Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 22:39
Onderwerp: Kennis ondergeschikt aan de Geest
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Momo. Sorrie dat ik zo laat reageer ben net weer thuis uit Israël. Volgens mij is de kennis van het kwaad dat als je iets doet en je hebt er een slecht gevoel bij dan weet je eigelijk dat het eigelijk van het kwade is en als ik op straat loop en al het mooie zie wat GOD gemaakt heeft dan geeft dat ook weer een fijn gevoel dit bedoelde ik eigelijk. Sjalom. Martin |
hey martin,
hoe was 't in Israel? genoten van et mooie land???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 22:34
Onderwerp: operatie
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Balen Balen Vanmorgen ben ik naar het ziekenhuis geweest voor controle van mijn hand / duim. De dokter heeft inschatfout gedaan, 5 weken geleden röntgenfoto`s gemaakt en vanmorgen weer. Dat bleekt geen verschil, het was niet vooruit gegaan van het botje. Die is nog steeds te dun en moet ik over 3 maanden terugkomen. Het is nog steeds erg kwetsbaar. Volgende week krijg ik kleinere spalk met klittenband voor komende 3 maanden. Verder mag ik niets doen en veel rust nodig. Ik hoop dat het weer sterker wordt. |
Sterkte Herman!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 22:31
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ze hebben toch allemaal asiel gekregen van het koningshuis, Bernhart, Claus, Maxima, waarom dan Maurorits niet. |
nou, hij mag w.s. nog wel studeren in ons landje..... Ome leers strijkt w.s. zijn hartje wel over zijn hand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 22:22
Onderwerp: Ik ben Hetero.
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Hadden ze er eindelijk 1 hebben ze hem verwijderd |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 19:45
Onderwerp: Storingen
|
|
|
PIETER649 schreef: | dan ga je voortaan om 22.00 naar bed, probleem opgelost |
hahaha.....
of drink wat later je wijntje....
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op vrijdag 18 november 2011, 19:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 19:44
Onderwerp: msn
|
|
|
PIETER649 schreef: | ook van fuky fish dus? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 19:39
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
Morgen middag is tie bij mij in het dorp, dus als je hem soms nodig heb dan weet je waar hij is.... 50 meter van mijn huis meert hij aan met z'n bootje...
kzal m'n schoen straks klaarzetten... wie weet......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 19:26
Onderwerp: Goede dingen van het christelijk geloof in God bedenken.
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik begreep het
Weet je wat ik zo vreemd vind?Iedereen is maar bezig met later.......ooit......lijfrentepolissen,aanvullende pensioenen.........je mag blij zijn als je het nu goed(genoeg)hebt,ik begrijp die paniek niet zo goed(ben ik misschien te nuchter voor) |
inderdaad, ik ben daar ook wel nuchter in. Gewoon met verstand met je geld omgaan. Alles wat nu extra betaald wordt aan aanvullende pensioenen etc etc.. is over x aantal jaren ook weer op.
Toch maar weer een ouwe sok gebruiken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 18:56
Onderwerp: zeilmeisje
|
|
|
JASMYN704 schreef: | De vier keer dat mijn zus en haar gezin Laura onderweg tegen gekomen zijn, was ze altijd alleen. Dus ik vraag me af van wie je dat gehoord hebt? En ja, logisch dat haar vader regelmatig langs komt! Dat doen wij als familie ook bij m'n zus..... De periode van weg zijn bij je familie is erg lang en Laura is nog maar een kind tenslotte. |
inderdaad is het nog een kind met een knappe prestatie. Alleen moet je niet denken dat ze in dr uppie non stop de wereld overvaart...
Ze is al een paar keer terug geweest in nederland voor een paar dagen en krijgt veel bezoek van ouders en opa en oma...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 18:32
Onderwerp: Lichtje
|
|
|
ERIKA129 schreef: | tja en dan staat ikkes er self ook nog met een poes op | Welke van de twee was jij nou??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:54
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee en annette ook niet |
Toch een pittige dame mw. merkel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:43
Onderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?
|
|
|
Allemaal een hele fijne middag gewenst bij de zee!!
Sint komen jullie alvast niet tegen.... die komt morgen al 50 meter van mijn huis vandaan aanland..... Jammer dat ik nu net aan het werk ben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:36
Onderwerp: Door aso aangeklaagde leerkracht
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ach als een kind een corrigeerde tik krijgt word het al gezien als kindermishandeling. Dat mag dus niet. | Echte kindermishandeling is vreselijk vanzelfsprekend. Maar wat te denken van emotionele kindermishandeling? Daarnaast is er niks mis mee met een corrigerende tik als het echt nodig is. Daarom is er van cootje ook nog iets terecht geworden
MARISKA schreef: | Ouders hebben hun kinderen niet meer onder controle lijkt het wel. En bemoeien met de opvoeding mag niet, althans dat zeggen de ouders. | Dat denk ik ook. Opvoeden kost tijd, geduld, energie en nog veel meer... De weg van de minste weerstand is om toe te geven... en afkopen met kado's. Kinderen voelen dit na verloop van tijd feilloos aan. Gedrag is nogal eens een reactie op iets...
