ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 09:48
BerichtOnderwerp: Incest

ANNETTE792 schreef:
Dat hangt er vanaf uit welk oogpunt je het wilt bekijken vind ik.
Ja, uit oogpunt van de dader krijgt hij de rest van zn leven beperkingen opgelegt.
Uit oogpunt van de buitenwereld is het geen beperking voor de dader, maar bescherming van kinderen tegen potencieel gevaar.
Een kind zonder zwemdiploma laat je toch ook niet zonder toezicht naast een sloot spelen?
En de bescherming van kinderen vind ik dan toch een stuk belangrijker dan vrijheid van de dader.

Precies, en los van dat alles is er nog wat dat vergeten wordt, slachtoffers van incest of misbruik aan kinderen, die dragen het hun hele leven met zich mee.
Zij vergeven het misschien de dader wel, maar dat lost hun problemen de rest van hun leven niet op.
Met soms ook gevolgen aan derden, die soms ook slachtoffer worden door dat vergrijp.
Dus de daad is hem vergeven,maar de gevolgen niet, dat kan ook niet, omdat die gevolgen nog steeds de kop opsteken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 23:01

MARIAN519 schreef:
Incest voorkomen bestaat niet..
Pastorale opstelling van kerken bedoel je mee de hulp die ieder mens afzonderlijk biedt?
.... want wij zijn/maken met zijn allen "de kerken"... en geven het juiste "maatwerk" qua invulling.

Precies, en eigenlijk is het met alles zo, in hoeverre zwijgen wij over dingen waar anderen wel vrij over spreken, en andersom ook.
Er is bij ons in de familie ook zoiets aan de hand, zijn kinderen hebben hem vergeven, en zijn nu volwassen.
Op verjaardagen is iedereen er, en de kleinkinderen zitten ook bij hem op schoot, niemand die iets zegt.
Het moet verzwegen worden, maar onderhand zit meneer wel te zeiken over iets wat ik in het verleden met een slok op heb geflikt.
Daar worden dan grapjes over gemaakt, die ik dus niet zo leuk vind, want hoe dan ook, ik schaam me er voor.
Het slachtoffer was een boom, die mij weer een jaar mijn rijbewijs en werk koste, en als je er wat van zegt, zegt ook hij wie zijn kont verbrand moet op de blaren zitten.
Ik heb er een keer iets van gezegd, met iemand apart, mij werd te kennen gegeven, als ik er over zou beginnen, dan...........
Zwijgen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 22:25
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARTIN695 schreef:
Heb gisteren mn auto een rode kaart gegeven want hij was iets korter geworden doordat iemand voormij op haar rem ging staan zonder remlichten maar ja daar doe je niets aan en ik heb haar aangereden dus einde oefening met de auto en maar uitkijken voor een andere weer maar gelukkig hebben we beiden niets ze heeft nu wel nekpijn maar ook dat gaat wel weer over en de hond zat gelukkig in de benz anders had die door de voorruit gegaan .
Dat het was niet zo een leuke dag maar gelukkig was het mooi weer.
Sjalom.
Martin

Das lullig voor je Martin, je moet maar zo denken auto,s genoeg, wees maar dankbaar dat jij en de tegenpartij, er niets ernstigs aan over hebben gehouden.

rest nog een klein detail, de remlichten, die waren natuurlijk kapot, na de aanrijding Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 11:55
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Gisteren een pizza, die was niet te nasse Gefrustreerde smiley
Vandaag kool met spek van wereld klasse Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2012, 10:55
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

[quote=GRIFFIN748]kan je maar beter met de bus gaan, he...

die vertrekt pas op de 26e. ervaringen in het (recente) verleden hebben gemaakt dat ik niet ga verlengen. degenen van hier die ik in m'n MSN heb, worden daar uit geknikkerd.

soort van operatief verwijderen van een...........gezwel

Ach Griffin blauwtjes lopen zijn toch geen gezwellen Smiley die vol vragen zit hoort meer bij vrijgezellen Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 16 februari 2012, 18:04
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2012, 09:31
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

PIETER649 schreef:
scheiße... jullie gingen toch trouwen???
hoe mot dat nou als ze weg is? Verraste, verbaasde smiley

ach die treinen in dit land, komen toch geen mm verder Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 12:18

WILLEMIJN232 schreef:
ik zie het, even een senioren moment..... Knipoog smiley

Of gewoon, waar het hart van vol zit Zieke smiley maar ook een moderator mag blunderen hoor Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 10:48

GRIFFIN748 schreef:
Links of rechts...ik hoef me er geen zorgen over te maken: die ring komt er toch niet.

