ChristianMatch

Forum

Berichten van AANGENAAM334
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Berichten van AANGENAAM334
Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:53
BerichtOnderwerp: God straft de mens niet

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is wat je hoopt en waar veel mensen bang voor zijn Aangenaam.......

En hoop doet leven. Vooral deze hoop. In hope wordt je zalig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:50

WILLEMIJN232 schreef:
Ik weet dat het er staat maar vind het zo intriest, vooral voor mensen die jong ziek worden en overlijden en vol met angsten zitten.......Het maakt d elaatste tijd van hun leven niet echt fijn........

Het is ook zo mooi dat als je behouden bent eeuwig leven ontvangt. Nooit meer dood, geen pijn, geen lijden.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:38

WILLEMIJN232 schreef:
Dus iedereen die gaat overlijden kan het aan de zonde wijten???
Nou, je zegt nog al wat......

Tenzij je behouden bent in het volbrachte werk van Christus. Dat is er voor een ieder die gelooft.

1Co 15:22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:28

HANNAH810 schreef:
ook dat kun je lezen als; de beloning/het gevolg van......
dus niet afdoende volgens mij, aangenaam, hoewel ik er van overtuigd ben dat God straft, kan ik het niet zo snel afdoende aantonen.

Ik reageerde op de vraag wat is de dood sterven dan? En de dood is m.i. echt straf op de zonde. Erfzonde?

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op dinsdag 26 oktober 2010, 18:31
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:25

MAR907 schreef:
oh, vreemd... Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ik begrijp hieruit dat wanneer iemand niet geloofd niet gestraft wordt?
Wat is de dood sterven dan???

de straf voor de zonde. Rom 6:20 Want het loon van de zonde is de dood,....
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:19
BerichtOnderwerp: voorziening

MAR907 schreef:
De Here Jezus leert andersom: diegene die barmhartigheid schenkt, is mijn naaste. Hij verwees daarmee ook naar zichzelf....

't is ook andersom als ik de 10 woorden lees; En doe barmhartigheid aan degenen die Mij liefhebben. Het ene sluit het andere niet uit.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:13

WILLEMIJN232 schreef:
maar vooral aan de huisgenoten van het geloof

Wees maar eerlijk, mensen van je kerk die in nood zitten daar kijk je toch wat eerder naar om dan iemand die met de daklozenkrant bij de AH staat......

Ja dat is ook wel zo. Maar ik herhaal diegene waar ik barmhartigheid aan kan bewijzen is mijn naaste. Overigens heb ik een zwak voor daklozen sinds mijn dochter bij het Leger des Heils werkt.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 17:04

WILLEMIJN232 schreef:
Bedoel je dat nu naar christenen toe of naar iedereen? Verraste, verbaasde smiley

iedereen wie ik barmhartigheid kan bewijzen is mijn naaste. Anders zou ik een priester of een leviet zijn en geen samaritaan. Hoewel Galaten 5:10 ook geldt; terwijl wij de gelegenheid hebben, goed te doen aan allen, maar vooral aan de huisgenoten van het geloof. Het kost wat maar het maakt je rijk(er) in Chriustus.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 15:47
BerichtOnderwerp: Echte Vrienden

ANGELIQUE327 schreef:
Echte Vrienden

Mijn hart zit vol emoties,
soms is het echt te klein.
Ik heb ze goed verstopt,
wil sterk en zeker zijn...

Maar als ik niet zo sterk ben,
het leven even moe,
mezelf helemaal kwijt raak,
en domme dingen doe...

dan word ik heel erg bang
om controle kwijt te raken.
Maak mooie dingen stuk,
die niet meer zijn te maken.

Maar als de nood het hoogst is
en je bent echt heel klein
dan kom je er pas achter...
wat ECHTE VRIENDEN zijn!!!

Mooi Angie. Je komt er achter wie je ECHTE VRIENDEN zijn en de niet echte raak je kwijt.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:10
BerichtOnderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?

EVA685 schreef:
Je kunt wel naar de samenkomsten gaan. maar als je toch niet doet,
wat er gepreekt wordt en je toch je eigen wil doet, wat heeft het dan voor zin.
Zoiets las ik gisteren op forum.