MARISKA schreef: | En of die onhandelbare kinderen van gescheiden ouders zijn, maakt denk ik niet uit. |
ik denk van wel. Een echtscheiding doet veel met een kind. Kinderen voelen zich vaak in de steek gelaten, schuldig, verantwoordelijk. Er is hier al een topic waar een link met een duidelijk onderzoek/ artikel in stond (van chat meen ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kan er gewoon niet overuit dat het allemaal maar kan en mag in Nederland! De corrigerende tik is ten strengste verboden maar het lijkt wel of de kinderen de ouders de baas zijn. Wij werden thuis nooit geslagen maar wel even flink bij de arm gegrepen en naar je kamer gebonjoerd met een schop onder je gat, ben er echt niet slechter van geworden.
VAn de week was er nog op de tv wat de jongeren allemaal twitteren,de naam van de leerkracht erbij vermeld dat ze die kankerhoer nog wel kregen!!!!!!!!!!! Een andere melding dat die vuile schoft van wiskunde kapot geschoten mocht worden!!!!! Mensen inwat voor land en wat voor cultuur leven we? Houden wij als christelijke ouders de kinderen wel kort?? Ben bang dat helaas ook de christelijke jongeren net zo hard meedoen. Zo ontzettend triest! |
Moet hierbij denken aan de jongen bij de kassa. Hij reed met de winkelwagen steeds tegen de hakken van de voorbuurman aan. Toen hij het zat werd draaide die zich om en zei: wil je ophouden hiermee? Zegt moederlief: ach mijn zoon maakt zijn eigen keuzes. Hij heeft een 'vrije opvoeding' gehad. Pakt de man een pak vla uit zijn wagentje en krijpt deze leeg op het hoofd van de jongen. Moeder boos.... Ach mevrouw... ik heb ook een vrije opvoeding gehad....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik ben het ook met Thomas eens hoor maar........ jij zegt je hebt verantwoording voor je kinderen . Ben ik het ook mee eens. Maar verantwoording en je kind kunnen beïnvloeden, hoe zie je dat ? Hoeveel kinderen zijn er niet die uit gebroken gezinnen komen. Waarvan één van de ouders hun kind alleen maar in het weekend zien , soms maar om de 2 weken of zelfs nog langer. Als je als ouder de voortgang op school amper hoort van je eigen kind. En toch wil je , zoek je het beste voor je kind. Is het niet algemeen bekend dat kinderen uit gebroken gezinnen meer problemen hebben cq. veroorzaken op school en in de maatschappij? Is het niet bekend dat zij een verhoogd risico lopen om in het criminele circuit te geraken?
Visser, die wel eens vol vragen zit van waarom . |
Absoluut, ben ik met je eens. Soms kan de wil er wèl zijn maar is de praktijk anders (Bijv. als je je kinderen niet of nauwelijks ziet) Wat ik bedoel zijn ook de kinderen uit gebroken gezinnen èn daarnaast de taak van opvoeding niet serieus genomen wordt. Besef dat er vaak ook onmacht bij komt kijken. Helaas zijn kinderen er wèl vaak de dupe van....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 november 2011, 13:08
|
|
|
YELNIN491 schreef: | wordt het toch nog een dierendatingclub | met alle dierenfoto's zou je het bijna wel denken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:40
|
|
|
LAIKA882 schreef: | Misschien moeten we een opsporings club oprichten voor noorder of zuiderzon vertrokkken inktvissen /platvissen/en andere soorten vermiste figuren |
goed idee! of zijn het misschien kameleons??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:38
Onderwerp: Goede dingen van het christelijk geloof in God bedenken.
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Misschien is het hebben van "alles" juist niet datgene waar je gelukkig van wordt?
En over dat drukke...........een mens werkt maximaal 40 uur per week,tel daar 10 uur reistijd bij,haal er 8 uur slaap per nacht af dan houd je 6 uur per dag over om dingen voor jezelf te doen,het huishouden etc. en dan heb je ook nog het weekend,hoezo zijn mensen druk????
Antidepressiva kunnen sommige mensen net dat stukje rust geven dat ze nodig hebben om hun problemen aan te pakken........ |
Begrijp me goed.... ik zeg niet dat anti depressivia per definitief verkeerd is! Als het het nodig hebt: zeker gebruiken!
Wat ik bedoel: veel mensen denken en doen druk. je hoort er niet meer bij als je zegt dat je het rustig hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik heb 10.000 euri betaald aan die vent van die fotoosen hij zei dat er echt geen kopietjes van waren verder
volges mij ging hij ook wel es naar de kerk ofzo dus tja... dan vertrouw ik daarop he |
ja dan zeker vertrouwen.....