En buiten dat om, tegenwoordig kunnen ze de ringen beter om een boom doen, de kans dat die daar langer om blijft zitten, is velen malen groter. Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 15 februari 2012, 10:49
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 februari 2012, 00:17

Ik vraag me af wat je hier mee wil bereiken, en wat in welke richting dit is gebeurd, het gebeurd, en dat is al erg genoeg.
En niet alleen binnen de Christelijke beleving, kinderen worden zelfs van de straat geplukt.
Maar zolang de houding van onze overheid niet veranderd, en de straffen hierop niet dusdanig worden aangepakt, zal het nog in lengte van jaren voortduren.
En er hier een discussie van maken heeft ook geen meerwaarde, die mensen die dit doen, kun je niet veranderen.
Levenslang opsluiten is de beste optie, behandelen heeft geen zin, het is een aangeboren afwijking, en levens gevaarlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 19:43

ZEELAND736 schreef:
Nog steeds geen stem....en van alles geprobeerd maar nog stevige keelpijn...Ik ga mijn dag al fluisterend...
Nee..ik voel me er niet prettig bij...
Morgen naar de dokter...

En als je toch onderweg bent, keel pastiles van dampo, ze zijn lekker en ze helpen meteen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 18:35

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...wat bedoel je daar nu weer mee? Boze smiley

Gewoon gebelgd zijn, na op de tenen worden getrapt, en 9 van de 10x kijkt men dan zo Boze smiley en bijna nooit zo Lachende smiley even ter kennisgeving Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 13:14

FRANKT627 schreef:
Tijdens het Zeeland-weekend heeft ze zich enorm onheus gedragen. Ze was stil en lief, ze plaagde niet en was behulpzaam...dat kon ongestraft blijven en daarom is ze nu grijs Knipoog smiley

Het kan ook zijn dat ze haar abo vergat te verlengen Boze smiley Het is altijd wat met die ZH-ers.

Dus niet gebelgd Smiley die vol vragen zit gelukkig maar Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 12:17
BerichtOnderwerp: Elfstedentocht

THOMAS968 schreef:
Het is maar net wat de nieuwswaarde is voor een groot publiek. Het kan nog erger hoor: in 1979 of zo zaten de drie noordelijke provincies helemaal geisoleerd en door meters sneeuw ingesneeuwd en dat was het derde item die dag na twee volstrekt onbenullige. Hilversum is regionale televisie.

Wel tragisch dat we afstomoen op rampen.

Thomas

Dat heet toch spijkers op laag water zoeken Smiley die vol vragen zit
Er gebeuren elke dag wel rampen, dan zouden de vlaggen elke dag wel halfstok mogen hangen.
Waarom gaan ze hem niet zwemmen eigenlijk, water is er altijd Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 10:33

ERIKA129 schreef:
Waar is Cootje nu opeens gebleven Smiley die vol vragen zit
Weg zonder gedag te zeggen Huilende smiley, smiley in tranen
most nie magge Boze smiley

Triest he Huilende smiley, smiley in tranen doe wel effe met je mee, moet hier nu ook niet een reactie op komen door redactie Smiley die vol vragen zit
Was bij de laatste die plots klaps vertrok ook het geval Gefrustreerde smiley toen stonden er ook een hoop met veel commentaar Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 13 februari 2012, 18:42

STEENTJE178 schreef:
Was ik ook al niet van plan. Knipoog smiley Maar soms kun je veronderstellingen beter voor zijn, heeft de ervaring op CM inmiddels wel geleerd, vandaar! Engeltje smiley Knipoog smiley

