Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 23:10
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Maar voorzitter Imre, voordat ik me kandidaat stel heb ik nog even een paar vragen. Het gaat dus echt om het innerlijke hè? 'k Heb niet zo'n zin om geld en energie in m'n uiterlijk te steken, dat levert toch niet veel op.
En wie kiest wie? Kiezen de mannen een miss CM en de vrouwen een mister CM? Of kiezen de mannen een mister uit en de vrouwen een miss. Of mag iedereen op zowel een man als een vrouw stemmen?
Hmm.....is het eigenlijk wel zo'n eer, om miss CM te zijn Wordt dat dan ook landelijk bekend gemaakt? En wat wordt er dan van je verwacht? Met Chris het land door, om reclame te maken.
Ik ben benieuwd naar het antwoord! |
Ik werk volgens het adagium: Truth is beauty, beauty is truth. Het gaat dus vooral om wat je uitstraalt. Pure innerlijke schoonheid dus. Een definitie laat ik hier achterwege, anders zou je er op kunnen oefenen. Maar ik kijk met een dichtersoog en zal niet op uiterlijkheden letten. Netjes verzorgd is genoeg!
In deze verkiezing kunnen mannen zowel vrouwen kiezen, als ook vrouwen mannen of vrouwen vrouwen of mannen mannen. Want innerlijke schoonheid kan iedereen ten deel vallen.
Een miss of mister CM krijgt eigenlijk een zware verantwoordelijkheid, want hij/ zij wordt geacht de gedachte achter CM uit te dragen. Daarnaast zijn er natuurlijk ook veel leuke dingen aan verbonden, zoals (gratis) aanzitten aan feestdiners, uitreiken van oorkondes, een jaar lang gratis lidmaatschap en jouw foto op de cover van de Eva of voor mannen een artikel in CV-koers. Dus, het is eigenlijk best eervol. En nee, je hoeft geen reclame te maken voor CM. Want je bent zelf al het levende bewijs dat CM werkt!
Ik hoop hiermee je vragen voldoende te hebben beantwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 18:37
|
|
|
RENSKE067 schreef: | ik wel hoor er moet toch iemand laatste worden |
Velen eersten zullen de laatsten zijn en vele laatsten de eersten.
En verder heb je wel iets met prinsen op witte paarden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 18:33
|
|
|
[quote=CARIEN982]
Tussen het dutten door, ben ik erg wakker.
Alleen: ik heb steeds minder tijd ook overdag. En vanavond weer bezoek.
't Wordt misschien wel morgen dat ik jullie weer zie en spreek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 15:35
Onderwerp: Bedelen
|
|
|
Als iemand mij om geld vraagt, dan bied ik meestal eerst 2 boterhammen aan (die ik standaard bij me heb) en geef mijn flesje water. Vaak wordt dit gretig aangenomen. Anderen blijven om geld vragen. Maar geld geef ik alleen aan straatmuzikanten. Wel ben ik bereid om iets lekkers te kopen bij AH to Go.
Straatkrant. Bij de plaatselijke supermarkt heb ik er ooit één gekocht. Bleek een franstalig exemplaar uit Brussel te zijn. Dus, ik let er voortaan wel op, of het een plaatselijke straatkrant is. Maar ik koop ze dus wel.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op donderdag 25 maart 2010, 15:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 15:22
|
|
|
[quote=GRACE015]
Iedereen mag namen indienen. Gemotiveerd en ondertekend. Als potentiële deelnemers en deelneemsters liever niet mee doen, dan kunnen zij dit (wederom) gemotiveerd kenbaar maken.
Er wordt daarna een groslijst door de jury opgesteld. Die wordt gepubliceerd en daarna houden we een stemming.
Helaas mag ikzelf als jurylid niet meedoen. Tevens zoek ik nog enige andere juryleden.