Ps: weet Merkozy hier al van???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:32
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ouders voeden op en als ze dat de eerste twaalf jaar weinig gedaan hebben, kunnen leerkrachten dat echt niet meer overnemen. Wat bijschaven hooguit. Een kind is geen speeltje dat er kennelijk moet komen omdat je zoveel van elkaar houdt. Een kind is een opdracht.
Thomas |
Volledig mee eens! helaas loopt dit regelmatig anders. Als ouders heb je verantwoording voor je kinderen.
Denk aan mijn buurvrouw die ook in middelbaar onderwijs zit. Is klasse docent van meiden van 16-17 jarigen. Wat voor shit die allemaal te horen krijgt van die meiden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:24
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Das geen LOL das leed vermaak |
aiii... zo kun je het ook zien.... Maarre zo zijn wìj niet!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Er zijn nogal wat ouders met alleen eigenbelang en zonder enige moraal. Ik kan je staaltjes vertellen die je niet gelooft, maar die we wel meemaakten. Van intimiderend, chanterend tot bedreigend. Scholen houden het, misschien wel teveel, onder de pet. Gelukkig is de overgrote meerderheid nog behoorlijk betrokken en redelijk. Ik krijg dit soort dingen als achtervanger nogal vaak op mijn bord en verbaas me er in hoge mate over hoe het verschuift. Dat er ook leerkrachten zijn die de fout ingaan is helder.Het voordeel van veel slecht opgevoede kinderen is dat de echte lluiaards er de brui aan geven. Maar per saldo hoef je daar uiteraard niet blij mee te zijn. Ik kan me best voorstellen dat weinig jongeren nog voor het onderwijs kiezen als je ziet wat je voor je kiezen krijgt. Dat is erg jammer.
Thomas |
Dan is het kinderen ook moeilijk aan te rekenen. Zo de oude zongen... piepen de jongen..... Het lijkt me soms zeker niet makkelijk in het voortgezet onderwijs....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:14
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Wat LOL ik zie de LOL er niet zo van in zijn jullie nou zo vroom Jullie konden best wel eens een handreiking doen aan ons twee per slot van rekening zijn jullie ook dubbel ongelukkig |
we voelen wel met je mee hoor Gerrit Maar mogen we ook een beetje lol hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | blij dat er geen compromitterende foto´s instaan van mijn single-periodes...
(stel dat mama649 het ooit te zien krijgt.... ) |
hoe weet jij dat die er niet in staan Offe... heb jij hem ook al in bezit? van annette gekregen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:09
Onderwerp: In vuur en vlam
|
|
|
Luja, wat triest en ongelofelijk! Onbegrijpelijk dat zoiets gebeurd in de wereld. Ik zal aan jullie denken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:06
Onderwerp: zeilmeisje
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik lees al haar verslagen...gewoon omdat ik dat leuk vind. Ik lees ook graag reisverhalen...of reizen van backpackers..
Overigens ben ik blij dat ik niet een dochter heb met deze plannen. Maar het feit dat ze nu die grote oversteek heeft gemaakt van Darwin naar Durban, vind ik toch wel heel dapper. Ze was in het begin erg terughoudend over die oversteek 1,v.m eventuele kapers maar ik ze 47 dagen helemaal alleen op zee geweest. |
nu ja... alleen? haar vader komt heel regelmatig langs en vaart ook een film ploeg achter haar.... (dat heb ik tenminste begrepen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 22:03
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Het is toch van de gekke dat er een wijkagent aan te pas moet komen om ouders en leerkrachten uit elkaar te houden. Die docent zal het in het vervolg wel laten om een leerling eens goed aan te pakken.
Maar anderzijds, in het algemeen... Kunnen we dan alleen de kinderen verwijten maken? Dat denk ik niet. Hoeveel leerkrachten hebben het druk met hun laptop en mobiel in de klas? Is er nog werkelijk nog wel zoveel oog voor de leerlingen als vroeger? Ik wil alle docenten niet over een kam scheren, want er zitten zeker hele goede tussen, met daadkracht, concequente leiding en een grote dosis humor, maar ik zie er ook zoveel komen die 'niet over komen', het druk hebben met zichzelf , de klas niet aankunnen omdat ze van die zacht gekookte eieren zijn. En dan hoef ik alleen maar naar mijn eigen dochter te kijken...Ze willen een leerkracht die sterk in zijn/haar schoenen staat, concequent is, en duidelijk de leiding heeft. Maar het lijkt er steeds vaker op dat de karakters van de huidige generatie kinderen sterker zijn als de karakters van de vorige generaties, die nu voor de klas staan. Vaak hebben ze ook geen reden meer om tegen hun docent op te kijken. |
Wat dacht je opvoeding? hoe praten ouders over een docent met hun kinderen? Soms ook behoorlijk gezag ondermijnend.....
|
|
Naar boven |
|
|