Tja uwe grijze materie is nog niet aangetast, de mijne vertoont door zwaar gebruik al enige schroei vlekjes Verlegen lachende smiley
Door haperingen in mijn systeem, kunnen wel eens wat volkse letteren verschijnen, die dan weer een correctie krijgen van 1 lid van het moderatie team Gefrustreerde smiley die danwel weer niet van volkse etens houd.
Dus laat staan van volkse spreekwoordelijke gezegdes als wat de boer(in) niet kent vreet hij/ze niet Twijfelende smiley vandaag dan ook eigen gemaakte boeren groentesoep. Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 13 februari 2012, 09:35
BerichtOnderwerp: Aandacht voor single-zijn in kerk...

MARIAN519 schreef:
'k Geloof dat iedereen aandacht wil.....
maar je moet jezelf leren geven, openstaan voor de ander en dan ontdek je dat je misschien niet ván iedereen aandacht ontvangt, maar dat er wel voor iedereen aaandacht is..

natuurlijk wil iedereen aandacht, en natuurlijk krijg je die ook als je er om vraagt, zeker bij een kerk gemeenschap.
Maar er is zeker wel een voorkeur, en dat zie je in bijna elke kerk, het zijn tenslotte mensen.
Voor in de kerken zitten de ambtsdragers van de kerk, en dat zijn in de regel ook mensen die een bepaald aanzien hebben.
En mondjes maat, zit er af en toe een of 1 van de arbeiders klasse tussen, ook zie je het maar al te vaak, bij bv een rouwadvertentie.
Werkte hij voor rijk of gemeente, een hele uiteenzetting van zijn/haar indrukwekkende leven.
Maar of dat dan zo indrukwekkend was, hij/zij had alleen de 40 uurige werkweek gemaakt.
Net als die werknemer uit de fabriek, die het in de regel met 3 zinnetjes moest doen, dus toch minder belangrijk.
Dus er is wel degelijk een kerkelijke voorkeur, helaas maar waar, dus ik kan mij haar reactie best wel voorstellen.
Het is dus heus niet alleen hoe je, je zelf opstelt, het kan er wel aan bijdragen, maar het werkt zo niet altijd.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 23:47

WILLEMIJN232 schreef:
Ach, het zijn gewone fatsoennormen hoor om het over eten te hebben ipv .........brrrr

Oh dus toch Geschokte, onthutste smiley de stille vennoot van het moderatie team van cm Boze smiley
Voor de rest heeft u niets met eten Zieke smiley althans wat er hier gegeten wordt Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:23

WILLEMIJN232 schreef:
Neem van mij maar aan das lekker, dat vreet de koningin niet eens

Ik eet meestal lekker en vreet niet.......wat een taalgebruik...... Boze smiley

Uwe miskende koninklijke hooghartigheden daar gelaten, neemt u mij niet kwalijk, ik wist niet dat uwe konklijke hooghartigheid ook neuzelaars top[c,s aandeed.
mijn nederige excuses voor het taal gebruik Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:16

ANNETTE792 schreef:
Feta is toch altijd in plakken en bolletjes mozarella?
(niet dat het uitmaakt, beiden zijn lekker door de sla Knipoog smiley)

Tja en sla altijd in een zakkie Gefrustreerde smiley je denk toch niet dat een kaasfabriek alles in plakkies maakt of in kleine blokkies. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat:
De geiten in het grootte duitsland al zo zijn gemanipuleerd dat ze bij het melken meteen maar blokkies geven Geschokte, onthutste smiley spekkies zullen bij jullie ook al wel ergens aan een boom groeien Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 15:50

Sundagse sla

Lekker en makkelijk (bijna geen afwas)

5 verschillende soorten sla in een kom.
Daar over heen 1 halve ui snipperen, daarop 2 eieren, (gekookt hard)
3 kleine tomaatjes, en 1 balletje fetta kaas (in plakjes)
Een halve komkommer er overheen schaven aan plakjes (met kaas schaaf)
beetje peper en zout er overheen strooien, + een scheutje azijn, effe hussele dan een paar plakjes geschaafde kaas er overheen, het geheel effe smelten in de micro wave .
Dan 250 gram pp mager spek bakken, en zonder vet er overheen gooien.