Over de uitslag wordt NIET gecorrespondeerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 15:19
|
|
|
[quote=CARIEN982]
Net wakker....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:50
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vind het vreemd, dat dat niet meer gestimuleerd wordt. Voor zonnecollectoren krijg je subsidie, voor een pijp onder de grond, die niet zichtbaar is voor de buren krijg je dat niet. Er zit volgens mij dus meer achter dan alleen maar zorg om het milieu. |
Een complot?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is heerlijk weer. |
Veuls te warm voor de tijd van 't jaor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:44
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
Jij bent jurylid? |
Voorzitter van jury zelfs!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | is er dan gelijk ook een prins cm verkiezing imre?? |
Jazeker Hannah, maar een wit paard is daarbij wel verplicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 12:38
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
Christus werd als klein kindje besneden.
Als volwassene liet Hij zich dopen.
Kinderdoop is een recht, maar ik verloochen mijn zuigelingendoop niet, als ik mezelf door onderdompeling nogmaals wil laten dopen. Al is dat wel iets, wat ik pas na lang bidden zou doen. Maar het lijkt me veel symbolischer en dieper gaan om ondergedompeld te worden en weer boven te komen, dan een winter belijdeniscatechese volgen en dan 'ja' zeggen, hoe het formulier ook verder luidt. Ik heb in mijn hart al lang 'ja' gezegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 06:47
|
|
|
MARIO216 schreef: | Maar wie zoekt die dame uit.....Zeker ook weer een een of andere commissie |
Er komt binnenkort een Miss Christianmatch-verkiezing. En dan gaat het niet om uiterlijke, maar om innerlijke schoonheid. De kandidaatstelling is geopend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 06:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Jij? |
Ik sliep toen al.... Heerlijk op 1 oor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 06:42
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
Tja, er wordt geleerd, er is ooit besloten, er is een traditie gegroeid.
Maar... in de eerste 150 jaar van de vroege kerk was de volwassendoop de norm. Bekeert u, begin een nieuw leven, want het Koninkrijk van God is nabij. Dat is een bijbelse oproep! Als nul-jarige is dat nog moeilijk om te bevatten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:45
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is inmiddels 21:17:25 |
'k Ben benieuwd wie dit na middernacht nog zal doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:44
|
|
|
MARIO216 schreef: | Van wie krijg ik hem dan?? Van Chris of van jou. Het is immers het forum gemaakt door Chris van CM. |
Nou, het is zo: ik stel de oorkondes op, CM betaalt ze en een beminnelijke dame reikt ze uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:31
|
|
|
Zo, deze dag was wel bijzonder eigenlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 17:56
Onderwerp: Bijbels feest ongezuurde broden
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Is wat je hier in het rood noemt niet gewoon de viering van het avondmaal? Voor mij wel in ieder geval, ik kom ook niet uit met maar een keer per jaar daarbij stil te staan, dat besef heb ik elke dag nodig! Groetjes, Dennis |
Dat is fijn, Dennis, dat het in jouw leven iedere dag kerst, Pasen en Pinksteren mag zijn.
Maar even serieus: in deze periode voor Pasen, de zogeheten Lijdenstijd, voel ik dat ook zo, ervaar ik ook die kruisgang naar Golgotha. En als het dat Pasen is, voel ik me ook nieuw, voorbij het lijden.
Verder mag ik hier niet aan het Avondmaal, maar dat is een ander topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 17:50
Onderwerp: liefde is
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Aangenaam, aanlokkelijk, aanminnig, aanvallig, appetijtelijk, attractief, begeerlijk, bekoorlijk, betoverend, charmant, flatteus, innemend, knap, lekker, lief, lieflijk, mooi, ooglijk, pakkend, prettig, verleidelijk, verlokkelijk, verlokkend............
Tja Imre,als je dat nou meteen had gezegd........ |
Igg bekoorlijk en lieftallig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 17:48
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is 16.31.35 uur |
Correctie: het was 16.31.35 uur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 14:39
|
|
|
Beste mensen, jullie hebben toch wel een woordenboek.
Of google anders het woord 'aanminnig' of 'aanminnelijk'.
'k Ben benieuwd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 12:10
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zal wel effe zwijgen.. kan jij verder |
Doe maar niet. Anders mis ik je koffie, de frikandellen en de loempia's.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 12:07
Onderwerp: Als de lente komt, dan stuur ik jou......
|
|
|
.... tulpen uit Amsterdam.
