar een paar vragen.
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:09

MAR907 schreef:
Humor hoort er ook tussen door, nu weer ontopic....

Haha, korte quotes lukt wel! En ja....humor is onontbeerlijk in ons leven! En inderdaad, weer ontopic! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:07

@ David

Met m'n iPad kan ik helaas niet quoten, dus ik doe het even zo op je reactie!

Besef je niet dat jij totaal geen idee hebt van mijn Godsbeeld? Daardoor gebruik je ook het woord misschien!

Dat je de Here (Here is trouwens met een hoofdletter), niet zoekt, zegt dat wat over jezelf of over de Here?

In jouw ogen ben ik geen wedergeboren christen, maar wat zijn jouw maatstaven, en ja, als je die hebt, waarom zijn ze op mij van toepassing?

Trollen doe ik absoluut niet! Ik ben gewoon op zoek naar antwoorden! En ja...ik had al aangegeven dat ik lid ben van het freethinkerforum! Dus zo uniek is je vinding ook weer niet!

Maar van mij ook een hartelijke groet!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:55

HANNAH810 schreef:
en een paar reacties eerder zeg je dat je geen antwoord krijgt; nou breekt mn klomp!!

Hoho! Ik heb niet gezegd van wie ik de antwoorden binnenkrijg! Misschien kun je ook wel antwoord binnen krijgen door realistisch na te denken! Toch?

Laatst aangepast door
AREND003
op woensdag 8 december 2010, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 21:53

HENK710 schreef:
Hij schreef het niet, maar liet het schrijven Knipoog smiley
Waarom? Om het mensenleven in een bepaald referentiekader te plaatsen, waarbinnen de mens zelf verder mag bouwen aan zijn/haar leven...en ja, daar hoort ook eigen interpretatie van dat boek van Knipoog smiley

Hij liet het schrijven dmv een speciale manier! Staat er niet: de heilige mensen Gods, door de Heilige Geest gedreven zijnde, hebben het geschreven!

Dus...dan kan en mag ik dat op m'n eigen manier invullen? Heel erg bedankt, want dat probeer ik te doen en dat doe ik ook!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:43

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 22 december 2010, 14:01
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:38

DAVID923 schreef:
Ik denk dat je de strekking van de tekst, wat overigens ook een spreekwoord is, wel snapt, het is een stijlfiguur, ik noem je niet letterlijk een zwijn, beetje kinderachtig.

En de Bijbel is eenvpoudig te begrijpen, maar als niet wedergeboren heb je de Geestelijke oren/ogen niet om het te vatten.

En over je reactie dat je echt gezocht hebt, owja? welke Jezus dan?
Met heel je hart? vol schuld en zondebesef?
Als gematigd calvinist geloof ik ook dat je niet Jezus kan vinden als de Vader je niet trekt (joh 6) maar dat is een andere discussie.

alsnog een vriendelijke groet.

Dus jij zegt dat ik niet genoeg gezocht hebt! Waar baseer je dat op? Welke Jezus? Zijn er twee of drie dan? Of misschien wel vier? Verklaar je nader!
Nogmaals, het feit dat ik niet goed genoeg gezocht heb, daar ben ik klaar mee! Maar dat begreep we ws wel!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: maandag 6 december 2010, 21:34

MAR907 schreef:
Lees jij wel wat ik schrijf of zeg ?????? Smiley die vol vragen zit
Volgens mij heb je een muur om je heen waardoor je niet hoort wat een ander zegt. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Hoe zou dan een antwoord bij je binnen komen Smiley die vol vragen zit

Sorry Mar! Wat schreef je dan? Ik heb helemaal geen muur om me heen! Ik sta elke ochtend op met een nieuw idee wat de nieuwe dag mij brengen gaat! En antwoorden krijg ik elke dag binnen!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:37

MAR907 schreef:
Ha Arend, geloven in de Here Jezus is juist daarin geloven dat niet realistisch is.....

Al het andere is realistisch, of te wel zichtbaar, of innerlijk in het vlees en/of spiritueel waarneembaar. Hetzij de zon, boom of boeddhabeelden enz.....

Alleen het geloof in de Here Jezus bied eeuwig leven...De enige Weg....

Boeddha, Allah en meer goden zijn ook niet zichtbaar! Wat is het verschil? En Jezus is ook niet zichtbaar! En zeg niet dat ik niet gezocht heb! Ik heb nooit een antwoord teruggehad, dus daar ben ik klaar mee na al die jaren! Snap je?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:33

PIETER649 schreef:
een respectvol lief klein zwijntje.... klinkt toch weer anders he Knipoog smiley

Hi Pieter! Dat is erg leuk, maar zoals je zeker begrijpt, dat bedoelde ik niet! Maar slaap lekker en de groeten aan Annette en de kids!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:28

Het hele kerstverhaal, en meteen daarbij het Sinterklaasverhaal is gewoon een gigantisch commercieel gebeuren, waar ik totaal geen feeling mee heb! Lees de geschiedenis, zoals die al door een eerdere poster geplaatst is maar na! Ik ben lekker met de kerst op Ibiza, weg van al die jaarlijkse stomme verplichtingen! Maar ja, dat is mijn mening! En iedereen die er wel in "gelooft", zet die kerstboom lekker op en vergeet vooral de kadootjes niet! DAT is toch belangrijk met kerst??
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: zondag 5 december 2010, 22:17

Dus David, met alle respect, jij ziet mij als een zwijn??
Dat bijbelgedeelte, waar jij mee schermt is op tientallen manieren uit te leggen! Why should an almighty God write a book, that's so easily misunderstood?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:39

HENK710 schreef:
Je eigen gedachten zijn NOOIT ten volle alleen van jou Coole smiley met zonnebril

Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt! Zoals ik er tegenaan kijk zijn mijn gedachten zeker mijn realistische gedachten! En waarom niet eigenlijk?
Ik heb de wereld waardoor ik betreffende het geloof beïnvloed ben verlaten! Graag, en heel gelukkig!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:34

HENK710 schreef:
Dat geldt dus voor IEDEREEN: christen, moslim, humanist, atheïst, boeddhist, hindoe, taoïst en noem ze maar op... Knipoog smiley
Je eigen gedachten zijn NOOIT ten volle alleen van jou Coole smiley met zonnebril

Inderdaad, zolang je het geloof door je opvoeding of door je nieuwe levensopvatting absoluut niet kunt verlaten is het een indoctrinatie! Hoewel atheïsme geen geloof is maar die discussie ga ik niet meer aan!
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003 (55)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:27

PIETER649 schreef:
tja, als je het realistisch bekijkt, heet het juist daarom "geloof"
dus realistisch gezien kan een realist niet geloven
een realist kan dus nooit moslim, bhoeddist of christen zijn.

of ben ik nu onrealistisch?

weltrusten voor straks!

Hoi Pieter! Realistisch kan een realist zeker geloven! Zolang die maar antwoorden krijgt! En daar schort het altijd aan! Ik ken realistische moslims, boeddhisten, christenen en joden! Waar ik, samen met hun voor pleit is, hou religie binnenskamers! Laat iedereen lekker geloven wat die wil! Hoewel ik er op tegen ben om kinderen religieus op te voeden! Slaap ook lekker! Groeten aan Annet!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van AREND003
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 5 van 7