Neem van mij maar aan das lekker, dat (vr)eet de koningin niet eens
Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 12 februari 2012, 23:31
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 13:46
BerichtOnderwerp: Aandacht voor single-zijn in kerk...

TYPMIEP270 schreef:
... tis prettig dat er aandacht voor is, maar is het heel ondankbaar
als ik soms wens dat het er meer buiten de diensten zou zijn en
in de diensten minder genoemd zou worden?

Ter illustratie: doordeweeks heb ik best wel contact met mensen
uit mijn gemeente, maar lijkt het feit dat ik nog single ben
vaak vermeden te worden. De ene keer is dat prettig, ik probeer
me erg te richten op de leuke dingen in het leven, maar een andere
keer voor je je nou eenmaal alleen en wordt dat versterkt door het
gevoel dat de ander het liever niet met je daar over heeft.
(niet dat ik zo depri ben door het single zijn hoor, heb veel leuke dingen in mn leventje, maar toch.. Knipoog smiley)

Vandaag, in de dienst, ging het over het huwelijk.
Leuk, maar natuurlijk nog niet van toepassing op mezelf.
Gelukkig ging het ook over de overeenkomsten tussen de menselijke
relaties en de relatie met God.
Maar dan, na de preek het 'dankgebed en voorbede'.
Tja, en dan voel ik op mijn klompen natuurlijk al aan dat er ook weer
gebeden gaat worden voor de mensen die graag een relatie zouden hebben, maar bij wie dit nog niet het geval is.
Dus is het vechten tegen de emoties geblazen (vaak win ik dat gevecht, vandaag toch niet helemaal, met als gevolg dat je je nog schaamt voor de emotie ook Smiley die vol vragen zit ).

Het voelt ondankbaar, maar op zo'n moment denk ik; bid er dan maar niet (hardop) voor tijdens de dienst

Herkennen jullie dit, of...?? Aan andere kant weet ik dat het gebed gemeend is hoor Engeltje smiley Dus wie weet, kan ik het morgen weer waarderen dat er voor gebeden is.

Een beetje herkenbaar is het wel, althans een heel poosje geleden in mijn geval.
Tegenwoordig heb ik het wel als ik naar het H.A ga, voel ik me wel eens opgelaten, omdat in de regel mensen altijd met zijn tweeen zijn.
Maar in het gebed ben ik daar nooit zo bezig mee geweest, wat wel opvalt zijn de mensen die pas weduwe of weduwnaar zijn geworden.
Die wat onzeker aan schuiven, ook in de kerk, en vaak een traantje weg pinken.
En dat je gemeden wordt, omdat je single bent, is vaak zo dat je dat denkt, hoewel, sommige ook zo kunnen reageren, en soms zeggen, wat weet die nu, die heeft nog niets meegemaakt.
In de regel kijken ze ook wel met zo,n blik, maar al met al, valt het mij niet zo meer op.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 10:37

STEENTJE178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ........... Woedende smiley En bedankt Gerrit!!!
Mijn kookkunsten reiken aanmerkelijk verder als varkensvoer maken hoor!! Maar........ dat ga ik nu natuurlijk niet meer aan jou bewijzen, dat zul je vast begrijpen. Engeltje smiley

Hoeft ook helemaal niet hoor, je eigen te bewijzen aan mij Smiley die vol vragen zit deze ezel stoot zich niet aan een steen Zieke smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 12 februari 2012, 10:37
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 12 februari 2012, 10:28
BerichtOnderwerp: Pre-Marriage Course en de Mariage Course

ANNETTE792 schreef:
Klinkt beetje als samenwonen, dat lijkt me de enige manier van de praktijk oefenen?