Misschien wel laat maar toch nog even reageren. Het heeft toch zin ondanks dat we er misschien niets mee doen. Want in de onderlinge bijeenkomsten kunnen grote, nee gebeuren, grote dingen. Want waar twee of drie in vergaderd zijn in Mijn naam, daar ben ik in het midden. De onderlinge bijeenkomst is de werkplaats van de Heilige Geest. En als "men" nu eens op het pinksterfeest zie Handelingen 2:1 e.v. niet bijeengeweest was. Zie wat daar voor grote dingen gebeurde. En Hebreeën 10:25 geeft ook een reden; "maar elkaar opwekken en dat zoveel te meer als u de grote dag ziet naderen."
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 12:39

De opdracht en belofte voor een rijke is: Wie zich ontfermt over de arme, leent uit aan de HEERE. Hij zal hem zijn weldaad vergelden. Spreuken 19:17

Rijkdom is voor een (wereldlijke) rijke een groot probleem;
Jezus zei het al; Hoe moeilijk zullen zij die rijkdommen hebben, het Koninkrijk van God binnengaan. Want het is gemakkelijker dat een kameel gaat door het oog van de naald dan dat een rijke het Koninkrijk van God binnengaat. (Lukas 18 24b+25)
Rijkdom is voor een christen een hoge verantwoordelijkheid. Doe wel en zie niet om.
Daarmee wil ik het probleem van een "arme" niet bagatelliseren, nee ik doe het juist uit compassie, maar meer een oproep aan hen doen die barmhartigheid kunnen bewijzen aan hun naaste door om te zien naar de behoeftige naaste. M.a.w. dat een ieder in navolging van onze oudste Broeder heiland is op de plaats waar hij gesteld is.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 21:09

ZIVAATJE309 schreef:
Ja en dit is zo waar!
Heb er financieel ook heel beroerd voorgestaan, maar God heeft altijd voorzien in wat ik nodg had en meer. Vaak heb ik tot in details precies gekregen waar ik om gebeden had.
We hebben een geweldige God

Amen. En nog twee uit psalm 37: 16 Het weinige dat de rechtvaardige heeft is beter dan de overvloed van vele goddelozen. en 21b maar de rechtvaardige ontfermt zich en geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 21:02
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARISKA601 schreef:
neem een fototoestel mee naar de opticien.. vraag hem een foto temaken..
en zet em dan op je profiel
Clown smiley
goed idee. Alleen ben ik daar niet op gekomen. Nooit bij stilgestaan. enfin bril is toch gekocht. Eind goed al goed, hoop ik.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 19:20

Ik heb een bril en zo om de paar jaar heb ik een nieuwe nodig. Zo ook nu. En ik wil hier natuurlijk ook goed voor de dag komen. :) Dus vanmiddag op naar de opticien. Daar aangekomen een bril uitzoeken en dan voel je een dubbele handicap;
-ik kan het niet goed zien. Met de oude bril op lukt het niet om een nieuwe te proberen. En met een montuur op kan ik niet goed zien hoe het staat.
- welke bril staat me/past bij me. Er is niemand behalve de verkoper, en die vind van alles "die staat u goed meneer", die me met raad en daad bijstaat.

Dat is weer dan weer zo een nadeel van het single zijn.

Enfin na enige tijd toch tot een keuze kunnen komen. En nu maar hopen dat het een goede keus is. Na 15 november, dan is de bril pas gereed, - waarom het zo lang moet duren is me een raadsel- zal ik mijn profiel foto aanpassen. De huidige foto is van 2007. Toen was ik a. iets gewichtiger, scheiden is een probate afvalmethode en b. de snor is inmiddels ook verdwenen.
Ik hoop dat de metamorfose een positief effect zal hebben. Het is nu nog zo 2007.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 17:37