Of is dat uit de tijd? Wat zou jij iemand willen sturen vanuit je lentegevoel of wat zou je willen ontvangen omdat het lente is?
Zelf heb ik vanmorgen een klein boompje bloeiend hout gekocht. Maar ik weet nog niet aan wie ik het ga geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 12:03
|
|
|
Liefde is....
... een kaartje van je aanminnigste ontvangen 'with love'....
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op woensdag 24 maart 2010, 12:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 maart 2010, 07:03
|
|
|
Benieuwd wat er vandaag allemaal weer gaat gebeuren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:50
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ga jij dan ook voor die oorkonde? |
Zekers! Maar ik haal jou nooit meer in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:48
|
|
|
Liefde is....
.... geduldig wachten totdat ze weer tijd heeft om terug te antwoorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:32
Onderwerp: Bijbels feest ongezuurde broden
|
|
|
Hoi Imre,
Ik vier alleen nog bijbelse feesteen dus geen kerst en pasen meer. Dat zijn nl van oorsprong helemaal geen christelijke feestdagen, verder leer ik mn kinderen ook niet dat sinterklaas bestaat!
Wist je dat zelfs de kerstboom een heidens gebruik van oorsprong is?
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij dat dan ziet/ beleeft......
O ja en ik zie het niet als wettisch maar gehoorzaamheid aan God
Hoi Peacedove,
Tja, het is een bekend feit dat de zendelingen in Europa toen ze de volkeren aan het kerstenen waren, bepaalde feesten een christelijke invulling hebben gegeven. Of dat hun oorspronkelijk betekenis verschoven is. Zo staan sommige middeleeuwse kerken op van oorsprong heidense offerplaatsen of op de plek van een vroegere Romeinse tempel.
Desalniettemin vind het ik in ere houden van het kerkelijk jaar met alle feest- en gedenkdagen die daarbij horen, wel waardevol. Ik geef daar wel een eigen en sobere invulling aan. Maar het raakt me wel en met name het Paasfeest, wat voor mij eigenlijk het hoogtepunt is en niet kerst.
Als ik aan bijbelse feesten denk, dan denk ik aan Pasen, Loofhuttenfeest en nog een feest waarvan ik de naam niet zo gauw weet. Daar kan ik niet zo veel mee, omdat ze in de joodse traditie staan en dat is niet de mijne. Als christen weet ik dat de Messias is gekomen en voor mij is gestorven (en weer opgestaan) en dat wonder wil ik graag blijven gedenken. Dat zijn voor mij krachtige momenten, markeringspunten om bij stil te staan en om erg dankbaar voor te zijn. Zonder deze christelijke feestdagen zou er geen christelijk geloof zijn geweest. Ze markeren de heilsgeschiedenis, Gods plan met ons mensen. Om ons een nieuwe kans te geven. Prachtig toch, om dat te mogen gedenken?
Dat heeft m.i. ook niets met wel of niet gehoorzaam-zijn aan God te maken. Maar wel met stil worden dat je uit genade mag leven.
Sinterklaas vind ik een verhaal apart. Dat is een rijke en mooie traditie en van oorsprong een heuse (christelijke) bisschop! Zijn sterftedag was eigenlijk 6 december (zo staat hij ook op de heiligenkalender vermeld) en hij vertegenwoordigt voor mij ook iets van christelijke naastenliefde en delen. Net als bij het Sint Maartenfeest. Ik denk dat je al die feestdagen ook in zo'n perspectief mag zien: ze staan symboor voor het Goede dat in de wereld gekomen is. Om te zoeken wat verloren was, om te redden wat verloren dreigde gaan. Met de hedendaagse gebruiken heb ik ook niet zo veel (kerstbomen, paashazen of Pinksterbrunches). Maar het zijn wel feesten vol van betekenis en inhoud voor mij. Zonder zou ik me wat meer verloren voelen in een wereld die nog altijd Redding nodig heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:13
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wat is de oorkonde en wanneer krijg ik die. En ik hou je eraan, dat weet je he. |
De oorkonde krijg je pas bij 1500 reacties op het forum!
Voluit: Oorkonde ter bevestiging van het meesterschap in het reageren op het forum van ChristianMatch.
|
|
Naar boven |
|
|