Wel nee, ook daar kan het mis gaan, daar wordt in de regel net zo veel gehuwd (het)als bij hen die getrouwd zijn.
Dus los van alles gezien, is Het, gerust niet het allerbelangrijkste binnen het getrouwd zijn.
Sommigen zien samenwonen, als een soort proef huwelijk, dat zou het kunnen zijn, als Het achterwegen was gebleven.
Dus ook binnen kringen van samen wonenden, wordt er wat af gehuwd(het) alleen zijn die dan niet getrouwd voor aardse begrippen.
Daar moet dan eerst het boterbriefje aan te pas komen, dus met andere woorden, (HET) huwen samen 1 worden, staat gelijk aan trouwen, maar dan zonder het befaamde boterbriefje.
Dus een cursus kan dan alleen, helaas, met droog zwemmen.... dus alleen samen leven zonder zwemmen, . Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 22:52

MARIAN519 schreef:
Praktijklessen? hoe bedoel je? Smiley die vol vragen zit

Nou ja uh, kijk ik ben nog nooit gebonden geweest, verbonden wel, maar das anders, geloof ik.
En als ik al die ervaringen van hier op de korrel neem, gaat het hier en daar wel eens iets mis, en om dan maar eens goed beslagen ten ijs te gaan, lijkt mij dan wel voor de hand liggend.
Simpel voorbeeld, het rijbewijs, is eerst theorie en dan praktijk, of een dominee, die moet eerst studeren, dan gaat hij als kandidaat, en dan pas, als hij het goed doet, op de kansel.
Dus zo ongeveer bedoel ik het, perslot van rekening, moet wel alles goed zitten.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 21:04

PIETER649 schreef:
ook jij bent gescheiden herman, wellicht had n cursus, voordat je trouwde, geen overbodige luxe geweest...

Krijg je ook praktijklessen bij zo,n cursus Smiley die vol vragen zit dan geef ik me ook op Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 21:01
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

ERIKA129 schreef:
Hannah702,

Van Harte gefeliciteerd met je 50ste verjaardag nog veel goede en gezonde jaren toegewenst en Gods zegen in het nieuwe jaar!
Maak er een fijne dag van.

Liefs Erika

Hier sluit ik mij volledig bij aan Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 12:06

STEENTJE178 schreef:
Kliekjesdag hierzo Engeltje smiley
(restje soep, stukje vlees, beetje stamp, restje rauwkost, restje yoghurt, restje vla, zo komt Steen Splinter wel door de winter Knipoog smiley)

volgens mij ben jij een echte BZV fan Gefrustreerde smiley die beessies van die gasten eten precies het zelfde Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 10:00

ANNETTE792 schreef:
Gorgelen met mondwater werkt ook goed, t is ff smerig en doet ff zeer, maar ik ben zelfs redelijk snel zonder antibiotica van keelontsteking af als ik dat doe.

Maar de vraag was wat voor voor lekkers aten, dat was hier boerenkoolstampot met rookworst.

jE KAN MONDWATER OOK INSLIKKEN dan ben je de bacterieen ook kwijt uit je darmen Gefrustreerde smiley alleen zit je dan wel de goe ganse dag opde wc Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 21:15
BerichtOnderwerp: invloed van Westers denken op christenen?

WILLEMIJN232 schreef:
Nee hoor, dat is mijn commentaar helemaal niet...dat is jouw commentaar...... Knipoog smiley

Lachende smiley gelukkig
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 21:06
BerichtOnderwerp: invloed van Westers denken op christenen?

WILLEMIJN232 schreef:
Maar als jij naar de Bijbel leeft zoals je zegt: daar staat toch ook het is niet goed dat de mens alleen blijft?
Dus je hebt wel commentaar over anderen die niet naar de Bijbel leven volgens jou maar dat doe je zelf dan toch ook? Engeltje smiley

Dat was in het O.T zo gesteld, en onder mens werd alleen de man bedoeld.
En volgens Paulus is een alleenstaande rijker (ongehuwd) laat ik het daar nu roerig mee eens zijn.
En nu zal uw commentaar hierop als volgt zijn: wat zoek je hier dan?
Hulpe simpel toch.
Maar een goede is niet eens op 1 hand te tellen, laat staan twee..........dus.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 37 38 39 40 41 42 43 ... 74 Volgende
Pagina 40 van 74