Het dient n.m.m. van beide kanten te komen. Van degene die heeft dat hij deelt en van degene die niet heeft dat hij vertrouwt. Bidden en je vertrouwen op God stellen is goed.
Jakobus 14-17; Als er nu een broeder of zuster zonder kleding zou zijn en gebrek zou hebben aan dagelijks voedsel, en iemand van u zou tegen hen zeggen: Ga heen in vrede, wordt warm en wordt verzadigd, en u zou hen niet geven wat het lichaam nodig heeft, wat voor nut heeft dat dan? Zo is ook het geloof, als het geen werken heeft, in zichzelf dood.
Matheus 6 vers 31-33 Let op dit zegt Jezus onze Heer; Wees daarom niet bezorgd en zeg niet: wat zullen wij eten? of; Wat zullen wij drinken? of; Waarmee zullen wij ons kleden? Want al deze dingen zoeken de heidenen. Uw hemelse Vader weet immers dat u al deze dingen nodig hebt. Maar zoekt eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden.

Dus Ora et Labora; Degene die heeft dat hij werkt d.i. geeft en degene die niet heeft dat hij bid en zijn vertrouwen stelt op zijn de hemelse Vader.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 16:17
BerichtOnderwerp: Dating in het oude testament

Opmerkelijk;
Gisteren las ik in Genesis 24 en 29 hoe Izak en Jakob aan hun vrouwen kwamen. Het gemeenschappelijke is dat een waterput destijds kennelijk fungeerde als voorloper van CM. Het verschil is dat Rebekka direct meeging naar Izak terwijl Jakob er lange tijd op moest wachten. Hoe staan wij t.a.v. wachten op een partner? Direct inpakken en meenemen of afwachten en verwachten?
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 00:34

VISSER278 schreef:
Dat is een kwestie van helemaaaaaaaaal leeg laten lopen.
Vissen eruit, planten eruit etc.
Nieuwe folie erin , vissen terug , planten terug , beetje opnieuw aankleden en hoppa........ een kompleet nieuwe vijver.
Wat wil je nog meer! Lachende smiley

vissen er uit
visser er in
visser er uit
vissen er in
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 oktober 2010, 23:46
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

SUSANNAH475 schreef:
Hee, die ben ik ook aan het lezen, interessant boek he'...

ja maar het is niet ontspannend. Ik lees het voor het slapen gaan. Vooral het gedeelte over vergeving, wat dat inhoud en wat het de vergevende partij kost sprak me aan. nb ik lees het hapsnap. Iedere keer een hoofdstuk. Niet in volgorde. Maar een goed boek.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 oktober 2010, 23:46

SUSANNAH475 schreef:
Hee, die ben ik ook aan het lezen, interessant boek he'...

ja maar het is niet ontspannend. Ik lees het voor het slapen gaan. Vooral het gedeelte over vergeving, wat dat inhoud en wat het de vergevende partij kost sprak me aan. nb ik lees het hapsnap. Iedere keer een hoofdstuk. Niet in volgorde. Maar een goed boek.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 oktober 2010, 22:47

In alle redelijkheid van Tim Keller
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 oktober 2010, 14:13
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes

Nog een; mijn zoon toen ongeveer 4 jaar ging wandelen met opa en kwam een geitjes tegen. Hij kwam enthousiast terug, Pappa ik heb een geitje geaaid en dat geitje had vloerbedekking op zijn rug.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 oktober 2010, 23:47
BerichtOnderwerp: kromme kinderbabbeltjes

Ik heb drie inmiddels volwassen kinderen en door de jaren heen al het één en ander met hen meegemaakt. Een voorbeeld; net voor Sinterklaas was er in het winkelcentrum hier een sinterklaas die de zaak entertainde door met kinderen in gesprek te gaan. De kinderen mochten soms iets vertellen en andere een liedje zingen. Zo ook mijn jongste dochter. Hoe heet jij. Kirtsten, dat is een mooie naam. Enfin het werd afgelsoten met kan jij ook nog een liedje zingen voor sinterklaas. En ja hoor mijn dochter zette uit volle borst psalm 42 in. Waarop de sinterklaas antwoorde enigszins verbouwereerd af hechte met "dat is ook een mooi liedje".
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van AANGENAAM334
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5